Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Benzina chce na pumpách dobíječky pro Teslu, toalety nechá dál zdarma

Největší tuzemská síť čerpacích stanic čeká letos velké „přemalování“. V Benziny se má proměnit 68 poboček ÖMV po celé republice. Současně se přejmenuje i několik dalších benzínek, které v Česku patří Benzině, ale na trhu jsou pod názvem Star, Orlen nebo Expres 24.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F29r63a13n77t81i64š52e23k 98L47o26s 2780243432556

Opět snaha nějakých kinder manangerů porazit fyziku stejně jako s emisemi u VW. Elektro auta nemají šanci konkurovat klasickým benzínovým nebo dieselovým motorům. Když si spočítáte celý proces výroby elektrické energie a všechny jeho potřebné přeměny na to aby potom byla opět přeměněna na mechanický pohyb, tak budete s celkovou účinností s bídou pod 5% a nepočítám ekologickou zátěž na výrobu elektrické energie a složitých baterií se vzácnými kovy. Budoucnost je v malých úsporných benzínových nebo dieselových motorech o obsahu max 1200 ccm. CNG nebo LPG může být alternativa, ale pokud dostanete s výroby CNG s benzínovou nádrží do 10 litrů tak to není žádná výhra, podobně platí i o LPG, navíc LPG potřebuje zahřátý motor, v zimě musíte ujet pár km na benzín. Cenová výhoda LPG i CNG spočívá v tom že nejsou tak daněny jako benzín nebo nafta. Pokud by se srovnaly daně tak LPG i CNG prohrává s benzínem i naftou a to už vůbec nemluvím o elektro pohonech. Tam by se měly odpovídajícím způsobem zdanit drahé a nedostatkové kovy

0/−4
26.2.2016 21:59

J18i17ř92í 77Z68ý88k37a 9639823181890

kecy, už jen kvůli tomu, že lithium není drahý kov. Naopak drahé kovy spolkne ve velké míře spalovací motor na katalyzátorech - platina a rhodium.

+1/0
26.2.2016 22:11

A65n83t17o73n87í44n 84S13v85o40b58o94d70a 3914453349512

Myslím si, že Benzina tahá za kratší provaz :-). Obchodňáky mají často nabíječky elektroaut již dnes, je to logické, než utratíte v obchodě, auto se nabije. Nemusíte na předraženou čerpačku, na Černém mostě vidím běžně dobijet auta, skočíte do kina, potom někde káva se sladkostí a máte dobito. Obchoďák má pořádné elektrické připojení a utáhne nabijet víc aut. Na benzínku přijede nabijet Tesla a budou muset vše vypnout :-)

+1/−2
26.2.2016 11:21

M58a45r87t66i41n 97K75a74r17á75s27e12k 9658793948878

Tak pocitam ze asi budou mit k nabijecce natahnuty kabel ktery to utahne ....

Jinak s obchodakz to nejde srovnavat, jde o uplne jine segmentz trhu...

0/0
26.2.2016 13:36

A25n79t44o49n21í12n 41S75v37o13b95o22d45a 3114423439472

Ale zákazníci jsou stejní, musí je přilákat, to je boj o zákazníka :-), když někdo nabije v obchodňáku, nestaví se na benzínce, Tesla přejede mezi Ostravou a Prahou, podle toho, kolik jich nabíjí na Černém mostě, těžko je bude Benzina zvykat na svůj standard :-)

0/0
26.2.2016 14:23

M77a27r94t50i57n 66K17a41r65á22s26e81k 9478163458698

Tesla pri normalnim provozu rozhodne z prahy do ostravy nedojede, proto jsou prave ty superchargery...

0/0
26.2.2016 14:44

A78n90t56o95n23í48n 27S69v59o62b44o85d40a 3734743419792

Není to ani 400 km, je pravda, že to neujede ani Octavie na CNG :-)

0/0
26.2.2016 15:00

M33a47r84t53i40n 58K71a13r82á97s85e58k 9378313678368

A nejaka souvislost s tim co jsem psal by nebyla?

0/0
26.2.2016 15:20

A43n54t53o45n30í97n 60S57v44o86b22o80d76a 3674893799462

Že Tesla neujede 380 km z Ostravy do Prahy

0/0
26.2.2016 15:48

M57a98r31t90i39n 29K28a53r22á24s62e67k 9418383948188

A vas agrument pro to ze ujede je ten, ze to nezvladne Octavia CNG?

