Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stočený rekordman. Tachometr omládl o 518 tisíc kilometrů

Čtyři z deseti ojetých vozů prodávaných na českém trhu mají stočený tachometr, většinou mezi osmdesáti a sto padesáti tisíci kilometrů. Ukazují to data společnosti Cebia, která prověřuje historii vozidel a zaznamenala před několika dny pokoření rekordu ve stáčení tachometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43u21k43a67s 17B24u11c71h80t53a 8679260454247

jojo, dovozci ze zahraničí.. To je vždycky nějaká levota.

+2/0
2.3.2016 19:12

L59a32d29i59s40l22a59v 25H44a32š70k16a 4283836951320

někdy je lepší 700 tisíc najeto v Německu - tam je to auto za tu dobu prakticky celé opravené, než 300 tisíc po českých tankodromech se servisem ve stylu díly z vrakoviště

+4/0
2.3.2016 11:30

S79t15a67n84i52s49l88a87v 18K73r22e14j85c42a54r 6687366883724

Že by Češi byli opět koumáci na entou, Klobouk dolů, pokud prodávající dokáže zakrýt a zakamuflovat 518 tisíc najetých km. Je škoda, že zde není zmínka o zkušenostech šťastného nového majitele. Dá se prodat někomu ledasco, a to včetně spolupráce STK při přehlášení vozidla na nového majitele!

0/0
1.3.2016 11:15

P46e50t78r53a 48M51a97l88á 7721608881395

Zapisovala bych stav do velkého TP a byl by klid

+1/−3
1.3.2016 3:42

J14i48ř10í 48Z98ý41k92a 9749693441200

nebyl, protože největší stočení proběhne při dovozu auta do ČR.

Nehledě na to, že údaje z STK jsou veřejně dostupné, můžete si je u poptávaného vozu kdykoliv ověřit, pokud bude prodejce svolný (je zapotřebí VIN a číslo protokolu tech.kontr., které je zapsáno ve velkém TP)

+4/0
1.3.2016 7:23

T84o28m18á72š 81V89e62s44e27l55ý 5475558530369

to jsou zase problémy. Poslední auto jsem kupoval s tacho 200 tkm a podle interiéru jsem tipoval minimálně 300. Ovšem kdybych to posuzoval jen podle stavu podvozku, věřil bych i 50.

Že bylo stočené jsem věděl, ale nedokázal jsem zjistit o kolik. No a vzhledem k tomu, že kastle je to jediné, co se na autě nedá za rozumné peníze vyměnit, mám už dva roky naprosto spolehlivé auto bez sebemenší známky koroze.

No a pak mi kamarád kouknul do databáze a zjistil, že při posledním servise ve španělsku mělo 320. Takže odhad mám dobrý a kdyby mi prodávající dal servisku s reálným stavem, nesrážel bych cenu o tolik.

+1/0
29.2.2016 22:45
Foto

M65a25r85t63i75n 38G98r78o69c72h13o47l 7436228756611

já měl dle záznamů auto s 87000 km a až při generálce motoru (po prasklé klikovce) se ukázalo, že motor není původní. Číslo motoru v TP odpovídalo, takže k výměně došlo ještě před dovozem z Belgie ... o tom se ovšem dovozce, prodávající auta v bazaru ve Valašském Meziříčí, nějak opoměl zmínit ... nikdy více diesel a ojetý už vůbec

+1/0
29.2.2016 21:28

J29i38ř35í 64Z59ý44k75a 9699183351380

prasklá klikovka? Takže VW TDI?

0/0
1.3.2016 7:23

P43e42t90r 58Č94e73r81m82á55k 9398975419440

No a? To že není motor původní nemá primárně s km nic společného, to je dneska to poslední co na autě odejde. A jelikož je motor náhradní díl a jeho číslo se tak v TP už neeviduje, tak to ani ze strany prodejce není žádná levá.

0/0
1.3.2016 12:02

J41a25n 55D15r35y48á76k 6863811962270

Nejedna se o Berlingo, ale o Jumper - omyl redakce. Kilometry jsou doloženy z autorizovaných servisu z Francie, tedy to auto fakt tolik najelo

0/0
29.2.2016 17:31
Foto

H22o89n92z90a 88T55r76u37s47i94n65a 9860210760386

Korejská auta nemají stočené tachometry. Není na nich totiž co stočit, žádná Kia vysoký nájezd nevydrží. ;-D

+11/−1
29.2.2016 13:32

T64o59m65á46š 62Ž86i92t92n49ý 6141380491311

To bude spíš auto postavené na VINkách vyřazeného křápu z čórek a bouraček, ne?

