Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stočený rekordman. Tachometr omládl o 518 tisíc kilometrů

Čtyři z deseti ojetých vozů prodávaných na českém trhu mají stočený tachometr, většinou mezi osmdesáti a sto padesáti tisíci kilometrů. Ukazují to data společnosti Cebia, která prověřuje historii vozidel a zaznamenala před několika dny pokoření rekordu ve stáčení tachometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11u50k54a80s 29B52u72c79h19t96a 8919130694827

jojo, dovozci ze zahraničí.. To je vždycky nějaká levota.

+2/0
2.3.2016 19:12

L68a60d36i45s12l73a97v 80H11a49š18k77a 4223366711740

někdy je lepší 700 tisíc najeto v Německu - tam je to auto za tu dobu prakticky celé opravené, než 300 tisíc po českých tankodromech se servisem ve stylu díly z vrakoviště

+4/0
2.3.2016 11:30

S27t23a67n12i24s49l96a44v 95K27r87e23j38c13a86r 6137466593814

Že by Češi byli opět koumáci na entou, Klobouk dolů, pokud prodávající dokáže zakrýt a zakamuflovat 518 tisíc najetých km. Je škoda, že zde není zmínka o zkušenostech šťastného nového majitele. Dá se prodat někomu ledasco, a to včetně spolupráce STK při přehlášení vozidla na nového majitele!

0/0
1.3.2016 11:15

P63e32t21r81a 69M76a97l25á 7611468691515

Zapisovala bych stav do velkého TP a byl by klid

+1/−3
1.3.2016 3:42

J67i94ř59í 21Z65ý29k10a 9229703461550

nebyl, protože největší stočení proběhne při dovozu auta do ČR.

Nehledě na to, že údaje z STK jsou veřejně dostupné, můžete si je u poptávaného vozu kdykoliv ověřit, pokud bude prodejce svolný (je zapotřebí VIN a číslo protokolu tech.kontr., které je zapsáno ve velkém TP)

+4/0
1.3.2016 7:23

T10o77m25á40š 81V70e97s51e40l63ý 5685178870459

to jsou zase problémy. Poslední auto jsem kupoval s tacho 200 tkm a podle interiéru jsem tipoval minimálně 300. Ovšem kdybych to posuzoval jen podle stavu podvozku, věřil bych i 50.

Že bylo stočené jsem věděl, ale nedokázal jsem zjistit o kolik. No a vzhledem k tomu, že kastle je to jediné, co se na autě nedá za rozumné peníze vyměnit, mám už dva roky naprosto spolehlivé auto bez sebemenší známky koroze.

No a pak mi kamarád kouknul do databáze a zjistil, že při posledním servise ve španělsku mělo 320. Takže odhad mám dobrý a kdyby mi prodávající dal servisku s reálným stavem, nesrážel bych cenu o tolik.

+1/0
29.2.2016 22:45
Foto

M40a63r62t15i53n 23G69r41o78c75h80o76l 7466198956911

já měl dle záznamů auto s 87000 km a až při generálce motoru (po prasklé klikovce) se ukázalo, že motor není původní. Číslo motoru v TP odpovídalo, takže k výměně došlo ještě před dovozem z Belgie ... o tom se ovšem dovozce, prodávající auta v bazaru ve Valašském Meziříčí, nějak opoměl zmínit ... nikdy více diesel a ojetý už vůbec

+1/0
29.2.2016 21:28

J33i68ř71í 47Z86ý32k30a 9659693671880

prasklá klikovka? Takže VW TDI?

0/0
1.3.2016 7:23

P74e81t92r 26Č43e10r91m29á74k 9618355459510

No a? To že není motor původní nemá primárně s km nic společného, to je dneska to poslední co na autě odejde. A jelikož je motor náhradní díl a jeho číslo se tak v TP už neeviduje, tak to ani ze strany prodejce není žádná levá.

0/0
1.3.2016 12:02

J73a40n 46D45r64y11á93k 6603421432710

Nejedna se o Berlingo, ale o Jumper - omyl redakce. Kilometry jsou doloženy z autorizovaných servisu z Francie, tedy to auto fakt tolik najelo

0/0
29.2.2016 17:31
Foto

H44o47n26z96a 52T40r41u49s82i55n79a 9650960810646

Korejská auta nemají stočené tachometry. Není na nich totiž co stočit, žádná Kia vysoký nájezd nevydrží. ;-D

+11/−1
29.2.2016 13:32

T42o46m27á75š 26Ž71i42t35n95ý 6221910831301

To bude spíš auto postavené na VINkách vyřazeného křápu z čórek a bouraček, ne?

