Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony zaplatily mýto za dvě miliardy kilometrů. Stát mohl vybrat víc

Kamiony v Česku najely po zpoplatněných silnicích a dálnicích přes dvě miliardy kilometrů, každý pracovní den jich po Česku jezdí 66 tisíc. Výběru mýta dál výrazně dominuje loni modernizovaná dálnice D1, kde se vybralo 36,5 haléřů z každé mýtem získané koruny v Česku. Loni stát vybral 9,7 miliardy korun. Mohlo to ale být i daleko víc.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D31a18n76i31e73l 88D93r10n33e10c 6751229316152

Systém s mýtnými bránami má oproti satelitním systémům výhodu v možnosti sčítání vozidel a třeba vyhledávání kradených vozidel a pachatelů trestných činů celkově, je ale otázkou, jestli by nebyla výhodněší konfigurace satelitní mýtné + detektory.

0/0
11.2.2016 1:25
Foto

P57a58v53e22l 60M46a20k75o54v72e56c 8948815871

V prvních letech provozu byly náklady na výběr mýta vyšší než vybrané mýto...:-(. Dvě miliardy ročně za výběr mýta může platit jen nesvéprávný nebo zkorumpovaný stát (v případě ČR asi platí obojí...).

0/0
10.2.2016 9:57

T79o33m23á51š 12V37e81l39e25n19d53o70r54f 1426838662328

"Nejvytíženější úsek na české dálnici je právě na D1 u Brna mezi sjezdy na Mikulov a Bratislavu..

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-myta-za-lonsky-rok-d1k-/eko-doprava.aspx?c=A160209_103356_eko-doprava_rts

To jsem netušil, že Mikulov dosáhl už na úroveň Bratislavy a nějaká Vídeň se může jít zahrabat.R^

0/0
9.2.2016 16:42

M67i77r59o80s66l88a97v 54K18a67š54p62a13r 7740771167166

Jako nechápu proč to mýtné není dražší? Kromě jiného by to mělo působit jako regulační prvek tranzitní dopravě. Evidentně jsme pro cizí dopravce levnou variantou euro-tranzitu.

Bohužel kamionová lobby je silná a ví, kde a u koho "přitlačit", aby se nic nedělo...:-/

+1/0
9.2.2016 13:46

J30a10n 86V34a19l93o33u27c43h 6442677888900

No protože pak další kamiony budou hledat souběžné silnic přes vesnice. A ač tu dálnici objedou na základě "mám krabičku za sklem a mýto zdražili" zvednou cenu za přepravu, která se promítne do ceny zboží. Ono "zatopit těm zlým kamionům" by dopadlo tak, že ti jediní by na tom vydělali...

+1/0
9.2.2016 14:16

T77o90m87á50š 87R26i31c16h22t43r 3243956930687

Nadpis je upraven. Teď už o něco seriozněji naráží na to, že cena za služby provozu systému je "velká", tím pádem výnosy státu by mohly být on něco vyšší.

A teď by to chtělo one tendr na dodávku služeb provozu mýta, aby se o něco lépe vidělo, za kolik se to dá dělat. Ani NKÚ ani Jan Sůra to nevědí.

0/0
9.2.2016 13:24

V75í21t 43K75o63u47b22a 6836780974588

Je to jako u všeho, kupte si novou techniku, která jezdí za sníženou sazbu a až jí bude hodně, tak sazbu zvýšíme a tu novou techniku Vám pěkně omastíme. Lidi, to je jen nepřímá daň, kterou nezaplatí niko jiný než Vy v koncových cenách veškerých výrobků !!!

+2/0
9.2.2016 12:19

M83a36r62t33i53n 40P64l26a89c62h74t62a 1854611841989

Mohlo , nemohlo...bylo , nebylo.....běžte už do háje.....všichni , i malé děti vědí , že to co se událo již nejde ovlivnit !!!!!!

Proč se zde stále řeší to co bylo, místo toho aby se řešilo...jak to udělat lépe pro příště !!!!!!

