Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti si oblíbili soukromé vlaky. Z kompenzací má nejvíce Jančura

Studenti, zdravotně postižení či děti jezdí na trase mezi Prahou a Ostravou třikrát častěji se soukromými dopravci než s Českými drahami. Stát jim dotuje slevy, na kterých nejvíce získává skupina Student Agency Radima Jančury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87a36n 75S70k87a59l55s38k83ý 1823294358907

Svatá prostoto!

Jezdím po té trase a těch cca 1/5 vlaků co tam má Jančura rozhodně není přecpáno studenty. Mám IN kartu, takže jezdím z ČD a při každé cestě je tam plno studentů, kteří ukazují ty své průkazky.

Při cca 1/5 vlaků více než 2x tolik kompenzací?

Nevím jak Jančura podvádí a v podstatě je mi to jedno. Ale uvedu příklad: když bankovní úředník prohlásí, že je student a jede za polovic s Jančurou, druhou polovinu ceny zaplatí stát. Navíc ostatní cestující jedou třeba za akční cenu a Jančura dostane dorovnánu plnou!!! Má Jančura motivaci odhalovat podvod? Rozhodně ne! Už jsem o tom od různých lidí slyšel:

"u Jančury to projde, na ČD jsou poctiví blbci".

Řešení? Zrušit netržní kompenzace a nechat dopravce, ať dávají slevu ze svého!!

Už to tak proběhlo u důchodců a všichni dopravci jim přesto dávají 25% slevy!!!! Důchodci nepřestali jezdit, když původní kompenzovaná sleva 50% se změnila na 25%...

0/0
11.4.2016 8:16

M33a92r43t17i93n 56K14o31p24ř33i84v83a 2854580560438

No to co pan Sůra uvadí v titulku nemusí být tak úplně pravda. Nikde tu nemá srouvnání kolik procent jaký ze dvou dopravců a v případě LeoExpressu přepravce nabízí. Tím pádem i ten poslední může převést nejvíce studentů. Další co opomenul je i to, že několik let protiprávně pobíral kompenzace za studentské jízdné i v 1.třídě. Nakonec veřejnosti sdělili, že se zákon změnil a tak s tím musí přestat i přesto, že se zákonem se nestalo vůbec nic. A to, že studentské jízdné prodává i studentům, kteří na něj nemají nárok ani psát nebudu. A 4,5%?? To opravdu mícháte předražené pracovní pobyty v cizině kde pracuje člověk s ukrajinci a poláky s množstvím kompenzací za slevy na jízdném. Jste mistr novinář vám povim.

+2/0
26.2.2016 15:19

P66e64t35r 49N71o50v34o79t81n21y 1351420121

No vida, kdo je tu největším pobíračem dotací. ;-D

+6/−4
25.2.2016 11:21

P73e20t44r 85S69v63o58b55o23d69a 7572751474

Ceske drahy. Akorat v te tabulce je celkem demagogicky uveden jen jeden (zcela nepodstatny) druh dotace ktery dostavaji. Ale ta hlavni cisla (ta v miliardach) v tabulce nejsou.

+2/−15
25.2.2016 11:54

J73i13ř89í 85P11r10ů98š94a 7265282935859

Ale tady si opět někdo plete pojmy a dojmy. Když si stát objedná službu tak za ní neplatí dotaci,ale řádnou platbu. A kompenzace za nařízenu slevu opět není dotace.

+13/0
25.2.2016 12:25

J28a81n 68K62o35b81ě31r71s29k50ý 1220506971263

Některým to prostě nevysvětlíte.... Stejně jako si lidé pletou komerční spoje provozované na riziko dopravce a spoje v závazku.

+7/0
25.2.2016 12:41

T94o96m86a53s 93N77o72v34o76t31n88y 1941204346425

Řeknu ti tajemství. Pokud by Jančura ze dne na den přestal vozit studenty, výše kompenzací (ne, nejsou to dotace) se nijak nezmění. Pouze se přesune k jiným dopravcům. Ještě něco potřebuješ vysvětlit?

+3/−1
25.2.2016 13:47

J16i56ř91í 50P98r50ů80š89a 7915872865369

Taky Vám prozradím jedno tajemství. Dříve stát objednával vlaky na trase Praha - Ostrava - Návsí cca za 2 mil ročně. Dnes jen na kompenzacích do Ostravy dá 60 - 70 mil plus za objednávku Ostrava - Návsí další 60 mil.

