Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bizar spacího vlaku: děti do jiného vagonu a táta na hlídku

Dojet ze Švýcarska do Prahy za 800 korun včetně jízdenky a lehátka? Zimní slevová akce na noční vlaky vypadá víc než lákavě. A tak jsme ji vyzkoušeli na vlastní kůži. Výsledek? Domů jsme dorazili spolehlivě a včas, zato o spánku jsme si cestou mohli nechat spíš jen zdát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a86n 48S68o40u98k67u32p 1234124166415

Takové neštěstí. Mně se povedlo dostat lístek na lůžku i v zapadlé Rumunské vesnici, s překladem mi pomáhala půlka nádraží, byla kolem toho hrozně velká sranda (nakreslil sem postel, vláček a nápis ́Budapest ́ s časem odjezdu a stejně na mě čuměla jak na svatého).

+1/0
23.2.2016 10:31

M69i91c84h47a22l 82M53i16l90l63e40r 9746812519752

celkovy dojem?

Autor projevil tendenci vychytralosti a v urcitem bode sobectvi, vedouciho k precinu proti zakladnim pravidlum cestovani lehatkovym vozem. Nevyslo to jak ocekaval. Stezuje si, ofrnuje se na cestovani vlakem a vychvaluje letadlo. Doufam, ze u letadla zustane.

Obcas se setkame s rodici, kteri si mysli,ocekavaji, ze kolem jejich deticek se musi tocit svet a ze kazdy jiny radsi ubere na svem pohodli v jejich prospech. Popis cesty v lehatkovem kupe tomu odpovida.

Je naprosto pochopitelne, ze cestujici nastupujici do vlaku v pul druhe v noci, si zajistili dolni lehatka, aby se dostali do postele s nejmensimi obtizemi, co nejjednoduseji, nejrychleji a take nejtisseji. Jejich reakce po zjisteni, ze jejich mista jsou obsazena detmi spolucestujiciho, nejsou projevem bezohlednosti a sobectvi, jak se to snazi popsat autor. Bezohlednost a sobectvi byly na jeho strane. Vymluva "neměl jsem sílu se s nimi před usnutím hádat. " neplati. Rodic je zodpovedny za usmerneni svych deti a mel jim hned na zacatku rici jasne a srozumitelne: "dole si hrajte, ale nase mista na spani jsou nahore". Tecka.

Mezi radky me napadlo, ze pruvodciho klepani na dvere a upozornovani, ze ve Frankfurtu prijdou do kupe dalsi cestujici, melo mozna uplne jiny ucel.

Pruvodci urcite videl, ze deti se usadily na mistech zajistenych pozdejsimi cestujicimi. Co jestli mu autor rekl "pozdeji je presunu na jejich lehatka" ? Co kdyz mu pruvodci klepanim chtel pripomenout, ze je treba to udelat?

Autoruv popis situace "Nabídl jsem jejich okamžité přemístění, hlavně v tichosti prosím. Kdepak. Jakýpak klid?! Co si to dovolujete obsadit naše místa? To je neskutečný bordel! A vůbec, stěhovat nic nebudeme, my budeme dělat rámus." dokazuje jeho neschopnost uvazovat ferove a ohleduplne. Chyba byla na jeho strane, ti lide meli na sva lehatka narok a on jim je svym sobectvim a vychytralosti zabral. Chrapani spolucestujiciho, kterym pry budil holcicku, take neni vina nove prichoziho.

+4/0
23.2.2016 8:40

J11a43n 59Z90e29m13a21n 1806815664416

Vlakem jezdím jen když nikam nespěchám a nikam nechci ;-)

+2/−3
22.2.2016 17:10

V64a56c50l51a89v 57H97a53j51e94k 3286919739

Jezdím denně 116 km bez zásadních problémů v 99% do 5 minut včas. Ale hodně záleží po jaké trati. Praha-Beroun to je úplný děs, ale za to nemohou ČD, a Praha-Kolín jsou zase stále velké výluky.

