Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Doprava po moři prudce zlevňuje, rejdaři se snaží uměle držet ceny

Ceny za námořní přepravu klesly o tři čtvrtiny kvůli přetlaku lodí i poklesu zakázek. Může za to větší konkurence, zpomalující čínský export, a také ochlazení obchodu s komoditami. Rejdaři se snaží menší objem přepravovaného zboží vyrovnat zpomalováním lodí nebo parkováním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a74r82e29l 92P37a74n66c20e45r 7921550148914

Je to svetova ekonomicka krize, at se to omlouva jak chce, dusledky jsou stale stejne.

0/0
24.2.2016 1:27

J69a58n 60S50v80o36b19o34d38a 6941612350936

8 z 10 největších kontejnerových lodí bylo uvedeno do provozu minulý rok... takže tak.

0/0
22.2.2016 19:57

P53e92t85r 26Š15v54i21h37á21k 1382382771664

Bez lodí by to nešlo, nahradit je letadly by byl konec světa. Pochlubím se svoji galerií:

http://svihak.blog.idnes.cz/c/465216/obchodni-lod.html

0/−1
22.2.2016 19:10

L54a29d47i47s38l70a64v 81D35i56b49l16í26k 5368208583450

Jedna nákladní kontejnerová loď vyprodukuje za rok škodlivých emisí stejně jako 50 milionů aut. (1 loď jako všechna auta v Německu). Super. To je dobré si uvědomit, až budeme platit ekologickou daň při nákupu ojetého auta.

+1/−1
22.2.2016 19:02

R87a66d66i43m 31S73i34m29u87n11e91k 2640580306314

ale no tak :))

+1/0
22.2.2016 22:22

M72a24r81t89i86n 90D65y89t70r21y27c45h 7464194878281

Když už něco takového píšete, tak to laskavě pište přesně... 15 největších lodí světa vyprodukuje takové znečištění. Na druhou stranu, ten stejný článek uvádí, že jejich pohonné jednotky patří k nejúčinnějším pohonným agregátům na světě... takže asi tak... ;-)

0/0
23.2.2016 8:46

E11d77a 74D49r71á21b32e33k 7549222273507

tak snad si z období hojnosti 2000/kontejner nechali něco stranou...

0/0
22.2.2016 17:11

P69e71t27r 76N36o27v43o11t53n29ý 9711549310755

Nenechali a ted se to bude dotovat.

+1/0
22.2.2016 18:00
Foto

F94r31a13n37t86i19š98e81k 90P86a83v79l59i61š91t58a 2448734728243

Využívám lodní dopravu z Asie již víc ja 13 let, ale že bych zaznamenal nějaké lepší ceny za poslední dubu, tak to ne...To samé když byla takzvaná "ekonomická krize" , tak jem měl nejlepší obraty a nyní když se "ekonomice daří" tak prodej není žádná sláva.. Oni to jsou krásné články a různé statistiky, ale relaita je vždy trošku jinde. Co mě nejvíce trápí, je uměle snižovaný kurs koruny.

+7/0
22.2.2016 17:02
Foto

F30r97a93n49t19i28š75e86k 73P81a16v29l27i94š25t10a 2298264358183

Kurz koruny to je šílenost! takže se možná lodní doprava zlevnila,ale díky kurzu platím stejně pořád....možná nyní více, než třeba v roce 2008

+2/0
22.2.2016 17:04

L51u87k80á39š 92A55d67a81m19e94c 6840969800167

Manipulace s kurzem jsou zločin za který by měla jistá skupina dávno viset.

+2/−3
22.2.2016 17:38
Foto

L55a95d37i63s28l67a43v 22A18n19t80o63š 7618633458904

Ale no tak...

+1/0
22.2.2016 18:09

M39a28r48t64i72n 41D27y63t56r62y60c92h 7764774958181

ignorantni, co to neustále komentují?

0/0
23.2.2016 8:48

P47e20t48r29a 72M65a96l66a73k38o79v71a 1588390920134

no dovozce snižování kursu trápí, vývozcům naopak pomáhá...vše má dvě strany ;-)

+3/0
22.2.2016 17:42
Foto

M46a28r65t65i58n 26P43i23š78t73o16r65a 8178498446399

Přičemž ve státním zájmu je minimalizace dovozu.

