Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D20o59m87i82n60i54k 85Ž83ď50á14n56s84k69ý 7890438377743

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0/0
12.3.2016 8:27

P21a52u51l 39J63a63r46o59s 2433568180

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

+3/0
29.2.2016 19:56

M76i81r22o83s75l55a86v 15Z36i18k82m69u33n24d 6168652247748

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

+1/0
2.3.2016 13:01

P14a62u88l 11J14a51r94o47s 2123808940

Zikmund..Jen je neomlouvej.Politik ? Nezajima! Kdyz je ministrem dopravy,tak tomu musi rozumet.Jen ze se na tech ministerskych mistech stridaji jak ponozky.Jak to ze to v nekterych zemich funguje.Protoze tam jsou ti co maji byt. Tady jsou ve vedeni statu jen ti ,kterym se jedna o koryta a kdo jim kde da uplatek.Penize se sehnat daji,kdyz tady vlada nebude dotovat,kde jaky spolek,ktery neni schopen si na sebe vydelat,tak jak to ma byt v kapitalistickem state,pak penize nejsou....Kazdy jen natahuje ruku, aby stat neco podporoval...Zil jsem dost dlouho v USA,tak to vidim a muzu srovnavat..Kazdy chce podporu.od statu...Strasne!!! Jako za komunismu;-)

+1/−1
2.3.2016 16:31

R34a46d10e20k 38J74a73n31a43t11a 9925446554322

Žádný vysoký šéf (ať už v politice nebo ve firmě) nemůže všemu rozumět. Jeho práce je obklopit se odborníky. Ale pozor - nezávislými. U nás to zatím vypadá tak, že se snaží rozhodovat tak, aby mělo práci pár zkostnatělých firem, které rychlé železnice neumí.

+1/0
2.3.2016 21:56

P48a12u68l 81J15a49r57o80s 2453678520

Radek..Hlavni problem v ceske politice je [muj nazor], Tady v senatu je 7 politickych stran.Jak se muzou na necem domluvit? Kdyz trochu sledujes primarky v USA [napr],tak tam jsou strany dve pro 310 milionovy narod v senatu 200 senatotu [.a nemuzou se shodnout]..Nas je 5 1/2milionu a senatoru myslim 183.Plus EU poslanci..Ma toto nektery stat ve svete?

0/−1
3.3.2016 7:04

J55o87s79e18f 41K79a17r84f34í40k 7832465686220

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0/−5
29.2.2016 15:31

R84a40d91e91k 41J13a68n53a55t81a 9135926774292

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

+2/0
29.2.2016 16:18

P74a54v75e64l 64M51a85t29o85u50š35e69k 5220367698964

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

+4/0
29.2.2016 13:50

P17e27t32r 23N91e63c26h88a52n36i48c86k43ý 7343356388860

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

+1/0
29.2.2016 16:28

P38a65u58l 85J18a80r13o70s 2973218150

Pavle..Ono to tady ridi na uradech,ktere o techto vecech rozhoduji,lide neodborni,ale politicky schopni [umi to dobre " obkecat"]...lidove receno stado blbcu.;-D

0/0
3.3.2016 7:15

M50i15r43o55s27l84a84v 95Z74i55k16m81u89n58d 6758212257478

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

+1/−1
29.2.2016 12:38

R41a51d26e10k 40J35a97n14a47t31a 9195516194312

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

+7/0
29.2.2016 12:45

P65a15v82e12l 31M15a40t26o48u49š42e22k 5820597768944

S těmi 4 kolejemi je to svatá pravda. O tom našem slavném tříkolejném paskvilu tu píšu dost často, bohužel zpravidla s negativními ohlasy.

+1/0
29.2.2016 13:52

J59i15r90k54a 60D78v63o34ř14á12k 4305280803468

Jakto, že ta trať nebyla přeplněná? Byla. Ale ne osobkou, protože tehdá se nezmohli na vyřešení problému Hrabovky + tunelu pod Vítkovem.

+1/0
29.2.2016 23:25

M73a65r14t95i60n 34Š53t92ě19p92á41n11e35k 3767593973221

Auta stoji, vlaky jedou...

0/0
29.2.2016 12:13

L24u54k70á36š 59N46o27v75o14t35n29ý 4768263125195

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0/0
29.2.2016 11:03

D96a67v12i67d 56P78e62c25a 1695164221806

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0/0
29.2.2016 10:16

J61a28n 77H37o56r53a 6137181136

Co je postrková služba SŽDC ?