+1/0
29.2.2016 11:22
Foto

P40ř48e55m45y25s78l 67Č11e81j92p 8378787118606

Taky si myslím, protože za 4 roky najezdit 663500 km, je cca 454km denně a to nezvládají ani nejvytíženější dopravci ...

+1/−2
29.2.2016 12:53

J45i77ř54í 13Z77ý76k70a 9879203501280

znal jsem takové auto. Denně jezdilo Praha - Vídeň - občas tušímže Miláno. Za necelých 6 let milion kilometrů. Střídalo se na tom samozřejmě více řidičů. Vozili tím nějaké noviny nebo co. Peugeot 206 1.4HDI.

Mám za to, že o tom autě vyšel i článek v nějakém motoristickém magazínu.

+2/0
29.2.2016 14:17
Foto

I20v33a29n 50K88o62p49t34a 5457882901597

No to ujede kámoš s kamionem a nemusí moc spěchat. Denně tak kolem těch 500-700km.

+1/0
29.2.2016 14:34
Foto

P50ř18e52m75y55s71l 31Č86e44j12p 8518257478456

A povinné přestávky má kdy? Víkendy jezdí taky? Svátky?

0/−1
29.2.2016 19:45
Foto

I35v61a78n 42K30o96p36t35a 5907592271227

No mohou řídit tuším 9 hodin denně. Pokud pojede plynule po dálnici je to teoreticky 9*80km tj ca. 720km. Takže rozpětí 500-700km není dost velké?

Jen pro příklad současné auto používám od konce 09/2014 a aktuální stav km je 110.000km. Rozhodně nejezdím delší trasy každý den. Průměr na den tedy ca 200km. A jsou týdny kdy jedu jen 5x domov - práce - domov (50km/den). 450 km denně průměr to je třeba ve dvou dnech Brusel-Ostrava a zpět + jeden den Brusel - Paříž a zpět . Stále tedy dost času na servis atp, či ještě vyšší nájezd. Znám firmu kde takhle každý týden jezdí. Najeto, průměr 450km/den za tři pracovní dny. denní PRŮMĚR 450km najezdíte bez problémů po praze, to je 4 x černý most - ruzyně a zpět, cesta tak na 5-6 hodin.

+2/0
1.3.2016 9:02
Foto

V29l52a13s42t22i68m85i36l 46Č60e12r30n97ý 3657333165

A kolik je to fotbalových hřišť? ;-D

+1/0
29.2.2016 11:03

K26a68r18e80l 14N62o10v69á90k 8258904637342

No jo dokud bude poptavka, tak bude i nabidka stocenek. Dokud to ovce budou kupovat ,tak se stacet neprestane. Ale kdyz kazdej chces 10 lete premiove auto pod 200 t km, tak se neni cemu divit. Ja jezdim blbych 100 km denne prumer. a za deset let mam najeto 360 tisic na aute. Takze mi nikdo pak nevysvetli, ze uz znacek jako mercedes bmw audi a vetsi sedany maji po 10 letech najeto 150 000nemozny!!

+2/0
29.2.2016 10:55

J59i58ř35í 62Z36ý28k28a 9539323431640

Volvo S60, 15let ... k minulému týdnu jsem měl najeto 155555km. Jsem druhý majitel.

0/0
29.2.2016 11:40

J87i11ř84í 33K40r79á75t95k90ý 3200662814

A jste si jistý?

0/0
29.2.2016 14:31

J77i22ř59í 28Z81ý22k27a 9309143611760

ano, 100%. Sedí jak záznamy ze servisu, tak z webu MDČR. A samozřejmě je k tomu odpovídající technický a vizuální stav.

+1/0
29.2.2016 16:25

P87e34t48r 93P79e47t78r 6823812138303

Ano, protože s tím jezdili němečtí důchodci do kauflandu na nákupy...a koupili si Volvo na machrování na vesnici :D

+1/0
29.2.2016 16:23

J78i29ř38í 69Z89ý24k28a 9109533661760

ne, jezdil tím ředitel jedné české strojírenské firmy. Při koupi jsem viděl i záznamy o servisu vyjeté z účetnictví.

