Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Peníze za ojetiny mizí v jiných dotacích, vrakoviště dostávají jen zlomek

Stát loni vybral na likvidaci autovraků přes 380 milionů korun, vrakovištím se však dostaly jen čtyři procenta z částky. Poplatky nejsou účelově vázány, peníze se tak používají i jinde. Návrh nového zákona uvažuje využít vybrané poplatky například na šrotovné nebo jako podporu motoristům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š98t86e73f39a94n 57F79r12i47č36a 7622788963916

Ty poplatky neplní účel. Vedou k tomu, že lidé své auto vyjezdí až do sešrotování. Teprve pak si koupí mladší ojetinu. Nebýt poplatků, svého auta by se zbavili podstatně dříve. Je pravděpodobné, že vozový park by v Česku omládl, kdyby poplatky vůbec nebyly. Když mám pojízdné auto, které je díky poplatkům prakticky neprodejné, jak se zachovám? No přece racionálně. Raději ho ještě využiji a nákup mladšího auta na pár let odložím.

0/0
21.2.2016 20:25

J57a77n 28O29p81i74s 3493818522625

Vrakoviště má příjem z rozprodaných náhradních dílů aut které byli "ukradeny státem" jako povinná ekologická likvidace.

Příklad- mám dvě Feldy, Jedna je starší a SÁM sem usoudil, že už není bezpečné ji provozovat z důvodů koroze i když je tam motor po rozvodech a nové brzdy, ramena a td..Takže ho mám na náhradní díli a nevidím důvod proč bych si měl kupovat náhradní díly na vrakovišti.[>-];-O;-O;-O;-O;-O

+2/0
21.2.2016 12:45

K73a93m86i18l 15D28o80l39e15z76e10l 6812356704432

vyborny, ptat se na nazor tech nejvetsich zlodeju AAA

+3/0
20.2.2016 20:50

P39ř54e94m81y50s50l 10H53r42o77m79a17d98a 2574626318271

Vrakoviště by měla brát bezplatně auta i nekompletní. Za likvidaci je zaplaceno už při nákupu auta a podruhé v eko dani. Platit za to, že si vezmu například motor je dost zvěrstvo. Když pak člověk z vrkoviště kupuje na deset let staré auto páté dveře a vrakovišťák si řekne o dva tisíce, tak to je opravdu hodně vostrý.

+8/0
20.2.2016 19:06

J43a21n 65J10a69n71e96k 9284545338730

Ano,to je realita

0/0
20.2.2016 19:13

M30i91r75o52s57l84a52v 29U53r10b11a22n 1736507531399

Vy date cele svoje auto za 1000, pouhe dvere si pak muzete koupit za 2000 a z rozdilu si majitel vrakoviste vydela na krasne nove treba BMW M550...

+1/0
20.2.2016 19:52

J34i20n80d80ř51i55c82h 47Š23k14o43p68e82k 4975621940265

za likvidaci vozu je zaplaceno až u aut od určitého roku výroby, navíc ne všechna auta co jdou na vrakáč mají zaplacenou ekodaň

Vidíš jen příjem vrakáče z prodeje motoru, ale když jim tam někdo přiveze totálně zrezlou stodvacítku nebo starého peugeota, tak z toho vrakáč moc prodejem nezíská, ale náklady na likvidaci má stále

0/0
21.2.2016 11:15

J35a33n 50J12a37n59e23k 9154435768270

ja musim svuj majetek-auto ktere jsem zaplatil,platil ruceni,EKOdan,STK,emise atd -odevzdat k ,,ekolikvidaci".Kompletni,nic z MEHO majetku nesmi chybet a EKOLIKVIDATOR okamzite zacne toto auto rozprodavet na dily;-O.Dvere kus1000,motor3000,blatniky,svetla,disky atd.Co neproda na dily skonci ve vykupu surovin.No a na tu EKOlikvidaci toho zas tak moc nezustane.Proc to se svym majetkem nemuzu udelat sam?Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd),dily rozprodam,kovy do sberny....Kazdy by to asi nedelal,ale proc tu neni moznost takto nalozit se SVYM majetkem?Byznys pro nekoho.....

