Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje aut dohání předkrizové rekordy, rostou už přes dva roky

Automobilový průmysl se dostal na hodnoty, které budí optimismus i rozpaky současně. Registrace nových osobních aut v Evropě stouply na hodnoty, na kterých byly před prudkým pádem v roce 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45í89t 55K54o77u51b92a 6716660874168

Není se co divit, krize tu s námi byla od roku 2008 téměř 7 let a auta už dosluhují.

Kdyby se tak ještě na předkrizovou úroveň vrátila kvalita prodávaných vozů.

Tuhle mi ve značkovém servisu řekli "co by jste chtěl, vždyť máte 3 roky starý krumpl"

0/0
16.2.2016 23:50

V57i26k83y90r 81B55o98h56u97m20i79l 29S33t72r77a69n23s82k74y 9887928756249

Jasně, proto je například novinka R Megane IV dražší o 100 tis. než jeho předchůdce, který "spadl" do krize. Stále stejná píseň, místo uvážlivé dlouhodobé cenové politiky urvat co se dá. Dosáhnout rychle hranice max. prodeje, pak na sklad a hurá do další "krize" z nadvýroby.;-D

+1/0
16.2.2016 11:53

J92o85s34e45f 82K89o96p71e93c51k51y 9214402455

Po krizi prijde vzdy oziveni. A v CR je to o to vyraznejsi, ze na nova auta ma stale vice lidi a prodejci jsou zatim stale jeste ochotni vyjednavat... Kazdopadne pokud takova situace vydrzi jeste par let, tak to alepson prispeje k omlazeni vozoveho parku u nas ;-)

+1/0
16.2.2016 11:50

D79a13v49i72d 27P22e19t64r69ž31e80l98a 2806794883910

Obávám se, že se mýlíte. Maximálně se tím ještě více rozevřou nůžky - novější auta budou nahrazeny novými a stará se stanou ještě staršími, popř. budou vyřazena úplně. Většinová populace na nové auto nemá a je ráda, že je ráda. Nicméně statisticky to bude vypadat dobře :-)

0/−1
16.2.2016 12:34

J97o23s80e12f 90K14o56p19e26c66k11y 9484852765

Pokud maji na koupi noveho auta lide, kteri na to drive nemeli, tak z logiky veci vyplyva, ze starsi auta jsou nahrazena novymi. Vetsina na to stale jeste nema, To je jiste pravda. Vedlo by to totiz paradoxne k silnemu tlaku na cenu a k jejich zdrazeni ;-)

0/0
16.2.2016 12:46

P81a61v46e33l 42Ř79a34p25e74k 7632146379265

Je to předzvěst nové krize, možná ještě mnohem hlubší než byla ta v roce 2008. Automobilový průmysl v dnešním objemu je ekonomická bublina a Potěmkinova vesnice, je to monstrum, které mohutně spotřebovává zdroje a jehož výstupem je kromě kraválu, smradu a zničených životů jen pohyb tam a zase zpět. To je v tak masovém měřítku neudržitelné. Je zjevné, že masový automobilismus je mohutně subvencován státem. Například nechápu, proč stát umožňuje registraci dalších a dalších vozidel v místech, kde ulice auty doslova přetékají a kde nejen že se nedá zaparkovat a projet, ale často se nedá ani projít. Masově produkujeme technicky zastaralé hromady plechu a plastu na čtyřech kolech, pro které se stáváme fakticky otroky a kterými sami sobě ničíme život.

