Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy potřebují nové věřitele, shání jedenáct miliard

České dráhy musí splatit dluhopisy a nákup nových vozidel v celkové hodnotě zhruba jedenáct miliard korun. Generální ředitel Pavel Krtek plánuje dluhy přefinancovat a chystá proto zatím největší emisi dluhopisů v dějinách společnosti. Zadlužený dopravce přitom ztrácí monopol a s ním i jistotu tržeb.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a98n 39C41e61p85e66k 1924566450

To je otřesné, oni si nechají zrepasovat dva vagony, ale to že vypadají, jak kdyby vypadly teleti z tlamičky, to jim nevadí. :-(

0/0
9.2.2016 12:20

T52o86m 17J93u64r45e14č57k76a 6385802575915

Je jich už několik desítek, popisek je pár měsíců starý a naživo to tak hrozně rozhodně nevypadá.

0/0
11.2.2016 23:37

R89a40d98e78k 41J29a39n48a44t37a 9665796414852

Jan Sůra klasicky zapomněl zmínit to, co napsali v E15 i HN. Že nové úvěry budou levnější než ty staré. Tj. úspora.

+3/0
8.2.2016 20:24

J32a96n 67S35ů47r13a 4225103653892

Pane Janato, nemohu za to, že neumíte číst: Dráhy by měly přefinancováním ušetřit: dobíhající dluhopisy mají úrok 4,5 procenta, v případě ČD Cargo dokonce pět procent. Loni vydané dluhopisy přitom měly úrok pod třemi procenty a ty nové by ho měly mít ještě nižší.

Kdybyste mě chtěl podezírat, že jsem to tam dopsal, sežeňte si sobotní noviny. Ale děkuji za trvalou přízeň a zájem o moji osobu:)

0/0
8.2.2016 22:11

R47a89d55e77k 63J48a77n80a51t51a 9465516314852

Pokud to tam opravdu už bylo, tak se omlouvám.

0/0
8.2.2016 23:16

J86a61n 37S16ů14r52a 4795363843132

A mimochodem, fascinuje mě ta jistota, že úrok bude nižší. To bych si s dovolením počkal až na vývoj trhu.

0/0
8.2.2016 22:15

R28a35d78e70k 55J19a87n77a40t43a 9885926394822

Úroky klesají poslední roky trvale. Některé sazby se dostaly i na nulu nebo dokonce pod nulu ...

0/0
8.2.2016 23:16

J69a79n 88S87ů97r89a 4435853543462

Chybu ale nepřiznáte:)Fajn

0/0
8.2.2016 23:16

M48i59l50a84n 93U60ř47í67d62i69l 5747454239981

Pro ČD by bylo nejprospěšnější jejich zrušení.

+2/−14
8.2.2016 11:31

M20a95r42t57i73n 90N52o97v68o97t32n44ý 3716896481854

Zajímavá myšlenka. A co dál? Budeme všichni jezdit autem?

+7/0
8.2.2016 16:06

V23l83a48d34i33s16l58a46v 92G46r81y50c 9354764238932

Půjčují si zvesela, neboť ví až to krachne zaplatí to daňový oslíček. Vůbec nic neriskují, divím se, že jsou tak s půjčováním při zdi.

+2/−10
8.2.2016 11:26

J44i75ř88í 87P92r11a37ž80á55k 9950612811862

Všichni zaměstnanci čd bojují o přežití svého zaměstnavatele. U Regiojetu by se asi měli lépe.

0/−14
8.2.2016 10:47

A70l25a74n 76Ř23e82p61k60a 4735746

No jasně, proto je u Regiojetu taková velká fluktuace a kvůli nedostatku lidí omezují servis v Astrách, ale trapně se ohánějí klidovou zónou ;-D

+14/0
8.2.2016 10:48

M86a88r82e21k 80V54y69m56a42z30a19l 5498376242590

Průměrný plat u RJ je 10 tisíc čistého....Tak to nevím jestli by si polepšili...;-D

+2/0
8.2.2016 18:57

J97i29ř82í 21P52r77a19ž96á63k 9150742651742

A u čd?

0/0
8.2.2016 19:03

M58i62l39a42n 82U11ř24í11d14i27l 5267104119361

České dráhy ve své historii již obraly řadu věřitelů. Nepůjčil bych jim ani floka.

+1/−15
8.2.2016 10:12

V14a49c65l60a75v 47H61a63j84e41k 3776619319

Můžete být konkrétní??

+10/0
8.2.2016 11:39

P19a78v85e56l 74Ř78a13p80e83k 7672796169535

Celá naše ekonomika připomíná hru zvanou letadlo.

+1/−4
8.2.2016 9:21

J22o44s96e25f 64K94o52p75e82c91k24y 9494242895

v cem?

