Diskuze
Řídící výbor ČD kývl na převod nádraží, podle právníků je ale riskantní
Děkujeme za pochopení.
J23a41r30o95m83í36r 98P40r66a65u25s
Až nebude na platy manažerů, oni zase kývnou a pro jistotu přidraží i jízdné, aby bylo co vyplácet na další kvartál.
Jeden musí žasnout, jak pár diletantů, dokáže zlikvidovat takový kolos jako byly České dráhy.
R75a19d27e28k 93J94a51n88a29t18a
Jak přesně se ČD "likvidují"? Už skoro 10 let přepravní výkon roste (tj. lidi jezdí více vlakem).
Jinak souvislost mezi mzdami manažerů a cenami produktů hledá jen magor. Podíl odměn vedení na obratu velkých společností je zanedbatelný. Mnohem důležité, než jakou má vedení mzdu, je, jak rozhoduje - každé rozhodnutí má vliv na hospodaření vyšší než je výše mzdy.
Mezi prostým lidem ale panuje přesvědčení, že by měl ředitele dělat nějaký manták za třicítku. Nejlépe dělnického původu. To se komunistům podařilo nacpat do podvědomí hodně pevně.
L81a73d29i82s35l25a48v 95D11i25b89l72í15k
Co zas vymýšlejí? Nádraží využívají města a obce pro zabezpečení dopravní obslužnosti obyvatel, tedy převést do jejich majetku s dodatkem o zákazu prodeje budov a pozemků třetím osobám. V nádražních budovách je spousta prostoru pro galerie, muzea nebo pro nějaké další volnočasové aktivity.
B56o56h69u94s23l81a53v 35K70r29á70l39í12k
Nádraží jsou součástí dráhy a tudíž mají a vždycky měly patřit vlastníkovi dráhy. A dopravce taky má platit poplatky za užití dopravní cesty pouze vlastníkovi dopravní cesty, nikoliv kdejakým trafikantům u trati. Pokud některá budova není k provozování dráhy potřeba, tak ať je vyjmuta z příslušenství a pozemku dráhy, ale pak na ni pochopitelně dopravci nebudou nijak přispívat.
S37t60a29n96i10s52l50a21v 59K56r75e10j10c83a91r
Jistě, otázka by se též mohla položit i obráceně! Proč se vůbec železnice stavěla, a proč, když v jejich počátcích za jejím budováním jako klíčový subjekt nestál panovník ale podnikatel, tak proč když jsou dnes přítěží je prostě nezrušit a nezbourat. To platí i o nádražích k těmto komunikacím patřícím. V kronikách měst a obcí se zájemci dočtou, že při budování zastávek a pozdějších nádraží před panovníkem byl podnikatelský subjekt, málokterá stavba a památka v minulosti byla zřizována na záměru panovníka nebo církevního režimu.
P69e63t10r 84N45i22v70n46i34c56k74ý
Protože tehdy nebyly dotace.
Dneska se kdejaký podnikatel nechá dotovat (levným odkupen pozemků, dotací pracovních míst, daňovými prázdninami, ...), aby se milostivě rozhodl podnikat. Kdyby dotace nebyly, podnikatelé by stejně podnikali a investice si zaplatili ze svého. Stát (voliči) jsou hloupí, že takto vyhazují SVÉ peníze, díky čemuž bují korupce a křiví se podnikatelský trh (někdo dotace dostane a je nespravedlivě zvýhodněn vůči ostatním).
J22a97n 61J64e17m28e84l92k88a
Stále mi není jasná jedna věc? Budou součástí převdou za 3 miliardy i nyní nevyužité cargo plochy vhodné pro parkování aut? (Pro parkování slouží na Slovensku Bratislava Komárno, Itálii a určitě i jinde) Bez toho to totiž nemá smysl dělat. Nebo je necháme někam odklonit, zašantročit, rozprodat za mrzký peníz 3. stranám, které tam pak dělají činnosti nesouvisející s dráhou. Viz "nejhezčí nádraží" v ČR, kde chtěly ČD Cargo areál zpeněžit. Přestože cca 10 zbývajících vyhrazených parkovacích míst před nádražím bylo totálně plných.
B65o23h94u50s35l15a85v 44K48r12á27l56í77k
Od toho by možná měl být územní plán obce. Ať si pozemek koupí kdo chce, ale prostě tam musí zřídit P+R parkoviště.