0/0
9.2.2016 12:12

M17a65r72t38i25n 34H95o50u31b11a 6913341539648

ale to je v poradku, ze se resi, co bylo nebo dokonce mohlo byt. prave proto, aby se to priste udelalo lepe, nebo alespon ne hure. v beznem zivote a praxi to tak casto funguje. jesti ve statni sprave si nejsem tak jisty

0/0
9.2.2016 12:19

K17a18r51e39l 42V94o53j88t88a 6821407778782

A co když Kapsch nepřiznává všechno.....? Je to nějak hlídané, ty čísla, software atd....? Dneska je bohužel dané, že se tuneluje, podvadí všude.

0/0
9.2.2016 11:58

M72a11r57t56i23n 78H48o14u27b16a 6693421589408

z praxe - Kapsch priznava vsechno a nejde to obejit. ostane mytne nevybira Kapsch

ve skutecnosti Kapsch velmi efektivne umi monitorovat cerne jizdy (tj. nakladak, ktery neplati), tuto informaci umi velmi rychle predat celni sprave, ktera na takove zpravy velmi casto nereaguje. proto kdyby reagovala, tak byjste treba na D1 videli plna jejich parkoviste, jak tam kasiruji pokuty. a to se nedeje

0/−1
9.2.2016 12:24

G21u11s52t48a40v 71S34o55j65k20a 1568283895544

Ťok se vždycky ohání argumentem, že mýtné brány ještě nejsou odepsány a proto by bylo chybou vypsat soutěž bez způsobu výběru, že jedná s péčí řádného hospodáře.

Ale vždyť to už jsou dávno utopené náklady ne? Dalším provozem mýtných bran nic v penězích neušetřím. Zajímají mě jenom čisté příjmy, které to do budoucna přinese. Jestli zítra někdo přijde, že umí provoz přes satelit za 1 miliardu ročně fix tak pořád oproti dnešku přeci miliardu ještě ušetřím...

+3/0
9.2.2016 11:40

P27a76v88e96l 47Ř54a32p49e72k 7532776549145

Tam jde o to, že ty brány jsou osazeny kamerami a šmírují obyvatelstvo. A této funkce systému se stát samozřejmě nechce vzdát.

0/0
9.2.2016 11:46

M60a88r12t81i95n 82H63o42u87b45a 6443101159548

kamery maji i madari, kamery tam sleduji SPZ a jsou umistene hezky u zeme, takze ksichtik je v primem zaberu

+1/0
9.2.2016 11:54

M27a44r47t10i94n 88H92o85u50b26a 6713941139178

v soucasne cene mytneho jsou zcela jiste rozpustene naklady i na stavbu tech bran. tzn. ze do budoucna uz s timto nakladem nebude poctano, takze pri jejich vyuziti skutence ta cena za provoz musi klesnout. a pokud neklesne, tak je neco spatne na MD.

Naproti tomu pri nespolehlivosti GPS (protoze jiny sateltni system sledovani zatim neni, ani neni na obzoru - Galileo uz melo byt tak dlouho v provozu, ze v jeho spusteni uz asi nikdo neveri) si neumim predtavit, jak velke budou treba naklady provozovatele a prenesene tedy i statu napr. na pravni zastoupeni, az bude nekdo rozporovat vystavenou fakturu. je dnes nekde satelitni vyber myta v provozu? Pro nejakou referenci. Netvrdim, ze to nemuze jit, jen pri soucasne urovni technologii si to neumim predstavit, jak by to mohlo jit delat kvalitne.

