Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Žluté autobusy hlásí další rekord. Změní trasy, přibudou nové vozy

Konkurence v mezinárodní autobusové dopravě v Česku dál přitvrdí. Po nedávné expanzi Flixbusu přidá nové spoje i linky Student Agency. Z boje zatím profitují zejména zákazníci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V25e48r59o53n60i63k84a 87Š65k88v21á30r83o37v33á 5241340936326

Mě chybí spojení do východní Evropy, co takhle pobaltí, nebo Rumunsko? Do Bukurešti jezdí Eurolines, ale co třeba Kluž, nebo Jasy?

0/0
7.3.2016 9:38

P18e20t69r 60N95a49j60d22e74k 7407176673131

Chtělo by to ještě nějaké přímé spojení z Ostravy do Bratislavy na letiště.

0/0
1.3.2016 17:27

T25o27m29a33s 38N22o49v75o31t71n11y 1531144506825

Ještě by mohli na té lince do Budapešti si řešit přestávku v Brně u Grandu a ne že nasednu do autobusu a pár kilometrů za Brnem je hned přestávka a cestu to o půl hodiny zbytečně prodlouží, to už je pak lepší jet s Eurolines nebo vlakem. Cenově to (zatím) vychází nastejno. Jinak to bude zajímavé - Eurolines SA konkurovat nějak ve větším nedokázala, oranžoví Maďaři s Bovama to zabalili hodně rychle, Polski bus jezdí jiné linky, Flixbus ale chystá expanzi bude to zajímavé. A hlavně pro cestující. Už teď třeba akční jízdné Bratislava - Vídeń stojí za to... a posílení linek do Vídně je skvělé, často byl problém koupit jízdenky pokud to nebylo x dní dopředu.

0/0
1.3.2016 16:33
Foto

D73a50v96i44d 97R98u79m24l 8287980972412

Osobně bych uvítal více busů na trati Praha - České Budějovice. Sehnat na víkend bus tam a zpět pár dní před odjezdem, je nadlidský výkon. Často bohužel musím využívat konkurenci, protože prostě není místo (už vůbec ne pro dva, natož vedle sebe sedět). Chápu, že někdo to ví dopředu, co budete kde dělat, ale někdo takové štěstí nemá. Dle mého se tím připravuje o zbytečné zisky. Vždy je jejich bus naprosto vyprodám a posilující bus taky.

+2/0
1.3.2016 15:50

R84a32d76e30k 61J72a93n11a59t98a 9205736574712

Vždyť vlak do Budějovic vám jede zhruba stejně dlouho, každou hodinu a místo je vždy a cena je pod 1 Kč/km ...

0/0
2.3.2016 10:50

J60a16n 66Z65a20h22r74a20d25n40i42k 3184870877961

Můžete se mnou nesouhlasit a tvrdit že ČD je lepší ,ale ty poloprázdné pendolina co jezdí do Ostravy mluví za vše V

+3/−5
1.3.2016 15:23

J27a30n 91K52o89b72ě55r68s98k17ý 1510536511723

Jak prázdná ? Ano, zcela nepochybně některá prázdná jezdí, ale rozhodně ne všechna. Ve špičce jsou vyprodaná stejně jako RegioJet mimo špičku prázdná stejně jako RegioJet, který se zdá být sice plnější, ale spousta rezervací se stornuje před odjezdem. S obsazeností Pendolin bych se netrápil, jezdím často a prázdný bývá většinou jen tichý oddíl.

+4/0
1.3.2016 15:49

J10a91n 34K83o90b41ě24r14s16k34ý 1860266541883

Jo a ČD mají ještě i Expressy a ty taky prázdné nejezdí.

+2/0
1.3.2016 15:49

J68a42n 73J74í76c79h67a 8550300108111

Oba nejvetsi dopravci....kdo je ten druhy?

+1/0
1.3.2016 14:45

P13e60t98r 24N21e68c49h73a28n90i55c50k75ý 7723826898920

Dálkovým autobusům po Evropě nahrává impotence Evropských železnic (a jejich správců infrastruktury a tedy i států jako takových) přeshraničně spolupracovat. Na silnici a ve vzduchu jste v Schengenu a při nákupu jízdenek na vlak máte pocit, že železná opona stále existuje. Těch komplikací, tarifních nesmyslům a nesmyslných příplatků, kdy za 2km zaplatíte nesmyslné částky, jen protože to je přes čáru. Mimo vybrané akční včasné jízdenky je jednorázové cestování vlakem přes hranice opravdu jen pro fajnšmekry. Přitom autobus nad 500km je holé šílenství (snad kromě poznávacího zájezdu).