+1/0
29.2.2016 11:22
Foto

P15ř66e94m23y49s59l 53Č97e61j75p 8328317308926

Taky si myslím, protože za 4 roky najezdit 663500 km, je cca 454km denně a to nezvládají ani nejvytíženější dopravci ...

+1/−2
29.2.2016 12:53

J95i67ř28í 59Z79ý47k81a 9459603241250

znal jsem takové auto. Denně jezdilo Praha - Vídeň - občas tušímže Miláno. Za necelých 6 let milion kilometrů. Střídalo se na tom samozřejmě více řidičů. Vozili tím nějaké noviny nebo co. Peugeot 206 1.4HDI.

Mám za to, že o tom autě vyšel i článek v nějakém motoristickém magazínu.

+2/0
29.2.2016 14:17
Foto

I67v54a72n 15K89o11p40t48a 5577292771887

No to ujede kámoš s kamionem a nemusí moc spěchat. Denně tak kolem těch 500-700km.

+1/0
29.2.2016 14:34
Foto

P84ř52e57m32y20s43l 83Č50e53j93p 8518497388386

A povinné přestávky má kdy? Víkendy jezdí taky? Svátky?

0/−1
29.2.2016 19:45
Foto

I93v42a13n 81K32o30p43t98a 5347902981357

No mohou řídit tuším 9 hodin denně. Pokud pojede plynule po dálnici je to teoreticky 9*80km tj ca. 720km. Takže rozpětí 500-700km není dost velké?

Jen pro příklad současné auto používám od konce 09/2014 a aktuální stav km je 110.000km. Rozhodně nejezdím delší trasy každý den. Průměr na den tedy ca 200km. A jsou týdny kdy jedu jen 5x domov - práce - domov (50km/den). 450 km denně průměr to je třeba ve dvou dnech Brusel-Ostrava a zpět + jeden den Brusel - Paříž a zpět . Stále tedy dost času na servis atp, či ještě vyšší nájezd. Znám firmu kde takhle každý týden jezdí. Najeto, průměr 450km/den za tři pracovní dny. denní PRŮMĚR 450km najezdíte bez problémů po praze, to je 4 x černý most - ruzyně a zpět, cesta tak na 5-6 hodin.

+2/0
1.3.2016 9:02
Foto

V56l84a31s90t80i45m76i88l 38Č73e36r89n59ý 3357273395

A kolik je to fotbalových hřišť? ;-D

+1/0
29.2.2016 11:03

K73a24r59e31l 65N60o72v45á16k 8538474547672

No jo dokud bude poptavka, tak bude i nabidka stocenek. Dokud to ovce budou kupovat ,tak se stacet neprestane. Ale kdyz kazdej chces 10 lete premiove auto pod 200 t km, tak se neni cemu divit. Ja jezdim blbych 100 km denne prumer. a za deset let mam najeto 360 tisic na aute. Takze mi nikdo pak nevysvetli, ze uz znacek jako mercedes bmw audi a vetsi sedany maji po 10 letech najeto 150 000nemozny!!

+2/0
29.2.2016 10:55

J51i53ř33í 40Z21ý17k37a 9659323131690

Volvo S60, 15let ... k minulému týdnu jsem měl najeto 155555km. Jsem druhý majitel.

0/0
29.2.2016 11:40

J13i61ř48í 64K67r75á90t72k94ý 3250682594

A jste si jistý?

0/0
29.2.2016 14:31

J76i48ř14í 90Z34ý58k54a 9749903391440

ano, 100%. Sedí jak záznamy ze servisu, tak z webu MDČR. A samozřejmě je k tomu odpovídající technický a vizuální stav.

+1/0
29.2.2016 16:25

P70e31t82r 66P28e23t19r 6113182908563

Ano, protože s tím jezdili němečtí důchodci do kauflandu na nákupy...a koupili si Volvo na machrování na vesnici :D

+1/0
29.2.2016 16:23

J60i61ř98í 33Z80ý47k76a 9559803711350

ne, jezdil tím ředitel jedné české strojírenské firmy. Při koupi jsem viděl i záznamy o servisu vyjeté z účetnictví.