0/0
8.2.2016 9:52

Z37d95e97n54ě11k 14S49o91b90o34t41k69a 2344325339323

Když vydaji dluhopisy a idi je nakoupi bude to další bublinka ktera praskne. Když člověk jede s ČD kolikrat nemá ani kde si sednou stojí na chodbě, i dobytek se přepravuje kultivovaněji než v ČD. Ceny jsou přemrštěné čistota vlaku odpovídá chlívku, a nemožnost na 75% vlakových nadraží zaplatit kartou je jak z dob doby kamene. Přeji všem ostatním dopravcům narůstajicí spokojené zakazníky a ČD brzký krach. Prasečák v kombinaci s vysokou cenou není do dnešního podnikani přípustný.

+1/−23
8.2.2016 8:55

J65a97n 80K68o92b48ě28r86s26k23ý 1660776421953

S tou kartou je to blbé to je fakt. Ale to že bývají plné vlaky asi jenom ukazuje to, že je u nás zájem cestovat vlakem. Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD. A o krachu ČD si můžete jenom nechat zdát, žádný jiný soukromník všude ČD jen tak nenahradí i v Německu kde jezdí soukromníci mají státní DB většinový podíl a ve Švýcarsku SBB taky. Maximálně by je tak mohl nahradit jiný státní moloch a podle toho co aktuálně předvádí Arriva v autobusové dopravě tak děkuji nechci.

A k té ceně: Srovnejte si kolik se platí za vlak u nás a kolik v Německu v UK nebo ve Švýcarsku a to i vzhledem k platům. Potom vám vyjde že máme asi nejlevnější vlakovou dopravu v Evropě.

+14/0
8.2.2016 9:19

V92a41c34l64a22v 53H86a68j34e15k 3486729519

Platba kartou není zadarmo a terminály také ne. Jsou umisťovány tam, kde je předpoklad, že si na sebe vydělají. Navíc máte eshop a Můj vlak, kdy na pokladnu vůbec nemusíte.

+7/0
8.2.2016 9:32

V15a89c32l35a27v 53H58a69j58e51k 3426319439

A můžete si pořídit In Kartu a používat peněženku.

+7/0
8.2.2016 9:34

J57a78n 66K83o90b82ě24r58s38k48ý 1370986661203

Jo máte pravdu. Mě to nevadí IN kartu i MůjVlak už dávno mám ;-)

+3/0
8.2.2016 9:44

J78a78r38o55s62l53a74v 76H80o35r90á40k 5593872466330

"Navíc nikdo vám nebrání si pořídit místenku, která je při nákupu v eShopu ČD." - mistenka vam nezarucuje, ze si sednete. Mnohokrat jsem si priplatil mistenku a pres kufry a batohy v ulicce se do kupe proste nedostal. Navic pri ucpane ulicce zapomente na to ze si protahnete nohy, projdete se, zajdete si na zachod. Proto cestuji uz jen pouze v povinne mistenkovych vozech. Dobytcaku uz jsem si uzil dost.

0/−8
8.2.2016 10:00
Foto

B82r82o31n90i19s38l88a67v 31G57a89b37r56y61š 2832969271

Jezdím vlakem asi 18 let a stál jsem, když to přeženu, dohromady pětkrát. Zato v autě stojím v koloně každý den!

+8/0
8.2.2016 10:10

M85i48r89o79s23l86a67v 89Z81i12k85m58u10n51d 6638692907248

DB ani SBB nejsou, tak jako ČD, "státní" dopravce, ale podnikatelský subjekt dle "soukromého" práva, tak jako podnik pana Novotného či Jančury ... akciovka je vždy "soukormoprávní" subjekt, jinou věcí je, kdo je vlastníkem akcií ... "státní" je SŽDC ...

Miliardy vydávané na nákup vozidel jsou důsledkem investiční zanedbalosti nejen za "bolševika", ale i po "bolševikovi", kdy bylo základním úkolem ČSD > ČD šetřit, šetřit a zase šetřit > jako za bolševika, ať to stojí co to stojí ... v roce 1992 existoval plán na výrobu moderních vozů na rychlost 200 km/h ve Studénce, ale vláda s financministrem Václavem Klausem se proti tomu postavila ...

+5/−2
8.2.2016 11:26

J54o26s44e29f 68K49o48p87e41c95k84y 9484342735

CD jsou tez a.s. takze pointa je? ;-)

+2/0
8.2.2016 12:07

A16l43a42n 12Ř97e42p12k68a 4445326

Jasně, protože u Jančury lze kartou zaplatit vždy, že? :D Na nádraží možná, ale ve vlaku bez hotovosti ani ťuk :D

A 75% to není, spíš právě naopak.. a pořád můžete si pořídit in-kartu a tou lze zaplatit (když na ní máte peníze) na všech nádražích i ve všech vlacích ;-)

+5/0
8.2.2016 10:38

P29a55v86e81l 72P57r48o73k85o69p 6688522115500

Pravidelný (denní) cestující zaplatí u soukromníka nejméně dvakrát více. Tolik k přemrštěným cenám ČD.