J95a14r93o59s85l48a24v 29Š73m47e40j61d61a
Kocourkov hadr. To snad není pravda. prodat nádraží. Trafikant prodá trafiku a bude nabízet cigarety vedle na stolečku.....................Důležité je" prý "zboží.
Degenerace podnikání v přímém přenosu..........
J48a12n 22Z13e34m72a58n
Je to trochu jinak. Trafikant prodá trafiku, následně si ji pronajme a za rok dá za nájem víc, než za kolik jí prodal
P43e31t73r 80N63i88v40n45i58c58k96ý
Pokud budou nádražní budovy sloužit jako čekárny, bude jejich provoz platit SŽDC - taže žádné náklady pro ČD.
Pokud tam chce ČD prodávat jízdenky, ano pak bude muset platit nájem, ale v 21. století je toto nutné? Lístky si mohou zákazníci koupit přes internet nebo ve vlaku. Stačí ponechat pokladny (spíš informace) jen v největších stanicích, i když ani tam to nevidím nezbytně nutné.
O75l46d44ř12i57c69h 57J42a46n78e69č91e75k
ponechat pokladny / informace s omezenou provozní dobou alespoň v některých větších stanicích vidím jako rozumné, je to tak i v Rakousku nebo Německu, kde se jinak drtivá část jízdenek prodává v automatech (a v poslední době online) - kvůli prodeji měsíčních kuponů, pro složitější případy (mezinárodní jízdenky apod.), poradenství.
problém ale je stav české společnosti, resp. její nezanedbatelné části - jak ta nádraží (čekárny) budou vypadat, když je necháte přístupná a neobsazená?
P63a87v72e66l 82B31l44a76ž53e96k
Z hlediska budoucí konkurence na železnici je potřeba, aby žádný dopravce nevlastnil žádnou náádražní budovu. To by pak mohlo vypadat jako dnes na některých nádražích, že majitel nechce pronajout konkurenci ani kousek místa na prodej jízdenek...
O43l73d39ř22i94c96h 17J77a69n24e49č64e25k
ale v soutěžích pak brečí, že se narozdíl od soukromníků musí starat o nádraží a mají tudíž vyšší náklady
nechat při dělení původních ČD na dopravce a SŽDC byl těžko pochopitelný omyl - je přeci jasné, že nádraží patří ke kolejím, nikoliv k vlakům...
J26a46n 54J51e55m91e36l79k72a
A není to snad pravda? Že v těch 13 miliardách je vlastně i částečně platba za infastrukturu? Vytápění čekáren, pokladny, ne automaty, dohled..
P38a97v27e74l 25N73a62v36r24á29t31i48l
Správné by bylo, kdyby nádražní budovy dostaly kraje nebo města. Ty je pak mohou nabízet k pronájmu službám (restaurace, kiosky apod.) a dopravcům (prodejny jízdenek). SŽDC si může nechat pro údržbu jiné budovy (depa, dílny a pod.), případně si může kancelář v hlavní budově pronajmout. Takto by byl zajištěny férové podmínky pro všechny dopravce. ČD došlo, že budovy jsou business, o který teď přijdou. Dají se totiž čerpat různé dotace na jejich údržbu a provoz a tyto peníze se pak dají zajímavě utrácet. Tyto boční příjmy teď budou ČD chybět.
O11l37d27ř57i61c45h 39J11a10n76e35č97e72k
u nádraží, kde nesedí nikdo z SŽDC, by to jistě bývalo bylo nejlepší řešení. u větších nádraží, která jsou intenzívně využívána více subjekty, si nejsem úplně jistý, nicméně nemusí přeci mít všechna nádraží v republice stejného vlastníka.
kdyby nádraží byla ve vlastnictví státu, otevřelo by to i cestu ke zvelebení jich samotných i jejich okolí a ke stavbě v ČR tolik chybějících 'P+R' parkovišť - ČD mají spoustu jiných starostí a na takovéhle věci nemají peníze, ale pokud pozemky patří jim, obec s tím těžko může něco dělat, i když by třeba chtěla.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo
Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...
Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra
Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...
České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku
Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...
Akcie autopůjčovny Hertz rekordně klesly. Může za to i rozlučka s teslami
Společnost Hertz Global Holdings, která po celém světě provozuje síť autopůjčoven, vykázala téměř...