+1/0
29.2.2016 16:27

J83i72ř63í 72T13á46b41o73r57s93k21ý 1315134933452

Asi mám podobnou zkušenost. Bohužel. Koupil jsem VW Transportér z roku výroby 2005. Auto vypadalo zachovalé a mělo servisní knížku, ve které byly všechny záznamy o opravách atd.

Po půl roce přestala řadit automatická převodovka. Výměna stála 55.000,00Kč.

Po dvou letech vypověděl službu motor. Oprava 60.000,00Kč.

Když automechanici zkoumali proč se motor přidřel, zjistili, že auto má najeto 580.000km. Když jesm ho kupoval mělo auto na tachometru 215.000km. Za tři roky co ho mám jsem najel cca 60.000km.

Takže bych Vám rád doporučil kontrolu ujetých kilometrů. Nebo si koupit auto od známeho nebo nové...

+2/0
28.2.2016 20:20
Foto

R92o33m54a81n 16K66o51z84e90l 4527386343344

Souhlas, tak jsem kdysi koupil od známého auto, na kterém bylo po 18 letech 79 tisíc a věděl jsem že je to pravdivý údaj a taktéž sestra koupila od strýce Felicii, starou 11 let s nájezdem 44 tisíc km.

+3/0
28.2.2016 20:40

J73a37k24u82b 62Š97a95f97a92n64d50a 7165647761271

Nějak nechápu, jak souvisí nájezd s přidřením motoru. To spíš vypadá na problém někde u vás.

+3/0
28.2.2016 23:08

J98i66ř49í 76Z30ý86k11a 9839313361890

pokud měl 2.5TDI I5, tak ty jsou známy žravostí oleje, obzvláště ty co jezdily na "longlife" servisní interval. Pak stačí jet delší trasu, ideálně rychle po dálnici a olej to během cesty sežere.

+1/−1
29.2.2016 10:46

J29a26k30u77b 81Š59a17f16a48n82d66a 7965477501941

Tak to se samozřejmě stát může ale prvotní příčinou není nájezd motoru ale nedostatek oleje. Jednak by měl být pravidelně kontrolován a jednak je tam kontrolka (pokud funguje).

0/0
29.2.2016 10:57

J49i93ř39í 89Z40ý10k12a 9749663901850

pravidelná kontrola nemusí pomoci, když před jízdou olej je a v průběhu jízdy zmizí.

A co se týče kontrolky ... dost často jde o hlásič "smrti" motoru. Ještě jsem neslyšel, že by u nějakého auta tato kontrolka pomohla zabránit zadření.

Stalo se to i mě - palubák mi zahlásil "nízký tlak oleje, bezpečně zastavte" a než jsem stačil zabrzdit, tak se motor šprajcnul, automatka odřadila ...

oleje tam byl dostatek a dokonce i čerstvý (podle faktury z autorizáku měněný před necelými 5000km). Bohužel se někde utrhly nějaké nánosy a ty zacpaly nějaký mazací kanálek.

+1/0
29.2.2016 11:44

T88o57m14á86š 35V39e61s36e17l76ý 5815728850689

to se samozřejmě stát může, ale u T5 se v takovém případě VELMI DLOUHO před jakýmkoli problémem rozsvítí žlutě kontrolka oleje a i průměrně inteligentní šimpanz stav zkontroluje. Netuším ovšem, zda tato 2.5 nemá vtipnost zvanou vyvažovací hřídel spojenou s velmi dobře načasovaným náhonem olejové pumpy, který u 2.0 z té doby způsobuje zničení turba a právě zadření motoru zhruba každých 200 tkm.

0/0
29.2.2016 22:32

P55e56t69r 77Č25e10r51m38á79k 9908615899900

To je oblíbené zaklínadlo, longlife... Měl jsem 10x T5 s 2,5 a jezdili dennodenně po Praze a na servis se to hlásilo mezi 17-20 tis km, takže svalovat všechny závady na longlife je blbost. Daleko větší problém u těchto motorů dělalo dpf a jím způsobené propálení válců

0/0
1.3.2016 12:08

P45a58v28e24l 55M20o89j72e28s57c44i94k 9406670856237

vono cesi nadavaji na Polaky, ze jsou podvodnici a zlodeji, ale cesi jsou v tomhle podvadeni a kradeni svetove jednicky at se jedna o cokoliv, dyt vy uz jste rozkradli pomalu celou republiku...