+6/0
8.2.2016 11:35

R28a30d39e73k 97J36a93n96a63t60a 9835926174312

Přesně tak. Traťové jízdneky, časové kupony PID, případně IN100, je ten nejlevnější způsob, jak jezdit do práce. Např. s IN100 za 20 tisíc ročně mžete dojíždět na libovolnou vzdálenost za nějakých 85 Kč na 1 pracovní den.

+2/0
8.2.2016 23:20

M67a92r80t51i56n 10M95i49k92o61l16á68š47e46k 7730470133

Pohled do budoucnosti:2030: lék na rakovinu2040: let člověka na Mars2050: internet v Railjetech ČD

+4/−7
8.2.2016 8:46

J47a90n 41K60o78b22ě71r94s46k95ý 1340586321303

Jo no, ta WiFi v Railjetech je ostuda.

+1/−1
8.2.2016 9:13

V87a64c40l52a28v 76H86a10j53e50k 3326799469

Má to věcné důvody a to záruční doba soupravy. Přímo z výroby by to vyšlo výrazně dráž.

+1/0
8.2.2016 9:25

L21i91b67o55r 59Z88a22v80ř55e26l 8889166231682

wifi není ve vlacích potřeba a pokud chceš surfovat plať si svůj internet!!

0/0
12.2.2016 8:58

J78a61n 63J10e24m43e38l84k79a 1825160

178 Kč za 250 km novým Railjetem je opravdu hrozné.. Hrozné ČD..

0/0
8.2.2016 9:24

A30l29a35n 59Ř89e86p19k56a 4415356

2100: Spolehlivé a vždy funkční WiFi ve vlacích Regiojet ;-D

+1/−1
8.2.2016 10:39

R83o53b38b78e97r42t 17B16e19r23g62e21r 2625274309

Českým dráhám chybí peníze, ale sponzorují Fed Cap? není v tom trošku rozpor?

+10/−4
8.2.2016 8:29

J90i86r31i 65P12e81t16l86a72n 9535677925545

Jo když krast tak ve velkym!!

+1/−10
8.2.2016 8:17

A94n36n11a 95V65e37s53e77l19á 3719450441940

Často si říkám jak je lehké v ČR přijít k majetku . Stačí přece nakupovat dluhopisy takových společností jako jsou České dráhy

0/−2
8.2.2016 8:08

R77a73d73e91k 67J17a72n41a68t95a 9325346744322

Zdá se, že některé emise dluhopisů ČD veřejně obchodovatelné jsou:

http://akcie-cz.kurzy.cz/emise/CZ0003510885/

Ovšem téměř se s nimi neobchoduje - poslední obchod proběhl loni v červnu. A drobné investory to moc není - jeden dluhopis má totiž nominál 4 000 000 Kč.

0/0
8.2.2016 23:37

G11u47s50t16a53v 74S23o60j23k86a 1608243955894

Vždycky se mi líbí, jak na diskuzích o železnici hájí srdnatě ti, co si odmala hrají s vláčky a většinou ani nemají auto, především České dráhy:-)

+4/−8
8.2.2016 8:06
Foto

B76r23o77n59i29s66l85a38v 23G97a61b10r85y81š 2622669151

A k čemu auto, když máte vláčky? ;-D

+3/0
8.2.2016 8:35

G73u40s61t30a75v 71S30o39j89k30a 1638223605154

To je fakt, jezdit na šest přestupů přes půl republiky je diagnóza.

+1/−5
8.2.2016 8:45
Foto

B16r91o75n51i91s81l54a74v 55G64a24b18r37y17š 2912739371

Šest přestupů? Najděte mi nějakou relaci, kde se šestkrát přestupuje.

+9/0
8.2.2016 9:04

R78o59m29a54n 50S64t37o55n46e15k 1399893759641

Ja jsem su zatkm spoměl na 5 ostrava- bartovice adršbach

0/−2
8.2.2016 10:05
Foto

B74r11o47n55i93s92l16a21v 73G33a29b65r16y65š 2612629921

Cože?

0/0
8.2.2016 10:08

V31a97c56l35a42v 10H84a60j51e20k 3246469449

Mám kamaráda, který má auto a motorku a denně dojíždí 120 km do práce vlakem. protože je to pro něho pohodlnější a levnější. Autem jede cca 2x do měsíce. Není zaměstnán na ČD ale s vláčkama si doma hraje:-)

+5/0
8.2.2016 11:44

J48o45s65e87f 58L43a36n69z 8465781434728

To už je letadlo a ne železnice!

+3/−5
8.2.2016 7:38

J48i55ř31í 30P98r30a89ž84á52k 9450672771182

Zabalte tu prodělečnou firmu. Jančura nebo Novotný to umí lépe.

+2/−26
8.2.2016 7:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.