Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Průšvih smrtících airbagů rozluštěn. Za exploze mohl i dusičnan amonný

Kombinace tří faktorů je hlavní příčinou závad v nafukovačích airbagů od japonského dodavatele Takata. Po ročním zkoumání to v úterý uvedla skupina deseti výrobců aut, kteří si na zjištění příčin najali výzkumný tým. Nafukovací systém airbagů může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím bylo po celém světě hlášeno nejméně deset úmrtí a 139 zraněných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T55o44m43á67š 25B13e76n47d21a 4560599200947

Neví někdo jak je to s Opelem(GM) ? Jestli je taky používal

+1/0
24.2.2016 13:31

M23a31r16e67k 10H64r67u86b36y 6787282281198

Nechapu jednu vec: pokud neznali pricinu problemu, jaky smysl mela svolavaci akce, kdyz nemohli vedet, jestli nove airbagy jsou bez chyb?8-o

0/0
24.2.2016 10:04

P80a11v30e91l 83B37e95r22a15n 9925197380

Jelikož o problémech s vlhkostí psalo idnes už před 3/4 rokem, tak tohle bude zřejmě problém "aktuálnosti" článku... ;-)

+1/0
24.2.2016 10:36

P58e88t33r 79S32p21o27r69e81r 6163763726742

Ona ta auta jsou i jinak nebezpečná věc.

0/−2
24.2.2016 8:59

J90i21ř74í 16K67o18c63u49r95e93k 6955454895648

Jo no. To takhle festkař sejme cyklistu, který zastavil před ním. A proč? Protože muse dávat přednost autům na hlavní. Kdyby auta nebyly, nemusel by ten cyklista zastavovat a tím pádem by se festkař nevyboural.

0/0
24.2.2016 15:55

M74o81j98m10í25r 22M58o71t15y77č63k55a 3552175114490

Jo, a kdyby nikdo nevynalezl kolo tak by bylo po problému úplně.

0/0
26.2.2016 17:04

P97a94v53e28l 18R45u83s 9478978349110

Právě jsem zjistil, že problém s vaky se týká i mé Corolly. Dne 25.5.2015 zde vyšel článek kde mluvčí Toyoty Kateřina Blínová říká, že pozvánku mohu očekávat, ale nikdo ze servisu Toyoty mě doposud neoslovil.

0/0
24.2.2016 8:31

D73e19n92i39s 83W86i30t61z93k98u 3163761569627

já už jsem si svolávačku u Hondy zařídil v prosinci a teď na začátku února mi přišel dopis od jakési kanceláře napojené na MD, že si mám zařídit svolávačku

0/0
24.2.2016 11:30
Foto

J42i48ř68í 37N14á61p17r42a94v53n96í50k 1468457654

Zvláštní přístup

10 mrtvých, 139 zraněných a pokuta 70 milionu USD

a naproti tomu

VW a jeho smrdící motory, které nikoho nezabily a pokrytecký advokáti v USA i EU chtějí miliardové (v dolarech) náhrady za smrad, který byl před pár lety v souladu s normou.

+13/−3
24.2.2016 6:48

R46a24d62e27k 86H56o97l95e84c33e70k 3686850488551

Těch 70 milionů USD není za to, že vyráběli vadné airbagy, ale za chyby při svolávacích akcích.

+5/0
24.2.2016 6:51

D97e88n75i71s 55W12i45t77z69k30u 3483651759967

to je jednoduché, 70M proto, že když se na tu chybu přišlo, začala to Takata okamžitě celosvětově řešit. VW to má za to, že je Američani upozornili, že jejich limity nesplňují, ať to napraví a VW se k tomu postavil evropsky a rok netěšil vůbec nic

+2/0
24.2.2016 11:38

A85l86e45x83a26n37d62r 90C24h39y74t85i50l 2724522795891

1) U Takaty narozdil od VW nebyl umysl

2) Nikoho sice motory bezprostredne nezabily, ale nicily zivotni prostredi

+1/0
26.2.2016 7:40

R47a56d56e96k 97H61o69l73e20c43e78k 3836560668171

Je třeba si uvědomit, jak je náročné si vůbec všimnout, že je nějaký problém. Těch airbagů či spíše těch výbušných patron byly stovky milionů a zapříčinily 10 úmrtí a přes 100 zranění. I kdyby vykázaly tisíc nebezpečných výbuchů, znamená to, že problém byl u jednoho ze 100 tisíc kusů.

