Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další cenová válka u vlaků. Jízdenky z Prahy do Košic spadly na 269 Kč

Souboj tří železničních dopravců o cestující na trase mezi Prahou a Košicemi přináší další zlevnění jízdenek na rekordně nízkou úroveň. Na trase o zákazníky bojují České dráhy, RegioJet a Leo Express. Dosud se utkávaly pouze na lince Praha - Ostrava, nyní tak získal konkurenční boj mezinárodní rozměr.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i79c19h86a97e86l 40C51h74a31r26v57á27t 9569498793152

Já tedy nevím, ale na portále LEO Express jsou nejlevnější jízdenky Praha - Košice na pondělí stále za 499. Doufejme, že si pan Novotný článek pana redaktora Sůry přečte a stačí do pondělka provést zmiňované změny.:-/

+1/0
23.2.2016 8:30

T91o44m45a64s 39A98u84g54u67s61t97y41n 6537616161890

"Při té příležitosti zlevnil na 269 korun. Zatím nejlevnější na trase je RegioJet za 280 korun." Tady něco nehraje. Pane Sůra, víte, že 269 je méně než 280?

+2/0
23.2.2016 6:36

A14l33a23n 38Ř10e67p31k96a 4105196

Co budu dělat proboha ve 4 ráno v Košicích? :D A jestli si ti dva šašci za dva dny prostřednictvím svého redaktora budou zase stěžovat na podnákladové ceny ČD, i když sami dělají to samé tak jim asi (zase :D ) nahlásím v jejich vlacích bombu :D

A nakonec- v economy třídě namačkaný jak sardinka bych do Košic jet fakt nechtěl.

+3/0
22.2.2016 20:17
Foto

B63r76o12n90i97s35l38a56v 28G59a61b48r90y50š 2192129521

Mohl byste napsat článek s názvem "Kdy chodí spát obyvatelé Luníku IX." ;-D

+1/0
22.2.2016 22:57

J28a77n 52Č43e77k63a50l 7369525264664

Já tedy vidím rozdíl mezi situací, kdy někdo v rámci cenové války sníží cenu pod náklady a rozdíl dorovnává ze svého, a situací, kdy ji dorovnává ze státních peněz, které dostal na provoz na jiných tratích...

+1/−1
23.2.2016 11:10

T75o91m 75J24u66r38e89č31k76a 6655702105155

Myslíte jako, že RJ ceny do Košic dotuje z peněz, které bere na dotacích za provoz linky Bratislava - Komárno? No asi ano...

+1/0
23.2.2016 12:13

O25l15d86ř40i51c84h 31J87a89n65e77č77e31k 8659296983471

to sice asi ano, nicméně já bych ještě rozlišil případy, kdy to management firmy dotuje ze 'svých peněz' - hospodářského výsledku firmy, který jde alespoň z části přímo do/z jeho kapsy (je přeci celkem jedno, zda ztrátovým provozem snižuji zisk nebo prohlubuji ztrátu) - a kdy management hospodaří s cizími (ideálně erárními) penězi a na hospodářském výsledku firmy není nikterak přímo zainteresován.

0/−1
23.2.2016 12:57

M49i70r81o21s89l52a67v 84Z33i34k22m29u79n74d 6628172527378

Počkáte na vlak v 5,06 a pojedete do Čiernej nad Tisou a uděláte si výlet na Slovensko - Maďarsko - Ukrajinské trojmezí, které je v toku řeky Tisa ...

0/0
23.2.2016 16:23

K61r58y63š95t10o40f 44L87a11n19í46k 1879160335115

11 hodin v Economy tride LE? uz ty tri a pul do Ostravy hranici s masochismem.

+8/−3
22.2.2016 16:12

O77l28d30ř38i32c13h 24J43a72n66e60č96e75k 8709856123251

je to 'jen' 9 hodin, nikdo Vás tím nenutí jet a když už, tak ne v economy - Vaše volba, není důvod to těm, pro něž ta LE economy je o.k., brát.

já např. 6,5 hodiny v economy v railjetu Wien - Bludenz rovněž považoval (a stále považuji) za masochismus - v business je to ale velmi pohodlná cesta.

stejně tak se vyhýbám Ryanairu a podobným, ačkoliv mnozí jej zbožňují. nenadávám jim za to.

+3/0
23.2.2016 13:06

K24r23y90š47t87o85f 74L81a80n55í64k 1659740865455

ja to také nikomu neberu a verim, ze si sve zakazniky najde.

0/0
23.2.2016 17:45

L15i94b77o96r 44Z86a23v14ř58e44l 8299336431792

opravdu v prasečáku bez kupé nádherná cesta bez možnosti zadřímnutí To radši pohodlí spacího vagonu :-)

0/0
24.2.2016 15:39

P46e22t39r 33L44u72k91á19š 4205394396435

Saaaaakra, kaslu na to, prestanu jezdit domu (Praha <-> Hranice <-> domovska viska = cca 330,- ) a zacnu jezdit do Kosic, vyjde me to levnej ;-D;-D

+8/0
22.2.2016 16:02

M63i50l32a68n 78Z16a90c73h 3609692743173

Kolik vlastně stojí kilometr dopravní cesty, když jízdenka stojí 269 Kč a z Prahy do Košic je to 739 km? Kapacita soupravy je 240 osob...

