Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po osmi letech v černých číslech. ČSA loni vydělaly 223 milionů

České aerolinie byly loni po dlouhých osmi letech v zisku. Vydělaly 223 milionů korun, o rok dříve vykázaly ztrátu 631 milionů. Pomohlo zmenšení flotily, lepší obsazenost i levná ropa. Také letos plánují kladný hospodářský výsledek. V rozhovoru pro Lidové noviny to řekl předseda představenstva aerolinek Jozef Sinčák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R28a71d84e23k 25N67e76u81m48a88n97n 5312782798775

k lepšímu výsledku přispěl prodej dvou Boeingů

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
19.2.2016 21:30

J27a56n 28D62o75l45e93ž46a18l 3949749329877

Takže 8 let trvalo, než se ČSA vzpamatovaly z "terapie" pana Tvrdíka. Tomu se podařilo během 2 let udělat z prosperujících aerolinek, firmu na odpis. Jestli tak povede Slavii, tak si brzo zahraje Slavie s Baníkem Ostrava ve 2. lize.... 8-o;-O!!

+5/−1
19.2.2016 13:09

P27e93t50r 77G77r43e76s27l 7673196516253

Tomu se říká "czech-kseft". To nikoho, když byl majitelem stát nenapadlo snížit náklady, pronajmout ztrátová letadla? Raději opticky předvést, že jsou mínus 631M tj. hodnota akcií je hodně slabá, prodat za nízkou cenu Korean Air a poté vyřešit co s náklady a ono to jde za pár týdnů? Mám se ještě co učit... [>-]

0/0
19.2.2016 11:07

V81í98t 49H45r30a44d42i25l 2904645751212

Tak to si může vedení rozdat prémie ;-)

+1/0
19.2.2016 10:10

J91a10n 12M10a18z18ů76r30e30k 2688864728665

tak pokud by většinu držel stát, tak si na to můžeme vsadit, že by to tak bylo....ale korejci se šimáněm jsou přeci jen větší realisté

0/0
19.2.2016 10:12

J20a13n 83M38a98z48ů22r51e45k 2178364518315

já tam vidím teda hlavně to, že se do toho nemotá už stát, který je vždy ten nejhorší hospodář.

0/0
19.2.2016 9:59
Foto

P35a94v35e85l 66M81a60k35o86v23e67c 8648345671

Máte na mysli korejský, čínský nebo český stát...?:-)

0/0
19.2.2016 10:01

J17a51n 16M72a32z28ů24r61e57k 2688584808605

jasně, že český ;-)

+1/−1
19.2.2016 10:03
Foto

P90a82v91e61l 88M58a72k11o50v77e97c 8428915471

Zisk je zásluhou prodeje majetku...ještě víc v plusu by ČSA byly, kdyby přestaly létat úplně...:-(

+1/−3
19.2.2016 9:34

M79a52r30t32i12n 22V35á54c85l21a49v 3294108243610

Nesmysl

+1/0
19.2.2016 9:40
Foto

P72a16v71e14l 34M91a76k16o61v75e80c 8418165271

Něco málo o fungování ČSA vím...:-). A jejich fungování pečlivě sleduji i nyní. Víte něco, co mně uteklo? Rád se poučím. Děkuji.

http://makovecpavel.blog.idnes.cz/c/427885/Fly-OK-fly-CSA-aneb-posledni-zhasne.html

0/−2
19.2.2016 9:59

M92a43r71t81i50n 25K29o65z31á78k 4374390679797

Kdybyste, pane Makovče, s odkazy do svého blogu nespamoval v každé druhé diskuzi, možná by vás i někdo mohl brát vážně.

+5/0
19.2.2016 10:07
Foto

P79a35v44e71l 61M60a30k77o83v79e28c 8408175471

Nepovažuji za účelné v diskusi opisovat názory, které jsem napsal v blogu. Každý autor je rád, pokud jeho články lidé čtou, a tak si obvykle i dělá (povolenou) propagaci svých článků. iDnes takový postup autorům dokonce doporučuje. Pro Vás dodávám informaci, že čtení mých blogů není (zatím) povinné...:-). Kde si mohu přečíst nějaké Vaše názory (třeba o ČSA)? Děkuji za odkazy.

