- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A neměl by ten titulek znít raději takto : " Žebříček emisí: auta jedzdí oficiálně čím dál ČISTĚJI. I v Česku."
Jinak je správně podotknuto, že je to "oficiálně" ( ono to "neoficiálně" vypadá úplně, ale úplně jinak )
....auta jezdí oficiálně ..... - a to jsem to po sobě třikrát četl
Emise CO2 jsou uplne posledni ukazatel, ktery me na aute zajima... V lepsim pripade naprosto zbytecny ukazatel, v horsim naopak vylozene skodlivy (s klesajicim neskodnym CO2 vzrustaji skodlive NOx)...
Emise CO2 jsou jen jine vyjadreni spotreby, opravdu vas spotreba u aut nezajima?
Vedu si statistiku tankování na https://www.spritmonitor.de/en/.
Škoda SuperB v benzinu v průměru 9,34 l/100 km (odpovídá 217 g/km CO2).
Kia Ceed 1.6 benzín převážně v městkém provozu 8,45 (197 g/km CO2).
Nejnižší průměrná spotřeba u té Kii se na tom webu pohybuje pod 7 l/100 km, takže tak 150 g/km CO2.
Aby ta auta vypouštěla takhle nízké hodnoty, jak je uvedeno v článku, musela by v průměru jezdit za 4,7 l/km. To možná dají diesely, ale pak zase vypouštějí daleko nebezpečnější dusík.
Koukám, že Škoda Fabia se tyto hodnoty dokáže dostat i v benzínové verzi, ale zřejmě tahle auta většinou jezdí mimoměstký provoz. Většina Fábií vykazuje průměrnou spotřebu 6,7 l / 100 km.
Takže ať si strčí své upravené laboratorní testy do ...
Já mám půl roku starou Fabii combi 1,4TSI, a průměr mám 5.3-5.5l/100km, takže to jde. Když se snažím jet usporneji tak se dostanu na 5.1.
Žebříček největších podvodníků, gratuluju Francouzům
Celkem zavadejici titulek. Cekal jsem, ze jsme se dockali nejakeho vyznamneho zlepseni v oxidech dusiku a prachovych casticich a ono se jedna zase o to neskodne(avsak dle novinaru "neciste") CO2.
Vidim to stejne. Auta jezdi cim dal spinavejsi, lidi kaslou na jejich myti. Pokud jde o emise, tak o cistote a ohleduplnosti k zivotnimu prostredi v provozu rozhoduji emise oxidu dusiku a ozonu. CO2 jen vypovida o tom, kolik spotrebovava paliva a jak dobre ho spaluje. Pri stejne spotrebe znamena vyssi produkce CO2 cistsi provoz.
Moje zkušenost Octavie I v dieselu na dálnici pokud ji ženu spotřeba 7l/100km. Motor 1,2TSI si řekne klidně o 10-11 litrů. Kde je pak ta ekologie?
Takze prakticky dvojnasobek toho, co namerili vsichni kdo to auto testovali a napsali o tom clanek. Nebo jezdite dvoustovkou?
Zachraňovat zeměkouli tím, že omezím CO2 z aut je nesmysl. Technický i ekonomický. Jde jen o mediální propagandu a tím pádem o peníze.
Podstatně více CO2 vyprodukuje výroba těch "šetrných" aut, průmysl a ono tak populární spalování biomasy...
A hlavně, ještě nikdo nedokázal, že globální oteplování je způsobeno vyšší koncentrací CO2! Taky to může být naopak - nárůst CO2 je způsoben oteplováním Země a tím se udržuje určitá rovnováha. A na skleníkový efekt má podstatně větší vliv vodní pára než CO2.
Takže ráno zase rád sednu do svého postaršího auta s atmosférickým benzínovým motorem (a není to žádný tříválec) se spotřebou 11 litrů na 100 a budu produkovat nadprůměrné množství CO2, aby zeleň v přírodě měla z čeho žít. Ta to CO2 ke svému životu nutně potřebuje!
Ono EU netlaci na emise CO2 u aut zrovna kvuli zachranovani zemekoule, ale spise kvuli energeticke bezpecnosti (EU je zavisla na obrim dovozu ropy)
Já bych řek, že ta statistika není úplně přesná.
Z množství prodaných pohonných hmot a počtu registrovaných (plus odhadu projíždějících) aut se dá zhruba spočítat roční spotřeba jednoho vozidla.
A protože, jak je všem dobře známo, průměrné patnáct let staré auto má při prodeji na tachometru natočeno úžasných 40000 km (),
vyjde z toho nakonec SKUTEČNÁ SPOTŘEBA asi 70 litrů, tedy emise 1610 gramů CO2/km
Kdo ještě neviděl, koukněte na cowspiracy - podle tvůrců je největší eko zátěží pro naši planetu chov hospodářských zvířat, který produkuje více CO2, než celá doprava dohromady (včetně letadel, lodí atd.). Pokud je to pravda, tak nové motory, nebo nekupovat Fidorky kvůli palmovému oleji moc nepomáhá. Stačilo by přestat jíst maso ... jak jednoduché.