+6/0
20.2.2016 17:33

V42l98a91d59i25s41l71a18v 73B51u32r73y19š37e38k 1539512837454

těžko říct, všechno má svůj důvod, nejčastější důvody všeljakých nařízení jsou proto, aby se zabránilo podvodům, což se často stejně nedaří, funguje to tak, že se lidem něco nelíbí, tím to vždycky začne, třeba stáčení tachometrů, tak se vymyslí nějaké nařízení, nařízení je sice bezzubé, ale už ho nikdo nezruší, pak nikdo neví, proč se to tak dělá a lidi jako vy se pak diví tomu, proč nemůžou to či ono

+2/−1
20.2.2016 18:05

J55i46n16d94ř47i26c13h 36Š95k60o66p75e17k 4775651150235

1) majetek odevzdávat nemusíš. Pokud je auto v slušném stavu, můžeš ho buď dojezdit nebo prodat. Ekolikvidace je až poslední řešení, zpravidla aut, která již z nějakých důvodů nejde dále provozovat

2) určité věci z něj pro ekolikvidaci chybět mohou (viz příslušný zákon), pravda, zásadní jako motor tam být musí

3) proč by nemohl ekolikvidátor díly rozprodat ? Likvidace odpadu znamená, že se nesmí dále použít ??

4) doma auta není možné rozebírat z jasného důvodu - většina lidí by prostě provozní kapaliny neřešila a volně vypustila, případně nepoužitelné části někam naházela. Proto se to nesmí

0/−2
20.2.2016 18:10

V22l82a52d51i35s54l31a74v 12B58u41r74y98š15e71k 1309972317794

tak pokud by to lidi rozebírali někde na svém pozemku, tak to by ještě šlo, ale lidi jsou strašně bezohlední a já pamatuji dobu, kdy roky rozebírali auta na ulici, skládali si ze třech jedno, vagabundi

+1/−1
20.2.2016 18:29

J36i14n53d42ř22i14c74h 56Š16k74o24p94e53k 4325241400675

z hlediska vlivu na životní prostředí je úplně jedno, zda provozní kapaliny vytečou na soukromé zahradě či na návsi

Do přírody se to dostane v obou případech

+1/−2
20.2.2016 18:31

J40i93ř29í 91E83r29b45e66n 1703614966547

Jak tohle mohl nekdo minusovat, nechapu. Holt asi exiszuji lide, podke kterych oleje a kyseliny cti hranice parcely...

+2/0
20.2.2016 21:15

J94a54n 19B56a84r78t19á67č49e40k 6465595960259

To je pouze zástupný problém, aby si někdo odůvodnil proč to nejde. Na vrakovišti nejsou o nic víc větší odborníci a při manipulaci s použitými provozními kapalinami nejsou nijak lepší než kdokoli jiný.

+1/0
20.2.2016 23:29

J98i87n62d87ř51i83c73h 13Š89k14o11p86e51k 4845181740505

ano zástupný problém ;-D;-D

Krásně bylo vidět např. u TKO, když se platilo dle množství. Taky lidi neházeli bordel všude, co ? Jen aby ušetřili. Stejná by to bylo i při rozebírání aut doma

0/0
21.2.2016 11:16

J52a77n 11J20a29n15e48k 9674535158710

Jindrichu,vy vlastnite kterou ekolikvidacni firmu?Psal jsem,ze ,,Na urad donesu potvrzeni kam jsem odevzdal nebezpecny odpad(naplne,plasty atd)"aby mohlo byt vozidlo vyrazeno z registru.Na to nepotrebuji DOTOVANOU firmu,to zvladnu sam!!

+2/0
20.2.2016 19:12

J27i10n56d69ř94i68c29h 56Š14k82o20p23e79k 4915641150555

Nevlastním Honzo.

Potvrzení ti napíše kde kdo, vůbec to nic neznamená ani neříká. Navíc likvidace aut se lépe kontroluje pokud to dělá pár firem v okrese než tisíce jednotlivých lidí

P.S: Jinak odevzdání nebezpečných částí na skládku nebezpečného odpadu by se ti silně prodražilo

0/0
21.2.2016 11:13

J97a36n 34F59r73o88l93í81k 6946140785824

Kotrbo, Kotrbo. Fakt si myslíš, že většina občanů dá raději půl melounu za nové místo 150 litrů za starší auto jen aby ušetřila 3 litry?8-o

+8/0
20.2.2016 15:50

V24l29a97d78i12s84l89a56v 41B91u82r64y60š70e66k 1419632307284

pokud budou většina občanů vagabundi, kteří aby ušetřili jsou schopni menšinu klidně otrávit, tak je lepší si raději nic nemyslet

0/−6
20.2.2016 16:21

J64a98r91o68m26í80r 22K52r20á62l 4860989644509

Pokud většina dojezdí auto, dokud splňuje emise, je to ekologické chování. Ale to přesahuje zjevně meze Vašeho chápání.

