Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Rychlodráha do Drážďan se přiblížila. Premiéři si plácli

Premiér Bohuslav Sobotka se dohodl s předsedou vlády německé spolkové země Sasko Stanislawem Tillichem na podpoře výstavby vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Drážďany. V dubnu obě strany podepíšou základní dokumenty k projektu a zároveň by měla být představena i trasa, kudy by spojení mělo přesně vést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i18r24k86a 79D97v33o92ř12á90k 4275640503788

To je hezké plácnout si se saským Tillichem, ale peníze na do dává Merkelová. Vypadá to na podobnou historii jako s tou tratí přes Plzeň do Mnichova.

0/0
29.2.2016 13:47

R51o91m18a73n 40J34e31s84c96h88k85e 9658635377695

Neschopnost státu dodělat R 43 od roku 1942. Jsou vykoupené pozemky.

A Němci ať si napřed postaví rychlodráhu Dresden -Berlín a pak radí druhým.

0/0
26.2.2016 19:30

M66a85r19t25i21n 53R68u14z31i69c10k93a 1452828406437

a pak budem cekat na stavbu tunelu pod krusnymi horami, ten tunel se musi zacit stavet co nejdrive...

0/0
28.2.2016 18:14

P86e65t68r 73N10a10j32d71e30k 7757836213341

Doufám, že tohle zůstane na papíře ještě dalších 50 let. ČR akutně potřebuje dostavět úplně něco jiného než jsou VRT!

+1/−5
26.2.2016 9:28

J11i24ř44í 94Z33a44t14l17o49u39k35a81l 3868869131406

Docela by mě zajímalo, jak by byla ta nová trať vytížená. Předpokládám maximálně jeden osobní vlak (EC) za hodinu v každém směru a k tomu občas nějaký ten nákladní vlak. Pokud by se ty peníze daly do VRT Praha Brno, předpokládám, že užitek by byl podstatně větší, mohla by tudy jezdit většina vnitrostátních vlaků z Prahy směrem na Moravu, mezinárodní vlaky směrem do Vídně, Bratislavy, Košic, Varšavy, regionální vlaky do Jihlavy a na Vysočinu, pomohla by i vlakům do Českých Budějovic. To by stačilo na podstatně větší vytížení s několika vlaky za hodinu v každém směru a pomohlo by to podstatně více lidem.

0/0
26.2.2016 0:26

R39a84d11e65k 55J97a98n94a63t68a 9665636464932

Mýlíte se ve větě "občas nějaký ten nákladní vlak". Současná trasa podél Labe je přetížena právě nákladními vlaky. Není divu - je to jediná alespoň trochu slušná trať z ČR do Německa (náš největší obchodní partner, přístav v Hamburku, atd.). Navíc je u Drážďan silná příměstská osobní doprava.

VRT Praha-Brno by byla jistě užitečnější. Ovšem - otázka její výstavby je jen na našich politicích (kteří neví, co to je vlak), kdežto na tohle tlačí i Němci. Co se týká peněz, otázka není "na co dít peníze". Peněz je dost. ČR má v infrastruktuře problém opačný. Nestíhá fondy EU čerpat pro nepřipravenost projektů.

+1/0
26.2.2016 17:14

R44a68d57o79s29l55a65v 98K21l47a35u35d46a 5364428904232

Nedokážou udělat VŘ na výrobu registračních značek a hodlají stavět VRT;-D;-D;-D;-D

+2/−2
25.2.2016 18:21

M22i28c41h90a90l 82H55i78r12k24a 4487406640773

;-DR^

0/0
25.2.2016 18:28

J50i70ř55í 93E66r34b17e66n 1573734396727

Takže dokud nebudeme mít normální vztahy a stavy ohledně výroby RZ, nemáme právo se snažit o technický pokrok v dopravě?

+2/0
25.2.2016 21:28

P62e39t29r 61N72o62v71o55t53n45y 1151120531

Dokud nebudem mit kompetentní úředníky na MD a hlavně ministra. Snažit se můžeme vždy, ale otázka je, jak to dopadne.

0/0
25.2.2016 22:08

G85e11o11r27g 40K26o67m56b69e84r64e90c 9414741666151

Rychlodráha do Drážďan se přiblížila.

to ma stejnou vypovidajici hodnotu jak kdyz napisou - Cesta na Mars se priblizila"

+2/0
25.2.2016 18:06

M55i69c66h60a27l 29H25i58r50k50a 4857686190333

Je mi na chybějící smajlík, betonová lobby zase vítězí, přičemž ani jedna z cest (rychlodráha, splavnění Labe u Přelouče) nemá své ekonomické opodstatnění. Rv Pardon, pro osoby zainteresované to bude zlatý důl. Rv

+1/−2
25.2.2016 18:03

M14i64r52o50s80l32a15v 49B27á56r71t26a 8924540630707

A co když farmářka Havránková bude proti tomu?

