Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva vyjíždí. Navoněná, bez palmového oleje a se žvýkačkami na záchodě

Od pondělí začnou vlaky Arrivy jezdit sedmkrát denně z Prahy do Benešova. Firma ve čtvrtek se svým modernizovaným motorovým vozem vyjela poprvé na prezentační jízdu. Šéf Arrivy v Česku slibuje, že budou jezdit nejméně do konce roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A47n80t30o13n80í17n 54D49o38u85b26e63k 3700209119

konecne sedadla i za sebou po 2 hura!

klimatizace je doufam samozrejmost

0/0
26.2.2016 10:57

T24o97m 14J65u50r13e32č88k67a 6885322605535

Klimu to nemá. Ani stahovatelná okna, jen malé vyklápěčky.

+1/0
26.2.2016 11:09

O46n33d26r94a 57P31á86t64e88k 8683799294135

No tak to mají hotovo.

Starý panťáky měly okna do půli stahovací. Tam se dalo v létě přežít, pokud to jelo a nestálo to někde na mezi. ten horkovzdušný fén, pouštěný ze stropu v létě vůbec nechladil. Pak ČD nasadily panťáky s vyklápěcími okny jako má ARRIVA. Tedy nahoře škvírka a nic víc. V těch bylo v létě na umření. Po tomto zjištění, nemůže jakejkoliv motorák vyvoněnej čímkoliv - konkurovat klimatizovanému City elephantu (který asi bude navíc i tiší..).

+2/0
26.2.2016 12:57

M25i28r60o11s44l41a98v 72Z64i15k82m32u65n60d 6248912617238

Po trakční stránce nebo jízdnímu pohodlí nemohu těmto soupravám nic vytnout. V Německu s nimi rád jezdím, v provozu jsou i ty s původními sedačkami a pak řada modernizovaných variant ... raději chodím do řídícího vozu, kde je ticho ...

I v Německu jezdí na elektrifikovaných tratích ...

0/0
26.2.2016 13:38

O58n55d10r13a 14P69á30t16e48k 8333469354395

Jinak mi taky hlava nebere, že je to motorák...;-€;-€;-€

Trať Praha - Benešov (dnes od Benešova po Hostivař) prošla optimalizací. Došlo ke kompletní rekonstrukci traťového tělesa, trakčního vedení atd...

Jsem opravdu ten poslední (a šanon výhradně mých stížností které k mému jménu ČD určitě má je toho dokladem) kdo by se zastával ČD či je nějak hájil.

Ale proč na tuto ,,ekologickou'' trať přichází konkurence s dýzlem je opravdu těžko pochopitelná věc.;-€;-€;-€Rv

0/0
26.2.2016 8:31

O34n46d47r87a 14P37á66t54e89k 8603799814275

Konkurence přišla příliš pozdě.

V době, kdy se po trati pohyboval 40 let starý šrot pod lidovými názvy hajbna, žabotlam, cukajdó, panťák atd... a kdy dojezdový čas byl díky technickému stavu těchto v létě do ruda rozpálených povozů leckdy ve hvězdách - to mělo smysl. Dnes, kdy na trati jezdí moderní klimatizované city elephanty (byť občas také někdy s podivem klekají) je to trochu s křížkem po funusu.

Jistě Arriva má trasu projet o pár minut rychleji, s vodou a wifinou, kterou mi navíc zapne krásná stevardka...

No já nevím, ale stevardky na trati Praha - Benešov mi přijdou stejně debilní jako I. třída v elephantech ČD, kdy je jedno patro vyblokováno sedadly, na nichž někdo sedí jen velice výjimečně zatímco dole chudá lůza ve dvojce často stojí...

Hlavním přínosem tak tyto vlaky budou pro pravidelné cestující jež ovlivnilo idiotské rozhodnutí o končících vlacích ČD ve Stránčicích. A pak také bude vlak dobrý pro různé nahodilé cestující, turisty a kolaře.

Tím, že v něm nebude platit Opencarta a doplatkové kupony PID a také opravdu řídkým jízdním řádem jsou pravidelní cestující značně limitováni....

Já s nimi pojedu jen když budu opravdu spěchat a k nástupišti zrovna přisupí tento spoj, jinak ne.

