Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žebříček emisí: auta jezdí oficiálně čím dál čistější. I v Česku

Nejméně emisí CO2 vypouští do ovzduší nová auta od Peugeotu, Škoda je svými auty šestá v Evropě. Podle nového žebříčku společnosti JATO Dynamics patří Česko k zemím, kde klesaly emise skleníkových plynů z nových aut nejrychleji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R48o77b89e43r16t 25Š95ť89a45s15t52n25ý 2704971294

A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."

Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ;-D ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak Rv )

0/0
2.3.2016 9:56

R24o28b75e70r54t 82Š25ť97a10s39t51n83ý 2834431114

....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl 8-o

0/0
2.3.2016 9:57

P52e39t83r 59K33m41í58n26e60k 5627544231903

Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...

+1/0
2.3.2016 7:24

M66a38r11t42i67n 52K25a47r22á52s10e67k 9338783888138

Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?

0/0
2.3.2016 11:00

P64e41t21r 56K43m62í22n40e20k 5737874651123

Ne, tabulkova spotreba u auta me opravdu nezajima. Zajimala by me v pripade, ze by tabulkova hodnota spotreby byla v nejake souvislosti s realnou spotrebou. A realnou spotrebu bohuzel nikde nenajdete. Pokud by se udavala i realna, tak by me samozrejme zajimala.

+2/0
2.3.2016 11:29

M25a18r10t69i34n 41K70a38r18á25s41e27k 9638393868828

Realna spotreba je ciste zalezitost ridic - logicky ji nikde nenajdete. Ja se svym autem jezdil bezne 0,5 - 1 litr na tabulkovou, nicmene kdyz mam mensi podil dalnic, tak se dostanu velmi blizko tabulkove, a kdyz hodne chci tak umim jet i pod tabulky - jaka je tedy "realna spotreba"?

0/0
2.3.2016 11:45

J91i10n61d68ř22i95c30h 42Š66k56o13p25e69k 4315931640585

ne, protože ty lži v TP jsou vymyšlený, případně naměřený při nereálných podmínkách

0/0
2.3.2016 17:40

L45a96d44i10s96l98a47v 28S74t56a26r79ý 5385797325351

Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.

Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).

Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).

Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.

Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.

Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.

Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...

0/0
2.3.2016 7:07

V56o28j73t35ě96c88h 28H86a66n13á76k 8375541681854

Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.

0/0
2.3.2016 7:54

M30a75r67t27i42n 51K82a93r11á24s50e47k 9498143628378

No ony ty laboratorni testy i sedi, zalezi jak s tim autem clovek jezdi.... Ja nemam problem jezdit za tabulkovou spotrebu (4,3 litru, auto z roku 2012), staci jezdit predvidave a nejezdit rychle po dalnici (spotreba uvadena v technicaku nepocita s dalnicnim provozem).

0/0
2.3.2016 11:02

D76e80n89i22s 13H29u38m61l 4552775565426

Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům R^

+3/0
1.3.2016 23:30

J93a31r19o72s15l69a94v 13P70l61a89c82h73e33t72k21a 7566516786819

Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.

+6/0
1.3.2016 23:09

M14i75r10e55k 64G55a82j11e47r 5161706639930

Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.

+1/0
2.3.2016 2:58

R50o10m78a14n 77P41o78l19á58č66e24k 5906169485

Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?

+3/−1
1.3.2016 23:04

J79a56r26o15s14l98a74v 37P27l31a62c17h59e86t92k65a 7636896356879

Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?

0/−1
1.3.2016 23:12

R32o32m92a16n 77P19o98l71á55č18e84k 5646589175

Okolo 150 na tachu na dálnici...200 to dá možná z kopce ;-D

0/0
1.3.2016 23:31

M12a53r30t10i65n 63K29a22r81á57s50e69k 9818913258928

Pri 150 na tachu octavia urcite nebude zrat pres 10 litru....

+1/0
1.3.2016 23:33

M12a33r64t27i25n 56K62a20r36á94s98e12k 9818193458978

No, ono by dneska nebyl problem udelat auto s ultra nizkou spotrebou, problem je, z takoveho motoru by sel neskutecny bordel do vzduchu

0/0
1.3.2016 23:35

M58a51r83e48k 44K63o34s70t68e19l49e45c64k18ý 6363176568

Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.

Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...

A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.

Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!

+5/−1
1.3.2016 22:50

M62a16r60t98i40n 90K55a90r20á73s70e64k 9278403728218

Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)

0/0
2.3.2016 11:04

J52i21n39d18ř75i57c48h 98Š92k58o15p16e27k 4545281670915

pak je trochu ve schizofrenní situaci, kdy podporuje závislost na dovozu zboží, namísto podpory výroby co nejblíže místa spotřeby

0/0
2.3.2016 18:00

D55a29v12i84d 97R27y60c38h57e34t88s62k16ý 9516781760330

slovo dne je "oficiálně"

0/0
1.3.2016 22:30

M22i95c95h97a79e14l 67M60e15n81s84i48k 8731656550122

Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.

Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.

A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (;-)),

vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km;-D

0/0
1.3.2016 22:23

A71n70t21o70n36í54n 93K78o79u28d32e58l46k86a 1175365396922

Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.

+2/−1
1.3.2016 22:07

M31i70c92h75a24e44l 33M91e44n74s88i83k 8681436590442

Ty taky uvěříš každé blbosti;-)

+2/0
1.3.2016 22:24

P79e66t16r 96R66o12m27á28n60e81k 8184247284744

To je tak radikální změna, že nemá nejmenší šanci. Stačilo by aspoň omezit pití mléka dospělými jedinci.

0/0
1.3.2016 22:27

M58i18r80e33k 33G41a77j94e96r 5351126629580

Hodne jste to popletl. Kravy produkuji hodne silne sklenikoveho plynu metanu. Nikoliv CO2.

+1/0
2.3.2016 3:02

P14e89t43r 63K24u85n51e36š 4697337940

naprosto k@k@tska ulhana statistika. jednak realna spotreba a udavana jsou dva zcela odlisne pojmy a jednak produkce co2 z automobilismu v eu se ridi mnozstvim prodaneho paliva na benzinkach. ono totiz zalezi nejen na spotrebe, ale i na najetych kilometrech, kolik co2 dane auto vypusti, vime? pani pisalkove??

je malo veci, na kterych se shidnu s prezidentem - to, co rika o novinarich, je bohuzel pravda.

+4/0
1.3.2016 22:03

R74a28d53i74m 24S42v35o19b72o68d25a 9793139456202

moje byvale auto (r.v. 1998) melo dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km.

moje nynejsi auto (r.v. 2010) ma dlouhodobou spotrebu cca 6l/t/100km. oba benzin atmo s vykonem na tunu priblizne stejnym.

a asi to nikoho znaleho zakonu zachovani energie neprekvapi.

+8/−1
1.3.2016 21:58

V66á83c68l79a94v 14Z52e22l38i26n27k93a 2382760473882

No, lidi s alespoň určitým technickým povědomím to nepochybně nepřekvapí, ale zato autoři všelijakých "energetických (r)evolucí" (Greenpeace, Hnutí Duha, Děti Země, apod.) se s vámi budou hádat, že nemáte pravdu, až do roztrhání těla.

+1/0
1.3.2016 22:02

M83a84r57e14k 86M13a80l64ý 1982928881890

Spotřeba nových aut klesá akorát tak v technických údajích výrobců. Jinak řečeno, u auta z r. 2005 jsem neměl problém jezdit dlouhodobě se spotřebou mírně pod údaj výrobce, s autem z r. 2011 už jezdím za víc. Stejný styl jízdy.

0/0
2.3.2016 8:42

M87a19r40t28i14n 66K84r52á10t53k10ý 3706754415464

Emise CO2 a čistší vzduch? Tak to rozkopejte každou sedmikrásku co najdete... milí redaktoři :-)

+2/0
1.3.2016 21:38

A96n24t41o80n95í31n 36Š94v27i86h15n41o62s 8138147801112

A o tomto jsem tu již psal:

"Většímu poklesu emisí však brání změna chování zákazníků. Ti si čím dál více oblíbili větší vozy, především v kategorii SUV, které mají v průměru emise 143,7 gramu na kilometr."

Velká města chtějí zavádět eko zóny dle stáří vozu, ale třeba nové SUV s daleko většími emisemi jim nevadí

+8/−1
1.3.2016 21:32

V24á62c33l28a85v 98Z88e70l90i94n88k40a 2832860383552

Jo, to sedí. Jestli je na nečem poznat degenerace přirozené inteligence, tak je to právě na rostoucí oblibě SUV. Technicky jsou ta auta paskvil, ale masám to nevadí. Hlavně že jej mají dříve než soused.

+2/−3
1.3.2016 22:04

P66e82t50r 66K22u92n68e61š 4237227400

tak tuhle blbost si nech zaramovat. obliba suv roste, protoze to jsou vyborna auta. zkus si to, projed si to a kdyz na to budes mit, uvidis, ze to ma svoje pozitiva. apropos, neni lepsiho auta do mestske dzungle nez male, ci stredni suv. z vlastni zkusenosti.

+3/−1
1.3.2016 22:07

V29á63c23l88a31v 93Z70e14l72i67n89k46a 2682550923672

No, tak za prvé nevím o tom, že bychom si kdy potykali. A za druhé, zkuste si o těch slavných SUV něco víc zjistit. Ovšem ne od dealerů, co jsou placení podle toho, kolik jich prodají, protože na tomto segmentu se automobilky nejvíce pakují. Na tom ostatně není nic divného, protože na lidské blbosti se vydělávalo, vydělává a vydělávat bude. Zkuste se o tom, pokud na tom ovšem budete odborně stačit, pobavit s inženýry a výzkumnými pracovníky, kteří se kolem aut pohybují. Ideální je například volná večerní zábava na nějaké odborné konferenci. Tam se teprve dozvíte, jak to s tímto segmentem je ve skutečnosti.