0/0
25.2.2016 17:27

P41e86t15r 49N97o75v47o51t36n65y 1851520751

To se může stát. Ale vykupy budou daleko menší než u dálnice.

+3/0
25.2.2016 17:34

R88o40b98e46r46t 79P10r47a90ž93á43k 4108156515200

Jestli se k ni stát bude zase chovat prasecky, tak to bude blokovat.

+6/0
25.2.2016 17:38

K88a10r36e70l 93B79a19m98b62u68l34a 4383269117239

To, ze si placli premieri, neznamena vubec nic. Kolik premieru se placalo napr.na R35 a kde nic tu nic.

+3/0
25.2.2016 17:26

M24a46r62e72k 37H26a72l79í55k 7733638328494

Je součástí projektu i tábor Džungle a plot u kolejí? Je třeba myslet dopředu.

0/−1
25.2.2016 17:23

M91a70r48t92i33n 37J61u36r39e25č57k95a 2783414451761

Nevím... ne že bych stavbě nefandil, ale přijde mi, že je rozpracováno nějak hodně projektů najednou a pak i k vůli nedostatku financí se táhnou. Nejvíce bych uvítal dostavbu dálničního napojení Olomouc-Hradec králové-Praha, které by D1 hodně ulehčilo a byla aspoň nějaká alternativa při opravách D1 nebo nehodě.

+11/−2
25.2.2016 16:57

R21a51d82e45k 76J78a96n46a41t24a 9935266304792

Není pravda, že se projekty táhnou kvůli nedostatku financí. ČR má opačný problém. Nestíhá peníze vyčerpat. nemá projekty připravené.

Je to hlavně proto, že voliči+politici nejsou na rychlé železnice mentálně připraveni (prostě vůbec neví, co to je, nikdy tím nejeli). A taky se stále se nepodařilo dohnat zásek, když samolibý Bárta ajentak dal zastavi všechny stavby, včetně rozjetých ...

+8/0
25.2.2016 17:07

J96a40n 56J69e16m90e30l41k15a 1885480

Kdyby se nedávaly peníze daňových poplatníků na kraviny.. Třeba příměstská Ostrava, Frýdek, Frýdlant n. O. Mluví se o ní tak 30 let o elektrifikaci, zdvoukolejnění? 2012 mělo být zdvoukolejení do Frýdku tuším hotovo (jako podmínka stavby Hiundai). Je 2016 a nic a nyní se začíná špekulovat jak, nejspíš jak s pozemky a spol. Výsledek - že teoreticky 2025 možná hotovo. 13km, v původní stopě? Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu;-D

0/0
25.2.2016 22:06

R86a84d30e15k 75J58a83n36a12t44a 9325806854722

"Jak chtějí stavět 200 km na 350 přes Vysočinu"

Stavět na zelené louce je jednodušší. O tom jste ještě neslyšel? S pozemky je vždy větší problém v zastavěné oblasti, stejně jako s rekonstrukcí za provozu.

+1/0
26.2.2016 17:19

M73a11r60t18i43n 45R16u58z27i27c49k19a 1342538566797

mosty, tunely... co ma rikat takove japonsko...

0/0
28.2.2016 18:17

R45o93m96a88n 93J75e41s64c65h19k88e 9278455747585

Ať nám skopčáci neradí. Sami nejsou schopni postavit VRT Dresden - Berlin.

0/0
26.2.2016 19:33

A69n95t92o27n28i80n 95N54e12m80e35c 7138863361480

Skopcaci postavili za poslednich 20 roku tisice kilometru novych dalni a rychlych zeleznic, takze neohrnujte nos. Trat z Berlina do Drazdan asi nema zadnou prioritu, postavillo se spojeni z Mnichova do Berlina atd.

Jel jsem z Frankfurtu /M do Hamburku (530 km za 3,5 hodiny, u Hannoveru hlasil rozhlas, ze jedeme 260/hod. zdalo se ze jede asi 120.

Autem se ta vzdalenost jede minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do stredu mesta jeste dele.)