Za mě je pozitivní, že se k tomu výrobce a některé automobilky postavily čelem, a když zjistili, že je problém, tak to zdarma vyměnily.

0/0
24.2.2016 6:43

J41o29s87e47f 83D32a11n31ě27k 5459960614414

Neměnily, u mě pouze zkontrolovaly. Ale jak? To netuším.

+1/0
24.2.2016 7:01

R80a26d93e15k 27H49o58l27e29c50e87k 3876830248511

U mě (Honda) měnili. Nebo to alespoň tvrdili. Přišel mi oficiální dopis, že se mám dostavit na výměnu těch patron. Tak jsem se dostavil.

+1/0
24.2.2016 7:34

D27e29n21i39s 82W17i77t19z52k64u 3423161259547

vy jste byl u výměny patrony? to se mi nezdá

0/0
24.2.2016 11:39

M34a79r62t63i17n 42K38a26r84á77s38e27k 9588233988468

No ta matematika vam moc nestimuje - kdyby zpusobily pri 100 milionech patron 1000 zraneni, tak to prece neznamena ze jen kazdy 100 tisici je spatny ne? Ono totiz vetsina patron nikdy nevybuchne (takze je vadna, ale zadne zraneni nezpusobi) nebo vybuchne, ale dotycny ma stesti ze ho ten strep zrovna minul....

+1/0
24.2.2016 12:34

R59a95d48e86k 78H10o26l84e32c58e72k 3486840628621

Psal jsem snad někde, že je jedna patrona ze 100 tisíc špatná? Nepsal. Psal jsem, že jestliže se závada projeví na jedné ze 100 tisíc patron, je celkem obtížné si této závady všimnout.

A dodávám, že další problém je, že ta závada vzniká až časem a jen v určitých podmínkách, v kterých auto provozujete. Takže při běžném testování se na závadu jen tak nepřijde.

+1/0
24.2.2016 18:40

J16i52ř12í 74K25a17č35í29r16e19k 5870126366

To jsou tradiční japonské kamikze airbagy.

+5/0
24.2.2016 5:35

J53i89ř28í 95V52l27a81d19i75m67í54r 79M45a77t84ý82s65e76k 6988250741209

To jsme obrozenci? Nebo proč to příšerné slovo "naukovač"? Airabg je docela výstižný, ne?

0/−3
23.2.2016 23:26
Foto

I16v20a34n 30K51o69p28t79a 5687212231577

A vím ten airbag nafouknete? Nafukovac je součást airbagu.

+3/0
23.2.2016 23:50

V70l14a82d29a 88S19i45m34o42n35i16k 3709373883505

Airbag je ale docela něco jiného, Jak byste přeložil termín "inflator". To je ta věcička, která způsobí nafouknutí airbagu.

+2/0
25.2.2016 15:25

E31d35a 32D34r36á45b78e78k 7229842283967

Deset let zjišťovali, že je dusičnan amonný nestabilní? 8-o

+2/0
23.2.2016 23:24

M39a49r57t86i84n 67K32o29ž23í78n 1825576201160

Napřed zjistili, že je nejlevnější a dlouho neměli potřebu zjišťovat cokoliv jiného.

+4/0
24.2.2016 0:33

L39u85k72á83š 27A59d24a80m76e58c 6420889880317

Dusičnan amonný je nejpoužívanějším donátorem kyslíku a je velmi stabilní, proto se používá v řadě směsných trhavin.

