Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektrárna Vítkovic v Turecku se zastavila, proud dodávala dva dny

Největší úvěrový projekt České exportní banky, turecká elektrárna Yunus Emre společnosti Adularya, se v pátek s dvouletým zpožděním rozjela. Vyráběla však sotva dva dny, kvůli poruše na turbíně ji museli operátoři zastavit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a15r35e68k 67J50a73n42e14č38k12a 1627326833251

Pokud někdo něco technologicky neodflákl, nemají žádný problém a je to standardní postup na najetí do plného provozu, čili jak už tady v diskuzi zaznělo, zcela běžný postup od testovacího provozu po normální provoz a když někde něco zahapruje je potřeba to doladit. Spíše je problém ono celkové zpoždění výstavby té elektrárny, což se dosti prodražuje.

0/0
4.2.2016 1:02

M72a10r17t92i69n 35H38r30o63u24d60n31ý 5767262794197

Na tak velkém technologickém celku je vždy něco odfláknuté. Otázkou je jen, jak moc a v jak velkém rozsahu.

0/0
6.2.2016 11:43

L74u91k38á78š 28S97e35d34l71á10č49e72k 1343867297920

Tohle vypadá na nezdar a který opět zaplatí český stát. 11 miliard je dost peněz, zatím běží jen úroky a splátky jsou v nedohlednu. Rv

0/−1
4.2.2016 0:53

J33i19ř68í 26E81r55b71e29n 1113454986407

8-o Jakápak porucha??? Vždyť ten blok se teprve uvádí do provozu, takže nejde o žádnou poruchu, ale o odlaďování při spouštění. Nikdy se nikomu nikde na světě nepovedlo tak složitý celek, jako je elektrárna, nakopnout na stoprocentní bezvadný provoz hned prvním otočením vypínače!

To už můžeme začít blbnout jako Rakušáci, kteří postupně odhalované drobné nedostatky při spouštění Temelína prezentovali jako vážné jaderné závady (Petri z rakouské Greenpeace, Urbanová z Wiener Platform für Atomfreie Zukunft) a Pühringer z Platform gegen Atomgefahr označoval chválu SÚJBu za správnou funkci ochran za "trapnost zvláštního druhu, která svévolně ničí důvěru, nastolenou během právě namáhavě začatého dialogu“, v čemž jim zdatně sekundovaly jejich dobře placené hlásné trouby jihočeské matky (Wittingerová a spol.).

Blbci nevymřou...

+6/0
3.2.2016 20:33

J47o85z59e81f 81Č60e85r82n23ý 3191329443301

no pokiaľ nemajú potvrdený záručný list, tak majú smolu.

0/0
3.2.2016 20:15

J87a94n 43S11a66l29o24m51o36n 4449570331555

Zaruka plyne až od předání :-)

0/0
4.2.2016 9:13

M98a15r74e56k 32G55a77j34d87a 4723694126852

Normální odlaďování turbosoustrojí .... nic bych v tom nehledal.

+1/0
3.2.2016 18:43
Foto

M73i15r46o41s47l36a54v 17S58t21e51i41n15e11r 6978734273715

Turbiny s dvacetimetrovým hřídelem je těžko vyvážit před montáží. I v Temelíně se to dělalo na několikrát za sebou, prohnutý hřídel se rovnal zahříváním. Ale na druhé straně má taková turbina výbornou účinnost a v Temelíně běží už roky.

+11/0
3.2.2016 16:53

J17i54ř46í 13N62o36v23á13k 3573879978416

Tam je právě největší problém to zpoždění. Pokud byl rotor turbíny vyroben dle termínu a někde jen ležel bez protáčení na stojanech nebo i zamontován bez protáčení v turbíně, tak se časem prohnul vlastní vahou a bude se muset složitě rovnat, jak je psáno výše.

+6/0
3.2.2016 17:02

P27e19t22r 92S59o21k64o61l 8392201907181

Tahle banka je tunel století.

+3/0
3.2.2016 16:50

K72a60r66e96l 21W14a45t28z86k73o 9946837237656

Pěkná ostuda státu který stavěl elektrárny po celém světě. :-(

0/−11
3.2.2016 16:49

J59o10z38e83f 98Č41e14r11n33ý 3531989863911

že by skúšobná prevádzka?

0/0
3.2.2016 20:14

J85i79ř67í 59E52r91b16e91n 1713284496527

Karle, hoďte sem seznam těch československých zahraničních elektráren a pak do toho seznamu napište, jak dlouho se ta která elektrárna uváděla do provozu. Nikde to nebylo do dvou dnů hotové.

0/0
3.2.2016 20:35

J89i89ř85í 37G80a89b34r29i63e37l 8502940794207

Chybí zásadní informace. Jednalo se o zkušební, nebo ostrý provoz. Zásadní informace je zdržení celého projektu a důvod. Ale to novináře nezajímá. Potřebuje jen čtenářům předhodit voňavou kost. Za takovou zprávu by se nemusel stydět ani Blesk. Fuj

+7/0
3.2.2016 16:44

J61i33ř73í 28N62o95v87á60k 3463409948876

Fuj především zhotoviteli. Jako odběratel bych mu vysolil řádné penále (předpokládám, že v kontraktu je sjednané) a nezajímalo by mě, jestli to neumí postavit nebo spustit.

