Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další problém pro lokomotivy Škoda. Dráhy zvažují náhradu od Siemensu

České dráhy zvažují, že si pronajmou od leasingové společnosti lokomotivy, s nimiž budou moci bez omezení jezdit do Německa. S lokomotivami řady 380 od Škody Transportation, kvůli kterým už České dráhy prohrály za více než miliardu korun arbitráž, to totiž stále není možné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D95a68v18i31d 45K15r79á41s53e14n19s90k91ý 7517400137

Mašiny od Siemensu vyjdou na poloviční cenu. A na rozdíl od Pilsner Schrott budou schopné i jízdy vlastní silou. :-)

0/0
3.3.2016 21:09

P59a90v86e35l 53S94v44r81č79i87n67a 1518511374677

Podle me je pravda uplne jinde nez v tom o cem nas tady Škoda a České Dráhy oficiálně informuji. To by me zajímalo v cem je ten skutečný problem nebo snad malér?? A ... Škoda plzen ma sídlo na Kypru? Zajimave i kdyz nedulezite.

0/0
17.2.2016 22:24
Foto

M36i49l52o95š 83Z42i49k95m31u96n68d 7975459379710

Všechny státy podporují svoje firmy. Je mi Škody líto. Je to vytunelovaná firma, která do 90 let v Plzni zaměstnávala až 38 000 lidí a její výrobky jsou známé po celém světě již 150 let. Výzkum něco stojí a hned to není, ale můžeme také mít jen manifaktury a základní vzdělání. Dráhy prohospodařily hodně peněz a to se moc neřeší.

+4/−2
5.2.2016 22:26

J10o78s28e14f 66V16l93t68a30v18s42k64y 3365115321983

Vyrobky Skody stacily kvalitou jen na rozvojove zeme.

+2/0
8.2.2016 12:53

L53i84b62o66r 62H33a24d 2909607625162

A pan Sůra by nám mohl napsat celou pravdu ve své nahotě, co pane redaktore???

Nalejme si čistého vína a rozpovídejte se o pozadí problému lokomotivy řady 380. Prosím. R^

+1/0
5.2.2016 22:08

L54i84b57o73r 46H22a81d 2519407785512

Drtivá většina zde diskutujících nemá o ani nejmenší tušení, o čem se mezi škodovkou a ČD hraje, ta lokomotiva je už delší dobu odsouzená k zániku. Víc nenapíši, poněvadž bych mohl mít problémy v práci. ;-€

+2/−1
5.2.2016 22:04

L57u49k31á81š 45S11e25d21l41á63č65e70k 1673747467820

Mám takový dojem, že lokomotiva Škoda dopadne stejně, jako autobus Oasa. Povolení v Německu na rychlost 120 je legrační. Tohle přece není dokončená lokomotiva. Rv

+6/−2
5.2.2016 19:11
Foto

D85a46v21i64d 80K51r25á43s15e24n62s56k17ý 7627630197

Navrhuji přejmenování na Škodu 120 ;-D

0/0
3.3.2016 21:10

J27o12s54e83f 25V14l82t92a18v24s61k89y 3435535931173

Zlate ceske rucicky

0/0
5.2.2016 17:40

J75a54n 16C15r57h91á15n 4462843503

Vyhraná arbitráž nastavila cenu lokomotivy Škoda na téměř dvojnásobnou jako lokomotivy Siemens. Za těchto podmínek nemá lokomotiva Škoda budoucnost. Obě strany to ví a nemají zájem dál do ní investovat. Pro ČD to znamená poptávat Vectrony, pro Škodu vyždímat z této smlouvy co nejvíc a nevydávat dalsí peníze na dalsí schvalovací procesy.

+4/−1
5.2.2016 16:28

R40a30d67e20k 96J77a16n58a17t14a 9645286794412

Škoda chce tuto lokomotivy dodávat i jiným zákaznům - viz kontrakt s Bavorskem. Schválenou ji tedy sama ptřebuje.