+5/−2
25.2.2016 16:56

J13a28r32o89s49l86a83v 15H11a17m72á33č26e22k 6933156478722

S mladým paštikářem jsem jel pouze jednou. Potom jsem zjistil co papínek(sponzor) provádí v Bílých Karpatech a už nikdy více...Např. http://denikreferendum.cz/clanek/19256-obora-radejov-po-zelene-do-bezpravi

Kdo naslouchá Přírodě má právo sdílet její moudrost,kdo se jí snaží umlčet nemá právo být její součástí.PŘÍRODA - jako vykonavatelka Pravdy na Zemi

Děkuji, že je nám umožněno nést v nejkratší možné době odpovědnost za naše myšlenky, slova a činy...

+2/−2
25.2.2016 10:41

J39a71n 95J38e22m93e29l98k97a 1755230

To je docela taky pro mě problém. Bohužel se obávám, že program pro zcelování pozemků není jediný k vyvádění státních lesů kdo ví komu. (který byl použit opačně a stále prý po 8 letech a tomto fiastku nebyl zaříznut)

Mnohem horší podle mě bude výsledek Kalouskových církevních restitucí. Na beskydských lesích se všude možně objevují cedulky "církevní lesy, biskupské lesy" a spol.

Kdo by si byl řekl, jak perspektivní povolání bude církevní hodnostář.

Takže se trochu obávám, že možná s turistikou a volným chozením po lesích může být na mnoha místech časem konec.

Kostelníci nyní například vlastní okolí oblíbeného skiareálu Bílá a tedy se prý neví, jak to bude s rozvojem střediska.

+1/0
25.2.2016 11:12

M17i94r65e17k 51Z68á15v54o40d49n17ý 7352297410988

Je zvlášení, že pouze na kompenzacích za slevy platí MD 30x více (pokud si dobře vzpomínám), než kolik platili ČD před nástupem konkurence celkově za obsluhu trasy.

+11/0
25.2.2016 10:31

J82i68ř34í 86P56r75ů52š28a 7575252395749

Je to ještě víc dříve byla objednávka vlaků Praha - Návsí za cca 2 mil ročně. Dnes Praha - Ostrava kompenzace kolem 70 mil a Ostrava - Návsí dalších tuším 50 mil za objednané vlaky. Vlaků sice dnes jede více,ale jen ve špičkových časech na okrajích dnes už nejede žádný.

+1/−1
25.2.2016 12:40

M15i38r70e49k 88Z18á90v92o22d16n25ý 7742537870598

Díky za upřesnění. Matně jsem si vzpomínal na číslo 2 mil. a nových 60 mil. (zjevně se to zase zvýšilo). Nevěděl jsem ale za jaký přesně úsek.

0/0
25.2.2016 12:47

J17a33k32u46b 76P96l23e20v59a 9745216296473

Co tady zas mudrujete? Kdyby nebylo Jančury, tak jezdíte do Prahy za 600,- v kožence. ČD se byly nuceny změnit, ale pokud máte nějaký problém například s jízdenkou, tak rychle procitnete, jak tragický tento státní dopravce stále je. Stát je prostě špatný hospodář.

+3/−17
25.2.2016 10:07

J64a75n 18J90í21c93h10a 8260680988281

Uz v dobe "pred jancurou" se jezdilo z Phy do Ovy za 160kc...

+7/0
25.2.2016 10:13

L27u37k47á85š 76Š52m59a42h67e25l 2447944352784

Za 140 Kč a pendolinem za 226 Kč.

+9/0
25.2.2016 10:15

M62a76r90t28i20n 74K76a88r52á37s46e97k 9348623598878

Jn, kdyz si clovek zladl naplanovat cestu 2 mesice dopredu a koupit eLisku, tak to opravdu slo, v te dobe jsem jezdil, a realne tak mohli jezdit jen ti, co jezdili kazdy tyden a tak si mohli nakoupit jizdenky s obrim predstihem. Jinak normalne stala studenstka jizdenka s 45% slevou porad vice nez dneska stoji bezne dospele jizdne v regiojetu koupene s malym predstihem (a na rozdil od tehdejsi eLisky stornovatelne)

+2/−2
25.2.2016 10:30

A43l47a33n 13Ř28e48p58k37a 4435166

No jako by třeba LEx neměl velice pobyhlibý ceník a ty nejžádanější spoje jedna bývají v den nebo i pár před odjezdem vyprodané a pak taky roste i cena čím víc se blíží den odjezdu;-) Takže se taky musí nakupovat víc dopředu, jen kvůli ceně a taky kvůli místu na sezení

A je Vám doufám jasné, že ty současné ceny nevydrží navždy, je to stále jen konkurenční boj a nikoliv ceny, které tady můžou být napořád

+1/−1
25.2.2016 10:39

M25a78r61t31i29n 79K81a22r57á26s18e97k 9588343518378

No u LEx to neni takovy problem - nakoupit mesic dopredu jizdenky a kdyztak zrusit...

