- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to čím dál horší, nejen, že redaktoři neumějí psát česky, pletou si podmět s přísudkem, nečtou po sobě text, takže tam mají dvakrát stejná slova, navíc ani zbla nerozumějí tématu o kterém píší. Navíc jako v tomto případě nerozumějí fyzice viz - turbína je zařízení měnící tepelnou energii páry na pohybovou nebo znalecky zavádějí nové terminy technici - stropní jeřáb, doufám, že ve Škodě mají pevné stropy
Mám s výrobkem Škoda power jako operátor bloku EPRU 2 tu nejlepší zkušenost, jsou to fachmani, kteří mohou ukázat zlaté české ručičky kdekoliv na světě a věřte, že můj názor nemá s reklamou nic společného.
mě by třeba zajímalo, co je to paroplynový stroj, technika mě zajímá a nikdy jsem nic takového neviděl a nevím, co si pod tím představit, viděl jsem turbiny parní, plynové i turbiny vodní, parní turbiny pohání pára a plynové spaliny a vodní tlak vody, jak ale funguje paroplynová turbina mě jasný neni
Já to tady hlouběji v diskusi popsal :-).
V roce 1953 jsem videl odejitou 20 tun rotor I s vikem skrze strop haly a pistalo to v chladici vezi 50 - 60 metro vedle haly. co se stalo? delali generalku, no a po par tydnech zacali turbine a generator najizdet./ Regulator reguloval ale kdy pri 3000 ot/min mel zacit skrtit, neskrtilTurina sla az na 9000 otacek apak odesla stropem.. n a kazde srane vika 80 sroubu 36tmmvythnute jk spagety.Srouby v kuplunku mezi turbinou a generatore-na snimcich tady je videt jeden kuplunk- yriznute tak hladce jako by byli zabrousene. Sef mechanic nechal troche zabrusovaci pasty n a hridelce regulatoru. Dostal tenkrat 12 roku.Byli jsme tam naexkursi 2dny pozdeji-uciliste s dvouleto9u prumkou. To byla nejvetsi havarie co jsem videl v tomhle remesle.
A docela se divím, že Škodováci nedodávají turbíny i do Číny, kde se staví elektrárny ve velkém.
Možná dodali jednu. Zbytek zvládla čínská kopírka.
A už Doosan montuje pořádná (rozumějte jako dříve) ložiska, nebo ten sajrajt z dovozu co se sype již v garanci?
Plynová turbína pro paroplynovou elektrárnu má ještě jedno specifikum a to je to, že musí vydržet obrovské teploty, protože je roztáčena přímo z plynového hořáku. Spaliny prochází celou turbínou a následně jsou směřovány do ohříváku, kde teprve ohřívají vodu a mění ji v páru pro parní cyklus. Tam už je "standardní" parní turbína.
na první řadě lopatek bývá teplota při základním výkonu až 1300 stupňů, nemyslím si ale, že by Škoda něco takovýho vyráběla, to umí pár firem na světě a u nás jsou na paroplynech pokud vím tak Siemens, ve Vřesové jsme měli cosi francouzkýho a jede to tam myslím pořád
Stropní jeřáby? Ty jsou nad těmi portálovými?
Ano, správně. Stropní jeřáb je ten u stropu, pod ním na portálech jezdí portálový. Ale ten tam asi nemají, jen ten stropní. Je mi jasné, že článek psal EXPERT, patrně mladý novinář - ti znají úplně vše. Jen jim unikají občas odborné termity a trochu gramatika. To však dohánějí sebevědomím a drzostí plácat (psát) takovéto bláboly.
To ty soustruhy pohání stlačený zemní plyn (CNG)? To je pro mne nová zkušenost! Myslím, že by to stálo za poučný článek! Nejlépe od stejného autora! Já znám jen CNC soustruhy, tak se rád poučím!
A korunu tomu dává CNG program. Ten asi spoří to CNG!
Prosím redakci, aby podobné články nechávala zpracovat Technetem. Takhle akorát zkazíte velmi zajímavé téma. Děkuji.