0/0
6.2.2016 14:17

D62a95n59i96e58l 17V28á53c33h29a13l 3226558865646

Právě proto věřím, že kdyby to bylo na nich o to povolení by se rvali a nevymlouvali by se na dopravce. Nedovedu si představit firmu, která by zahodila tolik let vývoje výrobku, svou pověst a další zakázky jenom proto, že nemůže dostat nějaké povolení. Nevím přesně, kde je s tím povolením problém jestli v německu nebo u ČD, ale věřím že ŠT v tomhle mluví pravdu. Možná, že se ČD bude líp soudit, když není povolení k provozu. A třeba si to povolení získají až když jim soud odklepne, že se mají na arbitráž vykašlat.

+2/0
7.2.2016 9:31

J21a96n 95C90e20p67e97k 1514766930

Stále nechápu, pokud je smlouvou zavázán dodavatel dodat v termínu a se všemi potřebnými dokumenty a povoleními nějakou věc, proč Škoda není schopná toto uskutečnit pro České Dráhy a ještě ji soudy za zpoždění přiklepnou tučnou výslužku?

+8/−2
5.2.2016 11:47

J92i79r46k75a 86D57v68o49ř50á85k 4765590523508

Zákazník to taky nechápe, jinak by se nesoudil. Možná je i ta smlouva šlendrián.

+1/0
5.2.2016 12:04

J35i52ř81í 23E49r66b72e58n 1133454616277

Protože po třistašedesátépáté: lokomotiva existuje a funguje, ale německý úřad pro ni zdržuje vydání souhlasné dokumentace.

+4/−2
5.2.2016 16:11

R10o16m82a44n 70J85e90s98c16h39k33e 9598525817375

Vy asi nevíte, že Němci jsou nadlidé. Oni jsou něco více. Český zákazník pro ně nic neznamená.

0/0
6.2.2016 10:06

O35l96d28ř24i70c20h 29J40a67n27e72č97e94k 8809536233721

proč by měly vectrony tahat railjety do Rakouska? 8-o vždyť linku mají ČD a ÖBB půl na půl (státní hranice je téměř přesně v půli cesty mezi Prahou a Grazem) a i vozidla pro ni zajišťují půl na půl - těch 7 souprav vozů od ČD má podobnou hodnotu jako 3 soupravy vozů + 10 lokomotiv od ÖBB

+2/0
5.2.2016 10:41

J26i83r21k16a 32D49v79o93ř24á80k 4635430533748

Protože v tom někdo zas viděl narušení evropského soutěžního práva. Takže se ČD nedivím, že chce jezdit se "svýma" mašinama. Taky jde o odpoutání od částečně monopolního a dost problematického výrobce a získání zkušeností s loko dalších výrobců, a zároveň prokázání zájmu o ně. Což by mohlo vést k (dlouholetým) projednáváním homologace i u dalších, čili o rozšiřování nabídky. Tj. od ČD je to rozhodně rozumný krok. A pak je tu otázka záruk a financování. Takový leasing je možné rychle ukončit aniž byste musel u soudu prohrávat stamiliony! Škodovka prostě začíná být partner který velmi škodí kase.

+3/−1
5.2.2016 12:02

O82l25d16ř30i75c74h 20J63a97n84e45č71e25k 8399286733351

COŽE? Vy o railjetech do Rakouska očividně nic nevíte, že!

ČD provozuje tuto linku spolu s ÖBB, linka je půl na půl v obou státech, oba dopravci poskytují půl na půl vozidla - klasická vyrovnávka výkonů v přeshraničním provozu. Co se na tomhle dá soutěžit?! Nákup railjetů je českými úrady uzavřený, ČD si teď s nimi mohou jezdit jak chtějí a můžou je i půjčovat zahraničnímu partnerovi výměnou za jeho vozidla. Bez tohohle by mezinárodní železniční doprava za spolupráce více dopravců vůbec nemohla fungovat.

.