0/0
3.2.2016 16:49

J25i26ř63í 23G66a92b45r22i79e90l 8612210424667

Při spouštění takových celků, které jsou vždy originál, jsou závady naprosto běžné. Proto píšu, že docela zásadní je otázka zda se jedná o zkušební provoz. A navíc chybí specifikace závady. Dělat jakékoli závěry z takovéto sterilní informace nelze.

+7/0
3.2.2016 17:02

J70i16ř11í 60N60o13v32á11k 3953369818196

Jako odběratele mně zajímá spolehlivost a výkon zdroje. Typ problému dodavatele je mi celkem lhostejný. Já potřebuji splácet investici provozem, nikoliv řešením problému dodavatele. Kvalitní dodavatel si na předpokládané problémy nechá čas v rámci zkušebního provozu, nekvalitní dodavatel tento čas promrhá šlendriánem při výstavbě a realizaci a pak se diví, že nestíhá předání a uvedení do trvalého provozu v termínu dle kontraktu. Ale to se bohužel už stává zažitým zvykem.

0/−6
3.2.2016 17:09

M94a75r33t36i93n 97K76y44p58r 2392405474214

A co když ten problém způsobíte dodavateli vy jako odběratel? Samozřejmě nevím, kde je pravda, ale Vítkovice svádějí skluz v dodávce na problémy na turecké straně. A to pak může mít za následek i problémy s kvalitou, třeba v Temelíně díky skluzu turbíny dlouho stály a tím došlo k prohnutí hřídelí vlastní vahou. Je to šlendrián dodavatele? Myslím že až tak ne. Prostě koupit elektrárnu není jako koupit auto.

+6/0
3.2.2016 17:34

J86i81ř22í 27E26r20b93e37n 1103844546937

Existujou tupci, podle kterých je koupě elektrárny či lokomotivy srovnatelná s koupí rohlíku nebo auta. Takovým je těžké něco vysvětlovat, obzvlášť když si vydupou nějakou manažerskou pozici a začnou se domnívat, že devět žen donosí jedno dítě za měsíc... ;-)

+2/0
3.2.2016 20:37

J74i34ř92í 37G64a22b40r22i69e65l 8632130844257

Jo, hezká úvaha v rovině teoretické. Napasovat to na tento případ stejně nemůžeme, protože o smlouvě, důvodech zpoždění a dalších skutečnostech víme oba prd. Proto jsem napsal, že článek je bulvár. Takto se pak vytváří z dojmů pojmy, z drbů fakta, naprosto bez znalosti situace a důkazů.

0/0
3.2.2016 18:17

J38a83n 47S67a93l70o51m30o29n 4649210231245

Jako projektant co už na několika elektrárnách pracoval mám tu zkušenost, že za většinu nestihnutí termínů může zadavatel buď svými nedostatečně předem danými zadáními a nebo množstvím změn se kterými přijde během výstavby.

+1/0
4.2.2016 9:06

J24i64ř92í 83E81r94b36e19n 1523824686337

Jiříku, zjevně nevíš nic o investičních celcích, o technologii a ani o smlouvách, natož o této konkrétní.

Nemluvě o tom, že ani nevíš, co znamená pojem "penále" ;-)

0/0
3.2.2016 20:43

J46i13ř82í 97E56r68b51e60n 1623174196227

Beru zpět, o technologiích něco víš, soudě dle příspěvku 3.2.2016 17:02

0/0
3.2.2016 20:44

L71a10d17i35s79l63a50v 16K44v57a29s97n54i50č97k19a 1103437423575

Běžné problémy při uvádění do provozu, v čem spočívá ta senzace ?

+3/0
3.2.2016 16:44

J38i24ř21í 11N28o83v26á80k 3233669548716

Senzace to není. Blok 660MW v Ledvicích už ČEZ neúspěšně najíždí asi tři roky.

+6/0
3.2.2016 16:46

M13a39r76t71i82n 63H18o45u56b88a 6693941959488

Přičemž problém, krom nového kotle, je stejný - turbina made by Skoda

+1/0
3.2.2016 17:15

J49i36ř70í 95N19o63v96á18k 3773399528776

Turbína taky. Zpočátku velký problém se svařováním materiálu kotle, potom lopatky turbíny, nyní hlavně stále se zanášející potrubí popílkem a struskové trasy.

+1/0
3.2.2016 17:21

M20a68r61t32i32n 27H75o16u41b10a 6783931789338

Asi nemá smysl dělat výčet zavad Ledvic, asi vime to stejne :)

Ja jen poukazuji, ze je to další turbina Škody s poruchou. Jestli bude stejná, a to predpokladam, tak je ve škodě něco spatne

+1/0
3.2.2016 17:35

J70a58n 92S29a77l63o22m57o88n 4309420721395

A taky ten kotel tam má skoro "zadarmo", Tam je totiž problém se svary na straně nadkritické páry :-).

0/0
4.2.2016 9:08







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.