0/0
29.2.2016 11:00

D36a75v47i15d 67P77e83c29a 1275724421756

To je nápad.

0/0
29.2.2016 11:51

J38i90r38k19a 57D40v65o45ř90á54k 4655530333468

S postrkem za státní peníze? No nevím jestli by to prošlo. A i tak - kdoví jestli by se to rentovalo, ale třeba už ano. Bez něj jen s nějakou slevou ale opravdu pochybuju.

0/0
29.2.2016 11:46

D24a85v57i91d 30P71e98c11a 1925414361296

Sleva na trati nebo postrk tam, kde chceme vlaky mít? Pořád je to náklad majitele infrastruktury.

+1/0
29.2.2016 11:50

J50i21r83k41a 49D87v48o48ř84á88k 4855970473958

Ano. A je to omluvenka majitele infrastruktury za to že nezvládá. Otázka je, jestli pouhá sleva by byla dost velká, aby se soukromým nákladním dopravcům rentovalo tuhle "pobídku" využít z ekonomických důvodů.

0/0
29.2.2016 23:28

J71i52ř67í 44U30r81b61a43n 4414696433698

Ta trať rozhodně není ani v relatívně dobrém stavu, ta trať je docela v dezolátním stavu, navíc její trasování si žádá o zásadní změny... o rychlostních limitech a návazné propustnosti škoda mluvit

0/0
29.2.2016 13:11

J80i21ř14í 39U88r45b77a30n 4204246343168

a to jsem se nezmínil o zabezpečení... to by byl také těžký oříšek:) GSM-R, ETCS atd., atd.,

0/0
29.2.2016 13:15

M25a64r84c96e39l95a 70H92o82r75á36č58k35o95v15á 7477872763528

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0/0
29.2.2016 9:28

T71o15m28á67š 36Ž80i59t95n61ý 6691740601371

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

+3/0
29.2.2016 9:12

M42a37r17e65k 96Z57a43h40r47a97d86i38l 6384129405201

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0/−1
29.2.2016 9:48

M80a25r72t35i56n 63C51e19r46v27e69n57y 2453738416238

K tomu videu z Uval. Auta ani chodci se neotaceji! Chodci tam maji pochod hned vedle ulice a auta odbocuji vlevo, protoze 300m daleko je podjezd (byt ne kazdy to vi nebo ma navigaci).

+1/0
29.2.2016 9:10

P10e74t31r 91P68r97u81s 7907295189402

Vypada to jako policejni provokace, ktera neklapla. ;-D

0/0
29.2.2016 8:50

V67l29a79s97t52i56m65i51l 87F59i87a11l84a 1732641554

Od pana Sůry konecne nezaujaty clanek

0/0
29.2.2016 8:20

P60a40v73e81l 11Ř34a55p25e37k 7362186279225

Člověk není robot, a každý článek je svým způsobem zaujatý. Je to váš problém, nikoli problém pana Sůry, že jste podlehl nesmyslné masírce o nestranných médiích, podporované zejména ze strany "veřejnoprávních" médií.

0/−6
29.2.2016 8:58

V27l90a44s37t54i20m51i26l 46F71i15a87l17a 1882341494

Boze a to je zase co?

0/0
29.2.2016 10:45

J86a29n 17S93k42ř35i40v87á44n58e65k 3946346826

Ono kdyby se postupně všude udělali nadjezdy nebo podjezdy, tak by se zrychlila i železnice až na 200km/h. Šak to nemusí být hned každý rok udělat 5 nadjezdů nebo podjezdů a za pár let je hotovo.

0/−1
29.2.2016 8:15

P24a29v56e34l 75O41b96d66r56ž28á54l14e43k 6926124758232

Na řadě míst se mimoúrovňové křížení udělat nedá - není kolem dost místa na dostatečně dlouhý klesající/stoupající úsek silnice.

Pokud chceme železnici s 200 km/h, tak prostě nemůže být průměrně každé 2 km křížení s pozemní komunikací. To by se ale dotčené obce zbláznily.

+2/0
29.2.2016 8:35

T26o65m90á87š 49Ž88i19t27n84ý 6641130481201

No jo, tak taky vysokorychlůostní železnici nelze protáhnout středem obce...

Muselo by se někde měnit i trasování trati. To už je ale dražší a obtížnější (výkupy pozemků)

Ale alespoň lokálně by to šlo - udělat úseky pro vyšší rychlost, kde to nejde, holt by se zpomalilo před přejezdy. Nesmělo by to být ale každé 2km....