Jinak ceny asi pujdou vyse, ale i pri soucasnych cenach 2 ze 3 dopravcu tvrdi, ze se v zasade uzivi (a to jsou ceny tak na polovine toho co pred 10 lety, a to se za tu dobu dost zlepsil servis a rostly ceny vstupu)....

0/0
25.2.2016 10:43

A84l19a49n 77Ř28e95p82k78a 4815966

Ale jo, jízdenky za akční ceny je problém zrušit.. prostě to nejde a peníze propadnou pokud jízdenku někomu neprodáte ;-)

0/0
25.2.2016 10:58

M70i31r59e24k 28Z63á83v13o58d96n37ý 7312187650258

Není. O to horší. Spekulanti nakoupí lístky a těsně před odjezdem je zruší (podle toho, kdy se mu hodí jet). Za to bych vážně někoho nakopal.

+3/−1
25.2.2016 11:46

J21a15k42u79b 45P87l98e61v90a 9635486876643

No tak možná s nějakou akcí, ale určitě ne tak, že si objednáte lístek a další den jedete. Nechápu, co tady lidem na Jančurovi vadí, dobře dostává dotace, ale to všichni. Určitě není většina dotací ze špatných kontrol lístků, ale protože lidi s ním jezdich chtějí. Ostrava - Praha se studentským průkazem za 100 Kč? Proč bych měl jezdit s ČD, kde tento průkaz ani nemůžu uplatnit? Nabídka občerstvení, nové vagóny. Pro všechny - zkuste si stornovat nebo vyreklamovat jízdenku u ČD.

Jinak třeba Babiš vlastní půlku země a jeho impérium je vybudováno na dotacích, ale preference rostou. Od většiny tohoto národa už mě však asi nic nepřekvapí 😂

+3/0
25.2.2016 10:25

D87a29v95i81d 49G31a19j60d62a 5430979542231

Dal jsem Vám plus za část názoru.Stornoval jsem u ČD na Pendolino a bylo to naprosto bez problému.

+1/0
25.2.2016 10:39

A54l74a53n 10Ř62e11p82k61a 4175906

Proč byste nemohl studentský průkaz u ČD uplatnit? 8-o Když na něm máte uvedenu trasu Ova-Pha, tak zcela určitě můžete, s in-kartou navíc dostanete ještě větší slevu (u mladého člověka do 26 ti let je navíc poplatek za inkartu celkem rychle zpět);-)

A užívejte pha-ova za stovku, na furt to nebude a už vidím ty protesty v ulicích :D

+1/0
25.2.2016 10:42

O49n98d45ř18e71j 69H68o60r78á75k 8299254391

Pokud ten "problém s jízdenkou" znamená, že jedeš záměrně načerno, tak se nediv, že ti to neprojde. Jinak se průvodčí ČD podle mé zkušenosti chovají velice slušně a snaží se ten problém cestujícího vyřešit. Což ale samozřejmě neznamená, že když máš lístek do druhé třídy a sedíš v první nebo nemáš místenku do povinně místenkového vlaku, tak tě nechají jet zadarmo, jak si možná představuješ. Odjakživa platilo, že za blbost se platí. A ČD by byly špatný hospodář, kdyby tě v takovém případě nechaly být.

0/0
25.2.2016 10:50

J11a54n 80J85e56m64e58l70k44a 1345320

To je sice pravda, nicméně, příměstské vlaky stejně jezdí jen tam a zpět. Ani u Jančury nebyla funkční wifi na Komárnu, není čokoláda, nejsou noviny. Pravda nepoužívá 810ku, ale odpružený Bombardier, mají parkovací místa, odkladiště kol, příměstské spěšné vlaky. To je pozitivní.

