Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německá Arriva zkouší návrat na české koleje. S cenami jde pod České dráhy

Německý státní dopravce Arriva se po letech opět pokouší uspět na české železnici. Po neúspěšném pokusu zavést spojení Praha - Kralupy nad Vltavou nyní sází na spoj mezi hlavním městem a Benešovem. Nabídne i víkendový spoj do Trenčína.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a86n 31H43o48r41a 6227381146

Spočítal někdo, kolikrát už Arriva začíná jezdit na trase Benešov - Praha .

+2/0
23.2.2016 13:36

T22o83m58a74s 15A67u64g87u26s19t56y47n 6527546811790

Na trase Šumperk - Kouty je dobře vidět, co si o nás Němci myslí (jaké služby nám stačí).

Horší cestování než s Arrivou tam, jsem jinde nezažil.

+1/0
23.2.2016 8:52

M88a37t50ě58j 31V29o97n19d70ř89i20č28k83a 4434570528346

Aktivity Arrivy v Čechách jsou pro českou železnici naprosto nepřínosné. Volná konkurence v příměstské dopravě je naprosto nepřípustná! Cestující si musí kupovat speciální jízdenku, navíc na Arrivu by cestující musel čekat až 2 hod, jde také o poměrně staré vozidlo, s tím Arriva (DB) u nás už opravdu neprorazí, tak špatně na tom opravdu nejsme.

Trochu zajímavý může být nový spoj do Trenčína, neboť přímé vlakové spojení v současnosti neexistuje. Nicméně 5 hodin touto motorovou jednotkou, jež je určena pro regionální dopravu a je vybavena k tomu patřičnými sedadly, je děsivá představa.

0/0
22.2.2016 20:42

T60o90m54a72s 93N69o21v65o25t63n54y 1891934826435

Než jet tím motorákem až do Prahy, tak si raději někde po cestě (nejpozději v Olomouci) přestoupím na pohodlnější vlak. Snad jen kdybych táhnul plno zavazadel, tak bez přestupu, ale to bych stejně jel raději autem.

+3/0
22.2.2016 17:16

J75a61n 68N51o84v87ý 5553895639592

Pokud tam nebude platit PID, je to k ničemu. Na tramvajenku se tam dá jet až do Kolovrat, což je pomalu půlka trasy. Nevidím jediný důvod proč platit Arrivě plnou cenu už z Hlaváku, navíc nepojedou o víkendech, čili další mínus...

+2/0
22.2.2016 16:39

R65a43d76e54k 68J42a74n98a93t28a 9935896354262

PID neplatí v rychlících. Může to být proto zajímavé pro lidi z Benešova, co občas jedou do Prahy a zrovna pojede Arriva.

Lidi, co jezdí pravidelně, mají traťovou jízdenku od ČD a na traťovou jízdneku od Arrivy nemá smysl přecházet protože má málo spojů (což je ukázka nevýhod neintegrovanosti veřejné dopravy v praxi).

+1/0
22.2.2016 17:25

A42n79t46o65n13í44n 64K80l94e36c84a18n81d87a 2100497725451

Všude, kde je elektrizovaná trať by mělo být zakázáno jezdit s motorovými vozy! Na trať Praha-Benešov se prý údajně nevejdou další spoje a nyní tam mají být motoráky?!?

+2/−2
22.2.2016 14:06

T63o18m44a14s 77N88o70v93o22t25n94y 1881254816715

Takže např. u nás, kde po letech zavedly dráhy přímý spoj, by podle vás bylo nutné 2x přesedat, protože napřed je to bez drátů, pak asi 20 km pod drátama a pak zase bez.... geniální řešení, to by určitě přilákalo spoustu cestujících

0/0
22.2.2016 17:17

J43i35ř51í 17K18o34c59u25r10e62k 6805274835338

Ano, to jsem čekal. Takže budeme přeprahat v Blažovicích a v Horních Heršpicích. To aby se ten kousek náhodou nejel pod dráty. No protože motorák přepřahat nejde, tak tam dáme velkou mašinu a dva vagony. S jedním by to totiž vypadalo divně. Uštěríme! Místo 80t soupravy motoráku s řidičákem pojede 72 tun těžká lokomotiva + 2x 40t vagony! To proto aby se ušetřilo a nepálila se nafta pod dráty. Že to v konečném důsledku sežere 2x tolik nafty? Nezájem, nepálí se pod dráty.