+2/0
26.2.2016 21:31

R59o82m54a63n 85J85e88s82c28h96k69e 9948525347565

My jsme na tom podobně jako NDR. Já také jel z Mnichova do Norimberku 282 km za hodinu. To leží v bývalé NSR v Bavorsku. Jak říkala má babička před válkou nebyli Němci pracovitější než MY Češi.. Pořád někteří melou o pracovitosti Skopčáků.

Také jsem jel vlakem z Prahy do Mnichova - ani tam nebyla rychlost závratná. 100 - 140 km hod na německé straně.

0/0
27.2.2016 6:15

J87i23r52k67a 78D22v40o35ř38á97k 4495480933188

Trať Praha - Mnichov je ve většině délky hrozně zaostalá na české i německé straně.

+1/0
29.2.2016 13:53

M67i72r54o38s26l58a16v 71G80r87o71s79s23m74a30n57n 8842529304

Zrovna VRT (Praha - Brno) by D1 ulehčila rovněž. A navíc zrychlila spojení přes celou zemi a přetáhla část dopravy ze silnice na železnici.

+4/0
25.2.2016 22:02

R55a91d21e59k 29J56a36n29a56t25a 9645456474942

A sakra, novináři to pojmenovali "rychlodráha". To nevěští nic dobrého ...

+3/0
25.2.2016 16:55

R74o59b33e25r66t 36M74a50c25h42a63l94a 8981971656154

u nás by se tomu mělo říkat "rychlotunel"

+1/0
25.2.2016 17:17

J79i23r96k28a 47D25v55o23ř34á81k 4895390583568

Nevěstí. Rychlodráha už říkají jedné příměstské trati na 50-80 km/h. Rychlodráha je to možná leda tak vzhledem k městským ulicím.

0/0
29.2.2016 13:55

M25a52r34t84i48n 24Š95i42m28e25k 4540154768785

Gratuluji k dobrému projektu. Jen aby dopadl dobře

0/−1
25.2.2016 16:47

J94i34ř57í 37P63r50a45ž51á48k 9290562581132

Toho se nedožijí ani Dluhoslavovo vnoučata. Do Prahy z Kladna se modernizace železnice připravuje 24 let a zatím není ani EIA.

+3/0
25.2.2016 16:42

J20a89n 83J46e45m90e68l26k21a 1695230

Nejsem zrovna přesvědčen, že to je to hlavní, co tady potřebujeme. Podle mě tyhle VRT vysají peníze z jiných tratí, kde jsou potřeba. Západ má nižší železnice dobré opravené, může se soustředit na VRT. Je Bohatší. Stačí se podívat na stav Praha Nymburk, Kolín. Jiné nadějné tratě, zejména příměstské, které se používají každý den. Rožnov Valašské Meziříčí. Není v plánu. Přitom normálně by ji jinde elektrifikovali, dali pořádné vyhybky a jezdilo se aspoň stovkou (dnes po investici 60). Kolín Boleslav by se taky dala jezdit aspoň 120. Nejsou schopni udělat pár km propojky na Prahu, aby se jezdilo rychleji Praha, Boleslav, Liberec. Žádný plán není vidět. Dále tady byl nějaký plán východočeského diametru Hradec, Liberec.

Asii, Austrálii a jinde celkem slušně funguje LRT (light rail) 80-130. A tomu bych věřil, protože tam není dotační šílenství. Tedy levnější, provozně levnější, elektrifikovaná, lehké soupravy. Švýcarsko je vlastně taky průkopníkem light rail a úspěšným.

Na VRT jsou slyšet i negativní názory z bohatého západu. Jednak, nezdá se, že by Španělsku ekonomicky pomohly. Četl jsem názor, že údajně nejlepší byla železnice na cca 200. S VRT údajně vzrostly již tak vysoké ceny na dvojnásobek. To pak ve zchudlé západní Evropě nemá moc zákazníky. Z vysněných konkurenceschopných 800km se prý stává 500. Ale stejně pak velká část lidí přešla na auta nebo do autobusů. Nad 500 km pak do levných letadel. VRT se líbí manažerům, ti ovšem celý vlak nezaplní. Do Drážďan bohatě pro Čechy stačí dálnice s pohodlným autobusem. Že Sobotka pojede jednou za rok za Angelou 350.. Když přijednou manažeři z Něměcka - jak se asi dostanou dál do Boleslavi ;-D Dotovaným busem na stojáka? Z 350 klesnou na 40 na drncák?;-D