Ale to podstané: u railjetů o Škodu vůbec nejde!! Ty (i ty ČD) již nyní tahají výlučně lokomotivy od Siemensu - taurusy. Co by se získalo tím, že by to místo nich tahaly vectrony? 8-o A co by na to řekly ÖBB? Jistě na to s ČD mají dlouhodobou smlouvu a teď by na tuto linku najednou měly posílat méně lokomotiv a více vozů? 8-o Přitom sám říkáte, že leasing je možné rychle ukončit - tak co když si ČD za dva roky vzpomenou, že to na railjetech chtějí zase jinak?!

.

Ať si ČD s vectrony tahají EC do Hamburgu, Varšavy, Budapešti, rychlíky přes ČB do Linze anebo přes HavlBrod do Brna - ale opravdu nechápu, co by měly dělat na railjetech do Grazu!!

Pane Sůra, prosím můžete nám to objasnit???

+3/0
5.2.2016 12:53
Foto

P17a43v52e16l 39M19a20k50o85v21e91c 8308405341

Státní firmy by měly mít zakázáno obchodovat s organizovaným zločinem a různými (nejen ekonomickými) mafiemi...Nemyslím tím Siemens...

+2/−2
5.2.2016 9:46

P25e85t62r 39N54o30v96o37t16n52y 1501180101

Myslíte DB? :-)

+2/−1
5.2.2016 9:54
Foto

P52a33v64e44l 32M98a50k45o69v28e66c 8498725101

Myslím české státní firmy s "českými" mafiemi (ať jsou registrovány kdekoliv...):-)

+3/0
5.2.2016 13:51

M89a66t64ú69š 76B86e92n24a40k 9898234412203

Tak zrovna Siemens je jedna z najviac korumpujúcich firiem v Európe....

+1/−1
5.2.2016 18:49

R95o62m22a55n 77J32e65s68c41h84k67e 9678655957125

Jaký je rozdíl mezi soukromým a státním ? Pamatuji si vtip majitelé socialismu. Uživatelé socialismu a budovatele socialismu. Na to kolik máte let by jste měl být více nad věcí. Každý chce dělat málo a mít hodně. Vy jste vyjímka ?

0/0
6.2.2016 10:09
Foto

P26a45v27e68l 36M62a56k64o15v62e83c 8538405741

Myslím, že jsem někdy nad věcí až moc...:-). Nerozumím Vaší tezi "dělat málo a mít hodně"...Dělám celý život pouze to, co mě baví a nezkoumám, jestli je to hodně nebo málo, ale jestli mám výsledky... A určitě nejsem výjimka.

0/0
6.2.2016 20:00

J45o70s30e90f 18Z36a14h58á31l13k36a 4273329668106

Tohle není nejspíš o lokomotivě s doklady národního drážního úřadu, ale o požadavcích konkrétního majitele trati. Vždyť Transportation aktuálně vyrábí soupravy vč. loko typu 109E přímo pro DB a bavorské tratě. Dávat popsaný problém za vinu výrobci lokomotiv je poněkud mimo mísu.

+3/−2
5.2.2016 9:46

J94a38n 91Č29e35k57a44l 7879955954924

Ono také kdo ví, co vypluje za problémy s tou zakázkou 109E pro DB-Regio...

0/0
5.2.2016 11:02

J36i36r59k97a 22D26v13o84ř86á54k 4915310933758

To opravdu neví. V tomhle punktu ale držím té pitomé Škodovce palce, přestože v Německu zjevně bezproblémovému začátku věří málokdo.

Spíš to na mě působí dojmem, že přiklepnutím části zakázky Škodovce chtěl zadavatel odkázat skoromonopol Siemensu aspoň trochu do patřičných mezí, tak jako se o to ČD poslední dobou trochu snaží vzhledem ke Škodovce.

+2/0
5.2.2016 12:17

M20i18l18a22n 20K14e58r30š47l82á94g83e57r 2129826265453

Stejný typ lokomotivy neznamená stejné vybavení nejrůznějšími zařízeními, které komunikují se zbytkem trati. Na železnici mají vždycky konkrétní vozidla s konkrétním vybavením svoje vlastní povolení pro konkrétní úseky tratí. Lokomotivy nejsou auta, aby stejný typ byl stejně zařízen nebo motorizován. Přizpůsobují se tratím, na kterých jezdí. Dokonce ani strojvedoucí nemůže jen tak vyjet na jakýkoliv úsek trati, musí na to mít nejdřív papíry.