0/−2
29.2.2016 8:13

P86a72v22e66l 13M71o53j55e14s87c74i85k 9466280346957

tady na diskusi se sesli spickovi cesti exoerti na osobni auta a nejic vynika Cermak se svymi nesmysly a novymi predpisy pro EU o techmickem prukazu a zmen oznaceni casti aut, jako napriklad motor je nahradni dil a benzin pumpa je hnaci jednotka auta, no potes koste za tyhle ceske moudre palice-----

0/−3
28.2.2016 18:32

P73e49t69r 89Č57e57r66m27á74k 9778815389210

;-)To není o expertech, to ví každý gramotný běloch že motor se už skoro 20 let bere jako náhradní díl a v TP se proto evidejuje pouze jeho typ a nikoliv číslo. Že jsi objevil internet zřejmě včera a jinak ta imformace k vám na ves ještě nedorazila není náš problém ;-)

0/0
1.3.2016 12:10

P42e30t68e83r 51M65o14l87n76á34r 8425864732679

Ja poznám chalana ktorý kúpil FIAT STILO a asi po mesiaci zistil že má najazdené 860 000 na tachometri bolo 360 000 ;-D ,jazdí dodnes

+1/0
28.2.2016 18:06

P50a31v24e86l 80M38o20j98e65s27c26i32k 9386250546497

na kole,ze...Molnar !!!!

+2/0
28.2.2016 18:33

P38a92v70e26l 91M55o54j26e62s76c67i90k 9846720456577

na kole,ze Molnar !!!

0/0
28.2.2016 18:35
Foto

P70ř82e98m75y52s63l 94Č56e82j32p 8308137668346

Fiat Stilo? 860tis. to už je snad i do knihy rekordů :o))

0/0
29.2.2016 19:51

T42o74m72á32š 83B14a92š12a51n57d75a 2682699282610

Kdyby existovala možnost takto "upravené" vozy bazarníkům bez náhrady zabavovat a likvidovat je, garantuji, že během velice krátké doby by si nikdo nedovolil stočit ani kilometr. Rovněž by nikdo nekoupil auto bez 100% doložitelné historie, kdyby riskoval, že mu bude zabaveno a sešrotováno. A samozřejmě plná náhrada škody poškozenému, pokud by se po prodeji prokázalo,že byl tachometr stočený.

0/0
28.2.2016 16:32

J52i17n79d54ř80i74c66h 41K55u72c84h39a75ř 4696193328

To by jste takove auto musel odhalit v bazaru. Po prodeji může bazarník říci, že si tachometr stočil kupujíci

+2/−1
28.2.2016 17:59

T34o23m95á51š 35B26a22š50a60n53d77a 2792569282760

Sice nevím, proč by to kupující dělal, ale v tomhle případě by holt bylo na něm, že auto koupil už stočené. Pokud se ale v kupní smlouvě uvádí stav tachometru v okamžiku prodeje, je jednoduché prokázat, že ho kupující nestočil, kdyby kupované auto mělo v okamžiku prodeje 120 tis. km a dva měsíce předtím 380 tis. třeba dle STK nebo servisních záznamů.

+4/0
28.2.2016 18:35

J93a34k38u30b 79N22o32v21á53k 8660173400752

Nemuze, pokud se uvede ve smlouve stav tachometru, coz se vetsinou uvede. Pokud novy majitel stoci pod stav puvodni smlouvy, je to jasne. Pokud stoci, ale ne tolik, bude to slozitejsi.

+4/0
28.2.2016 20:12

M20a28r62t36i81n 47J52u44r56e32č19k27a 2903674141301

Věřím, že i bazarník může auto i se stočenýma kilometrama koupit... By mne zajímalo, jestli ti co km stáčejí si vedou nějakou evidenci, jestli si pak třeba nemůžou koupit zpět (po čase) auto se stočenýma kilometrama, které si sami předtím stočili :-)

0/0
28.2.2016 18:14

T31o88m61á97š 54B18a44š50a40n88d52a 2222899832970

Ale o tom to je, žádný bazarník by nekoupil auto, které nemá na 100% prokázaný průběh km a rovněž už by ho sám nestočil, kdyby hrozilo, že o něj bez náhrady přijde.