0/0
29.2.2016 9:16

P60e85t31r 22N88e90c67h60a64n57i17c89k61ý 7593756868310

V inkriminovaném úseku Praha - Česká Třebová těch úrovňových přejezdů je málo, řešitelné to je.

0/0
29.2.2016 9:27

J96i94r41k82a 52D78v67o90ř36á79k 4675240583568

Když už je koridor na 160, nemá investice do částečného zrychlení na 200 stejně žádný smysl. K ničemu to nevede. Zkrz malá města to stejně neprotáhnete a obchvaty by byly nesmyslně drahé. Tyhle peníze by bylo mnohem efektuvnější investovat do VRT.

+1/0
29.2.2016 10:41

J41i62r17k17a 92D28v21o80ř23á83k 4545640113428

Ale ouha, zrychlit tu znamená snížit kapacitu! Takže to je to poslední co by koridor potřeboval. Pro rychlejší vlaky je potřeba dělat VRT, ne se nesmyslně a marně snažit o tršku zrychlit stávající tratě.

+2/0
29.2.2016 10:38

M79a59r36t58i50n 96Š43t16r53o77s 4779427510538

Je potřeba rekonstruovat ty okolní tratě (přes Hradec i Havlíčkův Brod).

+3/0
29.2.2016 8:01

F96r64a87n91t49a 98J60í57v97a 9518676937

Ahááá.....takže ČD je skoro na hranici svých zisků......pořád se do ČD ládujou dotace z rozpočtu.....a ono už to asi o moc lepší být nemůže !!!!!

takže nárůst klientů je nespasí......spasí je jen další dotace....no to je firma !!!!

+1/−16
29.2.2016 4:38

J13i84ř24í 28E97r96b23e66n 1573554306407

8-o četli jsme oba stejný článek? 8-o

+12/0
29.2.2016 6:39

J64i17r59k97a 56D63v39o25ř84á69k 4365250293658

O ČD tu vůbec nejde.;-D

+5/0
29.2.2016 10:42

M72a60r43t28i11n 37H16a82n13z39a31l 8398589799445

Franto, vy jste si dal hned z rána pod kulíšek??

+3/0
29.2.2016 11:49

M38i86r48o18s67l60a83v 90P11a59v51l87í38č78e28k 7253860125774

Že by do hk jezdili i ec.....

0/0
29.2.2016 1:32

P50e15t24r 36M28a13r58š34o55u67n 5355348796446

Npjp, hlavne kdyz na ten koridor navic jeste furt nekdo skace....

0/0
29.2.2016 0:46

J40a49n 76J20e97m21e76l52k27a 1515850

Dobře, že koridor napříč republikou a na Slovensko je využit. Lepším řizením, případně automatickým vedením by určitě na trať dostali vice vlaku a zvýšila by se i bezpečnost. Kdyby se vykašlali na 30 mld za rozdrbání nádraží v Brně (na což jim snad EU nedá prý naštěstí peníze) Mohli by cca za ty peníze začít stavět novou trať na Jihlavu. Tím by se podstatně zlepšila také relace Brno Budějovice z 4,5h na 3h.

+18/0
28.2.2016 23:46

V28a53c34l21a15v 51H56a11j13e86k 3816349809

Bohužel ne. Zkuste si nějaký úsek překreslit do grafické podoby. Nejvetší kapacitu má samozřejmě rovnoběžný grafikon, tedy všechny vlaky jedou stejnou rychlostí a také se stejnými zastávkami. Ale to v reálu nejde. Problémem je dostat do GVD regionální osobní dopravu popř. i nákladní dopravu, Zvýšení rychlosti, změna zabezpečí tomu nepomůže. Změna v operativním či operačním řízením o které se tu před časem psalo pomůže jen trochu. Efektivním řešením je pouze oddělení dálkové osobní dopravy od regionání a nákladní dopravy.

+3/0
29.2.2016 8:18

P48a57v35e66l 54O90b26d62r58ž43á77l83e46k 6356674428392

Souhlasím, ona tvorbu grafikonu dost nabourává i to, že na koridoru jezdí přes celou republiku tramvaje.

Ale kdyby SŽDC nastavila nějaké minimální podmínky vozidel pro přidělení kapacity (rychlost, zrychlení, atd.), tak se minimálně jeden soukromý dopravce bude hned soudit.

+1/0
29.2.2016 8:38

V38a71c19l75a26v 39H80a31j56e29k 3816329439

No pokud vím tak ty tramvaje mají maximálku 160, takže z pohledu konstrukce GVD no problem, na rozdíl od RJ popř. ČD s peršingama.

+1/0
29.2.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.