+2/0
22.2.2016 14:11

M14a79r37t10i85n 88Š53t66r51o47s 4109187520358

Za 269 korun ale nepojede všech 240 osob, spíš minimum. Někteří pojedou za několikanásobně vyšší cen.

+9/0
22.2.2016 14:21

O51l52d72ř23i85c67h 67J14a52n58e62č35e74k 8499266523151

není problém vygooglit - spíš je problém se tím výpočtem prokousat ;-)

u vlaku o hmotnosti 200t na hlavní trati by to mělo být cca. 17Kč/km

+1/0
23.2.2016 10:55

J84a51n 64Č25e39k91a63l 7189335504854

http://provoz.szdc.cz/Portal/ViewArticle.aspx?oid=1279749

+1/0
23.2.2016 11:11

R76a22d13i31m 59Š35o80l48c 1305875565884

Ještě by to chtělo trochu vyladit. Jediný dopravce na trati Praha - Košice bude pouze Leoš. Žlutej má svoje vlaky rozdělené nejspíš kvůli zaměstnanců a jejich dietám. Ostatně v JŘ na Slovensku jsou jejich vlaky pod hlavičkou RegioJet SK. A vlaky ČD to jsou jen na hranice pak už ŽSSK, takže tam ten vlak jedou dva dopravci.

+2/0
22.2.2016 14:05

O49l46d75ř84i51c32h 62J77a26n34e94č94e32k 8119706353221

předpokládám, že o těchhle formalitách v mezinárodní železniční dopravě něco víte, když se k tomu vyjadřujete.

pochopitelně jde ve všech případech vždy o ten samý vlak, mnohdy i o ten samý personál. do nedávna byl přístup na zahraniční koleje velmi omezený, takže provozovat mezinárodní vlaky pod hlavičkami více domácích dopravců na územích jejich států byla jediná možnost. u národních dopravců to tak funguje i nadále, nepochybně mj. i kvůli ceníkům a jízdenkám obecně: když jede pendolino na Slovensku pod hlavičkou ŽSSK, tak jím ze Žiliny do Košic prostě jedete za vnitrostátní jízdné ŽSSK. dokážete si představit, že by např. 'červené' railjety měly v celé své trase (Graz - Wien - Brno - Praha) dopravce ÖBB a tak nejen, že by v nich neplatily inKarty, dokonce byste z Brna do Prahy musel jet za tarif ÖBB?

i u regiojetu v tom spíš myslím taky budou nějaké formality než že by šlo jen o diety, i když i ty mohou hrát roli.

0/0
23.2.2016 11:05

M79i58r76o44s26l28a74v 46Z59i13k24m23u45n13d 6838962937748

Obrat 42 minuty v Prešově je poměrně odvážný ...

+6/−2
22.2.2016 12:10

P75e92t26r 78V66e10s86e17l60ý 8865185362376

Tři hajzlíky uklidí za pět minut a na zpoždění jsou cestující zvyklí. Když miluješ, není co řešit...;-D

+18/0
22.2.2016 12:17

M34a19r23t18i17n 96Š21u15l29c 2567199150725

Obrat není v Prešově, ale v Košicích, ale to na věci nic nemění... je to odvážné... ale stejně tak je odvážný ranní pendl Staré Město (5:26) - Přerov (5:54-6:00) - Staré Město (6:24-6:28) - Přerov (7:00) - Praha (9:22). V Přerově je na obrat 6 minut, ale je tam přestup z vlaku z Košic, takže ten nesmí mít ani minutu zpoždění, protože se to vrací do Starého Města před cestou do Prahy jsou tam na obrat 4 minuty. To ten strojvedoucí ani nestihne projít soupravou na druhou stranu...

+5/0
22.2.2016 16:18

K58r63y12š88t91o20f 35L16a94n59í29k 1639790205435

ja ho videl, chodi po nastupisti, tam je to volnejsi.

+4/0
22.2.2016 16:27

M38i21r24o58s51l76a86v 88Z35i88k75m88u96n62d 6698722697688

Obraty strojvedoucích / vlaků ČD jsou i 3 minuty ....

0/0
23.2.2016 16:25

Z60d37e38n53ě57k 97F26i26l12i28p 7244621871534

Ja porad miluji manzelku:-)

+2/0
22.2.2016 12:00

M26i11r70e90k 45G93a56j30e81r 5751236639120

A čí?

+2/0
22.2.2016 18:51

J43i45ř18í 42E88r55b93e21n 1583164106667

To já taky, i když mě občas neskutečně se*e ;-D

+1/0
22.2.2016 21:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.