Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Kola Favorit ožívají. Upravený retro design vyjde na desetitisíce

Znovuzrozená retro značka tradičních českých kol Favorit otevřela v Praze svůj „cyklosalón“. Designový obchod představuje nové modely kol Favorit, které jsou inspirovány dobou padesátých let, kdy značka vznikla. Pro běžného zákazníka bude zklamáním hlavně cena: ta totiž začíná na částce 64 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S12t56a24n39i58s95l13a68v 58T93e73s96a25ř 9167464792674

podpultové zboží? to jo, schovat pod pult, protože ve skladu by roky jen zabíraly místo.

0/0
25.2.2016 9:53
Foto

S94t28a75n53i95s80l50a29v 40T47e97s64a57ř 9167124382144

není to ani retro, ani hezký, koupí si to pár snobských dětiček a šlus. Nechápu, kdo je tohle ochoten zafinancovat.

0/0
25.2.2016 9:50

M55o57j87m60í15r 13S94k74á74l24a 2760962796

;-D

+1/0
19.2.2016 22:24

M66a13r63t42i20n 33P70a36v16e74l73e19k 5280587145145

Kola pro hipstery - líbí se mi,ale nešel bych do nich.V Praze je několik výrobců stejného typu kol,kteří prodávají své výrobky na inzertních portálech a jejich kola jsou jednoznačně zajímavější.Každé jejich kolo má nějaký unikátní prvek,svou historii a je originál.

Nechci dělat reklamu,ale zrovna koukám na silniční rám GT,sedlo Brooks,2,2" bílé gumy a je to prostě krasavec.

+2/0
19.2.2016 12:41

V10l86a71d68i21m60í87r 91F17i89b24i79g78e30r 5664721321594

Sestavit originální kolo si může kdokoli, stačí mít nápad a peníze. I z kola ze smeťáku se dá udělat krásný originál:-)

+1/0
19.2.2016 18:41

V79l94a11d25i95m77í67r 77F48i82b23i50g86e54r 5894701741364

Favorit je konstruován tak, aby nevyžadoval každodenní servis ani speciální údržbu.

Doporučujeme pouze udržovat kolo čisté, suché a jezdit na něm výhradně s řádně nahuštěnými pneumatikami. Vhodné je také pravidelné voskování koženého sedla a madel přírodním voskem, který je možné zakoupit zde.

Jednou ročně, nebo po ujetí 1 000 km je nutné zkontrolovat (a případně vyměnit) brzdové kotouče a brzdové deštičky.

Jednou za dva roky, nebo po ujetí cca 10.000 km je nutné vyměnit olej v přehazovačce, řemen a pneumatiky včetně duší.

V zájmu zachování bezporuchovosti a dlouhé životnosti kola, by uživatel neměl zasahovat do jeho konstrukce, svévolně povolovat šrouby na jednotlivých dílech ani vykonávat takové úpravy, které by mohly vést k poškození kola, nebo k újmě na zdraví.

Jízdní kola Favorit jsou konstruována a zkoušena na hmotnost jezdce od 50 do 110 kg.

+1/−1
19.2.2016 11:43

J15a37n 68K15r24k 1701347293182

Dobre to maji vymyslene. Vsechno nestandardni, takze jenom jejich servis - bezpochyby ne nejlevnejsi. (a pochopitelne to je dopravni prostredek na image, ne na dopravu a rozhodne ne na sport)

+1/−1
19.2.2016 9:54

V89l56a85d17i10m85í67r 77F19i12b84i90g92e10r 5424211151774

Co je nestandartní, krom rámu jsou všechny komponenty standartní. Můžete je koupit na jakékoli kolo. Podobné kolo se dá v pohodě koupit za 40000kč. Jen ta nábojová převodovka stojí 11000kč.

