Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D80o53m12i24n21i62k 52Ž85ď60á19n37s18k41ý 7310118287983

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0/0
12.3.2016 8:27

P79a83u26l 82J77a76r56o44s 2813448510

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

+3/0
29.2.2016 19:56

M48i26r67o77s41l96a57v 37Z15i32k72m87u70n94d 6168692867558

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

+1/0
2.3.2016 13:01

P94a31u26l 61J78a62r31o98s 2163638700

Zikmund..Jen je neomlouvej.Politik ? Nezajima! Kdyz je ministrem dopravy,tak tomu musi rozumet.Jen ze se na tech ministerskych mistech stridaji jak ponozky.Jak to ze to v nekterych zemich funguje.Protoze tam jsou ti co maji byt. Tady jsou ve vedeni statu jen ti ,kterym se jedna o koryta a kdo jim kde da uplatek.Penize se sehnat daji,kdyz tady vlada nebude dotovat,kde jaky spolek,ktery neni schopen si na sebe vydelat,tak jak to ma byt v kapitalistickem state,pak penize nejsou....Kazdy jen natahuje ruku, aby stat neco podporoval...Zil jsem dost dlouho v USA,tak to vidim a muzu srovnavat..Kazdy chce podporu.od statu...Strasne!!! Jako za komunismu;-)

+1/−1
2.3.2016 16:31

R33a46d63e28k 69J50a18n69a21t50a 9625886144692

Žádný vysoký šéf (ať už v politice nebo ve firmě) nemůže všemu rozumět. Jeho práce je obklopit se odborníky. Ale pozor - nezávislými. U nás to zatím vypadá tak, že se snaží rozhodovat tak, aby mělo práci pár zkostnatělých firem, které rychlé železnice neumí.

+1/0
2.3.2016 21:56

P71a74u60l 53J94a17r81o50s 2733948870

Radek..Hlavni problem v ceske politice je [muj nazor], Tady v senatu je 7 politickych stran.Jak se muzou na necem domluvit? Kdyz trochu sledujes primarky v USA [napr],tak tam jsou strany dve pro 310 milionovy narod v senatu 200 senatotu [.a nemuzou se shodnout]..Nas je 5 1/2milionu a senatoru myslim 183.Plus EU poslanci..Ma toto nektery stat ve svete?

0/−1
3.3.2016 7:04

J55o26s98e16f 98K78a75r58f30í50k 7612495506170

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0/−5
29.2.2016 15:31

R75a45d28e77k 84J83a80n62a71t73a 9915586344552

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

+2/0
29.2.2016 16:18

P19a75v25e64l 22M53a74t62o62u52š21e43k 5630207378214

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

+4/0
29.2.2016 13:50

P51e33t97r 14N53e10c15h14a55n26i13c71k45ý 7463446348850

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

+1/0
29.2.2016 16:28

P27a34u74l 41J85a33r84o93s 2323698650

Pavle..Ono to tady ridi na uradech,ktere o techto vecech rozhoduji,lide neodborni,ale politicky schopni [umi to dobre " obkecat"]...lidove receno stado blbcu.;-D

0/0
3.3.2016 7:15

M25i41r71o47s98l60a46v 80Z17i10k56m15u31n25d 6588172967588

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

+1/−1
29.2.2016 12:38

R59a89d17e74k 98J38a34n20a85t75a 9915226794672

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

+7/0
29.2.2016 12:45

P15a81v44e89l 11M70a98t97o46u82š87e14k 5190337278354

S těmi 4 kolejemi je to svatá pravda. O tom našem slavném tříkolejném paskvilu tu píšu dost často, bohužel zpravidla s negativními ohlasy.

+1/0
29.2.2016 13:52

J63i18r36k85a 34D21v16o34ř34á96k 4485700363358

Jakto, že ta trať nebyla přeplněná? Byla. Ale ne osobkou, protože tehdá se nezmohli na vyřešení problému Hrabovky + tunelu pod Vítkovem.

+1/0
29.2.2016 23:25

M93a40r17t43i35n 62Š19t75ě72p17á56n87e90k 3197383253491

Auta stoji, vlaky jedou...

0/0
29.2.2016 12:13

L29u10k62á58š 65N57o71v41o29t57n32ý 4838753465115

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0/0
29.2.2016 11:03

D58a75v55i61d 19P78e25c82a 1105104971596

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0/0
29.2.2016 10:16

J22a27n 63H27o43r24a 6687321306

Co je postrková služba SŽDC ?