0/0
22.2.2016 19:21

L22i98b59o93r 30Z55a73v86ř88e32l 8659876631202

Neznám lepší odpočinek na delší cestování, ale chce to přemýšlet. Lehátkové kupé jen v případě že jedeme 4 nebo 6. Pokud ne, lůžko ale hlavně vždy tak abych byl v kupé sám s rodinou. A pro dítě, které má nárok cestovat zdarma radši zaplatím jízdné a lůžko. A je po problému. Každopádně vždy se obsazuje pouze to, za co je zaplaceno.

+4/0
22.2.2016 2:46

J85a37n 58S21l12a80d79k28y 8953657495738

To je normalni na idnes.cz jit problemum naproti a pak udelat ze vseho show... zvlastni novinarina...

+4/0
21.2.2016 23:28

P81e75t37r 98K80l81a51u85d78a 5298530264590

Ono je to trochu podobné, jako si objednat lůžko ve společné noclehárně v hostelu a pak psát o tom, že jsem se nevyspal, že jsem tam nebyl sám, a že ostatní se nechovali tak, jak jsem chtěl atd. Takže člověk nesmí mít přehnané iluze a musí v případě nočních vlaků brát na paměti to, že cestující nastupují a vystupují po celou dobu jízdy a úplný noční klid je třeba jen 5 hodin atd. Jinak jel jsem nočními vlaky, krom zmiňované cesty do Švýcarska, také do Říma, mezi Londýnem a Glasgow, v Bulharsku nebo na Ukrajině (tam si to zkuste, 60 lehátek a bez kupé). A nemám negativní zkušenosti.

+5/0
21.2.2016 18:07

M36i92c54h74a33l 83M62i36l47l22e25r 9916822259212

zarazila me poznamka "Jak jen to šlo s mými dvěma metry výšky na lehátku dlouhém asi tak metr pětašedesát a širokém půl metru."

Delka lehatka je stejna jako delka luzka v luzkovem voze, protoze luzkove i lehatkove vagony maji stejnou celkovou sirku, sirku chodbicek i hloubku kupe. Luzka i lehatka jsou rozhodne delsi nez tech 1.65m. !!

Prumerny muz o vysce 1.80cm rozhodne nema problem se v nich natahnout. Nejvyssi lehatko/luzko nahore je sice o maly kousek kratsi nez dolni a prostredni, ale zato ma za koncem matrace dalsi ulozny prostor nad stropem chodbicky. Vyuziva se na odlozeni zavazadel. Pasazer na nejhornejsim hornim luzku ho ale stejne tak muze vyuzit na polozeni polstare nebo pokud si da polstar ke stene u okna, pak na natazeni nohou a ma k dispozici delsi prostor nez dolni luzka/ lehatka.

+4/−1
21.2.2016 15:29

D93a92v12i92d 54V56i72k97t58o88r51a 9834464775407

Nerudnosti Helmuta a Helgy se nedivím. Spodní lehátka / lůžka jsou žádaná právě proto, že se do nich dobře leze i starším lidem a nezřídka si je lidi výslovně objednávají. No a když pak někdo takový zjistí, že se mu v lůžku válí někdo cizí, pak rozhodně nebude skákat radostí. Už jen ta nutnost přestýlat použité povlečení, vykopávat takového nezvaného nocležníka na místo, které mu patří atd. Od autora článku tohle byla přinejmenším drzost.

Jinak takové ty pokusy o obsazení zajímavých míst dobře znám. Ještě když jsem ze služebních důvodů jezdíval více vlakem než autem, reservoval jsem si na některých vytížených spojích dopředu místenku na své oblíbené místo u okna zhruba uprostřed vozu (dálkové cesty jsem jezdíval zásadně v první třídě, tehdy bývala pohodlnější než koženky nebo tvrdé nepolohovatelné sedačky, které se začínaly objevovat v tzv. humanisovaných vagonech nebo rekonstrukcích). Ty nenávistné pohledy a remcání týpků, které jsem vyhazoval z mého místa... a o to víc, když mi na pomoc přišel průvodčí a ten zjistil, že dotyčný nemá ani jízdenku do jedničky :-D.

V lůžkových vozech jsem se s tím ale naštěstí nesetkal, také proto, že jsem si objednával single kupé kvůli soukromí a možnosti se v klidu během cesty připravovat na jednání.