0/0
26.2.2016 16:02

A51n84t30o39n21í80n 71S88v49o65b27o77d93a 3454913289492

Píši z mobilu, pro ujasnění, běžná vozidla na CNG mají dojezd 300-400 km( jsou i vyjímky jako Caddy maxi atd),Tesla je na tom lépe :-). Z Ostravy do Prahy by měla se silnější baterii dojet, což se většině aut na CNG nepovede a potupně dojedou na benzín

0/0
26.2.2016 16:35

M10a38r98t75i95n 23K35a98r32á15s45e92k 9268163918148

No s teslou budete muset jet takovou rychlosti, ze pak dojedete i na CNG...

0/0
26.2.2016 20:59

A38n91t46o60n68í64n 85S19v80o34b22o51d33a 3184303959232

Z toho plyne závěr, že CNG není žádný zázrak, že je to zklamání, proti LPG o něco levnější km, ale menší dojezd. Platí to i mercedesu na CNG :-(, i3 s malým benzíňákem šlape na paty CNG autům. Stát chce dotovat jen CNG a elektroauta, dotace, to je ekonomická pohroma :-(, kdo že to má bioplynové stanice? Že by po řepce další kšeft?

0/0
26.2.2016 21:13

M67a12r38t28i21n 38K58a30r16á15s45e78k 9728433738228

A co furt resite CNG? Odpovidal jsem na domnenku s dojezdem Teslu z Prahy do Ostravy a vy od te doby furt z nejakeho zahadneho duvodu tocite neco kolem CNG....

0/0
27.2.2016 8:44

P48a12v97e40l 59V83a24l28e27n51t83a 7701121907123

Prostě potřebují zvednou kapacitu baterií tak na 2 ale lépe 3 násobek + rychlost nabíjení stejně tak. Pak to bude i praktické a mohl by to být začátek nové éry.

0/0
26.2.2016 10:37

P19a32v35e23l 76V72a92l10e42n25t54a 7621281167463

Myslím Teslu ne benzinu :-)

0/0
26.2.2016 10:45

M47a60r98e12k 31M19a89l46ý 1382528831210

Řekl bych obecně elektromobil, aby byl použitelný i jinde než jenom město a okolí.

+1/0
26.2.2016 10:47

J76i37ř66í 56Z39ý14k95a 9239533591660

jenže to neuděláte tím, že na tento zázrak budete čekat. Tu cestu musíte prošlapat, resp. proinvestovat. Takže chtě nechtě musíte vyrábět a prodávat i elektromobily s omezenou použitelností.

+2/0
26.2.2016 10:47

M11a29r48t69i81n 84K95a64r17á81s79e89k 9838673798808

No to je prave trochu problem - nez byde nekdo shcopny udelat auto s poradnym dojezdem a rychlonabujenim, tak to muze byt jeste tak 10 let, a nez spadnou na prijatelnou cenu tak dalsich 10....

Spis bych uvital nejakou masovejsi produkci mansi aut na denni dojizdecky (na druhe auto do rodiny vam staci i realny dojezd 100km) a za slusnou cenu (na malem elektromobilu neni realne nic zasadne draheho, nemel by byt problem srazi ejich ceny do par let na prijatelnou uroven - napr neco ve stylu toytota IQ nebo VW up v cene do 400 000 by byla docela zajimave vec - urcite zajimavejsi nez auto s dojezdem 500km za 5 mega...)

+1/0
26.2.2016 10:58

A22n71t92o81n38í65n 94S64v42o84b85o50d65a 3154623859802

Do té ceny máte Up! CNG i s plničkou plynu :-)

0/0
26.2.2016 11:02

M58a79r63t61i37n 14K49a72r44á12s40e85k 9528973758588

Nebo UP na benzin a penez na benzin na 10 let..... o to asi uplne nejde

0/0
26.2.2016 11:18

A91n33t30o70n30í10n 15S63v16o83b95o44d40a 3594543949972

Lepší spalovat zemní plyn v autě než paroplynové elektrárně, zplodin je podstatně méně než z nafty i benzínu

0/−1
26.2.2016 11:24

M41a13r14t28i52n 17K32a29r46á36s34e18k 9228433188378

Paroplynove elektrarny delaji minimum vyroby v CR (jsou hlavne na vyrovnavani vykyvu, jinak je to extremne drahy zdroj).

Ale proste bud chci auto s pohodlnym a levnym provozem a koupim si klasicky spalovak, nebo chci nejakou elektrofrajerinku a koupim EV, CNG u auta typu UP mi moc nedava smysl...

+1/0
26.2.2016 11:37

A58n41t84o90n65í79n 53S26v57o76b41o69d18a 3224883169422

S dnešní cenou benzínu je momentálně CNG mimo. Firmy třeba neplatí silniční daň u CNG a spousta firem nerada platí zbytečně daně :-)

0/0
26.2.2016 12:01

M54a49r93t57i15n 83K11a10r34á93s75e95k 9518713748688

Proc mimo? CNG se porad slusne vyplati, pokud vam nevadi jezdit co chvili tankovat na malo dostupne plnicky...