0/0
20.2.2016 19:55

J88i62n21d44ř77i16c73h 57Š24k16o53p69e98k 4135311610285

ta tabulka uvádějící EURO normy dle roku výroby je dost nepřesná a zavádějící

0/0
20.2.2016 15:48

T74o84m24á82š 32H60u80d96e88č41e78k 3923533919273

"To bude sice o něco dražší, ale z hlediska dalších provozních nákladů by mělo vycházet levněji."

To je lež. Každá ekologická záležitost přidává do vozidla nějaké kurvítko. EGR zanáší sání a DPF, DPF se postupně zanáší, močovina může bez varování dojít, přímý vstřik benzinu spalovací prostor, malé turbomotory mají obecně nízkou životnost (a je problém, aby něžraly i trávu kolem silnice). Místo aby výrobci zlepšovali efektivitu spalovacího provozu a jízdního cyklu, přidávají pouze tyto poruchové ekologické kraviny, aby splnili nějaké normy, které namaloval jakýsi úředník. A stát si ještě využití podobných svinstev vynucuje :-(.

+19/0
20.2.2016 14:29

S86t81a14n30i29s52l22a89v 50R77o62s72e21c23k49ý 9885119681349

A jaký je dopad na ekologii při výrobě nového auta oproti provozu staršího např za 5 let?

+3/0
20.2.2016 17:08

S78t36a89n66i12s40l46a88v 73R93o64s69e23c35k55ý 9215309271419

Samozřejmě počínaje odvozem šrotu do hutí, hutěmi, válcovnami, slévárnami atd. atd....

+2/0
20.2.2016 17:09

D97a32v72i33d 41V53i96k18t85o75r91a 9894914845677

Jak, "bylo by vhodné omezit jejich provoz"? Co to je za asociální blá... výrok? Pokud je to auto udržované a má malý nájezd kilometrů, pak ničí životní prostředí podstatně méně, než auto nové, nahrazované každé tři roky opět novým autem. Melouni svou agresivní ekoteroristickou politikou nakonec zahubí nás všechny a pak sebe, protože už nebudou mít na kom parazitovat :(.

+18/0
20.2.2016 13:47

M47i86r95e24k 11G89a81j62e47r 5941856179480

A tak je to skoro s kazdym poplatkem a dani. Vybiraji se proto, aby bylo na nove uredniky.

+10/0
20.2.2016 13:40

I46v64a11n 29U70h69l69i12r 6169131582222

No je to jednoduché aby vrakoviště dostalo dotaci na recyklaci tak musí autovrak převzít zdarma. A světe div se většina autovrakovišt a kovošrotů za autovrak ještě zaplatí a ještě na tom slušně vydělá protože prodat z auta se dá skoro vše. To jen a pouze stát a firmy svážející komunální odpad hlásí že potřebují dotace protože recyklace je drahá :P

+4/0
20.2.2016 11:54

J14a31n 59M22a81l14ý 1715849554868

Vrakoviště za vrak ještě nabízejí 1000, protože za ty materiály, které se z vozu dají znovu použít dostanou mnohonásobně víc. Já se fakt divím, že tomuhle kecu o ekologické likvidaci někdo může věřit, a že to vlastně nikomu moc nevadí.

+3/0
20.2.2016 12:51

M67i25r15e25k 50G26a68j34e37r 5541466589700

Odstaveni auta na vrakoviste jeste neni zadna natoz ekologicka likvidace auta. Bobuzel se skutecna konecna likvidace nijak nekontroluje. Mozna je pak v poradku, kdyz ty penize z poplatku zustavaji statu, ktery pozdeji tu likvidaci musi uskutecnit.

0/0
20.2.2016 13:44

R30a74d71e28k 32N25e65u41m83a46n12n 5962672318505

přirážka 3 tisíce fakt nikomu nedá třeba 30 litrů na nákup o 2 roky mladšího auta

+8/−1
20.2.2016 10:18

V64l90a24d32i92s58l96a84v 23B55u28r53y42š80e74k 1139742557604

jistě že je to málo, to je totiž jako vždy takové polovičaté řešení plné kompromisů a sociálních ohledů, je to jako třicetikorunovej poplatek, taky k ničemu

0/0
20.2.2016 16:24

J39a47n 19N84o48v68á88k 8550826787130

Takže ten kdo si může dovolit jen starší auto ještě přispívá daní z převodu někomu jinému na nové. To je stejná zvrhlost, jako když slovenský důchodce se svým třetinovým důchodem platí za řeckého důchodce dluhy.