+17/0
21.2.2016 12:56

M65a83r42t61i75n 87H34a52n72z81a85l 8478449629225

Jinými slovy: jsem blb, ale můžou za to dráhy

+8/0
21.2.2016 13:07

M17a96r65t39i90n 85N27o60v71á13k 6623937949851

Autor v tom má naprostý zmatek - tak nejprve nadpis "ze švýcarska do Prahy" (beru to jako směr jízdy).. pak začne o tom, že koupil lístky do CH na pražském hlavním nádraží (takže asi jel opačně: z Prahy do CH).. a pak píše, že cestoval ze Švýcarska, v noci přes Německo a ráno byl v Praze - a nakonec to vyšperkuje větou "na opačný směr jsme si koupili letenky. ??? Jako je normální?? RvRv

a) v textu se zmiňuje, že neumí německy (viz průvodčí ve vlaku), takže dost dobře si neumím přestavit variantu, že pracuje v CH a jel na návštěvu do ČR

b) o tom svědčí i to, že údajně půl hodiny se dotazoval při koupi lístků na pokladně (hádal bych, že také v češtině)

+12/0
21.2.2016 12:54

M80i98r25o58s16l56a41v 59Z31i49k33m68u50n39d 6208672197378

Chápu smíšené pocity autora, ale tohle je něco na způsob "Pejsek a kočička" pekli dort.

Podle všeho jel "lehátkovým" vozem, tam samostatný průvodce vozu (na rozdíl od ČD & JLV) není, jeden zaměstnanec má na "starosti" několik vozů. V Rakousku na vlacích EN směr Itálie nebo Švýcarsko, resp. 246/247 do Bregenzu dělá štiplístka v klasických vozech ...

Za "bolševika" jezdilo francouzské lehátko na vlaku 250/251 "Západní expres", tam z Prahy do Frankfurtu žádný průvodce nebyl, ve FFM přišel maník, rozdal (na lehátka umístil) deky a povlaky a zmizel ... o cestující se staral doprovod z vedlejšího vozu ...

To, že se německému rezervačnímu systému něco nedaří, s tím se nedá nic dělat. Rezervační systémy obvykle prodávají na 2 - 3 měsíce dopředu a když se něco "vymyslí" poté, co se systém uvede do činnosti, tak těžko něco spojovat ...

Nehledě na to, že v těch rezervačních systémech jsou různá "čertova kopýtka", která méně zkušený pokladník přehlédne ...

také jsem takový problém řešil, po konzultaci s centrem jsem pak šel pokladníkovi napovědět (jenže ne každý má takovou možnost) ...

+5/0
21.2.2016 12:46

P44e46t81r 54P27a17v85l54a48t32a 7696580227921

800,- za jednu cestu....při troše štěstí se dá narazit na zpáteční letenku za 2000,-

+3/0
21.2.2016 11:35

R39a66d90e81k 70J87a38n16a79t56a 9755266154312

No a? Víte něco o cenotvorbě v komerční dopravě? Víte, že v letecké dopravě jsou nejdražší ranní sloty, takže právě na ranní příjezd do Basileje či Zürichu zpravidla akční letenku neuvidíte?

+2/0
21.2.2016 11:39

K44a86r49e14l 93J34i59c57h14a 6363814181715

Error? co to je? Jako něco mylného? neměla by tam být spíš "chyba".

Slyšel jste někdy o zametání před vlastním prahem...?

+1/0
21.2.2016 10:48

R60a17d18e88k 71J36a40n39a83t47a 9385966304982

Když to vezmeme po pořádku:

0/0
21.2.2016 9:24

R37a66d34e77k 11J11a63n20a60t82a 9655646864422

Je pravda, že mezinárodní rezervační systém nemusí dát dva nákupy (ne dvě ceny, ale dva nákupy) do jednoho kupé. Ale ta akční nabídka definuje, že pro děti platí stejná cena jako pro dospělé. Vy jste sice narazil na komplikace, ale jen proto, že jste se snažil kvůli pár stovkám to dělit do dvou nákupů. Pokud byste třeba ve stavebninách chtěl obklady do koupelny zároveň akční (například rozbalané, či 2. jakost) a za normální cenu, taky budou z různých balíků.