0/0
19.2.2016 10:28

J65a13n 69K89r17k 1551407673932

vzdyt se tim sami chlubi: http://blog.favorit.cz/ochrana-kola-proti-kradezi/

(ale predstava, ze zlodej bude zkoumat jake naradi potrebuje na demontaz kola predtim, nez ho ukradne je prinejmensim komicka)

0/0
19.2.2016 10:31

V89l74a80d39i89m75í69r 76F30i62b74i23g64e28r 5764801671884

Tak rám beru, že to je asi originál ale třeba zadní náboj stojí sám o sobě cca 16000 spletl jsem se v ceně a to je na kole asi nejdražší část http://www.skladacikola.com/Naboj-Shimano-Alfine-11,652.html

Tím že jsou komponenty spešl znamená že i servis bude pekleně drahý a asi moc servisních míst nebude. Výhoda věžných kol je i v tom, že si je zručnější opraví sám a kdo neumí může to dát prakticky jakémukoli opraváři kol. U tohohle bude zřejmě potřeba i speciální nářadí tak nic moc.

0/0
19.2.2016 10:45

J45a21n 37K35r92k 1181927673262

No asi si v zasade rozumime. Mi osobne je jedno, za kolik se to snazi prodavat, pro me to kolo neni (radeji drazsi, ale skutecne kolo na kterem se muzu vydat do Alp). Zadne kolo neni bezudrzbove - pokud se na nem jezdi a udrzovat tohle kolo bude casove a financne narocne, na vsechno budou specialni nastroje. Navic fakt neni na sport - co z toho, ze vyrobi lehky karbonovy ram na miru ... kdyz tam narvou 1.7kg planetovou prevodovku. Auuuu!

+1/0
19.2.2016 10:54

V48l10a49d39i76m42í91r 76F13i37b72i93g24e33r 5324221581404

Převodovka je fajn:-) na ježdění po městě a blízkém okolí super, sám mám 8 rychlostní. Ale kdyby měla víc nevadilo by snesl bych to i víc do rychla. Nové stálo kolem 30 ale koupil jsem pár let jeté za 6500. Má rám KTM. Celé to váží 12,5 kila což je super váha.

0/0
19.2.2016 11:41

J64a11n 83K91r18k 1491657933552

to je ono: "na jezdeni po meste". Cili oni musi najit lidi, kdo utrati 60+ tisic za kolo do mesta ... coz je uplne jina skupina, nez ti, co utrati 60+ za kolo na sport.

+2/0
19.2.2016 12:03

E66d64a 80D71r46á31b58e30k 7769802333967

také si tím pojistili, že se kola nebudou přeprodávat z druhý ruky, jednou koupené kolo až vás omrzí můžete dát leda tak na smeťák, žádné dědění z otce na syna nebo prodej ojetého až přijdou horší časy...

0/0
24.2.2016 19:00

V80l71a50d73i52m93í94r 31F87i14b23i44g77e37r 5654421551904

Ono to s tím na míru možná až tak dokonalé nebude, nebo je každý rám dělaní s extra mírami: Ale ty spešl šrouby a rozměry to degradují. A nářadí na to bude určitě pěkně mastné.

0/0
25.2.2016 12:29

M98a73r81t85i34n 22H31e65j36d71u64k 7127550410352

Jak vidím podobný krám, singlespeed apod. tak vím, že mi mám čekat jen to nejhorší, jako skok z chodníku pod kola a držím si velký odstup, jako cejch ok.

0/0
19.2.2016 9:47

V42l82a38d43i28m64í55r 69H72a66v62r51á45n92e18k 7656266740857

Nechápu proč na běžnou jízdu karbon a ta cena je úplně mimo...Rv

+2/0
19.2.2016 8:46

S81t58a25n93i47s37l51a86v 67K33u65k85a58l 9809193440542

originál bicykl Favorit někdy ze sedmdesátého mi jezdí dodnes ... jsem už zase in ? ;-D

+6/0
19.2.2016 8:24

V36l97a36d35i53m13í18r 29F71i70b84i71g28e16r 5474361681584

Když si ho necháte podobně vyšperkovat vlezete se do 16000:-)

0/0
19.2.2016 10:29

M75i27l88a90n 15H76a77n87u46s 5174805141698

Cajk !