+24/0
20.2.2016 10:11

J28a82r93o27m68í45r 40K24r65á21l 4330899584729

A sám si koupí ještě starší, protože část peněz musí dát na nesmyslné poplatky. :-/

+6/0
20.2.2016 10:15

K14a71r32e59l 18V43o36m51á16č91k13a 9551168744628

Mluvčí ministerstva průmyslu je evidentně světaznalý odborník. Je celkem jasné,že ke koupi vozu ve vyšší emisní třídě poplatek 3000 nikoho nepřinutí,jde opravdu a opět o sypání peněz daňových poplatníků státní hydře. Dokonce i ten mluvčí,člověk ducha mdlého,je tam za naše peníze. Hrůza.

+11/0
20.2.2016 10:10

K13a13r23e16l 20V36o45j59t25a 6211397718602

3000 raději nezaplatí.;-D Je to komix a bussines pro všechny, krom občana, ten vše cáluje.Tfuj....

+2/0
20.2.2016 10:09

J88i48ř15í 56H60o21d44a96n 6664947743440

mám v tom guláš. byl tu jednou článek že bazary musí vlastnit všechna vozidla co mají k prodeji. tím pádem když je registrují na sebe tak zaplatí ten poplatek ne

+2/0
20.2.2016 9:41

J75o76s75e11f 24H23o39n64e60š 7611182190823

Se starým autem v autobazaru neuspějete z důvodu nízké ceny a tím i provize

0/0
20.2.2016 12:48

J48i45ř68í 22E17r48b78e70n 1753614676867

No a pak ho od vas vyberou na vyssi prirazce nebo o to mene zaplati puvodnimu majiteli...

0/0
20.2.2016 21:19

P55e94t93r 40S65p46a17t48z70i43e59r68e57r 7114962105164

tak jako dříve tak zopakuji, že mnoho z nás může mít na auto, které bude bez poplatku. Auto která jsou stará kolem 7 - 8 mi let..tedy rok 2008 - 2009 mají zcela reálnou cenu než za kolik se prodávají. Řádově oktávie v naftě nestojí 160 tis...jak nám tu bazaristi určtují trh..ale její reálná cena je kolem 70 tis...a na to už by plno lidí mělo. Máme tu nízké platy...to je pravda...proto mnoho lidí kupuje ojetá auta...ale díky cenám postavených na trhu lidé musí kupovat auta starší roku 2005. Důvod...je to jen dovoz. Máme malé platy...ale jsme očividně tolik bohatí, že si můžeme kupovat staré ojetiny dráže než v Německu. Kdyby se lidi vykašlali na koupi dovezených aut..tak by to bazaristi přestali dělat a ceny na trhu mohli jít blíže reálným cenám aut.

0/−12
20.2.2016 9:10

J98a36r40o95m73í21r 74K75r84á59l 4560949734109

Proč bych se měl chovat neekologicky a měnit auta častěji ?

+8/0
20.2.2016 9:14

P24e18t24r 67S28p44a34t94z25i10e70r22e14r 7854982635154

já neříkám že musíte vyměnit auto...ale pokud už někdo musí koupit ojetinu, protože třeba staré mu dosloužilo, tak díky cenám jak jsou u nás nastavené si koupí auto, které nyní bude spadat do toho poplatku. Ale nemusel by, kdyby se k nám auta nedováželi v takové míře. Protože jen díky dovozům tady máme tak vysoké ceny ojetin.

+1/−3
20.2.2016 9:28

P50e78t63r 75T34y36č90k81a 6825292639792

Ceny ojetin nastavuje trh. Pokud tam vidis tak velky prostor ke snizeni ceny tak je zacni prodavat sam. Vydelas majlant.

+5/0
20.2.2016 10:06

P85e60t53r 96S43p44a60t43z42i78e64r81e13r 7214392345604

to já vím, že je nastavuje trh...ale kdo je trh...ze 75% bazaristi...a z čeho jsou převážně živí bazaristi? převážně z dotažených aut...a proto říkám...češi nadávají že nemůžou koupit novější auta protože na ně nemají....a já se ptám..když máme tak malé výplaty...jsme tak bohatí, že můžeme mít ojetá auta dražší než v Německu?

