Diskuze

VIDEO: Z Čech na Moravu chybí koleje. Koridor je plný, stěžují si dopravci

Vlaků mezi Prahou a Moravou především přes Českou Třebovou jezdí příliš mnoho a mají problém se na trať vtěsnat. Stát proto vymýšlí, co by se s přeplněnou tratí dalo dělat, a Správa železniční dopravní cesty proto chystá zlevnění trasy z Prahy do Brna přes Havlíčkův Brod nebo druhou kolej na trati z Prahy do Hradce Králové a Chocně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Myslím, že ty počty vlaků jsou obousměrný denní průměr, nikoliv týdně.8-o

0 0
možnosti

P45a11u44l 29J18a52r73o23s

29. 2. 2016 19:56

Tady nechybi jen koleje.Tady chybi odbornici ve vlade v senatu na mistech ministru...Jiz v dobe KSC s zeleznicni dopravou Praha - Kosice byl problem a dodnes to nevyresili...Maji starosti jen pred volbami , aby byla zvolena jejich strana a meli sve koryta..,,.. pred volbami slibuji "hory doly " At to je CSSD,TOP 09 kdokoliv..:-(.

3 0
možnosti

Ministr je politik, nemůže rozumět všemu ... když bude ministrem bývalý výpravčí, strojvedoucí, traťmistr, kteří začínali "od píky" a vypracovali se, tak to bude špatně, protože budou upřednostňovat železnici ...

Celé je to o penězích ... Švýcarsko dává na veřejnou dopravu (konfederace = stát, kantony = kraje, obce) cca 7 miliard CHF ročně, což je v přepočtu 175 miliard ročně ... tyhle peníze představují objednávku veřejné dopravy u "soukromých" dopravců, zahrnují železnici, silnice, lodní dopravu, lanovky ... současně tu objednávku velice přísně reguluje ... kolik peněz (miliard) ze státní kasy, rozpočtů krajů a obcí jde ročně v Česku na veřejnou dopravu ???

1 0
možnosti

Pokud jde o to, svolat na demonstraci na podporu Dluhoslava, to umí železničáři zorganizovat brilantně, jale jak mají zorganizovat něco na kolejích, tak je to dycky hrozný problém.

btw - SŽDC = Odbory = ČSSD

Tudíž mě vůbec nepřekvapuje, že nejsou schopni jakkoli koncepčně cokoliv vyřešit.

Když vidím, jak jsou schopni vyřešit třeba důchodovou reformu (jediné řešení je zrušit to co zavedla vláda předchozí). Případně mávat třicetikorunový poplatkem:-P

0 5
možnosti

Máte to popletené. Zda, kdy a jaké tratě se budou plánovat a stavět jsou investiční akce Ministerstva dopravy, resp. vlády jako celku, SFDI a poslanců, jelikož schvalují státní rozpočet, potažmo EU (ze které vyplývají nějaké závazky, myslím, že jediný konrétní je zaím Praha-Litoměřice do roku 2030).

2 0
možnosti

Nechápu, jestli všude o všem rozhodují ekonomové, ale tohle snad muselo napadnout každého, kdo používá mozek. Chtít do pražského hlavního nádraží a na trať směr Morava vecpat nejméně pětinásobek vlaků (resp. vláčků) oproti době řekněme před 30 lety bez jakéhokoli zásadního zkapacitnění (ještě k tomu třeba zrušit Masaryčku) je prostě utopie! Přitom se vlaky nesmyslně kopírují (místo aby se doplňovaly). Řešení je jednoduché (stát by měl být, pokud vím, od toho, aby řídil, na aby podporoval anarchii): nedávat licence na provoz vlaků třem dopravců v téže (nebo skoro téže) trase, ve společných úsecích vlaky spojovat např. do zdvojených souprav (viz např. DB) a rozdělovat je až tam, kde je to nutné (např. Olomouc, Přerov, ale i Kolín apod.). Tím by v nejpřetíženějším úseku Praha - Kolín mohl poklesnout počet dálkových vlaků na polovinu až třetinu. Také je nesmysl, aby EC skoro v celé trase kopíroval o pár minut později jedoucí "regionální rychlík", který má o tři zastávky více a v podstatě hlavně sbírá opozdilce, kteří EC nestihli.

4 0
možnosti

Tohle je právě na debatu. Přidat EC vagony a zastavit jej v Přelouči, Ústí nad Orlicí a Chocni tak rychlíky do Luhačovic můžeme posílat přinejmenším z Šumperku. Dřív to tak bylo, Ex z Varšavy nebo Humenné ba i z Moskvy normálně stavěl i v těchto stanicích.

1 0
možnosti

Pozoruhodné, za socíku jezdilo daleko víc nákladních vlaků a trať nebyla přeplněná ... po modernizaci je přeplněná ... nějak uniklo, že u rámci modernizace se prodloužily prostorové oddíly na autobloku z někdejšího 1 000 metrů, takže do jednoho mezistaničního úseku se vejde současně méně vlaků ...

V posledních letech se zrekonstruoval trojkolejný úsek z Běchovic do Úval místo toho, aby se tam postavila 4. kolej, holt stálo by to několik tisíc stromů "klánovického lesa", musel by se postavit zbrusu nový nadjezd v Klánovicích, což by bylo "moc drahé" ... on by si čtvrtou kolej zasloužil i úsek z Libně do Běchovic, resp. z Úval do Českého Brodu, případně až do Poříčan ...

1 1
možnosti

Jenže "za socíku" se nejezdilo 160 a denní rychlíky Praha-Ostrava byste spočítal na prstech 1 ruky.

A že se rychlík zaseká kvůli nákladnímu vlaku nikdo neřešil, kdežto dnes Jančura vyskočí z krabičky i kvůli předjetí pendolínem.

7 0
možnosti

Auta stoji, vlaky jedou...

0 0
možnosti

On jim to nějaký Polák za chvilku zase vysvětlí...

0 0
možnosti

D65a35v95i70d 41P57e71c14a

29. 2. 2016 10:16

Ten nápad se slevou na trať přes Havlíčkův Brod hodnotím jako dobrý. Trať je v relativně dobrém stavu a prázdná, až na pár osobáků mezi Tišnovem a Maloměřicemi. Každý se žene na Třebovou, kde jsou menší kopce. Slevu bych ale spojil s postrkovou službou SŽDC, tak, aby mohl projet každý těžký vlak.

0 0
možnosti

J63a25n 60H59o16r55a

29. 2. 2016 11:00

Co je postrková služba SŽDC ?

0 0
možnosti

No jo, ÚValy... tam lepší rovnou jet kousek dál k podjezdu, nebo si hned na hlavní kolínské silnici rozmyslet, jestli chcete jet do spodní části Úval nebo do horní :-). Je fakt, že za mlada jsem chodila v přilehlém klánovickém lese běžně přes koleje, dneska by tam šel jen sebevrah, jeden vlak za druhým...

0 0
možnosti

No a teď ještě kvůli té ráně s pendolinem možná doplní fotobuňky varující před zaseknutým autem na přejezdu. Jenže aby by dali vlaku v případě poplachu šanci zastavit, prodlouží se doba stažení závor a bude to ještě horší.

Z toho plyne že kvůli jedné nehodě a jednomu nseschopnému řidiči nelze navyšovat zabezpečení na nesmyslnou úroveň na úkor plynulosti dopravy.

3 0
možnosti

No pokud jste na straně aut a jezdíte (především) autem, tak váš názor chápu...

0 1
možnosti