+2/0
21.2.2016 9:24

V80a61c64l10a61v 26H77a98j70e67k 3136889749

Rezervační systém to určitě zpracuje jako dva samostatné požadavky. Mohl by to za určitých podmínek udělat eshop, který usoudí, že se jedná a společnou cestu a zadá to rezervačnímu systému jako jeden požadavek, o což eshop ČD snaží.

+1/0
21.2.2016 9:42

J91o60s48e21f 17B73r35o32ž90e79k 7573805172181

Lež první - pro děti stejná cena jako pro dospělé neplatí. (Viz i to, co říkala česká průvodčí.)

0/−2
21.2.2016 11:19

R50a55d34e33k 17J48a96n57a31t82a 9375446134312

Platí stejná cena.

To druhé je zcela jiná nabídka, s jinými podmínkami (co do flexibility, způsobu prodeje, apod. v komerční veřejné dopravě je to velmi důležité).

+3/0
21.2.2016 11:37
Foto

M38i94c66h73a21l 35S70m58í22t71k58a 8904614203896

Průvodčí chtěla být za chytrou tak tomu celému dala ještě korunu. Prostě některé akční nabídky nelze kombinovat.

+2/−1
21.2.2016 11:59

V81a16c29l54a17v 36H52a46j43e95k 3506779449

Za lůžko/lehátko je vždy jednotná cena. Ale u globálních cen, kdy je jednotná cena za jízdenku včetně lehátka to může být stejné.

0/0
22.2.2016 8:27

R39a64d82e71k 69J14a92n95a22t82a 9685806464912

"Servisní příplatek za osobní obsluhu" není nic zvláštního. Setkáte se s tím u mnoha e-shopů. Cena po internetu je nižší než v obchodě. Šetří to totiž práci zaměstnanců. ČD vybírají 50 Kč. To je mnohem menší rozdíl , že když kupujete třeba televizi. Tam může jít rozdíl mezi webem a obchodem i do tisíců.

+4/−1
21.2.2016 9:26

J43o62s74e25f 86B85r67o48ž76e17k 7893945932841

Lež druhá. Příplatek za osobní obsluhu zvláštní je a neplatí se nikde. Ano, platí se např. za doručení do výdejny, ale to ještě jen někdy. Pokud pán šel přímo do pokladny k tomu určené, tak je to sprosťárna.

A mimochodem, když si dojdete koupit televizi třeba do Datartu, tak ji v obchodě dostanete za naprosto stejnou cenu, jako na webu (totéž i další obchody, pokud mají kamenné prodejny a současně i eshop).

+1/−4
21.2.2016 11:22

R58a32d77e70k 57J36a28n56a87t85a 9315566264922

Platí. Jen se mu tak neříká. Máte pravdu, že z marketingového hlediska není vhodné říkat příplatek, lépe je říkat online sleva, nebo neříkat vůbec nic, prostě provozovat spolu s prodejnou ještě super levný eshop.

Datart si akorát udělala marketing na tom, že má e-shop stejně drahý jako prodejnu, ale trend v oboru je jasný. Často má dokonce stejný majitel dva brandy, jeden jakože kamenný a jeden online, aby zmátl obecenstvo (výdejní místo toho online je pak v té kamenné prodejně, třeba expert.cz).

Že požadavky obsloužené osobně (akční ceny zejména), jsou dražší, je běžné u bank i veřejne dopravy (třeba DB vybírají připatek 2 eura za prodej akční nabídky mimo eshop nebo automat, příkaz podaný osobně v bance vyjde na klidně na 50-100 Kč, zatímco po webu je zdarma, atd., u leteckých společností se platí i stokoruny navíc za změny a rezervace jinak než online)

+1/0
21.2.2016 11:49

J68o32s59e73f 70Š44á18t82a67v79a 2624901766899

Josef Brožek.