0/−4
20.2.2016 10:12

P16e88t75r 30S53p15a25t19z33i89e80r32e85r 7444252705244

pánové mínusáři jsou zřejmě právě oni bazaristi a nelíbí se jim když se ukazuje pravda..:D nj...oni by pak neměli co prodávat kdyby nemohli tahat..:D ale proto to píšu..je potřeba na to poukázat...ojetiny v zahraničí jsou levnější než u nás...a my bychom se měli cenami srovnat na úroveň zahraničí...tím by šly ceny ojetin dolu....

0/−2
20.2.2016 10:24

P39e48t27r 25T70y50č47k29a 6725712239812

Tak jeste jednou. Cenu auta urcuje trh, tedy nabidka a poptavka. Pokud je trhu nedostatek Octavii TDI a poptavka prevysuje nabidku tak je cena vyssi. V Nemecku je jich mozna prebytek a tak je cena treba nizsi. Lepsi system tvorby cen jeste nikdo nikdy nevymyslel.

+1/0
20.2.2016 10:25

P71e23t96r 65S30p75a39t86z58i42e55r37e86r 7194542795204

to je pravda...ale co si budeme povídat když by se ty auta sem netahali poptávka po nich bude taky....a můžou se víc prodávat auta původem z čr...pak by i nedocházelo k podvodům se stáčením atd...historie by byla průhlednější....jen by se lidé museli smířit s tím, že ty auta budou mít nalítáno kolem 200 - 250 tis...což je ještě dobrý nájezd...to je pak věc jiná...ale mnoho lidí co auta tahají ví, že u ojetiny se skutečná historie zjistit nedá...jelikož ani tak všude popisovaná cebia to zatím nedokáže. A tak se dělají podvody...koupí se levně křáp v zahraničí..sem se přiveze, stočí se km..nasadí se cena tak aby se to vše ještě prodejci vrátilo a ejhle..mám cenu pro trh a tak to člověk musí koupit...jinou možnost totiž nemá. Ale kdyby se auto nedovezlo.ale prodávalo se jen to co tady je..a že tu nemáme málo aut...tak by ceny mohli být klidně levnější, jelikož by se do cena auta nemusela promítat cena za dovoz.

0/0
20.2.2016 10:35

P56e43t49r 20T88y81č90k17a 6455442489382

Kdyz se ty auta sem nebudou vozit ze zahranici tak budou ceny ojetin v CR jeste vyssi. Ty nechapes co jsem ti napsal?

+4/0
20.2.2016 10:39

P11e79t43r 11S36p61a76t83z66i64e68r84e82r 7644952925884

to jako chcete říct, že kdyby se sem nedováželi tak bude poptávka vyšší než nabídka? A i kdyby byla..tak je stále lepší dát kupujícímu na výběr..můžeš mít auto s nižším nájezdem...ale bude ze zahraničí a jelikož se do toho promítne dovoz tak bude cena o př. 30 tis vyšší. Souhlasíš s tím? Pokud ano budeš mít auto které bude mít o 50 tis km měné najeto...ale v tu chvíli má člověk na výběr..koupit levněji auto z čr s vyšším nájezdem..nebo s nižším nájezdem s přirážkou za dovoz. Bylo by to víc fér. A druhá strana je ta...že člověk si koupí auto za př. 80 tis....pak do něj někdo nabourá..je z toho totálka a pojišťovna mu dá jen 40 tis...proč? no protože to auto větší cenu nemá...a člověk pak nadává jaký jsou pojišťovny podvodníci...ale oni nejsou...on to auto tak draho koupil...i když cena auta je podstatně nižší...Když se člověk podívá na cenu na eurotaxxglass.cz nebo do tabulek od Galáše tak uvidí jaké jsou skutečné ceny aut.

0/−2
20.2.2016 10:46

M37i61c94h66a18l 26N38o73v70á82k 7410169577844

Čím méně se budou dovážet sem auta, tím budou ceny vyšší za ojetinu...

Vy by jste se měl naučit základy ekonomiky...

+3/0
20.2.2016 11:43

V40í89ť58a 57K61r22u35t59i57š 1770954535907

Určitě nechce. Vždyť koho by napadlo, že omezení nabídky povede k růstu ceny, evidentní logicky i ekonomický nesmysl. Právě naopak, ta široká nabídka je příčinou těch vysokých cen...

+1/0
20.2.2016 11:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.