Jiná věc je, zda je to správné.

0/0
22.2.2016 22:46
Foto

M22i71r25o50s25l26a27v 73S30t80e89i43n61e54r 6158274683565

Rejdaři se musí přeorientovat a vozit raději "uprchlíky" do Německa. Třeba ze Somálie, nebo z Indonésie, tam jsou také v Německu tak žádaní muslimové.

+2/0
22.2.2016 16:52

K56a58r22e40l 59J31a76n34í49k 9988582415594

stačilo by, aby EU zakázala přistávat ve svých přístavech lodím nesplňující nějaká základní emisní kritéria a rejdaři by měli úplně jiné problémy...

+4/0
22.2.2016 16:21

M33i93l49a59n 86K24r51á87l 8293108911451

že by museli kupovat filtry pevných částic? Moc nerozumím lodím ale mam tušení že námořní lodě právě jezdí a jsou zkonstruovány na nějakou strašně neeokologicky špinavou naftu

+1/0
22.2.2016 16:28

R76a36d98i60m 33S67v88o95b59o92d85a 9263809216922

to neni nafta, ale uplne ten posledni nejhnusnejsi $ajrajt plny siry a jinych dobrutek

+2/0
22.2.2016 16:31

T73o89m75á28š 24T87ö30k65ö49l21y 7946280131264

15 těchto největších lodí vyprodukuje tolik emisí, co všechna auta na světě.

+2/0
22.2.2016 16:36

J67i36ř57í 30K93o81c93u76r72e26k 6405694455988

Zajímavé. Jednou je to 5 jindy 15, potřetí 50 ...

0/0
22.2.2016 18:38

T40o17m33á77š 74T30ö77k97ö53l81y 7766560551704

Někde jsem to četl v nějakém článku a je pravda že jsem byl línej to hledat a už si to dobře nepamatuju. Myslím si že to bylo nějak 5-10, ale radši jsem dal 15.

0/0
22.2.2016 20:49
Foto

J58a49n 37T49o85k78o90š 5668382946869

Tady:

http://bit.ly/1LDMxUg

0/0
23.2.2016 9:58

T38o98m95á26š 58T87ö54k52ö30l34y 7426870261524

Ha! Tak je to dokonce přímo 15 :) . Dobře já a díky vám :) .

0/0
23.2.2016 10:54

R81a47d69i81m 75P53o46l35á33š28e33k 9876893839659

Nejspíš mazut - v podstatě odpad z jednoduchého zpracování ropy.

+1/0
22.2.2016 17:03
Foto

J17a73n 78T37o90k45o31š 5818812936929

Námořní lodě spalují ‚ropný odpad‛, vědci pro ně vyvinuli nové palivo:

http://bit.ly/1Rk5gbV

0/0
23.2.2016 10:02

J32i14ř34í 45K26o60c20u96r13e40k 6315834615518

Ano, udělat firmám problémy. Že vy budete politik?

Pro vaši informaci, v článku je napsané, že si pořídili nové lodě. Ale jistě budete kontrovat tím, že 50 malých lodiček by určitě mělo menší emise než jedna veliká.

A ještě si zkuste odpovědět na jednu otázku: Kam s mazutem? Je to odpad po výrobě benzínu, nafty a spousty dalších produktů. Co s tím odpadem budete dělat? Pálit ho v kolti v teplárně?

0/0
22.2.2016 18:40

K49a12r74e77l 91J70a96n70í86k 9228602625594

sice jsem to v tom komentáři nenavrhoval, ale ano, vlastně bych si to přál.

I kdyby se ten mazut měl uskladňovat, je to lepší, než tím zamořit ovzduší.

Každopádně nedává smysl řešit katalyzátory u aut a tolerovat tohle.