0/0
29.2.2016 11:00

D17a34v41i81d 51P85e62c31a 1895284501326

To je nápad.

0/0
29.2.2016 11:51

J80i51r88k59a 62D69v87o20ř31á46k 4745650573728

S postrkem za státní peníze? No nevím jestli by to prošlo. A i tak - kdoví jestli by se to rentovalo, ale třeba už ano. Bez něj jen s nějakou slevou ale opravdu pochybuju.

0/0
29.2.2016 11:46

D81a16v39i67d 66P42e31c42a 1365544481366

Sleva na trati nebo postrk tam, kde chceme vlaky mít? Pořád je to náklad majitele infrastruktury.

+1/0
29.2.2016 11:50

J76i96r73k96a 47D78v18o40ř71á93k 4825740533638

Ano. A je to omluvenka majitele infrastruktury za to že nezvládá. Otázka je, jestli pouhá sleva by byla dost velká, aby se soukromým nákladním dopravcům rentovalo tuhle "pobídku" využít z ekonomických důvodů.

0/0
29.2.2016 23:28

J16i62ř42í 96U13r94b16a84n 4374886493828

Ta trať rozhodně není ani v relatívně dobrém stavu, ta trať je docela v dezolátním stavu, navíc její trasování si žádá o zásadní změny... o rychlostních limitech a návazné propustnosti škoda mluvit

0/0
29.2.2016 13:11

J88i81ř65í 47U29r56b33a17n 4304606423348

a to jsem se nezmínil o zabezpečení... to by byl také těžký oříšek:) GSM-R, ETCS atd., atd.,

0/0
29.2.2016 13:15

M72a77r28c77e64l50a 44H44o83r90á88č67k35o73v22á 7507332813898

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0/0
29.2.2016 9:28

T87o68m57á39š 34Ž51i88t37n44ý 6551950401971

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

+3/0
29.2.2016 9:12

M41a80r64e78k 32Z38a66h59r34a98d48i53l 6964749585611

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0/−1
29.2.2016 9:48

M30a59r93t79i36n 59C43e83r18v69e48n39y 2973548166498

K tomu videu z Uval. Auta ani chodci se neotaceji! Chodci tam maji pochod hned vedle ulice a auta odbocuji vlevo, protoze 300m daleko je podjezd (byt ne kazdy to vi nebo ma navigaci).

+1/0
29.2.2016 9:10

P44e91t37r 36P41r40u85s 7547595609312

Vypada to jako policejni provokace, ktera neklapla. ;-D

0/0
29.2.2016 8:50

V19l33a40s85t97i90m62i85l 93F74i79a14l61a 1532151444

Od pana Sůry konecne nezaujaty clanek

0/0
29.2.2016 8:20

P47a30v95e21l 93Ř10a92p46e57k 7402656339925

Člověk není robot, a každý článek je svým způsobem zaujatý. Je to váš problém, nikoli problém pana Sůry, že jste podlehl nesmyslné masírce o nestranných médiích, podporované zejména ze strany "veřejnoprávních" médií.

0/−6
29.2.2016 8:58

V27l63a92s81t98i81m61i98l 46F17i53a10l62a 1532621504

Boze a to je zase co?

0/0
29.2.2016 10:45

J61a84n 31S59k13ř50i10v40á92n93e89k 3486766696

Ono kdyby se postupně všude udělali nadjezdy nebo podjezdy, tak by se zrychlila i železnice až na 200km/h. Šak to nemusí být hned každý rok udělat 5 nadjezdů nebo podjezdů a za pár let je hotovo.

0/−1
29.2.2016 8:15

P76a21v72e86l 51O37b11d17r76ž60á49l30e31k 6426794458932

Na řadě míst se mimoúrovňové křížení udělat nedá - není kolem dost místa na dostatečně dlouhý klesající/stoupající úsek silnice.

Pokud chceme železnici s 200 km/h, tak prostě nemůže být průměrně každé 2 km křížení s pozemní komunikací. To by se ale dotčené obce zbláznily.

+2/0
29.2.2016 8:35

T81o21m24á75š 56Ž36i19t74n93ý 6871390611661

No jo, tak taky vysokorychlůostní železnici nelze protáhnout středem obce...

Muselo by se někde měnit i trasování trati. To už je ale dražší a obtížnější (výkupy pozemků)

Ale alespoň lokálně by to šlo - udělat úseky pro vyšší rychlost, kde to nejde, holt by se zpomalilo před přejezdy. Nesmělo by to být ale každé 2km....