A nebo si cestující v Blažovicích či Horních Heršpicích prostě přestoupí na elektriku. A budou potřeba vozidla dvě.

+1/0
22.2.2016 18:52

J91i20ř93í 77N30e53v70r17l97a 8752683769427

Na elektrifikované trati Benešov - Praha jezdit s motoráky.... chudák příroda! A ještě neuznávat pražskou integrovanou dopravdu, kterou tam má asi tak 95% cestujících.... to mi přijde jako dost nešťastný nápad...

+9/0
22.2.2016 11:17

M49a52r64t10i47n 69K35o20ž54í74n 1975646371380

S motoráky i na koridorech jezdí i ČD. Nemají elektrickou alternativu na malou jednotku typu Regionova a posílat tam 4MW el. mašinu se dvěma vagóny je hloupost.

+1/−1
22.2.2016 12:27

R58a28d13e24k 17J52a20n87a33t84a 9935476604272

Osobáčky s Regionovou jsou trochu něco jiného, než příměstská trať s tisíci cestujícími ...

+1/0
22.2.2016 14:32

M71a27r52t41i49n 57K27o75ž57í97n 1795796231960

Osobáčky s Regionovou jezdí na příměstských linkách kolem Brna. Např. S3 na elektrifikovaném koridoru Brno - Břeclav.

+1/−1
22.2.2016 16:05
Foto

Z80b64y28n78ě65k 25M42e58l79i71c53h68a88r 9385647405259

nebo Tábor-Veselí a spousta dalších

0/0
22.2.2016 18:53

M52a32r74t91i81n 56K55o33ž87í80n 1405526551260

Zač tem mínus Vondřičko? Až ráno 6:27 pojedu z práce, můžu ti ten vlak zvenku i zevnitř vyfotit.

0/0
22.2.2016 20:50
Foto

J36a72n 96V89a51l29a75l67í94k 6116399680726

dokud se nebude vzájemně uznávat jízdné tak cestování vlaky bude na prd...

+1/−1
22.2.2016 11:06

M68a94r87t37i46n 92K66a64r36á90s32e88k 9828713338418

Na druhou stranu prave jen diky tomu, ze ma kazdy svuj cenik sly ceny na konkrencnich linkach tak vyrazne dolu...

0/0
22.2.2016 16:09

J37i60n27d36r26a 37V42o25š41t73a 1884954769632

Arriva se snaží prorazit staršími motoráky na elektrifikované trati. Což o to, tyhle trati by potřebovaly zrychlené spoje, co nestaví úplně všude, ale musely by to být vlaky srovnatelné kvality s elefanty a to tyhle prostě nejsou. Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

+11/0
22.2.2016 10:45

J79i89ř52í 87K82o64c91u92r12e15k 6625584715458

Ježdění dieslem by se na elektrifikované trati mělo prostě zakázat.

Ať to stojí co to stojí. Ikdyby měl ten vlak přepřahat na 1/4 trasy, co má pod dráty. Že to pak vyjde líp složit na kamion? Nezájem, my jsme eko!

0/0
22.2.2016 19:00

J15a66n 62K46o13b44ě62r73s78k50ý 1450526671553

Nevýhoda je že tyto vlaky nebudou v PID na který jezdí hodně lidí takže se některým lidem nevyplatí s Arrivou jet. Vyplatí se to cestujícím z Benešova a Čerčan, kde PID už nemá význam. Jinak ale ČD zde jezdí se CityElefanty takže se zde za nic stydět nemusí, kvalita je zde i bez Arrivy více než dostatečná.