0/0
19.2.2016 7:04

M36a58r63t38i28n 47H59o38u55b16a 6743751669658

poradniky na kola??

tvrdej podpultak, to ano. ale ze by na to byly poradniky jsem se docetl az zde

+2/0
18.2.2016 20:27

J24o49s26e28f 58V88a32l43a 9260643453923

samozrejme ze nebyly zadne poradniky. Tim by preci rezim priznal, ze je nedostatek jizdnich kol

0/0
18.2.2016 20:33

M59a56r65t65i11n 47H67o10u58b23a 6633761299888

no prave. proto me prekvapuje ta zminka v clanku.

0/0
18.2.2016 20:35

J19i30ř29í 21E23r25b47e20n 1633474296877

Oni si spletli kola Favorit s automobilem Škoda Favorit. Tam ty pořadníky opravdu byly a dokonce fungovaly na principu zákaznické samosprávy.

0/0
21.2.2016 0:10

J32o24s47e92f 41V97a92l34a 9870123723883

nedavam tomu vetsi sanci. V centru Mnichova na Pacellistrasse je podobny obchod http://stilrad.com/ ktery je tedy designove o 1-2 tridy vyse nez zdejsi ukazka a ceny jsou zhruba o 50% nizsi nez v Praze. Mozna, ze v Mnichove nemaji karbonove ramy na zakazku (asi urcite ne...) , ale paradu udelaji vetsi. A karbonovy ram do mesta nepotrebuji a na cestu nekam mimo mesto si koupim klasicke kolo podle toho, do jakeho terenu ho budu potrebovat

+1/0
18.2.2016 19:51

J14o36s18e65f 17V10a84l48a 9980693783113

p.S. podle fotek bude tezke prodat ta kola s cenou nekde tesne nad 30.000

0/0
18.2.2016 19:58

M23a15r51e30k 54Š48i92m27o45n 2224257528628

Berlinský hipster je jiná šarže než pražský.

0/0
21.2.2016 17:12

M65i81c65h83a93e10l 16C57h40a16r85v17á80t 9139628623792

Vrať se zpátky do hrobu...

0/0
18.2.2016 19:23

A88l61o44i45s 78S35t56a72r79ý 3499189557522

Kdyby byli s tím retro důslední, tak budou prodávat jen jednotlivé komponenty, aby si to každý sestavil sám. A samozřejmě každý z těch dílů by se prodával jenom někdy nebo někde. Já si svýho prvního a jediného Favorita taky musel takhle poskládat z náhradních dílů (vidlice pak měla jinou barvu než rám), protože to byla jediná cesta, jak k němu přijít. A kupodivu ani ne o moc dražší.

+1/0
18.2.2016 18:41

A91n21g64e13l51a 28M28a64r15k68o71v53á 7821984641220

Marne hledam zminku o elektrickem favoritovi. Nebo jeste neexistuje? Byl by drahy pro cesky trh?

Cesko je umi i elektricke kolbezky vynikajici kvality, tak snad se doctu nekdy priste i o nich.

0/0
18.2.2016 18:37

J72o45s39e63f 64V33a62l17a 9270853553193

karbonovy ram na zakazku a elektrokolo ? to se spolu jaksi nerymuje, asi jako velbloud s automatickou prevodovkou

+1/0
18.2.2016 19:55

J21o23s60e97f 12V86a24l74a 9510773603443

P.S podle poslednich informaci z cyklokrosoveho MS by se to sice dalo udelat, ale cena navic mezi 30.000-200.000 podle typu pohonu

+1/0
18.2.2016 20:01

M44i25c83h92a71l 91M95o36u90c59h16a 9138789903874

Stylovka pro pozéry, kteří na tom budou jezdit na náplavku. 3-4 kusy by letos mohli prodat... :-)

.

Ne, vážně - myšlenka dobra, provedení nešťastné. Retro věci fungují, když jsou dostupné, protože je to spíš taková stylová libůstka a nikdo od nich, kromě jejich vzhledu, nečeká nic extra, natož hi-tec. Kdyby ty úspěšné retro botasky měly všechny vychytávky současných super-sportovních bot a stály 5-6 tisíc, tak by taky moc úspěšné nebyly. Reinkarnace Favorita měla jít podle mně podobnou racionální cestou - zachovat v maximální míře původní vzhled a dale už jen skloubit výrobní náklady s využitelnou funkčností, tedy aby se na tom dalo bez problemů jezdit po městě, kam je to primárně určeno a nic víc, Tour de France na tom nikdo nepojede..

