Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Firmy se perou o státní silniční zakázky. A sleví až téměř polovinu

Mnoho silničních staveb má dokumentace EIA, které posuzují vliv stavby na životní prostředí, vypracované podle starého zákona. Nejsou tudíž v souladu s evropskými směrnicemi a stavbám hrozí zastavení na několik měsíců. Stavbaři se proto soustředí i na menší zakázky a jsou schopni státu slevit až téměř polovinu z­ původní ceny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74o30s68e13f 65M21u24ž24á19t58k11o 5505143317103

To sleví, ale když vidím, jak všude staví Eurovia, jejíž vlnité dálnice jsou pověstné, tak se máme na co těšit.

0/0
12.2.2016 12:47

P51a18u95l 14J82a36r18o63s 2353628930

Jen aby to po te nejlevnejsi firme za par let nemusel stat opravovat na sve naklady.Tak to obycejne dopadne.;-(

0/0
11.2.2016 15:38

L84u53k41á34š 43C85a97b93r86n50o25c88h 4845898118216

to urcite, na dodatecnych pracech dostanou dostanou vzdycky 2x tolik ....

+1/0
10.2.2016 8:37
Foto

P97a79t10r71i77k 40H51e93r18i70n48g 6649570660669

Dám cenu čtvrtinovou, zajistím externí firmy kterým nezaplatím, skásnu čtvrtinovou cenu zakázky, poté zkrachuji. Mam vyděláno a stěhuji se mimo ČR a to navždy. Klasický nabídky podvodních firem s podezřelou nebo žádnou minulostí... A tak si tady hnijeme v těch podvodech už desítky let...

+1/0
10.2.2016 7:38

A42l50e71š 35L70i82s83o24v24s52k20ý 9449598362282

Člověk se v duchu ptá, jestli ta nenávist k náboženství založená často na informacích z bulvárních zdrojů, nějak nesouvisí s tím hnojem, ve kterém se hrabeme už 25 let a ne a ne se z něj dostat.

+2/0
10.2.2016 9:01

P21e24t81r 25N19o83v34á89k 1259533125466

Proboha, jen ne Imos. Jejich strategie je všeobecně známá. A subky jsou většinou pepíci z horní dolní, kteří to likvidačně odskáčou.

0/0
10.2.2016 7:27

Š25t72e47f42a45n 29F83r81i48č22a 7642398383236

Kdo za to může, že přes 60 záměrů nemá platnou EIA? Tím se nikdo nezabýval? Na MŽP, ŘSD nebo na krajích se na to vykašlali? Strčili své pštrosí hlavy do písku? Ví se to už deset let, že musí být nová EIA. Za tu dobu mohla být EIA hotová pětkrát. Přece musí existovat konkrétní viník.

0/0
10.2.2016 7:01

J64i84n29d67ř95i90c67h 88Š58k33o82p41e56k 4815171600555

no oni platnou EIA měli. Jenže se začátek stavby posouval tak dlouho, až proběhla novela

+1/0
10.2.2016 7:04

Š80t68e45f68a50n 76F19r73i24č75a 7532798983596

Nu dobrá, to je naprosto v pořádku. Mezitím se přece také v území leccos změnilo, ne? Změnili se intenzity dopravy, zastavěnost území, počty obyvatel. Hodnoty imisí prachu a hluku. To je přece smyslem EIA, HIA a SEA, postihnout tyto hodnoty a stanovit opatření. Na 15 let starých hodnotách se nedá nic stavět. To pochopí i prvňáček.

0/0
10.2.2016 7:08

J51i85n95d28ř48i69c57h 56Š20k78o35p24e23k 4585141720115

to jo, ale kdyby začli již tenkrát stavět (aspoň začli), tak by jim EIA nikdo nezpochybnil.

+1/0
10.2.2016 7:21

H74e87r65b82e70r92t 54M23a18c19h92á81n25ě 1234190596

"Nechci slevu zadarmo, pravil Zelí vychytrale..."

To si objednal Ťok, ne?

Že když je budižkničemu, tak staví levně...

0/0
10.2.2016 6:57

D73a41v55i60d 63D67u89š97e33k 5571657420367

Konečně funguje konkurence.

0/−1
10.2.2016 6:51

M63a60r69t51i74n 78Š91t42ě76p79á92n51e15k 3407593633741

Slevi polovinu, ctvrtka materialu bude nevhodny odpad a dodatecne prace pridaji trictvrte z puvodni ceny. Vsak to zname.

0/0
10.2.2016 6:47

J94i65n26d64ř48i27c57h 21Š46k16o96p67e58k 4225371220855

když to investorovi nevadí

0/0
10.2.2016 6:50

P53e58t33r 39E49b43r 2262260963600

Vím, že držkování je hybnou silou změny (alespoň tedy v ČR), tak jen nerad konstatuji : Už se krade méně.