0/0
26.2.2016 13:58

A84n97t74o63n39í27n 86S86v56o50b21o47d24a 3164563299902

Před 4 roky jsme se rozhodovali mezi naftou, CNG a LPG. Vzali jsme tovární LPG, ujedu víc než na CNG a včera byla cena na Benzině 11,90 :-). Takže dnes nafta i LPG se blíží nákladům na CNG :-). Vrchnost zase změní pravidla jako u jističů a bude vymalováno , dejte si na barák jistič 63A pro rychlonabiječku :-(

0/0
26.2.2016 14:17

M62a72r49t60i31n 74K40a84r66á71s14e56k 9748853128728

Tak LPG je cca nastejno, nafta o kus drazsi, pricemz ale naftak a CNG stoji stejne (minimlane treba Octavia ano, nevim presne jak jine auta)...

0/0
26.2.2016 14:46

A83n19t47o35n76í24n 66S61v46o16b92o45d85a 3924763739832

Konkrétně Octavie na CNG ujede o 100 km méně než na LPG :-(, fakt výhra :-(

0/0
26.2.2016 14:52

M43a77r31t23i46n 20K67a89r96á66s23e40k 9228703488488

A co ja s tim?

0/0
26.2.2016 15:20

V63í14t 68O31ž51a76n94a 1208138545374

Peugeot nabízí k odprodeji 18 elektromobilů Peugeot iOn, které využívala společnost ČEZ na operativní leasing. Jde o 3-4letá vozidla s průměrným nájezdem 19 000 km.

Cena jednotlivých vozidel je 240 000 – 260 000 Kč bez DPH

0/0
26.2.2016 12:10

M38a53r90t89i96n 29K23a95r63á87s35e72k 9518573388198

No s DPH je to uz 350 000 za 4 lete auto, coz u elektry znamena ze baterky zacnou po par letech dost ztracet vykon a auto bude obecne lehce napytel.

Dalsi veci jako to, ze tohle auta jsou hracka pro nadsence, nez realne pouzitelne auto a neujedou ani tech 100 km jsou taky pomerne dulezite...

+1/0
26.2.2016 12:39

V11í36t 49O75ž66a54n81a 1818338545314

Tesla už určitě nepotřebuje zvedat kapacit 2x nebo dokonce 3x. Mají 90/70kWh. Ostatní výrobci ano.

0/0
26.2.2016 12:06

M17a47r67t28i68n 18K81a23r97á16s69e92k 9278253168598

No ale porad to neni na realnou nahradu spalovaciho auta..... v urcitych podminkach ano, ale obecne zdaleka ne...

0/0
26.2.2016 14:00

A22n89t61o21n 91Č41a74j68k70o36v86i81č 3560711666446

Kdyby OMV místo změny názvu to dělali jako ONO, zisk 1 Kč/1 litr tak by měli zákazníků dost. A pokud se týče toalet, to platíme za benzín málo?

+1/−1
26.2.2016 10:37

M74a22r75t38i45n 29K26a90r38á58s31e49k 9188183338698

No kolik vy platite na dalnicich za benzin? Ja sice s najetymi 100 000km nejsem zadny veteran, ale na dalnici v CR jsem tankoval jednou asi 10 litru (a to jezdim prevazn epo dalnicich), tankovani v zahranici na dalnici bych spocital na prstech jedne ruky

0/0
27.2.2016 8:47
Foto

M17i42c90h30a22l 61N89a41j77m95a90n 7819353346510

Poplatky za použití WC ?

Pokud nšěde na pumpě zavedou poplatky na WC, tak přestávám tuto pumpu dále využívat. Pumpa tak nepřijde jen o poplatek cca 5 Kč za použití WC , ale také o peníze za cca 40 - 45 litrů nafty a za kávu (minerálku) + zákusek.

+4/−1
26.2.2016 10:21

M40a71r93t79i51n 86K69a40r94á98s33e61k 9708913668598

No tak ty dalnicni pumpy vetsinou na tom benzinu moc netrhnou... mimo dalnice WC zpoplatnene nebyvaji...

0/−1
26.2.2016 10:59

O46n66d79ř49e64j 50K54o81l84á79ř 6961414532463

A proto jsou pumpy na dálnicích nejdražší?

Na dálnici mají naopak nejlepší pozici, a proto nejlepší zisky.