+1/0
29.2.2016 16:27

J79i22ř13í 17T45á16b36o12r38s12k21ý 1235594843462

Asi mám podobnou zkušenost. Bohužel. Koupil jsem VW Transportér z roku výroby 2005. Auto vypadalo zachovalé a mělo servisní knížku, ve které byly všechny záznamy o opravách atd.

Po půl roce přestala řadit automatická převodovka. Výměna stála 55.000,00Kč.

Po dvou letech vypověděl službu motor. Oprava 60.000,00Kč.

Když automechanici zkoumali proč se motor přidřel, zjistili, že auto má najeto 580.000km. Když jesm ho kupoval mělo auto na tachometru 215.000km. Za tři roky co ho mám jsem najel cca 60.000km.

Takže bych Vám rád doporučil kontrolu ujetých kilometrů. Nebo si koupit auto od známeho nebo nové...

+2/0
28.2.2016 20:20
Foto

R10o38m27a18n 38K62o61z98e92l 4307586913964

Souhlas, tak jsem kdysi koupil od známého auto, na kterém bylo po 18 letech 79 tisíc a věděl jsem že je to pravdivý údaj a taktéž sestra koupila od strýce Felicii, starou 11 let s nájezdem 44 tisíc km.

+3/0
28.2.2016 20:40

J97a30k60u93b 98Š17a21f44a86n43d41a 7515807521111

Nějak nechápu, jak souvisí nájezd s přidřením motoru. To spíš vypadá na problém někde u vás.

+3/0
28.2.2016 23:08

J18i65ř68í 52Z33ý88k85a 9109913251140

pokud měl 2.5TDI I5, tak ty jsou známy žravostí oleje, obzvláště ty co jezdily na "longlife" servisní interval. Pak stačí jet delší trasu, ideálně rychle po dálnici a olej to během cesty sežere.

+1/−1
29.2.2016 10:46

J24a80k29u82b 57Š53a18f37a80n77d17a 7215157481501

Tak to se samozřejmě stát může ale prvotní příčinou není nájezd motoru ale nedostatek oleje. Jednak by měl být pravidelně kontrolován a jednak je tam kontrolka (pokud funguje).

0/0
29.2.2016 10:57

J58i65ř96í 74Z36ý84k61a 9539433331760

pravidelná kontrola nemusí pomoci, když před jízdou olej je a v průběhu jízdy zmizí.

A co se týče kontrolky ... dost často jde o hlásič "smrti" motoru. Ještě jsem neslyšel, že by u nějakého auta tato kontrolka pomohla zabránit zadření.

Stalo se to i mě - palubák mi zahlásil "nízký tlak oleje, bezpečně zastavte" a než jsem stačil zabrzdit, tak se motor šprajcnul, automatka odřadila ...

oleje tam byl dostatek a dokonce i čerstvý (podle faktury z autorizáku měněný před necelými 5000km). Bohužel se někde utrhly nějaké nánosy a ty zacpaly nějaký mazací kanálek.

+1/0
29.2.2016 11:44

T35o12m21á96š 38V45e89s83e36l90ý 5605388890329

to se samozřejmě stát může, ale u T5 se v takovém případě VELMI DLOUHO před jakýmkoli problémem rozsvítí žlutě kontrolka oleje a i průměrně inteligentní šimpanz stav zkontroluje. Netuším ovšem, zda tato 2.5 nemá vtipnost zvanou vyvažovací hřídel spojenou s velmi dobře načasovaným náhonem olejové pumpy, který u 2.0 z té doby způsobuje zničení turba a právě zadření motoru zhruba každých 200 tkm.

0/0
29.2.2016 22:32

P98e74t92r 96Č59e30r12m73á33k 9888355649390

To je oblíbené zaklínadlo, longlife... Měl jsem 10x T5 s 2,5 a jezdili dennodenně po Praze a na servis se to hlásilo mezi 17-20 tis km, takže svalovat všechny závady na longlife je blbost. Daleko větší problém u těchto motorů dělalo dpf a jím způsobené propálení válců

0/0
1.3.2016 12:08

P52a70v46e95l 15M32o50j96e40s52c42i27k 9366780566887

vono cesi nadavaji na Polaky, ze jsou podvodnici a zlodeji, ale cesi jsou v tomhle podvadeni a kradeni svetove jednicky at se jedna o cokoliv, dyt vy uz jste rozkradli pomalu celou republiku...