+9/0
22.2.2016 10:40

T22o15m28a77s 68N59o36v52o97t39n83y 1501764446675

Tak asi nikdo nepochybuje o tom, že v první řadě je cílem dostat se do "dotované" dopravy. I za cenu ztrátového provozu.

+1/0
22.2.2016 17:18

J24o31s62e77f 69J79ů35z16a 1368598723297

Myslím, že odeberou cestující hlavně rychlíkům z Benešova. A to by nemuselo vadit ani moc Českým drahám a ministerstvu: tahat až do Budějovic vozy navíc kvůli tomu, aby se pobralo do Benešova, se prodraží. Pokud se benešovští uživatelé rychlíku přesunou k Arrivě, ještě stát a ČD mohou ušetřit. Držitelé pražské tramvajenky, kteří bez traťové jízdenky platí do Prahy 39 Kč s IN 25% a 52 Kč bez, asi tak masově Arrivu využívat nebudou, z míst blíž u Prahy ještě méně.

0/0
22.2.2016 17:39

A26n26t73o46n46í21n 34D46o89u10b44e80k 3120859789

snad jsou vlaky tiche a maji klimu. sedadla jsou koukam opet priblble resena po ctyrech a uplne chybi po dvou a po jednom za sebou

jednoznacne lepsi by bylo je nasadit na trat 210 praha - vrane - cercany. tam jezdi CD se starymi sroty a silenymi regionovami takze by tam tyto vlaky maji-li klimu byly luxusni

na trati praha - benesov jezdi CD s elefanty a ty jsou docela snesitelne takze arriva bude mit vlaky horsi

0/0
22.2.2016 10:13

V24i63k16t29o93r 85N38á20r35o23ž88n89ý 3849422798

Jenže do Benešova budou jezdit na své podnikatelské riziko , na lokálku se na svoje podnikatelské riziko nechtějí pustit. Dále je otázka propustnosti na 210...zda nějaký další vlaky by se sem vešli..

0/0
22.2.2016 10:25

M21i51r19o85s16l35a81v 65Z46i13k64m19u30n34d 6318282957668

První soupravy řady 628 DB (845) byly vyrobeny v roce 1974, jsou tedy stejně "staré" jako vozy řady "rodiny" 810, na rozdíl od souprav 814 nebo 471, resp. "starých" patrových vozů z poloviny 70. let minulého století jsou nízkopodlažní ...

Navíc v reálném časovém výhledu dojde k rozšíření PID na další oblasti Středočeského kraje, čili i ten Benešov ...

0/0
22.2.2016 11:20

M92o56n91i71k52a 53K35o39n86e62c21n33a 7323441601574

Coze? Arriva je nemecka? Takze i za cestu do prace, skoly posilame penize do Nemecka, vyborne, potom proc je Nemecko tak bohate, asi ze?

+2/−3
22.2.2016 10:07

J29a32n 39T92i98c71h87ý 8800502810898

Vy budete mít ekonomické školy že? ;-D

+9/0
22.2.2016 10:15

J31i28n89d11r91a 70V92o27š48t32a 1294784659422

zvláštní ekonomické školy;-D

+3/0
22.2.2016 10:41

J80i95r93i 12Z35u79z42a74ň68á76k 4118940663736

Pouhá reklama ukažte mi podnikatelé,který nemá z dané práce zisk??Svobodo vzpamatuj se takovou hovadinu asi napsal inteligent?? Ty INTERNETU!!

0/−1
22.2.2016 10:01

V93l84a13s89t12i70m44i18l 67S72v19o40b61o51d43a 7193968135594

Nechápu. Konkurence na dráze je potřebná jako sůl, jako všude jinde. Na trase Praha - Ostrava se dějí takové věci, o kterých jsme si mohli ještě před pár lety nechat jen zdát - díky konkurenci. Jestli má nějaká firma zisk nebo ne (dočasně ne, či jinak), není pro jejího zákazníka rozhodující jev.