0/−2
16.2.2016 11:48

J13o63s83e18f 27K82o12p52e37c39k38y 9544742555

Automobilovy prumysl produkuje vyrobky, ktere lide chteji a potrebuji. Kdyby tomu tak nebylo, uz by neexistoval ;-)

+2/0
16.2.2016 11:51

P39a56v60e21l 70Ř78a91p49e29k 7612576469185

Lidé to chtějí, a víte proč? Protože automobilismus je socialistický systém, který efektivně umožňuje přenášet náklady na všechny okolo. Ostatně, státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem překonává i tak socialistický systém, jakým je systém důchodový. Jezdíte po silnicích, které proti vůli místních stát násilím postavil, smrdíte lidem pod nos, nenecháte je ani přejít silnici a v klidu se vyspat, odložíte svůj soukromý automobil na veřejném pozemku, což je výsada, kterou nepožívá žádný jiný soukromý majetek.

Stát namísto podpory kvalitní veřejné dopravy stále více žene lidi do aut. Přitom auto musíte řídit sám, převzít trestní odpovědnost, spalovací motor je v některých zásadních ohledech krokem zpět i oproti parnímu stroji atd.

Dnes mohutnou výrobou aut a sezením v nich ztrácíme obrovské množství času a sil, které jsme mohli využít pro utvoření přepravního systému důstojného 21. století.

+3/0
16.2.2016 12:08

J66o82s48e27f 97K62o87p53e54c42k57y 9834652825

Automobil je ve vetsine pripadu nejrychlejsi a nejpohodlnejsi zpusob, jak se dostat z bodu A do bodu B u kratsich a strednich vzdalenosti ;-)

0/−1
16.2.2016 12:12

V34l53a32s18t78i66m33i93l 68S24v52o43b58o34d63a 7443318605794

Co to je za výkřik? Neuvádíte v jakém případě? Ve všech případech? Úplný nesmysl!

0/0
16.2.2016 14:55

J73o44s69e88f 21K40o90p86e12c83k23y 9134362155

Uvadim, ze ve vetsine pripadu. Coz je s dovolenim fakt ;-)

0/0
16.2.2016 16:06

P94e67t94r 95N52i77v79n83i72c23k33ý 3742634145637

A co externality?

0/0
16.2.2016 15:02

M88a20r20t95i13n 90K48a63r64á20s77e86k 9798313198548

Kvuli externalitam je automobilismus vyrazne danen pres PHM...

0/0
16.2.2016 17:54

V21í25ť38a 62K65r68u48t77i82š 1100894715557

A ta kvalitní veřejná doprava není/nebyla stavěná násilím? Nesmrdí pod nos? Neomezuje Vás v pohybu nebo spánku (nádraží slyšíte klidně kilometr daleko)? Nejezdí mj. po stejných silnicích? Není náhodou dotována desítkami miliard ročně státem, kraji, obcemi, tudíž dle vás stejný socialistický systém (někde dotace až 90%)?

A přenos nákladů na všechny okolo? Kdo to má být "ti okolo", když tak 75% populace "jede" v tom automobilismu a zbytku je v tom z velké části zabráněno především věkovými a zdravotními důvody?

0/0
16.2.2016 14:03

P64a46v75e85l 32Ř22a73p13e16k 7332236569135

V době, než byla veškerá doprava vládami fakticky znárodněná, byla veřejná doprava soukromá. Masový automobilismus se v Evropě začal rozmáhat po té, co Hitler začal stavět dálnice. Chci tím říci, že přirozený (rozuměj: méně násilný) dopravní systém je systém založený na hromadné dopravě. Dnes lidé zcela pomýleně považují automobilismus za vrchol kapitalismu a veřejné dopravě říkají socka, jenže z historických souvislostí je evidentní, že skutečnost je přesně opačná.

+1/−1
16.2.2016 14:16

V40í85ť74a 89K98r62u62t68i22š 1580354515967

Jenže i v té době (jako každé) byla rozhodující doprava ta individuální, jako dnes. Jen vlastní nohy, povoz nebo koně nahradily díky technologiím a dostupnosti auta. A je to prostě systém, kterému lidé dávají z velké části přednost, kdy hromadná doprava má šanci konkurovat zcela pochopitelně na velmi omezeném počtu míst, kde velká koncentrace obyvatel nebo kde jsou páteřní tahy. A to i zde musí být často masivně dotována.