Zcela rozbít standardy, které zavedl Aleš Řebíček bude trvat ještě dlouho, ale věci se hnuly.

+2/0
10.2.2016 6:41

M61i19r58o36s40l43a58v 62H98a25n71z25l43í21č39e37k 5721944743271

Stále ta samá písnička, na kvalitu se u nás moc nehledí. Už po roce dvou je na cestách vidět, že se v asfaltu dělají trhlinky, které jdou vidět hlavně po deštích ve formě špatně schnoucích tmavých fleků. Po dalším roce dvou je tam pak vytlučená díra. Asfalt je řídký a mrznoucí voda v těchto místech a používaná sůl pak dílo dokončí.

Viz. stav dálnice Olomouc - Lipník je v rozkladu, Frýdek Místek - Ostrava je v rozkladu neustále po jakékoliv opravě, Frýdek-Místek - Český Těšín je taky v rozkladu a ta kvalita oprav?

Po jedné jediné zimě jsou opravovaná místa vhodná na další opravu.

Ať konečně tohle někdo řeší - ne počáteční cenu. Jak je možné, že v Rakousku budovaná dálnice je i po více jak 10letech ve stejném stavu a třeba v Itálii také, a to jde o úseky v Alpách, kde jsou taky tvrdé zimní podmínky.

Prvořadá má být kvalita, cenu ať řeší až pak. Pokud se navíc cesta začne po pár letech rozpadat - mosty bortit, tak přece nemůžu další stavbu nebo opravu dát stejné firmě, která se takto předvedla - u nás to je ale běžné.

+3/−1
10.2.2016 6:38

P66e65t38r 28E86b11r 2402450543320

Trhlina vodu odvede a místo s ní uschne rychleji.

0/0
10.2.2016 6:43

P10e47t50r 65E94b12r 2872780663330

Suché místo bude tedy světlejší.

0/0
10.2.2016 6:43

P10a59u37l 95J24a37r25o21s 2983228690

Petre,jen ze kdyz ta voda v te trhline zamrzne,tak to bude horsi a horsi.

0/0
11.2.2016 15:46
Foto

L31u51m78í92r 95K79u40c48h38a13ř 4229174752259

D56 Frýdek-Místek - Ostrava je naprosto OK, nevím o žádném rozkladu, D48 FM - Český Těšín je v pohodě až na přechody CB AB, jejichž oprava je letos naplánována a tuším už i vysoutěžena, takže taky OK a tedy jediný rozklad je pravdivý u D35 Olomouc - Lipník, kde letos je naplánovaná další ze série oprav, kdy se to po částech postupně celé opraví - důvod rozkladu: alkalicko-křemičitá reakce betonu (stačí použít strýčka googla) takže buďme rádi, že má ŘSD posílen rozpočet oprav a stanovili režim opravy 5% délky dálniční sítě ročně, tzn. každých 20 let se opraví nejstarší úsek tak, aby již nikde nevznikaly havarijní úseky, krásně je to vidět na D1 Brno - Vyškov, D2 Brno - Břeclav, D11 Praha - Sadská ...

+2/0
10.2.2016 8:00

P34a74u77l 25J36a48r92o37s 2503278170

Mirku..Na to sedi to prislovi;"nejsme tak bohati,abychom si kupovali levne veci" Ti co o tom rozhoduji,budou mit ovsem kredit,ze "usetrili".

0/0
11.2.2016 15:44

R37a42d13i59m 84Š28o45t42o61l77a 6942701718983

To, že 50% ceny jednoho kilometru dálnice tvoří úplatky, se obecně ví, tak za co teda chtějí postavit tu silnici? Za těch zbylých 5%? ;-D

0/0
10.2.2016 6:20

P32a57v40e37l 30Š86v51a60r80c88e62r 1470958722727

10% chodí obecně na úplatky, v jakém oboru děláte?

0/0
10.2.2016 8:29

R76a92d10i61m 85Š67o47t36o88l52a 6832761748233

U dálnic je to 50%. Pracuji ve financích. Jak to s tím souvisí?

0/0
11.2.2016 22:56

Š46t38e13f15a26n 13F90r62i10č30a 7402648753606

Článek nesprávně uvádí, že obchvat Znojma se stavět bude. Včera totiž Nejvyšší správní soud potrestal obcházení zákona, a zrušil v územním plánu trasu této stavby. Kdy už politici pochopí, že zákon obcházet nelze, a stavby je nutné plánovat v pořadí od vyšších celků k nižším, a tyto plány nejprve projednat s dotčenou veřejností? Tedy s obyvateli, kteří v trasách mají své nemovité majetky a jejichž zdraví (vč. jejich potomků, byť ještě nenarozených) stavba ovlivní. Leckdo ukazuje na aktivisty, ale poslední soudní spory vesměs vyhrály desítky obcí, nebo dotčená veřejnost, tedy občané, kteří svou legitimitu k účasti v řízení museli doložit katastrálním výpisem atd..

