Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žebříček emisí: auta jezdí oficiálně čím dál čistější. I v Česku

Nejméně emisí CO2 vypouští do ovzduší nová auta od Peugeotu, Škoda je svými auty šestá v Evropě. Podle nového žebříčku společnosti JATO Dynamics patří Česko k zemím, kde klesaly emise skleníkových plynů z nových aut nejrychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R50o29b35e56r17t 41Š70ť51a38s42t73n96ý 2404371774

A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."

Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ;-D ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak Rv )

0/0
2.3.2016 9:56

R74o83b46e26r58t 29Š66ť19a88s39t60n85ý 2304201494

....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl 8-o

0/0
2.3.2016 9:57

P49e21t15r 15K18m22í63n17e37k 5487854651183

Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...

+1/0
2.3.2016 7:24

M85a11r27t88i60n 86K31a59r75á14s24e19k 9838203468278

Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?

0/0
2.3.2016 11:00

P56e54t50r 41K87m92í61n90e34k 5287654211753

Ne, tabulkova spotreba u auta me opravdu nezajima. Zajimala by me v pripade, ze by tabulkova hodnota spotreby byla v nejake souvislosti s realnou spotrebou. A realnou spotrebu bohuzel nikde nenajdete. Pokud by se udavala i realna, tak by me samozrejme zajimala.

+2/0
2.3.2016 11:29

M19a77r71t62i58n 32K86a21r70á34s42e87k 9898723178908

Realna spotreba je ciste zalezitost ridic - logicky ji nikde nenajdete. Ja se svym autem jezdil bezne 0,5 - 1 litr na tabulkovou, nicmene kdyz mam mensi podil dalnic, tak se dostanu velmi blizko tabulkove, a kdyz hodne chci tak umim jet i pod tabulky - jaka je tedy "realna spotreba"?

0/0
2.3.2016 11:45

J95i34n12d26ř89i79c92h 45Š33k29o92p48e36k 4635421300205

ne, protože ty lži v TP jsou vymyšlený, případně naměřený při nereálných podmínkách

0/0
2.3.2016 17:40

L82a66d36i51s55l35a86v 58S15t84a30r17ý 5535977295541

Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.

Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).

Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).

Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.

Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.

Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.

Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...

0/0
2.3.2016 7:07

V38o93j63t93ě84c38h 83H36a39n38á38k 8485841161914

Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.

0/0
2.3.2016 7:54

M22a76r16t16i79n 48K49a98r24á67s84e93k 9728373798318

No ony ty laboratorni testy i sedi, zalezi jak s tim autem clovek jezdi.... Ja nemam problem jezdit za tabulkovou spotrebu (4,3 litru, auto z roku 2012), staci jezdit predvidave a nejezdit rychle po dalnici (spotreba uvadena v technicaku nepocita s dalnicnim provozem).

0/0
2.3.2016 11:02

D73e92n35i34s 47H66u26m96l 4372515255266

Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům R^

+3/0
1.3.2016 23:30

J96a57r20o29s77l37a94v 75P91l22a73c60h88e94t49k35a 7106436216979

Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.

+6/0
1.3.2016 23:09

M58i16r64e54k 58G81a53j54e59r 5181776389330

Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.

+1/0
2.3.2016 2:58

R32o11m65a57n 64P26o44l42á13č39e60k 5286749455

Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?

+3/−1
1.3.2016 23:04

J52a27r89o96s93l40a26v 67P89l92a64c70h95e83t49k26a 7836446456369

Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?

0/−1
1.3.2016 23:12

R66o92m82a77n 45P27o76l65á54č76e13k 5366839455

Okolo 150 na tachu na dálnici...200 to dá možná z kopce ;-D

0/0
1.3.2016 23:31

M11a37r68t21i83n 96K17a64r21á72s91e92k 9298593918868

Pri 150 na tachu octavia urcite nebude zrat pres 10 litru....

+1/0
1.3.2016 23:33

M55a26r81t48i78n 58K43a21r60á75s62e59k 9228223888388

No, ono by dneska nebyl problem udelat auto s ultra nizkou spotrebou, problem je, z takoveho motoru by sel neskutecny bordel do vzduchu

0/0
1.3.2016 23:35

M26a72r66e31k 85K53o44s66t51e92l57e59c17k44ý 6563516978

Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.

Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...

A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.

Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!

+5/−1
1.3.2016 22:50

M83a51r92t40i27n 97K22a51r13á71s59e82k 9368313448388

Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)

0/0
2.3.2016 11:04

J48i91n36d48ř29i19c25h 88Š73k68o31p51e38k 4975691950175

pak je trochu ve schizofrenní situaci, kdy podporuje závislost na dovozu zboží, namísto podpory výroby co nejblíže místa spotřeby

0/0
2.3.2016 18:00

D79a78v64i74d 46R62y41c70h24e40t57s26k94ý 9966131720500

slovo dne je "oficiálně"

0/0
1.3.2016 22:30

M93i28c52h83a74e35l 14M66e57n76s69i23k 8141116630742

Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.

Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.

A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (;-)),

vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km;-D

0/0
1.3.2016 22:23

A56n51t79o62n12í39n 93K77o14u78d67e72l78k71a 1275775876112

Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.

+2/−1
1.3.2016 22:07

M75i76c63h95a14e38l 70M78e14n64s10i11k 8351556610292

Ty taky uvěříš každé blbosti;-)

+2/0
1.3.2016 22:24

P50e61t92r 86R93o63m34á74n78e95k 8674407874854

To je tak radikální změna, že nemá nejmenší šanci. Stačilo by aspoň omezit pití mléka dospělými jedinci.

0/0
1.3.2016 22:27

M58i91r34e13k 35G86a21j60e47r 5501906339350

Hodne jste to popletl. Kravy produkuji hodne silne sklenikoveho plynu metanu. Nikoliv CO2.

+1/0
2.3.2016 3:02

P38e76t13r 52K22u20n58e30š 4657847100

naprosto k@k@tska ulhana statistika. jednak realna spotreba a udavana jsou dva zcela odlisne pojmy a jednak produkce co2 z automobilismu v eu se ridi mnozstvim prodaneho paliva na benzinkach. ono totiz zalezi nejen na spotrebe, ale i na najetych kilometrech, kolik co2 dane auto vypusti, vime? pani pisalkove??

je malo veci, na kterych se shidnu s prezidentem - to, co rika o novinarich, je bohuzel pravda.

+4/0
1.3.2016 22:03

R17a21d51i88m 26S18v70o39b90o27d16a 9173759326292

moje byvale auto (r.v. 1998) melo dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km.

moje nynejsi auto (r.v. 2010) ma dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km. oba benzin atmo s vykonem na tunu priblizne stejnym.

a asi to nikoho znaleho zakonu zachovani energie neprekvapi.

+8/−1
1.3.2016 21:58

V74á18c89l23a52v 94Z69e38l94i96n74k52a 2552300383642

No, lidi s alespoň určitým technickým povědomím to nepochybně nepřekvapí, ale zato autoři všelijakých "energetických (r)evolucí" (Greenpeace, Hnutí Duha, Děti Země, apod.) se s vámi budou hádat, že nemáte pravdu, až do roztrhání těla.

+1/0
1.3.2016 22:02

M91a17r33e94k 24M44a32l43ý 1392788601420

Spotřeba nových aut klesá akorát tak v technických údajích výrobců. Jinak řečeno, u auta z r. 2005 jsem neměl problém jezdit dlouhodobě se spotřebou mírně pod údaj výrobce, s autem z r. 2011 už jezdím za víc. Stejný styl jízdy.

0/0
2.3.2016 8:42

M17a32r68t37i29n 91K44r50á40t52k41ý 3156464815564

Emise CO2 a čistší vzduch? Tak to rozkopejte každou sedmikrásku co najdete... milí redaktoři :-)

+2/0
1.3.2016 21:38

A90n51t64o25n19í61n 61Š23v10i51h37n14o40s 8858567831722

A o tomto jsem tu již psal:

"Většímu poklesu emisí však brání změna chování zákazníků. Ti si čím dál více oblíbili větší vozy, především v kategorii SUV, které mají v průměru emise 143,7 gramu na kilometr."

Velká města chtějí zavádět eko zóny dle stáří vozu, ale třeba nové SUV s daleko většími emisemi jim nevadí

+8/−1
1.3.2016 21:32

V43á37c31l71a37v 46Z32e62l84i87n34k49a 2742280573422

Jo, to sedí. Jestli je na nečem poznat degenerace přirozené inteligence, tak je to právě na rostoucí oblibě SUV. Technicky jsou ta auta paskvil, ale masám to nevadí. Hlavně že jej mají dříve než soused.

+2/−3
1.3.2016 22:04

P86e40t90r 73K62u51n79e54š 4187687850

tak tuhle blbost si nech zaramovat. obliba suv roste, protoze to jsou vyborna auta. zkus si to, projed si to a kdyz na to budes mit, uvidis, ze to ma svoje pozitiva. apropos, neni lepsiho auta do mestske dzungle nez male, ci stredni suv. z vlastni zkusenosti.

+3/−1
1.3.2016 22:07

V91á87c14l64a82v 68Z67e70l18i59n84k62a 2152410623332

No, tak za prvé nevím o tom, že bychom si kdy potykali. A za druhé, zkuste si o těch slavných SUV něco víc zjistit. Ovšem ne od dealerů, co jsou placení podle toho, kolik jich prodají, protože na tomto segmentu se automobilky nejvíce pakují. Na tom ostatně není nic divného, protože na lidské blbosti se vydělávalo, vydělává a vydělávat bude. Zkuste se o tom, pokud na tom ovšem budete odborně stačit, pobavit s inženýry a výzkumnými pracovníky, kteří se kolem aut pohybují. Ideální je například volná večerní zábava na nějaké odborné konferenci. Tam se teprve dozvíte, jak to s tímto segmentem je ve skutečnosti.