+1/0
5.2.2016 13:25

R71o56b29e39r18t 65H93o76m76o28l19k49a 4963208500462

Ta Škoda, komu to asi tak patří....

+2/0
5.2.2016 9:21

J36i13ř62í 67E76r87b86e79n 1263314106777

Jediný akcionář:

CEIL (CENTRAL EUROPE INDUSTRIES) LTD

3032 Limassol, City House, Karaiskaki 6, Kyperská republika

Registrační číslo: HE 275785

+1/0
5.2.2016 16:14

J73a43r18o11m39í52r 19P14e58t13l63a88c77h 2144532195813

Nevím jak v Německu, ale na naše tratě by bohatě stačily parní lokomotivy. Nedávno jsem jel do Prahy a více jak třetinu tratise jelo padesátkou. Z Rychlodrách u nás mají politici jenom legraci, prý možná jeden, dva úseky po 20 kilometrech v roce 2030.....To už se hlavní evropskésku dávno obloukem vyhnou a my tak maximálně jako atrakci můžeme zavést ty parní lokomotivy....A budeme pro legraci, jako vojenská rozvědka v Libanonu.

+10/−6
5.2.2016 9:16

J52a29n 72Č54e85k47a60l 7469895414184

Jako vtip dobré...

+2/−5
5.2.2016 9:35

B87o51h51u30m84i77l 54P75e50s45e16k 6885197213934

Bohužel má pravdu, stát nemá žádnou vizi ohledně dopravní infrastruktury a je to poznat.

+7/0
5.2.2016 10:04

J26a98n 14Č64e23k97a18l 7759715224284

S tím já souhlasím, ale jakkoliv mám parní lokomotivy rád, tak je to přirovnání velmi kulhající - jízda vlaku není jen o rychlosti, ale v tomhle případě do toho velmi promlouvá zrychlení... Takže by pan Petlach byl asi velmi nemile překvapen, kdyby najednou ta trať zvládla jen poloviční počet vlaků...

+4/0
5.2.2016 11:03

J34i54r69k62a 24D90v90o72ř23á27k 4945750463368

Ano. I když páry byly velmi dobré, vzpomeňme oč rychleji jela Slovenská strela, což byl motorák, byť vyjímečný.

+1/0
5.2.2016 11:24

J82i67ř41í 36K75o77c37u47r96e37k 6495524725428

Tak ano, můžete tam zkusit nasadit páru. Ale nedivte se, až bude 1/4 hodiny třčet ve Třebové, protože je potřeba dobrat uhlí a vodu. A taky se nedivte, když bude trať zavřená, protože od úletu z komína chytnul les vedle.

+1/−1
5.2.2016 13:45

R14o33m38a52n 21J19e15s42c57h25k89e 9468355947295

Na rozdíl od eletriky nebude čekat až opraví spadlé dráty. A uhlí stačilo u nás na celou cestu. A mnohdy jezdily kouřovky rychleji než dnešní vlaky, například na trati Pardubice - Liberec nebo Znojmo- Okříšky.

před 80 - 100 lety. Vy nevíte, kde má lokomotiva komín. Jinak by jste nepsal takové bláboly.

+1/−1
6.2.2016 10:14

J12i53r84k85a 68D47v61o81ř91á14k 4795900573758

Ideově máte rozhodně pravdu. R^

Technicky ale už ne. I když páry u nás vyjímečně jely nějakých 160 km/h (a v Emerice 200 km/h), takový pravidelný provoz by možný nebyl, při takových rychlostech nepřijatelně zatěžují trať, nehledě na mizernou účinnost paliva, drážní technologii, nulnost spousty ruční údržby atd. Co se dalo tolerovat před půl stoletím, z mnoha důvodů nejde dnes.