Zdroj: http://znojemsky.denik.cz/zpravy_region/krajsky-soud-zrusil-v-uzemnim-planu-znojma-koridor-pro-obchvat-20160209.html

+1/0
10.2.2016 6:10

V24l95a47d32i72m68í84r 84F94i19b84i40g84e31r 5514831451204

To jsou snad nabídky nižší než cena materiálu potřebná ke stavbě. SŽDC má smlouvy lepší než silničáři. Tam je termín stavby daný a když se zpozdí platí tučné penále kvůli výlukám. Silnice kolikrát rozkopou a pak tam několik měsíců nikdo není nebo jen aby se neřeklo. Přetáhnout termín o minimálně měsíc je skoro standart. Kvalita je taky děsná. Raději dražší ale kvalitní.

0/0
10.2.2016 5:54

D75a47v44i60d 59P41e78t68r 7810246910795

Raději než o nízkou cenu ať se při soutěžích dbá na kvalitu ( lepší je silnici postavit trochu dráže, ale kvalitně a s dobrou zárukou, že to firma v případě problému velmi rychle opraví). Taky by ta silnice měla vydrže velmi dlouho bez oprav.

+3/0
10.2.2016 5:10

J30o31s91e85f 21Č91i15h61á14k 7161389600436

Kvalita bude pořád stejně špatná jen to bude stát možná méně.

+2/0
10.2.2016 5:27

V92l30a85d28i68m21í25r 83F29i87b38i25g62e46r 5164521131854

Tak kvalitní dozor. Ten rozhoduje jak bude stavba kvalitní. Pokud je něco udělané špatně prostě to nepřevezme.

0/0
10.2.2016 5:55

J70o91s24e87f 63Č48i97h19á58k 7781839160696

Souhlasím, ale dozor si firma podplatí. Jinak by nemohla projít vlnitá dálnice na Ostravu a asi to nebude jediný případ šlendriánu stavebního dozoru.

+1/0
10.2.2016 6:20

Š18t83e27f65a21n 92F50r23i12č76a 7952118423626

Žádný stavební dozor neuhlídá plánovité podvody. Tisíce nápadů. Musel by se rozkrájet.

+1/−1
10.2.2016 6:29

V70l58a54d97i18m10í29r 66F67i28b15i65g46e29r 5584611461984

Právě proto je třeba takový nekvalitní dozor exemplárně potrestat, aby se ti ostatní báli trestu když něco takového pustí dál.

+1/0
10.2.2016 7:10

J23o28s29e41f 45Č80i94h59á61k 7721679250286

Oni to více práce doplatí.

+3/0
10.2.2016 4:42

M86i31c84h37a60l 13T79r75i15s49k51a 2250977602547

Aspon bude mit Eurovia co demolovat.

0/0
10.2.2016 3:06

L55u31c63i50a39n 95P86a24p42a39z22i73a13n 5574477561975

Zlevnění na úkor mezd. To už známe i v autobusové dopravě.To se musí řešit na celostátní úrovni, takto to dál nejde.

+3/0
10.2.2016 2:12

L52a10d27a 44N61o91v96a57k 4652323177

paráda..., ceny jsou na polovičce...;-D Na cestě co jezdim domu se na několika km silnice pokládal 2x do jednoho roka asfalt... (asi se to napoprvý za ty prachy úplně nepovedlo) Jinde mi přijde, že se bílé čáry malujou už několikrát do roka a na některých místech např. Říčany u Prahy Černokostelecká.., tak tam už závoděj evidentně o to, kolikrát do roka se to dá namalovat a zase smazat... a namalovat jinak...;-DRv

+10/0
10.2.2016 2:11

M77a77r25e47k 29J50a13n40e18č27k85a 1317986163521

Klasika, získat zakázku na nízkou cenu a pak začít pomalu a jistě cenu navyšovat o různé položky, se kterými prej nikdo nepočítal a to jenom proto, že si stát tohle nikdy smluvně neumí ošetřit, natož aby zajistil pořádný stavební dozor. Zvláštní, že v soukromém sektoru tohle problém není.

+13/0
10.2.2016 1:43

C96y48r39i76l 27P66a91v52e72l96k42a 4196932398655

Jasně, za poloviční cenu poloviční kvalitu a hafo vícenákladů.

To protikorupční tažení aktivistů za transparentní výběrové řízení zapříčiňuje řadu nekvalitních staveb.

+7/−2
10.2.2016 1:33

T91o72m72á78š 45N64e23b73o53j62s54a 3170472802663

Melete nesmysly, drive byly zakazky predrazena viz dalnice do Ostravy a kvalita mizerna. Mezi cenou zakazky a kvalitou zadna prima umera neni.

0/0
10.2.2016 6:13

Š77t27e37f18a93n 58F28r88i15č50a 7852348523496

Aktivistů? Mydlí se politici mezi sebou.

0/0
10.2.2016 6:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.