0/−1
2.3.2016 0:11

M73i37r73e35k 32G78a71j52e54r 5641196209910

Ve skutecnosti mate pravdu oba. Problem je v tom, ze jste si jasne nerekli, podle jakych kriterii ta auta porovnavate. Pan Kuneš ma pravdu, ze jde o vyborna auta z praktickeho hlediska pro lidi, kterym dela potize ohnout zada nebo maji jinou omezenou pohyblivost. Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad. Pan Zelinka ma zase pravdu v tom, ze SUV nemaji tak dobre jizdni vlastnosti na silnici jako mensi auta a to i ve srovnani s velkymi kombiky. Vyzkousel jsem vice druhu aut a ted mam SUV a nejvice ztraci kvuli vysokemu tezisti v zatackach, takze je musi projizdet pomaleji a pak pri rychlejsi jizde (uz nad 100 km/hod) kvuli silnemu odporu vzduchu. Jizda v silnem vetru je take podstatne horsi.

Kdo chce na silnici zavodit, pro toho SUV neni. Kdo jezdi umirnene a chce se take citi v aute bezpecneji za cenu vyssi spotreby, pro toho SUV je dobra volba.

+1/0
2.3.2016 3:13

M57a75r62e68k 60M40a73l80ý 1322518801160

"Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad."

Toto není pravda. Velikostně stejně velké auto v provedení HB nebo kombi bude minimálně stejně prostorné pro posádku a s výrazně větším zavazadelníkem.

0/0
2.3.2016 8:46

P57e48t81r 12B76o85c42e10k 1287166272430

presne, jsem z prahy, obcas musim zajet na chatu po problematicke ceste, ale hlavni duvod pro suv jsou silnice praze, kde bezne projedu diru 10 a vic cm hlubokou a nechci uz si devastovat normalni auto....

0/0
2.3.2016 10:06

P42e62t22r 26K60u19n27e58š 4577787600

ale vzdyt je to cele pitomost.

0/0
1.3.2016 22:05

M31a93r53t11i87n 51K50a85r92á28s73e40k 9888493778788

No moment - ekozony jsou kvuli skodlivinam a na ty euronorma a SUV ji musi plnit uplne stejne jako treba citigo

0/0
1.3.2016 22:54

J76a65n 41L49u24d88y 6819360219

Neznám nikoho, kdo by na to bral zřetel. Největší zlo na zemi jsou zelení a další ekoteroristi.

+5/0
1.3.2016 21:26

P41e48t81r 47R15o19m34á11n67e56k 8824397324374

Největší zlo na Zemi jsou hlupáci.

0/0
1.3.2016 21:29

M61a71r69e94k 52J89a68n94e46č44k96a 1957846273781

Ani jeden nemáte pravdu, úplně největší zlo je zelenej a hloupej ekomaniak :-P

+1/0
1.3.2016 21:55

V21á17c45l31a18v 80Z83e48l20i72n76k73a 2782240833572

Což se zhusta shoduje se skupinami, které uvedl.

0/0
1.3.2016 22:05

P81e53t37r 78R77o53m93á38n45e51k 8464117464504

Pokud to berete z velmi primitivního pohledu člověka, jehož alfa a omega důstojného života je točit volantem, žít nerušeně v okolí chemičky nebo se živit ohroženými druhy, tak potom určitě.

0/0
1.3.2016 22:24

M19a34r17e32k 56N48e47t18o23l55i76c32k59ý 6314740268

Já jen nechápu co je tohle za vítězství, když si člověk uvědomí jak raketově roste počet aut v globálu. Třeba číňani to rozjeli slušně :)

+3/0
1.3.2016 21:03

P88e79t62r 86Z25a51s56k47o11č67i23l 2165842658439

CO2 auto nic neřeší, kdyby radši měřili různý jedovatý/rakovinotvorný látky.

+7/0
1.3.2016 21:01

T82o11m69á63š 52K65u56c67h44a19ř 3727401808111

K čemu jsou ta tabulková čísla? 100 nebo 120 g/km by přece přece bylo absolutně jedno. Dejte sem čísla změřená za provozu a při průměrném stáří. :-P

+9/0
1.3.2016 20:54

T54o93m71a62s 29A62p65l 4486596343670

Nevim jak ostatni, ale kdybych si kupoval nove auto, podle emisi si ho urcite vybírat nebudu...

+16/0
1.3.2016 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.