Nemáte pravdu.Teď jsme nakupovali ve stavebninách.Na internetu byla určitá cena a na prodejně byla cena o 7% vyšší.V konečné ceně byl rozdíl přes tři tisíce.Konkrétně Datart.Před tím než začal psát že má stejné ceny v obchodě i na inetrnetu,tak na internetu byly ceny o pět% menší.Pak je na internetu zvednul a bylo vymalováno.

+1/0
21.2.2016 12:51

M87i75c81h73a19l 17M47i89l15l97e32r 9196722869732

Josef Brozek: priplatek za osobni obsluhu neni v turistickem prumyslu docela ojedinely, zvlast napr. pri bookovani letenek.

Kde je mozne to udelat on-line na firemnim website a pasazer se rozhodne pozadat telefonicky nebo osobne o pomoc urednika, neni nezvykle uctovat za takovou pomoc service fee. Na druhou stranu ale, pokud se jedna o transakci, kterou bookovaci system nedovoli pasazerovi udelat nebo dokoncit on-line a potrebuje asistenci pres telefon, v tom pripade se service fee neuctuje.

0/0
22.2.2016 2:23

T87o93m39a69s 73N78o53v56o26t34n58y 1761744636965

Normální to samozřejmě není. Pokud nakoupím televizi na eshopu a nechám si ji vyzvednout v prodejně, tak je cena stejná a u většiny solidních firem žádný "servisní poplatek" neplatím. Nebo maximálně u menších položek něco za vyzvednutí a ustupuje se od toho.

0/−1
21.2.2016 11:42

R17a66d59e37k 67J22a14n56a47t18a 9555786274602

Vyzvednutí není prodej. No a pokud si jí VYBERETE a KOUPÍTE v kamenné prodejně? Pak se vám věnují prodavači, je nutno držet showroom, a to je za co se platí.

+3/0
21.2.2016 11:50

R50a60d71e31k 19J79a85n32a31t13a 9215446284642

Ad němčina. Když někdo jede do Švýcarska, tak by měl umět pár vět německy (alespoň na úrovni Alles Gute, to stačí). Personál možná byl nerudný (průvodce spacích vozů je špatně placená práce u nás v v Německu, nemohou si moc vybírat), ale autor nejspíš taky - je to vidět z nenávsitného tónyu článku.

+4/−8
21.2.2016 9:38

J48o60s40e71f 35B17r90o65ž59e44k 7283605832461

Lež třetí. Ve Švýcarsku (a stejně tak na celém světě) je Lignua Franca Angličtina a všichni s ní mluví. A pokud je průvodčí špatně placen, tak to má přestat dělat a ne si vylévat vztek na cestujících.

+4/0
21.2.2016 11:24

T91o60m27a98s 36N95o75v72o86t54n64y 1831214836455

Pokud někdo pracuje na mezinárodních spojích, kde je jaksi předpoklad pohybu cestujících z různých zemí, angličtina (alespoň pár základních vět) by měla být povinný základ. Že je to špatně placená práce, není argument.

+2/0
21.2.2016 11:43

T55o26m33a93s 48N18o85v77o82t53n19y 1691844116365

Ale když dopravci nevadí, že i třeba kvůli neochotě a nevzdělanosti personálu cestující příště bude cestovat jinak, je to jeho problém. Pak ať se ale nediví, že musí časem rušit spoje nebo platit drahé nicneříkající kampaně typu "auta stojí vlaky jedou" aby vůbec někdo kromě šotoušů a těch, co nemají jinou možnost, do toho vlaku vlezl...

0/−1
21.2.2016 11:45

R12a58d94e48k 40J69a84n21a17t31a 9885756734842

Noční spoje na Západě se obecně ruší především kvůli vysokorychlostním tratím, kdy se z nočních relací stávají denní, a konkrétně DB to zrovna letos ruší proto, že docházi životnost vozů a nové už prostě nekoupí. Na východě noční vlaky stále dobře fungují, ostatně viz třeba Praha-Košice.

+2/0
21.2.2016 12:05

J17a50r95o16s29l13a28v 93H65o44r38á16k 8812434555269

To jako když neumím německy, tak nesmím do Švýcarska? Takže když pojedu na dovolenou do Turecka, musím se naučit turecky?

