Diskuze
Českým drahám loni ubyli zákazníci. Viní z toho hlavně rozsáhlé výluky
Děkujeme za pochopení.
O72n54d80ř30e28j 97M68a78l14ý
Na trase mezi Kolínem a Prahou je zpoždění spíš běžnou záležitostí než výjimkou... už by s tím mohli něco udělat...
V59á68c78l84a41v 69N86o87v76o16t79n59ý
Pro mne jako občasného cestujícího různými směry (ne Pha-Ova) je jasná volba bus. A hlavní důvod je cena, neboť bez inkarty je "zákaznické" jízdné spíš "antizákaznické" ...
R65a48d37e23k 92J57a30n46a69t34a
Tam, kde jezdí hodně autobusů, nabízí ČD "včasnou jízdenku", kterou, názvu navzdory, si v e-shopu můžete koupit i těsně před odjezdem.
Znáte její cenu na relaci, kterou máte na mysli?
F45i82l82i73p 65S72m50o49l25a
Možná by pomohlo, kdyby spojení na delších tratích, kde jezdí jen osobáky, které mají návaznost na vlaky na koridorech, byly alespoň párkrát denně nahrazeny spěšnými vlaky, které zastavují jen ve větších stanicích. Osvědčilo se to například na trase Náchod-Choceň, kde místo dvou osobních vlaků s přestupem v Týništi nad Orlicí, jezdí třikrát denně spěšný vlak přímo a cesta se tak z hodiny zkrátí na 35 minut. Pro mě, který jezdí z Brna, pak cesta do Opočna skoro o tři čtvrtě hodiny rychlejší a místo dvou přestupů absolvuji jen jeden.
J16i29r97k18a 25D53v97o12ř67á91k
To je hezké psát o tom, že v regio ubylo cestujících, ale přibylo jich ve stejných oblastech v autech nebo busech? Není to třeba v něčem jiném? Kdyby to bylo v dálkovině, řekl bych třeba spíš, že se lidem přestalo vyplácel lomit jízdné, takže "cestujících" je míň, ale lidí ve vlaku stejně. Dál, v PID mi připadá, že opadlo nadšené průvodčích pípat každou bémkartu když někdo jede jen stanici nebo dvě. Chodí důsledněji až za vnitřním pásmem.
R28a19d84e47k 20J15a23n80a71t24a
Ano. Vliv může mít menší dělení jízdenek.
Že je dobré při cestě do zahraničí rozdělit jízdenku na vnitrostátní a zahraniční úsek, věděl leckdo.
Jenže poslední roky stále více lidí jezdí na akčí mezinárodní jízdnenky z e-shopu, a tam už bývá dobrá cena i bez dělení. Rázem tak ze dvou cestujících vnikne jeden, který jede delší vzdálenost ...
R17a89d44e43k 11J57a95n31a24t35a
"Českým drahám v roce 2015 i přes pokles počtu cestujících stouply tržby a přepravní výkon. To v praxi znamená, že lidé jezdí delší dobu."
----------------
To neznamená, že jezdí delší dobu, ale že jezdí na větší vzdálenost. Jednotka přepravního výkonu je osobokilometr, ne osobohodina.
F63r53a73n67t39i22š68e93k 54S61t53r26n21a26d
Často cestuji vlaky za letní turistikou. Rok 2015 jsem však doslova "prospal" jako medvídek brtník. Málo jsem používal vlaková spojení ze dvou příčin. Zejména pro značné výluky na tratích, které mi znemožnily přepravu se zavazadlem ( "terénní tříkolový transportér" ) nezbytný pro vícedenní bivak vandry. Tahat se s těžkým báglem na zádech dokáže každý osel. A též pro značná tropická vedra po celý červen, červenec a srpen. Letní horúčava neumožnila ani jednodenní výlety. Kéž by to letos v létě bylo lepší ... max. +30°C ve stínu.
B73r96o35n55i67s37l67a52v 91G21a18b73r80y51š
To já spíš opačně, za loňský rok jsem najezdil vlakem nejvíc v historii. A není to proto, že bych měl rád výluky, ale prostě jsem měl víc důvodů jezdit.
J50i16ř45í 77N27e55v63r65l21a
Není se čemu divit. SŽDC měla loni výluk ažaž. Typický příklad, co jsem zažil několikrát: Výluka mezi Prahou a Čerčany - místo vlaku z hlavního nádraží jede náhradní autobusová doprava, ale až ze Smíchova, pak ještě přesednout na vlak.... to pak spousta lidí dala logicky přednost přímému autobusu.
Navíc když dává Jančura s Leošem jízdenky mezi Prahou a Ostravou třeba za 130 korun.... není se čemu divit - cena je přeci pro většinu lidí to hlavní kritérium, s kým pojedou. (Hlavně že pak Jančura žaluje dráhy za podnákladové ceny...) Takže pak lidi logicky naplňují konkurenci.
Ale ono se to zase letos zlepší a já osobně to drahám přeju. :)
P79e79t92r 53N86a27j61d63e73k
1. Vlakem se v ČR vyplatí jet snad jen na trase Ostrava-Praha (úroveň a rychlost cestování) a pak ještě v okolí Prahy (extrémně nízké ceny). Zbytek republiky je celkem zoufalý a pohodlím ani cenou nedokáže konkurovat.
2. Mnoho lidí odrazuje naprosto zbytečná přiblblá INkarta. Je to byrokracie navíc, zdržuje to, otravuje to, je nutné ji sebou neustále nosit a ještě stojí relativně dost peněz. A z principu odmítám platit o třetinu vyšší cenu jen proto, že jsem si nekoupil přihřátou INkartu, která by se mi v součtu stejně ani nevyplatila.
P59e70t75r 56N96o96v21o60t61n58y
Když se vám v součtu nevyplatí, tak můžete jezdit bez ní. V okolí Prahy nejsou extrémně nízké ceny, platí tam normální tarif ČD nebo tarif PID.
B65r40o26n53i47s26l74a97v 65G61a18b85r54y74š
Někteří hořekují nad tím, že jezdí autem, protože je to levnější a vlaky a MHD jsou drahé. Budiž. Takže já nejezdím autem, protože nejsem socka a rád si zaplatím za klid během jízdy, bez stresu a můžu se tam i vyspat nebo pracovat.
R83a80d35o40s57l44a51v 63K24l89a45u69d31a
To máte tak. Ne každý bydlí a pracuje u nádraží.... Třeba já se za stejnou dobu dostanu pěšky a vlakem do Podlešína, jako autem do Dejvic. A to nepočítám že musím chvíli na nádraží čekat. Takže tahle výhoda spaní a práce u mě prakticky odpadá, to můžu dělat doma.
V57l52a14d59i31m24í62r 36S42k78o44č87i74l
Vlaky stojí, auta jedou ...
B65r64o29n73i26s10l81a23v 26G85a30b13r24y24š
Při pohledu na zasekanou Koněvovu v Praze mám spíš opačný dojem.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!