Nicméně s Elephantem ČD fungují velmi dobře. Například elektrifikace Šumperk Zábřeh je celkem povedená a Regiopanter je jistý posun, i když Flirt je Flirt. Hradec na 160 bude super. Olomouc Šternberk, Uničov na 160 taky vypadá nadějně. Ostrava Krnov, trať na 120, rychlíky s 2 hodinovým intervalem vypadají velmi dobře, proti 842 nemám námitek. Rex na Plzeň taky nevypadá špatně. Railjet na Brno za 180.. Ostrava Břeclav rakouské vagony + Škoda 380. Zlepšují se na mnoha místech, včetně úklidu, topení..

Co je na ČD vynikající je síťovost, přestupnost, tr 10, in 25, in 50, in 100, flexibilita lístků, přerušitelnost jízdy po 100 km. Tarifní systém ČD je velmi dobrý.

Ve Švýcarsku je železnice státní, kvalitní a stát je dobrý hospodář. K tomu mají s vlaky i spolupracující autobusy, což u nás.. Nevyrostl vynikající Stadler taky náhodou na jejich drahách?

+3/0
25.2.2016 10:51

T43o33m17a89s 10N46o15v12o80t37n56y 1811134236475

Ano, ČD se zlepšují, to je prostě vývoj, ono ty šroty taky nešlo provozovat do nekonečna, protože by tím už jezdil opravdu jen ten, kdo nemá jinou možnost nebo má režijku. Ovšem nebýt konkurence, tak zejména na dálkových a meziregionálních trasách je to pořád stejná bída. Je to asi jen čistě náhoda, že snad do každého města, kde má Jančura zastávku autobusu (natož vlaku), mají ČD nějakou akci. Dřív tam na cestující kašlaly ve velkém. Navíc když velkou část nákladů na nová vozidla zatáhnou dotace, tak to už by bylo divné aby se nic nedělo.

+1/−2
25.2.2016 10:57

M89a93r81t28i77n 92N39o45v51o55t80n25ý 3356966571294

To jsou kecy. Dřív ČD neobnovovaly vozový park protože jim stát dlouhá léta neplatil za to, co si u ČD objednal a osobní doprava se financovala z toho, co vydělala nákladní a na investice logicky nezbývalo. Teprve až když se toto srovnalo, tak mohly začít ČD investovat. A rozhodně to bylo dříve než začal jezdit Jančura - 30 miliard Kč investovaly ještě před tím, než vůbec poprvé vyjel.

+4/0
25.2.2016 14:31

J14i73ř23í 74P47r62ů78š60a 7425702275449

Kapánek více lžete. Nejvíce stálo pendolino za 500, normálně se dalo za 300 za akční i za méně. Koženky z Ostravy vymizely dávno před Jančurou, byť se občas objevily jako posily a nebo náhrady. A hlavně to co nezaplatí dnes cestující to doplatí stát.

+4/0
25.2.2016 12:42

V12a54c72l77a72v 19H74a64j88e26k 3566389139

Jako, že když vybírají storno poplatky za vrácené jízdenky, tak špatně hospodaří??

0/0
25.2.2016 21:24

R87a65d44i28m 31P78o15l32á18š51e17k 9896473989379

Ono to je dáno tím, že mezi mladými mají ČD čím dál horši imidž.

Jestli snad protom že mladí víc preferují kafe zdarma nebo možnost koupit si během jízdy ve vlaku předražené jídlo než jiné služby, nebo proto, že web ČD je složitý, zatímco weby konkurenčních dopravců jsou jaksi "chytřemobilně" a podobným způsbem jednodušší či víc přizpůsobené uvažování mladých....

0/−10
25.2.2016 10:06

P25e31t84r 17S75v94o43b95o81d13a 7522261314

Je to spis tim ze soukromnik se ridi poptavkou. Statni firma se ridi dotacema.

0/−2
25.2.2016 10:12

T92o40m86a27s 83N71o58v95o43t41n21y 1901214226925

Předražené služby ve vlacích tu ovšem roky měly vlaky ČD. U Jančury je to až zbytečně levné, klidně by mohl účtovat víc a pořád by to vyšlo líp než kdekoliv jinde. Leo to má tak normální.

0/0
25.2.2016 10:39

A12l64a87n 35Ř19e47p49k67a 4415486

Chytřemobilně? No ale hlavně, že mobilní appky soukromých dopravců stojí za pendrek, zatímco app Můj vlak je téměř dokonalá :)

A předražené jídlo mají ČD kde? Leda tak pochutiny v minibarech JLV jsou za vyšší ceny, minibary ČD mají ceny skvělé a jídelní vozy hlavně nabízejí to, co soukromí dopravci ne (tedy Jančura na Slovensku prý konečně vrátil jídeláku do provozu po X měsících odstávky, ale ceny se zas tak neliší od JLV).