+2/0
5.2.2016 11:22

R41o24m26a63n 50J30e50s84c89h51k17e 9828715577365

Právě proto je ostuda, že mnohdy jezdí vlaky pomaleji než za parního provozu. Například trať Znojmo - Okříšky nebo Pardubice - Liberec. To je ten pokrok.

0/0
6.2.2016 10:17

P93e28t61r 46M11a71r42e30š 8490286

Jen ať si poříděj Siemens, vůbec se jim nedivím. Ve Škodovce se asi někdo zbláznil, jen blázen by tu lokomotivu teď někdo koupil. Jsem zvědavej, jak dodají těch pár lokomotiv pro DB, asi taky bez schválení. 8-o

+9/0
5.2.2016 9:07

D56a27n63i90e90l 38K27r11i61š66k66a 5238147210778

Jenze vy nechapete situaci: Skodovka si lokomotivu pro nemecke trate samozrejme homologovat nechala, jenze Ceske drahy jako provozovatel nemaji povoleni od DB tam s tou masinou jezdit.

+5/−3
5.2.2016 9:13

P64e60t33r 44N11o78v94o53t98n29y 1551530951

Od německého "SŽDC".

+1/0
5.2.2016 9:55

M39i24c94h22a54e30l 30Z79e31l37e71n87k26a 3906422402341

Nabízíme lokomotivy, které umí jezdit i v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože je tam nemáme schválené.

+8/−2
5.2.2016 9:02

P41a60v93e32l 96V60a63ň64h87a94r21a 9258847952460

Jestli Skoda nekeca, tak je to spise "Nabizime lokomotivy, ktere mohou jezdit v Nemecku, ale vy je ta nesmite pouzivate, protoze VY je tam nemate povolene".

+7/0
5.2.2016 9:42

P39e96t55r 18M69a37r98š19o97u33n 5435408536236

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože vám je nepovolí, neboť neumí jezdit přes most...

+1/−1
5.2.2016 13:01

J73i16ř17í 37E17r86b24e28n 1633774296717

nabízíme lokomotivy, které mohou jezdit v Německu, ale vy je tam nesmíte používat, protože tam mají dřevěný most a bojí se, že by jim mohl spadnout...

0/0
5.2.2016 16:15

A24n93t66o64n91í35n 25D55o13u30b54e13k 3420789339

CD by se konecne mela rozvazat se zkorumpovanou Skodou? neustale jsou s ni jen problemy, soudy, zlodejny. navic dodava smejdy. nevidim jiny duvoud proto aby od ni neco kopovali nez korupce, korupce a zase korupce

+12/−1
5.2.2016 8:52
Foto

T90a66d33e87á61š 40R30y56b50k97a 3517773872198

Náhradou lokomotiv 150 si nejsem zcela jistý, protože jsou to lokomotivy na 140 do čela vnitrostátních rychlíků naprosto ideální, lehké soupravy a sice starší, přesto vysoce výkonné lokomotivy...

...co se stane s 151 se neví, ale jistě jsou zde důležitější vozební ramena k řešení, navíc jistý p. Ing Kotera si 151 přetáhl do DKV Olomouc PJ Bohumín (své "domovské" depo) a v budoucnu by se zde měla objevit i Pendolina, což jaksi v železničních kuloárech budí ještě dojem dlouholeté (minimálně 5 let) služby právě zmíněných lokomotiv 151...

+2/0
5.2.2016 8:50

O31l20d40ř88i15c58h 79J46a82n38e76č75e61k 8869576593141

taky nechápu, proč by se 150/151 měly vyřazovat - vždyť je to skoro to nejlepší, co ČD mají. elektrické lokomotivy přeci při patřičné údržbě a modernizaci elektroniky (zabezpečení...) můžou jezdit i 100 let, obvykle se nahrazují (přesouvají z hlavních tratí / rychlíků na nižší výkony) proto, že již výkonově nestačí - ale 150/151 výkonem a rychlostí stále plně dostačují i pro hlavní české trati!

0/0
5.2.2016 10:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.