- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ještě že Equa bank nic takového nemá : )
To nesvědčí o nenažranosti bank, ale o absolutní stupiditě jejich klientů, kteří jsou asi nesvéprávní, protože neumí nebo prostě nechtějí změnit banku, kde tyto a mnohé jiné poplatky prostě nejsou. Každý své zboží nebo služby může prodávat za kolik chce, pokud najde dostatek hlupců, kteří to jsou ochotni od něj kupovat. Pokud hlupci nebudou, trh se napraví sám právě díky konkurenci
Názor níže: Mám banku s poplatkem a 120 Kč/měs. Popuzuje mě, ale nebudu měnit. Proč chodit k bance, kde to samé mám zadarmo?
Výborně, tento názor mi připomíná lidi z jedné vísky - Starosta mi nevadí, tak ho budu zase volit. - Opravdu? A v čem ti kdy pomohl? - No, vlastně dětské hřiště bych rád v obci měl, on ho nezajistil. Když jsme potřebovali tohle, tak řekl, že to nejde, aniž by to zkusil; když tohle, tak nám dokonce házel klacky pod nohy. No jo, máš pravdu, nic lidem nepomohl. Ale stejně ho budu volit.
A proto jsou starostové, jací jsou, proto si velké banky dělají, co chtějí, proto je nejoblíbenější Nova, Gambrinus, krabčák, točeňák s podílem masa 0,5%, Staropramen, Blesk. Takoví jsou typičtí čeští občané.
Nezapomínejte, že i účet za 120 Kč/měsíčně se může vyplatit, pokud má ta banka služby, na kterých se vám to vrátí. Mnoho tzv. levných bank například dře klienty na nevýhodných kurzech deviz.
Ještě jsem nenašel banku, která by si účtovala poplatek na založení/změnu/zrušení trvalého příkazu přes internetové bankovnictví. Jediné co je na tomto poplatku absurdního, je řešit to v anketě
Může mi někdo říct jeden jedinej důvod, proč mít banku, která chce za cokoli poplatek? Stačí i hloupej, neptám se jen na rozumný důvody. Moje banka snad za něco někomu nějakej poplatek někdy účtuje, já ale neplatil nikdy ani korunu. Účet používám na všechno, na co jen se běžný účet používá. Hypotéku mám taky, kdyby snad chtěl někdo argumentovat tím, že musí.
Důvodů může být řada. Důvěra v danou instituci, služby které jiní nenabízejí. Vedení účtu bez poplatků je většinou bankovní servis na té nejnižší myslitelné úrovni. Někdo chce mít bankomat na každém rohu, někdo třeba odmítá zoufale těžkopádné internetové bankovnictví.
Převod peněz bankou z účtu klienta na jiný účet je službou a bylo by naopak absurdní, aby ji banka poskytovala gratis.
Obecně platí, že je mnohem užitečnější pro společnost, aby se platila přiměřená částka za vše, co má svoji hodnotu a naopak se státem nevytahovali občanům peníze z kapes na to, co si to nezaslouží. A takových věcí je nepříliš. Bohužel, stát (zastoupen politiky a úředník) s oblibou rozšiřuje svoji přerozdělovací mantru a jsme potom tam, kde jsme.
Jelikož onu službu má kompenzovanou mou službou, že bance poskytuji své peníze, pak to absurdní není.
Jednoho krásného dne jsem přišel do pobočky ČS a řekl si o "nulové" poplatky, jinak že 100 metrů odsud je FIO banka a přejít ke konkurenci je otázkou pár kliknutí. Jsem stále u ČS a poplatky neplatím.
Zkusil jsem totéž za stejných okolností (Senovažné nám. když tam ČS ještě byla) a těch 100 metrů jsem přešel. Musel jsem. A s výjimkou jejich IB jsem plně spokojen.
Za kazdou platbu kartou vam ten poplatek za vyber zase vrati.
Banka za upload příkazů do ČNB platí. Tj. zpoplatnění odchozích příkazů mimo banku svou logiku má.
Jak mají banky vydělat na klientech, kteří nemají úvěr, málo platí kartou (tj. nejsou provize), neinvestují a na běžném účtu nula nula nic? Pak by jim vlastně banka dávala internetové bankovnictví zdarma ...
Tihle klienti vydělávají bance tak, že svoji hotovost drží u ní a ona s ní může nakládat...
tak doba personální i velikostní optimalizace poboček trvala fakt jen chvilku, než si banky uvědomily, že ten úvěr (a tisíc jiných kravin) se fakt lidem tlačí líp osobně přímo na pobočce. místo zmenšování poboček naopak začaly stavět nová klientská centra. takže banky teď rozhodně nechtějí online samostatnost klienta (reaguju na to, že banky trestají někoho za to, že se chová jak chtějí).