0/0
22.2.2016 22:16

J35a17n 60N65o87v87á81k 6310425117877

Tak to už vyjde levněji jako lodní lístek. Možná si koupím jednu cestu kontejnerem do Hong Kongu. ;-D

+3/0
22.2.2016 16:21

K11r72y76š92t80o34f 85L88a26n85í50k 1429550145885

méně lodni dopravy, mensi znecisteni oceanu i ovzdusi.

+10/0
22.2.2016 16:17

J33i95ř61í 27K22o83c63u11r84e89k 6515744435948

Potop tanker, zachráníš racky. ;-D

0/0
22.2.2016 18:42

V79á30c17l11a85v 76H29o92s14c88h 8616368712461

tak to bych si mohl za tech 500 dolacu objednat plny konterner cinskeho braku a tady to levne rozprodal, pri tisicich kusech je to doprava zdarma

0/0
22.2.2016 15:30

M72a84r73e14k 60G97a64j85d68a 4253874146462

To by Vám vienamci dali .... ;-D

+1/0
22.2.2016 15:44

V70i91k13t38o59r 51N92á46r65o42ž41n69ý 3379692398

Také to tak spousta podnikavců dělá ;-)

+4/0
22.2.2016 16:10

K90a71r64e84l 22J27a37n98í26k 9468232455404

za 500 si objednáte jeho přepravu a takhle funguje 90% importních firem

+4/0
22.2.2016 16:21

P93a60v91e22l 81S39o57b10o11t60k12a 5830774

S výjimkou plachetnic má na poklesu cen přepravy výrazný podíl i propad cen ropy.

+1/0
22.2.2016 14:41

A98l17e52š 42Z44e33l37i34n93k96a 1594132906

Tak dlouho se bude psát, že přichází krize až přijde ;-D

+4/0
22.2.2016 14:25

J29a43n 92C86e91p45e16k 1614526140

Sami se v článku přiznají, že je to důsledek uvedení na linky nových velkých zaoceánských lodí. Tak kde je problém? Sami si ho způsobují.

+8/0
22.2.2016 14:10

M49a28r86t97i22n 39Š89t21r61o10s 4439277290558

To připomíná propad cen ropy :-)

+1/0
22.2.2016 14:19

J82a12n 88C18e16p10e62k 1414196890

Ještě by pan redaktor mohl tučně napsat, že je to příznak blížící se krize. :-/

+4/0
22.2.2016 14:21

L19u23k17á24š 67A65d77a25m56e13c 3127233560357

A ne? Víte, oni se ti lidi musí něčím živit. A když se méně vyrábí, méně přepravuje a méně spotřebovává, tak to je v současném ekonomickém systému zásadní problém. Pak stačí hlasité splasknutí nějaké bubliny a jedeme v tom znovu.

+3/0
22.2.2016 14:54

J24a93n 13C85e97p12e56k 1124236460

Škoda slov, menší ekonomický růst, je stále růst. Neměli pořizovat nové lodě, když pro ně neměli náklad. Prostá spekulace, která jim nevyšla. ;-)

+1/−1
22.2.2016 16:03

P13e89t55r97a 54M51a51l18a18k96o88v97a 1328750520954

no když budete číst pozorně zjistíte, že nové lodě byly uvedeny do provozu z důvodu stoupající poptávky a rozvoje ekonomiky, která se teď ale snížila/poklesla a tedy potřeba vyšší kapacity lodního prostoru zanikla - což je (dle názoru autora) příznak možné krize (klesá či stagnuje poptávka, proto se lodě včetně nových velkokapacitních lodí nedaří naplnit)

0/0
22.2.2016 14:52

J32a28n 69C26e53p69e54k 1634926220

No a kdyby jste četl pozorně vy, tak zjistíte, že objem zboží je stále stejný, jen oni spekulovali, že bude do nekonečna růst a že zaplní krom stávajících i nové lodě. Objednali nové lodě a nemají je čím zaplnit. A nevykládejte si to špatně, ale Čínská ekonomika stále roste, jen pomaleji. Ne nestagnuje, ani neklesá, roste. Prostě přepravci přepálili odhady a sami si navzájem podrážejí snižováním cen přepravy nohy.

+9/0
22.2.2016 16:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.