+1/0
25.2.2016 10:45

V62a18c54l68a61v 24H77a62j82e38k 3776649899

No ono mít eshop na prodej do 10 párů vlaků s povinnou rezervací je něco jiného než eShop s prodejem po celé ČD jak do vlaků s povinnou rezevrací tak bez, jízdenky do a po Německu a totéž Slovensko a Rakousko.

0/0
25.2.2016 21:22

8155745490400

Tak trochu off-topic, ale nevíte proč nejezdí RegioJety do Brna? Třeba z Ostravy? Jako student bych to určitě uvítal

+1/−1
25.2.2016 9:56

L80u88k73á26š 63Š82m49a93h27e25l 2277164832534

Jezdí tam v hodinovém taktu rychlíky Českých drah, nevím proč by se tam měl cpát ještě nějaký RegioJet, když je to zčásti jednokolejka.

+8/0
25.2.2016 10:00

T71o55m78a31s 63N14o37v81o27t42n38y 1381824256475

Ano, úroveň těchto rychlíků je opravdu skvělá...

0/−5
25.2.2016 10:40

T74o81m59a68s 16N68o77v66o31t97n34y 1141744436975

Nejlepší na tom je, že když pojedete přes Olomouc a tam přestoupíte k Jančurovi na bus, tak to máte rychlejší než přímým spojem ČD...

+1/−3
25.2.2016 10:41

L60u55k97á83š 15Š19m20a83h21e45l 2127974702414

Jestli ono to není z velké části tím, že ten bus jede po dálnici a nikde nestaví, zatímco ten rychlík staví leckde po cestě. (Jelikož rozdíl je stejně jen 6 minut. Přímý autobus z Ostravy do Brna pak jede ještě o dalších 40 minut pomaleji.)

+3/0
25.2.2016 10:51

T86o35m98a33s 55N52o43v66o46t76n84y 1931884566325

Ale to cestujícího tak nějak nezajímá. Berte to jen jako takový příklad, že ani přímý vlak nemusí být nejrychlejší spojení. Stejně jako vlastně v Olomouci přestupujete na ten autobus z Ostravy ;-) Nutno dodat, že je to ale jen díky domu, že Jančura staví přímo u vlakového nádraží. Jinak by nemělo smysl to řešit. Jinak rozdíl je víc než 6 minut když to jede na čas a chytne se kombinace Pendolino + SA bus do Brna ;-)

0/0
25.2.2016 11:02

M38a98r62t48i28n 80H81a39n98z20a38l 8638979479335

Kdyz a kdyz.... Prilis mnoho promennych.

+1/0
26.2.2016 7:50

T14o69m16a34s 44A72u35g80u28s90t64y92n 6197316971210

nemají na to lokomotivy (jiné napětí na trati do Brna)

0/0
25.2.2016 11:41

8295625600810

Děkuji za odpovědi

0/0
25.2.2016 15:21
Foto

M45i49c59h52a60l 15S94m10í23t27k87a 8454294223726

Nejen pro studenty o tridu lepsi sluzby: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153537118446429&id=191987746428

+1/0
25.2.2016 9:48

P24e86t63r 22M58a13r28e44š 8560636

Pane Sůra, to jsou zase hrátky s čísly. Nedříve tvrdíte, že za studenty dostala SA + RJ 50 + 43 mil. a dál tvrdíte, že to je dohromady 74 milionů a nakonec spočítáte jakási procenta, kde základ tvoří příjmy za jízdenky celé Student Agency, takže i dotované vlaky na Slovensku, autobusy po Evropě, ...

+11/−1
25.2.2016 9:47

J86a72n 18S10ů98r18a 4115463653872

Zkuste si to přečíst ještě jednou a v klidu:-)

+1/0
25.2.2016 13:21

J64a20n 63J73e39m77e35l67k10a 1135290

A z jakých částek se to teda dnes počítá? Z tabulkových cen jízdenek nebo tržních?

0/0
25.2.2016 9:38

M73a95r57t82i34n 65K50a12r78á26s14e12k 9888723418868

Z ceny bezne jizdenky do nejlevnejsi tridy v v dany cas...

0/0
25.2.2016 10:32

J98a23n 19J86e97m62e33l18k14a 1325890

To je u pohyblivých cen asi docela nepřesné :-) Nevím, proč je nedonutí prostě objednávat přes prostředníka:-)

0/0
25.2.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.