0/0
22.2.2016 12:02

V37l65a89s91t86i47m55i20l 87S53v30o33b90o74d35a 7533538475254

"Má připojení k internetu."

ČD tam nevypravuje nic, co by mělo připojení k internetu.

0/−1
22.2.2016 9:43

M88i63l70a45n 86G36a39j25d48á80c32s 3356675147912

S tím internetem bych to neviděl až tak úžasně jak se to jeví. Data se tahají stejně přes mobilní operátory. Takže tam kde nemáte signál mobilu vám ani ta WiFi nepojede. Což je na této trati 60% trasy.

+4/0
22.2.2016 10:01

V17i45k38t93o20r 13N63á24r34o29ž23n51ý 3849492868

Nemyslím si , že při cestování na takto krátké trasy je internet tím nejdůležitějším

+2/0
22.2.2016 10:24

M25a88r64t58i86n 70Š72t93r54o14s 4599187400708

Tady má větší šanci, protože trať do Benešova není celá integrovaná v PID, resp. nejsou v ní rychlíky, takže je to konkurenceschopné spojení, na rozdíl od Kralup. Jízdné rychlíkem do Benešova je dost předražené, čili šance pro Arrivu tu je, uvidíme, s čím přijdou ČD.

+1/−2
22.2.2016 9:37

M17i31l94a65n 85G81a28j17d25á53c15s 3846105557212

Šance je tady nepatrně vyšší. Trať do Benešova je integrovaná do PID až do Čerčan což je 90% trasy. Takže ten kdo jede až do Benešova tomu se to může vyplatit.

+2/0
22.2.2016 10:04

M66a22r87t39i98n 92Š16t45r12o54s 4159457710438

Jenže v Čerčanech nebo Strančicích nestaví rychlíky, a ty zde Arriva nechá zastavit. Takže nejde o 90 % trasy Plus teda samozřejmě lidi z Benešova, kterých je nejvíc.

0/0
22.2.2016 10:19

M48i15r52o55s83l62a22v 91Z56i29k62m14u96n80d 6498142817848

Mrkněte se na to kolik lidí nastupuje v Benešově do rychlíku nebo z něj vystupuje ... pravidelní cestující (denní dojíždějící) mají traťové časové jízdenky ... týdenka do Benešova - 49 km je za 600 Kč, nehledě na to, že nejlevněji přijde ročka za 19 900, při dojíždění každý pracovní den pak jedna jízda stojí 39,80 Kč ...

Představa, že někoho zásadně vytrhne cestovní doba o 5 - 10 minut kratší je úsměvná ...

+1/0
22.2.2016 12:00

R72a47d43e47k 46J30a10n71a23t24a 9585636414752

Nejlevnějí zde nevyjde IN100 (= 20000), ale IN50 a 4 čtvrtletní ( = 14000).

+1/0
22.2.2016 14:50

M81i45r81o14s98l41a53v 71Z57i54k30m40u20n46d 6888192647628

Jenže na IN 100 můžete jezdit po celé síti, zatímco na traťovou jízdenku jen na konkrétní trati ...

+1/0
22.2.2016 16:54

R49a33d59e97k 94J15a67n16a35t83a 9905976774962

Pokud ve zbytku sítě neprojezdí ročně těch 6000 (tj. cca 8000 km při té slevě IN50), tak to je k ničemu. Ne každý jezdí tolik vlakem i ve volném čase.