0/0
21.2.2016 16:21

R35a89d71e59k 52J16a88n71a53t74a 9705156254712

Obsazení lehátek jiným cestujícím? Zvláště spodních, tj. pro starší a méně pohyblivé lidi nejlepších? Oni si je proto mohli klidně výslovně vyžádat a pak je najdou obsazená.

Děti bych klidně dal nahoru, stejně bych čekal, že taková "palanda" i se žebříkem je pro ně zábavnější.

+6/−1
21.2.2016 9:42

R59a41d22e91k 75J12a22n62a64t96a 9185176914602

Jinak já jel nočním vlakem mnohokrát (nejčastěji Slovensko či Balkán, ale třikrát i na Západ). Zpravidla ve čtyřech či šesti lidech, takže jsme si rezervovali kupé pro sebe. Konflikty jsme narozdíl od autora nevyvolávali. A snad není efektivnější způsob cestování na střední vzdálenost, kdy jste v cíli levně, odpočinutý a hned ráno.

Pravda, dokud nebyl Schngen, vzbudili vás na hranicích pasováci, ale to se odbouralo (teď se to ovšem kvůli migrantům možná zase vrátí ...).

+5/−4
21.2.2016 9:51

J19o33s86e51f 64B90r95o97ž14e23k 7423105612331

Lež poslední (možná??) Autor má naprostou pravdu, že na vzdálenost do Zurichu ale i třeba do Genevy je naprosto lepší letadlo - vyjde i cenově mnohem lépe a je mnohem rychlejší. A pokud nespěchám a jede nás víc, tak auto - protože je za polovic než vlak a nemusím se strkat v kupé ev. na chodbách, nádražích apod. s dalšími, kteří jedou vlakem - zpravidla to jsou lidé nižšího a hrubšího levelu.

+2/−4
21.2.2016 11:27

R61a53d42e22k 78J92a84n96a92t89a 9665526134712

Ach jo. Neznáte letecký business a sedáte na lep reklamám. Na přílet RÁNO do destinace jsou akční ceny málokdy. To je business čas. Letenka co "vyjde cenově mnohem lépe" je zpravidla k dispozici někdy během dne - tj. celý den zabitý cestou, nemožnost se ten den dopoledne už s někým sejít.

A konkrétně u toho Zürichu - přilétá první spoj z Prahy až ve 11:30 (dost pozdě). Létá to jen Swiss s poměrně malým strojem, zpáteční letenka na 2-4 noci příští měsíc proto pod 6 tisíc nejde.

+4/0
21.2.2016 12:00

M35a74r50t44i24n 38N62o29v86á28k 6493347759601

Docela často se dá sehnat až divně levná letenka z místa A do místa B - s přestupem v bodě C .. ztráta třeba 4-5 h času na přestupování, ale bývá to fakt někdy levnější. Což asi pochopitelně nebyl tento případ cestování s dětmi.

0/0
21.2.2016 12:55

M37i97c59h75a50l 88M11i20l63l94e38r 9976742229402

Josef Brozek: porovnani vlak versus letadlo Praha-Zurich je zalezitosti momentalnich nabidek, potrebneho casu na presun z A do B a narocnosti pasazera na pohodli cestovani. Pred 3 lety jsme pri navsteve Evropy (zijeme v Australii) a po pobytu v nasi bazi v Praze chteli stravit 9 dni ve Svycarsku.

Porovnavali jsme ceny letenek a jizdenek, letecke a jizdni rady i ceny hotelu ve Svycarsku a zjistili jsme, ze luzkovy vuz do Svycarska je levnejsi a diky pohodlne ceste pres noc nejprijatelnejsi alternativa. Zduraznuji ale, ze neletame lowcosty ale hlavnimi aerolinkami a nejezdime v lehatkovem voze, ale v luzkovem voze. Kde mozno, v kupe de-luxe s vlastnim WC a sprchou, takze jsme rano cili jak rybicky a neztracime den zotavovanim se z cesty. Noc v takovem kupe nam nahradi noc v hotelu a soucasne da presun z A do B. Cenove vyjde tato jizdenka levneji nez platit letenku + hotel na 1 noc nebo za denni vlakovou jizdenku + hotel na jednu noc.