+6/−4
25.2.2016 16:23

P59e50t18r 47N93e80c72h42a48n75i28c10k33ý 7613756188200

Celkem souhlasím, akorát s tratí Praha - Dresden se něco udělat musí, musí se zkapacitnit, nebo odvést doprava, protože je to hlavní a takřka jediná použitelná, nákladní elektrifikovaná spojka ČR s Německem. S chybějícími investicemi souhlasím, Liberec je stále sto let pozadu, podkrušnohorská dráha, Plzeň - Budějice - Brno taky. To tu budeme mít cancour na 350 a zbytek se nám rozpadne pod koly. Ve Španělsku jsem byl takřka rok, jejich VRT dopravu naprostu "zprasila". Tarifně je to dražší než letadlo, musíte nakupovat měsíce dopředu, aby cena byla stravitelná. Kapacita je naprosto tristní, někde projede třeba jeden vlak za tři hodiny. Síťovost žádná, nic na nic nenavazuje, prostě to jsou letadla. Často i jízdenka s přestupem, pokud náhodou není nějak očekávaný je problém koupit. Studenti VRT nejezdí, nacpou se do nočního vlaku na sedáka, který je nejlevnější a i tak s nákupem jízdenky tři týdny předem. Využívají to manažeři, ti se autem vezou i 200km k VRT a pak jedou VRT, cenu platí firma, tak co, díky tomu je dopravci skoro jedno, za kolik prodává jízdenky. Mimo VRT a příměstské trati to je děs, pokud trať náhodou funguje, tak náhodnými výstřely co poptávku vůbec nekopírují a cena do nich je i tak astronomická, ale nejde ji snížit včasným nákupem.

+3/0
25.2.2016 16:33

R72a13d15e37k 88J21a85n52a43t78a 9195236174622

Kde jinde chcete stavět nové tratě, než tam kde stávající nestačí? Trať podél Labe je přetížena nákladními vlaky (však proto má být ten tunel pro smíšenou dopravou).

Navíc je to směr, kudy je to z Prahy do Německa nejblíže, takže napojení na západoevropskou vysokorychlostní síť je tudy nejsnažší (přesto, že směrem Norimberk a Mnichov by se to taky hodilo, ale je to holt dál).

+3/−1
25.2.2016 16:58

J82a63n 43J76e22m42e97l57k67a 1555240

Jsou tam 2 paralelní tratě. Až u hranic je jen jedna.

Stejně se té VRT obávám nikdo z nás pořádně nedožije. Do té doby si nejsem jistý, že bude nějaká EU, která by to měla financovat. Resp, min, že EU se nebude muset konečně minimálně chovat realističtěji a úsporněji.

Co je důležité, že se snad definitivně bude stavět Brno Přerov. Škoda, že se na 200 nestaví i Budějovice, když je to vlastně celé defakto novostavba. Nevím jestli by to bylo o tolik těžší.

Slovenská strela jezdila Praha Brno za 2:49, před druhou světovou, motorák s pouhými 220 kw, 130 km/h, což má dnes Regionova, bez náklápění. Dnes mají 160, naklápění a stejně.. Některé úseky se budou stejně optimalizovat. Ať mi nikdo nevykládá, že kdyby se stavěla nová Praha Kolín nebo Brno Jihlava - Havlíčkův Brod, že by se z toho nestal zajimavý čas.

+1/0
25.2.2016 21:52

P20e36t90r 89N59o83v68o82t57n52y 1171640851

Strela stavela akorát v Brne. To by dneska kterejkoliv 120 km/h motorak zvladl taky.

0/0
25.2.2016 22:14

R69o38m32a93n 59J11e62s28c40h23k44e 9468895847625

Brno - Blansko určitě ne 120. Zapomněl jste, že máme mnoho Regionov.

0/0
28.2.2016 8:01

R74o22m25a45n 58J22e78s83c93h62k82e 9948505407595

Již před 100 roky byly u nás 2 dvoukolejné trati do Podmokel a Děčína.

A stojí dodnes. Zato v Německu je pouze jedna dvoukolejka z Děčína do Drážďan. Báječné Německo mělo ještě v roce 1930 4 vozové třídy na rozdíl od nás, kde byly 3.

Také počty úzkorozchodných železnic v Sasku jdou do desítek na rozdíl od nás, kde byly pouze 4 úzké. Kdy byl pokrokovější ? "Prohnilé" Rakousko nebo báječné Německo ?

0/0
27.2.2016 6:48

R19o74m98a56n 16J82e19s13c96h65k92e 9948795237565

Do Děčína vedou 2 dvoukolejné trati na našem území. Jel jsem minulý týden z Litoměřic do Kolína a nemám pocit, že by byla přetížená. Spíše od Děčína do Drážďan vede pouze jedna dvoukolejka.