0/0
9.2.2016 11:53

M70a38r98t70i84n 67H72o66u63b38a 6593451359228

protoze me to zajima, tak jsem si nasel, ze treba na slovensku maji satelitni system. kupodivu maji naklady na provoz vyssi, nez mytne s branami. zajimave

0/0
9.2.2016 12:02

J39a41n 54M96a41t10ě15j14k35a 4522824657

vše má stát, ale hlavne Kapš dobře spočtené, aby vydělal tolik,o čem se mu předtím když se platili pouze roční známky, ani nezdálo. Asi tak, jako proč si nemůžu koupit jednu dálniční známku a používal bych jí na dvě auta, které by současně na dálnici vjet nemohla. Prostě by stát nevydělal tolik, kolik stačí tratit a tunelovat. Ona ta návštěva pana Zemana v našem kraji stojí taky dost peněz, škoda, že se nenechal v Dobřanech vyšetřit už včera, rád bych věděl, zda má všech pět pohromadě. :-(

+1/−1
9.2.2016 11:36

L20a74d47i84s19l11a78v 56S70a58u45e73r 8257471803594

ČR má hned po Rakousku asi nejdražší mýto na 1 km, přestože kvalita dálnic je většinou ubohá. Rovněž nechápu proč je mýto rozděleno na nějakou emisní třídu, když zpoplatnění úsek opotřebovává stejným způsobem třída EU3/4 tak EU6. Další nesmyslná eko šikana, protože při celkovém podvodném měření emisí by to mělo být prostě sjednoceno.

+5/0
9.2.2016 11:30

M80a19r50t58i63n 80H55o19u71b74a 6623131119668

protoze to ma motivovat prepravce k investicim a obnove vozoveho parku.

ja jsem vcelku rad, ze uz nepotkvam smradlave a pomale stare avie a liazky

+1/0
9.2.2016 11:33

J12o56s87e28f 56L97a28n77z 8285571664778

Staré Liazky a Avie byste nepotkával i bez tohohle loupeživého mýtního systému , ale prostě pro fakt amortizace a obnovy vozového parku. A rozdíl mezi E- a E6 je v tom , že se emise katalitycky snižují močovinou - což je technicky možné obejít emulátorem Ad Blue...Jinak váš postoj dokazuje , že jste vlasně rád za na vás uvalené skryté daně- vy přece to mýto platíte v každém produktu který koupíte a byl přepravován (netýká se samozřejmě brambor přivezených z pole na dvůr statku)...

+1/0
9.2.2016 12:08

M51a79r94t80i81n 93H28o54u33b26a 6113331119398

nejsem rad, ani to nikde netvrdim. jen popisuji duvod, proc byly nastaveny odlisne sazby. stejne je to i u bezne silnicni dane, stejne je to i u zdaneni resp. poplatku za energie. netvrdim, ze je to spravne, ale takto proste zni oduvodneni.

co se tyce amortizace - amortizovane zarizeni ma logicky ucetne nejlevnjesi provoz. pokud me nic nenuti stare veci odepsat, tak je pouzivam az do jejich "smrti".

0/0
9.2.2016 12:16

J28o38s23e44f 47L74a54n14z 8555881854958

Přesně,souhlas s Vámi - amortizují tuny a kola na nápravách...a tohle skrytý eko-loupežnictví už mě pěkně štve a Euronormy jsou jen další euronesmysl. Navíc rozdíl mezi deklarovanou E-normou a skutečnými emisemi ovlivňuje tolik faktorů (tech.stav , kvalita paliva , zatížení , styl jízdy...) A nejlepší je , že Euro normy si v každý zemi vykládají po svém - na stejnou Euro téhož auta dostanu rozdílné známky pro Rakousko a Německo....

0/0
9.2.2016 12:03

J89a82n 41S12ů89r91a 4915843393742

asi...zkuste si porovnat cenu za km třeba s Německem či Francií.

0/0
9.2.2016 15:34

M23a90r92t68i83n 56Š42e85d54ě63n26k26a 1796888648834

Proč nezavedou elektronické mýto třeba jak na Slovensku nebo Maďarsku 8-o;-€;-O

0/0
9.2.2016 11:28

M20a90r32t47i33n 16H94o85u13b45a 6233301359198

protoze je v provozu tu, co je a protoze MD neni schopne vypsat vyberove rizeni na neco jneho.

ostatne v cem si myslite, ze by spocivala prislusna uspora?