0/0
29.2.2016 9:16

P47e42t80r 92N21e24c72h56a97n28i20c57k29ý 7523356888600

V inkriminovaném úseku Praha - Česká Třebová těch úrovňových přejezdů je málo, řešitelné to je.

0/0
29.2.2016 9:27

J19i71r61k19a 13D81v87o35ř61á45k 4255600413628

Když už je koridor na 160, nemá investice do částečného zrychlení na 200 stejně žádný smysl. K ničemu to nevede. Zkrz malá města to stejně neprotáhnete a obchvaty by byly nesmyslně drahé. Tyhle peníze by bylo mnohem efektuvnější investovat do VRT.

+1/0
29.2.2016 10:41

J17i28r46k97a 81D81v87o61ř86á33k 4785180643258

Ale ouha, zrychlit tu znamená snížit kapacitu! Takže to je to poslední co by koridor potřeboval. Pro rychlejší vlaky je potřeba dělat VRT, ne se nesmyslně a marně snažit o tršku zrychlit stávající tratě.

+2/0
29.2.2016 10:38

M56a46r77t88i32n 67Š97t78r51o94s 4859327770208

Je potřeba rekonstruovat ty okolní tratě (přes Hradec i Havlíčkův Brod).

+3/0
29.2.2016 8:01

F33r88a21n20t82a 67J77í94v22a 9338876897

Ahááá.....takže ČD je skoro na hranici svých zisků......pořád se do ČD ládujou dotace z rozpočtu.....a ono už to asi o moc lepší být nemůže !!!!!

takže nárůst klientů je nespasí......spasí je jen další dotace....no to je firma !!!!

+1/−16
29.2.2016 4:38

J77i37ř82í 98E32r78b12e78n 1693454876777

8-o četli jsme oba stejný článek? 8-o

+12/0
29.2.2016 6:39

J81i51r40k49a 29D67v56o85ř94á65k 4825750103898

O ČD tu vůbec nejde.;-D

+5/0
29.2.2016 10:42

M96a54r42t88i67n 82H76a97n78z17a10l 8238219859105

Franto, vy jste si dal hned z rána pod kulíšek??

+3/0
29.2.2016 11:49

M98i17r53o28s74l31a14v 84P35a64v72l13í30č43e91k 7423270265564

Že by do hk jezdili i ec.....

0/0
29.2.2016 1:32

P77e22t80r 25M12a98r19š98o74u41n 5695228666426

Npjp, hlavne kdyz na ten koridor navic jeste furt nekdo skace....

0/0
29.2.2016 0:46

J18a65n 82J67e55m71e32l32k37a 1145420

Dobře, že koridor napříč republikou a na Slovensko je využit. Lepším řizením, případně automatickým vedením by určitě na trať dostali vice vlaku a zvýšila by se i bezpečnost. Kdyby se vykašlali na 30 mld za rozdrbání nádraží v Brně (na což jim snad EU nedá prý naštěstí peníze) Mohli by cca za ty peníze začít stavět novou trať na Jihlavu. Tím by se podstatně zlepšila také relace Brno Budějovice z 4,5h na 3h.

+18/0
28.2.2016 23:46

V28a14c94l57a73v 18H80a93j69e52k 3316949729

Bohužel ne. Zkuste si nějaký úsek překreslit do grafické podoby. Nejvetší kapacitu má samozřejmě rovnoběžný grafikon, tedy všechny vlaky jedou stejnou rychlostí a také se stejnými zastávkami. Ale to v reálu nejde. Problémem je dostat do GVD regionální osobní dopravu popř. i nákladní dopravu, Zvýšení rychlosti, změna zabezpečí tomu nepomůže. Změna v operativním či operačním řízením o které se tu před časem psalo pomůže jen trochu. Efektivním řešením je pouze oddělení dálkové osobní dopravy od regionání a nákladní dopravy.

+3/0
29.2.2016 8:18

P12a71v32e94l 85O60b32d12r90ž63á10l27e34k 6616424878312

Souhlasím, ona tvorbu grafikonu dost nabourává i to, že na koridoru jezdí přes celou republiku tramvaje.

Ale kdyby SŽDC nastavila nějaké minimální podmínky vozidel pro přidělení kapacity (rychlost, zrychlení, atd.), tak se minimálně jeden soukromý dopravce bude hned soudit.

+1/0
29.2.2016 8:38

V50a58c91l74a94v 76H80a70j46e22k 3476579619

No pokud vím tak ty tramvaje mají maximálku 160, takže z pohledu konstrukce GVD no problem, na rozdíl od RJ popř. ČD s peršingama.

+1/0
29.2.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.