+2/0
22.2.2016 17:39

J64a31r38o24m45í66r 10M82a53s28á75k 3853915266887

nevim tedy jak moc často jezdí vlaky do Benešova ale ten jejich předchozí pokus byla naprostá blbost - mezi Prahou a Kralupama jezdí vlaky mimo špičku každou půlhodinu a ve špičce např. ráno od 7 do 8 jede dokonce 5 vlaků ČD, kde lidi využijí jízdenek PID. To prostě muselo dopadnout špatně takový výběr tratě

+1/0
22.2.2016 9:34

V88l34a34s14t93i10m90i52l 31S46v85o98b40o35d28a 7873658565514

Tady to jezdí taky dost často, ale osobák zastavuje v řadě neuvěřitelných Kotěhůlkách. Jako rychlík tam myslím ČD nasazují jen hromadu šrotu a navíc tam zas někomu může vadit, že to někde nezastavuje.

+1/0
22.2.2016 9:48

J43a55r25o60m93í28r 94M49a50s16á78k 3283295756887

tady u nás jezdil takový jako rychlík, který zastavoval tuším v jedné zastávce navíc oproti rychlíku ČD a rychlejší než osobák byl tuším o 8 minut. Takže kdo chtěl do centra, jel rychlíkem a kdo chtěl do jedné z pražských zastávek, tak jel spíš osobákem. Prostě vyloženě manažerský nesmysl. Výhodné to bylo leda pro obyvatele toho jednoho městečka kde rychlík ČD nestaví a to je třítisícové městečko

+1/0
22.2.2016 9:55

R45a93d66e72k 72J13a64n39a84t92a 9985806104512

A co časová poloha? Nepůlil náhodou interval? Lidé se nerozhodují jen podle doby jízdy, ale také, aby čas příjezdu seděl s tím, kdy začína pacovní doba (každý nemá pružnou).

0/0
22.2.2016 15:00

M28i10l87a29n 45G74a55j43d19á73c19s 3746155507122

Ve špičce 3x do hodiny jede Benešov, mezitím ještě 2x do hodiny do Strančic. Tj ve špičce mezi Prahou a Strančicema 4x do hodiny zastávkový vlak. Je mozne, že s Arrivou pojede pár lidí do Benešova. Všem ostatním se to nevyplatí, protože mají předplacené PID, které platí až do Čerčan.

Navíc ta hustota vlaků je tam taková, že stačí jedna porucha vozidla a stojí to vše za sebou jako tramvaje. Nicméně uvidíme. Třeba se to chytne.

+1/0
22.2.2016 9:58

P25a66v67e78l 64Š46k82v92r98n82a 5778392890844

Bohužel se mýlíte. Mimo špičku PD jedou vlaky do Kralup dosud jen po hodině, takže polovina vlaků Arrivy zde doplňovala cca půlhodinový takt. Např. vlak ve 13:20 z Masaryčky byl dost vytížený, ikdyž v něm PID neplatila. V 15:20 pak Arrivě již konkurovaly ČD se svým stoletým žabotlamem v 15:10, kterému bych osobně nedal přednost, ani kdybych tu OpenCard měl.

Na trati 221 jezdí vlaků o mnoho víc než zde, navíc komplet elefanty.

+1/0
22.2.2016 10:53

M74a11r29t24i48n97a 87L78e40v98á 6396238899

Zase budou chtít jezdit na elektrifikované trati opravené za miliardy motoráčky?

+2/0
22.2.2016 9:09

J60i56ř98í 62V38o59s88e82č76e41k 8220319860811

Však za to také budou platit vyšší poplatek za užití dopravní cesty, než kdyby jeli na elektriku.

+3/0
22.2.2016 9:18

J26a94n 30Č61e95k25a52l 7349975184544

Stejně jako ČD na Lipno, tam se dokonce trať reelektrifikovala z 1500V SS na 25kV střídavého, za cenu zrušení Křižíkovy technické památky, aby tam teď jezdila Regionova...

+3/0
22.2.2016 9:50

P89e11t13r 37N86o37v79o34t32n91y 1421510831

A kraj si objednal a zalatil co?

+5/0
22.2.2016 9:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.