+3/−1
19.2.2016 10:14

J95a40n 35C16o73n77s15t78a43n11t17i80n 1882901643550

prodali 3 boeingy za 100 mega (celkem) a opravovali jeden motor airbusu za 180 mega, dobrý ;-D

+6/0
19.2.2016 9:15
Foto

P84a67v69e97l 77M31a18k10o61v79e82c 8308815201

Součástí dodávek Airbusů byly i náhradní motory (samozřejmě za výhodnější ceny). Při nedávném masivním rozprodeji majetku ČSA se prodávaly (pod cenou) i náhradní motory...:-(

0/0
19.2.2016 10:31

M60i72r41o48s46l89a70v 88D43u37s54í72k 1619669665810

Jsou v černých číslech, ale za jakých podmínek. ČSA šly jako přepravce hodně dolů s kvalitou služeb a destinacemi. Hodně jsem je používal. Nyní už méně.

+4/0
19.2.2016 9:11

Z27d29e69n13e90k 37V74r61b61a 8379695363377

To je realita. Za jiných podmínek by to směřovalo k insolvenčnímu řízení. Tady je vidět jaký je rozdíl mezi soukromou firmou a firmou stoprocentně vlastněnou státem. Sotva se podařilo vymést politické trafikanty a zabránit rozkrádání tak to začíná fungovat. Když si uvědomíme, že reálná hodnota ČSA byla víceméně záporná a jediné co mělo ještě cenu byla historie společnosti, kterou prodat nešlo, tak je to skoro zázrak.

0/0
19.2.2016 11:07

A51l69e14x26a62n28d85e97r 78P39r91o23c46h31a79z37k87a 2871796556873

tak je zcela zrejme, ze to neni zasluha CSA ale levne ropy, takze ne "mimo jine" ale "prave proto". A to je v posuzovani hospodareni zasadni ...

0/−10
19.2.2016 8:37

P28a25v62e98l 92V40a12l38e56n18t24a 7181361157673

V důsledku nepříznivého kurzu dolaru se tak vliv nižších cen paliv projevuje pouhými třemi procenty úspor v celkových nákladech. Přečtěte si článek než začnete reagovat.

+13/0
19.2.2016 8:41

A28l44e19x95a62n65d64e11r 82P14r22o96c82h48a25z16k88a 2981496626883

Ja si myslim sve. CSA nepotrebuje zverejnovat zpravu, ze usetrili jen kvuli levnejsimu palivu a rikat, ze kdyby neslo palivo na tretinu sve ceny, tak by byly opet ve ztrate. Nevypada to dobre a banky to slyset nechteji. Managori si nakonec taky potrebuji honit trika, jak jsou dobri. Ty procenta jsou pouzity v argumentaci smesne. Ma to vypadat tak, ze i kdyz padla cena paliva na tretinu ceny, promitlo se to do celkovych nakladu 3%. Me je znamo, ze naklady na provoz u dopravnich letadel jsou cca 30% mzdy, 40-50% palivo a zbytek ostatni. Bud za nekoho ucelove kopete nebo vite jen to, co je psano. Jinak si to nedokazu vysvetlit

0/0
19.2.2016 13:16

J58i37ř44í 12N32e97k84u98l89a 3849888224655

Tak asi největším nákladem bude odpis toho letadla ne. Na ten jste uplně zapomnel.

0/0
19.2.2016 14:30

A28l60e82x22a36n53d18e29r 10P43r38o39c28h33a44z20k41a 2691216976773

B737 stoji miliardu. Zivotnost 20let. Kdyby to letadlo letelo kazdy den PRG-CDG a zpet, byl by odpis z ciste kupni ceny 70tisic. Palivo na takovy let stalo v roce 2014 200tisc. To letadlo by ale v takovem poctu letu denne bylo nevyuzite. Ano, nejsou tam jeste naklady na technickou udrzbu, ale jiz z toho je videt, ze naklady na palivo musi byt daleko nejvyssimi naklady na provoz dopravniho letadla. Pokud mate odkaz na nejake ekonomicke rozbory nakladovosti dopravnich letadel, prijmu jiny nazor, nemam s tim problem

0/0
19.2.2016 15:55

K29a94r55e17l 14N37o30v97o60t16n36y 2971925629350

Je skoro zazrak, ze po Tvrdikove socialne-demokratickem vedeni se vubec do cernych cisel dostaly...

