- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No moc tomu nevěřím. OLED budou mnohem levnější a nahradí TFT displeje. Budou se vytvářet na tiskárnách podobných 3D tiskárnám. A skutek utek...Možná tak Tesla by to vyřešil, ale ten vyděsil giganty tím, že chtěl lidem dát elektřinu zdarma.
No řekl bych,že u nás to rozšíření zas až tak nehrozí.Pokud bych měl v brzké době pořizovat auto,tak to jistí nějaký bazar nebo inzerát.Na nové auto v žádném případě není a myslím,že se moc nebudu mýlit,když řeknu,že většina lidí v tomhle našem státečku na nové auto taky nemá.Jo to by se nějak muselo hnout s těma našima podprůměrnýma mzdama.Koupil jsem 6 let starého Forda,letos je mu 13 roků a doufám,že s ním brzo překonám republikový průměr stáří vozů u nás. Auta na elektřinu jsou pěkná,taky bych si dal říct,ale pro normální lidi nedostupná.No až takový nějaký bude stát do 150 000Kč,tak tu tyhle články můžete psát do aleluja.Za 550 000Kč tu leda tak můžete dávat fotky bez nějakých popisů a blábolů,jak se tahle auta rozšíří.
Eko fanatická analýza je zcela zmatená, postavená na dojmech. Blábol.
zdalipak někdo počítal i s přebudováním mostů aby vydržely mnohem větší hmotnost oněch elektromobilů, které by po nich právě jely?... Vezměme v úvahu, že dobíjení baterií se u pump snadno vyřeší výměnou elektrolytu, ovšem ony baterie jsou stále velmi těžké...
Coze? Vzdyt auto na elektrinu je cele z hliniku a je daleko lehci nez obyc auto.
Experti z OPECu se mýlí. Přece nebudou prorokovat konec zlatých časů. Já se na věc dívám z trochu jiného úhlu pohledu. Největší výrobce aut na světě je Čína, vyrábí asi čtvrtinu aut celosvětově. V loňském roce vedení ČLR rozhodlo o rapidním snížení emisí do 5ti let. Silniční dopravu to rozhodnutí nemine. Čína je také zcela dominantním výrobcem baterií. Řešení se nabízí úplně samo. Ty předpoklady OPECu budou jen v Číně překonány do roku 2020.
Článek jasně hovoří o tom, že se očekává výrazný pokles cen elektromobilů. V momentě, co budou cenově srovnatelné s ostatními vozidly, vlastně pro jízdu ve městě nebudou mít konkurenci. Já najezdím denně po městě v průměru 50-60 km, maximálně 100 km. Když budu mít auto s výdrží 120 km, budu spokojen. Přes noc strčit na nabíječku a ráno zase hurá na cesty.
Můj odhad do roku 2040 je, že většina aut v té době bude elektro. Jen polykači dálničních kilometrů budou hybridy s prodlouženým dojezdem.
Váš odhad je pravděpodobně správný. Sranda je, že v dřív se strašilo, že dojde ropa. Ona nedojde. Prostě ji lidi už nebudou používat.
Pro větší rozšíření elektromobilů bude nutné nejen jejich technologické zlepšení ale především důkladná rekonstrukce stávajících rozvodných sítí elektrické energie. Stačí si přepočíst současnou spotřebu benzínu na Joule. Další problém budou nabíjecí místa, tohle se ze zásuvky běžné domovní instalace zařídit opravdu nedá.
Na Joule to nema smysl prepocitavat, je treba porovnavat realnou spotrebu aut a dojdete cca k pomeru 1 litr na 3 kWh (pocitano u nafty, u benzinu to bude trochu horsi pro benzin). Pak zjistite, ze kdyby cela republika jezdila osobaky elektromobily miste spalovaku, tak nebude nijak zasani narust spotreby (ani ne tolik co rocne vyvazime...
30.000 USD? Za ty peníze je v USA SUV ve vrcholné motorizaci, automatem a 4x4, v evropském ekvivalentu tak 1M CZK. Takže pokud za to má být nějaké vozítko na úrovni nižší střední se všemi současnými nevýhodami elektromobilu, tak masové rozšíření ještě chvíli potrvá.
Jo analýza tvrdí, tak to bude určitě pravda. Stejně jako tohle:
elektromobil je tuze zajimava vec! sam ho pouzivam, ale dojedu s nim maximalne tak na Petriny.
Pak mi dojde prodluzovacka :- (
Je to optimistické ale ne nereálné, v západním světě tomu i věřím. Musíte si taky uvědomit, že spalovací motory jsou teď levné ale nemusí být věčně, on ten hon za ekologií dost prodražuje výrobu, vývoj, údržbu, provoz těch aut, přidávají se nové a nové systémy, složité na výrobu a hlavně poruchové a postupně se auta stávají draží a dražší. Pokud budou postupně polehoučku zdražovat a zároveň se budou elektromobily zlevňovat a zvyšovat se jejich dojezd (za poslední roky se vyvynuly o dost) tak není nereálné aby tvořily významou část prodejů.
Fabii elektromobil asi jen tak nenahradí ovšem u vyšších tříd (třeba nad půl milionu pořizovací ceny) bude brzo výhodnější elektromobil a lidí s takovým rozpočtem na auto není málo (v západní Evropě a USA, na Ukrajině a v Rusku bude samozřejmě ještě 30 let jezdit pořád ta samá Lada)
No ony ty auta "zdrazuji a zdrazuji", ale za cenu fabie combi v holobytu v roce 2001 si dneska koupit auto o tridu vetsi s peknou vybavou (nominalne stejnou cenu, kde je za ty roky inflace)