0/−2
29.2.2016 8:13

P30a75v73e60l 37M20o67j55e82s12c73i60k 9786310716727

tady na diskusi se sesli spickovi cesti exoerti na osobni auta a nejic vynika Cermak se svymi nesmysly a novymi predpisy pro EU o techmickem prukazu a zmen oznaceni casti aut, jako napriklad motor je nahradni dil a benzin pumpa je hnaci jednotka auta, no potes koste za tyhle ceske moudre palice-----

0/−3
28.2.2016 18:32

P15e46t23r 88Č93e55r15m48á34k 9828555419740

;-)To není o expertech, to ví každý gramotný běloch že motor se už skoro 20 let bere jako náhradní díl a v TP se proto evidejuje pouze jeho typ a nikoliv číslo. Že jsi objevil internet zřejmě včera a jinak ta imformace k vám na ves ještě nedorazila není náš problém ;-)

0/0
1.3.2016 12:10

P69e80t72e23r 52M56o24l73n37á29r 8835244632929

Ja poznám chalana ktorý kúpil FIAT STILO a asi po mesiaci zistil že má najazdené 860 000 na tachometri bolo 360 000 ;-D ,jazdí dodnes

+1/0
28.2.2016 18:06

P40a70v71e75l 67M79o37j79e23s88c61i43k 9256370496777

na kole,ze...Molnar !!!!

+2/0
28.2.2016 18:33

P80a77v92e85l 12M39o60j17e31s17c97i45k 9846620976357

na kole,ze Molnar !!!

0/0
28.2.2016 18:35
Foto

P10ř24e43m76y58s25l 75Č14e93j56p 8908207798376

Fiat Stilo? 860tis. to už je snad i do knihy rekordů :o))

0/0
29.2.2016 19:51

T29o74m95á55š 51B90a38š60a63n79d62a 2492689682430

Kdyby existovala možnost takto "upravené" vozy bazarníkům bez náhrady zabavovat a likvidovat je, garantuji, že během velice krátké doby by si nikdo nedovolil stočit ani kilometr. Rovněž by nikdo nekoupil auto bez 100% doložitelné historie, kdyby riskoval, že mu bude zabaveno a sešrotováno. A samozřejmě plná náhrada škody poškozenému, pokud by se po prodeji prokázalo,že byl tachometr stočený.

0/0
28.2.2016 16:32

J51i27n24d62ř61i28c80h 60K89u61c15h72a97ř 4386203288

To by jste takove auto musel odhalit v bazaru. Po prodeji může bazarník říci, že si tachometr stočil kupujíci

+2/−1
28.2.2016 17:59

T80o79m12á41š 12B88a43š70a69n73d46a 2432799362890

Sice nevím, proč by to kupující dělal, ale v tomhle případě by holt bylo na něm, že auto koupil už stočené. Pokud se ale v kupní smlouvě uvádí stav tachometru v okamžiku prodeje, je jednoduché prokázat, že ho kupující nestočil, kdyby kupované auto mělo v okamžiku prodeje 120 tis. km a dva měsíce předtím 380 tis. třeba dle STK nebo servisních záznamů.

+4/0
28.2.2016 18:35

J55a41k62u75b 41N37o58v60á56k 8680833430502

Nemuze, pokud se uvede ve smlouve stav tachometru, coz se vetsinou uvede. Pokud novy majitel stoci pod stav puvodni smlouvy, je to jasne. Pokud stoci, ale ne tolik, bude to slozitejsi.

+4/0
28.2.2016 20:12

M92a98r49t45i98n 82J46u36r66e53č17k56a 2543874241841

Věřím, že i bazarník může auto i se stočenýma kilometrama koupit... By mne zajímalo, jestli ti co km stáčejí si vedou nějakou evidenci, jestli si pak třeba nemůžou koupit zpět (po čase) auto se stočenýma kilometrama, které si sami předtím stočili :-)

0/0
28.2.2016 18:14

T10o33m10á15š 72B20a31š96a81n68d29a 2322439562670

Ale o tom to je, žádný bazarník by nekoupil auto, které nemá na 100% prokázaný průběh km a rovněž už by ho sám nestočil, kdyby hrozilo, že o něj bez náhrady přijde.