Mimochodem, vite, kdo tehdy dal tvrdikovi CSA jako trafiku? Nikdo jiny, nez nas soucasny premier Sobotka, tehdy jako ministr financi. Pote, co se Boeing postavil proti zameru mu dat na hrani Aero Vodochody, a pote co ministr dopravy nesouhlasil se zamerem mu dat na hrani Ceskou Spravu Letist. Asi vedeli, proc ho nechteji...

"ČSSD hledala pro Tvrdíka nové uplatnění. Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Česká správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský(KDU-ČSL).[13] Nakonec zástupci ministerstva financí v dozorčí radě Českých aerolinií odvolali dosavadního šéfa Miroslava Kůlu a Tvrdíka bez řádného výběrového řízení jmenovali na jeho místo."

https://cs.wikipedia.org/wiki/Jaroslav_Tvrd%C3%ADk#.C5.98editelem_.C4.8Cesk.C3.BDch_aerolini.C3.AD

+10/0
19.2.2016 8:36
Foto

T93o33m79á87š 79D76v31o83ř35á82k 3325633566686

Kdo chce Luftjardu, tak musí být prachatý.

Jarda umí "investovat"...

+1/0
19.2.2016 9:07

V70l60a53d11i34m58í49r 84H44o17l57ý 8614211956167

Za pár let se mu možná podaří přivést na buben i Čínu.

0/0
19.2.2016 11:23

F18i40l67i27p 18S21i47r16o85t13e53k 9492179752391

Neni ovsem spravedlive zapominat na dalsi pany po nem, co to dorazili. A kdo dosadil je.

+1/0
19.2.2016 9:54

V82l52a93s25t37i51m78i39l 31B12u80k91o98v30e48c 8937429231355

Tvrďák odešel, takže se to muselo nějak projevit..

Však ona se Čína dá taky časem dohromady..

+10/0
19.2.2016 8:14

M72a70r36t57i48n 37H12o42r45a 4885855520622

:)))

Doufam ze tohle ctou v Cine!

.... a taky na Slavii.....

0/0
19.2.2016 8:13

M80a89r67t50i85n 81P22r62i23m25a39s 4757397811251

Co? Že dal Šimáně ČSA do kupy?

+1/−1
19.2.2016 8:20

M14a15r20t53i28n 67H80o96r68a 4265315530112

Ne, kolik času je průměrně potřeba postavit na nohy to, co jakkoliv řídil Luftjarda.

+3/−1
19.2.2016 8:36
Foto

J92a39k11u28b 68V45a13š23k77o 1848224512553

A není trochu divný, že kat ČSA a ten kdo na jejich potížích nejvíc vydělal, skončili spolu v jedné firmě.

0/0
19.2.2016 8:49

M84a86r88t23i94n 35P22r72i66m16a16s 4697487571691

Třeba v Tvrdíkovi něco je a ČSA během své funkce jen "šikovně připravil".

0/0
20.2.2016 19:29

A45n48d81r14e83y 53B45r91a70t38u82k98h80i95n 2447682173409

Ten příklad měli by dat do učebnic, jak hospodaří stát a jak soukromý majitel. Doufám že brzo stejnou cestou půjde i ČEZ.

+7/0
19.2.2016 8:07
Foto

P50a82v68e54l 22M41a43k64o86v97e14c 8888555121

To není o hospodaření státu, ale o korupci a organizovaném zločinu...:-( Takže asi jiné učebnice.

0/0
19.2.2016 10:08

R39o95m52a39n 36K52r15a16t12o82c14h68v58í43l 6506437836164

stamiliony sem stamiliony tam

0/0
19.2.2016 8:05

D35a72n13a 87N62a15i97m98a45n39o40v13á 1571160506836

Poslete tam Tvrdika a on vam ukaze, jak se to ma delat.

+15/0
19.2.2016 8:00
Foto

P94a91v49e42l 39P21o87k20o55r25n48ý 2166384600602

Číslo vypadá hezky, ale je to jen o něco více, než údajné výkupné za ty 2 dívenky.

+1/−7
19.2.2016 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.