+2/0
18.2.2016 18:33

I68v57a57n 85P64a71p 9188522

Favorit stál asi 1200kčs moped stadion S11 900 kčs

0/0
18.2.2016 18:30

M90i18c73h50a95l 83M89o70u94c83h94a 9298499483694

Ano a Škoda 105 stála 45 tisíc, litr benzínu 8Kčs a pivo 2,20. Ale proč nám to říkáš...?

0/0
18.2.2016 18:35

I44v34a88n 29P28a61p 9178562

Tak byly to 3/4 tehdejších platů

+1/0
18.2.2016 18:39

M28i20c98h55a26l 92M91o94u71c35h72a 9928839973504

To je pro řadu lidí ten současný Favorit taky ;-)

0/−2
18.2.2016 18:41

V10l51a11d87i21m29í82r 71F47i29b87i23g60e75r 5524891891824

Takže stál zhruba 1 měsíční plat, takže dnes by ten Favorit měl být kolem 25-30000 korunami.

+1/0
19.2.2016 10:39

L61u55k40á96š 38S73e76d12l87á32č92e75k 1553857467830

Julius Meinl taky otevřel svou luxusní prodejnu v Praze a do půl roku bylo s ním amen.

+1/0
18.2.2016 18:26

V88l76a27d73i95m37í45r 47F60i35b38i79g41e29r 5284441811194

Ne každý toužil po bramborách 100 za kilo:-)

+1/0
19.2.2016 10:46

M32a52r20e13k 22Š37i20m18o40n 2594787718738

Kotoučový brzdy, řemen místo řetězu, světlo s diodou a na baterii místo dynama. Tomu k...a říkáte retro? Ne akorát snobárna pro hipstery.

+16/0
18.2.2016 18:23

M11a75r76e85k 75V72o26k86á33l 1196914455129

no tak dobře, tak těch dvacet kousků vyrobte ... víc jich stejně neprodáte ..

+4/0
18.2.2016 17:52

P44e96t70r 67G13r58e92s45l 7633936726843

Elita, na kterou prodejce cílí budou jelita... ;-D Ale vážně, nabídka kol je obrovská, od 60.000,- Kč jsou to už pořádné stroje, ne toto. Do tohoto business bych nešel, buď mám specialitu co nikdo jiný nemá a umím něco mimořádného nebo nic. Jen známku, "Česko tohle je luxus" už nestačí... nejsme v roce 2000. Rv

+9/0
18.2.2016 17:52
Foto

J63o88s63e86f 95Z84í68t87k61a 8368136635438

o tom už se párkrát psalo asi je potřeba další reklama zdarma;-€;-€;-€

+2/−1
18.2.2016 17:50

R52o70m65a32n 97K42r27a66t19o91c23h47v71í55l 6296777376474

Ta reklama zdarma být nemusí.

Ale na odbyt to asi nejde.

0/0
19.2.2016 8:42

J81i13ř10í 21D82o62l98e37ž34e32l 3579505186927

Dává jim rok, maximálně dva.

+1/0
18.2.2016 17:40

F16r34a60n86t37i22š65e61k 54H28á53j96e49k 2496349381485

A není to moc Antone Pavloviči ?

+2/0
18.2.2016 18:04

J20i34ř87í 31J60u42r41á86š13e33k 8697185940197

Ani ne Pope Popiči.

+1/0
18.2.2016 19:43

V68l82a29d40i47m94í42r 50F24i81b30i57g81e66r 5854221581124

Zlevnit mohou vždycky, myslím že prostor tu je:-). Kvalitní ocelový nebo hliníkový rám neváží o moc více než karbon a rozdíl v ceně je značný.

0/0
19.2.2016 10:32

J94a82n 46J25i30r71k55a 7910280980

Je to někde úplně mimo segment: jako trendy retrokolo je to málo trendy a málo retro, jako k moderní silničce se k tomu vůbec netřeba vyjadřovat.

Divný kočkopes Rv

+6/0
18.2.2016 17:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.