+1/−3
26.2.2016 8:03

M43i72r90o70s71l71a36v 54Z31i72k13m22u23n90d 6798372917758

Každý má možnost dokoupit si časový doplatek do jedničky a cestovat pohodlně. Roční při denním dojíždění znamená desetikačku na jízdu ... Končící vlaky ve Strančicích jsou vlaky posilové, které rozdělují 30 nebo 60 minutový takt ... podobné dopravní modely fungují "všude na západě", zejména ve Švýcarsku a Německu ... posilové vlaky jezdící zpravidla jen od pondělí do pátku jezdí ve zkrácené trase ...

+3/0
26.2.2016 13:44

J36i38r75k58a 84D28v72o20ř63á94k 4685670943298

Že posilové vlaky končí ve Strančicích je holá nutnost. Dál by už kolidovaly s rychlíkama, musela by se přidat kolej aby to fungovalo. Také je otázka, jestli by se opravdu zaplnily.

0/0
29.2.2016 13:19

M30i85l35a57n 25Z76a60c73h 3979832133723

Tak stevardy. Proc tomu zduvodneni neverim? :-)

0/0
26.2.2016 0:41

V44a74c89l46a85v 27H97a84j53e52k 3516849869

protože toho moc víš :)

+1/0
26.2.2016 8:26

T71o96m60a17s 40N85o62v77o82t90n36y 1641314216245

Hysterie okolo palmového oleje je úsměvná... není někde jejich nabídka občerstvení, jen pro zajímavost, kolik daleko horších potravin mají v nabídce, ale hlavně že bez palmového oleje? Jinak v ČR je systém nastavený tak, že tam kde je IDS nemají s nedotovaným vlakem moc šanci, IDS spolehlivě zlikviduje veškerou konkurenční nezaintegrovanou dopravu i když její služby jsou lepší než IDS couráky...

+1/0
25.2.2016 23:25

T24o62m 40J91u55r22e83č96k29a 6275182505695

https://www.facebook.com/ArrivaVlaky/photos/a.476294249133285.1073741828.458337154262328/960105177418854/?type=3&theater

0/0
26.2.2016 11:07

P20a75v77e44l 50D69o53l79n98í65č67e96k 3498943604831

Integrace je pro cestující výhodná v tom, že si koupí jednu jízdenku a nemusí řešit dopravce.

0/0
10.3.2016 14:13

P63a80v63e15l 82D69o90l21n58í39č74e86k 3108413894311

Jinak třeba na jižní Moravě jsou zaintegrovány i rychlíky a spěšné vlaky, ne jenom "couráky". Nevím jak to mají jiné IDS (které imho nejsou tak přehledné a propracované, ten jihomoravský osobně považuji za nejlepší v ČR).

0/0
10.3.2016 14:17

P44e91t67r 16S22e91j23k 3613672444243

Zelená propaganda palmového oleje a zasírání prostředí naftovými splodinami na elektrifikované trati !!!! To je na palici ???

+4/0
25.2.2016 22:47

R95a72d93e15k 27J32a22n65a45t53a 9455866494832

Stále je lepší dieslový vlak než autobusy či dokonce odpovídající množství aut.

+3/0
26.2.2016 0:59

J65i84r21k94a 65D78v67o75ř45á62k 4575360543718

Palmový olej je rozhodně lepší do motoru než do jídla!

0/0
29.2.2016 13:20

J70i67r12k46a 47D54v93o48ř64á34k 4575640863758

Prostě potřebovali téma jak prorazit do bulváru, no.

0/0
29.2.2016 13:39

V53l76a97s14t27i32m55i16l 12K65o12c64u56r30e36k 4416563890774

Ano je potřebné vylepšit spojení Praha - Banešov a zejména pak by bylo nutné, aby rychlík z Českých Budějovice v Benešově vůbec nestavěl. Jde nejen o zrychlení ale i kulturu cestování pro zákazníky, kteří jedou tuto trať celou.

+2/0
25.2.2016 20:37

R50a93d77e51k 97J49a94n89a26t29a 9855476114912

Dokud není dokončena modernizace 4. TŽK, tak tam vyšší vrstva než rychlíky nemá smysl.