0/0
28.2.2016 19:12

O53l69d98ř15i17c44h 37J71a15n72e90č54e37k 8419756163221

tak samozřejmě záleží na tom, jak se ta doprava na té VRT zorganizuje. souhlas, že když je to dražší než letadlo, jede to jednou za 3 hodiny a nic na nic nenavazuje, tak je to na houby.

že je nejlepší 'VRT na cca. 200' - no možná na tom něco bude. netuším, nakolik je stavba a provoz VRT na 300 - 350 skutečně dražší než na 200 - 230 a nakolik je v tom politikaření, kdy 200 - 230 se ještě bere jako přímá konkurence autům a jízdenky se nacení rozumně, kdežto 300 - 350 se už bere jako něco exkluzivního a ceny jsou pro normálního smrtelníka mimo realitu.

každopádně Rakousko své VRT staví právě na těch 200 - 230 mj. i proto, že v jejich kontextu o moc rychlejší nemají smysl a myslím, že to, co už je hotové (Wien - Innsbruck, i když ani to ještě zdaleka není kompletní), funguje výtečně: jezdí se v hodinovém taktu, navazuje to a jak railjety, tak z Německa zajíždějící ICE mají v Rakousku běžný rakouský tarif, tj. Wien - Innsbruck cca. 450km s Vorteilskarte něco přes 30€.

obdobně ve Švýcarsku, kde pokud vím základní síť IC/EC je taky na 200 km/h.

0/0
25.2.2016 17:51

P87e80t13r 69B46r42o77ž 8782654196274

Tak to je úžasný. Do Drážďan jezdím asi 3x za 10 let, do Prahy z Kladna skoro denně. A pitomých 20km kladenské rychlodráhy se řeší někdy od 80. let a kde nic, tu nic. Hlavně, že si ťok, který neumí udělat ani tendr na mýto, potřásá pravicí s Němci... Rv

+4/0
25.2.2016 16:21

P78e65t27r 98V70i47n18t23r95l44í33k 3246814131

A trasa Brno Vídeň po 25 letech stále nic... komedie

+1/0
25.2.2016 16:19

M93a83r25t38i81n 70H30a59n80z17a97l 8198859169365

Mezi Brnem a Breclavi je nejrychlejsi trat v republice. Dal to jaksi neni v rukach ceskeho statu...

+1/0
26.2.2016 20:18

P30e36t51r 34V19i91n48t55r91l82í89k 3326624201

Brno - Břeclav - Bratislava je ovšem jiná trasa... na Vídeň vede rychlostní silnice okolo Pohořelic kde končí a čeká se oněch 25 roků co s tím...

0/0
27.2.2016 16:05

J76i64ř65í 31K65o52c58u61r50e83k 6485964285848

Po Donau-Moldau Bahn druhá věc, která by využití našla už dneska. Ale tady se neumí ano pořádně udělat vnitro a pořád ještě není narovnané Bezpráví, protože se neví jak. A všichni říkají, že s tím v ČR nejsou zkušenosti, takže to není možné postavit.

0/0
25.2.2016 15:46

D19u10š61a60n 12M85o74u18r80e88k 7722207547381

Stačí pohled na mapu, aby bylo jasné, že klikaté vedení železnice kolem Labe (třeba nesmyslně kolem Štětí, když D8 vede přímo) odpovídá století 19. a ne tomu 21.

Z Ústí by člověk měl být v Praze za 20-30 minut a to bude jednoduchý konec spousty problémů severních Čech..

0/0
25.2.2016 15:45

K33a54r90e47l 67K49r13p52a42t87a 5304636778685

A je to řešení, aby se severních Čech vznikla noclehárna pro skladníky pracující v Praze a okolí?

0/0
25.2.2016 16:20

R84a67d85e22k 72J63a45n90a31t38a 9305766444682

Ano. Stejně jako lidi z Berouna pracují v Praze. Prostě moderní ekonomika generuje pracovní místa ve městech. Tohle těžko zastavíte.

A rychlá doprava umožní, aby se lidi nemuseli do těch měst stěhovat. Takže děti (případně manželka) zůstanou v místě a manší města se nevylidní.

+4/0
25.2.2016 17:00

J82i75ř58í 54E97r29b38e94n 1913104386787

Přesně tak, a dojíždět 30 minut vlakem nebo hodinu autem je docela rozdíl nejen v rychlosti, ale i v komfortu (stres za volantem versus klid/spánek/práce ve vlaku)...

0/0
25.2.2016 21:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.