0/−1
9.2.2016 11:29

M41a26r10t52i25n 32Š50e77d90ě97n70k69a 1436318788734

tisk,distribuce, falšování, známek...

0/0
9.2.2016 11:32

M13a51r47t16i81n 11H61o91u51b16a 6943171659488

myto neni dalnicni znamka, netiskne se, myto se nacita elektronicky.

o co se tyce znamek, tak ten business case zatim tak nejak nevychazi

0/0
9.2.2016 11:34

M42a21r60t45i32n 10H26o36u73b41a 6423411109348

Mr.Polak, mate krome "-" nejake informace, jak jiny zpusob vyberu muze prinest uspory? :) ja je nemam.

0/0
9.2.2016 11:47

T75o63m72a72s 16V39a42r70g82a 1295364406635

Rozumím tomu správně že autor textu chtěl napsat, že se loni vybralo na mýtném bezmála 10MLD czk ?

+1/0
9.2.2016 11:16

O18n11d18ř36e42j 22N51o64v58á19k 9967984779569

a dalších vybraných 30 miliard Kč někam zmizelo ....

0/−4
9.2.2016 11:25

J75a77n 15C72e49p11e37k 1254866430

Zas tendenčně napsaný nadpis. Stát netratil, stát vydělal, ale mohl vydělat více. Pro pana Nováka, roční provoz stojí 2 miliardy. Něco stojí systém, tučnou provizi si bere Kapsch a spol.

+3/0
9.2.2016 11:11

J32a10n 36C16e70p38e40k 1184916460

Mně přijde, jak kdyby vás páni redaktoři do těch chytlavých a matoucích nadpisů někdo nutil.

+2/0
9.2.2016 11:12

O18n35d64ř15e10j 29N57o68v26á54k 9747734389819

roční provoz stojí 2 miliady - podle vás ... a kam se tedy ztrácí těch 28 miliard?

stát dostává zrhuba 10 miliard, což je zhruba 1/4 ročního výběru ...takže roční výběr je zhruba 40 miliard ... mínus 10 miliard stát ... mínus 2 mld. kč roční provoz .. ptám se ,kam se ročně ztrácí 28 miliard?

to má Kapsh čistou provizi více než 70 % z tržeb?

0/−1
9.2.2016 11:16

S65t92a76n55i86s38l35a91v 23S74v14o41b84o45d93a 1303773886168

Žádnejch 40 mld ročně se nevybere, je to asi těch 10 mld, z toho 2 mld si bere kapsch.

+3/0
9.2.2016 11:20

F40i48l50i23p 10H72r30b52e68k 2974420686570

Kde jste sebral roční výběr 40 mld?

+2/0
9.2.2016 11:23

K71a53r49e77l 60E83n31d62l20e25r 3213890110675

Asi jste padl na hlavičku.

+1/0
9.2.2016 11:31

J43i21r74k95a 76K85o66c96h 7434254783765

odkud mate informaci o 40 mld?

0/0
9.2.2016 11:56

O82n65d85ř66e93j 80N15o55v69á40k 9957254699929

náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? co na tom provozu mýta stojí ročně 30 miliard Kč?

0/0
9.2.2016 11:08

F66i53l30i33p 38H33r98b14e85k 2414930126650

Kde píšou, že náklady na provoz spolknou 3/4 výběru? Nečetl jste příliš rychle a nespletl si to s tím, kolik výběru tvoří vozidla Euro 5 a Euro 6?

+1/0
9.2.2016 11:23

J82o90s73e20f 34H97o83n11e64š 7761532300393

Proč má mýto sloužit jako mlýnek na peníze?

0/0
9.2.2016 11:07

K83r54y96š12t25o58f 36L82a28n23í76k 1199850555765

takže netratil, jen méně vydělal. zvláštní, že pro někoho je to totéž.

+10/0
9.2.2016 11:03

F78i79l53i72p 91H25r32b64e95k 2294710266850

Zrovna minulý týden jsem na Sportce tratil 300.000,- Kč. Tedy vyhrál jsem 200.000,- Kč, ale kdyby bylo padlo ještě jedno číslo, které jsem měl vsazeno, mohl jsem vyhrát 500.000,- Kč. Co teď s tím?