Luzkove kupe je mozne zajistit za luzkovy priplatek k Eurailpasu (evropska vlakova sitovka pro zamorske navstevniky). Kde se nevyplati kupovat Eurailpas a radsi kupovat jednotlive jizdenky v akcich jako pri nasi nasledujici ceste v 2014, nebo pro Evropana, ktery nema narok na Eurailpas, existuji velmi vyhodne akce, napr. Sparpreis od Deutsche Bahn pro cestujici z jinych zemi do Nemecka, z Nemecka do jinych zemi nebo z jinych zemi pres Nemecko do jinych zemi. Je ale treba jizdenky objednavat co nejdrive, obvykle 2 mesice pred planovanou cestou.Prodej jizdenek je kazdy den otevren presne na 2 mesice dopredu. Pocet zlevnenych jizdenek na kazdy den je omezeny a vikendove cesty v tarifu Sparpreis jsou mnohem rychleji vyprodane, nez cesty behem tydne.

+2/0
22.2.2016 2:56

V96a83c22l86a33v 72H38a71j96e85k 3336709419

V luzkovych a lehatkovych vozech to obecne funguje tak ze vsechny jizdni doklady odevzdate provodci vozu a ten je za vas predklada pruvodcim dopravcu. Aby vas nemuseli budit.

+5/0
21.2.2016 8:33

E66v24z72e53n 27S33o68u93k39u90p 1127244706248

Vlakem jsem nejel už asi 30 let.... A jak koukám, tak také dlouho ještě nepojedu....

+7/−13
21.2.2016 8:03

M20i55c16h25a62l 49M88i89l43l37e46r 9526862979352

kdyz je nekdo schopny opakovat chyby autora......

My jezdime vlakem pravidelne, kdykoliv jsme v Evrope .....a radiV

+6/−2
21.2.2016 8:31

J61o89s27e27f 68B53r49o31ž83e80k 7513525452661

Vlakem nikdy. To raději nikam.

+1/−5
21.2.2016 11:28

M92i19c71h61a58l 28M26i90l69l70e30r 9526752799452

kdo radsi sedi doma, nez by jel vlakem, at si to uzije podle vlastniho rozhodnuti

0/0
22.2.2016 3:15

K17a73r45e70l 67L77a11n84a 95I12n69g69. 9336311442

Vlakem jsem jezdil na Moravu před třiceti lety a iluze, že se ve vlaku vyspím jsem neměl ani tehdy, natož DNES ! Autor článku je Marťan či co ? Jinak bohužel mám taky téměř dva metry, tak si ostatně iluze o pohodlí lůžkového vlaku ani dělat nemohu !

+1/−1
21.2.2016 10:48

M20i95c52h32a50l 27M74i89l38l78e19r 9706292559962

na Moravu se jezdilo luzkovym nebo lehatkovym vozem? V normalnim vagonu se da zdrimnout, ale ne spat, to se vi a nikdo neocekava, ze se cestuijici vsede cestou na Moravu kvalitne vyspi.

V luzkovem voze se da spat dobre, v lehatkovem obstojne, ale tam zalezi na tom, jestli cela parta v kupe jede najednou z A do B, nebo nekteri cestujici behem dlouhe streky nastupuji / vystupuji.

0/0
22.2.2016 3:30

P25e76t69r 85Š76i16m15e81k 2769887916348

Taky moc nechápu, proč se v rezervačních systémech trochu neinspirují leteckými společnostmi. Strašně to snižuje atraktivitu. Proč jsou oddělené mezinárodní pokladny? V eshopu nekoupím jízdenku mezi různými dopravci? Miliarda typů slev a akčních cen...

0/−1
21.2.2016 7:26

V74a59c87l57a92v 68H35a59j33e98k 3536399279

V eshopu CD koupite jizdenku do Nemecka a po Nemecku., a totez plati pro Rakousko a Slovensko. A vybrane stanice dalsich zeleznic.

+2/0
21.2.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.