0/0
26.2.2016 13:53

M89a65r85t27i58n 54K37a66r45á98s75e46k 9918963598908

No ceny maji nejvyssi, ale zase tam dost malo lidi tankuje - na spouste pump u dalnice jsem nevidel tankovat auto temer nikdy.

Netvrdim ze ty pumpy prodelavaji, ale pocty lidi co si dojde na zachod a co jdou tnakovat jsou o nekolik radu jinde...

0/0
26.2.2016 13:57

J96a74n 27H59u34b12e85n68ý 4100858892197

Benzíňák bude v součtu stále ekologičtější než elektromobil. Slepá vývojová větev :-(

+1/−4
26.2.2016 9:56

M10a53r55t26i93n 14M42a46i44k21s46n38a92r 3114663138122

Ehm, víte jak se dostane benzín do auta? (To je totitž ta ekologie u E-aut) To ji někde musí vytěžit a potom dopravit do rafinerie, kde ji zpracují aby šla použít v autě (docela solidně energetický proces), pak ji musí dopravit do benzínky kde si ji načepujete do auta, které ji spálí a spolu s mikročásticemi vyfoukne do ovzduší :). A ekologické likvidování je pak potřeba u obou aut...

+2/0
26.2.2016 10:09
Foto

M72i53c93h89a86l 15N78a81j28m44a14n 7959853406680

A elektřina se bere kde? Účinnost tepelných elektráren je někde kolem 60%, a při započtení energií na dopravu paliva a jeho těžbu je účinnost elektráren hluboko pod 50%.......

+1/−1
26.2.2016 10:24

M45a37r22t89i81n 81K42a58r59á24s78e60k 9458343578668

A ucinnost spalovacich motoru je v optimalnim pripade 35% (Bez zapocteni naklady, na tezbu, dopravu a vyrobu paliva)

0/0
26.2.2016 13:59

B97o82h94u55m91i98l 31S94t74e73j96s58k98a45l 5603144521113

Ehm, víte, jak se dostane elektřina do zásuvky? To musíte někde něco vytěžit (uhlí, uran), potom to dopravit na zpracování (docela solidně energerický proces), pak to musí dopravit do elektrárny kde to něco zpracují na elektřinu, která musí být následně rozvedena dráty, které taky musíte nainstalovat a udržovat. Přitom elektrárny při výrobě elektřiny vyfukují mikročástice do ovzduší. Případně při stavbě vodních/větrných elektráren taky spotřebováváte suroviny (beton, ocel,...), stroje co staví "eko" elektrárny taky spotřebovávají nějaké palivo a vyfukují ho do ovzduší. Navíc životnost větrných elektráren u nás není taková aby se zaplatily.

0/0
26.2.2016 10:36

L11u80k21á83š 31Š69l24e93h78o21f36e68r 1543339605469

Máte pravdu, zatímco auto se spalovacím motorem se jen tak vycucá z prstu, že? Bez elektřiny, bez továrny... ;-D;-D;-D

+1/−1
26.2.2016 11:54

B31o10h39u48m68i23l 42S47t25e84j32s42k23a98l 5203364591443

Nepsal jsem nic o výrobě auta, ale o výrobě elektřiny potřebné k dobíjení elektroaut.

+1/−1
26.2.2016 12:08

P53e46t82r 75J22a80r61o22c87h 7930353295508

To záleží na tom, odkud berete elektřinu a suroviny na jeho výrobu. Pokud máte elektřinu z jádra nebo jako dobíjecí stanice Tesly v Kalifornii ze slunce a v baterkách recyklované lithium, jezdíte ekologičtěji než benzíňák.

+2/0
26.2.2016 10:18

P45e21t77r 44K31o64l82á86ř 2688427944981

Nabíječky jen pro Tesly jsou z hlediska rozvoje elektromobilů nesmysl ... Z cca 1000 elektromobilů je jen 10 % Tesel a jejich poměr klesá, protože jejich cena je trojnásobná oproti ostatním ... Tesla zcela sobecky odmítá stavět nabíječky využitelné ostatními značkami ...Rv

+3/−4
26.2.2016 9:51

M98a37r11t93i67n 83K76a34r11á85s77e70k 9188293768358

A ktera jina automobilka buduje nabijecky pro vsechny?8-o

+2/0
26.2.2016 10:13

J80i29ř16í 27Z73ý48k21a 9639773771550

Někde jsem četl, že Elon Musk vyzval ostatní automobilky k jednání o sdílení těchto nabíječek. Stejně tak jsou "připojovací" standardy k Tesla nabíječkám pod "Good faith" licencí. Nějak se mi nechce věřit, že by ten supercharger odmítl nabíjet ostatní auta, byť nižším proudem.

+2/0
26.2.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.