0/0
26.2.2016 1:02

K91a31r67e63l 52N19o32v25o64t64n45ý 4446810975735

No jsem zcědav, jak se vejdou do grafikonu? Na S9 jezdí co půl hodiny Čerčany/Benešov, do toho jsou vloženy vlaky s konečnou ve Strančicích a mezi nimi se ještě tlačí rychlíky Benešov Tábor ČB. Já tam tedy moc prostoru nevidím.

0/0
25.2.2016 20:21

P22e33t76r 66Č85e46r80v74e35n10ý 3646321412395

Osobáky jezdí po půlhodině a rychlíky po hodině - tedy volno je před osobákem v půlhodině, kdy nejede rychlík.

0/0
25.2.2016 20:27

K85a25r28e10l 72N63o97v67o77t14n80ý 4556350395235

Ale tam jsou ještě ty osobáky do těch Strančic....

0/0
25.2.2016 20:33
Foto

S15t63a66n96i25s14l95a19v 79M24í55č20e56k 3428635875856

To se vleze. Jak píše P. Černý. Bude to určitě v té druhé půlhodině. Jakože +30 minut po rychlíku.

Navíc teď už má Hostivař peróny, tak to půjde. Když to bylo před dvěma lety, zrovna jsem tam sloužil a nikdo si to moc nedokázal představit jak se to bude dělat. Už tak, při sebemenším zpoždění, stály vlaky u vjezdu od hlaváku.

+2/0
25.2.2016 20:53

J89i85r77k48a 27D44v18o43ř75á53k 4545720853408

Ano, nákladní vlaky budou ale asi létat.;-D

0/0
29.2.2016 13:23

M20a51r61t30i45n 96W35i26c34h89t16e48r84l27e 5532513355244

Vleze se to určitě, v grafikonu už ty Arriví spoje jsou od prosince 2014, akorát nejezdí.

0/0
26.2.2016 7:05

M26i93r65o48s60l74a86v 29J58e62ž49e60k 8501466922838

Kdyby to byl alespoň opravdový vlak (lokomotiva s vagóny) a ne takováto tramvaj :-/

+3/−2
25.2.2016 20:14

J44i67ř93í 22E27r89b60e72n 1603874416787

Proč s sebou tahat mrtvé desítky tun železa, když ten motorák má mnohem nižší spotřebu, rychleji se rozjíždí i lépe brzdí...

+1/0
25.2.2016 21:37

J58i89r88k33a 27D40v55o91ř73á71k 4905860423268

Především když je v elektrice...

0/0
29.2.2016 13:22

J48a71k75u73b 48Š68a54f11a82n85d56a 7235957351421

Na příměstské dopravě? Proč?

0/0
26.2.2016 6:40

J91i87r72k42a 18D69v67o73ř25á42k 4195890113198

Vona to nejni tramvaj, ta bejvá totiž na eletriku.;-D

0/0
29.2.2016 13:21

M72a76r17t78i10n 51Š88t95r86o49s 4729337560178

Své zákazníky to mít bude, určitě lepší pokus než v Kralupech. Tady totiž nejsou integrované rychlíky, takže je to lepší pozice. Ale když nedokážou vyjednat integraci do PID, tak to stejně výdělečné nikdy být nemůže...

0/0
25.2.2016 18:32

J13a76r14o44m30í58r 81M82a27s53á33k 3553795976607

já si nemůžu pomoct, ale už podruhé naprosto tragický obchodní model. Lidi určitě nebudou jezdit kvůli žvejkačkám na záchodě jak si zřejmě myslí. Když vezmu v potaz i první pokus před 2 lety, tak si vybrali podle mě 2 ze 3 nejhorších možných tratí, které jsou pokryty velice silně od ČD. Ta třetí trať je z Prahy na Český Brod

+2/0
25.2.2016 17:51

F40r38a78n52t90i20š18e48k 43V94a83n53ě94k 1107334697847

Spíše by mě zajímalo jak často se budou muset žvýkačky doplňovat v českém prostředí.

+2/0
25.2.2016 18:19
Foto

S22t60a69n48i38s74l69a52v 37M88í58č63e55k 3548705905456

Na každé zastávce zaběhne stevard do trafiky pro nové Orbit multipack. :-)

0/0
25.2.2016 20:46

M55i20l92a79n 65Č95e93r37n69ý 5483459149852

Doufejme, že Arriva nebude "nafrněná" či "vyvoněná".... Co se týče bojkotu palmového oleje, jedná se spíše o populistický krok (co ještě zakázat - glukózo-fruktózový sirup, konzervanty, glutamáty, tetrahop, bionaftu?) a taktéž ty žvýkačky, proč zrovna na záchodě? To budou volně ložené, nebo budou v automatu?