0/−1
2.3.2016 0:11

M85i41r26e47k 48G71a35j24e13r 5861426249580

Ve skutecnosti mate pravdu oba. Problem je v tom, ze jste si jasne nerekli, podle jakych kriterii ta auta porovnavate. Pan Kuneš ma pravdu, ze jde o vyborna auta z praktickeho hlediska pro lidi, kterym dela potize ohnout zada nebo maji jinou omezenou pohyblivost. Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad. Pan Zelinka ma zase pravdu v tom, ze SUV nemaji tak dobre jizdni vlastnosti na silnici jako mensi auta a to i ve srovnani s velkymi kombiky. Vyzkousel jsem vice druhu aut a ted mam SUV a nejvice ztraci kvuli vysokemu tezisti v zatackach, takze je musi projizdet pomaleji a pak pri rychlejsi jizde (uz nad 100 km/hod) kvuli silnemu odporu vzduchu. Jizda v silnem vetru je take podstatne horsi.

Kdo chce na silnici zavodit, pro toho SUV neni. Kdo jezdi umirnene a chce se take citi v aute bezpecneji za cenu vyssi spotreby, pro toho SUV je dobra volba.

+1/0
2.3.2016 3:13

M78a41r32e48k 34M29a41l58ý 1192338281460

"Dale je to prakticke pro svou prostornost jak pro pasazery, tak pro naklad."

Toto není pravda. Velikostně stejně velké auto v provedení HB nebo kombi bude minimálně stejně prostorné pro posádku a s výrazně větším zavazadelníkem.

0/0
2.3.2016 8:46

P23e47t55r 61B72o45c79e53k 1957566662590

presne, jsem z prahy, obcas musim zajet na chatu po problematicke ceste, ale hlavni duvod pro suv jsou silnice praze, kde bezne projedu diru 10 a vic cm hlubokou a nechci uz si devastovat normalni auto....

0/0
2.3.2016 10:06

P48e57t57r 37K97u85n43e61š 4567547920

ale vzdyt je to cele pitomost.

0/0
1.3.2016 22:05

M36a66r96t43i36n 61K19a76r18á96s11e34k 9338783618408

No moment - ekozony jsou kvuli skodlivinam a na ty euronorma a SUV ji musi plnit uplne stejne jako treba citigo

0/0
1.3.2016 22:54

J51a62n 69L62u32d73y 6729100769

Neznám nikoho, kdo by na to bral zřetel. Největší zlo na zemi jsou zelení a další ekoteroristi.

+5/0
1.3.2016 21:26

P71e13t59r 32R88o66m88á67n54e29k 8934747114534

Největší zlo na Zemi jsou hlupáci.

0/0
1.3.2016 21:29

M91a86r79e58k 61J47a33n33e58č46k55a 1917976853911

Ani jeden nemáte pravdu, úplně největší zlo je zelenej a hloupej ekomaniak :-P

+1/0
1.3.2016 21:55

V70á62c93l96a66v 63Z57e58l53i29n40k21a 2652780593672

Což se zhusta shoduje se skupinami, které uvedl.

0/0
1.3.2016 22:05

P64e49t18r 77R75o51m24á20n61e53k 8484547234764

Pokud to berete z velmi primitivního pohledu člověka, jehož alfa a omega důstojného života je točit volantem, žít nerušeně v okolí chemičky nebo se živit ohroženými druhy, tak potom určitě.

0/0
1.3.2016 22:24

M95a67r12e75k 82N66e98t76o44l88i43c37k36ý 6394300358

Já jen nechápu co je tohle za vítězství, když si člověk uvědomí jak raketově roste počet aut v globálu. Třeba číňani to rozjeli slušně :)

+3/0
1.3.2016 21:03

P66e53t97r 78Z89a52s88k18o26č28i47l 2835442238259

CO2 auto nic neřeší, kdyby radši měřili různý jedovatý/rakovinotvorný látky.

+7/0
1.3.2016 21:01

T13o45m75á32š 72K18u89c94h92a67ř 3877141298441

K čemu jsou ta tabulková čísla? 100 nebo 120 g/km by přece přece bylo absolutně jedno. Dejte sem čísla změřená za provozu a při průměrném stáří. :-P

+9/0
1.3.2016 20:54

T47o25m84a88s 35A85p93l 4556446853530

Nevim jak ostatni, ale kdybych si kupoval nove auto, podle emisi si ho urcite vybírat nebudu...

+16/0
1.3.2016 20:41







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.