+2/0
9.2.2016 11:25

K91r11y76š75t12o98f 49L53a17n82í26k 1449740815635

zjistit, kdo je za to zodpovedny a potrestat

0/0
9.2.2016 14:51

P77a95v11e47l 52Ř16a32p84e32k 7802376249605

Zrušme tento nepovedený mýtný systém! Obrovské náklady na provoz a na případné rozšiřování by samy o sobě mohly být dobrým argumentem. Ale ono je to ještě mnohem horší. Tento systém zcela nesmyslně zpoplatňuje ty komunikace, které jsou pro daný typ dopravy určené, a nijak nepokrývá paralelní komunikace, které jsou pro těžkou a dálkovou dopravu naprosto nevyhovující, ale které jsou hojně používány jako objízdné trasy ve snaze vyhnout se placení mýta. Zde vznikají značné náklady vlivem devastace místních komunikací a vlivům dopravy na životy místních obyvatel. Jako první by měl být pro nákladní dopravu zpoplatněn průjezd obcemi a průjezd po úzkých klikatých silničkách. Dálnice až jako poslední. Dnes je to jen překomplikovaný systém na ždímání peněz. Peníze končí v soukromých kapsách a náklady neseme my všichni. To, co stát nakonec získá od zahraničních přepravců, sotva vůbec pokryje všechny negativní dopady.

+20/−2
9.2.2016 10:57

O89n10d81ř52e41j 49N90o27v45á11k 9177864169339

a když chtěli myýto rozšířit na silnice I. a II. třídy, tak se kraje postavily proti, protože by ve výsledku na ten systém ještě doplácely .... jo jo, to jen politici v ČR dokážou zavést systém mýta, na který stát ještě doplácí ....

že já ještě nepřišel na to, jak se legálně nakapshovat .... kam se hrabu se svojí prací ...

+1/0
9.2.2016 11:10

M70i95l37o37s26l43a68v 86K10n28o33p 9734786693253

Tento systém byl zaveden za ministra dopravy, který neměl a možná stále ještě nemá řidičský průkaz. Takovému pak můžete na nos navěsit prakticky cokoliv, neboť jeho praktické znalosti se rovnají nule. Nevím, proč se v té době nezavedl satelitní systém, který je levnější a daleko efektivnější.

+4/0
9.2.2016 11:12

M54a94r73t84i87n 63H16o11u72b12a 6353901469418

to je stejne licha argumentace, jako ze nejlepsi reditel nemocnice musi byt doktor

0/−1
9.2.2016 11:32

M94a92r60t46i82n 60M88a93i52k21s79n91a13r 3104633298672

-1 protože nesouhlasím s zrušením, ale rozšířit to i na obce, proč ne, tušim že v Rakousku to v některých městech funguje docela dobře. Takže, možná by stálo za to mít buď silniční známky na všechny komunikace nebo na průjezd kamiónů městy :)

0/0
9.2.2016 11:13

O69n30d11ř90e15j 42N11o27v69á63k 9937634349909

jak píšu - u nás je ten systém nastaven tak, že ty obce na provoz mýta ještě doplácely ...

+1/0
9.2.2016 11:17

K52a31r54e15l 34E71n36d95l18e36r 3593510620145

Opravdu nejste normální, pane. Píšete takové hovadiny, že by jeden umřel.

Mýto se proti plánu nerozšířilo na další silnice, protože by to logicky stálo další peníze. V plánu to bylo, datové centrum na to bylo dimenzováno, jenže poté, co si ODS udělala z mýta předvolební téma (dodnes jí ty tehdejší nesmysly, například o družicích, nebo že provoz mýta spolkne veškerý výběr a pod., mnoho lidí věří, opravdu nevím, proč), nemohla dost dobře v jeho budování pokračovat, byla by za blbce.

+1/0
9.2.2016 11:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.