0/0
28.2.2016 18:31

V67í18ť80a 73K50r34u24t52i74š 1800334595777

Sorry, ale tuhle obsesi řešit tento problém dalším regulacemi skutečně nechápu. Roky je v trestním zákoníku kodifikováno, že trestný čin je mj. úmyslná škoda způsobená protistraně vyšší než 5.000 Kč. Tato problematika se navíc netýká jen bazarů, ale i soukromých prodejců (inzerce, prodej v komisi) nebo zahraničních subjektů (třeba z Itálie jezdí skoro všechna auta s tacho 90 - 120tkm).

Nikdo vás dnes ojeté auto nenutí kupovat a je jedno, jestli s doloženou historií nebo bez. Ojeté auto obvykle kupujete ve stavu "jak leží" a "stavem tachometru" a je na Vás, jak si jej proklepnete. Solidní prodejce Vás nechá navštívit servis, aby jste si auto mohli zkontrolovat. Pokud ne, tak zase, je to vaše riziko a o něčem to pak logicky vypovídá. Možností je spousta, ale skutečnost, že 40% aut je stočených svědčí o tom, že tento "trh" je dostatečně velký.

+2/0
28.2.2016 21:15

T15o20m61á30š 64B17a33š45a28n78d76a 2652209282850

Problém je v tom, že prokázat kdo tachometr stočil je prakticky nemožné, tudíž i na někom vymáhat škody. Prohlídka v servisu a nějaké certifikáty řeší problém jen částečně a vždy stojí kupujícího peníze, aniž by třeba potom auto koupil. Pokud nebude prodávající bez jakéhokoliv dalšího dokazování zodpovědný za to, co prodává, je to špatně. Navíc stočené auto jednoznačně neodpovídá tomu, co prodávající deklaruje a různé kličky ve smlouvách to jen potvrzují. Navíc už i soud potvrdil, že "stav tachometru" je roven formulaci "počet najetých kilometrů", takže ani s touhle formulací by bazarník neměl uspět v případném sporu.

+1/0
29.2.2016 7:47

V50l58a10d32i65m48í21r 58Z81a85u40š78k96a 5741182327733

Za stav toho, co prodává, normálně odpovídá prodejce. Když má supermarket závadnou potravinu, dostane pokutu taky. Stejně by to mělo být i v případě údajů na tachometru, ať si to bazarník, jakožto profesionál, ohlídá při výkupu.

+1/0
29.2.2016 9:29

P83a83v71e35l 77D89r90o35t76á74r 7313894129954

Není nutné likvidovat. Stačí vytvořit vzorovou smlouvu, ve které bude:

1. Prodejce ručí, že stav na počítadle kilometrů, v čase prodeje .......... km, odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů vozidla.

2. V případě, že bude kdykoliv v budoucnu zjištěno, že stav na počítadle kilometrů neodpovídal v čase prodeje skutečnému počtu najetých kilometrů, uhradí prodejce kupujícímu částku ve výši 110% kupní ceny.

3. Prodejce ručí, že vozidlo prodává ve stejně nebo lépe vybaveném stavu vůči stavu, v jakém jej zakoupil od předchozího majitele (platí pro bazary).

4. V případě, že bude v budoucnu zjištěno, že byla výbava vozidla zhoršena odmontováním komponent nebo nahrazením komponent jinými komponentami s horším stavem, uhradí prodejce kupujícímu veškeré náklady uvedení vozidla do původního stavu, a nad to 10% těchto nákladů.

...

Tuto smlouvu rozdistribuovat formou přílohy v novinách do všech domácností, a následně spustit plošnou kampaň "Nekupuj, pokud to není podle standardní smlouvy"

Jen ať bazarníci vysvětlují zákazníkům, čeho se tak strašně bojí a proč odmítají akceptovat smlouvu, která je na první pohled extrémně férová.

0/0
29.2.2016 13:26

P84e23t94r 66S34p32a32t37z22i66e98r12e48r 7774762535484

jinak proboha lidi...co tu příště jak ten nájezd je reálný....proberte se trochu do reality....to by se to auto nesmělo ani jeden den zatavit..a to ani o víkendech a svátcích..jezdilo by stále..i na vánoce a 1. ledna a jiné svátky...ani jednou by nesmělo do servisu kde se zdrží třeba i celý den a to někdy i více...ani jedna garanční prohlídka......že by to auto mohlo najet může uvažovat jen člověk co žije v číslech nikoliv v realitě...a že jich je..:D

0/−2
28.2.2016 15:12







Najdete na iDNES.cz