Ale jinak - jen houšť a větší kapky! Abychom si cestování v nepohodlí vlaků Č(S)D už pamatovali čím dál tím méně!

+4/−2
25.2.2016 17:49

K81a93r83e48l 42Ř29e37h21á12č62e18k 9102630311592

No zrovna na této trase si na nepohodlí vlaků ČD opravdu stěžovat nelze. Pro srovnání, stáří osobních vlaků ČD 5 - 10 let, souprava Arivva cca 40 let. Další soukromí dopravce v PID KŽC soupravy staré cca 40 bez modernizace. Ne vždy je soukromí dopravce výhra.

+10/0
25.2.2016 18:50

F84r87a50n23t62i58š54e22k 75M14a56t63ě75j21č68e36k 7333472503161

To jste vlakem ČD asi nejel dlouhou dobu! Napište kde jsou ty nepohodlné vlaky, nebo nelžete. Například autobusy ARIVA jsou vidět čím dál víc, teď ještě vlaky. Je jisté, že produkovat ztrátu u nás asi nechtějí a tudíž si penízky budou posílat do Německa. Tam je budou dávat na hromádku k ziskům z Lídlu, Kauflandu a dalších mnoha velkoobchdů ať drogérie, nábytku, aut. A proto má Německo rozpočet přebytkový a tady ve ztrátě. A tak ve finále dopadne každé ziskové podnikání. Ztráty si tu budeme moci ponechat! Doufám, že jste dostatečně mladým, aby jste si ty kapky také užil!;-O

+3/−4
25.2.2016 19:03

O63n78d17r21a 50M62a34r52a57d84a 7780113747434

Takže podle vás je lépe peníze rozkrást našinci v Černé Díře, nežli utratit u firmy, která si je třeba zaslouží a normálně zdaní... Víte díky takovému uvažování zústaneme neustále "malí". Místo toho, abysme si vzali příklad z toho, jak se to dá dělat v civilizovaném světě a rozjeli si tady soukromé české dopravní firmy se zajímavou a cílenou nabídkou, tak si tady vydržujeme kdejaké žaludy a hřeje nás, jací jsme vlastenci. "A že jim ta kráva v německu dojí líp?! Ať skape!" [>-]R^

+3/−2
25.2.2016 20:30

J51i80ř96í 32E51r36b37e81n 1173434846657

Ohledně veřejnné dopravy je nejcivilizovanější zemí Švýcarsko. A tam pokud vím mají téměř monopol státní/veřejnoprávní dopravci SBB a SwissPost...

+4/0
25.2.2016 21:40

J61i98r43k35a 83D62v22o24ř94á15k 4795390713988

Ano, ale poznenáhla i tam se ukazují soukromníci. Nicméně mají to tam mnohem lépe zorganizované.

0/0
29.2.2016 13:25

Ř34e11h64o90ř 34V55l87a41s68á86k 2394114941236

Pro úplnost podotýkám, že Arriva není soukromá firma. Arriva je součástí koncernu Německých drah plně vlastněného Spolkovou republikou Německo. Co se týče molochovitosti, nesahají České dráhy Německým drahám ani po kotníky.

A ano, Německé dráhy provozují spoustu krásných a kvalitních služeb. Což ale nic nemění na tom, že zrovna na trati na Benešov s výjimkou občasného žabotlamu jezdí ešusy, které kvalitou za tím motoráčkem z článku rozhodně výrazně nezaostávají.

Z Vašeho příspěvku tak trochu čiší, že České dráhy jsou nejhorší na světě, nejvíc se v nich rozkrádá, nejméně daní a peníze si nezaslouží.Možná je to trochu zjednodušený pohleld. A nedivte se, že někdo ho má zase zjednodušený jinak, že vidí prostě dva molochy podobných kvalit a jako jediný významnější rozdíl zaznamená, že u jednoho alespoň zůstávají peníze "doma".