Problém nebyl v Dusičnanu amonném, ale asi v způsobu jeho výroby, nejspíše nedodrželi teplotu při krystalizaci pod 30C a tak došlo k překrystalisaci rombické formy beta na formu gama.

Pokud k tomu neprovedli žádný z více než 8 způsobů jak snížit hydroskopičnost mohl by z toho být drobný problém. Nicméně tohle se dočtete v každé příručce pro výrobu trhavin a pyrotechnických složí.

+12/0
24.2.2016 0:49

M35i35c13h16a13l 89B48a93š92t77a 6294840685664

Takže přeci jenom problém s kvalitou výroby ... jenže dá se to nějak (rozumně) kontrolovat ? Refraktometricky nebo čím ?

0/0
24.2.2016 5:28

R17a56d48i76m 26P38o48l91á48š10e10k 9466253679809

Hlavně je velmi levný, dá se bez problému vyrábět v mnohaset tunových množstvích, dá se za určitých podmínek snadno přivést k výbuchu a jeho aniont i kationt se výbuchem přemění stoprocentně v plyny, takže má při výbuchu velkou účinnost. A co se týká airbagů, neprodukuje při výbuchu žádné pevné zplodiny, které se výbuchem rozžhaví a coby jiskry mohou zapálit nebo se mohou vpálit do hloubky odkryté lidské pokožky tad.

Hydroskopičnost dusičnanu amonného je poměrně velký problém, protože i v jen trochu vlhčím prostředí se během pár měsíců promění v úplně mokrou beztvarou hmotu intenzívně korodující všechny běžné kovové slitiny i spousty nekovovývh materiálů. Tady bych viděl, odhaduji, původ těch kovovývh smrtících úlomků, příslušný díl byl zkorodovaný a tak se při výbuchu rozpadl na střepiny a ty zafungovaly jako projektily.

+2/0
24.2.2016 9:07

H38a51n78u43š 97H87o53r78á50k 9161254906913

Ha - dik za posledni odstavec, tenhle mechanismus vzniku strepin me vubec nenapad.

Co mi spis vrta hlavou - dusicnan amonny jen tak sam od sebe neodejde. Standartne v prumyslu vyzaduje pocinnovou naloz nemalych rozmeru. Pritom v airbagu ho musi bejt uplny prd, mozna i osmicka rozbuska obsahuje vic materialu nez patrona do airbagu. Jak to delaj, ze jim to funguje?

+1/0
24.2.2016 15:07

A79n16t97o73n54í24n 55S50v85o49b21o14d95a 3864213669132

každá technika může při určitém sledu nepředvídatelných události selhat , ale když někoho překvapí vlhko a změna teploty v autě, tak to jsou běžné provozní stavy :-(

0/0
23.2.2016 22:58

I89v11o 77S34y95s89a43l89a 5331323291

Kupujte Renault!

+4/−19
23.2.2016 22:24

M12a69r35t19i23n 56K10o68ž92í12n 1725706531350

Nevím co si myslet o autě, které má vagínu na kapotě.

+19/−3
23.2.2016 23:02

A86n64t38o31n93í90n 66S66v82o13b35o89d23a 3554193179402

furt lepší na kapotě než za volantem

+11/0
23.2.2016 23:14

J63a90n 33N31o82v79á84k 9945828394215

To je otázka do pranice.

Je za volantem větší pohroma mužský nebo ženský orgán? ;-D

+3/0
24.2.2016 0:14

M97i19c86h37a16l 79B70a12š77t60a 6114380385454

Policejní orgán ?

+3/0
24.2.2016 5:29

O12l52d16ř86i65c85h 23Š82t94ě41p17á62n11e65k 7802586456974

Pár sem jich měl . A vím naprosto přesně co si o nic mám myslet.;-D

+1/0
24.2.2016 6:40

O17l36d55ř84i93c48h 61M16o74u48r14e62k 1121887944926

Renault a Nissan jedno jsou - téměř. Nissan airbagy svolává a vyměňuje.

+1/0
24.2.2016 9:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.