0/0
28.2.2016 18:31

V48í65ť76a 69K34r11u44t95i89š 1620874865547

Sorry, ale tuhle obsesi řešit tento problém dalším regulacemi skutečně nechápu. Roky je v trestním zákoníku kodifikováno, že trestný čin je mj. úmyslná škoda způsobená protistraně vyšší než 5.000 Kč. Tato problematika se navíc netýká jen bazarů, ale i soukromých prodejců (inzerce, prodej v komisi) nebo zahraničních subjektů (třeba z Itálie jezdí skoro všechna auta s tacho 90 - 120tkm).

Nikdo vás dnes ojeté auto nenutí kupovat a je jedno, jestli s doloženou historií nebo bez. Ojeté auto obvykle kupujete ve stavu "jak leží" a "stavem tachometru" a je na Vás, jak si jej proklepnete. Solidní prodejce Vás nechá navštívit servis, aby jste si auto mohli zkontrolovat. Pokud ne, tak zase, je to vaše riziko a o něčem to pak logicky vypovídá. Možností je spousta, ale skutečnost, že 40% aut je stočených svědčí o tom, že tento "trh" je dostatečně velký.

+2/0
28.2.2016 21:15

T29o86m49á43š 75B55a44š83a37n76d67a 2712129672750

Problém je v tom, že prokázat kdo tachometr stočil je prakticky nemožné, tudíž i na někom vymáhat škody. Prohlídka v servisu a nějaké certifikáty řeší problém jen částečně a vždy stojí kupujícího peníze, aniž by třeba potom auto koupil. Pokud nebude prodávající bez jakéhokoliv dalšího dokazování zodpovědný za to, co prodává, je to špatně. Navíc stočené auto jednoznačně neodpovídá tomu, co prodávající deklaruje a různé kličky ve smlouvách to jen potvrzují. Navíc už i soud potvrdil, že "stav tachometru" je roven formulaci "počet najetých kilometrů", takže ani s touhle formulací by bazarník neměl uspět v případném sporu.

+1/0
29.2.2016 7:47

V78l59a12d79i98m15í51r 78Z83a63u23š49k13a 5431462267843

Za stav toho, co prodává, normálně odpovídá prodejce. Když má supermarket závadnou potravinu, dostane pokutu taky. Stejně by to mělo být i v případě údajů na tachometru, ať si to bazarník, jakožto profesionál, ohlídá při výkupu.

+1/0
29.2.2016 9:29

P64a11v19e42l 34D53r76o98t71á39r 7703974159674

Není nutné likvidovat. Stačí vytvořit vzorovou smlouvu, ve které bude:

1. Prodejce ručí, že stav na počítadle kilometrů, v čase prodeje .......... km, odpovídá skutečnému počtu najetých kilometrů vozidla.

2. V případě, že bude kdykoliv v budoucnu zjištěno, že stav na počítadle kilometrů neodpovídal v čase prodeje skutečnému počtu najetých kilometrů, uhradí prodejce kupujícímu částku ve výši 110% kupní ceny.

3. Prodejce ručí, že vozidlo prodává ve stejně nebo lépe vybaveném stavu vůči stavu, v jakém jej zakoupil od předchozího majitele (platí pro bazary).

4. V případě, že bude v budoucnu zjištěno, že byla výbava vozidla zhoršena odmontováním komponent nebo nahrazením komponent jinými komponentami s horším stavem, uhradí prodejce kupujícímu veškeré náklady uvedení vozidla do původního stavu, a nad to 10% těchto nákladů.

...

Tuto smlouvu rozdistribuovat formou přílohy v novinách do všech domácností, a následně spustit plošnou kampaň "Nekupuj, pokud to není podle standardní smlouvy"

Jen ať bazarníci vysvětlují zákazníkům, čeho se tak strašně bojí a proč odmítají akceptovat smlouvu, která je na první pohled extrémně férová.

0/0
29.2.2016 13:26

P66e34t64r 45S86p82a88t81z12i49e12r84e30r 7354512115474

jinak proboha lidi...co tu příště jak ten nájezd je reálný....proberte se trochu do reality....to by se to auto nesmělo ani jeden den zatavit..a to ani o víkendech a svátcích..jezdilo by stále..i na vánoce a 1. ledna a jiné svátky...ani jednou by nesmělo do servisu kde se zdrží třeba i celý den a to někdy i více...ani jedna garanční prohlídka......že by to auto mohlo najet může uvažovat jen člověk co žije v číslech nikoliv v realitě...a že jich je..:D

0/−2
28.2.2016 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.