+3/−1
25.2.2016 23:42

R78a81d70e73k 35J83a11n34a19t31a 9105266874602

Žabotlamy myslím na Benešov už nejezdí. Už jezdí jen jeden či dva do Kralup a dva na "městské lince" Roztoky-Libeň.

+1/0
27.2.2016 14:01

F47r45a10n67t60i51š12e35k 26M26a18t39ě77j29č39e56k 7953822663981

Normálně zdaní v daňovém ráji. Ať jim neskape, ale já pán, ty pán. A ne, že třeba na plynu mají marži 140%. Ne, že voda z vodovodu je 100x dražší než za bolševika!

Přitom tu vodu nedováží z Německa, ale je původem z Česka.

Třeba v Anglii jsou v železniční dopravě soukromé firmy s cílenou nabídkou. Přitom z jednoho města do druhého je levnější než jet vlakem, letět do Evropy a zpátky do Anglie. Vaše fascinace soukromým vlastnictvím ukazuje na Vaše postpubertální myšlení.

Co je žalud, nevím. A nepsal jsem o vlastenectví, ale o tom, kde končí výnosy z podnikání, hochu!

0/0
25.2.2016 23:44

O45n23d44r16a 13M86a97r98a91d42a 7890183667374

Za hocha se nepovažuji, ale děkuji, že mne tak posuzujete na základě "svěžesti" mých názorů.

Nejsem fascinován soukromým vlastnictvím, jenom dnes a denně vidím, jak to funguje. S ČD jsem jezdil na střední, vysokou a do práce to už taky pár let bude.

Víte, když zaplatíte 400 korun za jízdenku, tak mi nepřijde normální nutnost sedět na schodku u záchodku a doufat, že pár lidí v těch Pardubicích snad vystoupí.

Nepřijde mi normální mít ve vagonu 15°C v zimě a 40 v létě.

Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál).

Když jsem jezdil z Mladé Boleslavi, tak zaplať a jeď... když jsem jel z Prahy, tak mi najednou dali na stejně dlouhou cestu i pití "zdarma".

Jak k tomu přijdou lidi, co nejezdí po hlavních "štrekách", že ČD zlepšují kvalitu dopravy někomu jinému za jejich peníze?

Můj předpoklad je ten, že menší soukromá firma se dokáže lépe řídit.

Zatímco velký státní dopravce u něhož nefungují základní procesy orientované na cestující nemůže být nikdy dostatečně efektivní.

Kdyby se totiž soukromé firmy chovaly stejně, jako ČD, tak by dávno zkrachovali. Ovšem tento "výchovný" prostředek nelze aplikovat u velkého národního dopravce, protože ten má zkrátka příiiš mnoho rukojmí, kteří jinou volbu zkrátka nemají.

0/0
26.2.2016 11:08

R92a33d85e71k 50J53a21n53a64t54a 9645946164802

"Nepřijde mi normální že když jedete třeba z Blanska do Prahy, tak je jízdenka 2x dražší, než když jedete z Brna (což je dál)."

1) nepřehánějte. Není to dvakrát dražší

2) Konkurence. Kolik autobusů jezdí z Blanska do Prahy?

3) Nikdo vám nebrání koupit si v e-shopu jízdenku Brno-Praha a nastoupit v Blansku.

0/0
27.2.2016 14:03

J94i61r35k27a 58D88v24o34ř11á92k 4635720533128

Víte, Žaluda byl ten chlápek co dělal generálního v ČD. Když nastupoval nevěděl o železnici vpodstatě nic, měl svoje mouchy ale přesto to byl nejlepší šéf ČD za velmi dlouhou dobu (včetně dneška).

0/0
29.2.2016 13:43

T42o83m36á10š 72K50a36p16l70a33n 8413239863913

Proboha proč ti staví tolikrát v Praze a ve vesnicích po cestě, ale nestaví v Říčanech?

+4/0
25.2.2016 17:18

M57i88c51h17a79l 26M14a40l16ý 5712584769223

Protože cílí na Čerčany.

+4/0
25.2.2016 17:36

Ř67e31h91o17ř 76V98l18a20s79á27k 2644324651546

Hledá díru na trhu. Do Říčan toho jezdí dost, prakticky všichni mají tramvajenku.

A bohužel Říčany z hlediska hromadné dopravy zaspaly a nedokázaly postavit vedle železničního nádraží autobusové.

+3/0
25.2.2016 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.