0/0
16.2.2016 14:37

V30l70a42s23t13i11m75i17l 98S72v11o11b56o19d45a 7513148915244

Dopouštíte se stále stejné chyby, jako mnoho dalších lidí. Vezmete aktuální stav, podobu světa kolem sebe a z toho vyvodíte závěr, že automobilová doprava je ta rozhodující. Neuvědomíte si, že automobilová doprava je nějakým jevem, který ovlivňuje jevy "navazující", čili nějak proměňuje svět kolem Vás a tím pochopitelně zvyšuje nutnost automobilové dopravy využívat. Je-li automobilová doprava subvencovaná (státem), jsme doma. Jistě, můžete říci - bez aut bychom se neobešli, ano, beru, ale říci v těchto souvislostech: "Je to doprava rozhodující", to už je velmi nutně na zvážení ;-).

+1/0
16.2.2016 15:31

J16o62s37e61f 12K91o10p36e19c86k52y 9874492445

Ano, osobni doprava je rozhodujici a bude do te doby, nez nekdo objevi a uplatni nejakou jinou a lepsi individualni dopravu ;-)

+1/0
16.2.2016 16:22

M35a90r13t70i92n 29K22a80r94á40s22e72k 9888513528278

No rekl bych ze zrovna automobilova doprava je jeste subvencovana zdaleka nejmene....

0/0
16.2.2016 17:55

V27í17ť66a 21K44r44u91t18i39š 1300134735657

Samozřejmě existují statistiky na osobokilometry, z těch si jednoduše zjistíte, která doprava má jaký podíl na přepravě osob. A v příspěvku výše mluvím o dopravě individuální, která je dnes zajišťována převážně auty a motorkami. Až budou vznášedla nebo vrtulníky, koupím si to místo auta.

Stejně tak vlaková doprava je nějakým jevem, který podobně ovlivňuje jevy navazující a tím pochopitelně zvyšuje nutnost vlakovou dopravu využívat.je-li vlaková doprava těžce subvencovana státem, jsme doma. Aha, nejsme, tady to nějak nefunguje ani přes masivní dotace, větší než u automobilismu. Viz třeba dnešní článek ve vedlejší sekci o modernizaci tratě Vizovice - Otrokovice, kde když jen investiční náklady rozpocitam na desítky let dopředu, tak jednu osobojizdu jen v tomto stát dotuje v řádu stokorun... na max. 24 km.

0/0
16.2.2016 17:55

V30l56a84s61t65i31m27i42l 80S21v71o11b34o66d96a 7493398135574

Uf, pánové, tady to vzdávám ;-).

0/0
16.2.2016 19:20

V83l91a69s44t30i38m98i89l 97S93v40o71b26o48d24a 7743838375214

Váš názor by byl podstatný maximálně tak v anarchokapitalismu. Státní zásah je jevem nepřirozeným, neboť je financován z konfiskovaných peněz, porušuje tedy majetkové právo a VÝZNAMNÝM ZPŮSOBEM OVLIVŇUJE NAPŘ. POPTÁVKU a další věci!

Velmi významným státním zásahem je např. "tisk" nových peněz a z toho vyplývající zásadní subvencování např. výroby automobilů!

0/0
16.2.2016 15:06

V32i30k35y83r 46B95o93h19u20m76i94l 68S10t27r54a89n73s59k21y 9637338656409

Protože z toho stát má VELKÝ prachy (cca 47% z ceny každého lt. paliva), daň dálniční, zpoplatnění VŠEHO možného kol automobilového provozu atd. V okamžiku, kdy by "to" měl začít dotovat, tak se dočkáme vývoje jako kolem pitné vody, zdravotnictví, změny jističů u elektřiny a jiných nápadů hodných hovádek Božích....

+1/0
16.2.2016 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.