+23/0
1.3.2016 14:30

J43a74n 96Č10e13k23a93l 7339405704844

Jj, přeshraniční doprava ČR-Bavorsko a ČR-Horní Rakousy je zoufalá, tarifně i kvalitou...

0/0
1.3.2016 14:33

P94e51t98r 89N30e32c91h26a12n45i65c59k68ý 7353976488920

Nejen ČR, přes většinu hranic EU, třeba Slovinsko - Rakousko, Slovensko - Polsko

0/0
1.3.2016 14:43

J68a89n 83Č82e46k91a57l 7309965874184

Slovensko je zabité obecně i ve vnitrozemí...:-)

Slovinsko-Rakousko ještě jde, ať už Jesenice nebo Spielfeld-Strass, horší je to do Itálie, tam nejede ani kolo. Resp. jede, Slovinci provozují pár svých osobáků přes čáru do Villa Opicina a odtud se musí terstskou MHD...

0/0
1.3.2016 15:09

M37a68r53t35i72n 96H74o37d69í32k 2575585708477

Proč, nedávno jsem jel a přišlo mi to fajn. Rozhodně vyšší kvalita než vlakem po ČR, včetně příšerného Pendolina, které by měli někde shodit se skály a nnakoupit německé IC.

0/−4
1.3.2016 14:54

J34a42n 74Č49e98k60a20l 7549145484564

A čím jste jel? ALEXem na Mnichov, anebo Dvořišťskou lesnou železničkou?

+1/0
1.3.2016 15:10

J34i92ř46í 31B12í12l22i93k 6339721751713

Pendolino je náhodou super !

+1/0
1.3.2016 15:52

P68e84t40r 64M74á89c43a 9973517594490

Pitomost. Srovnání pohodlí Pendolina s Byznys třídou RJ .

0/0
2.3.2016 18:02

R70a51d58e68k 85J42a14n88a21t28a 9425366744712

"za 2km zaplatíte nesmyslné částky"

---------

to ale platit nemusíte. prostě běžte do e-shopu, dejte praha-mnichov. 386 Kč je myslím dobrá cena.

0/0
2.3.2016 10:51

P34e56t37r 34N85e93c74h65a57n43i83c33k69ý 7763566618870

No ale to je jen u vybraných určitých tras. Co Bohumín - Chalupki? Babylon - Furth? Velenice - Gmünd, Spielefeld Strass - Šentij, Co když třeba jedu do Gdynie, GarmischPartenKirchen, Szekesfehervaru atd. On ne každý jezdí po "akční" relaci.

0/0
2.3.2016 10:57

J16o63s50e86f 61Č25i69h18á15k 7221549430456

Z Chomutova do Prahy není kromě auta, které vyjde na provoz dráž nic lepšího než SA.

+1/0
1.3.2016 14:27

J92a22n 16Č18e47k65a57l 7139755934914

A není lepší než 1h45 v autobusu jet 2h10 vlakem?

+5/−1
1.3.2016 14:36

J36o66s35e97f 19Č85i51h10á15k 7641909480226

Za 80 Kč?

+2/0
1.3.2016 14:41

J56a64n 48Č32e22k40a59l 7399715444374

Za 119, s IN25-kartou za 109...

0/−2
1.3.2016 15:12

J75o85s14e28f 52Č84i92h23á36k 7821619630166

Takže si připlatím za 35 minut času navíc 39 kč.

+4/0
1.3.2016 15:47
Foto

B82r65o14n16i88s51l96a79v 65G51a68b24r53y26š 2522469321

Snad 25 minut, ne?

0/0
1.3.2016 16:19

M56a98r90t49i93n 89K42a66r17á90s38e18k 9858583498808

Takze to trva dele, ale za to je to drazsi...

+8/0
1.3.2016 15:47

J82a27n 15Č51e18k42a90l 7789855174704

Já tedy radši pojedu o tu chvíli déle a o pár korun dráž, ale zato vlakem, kde se můžu volně pohybovat...

0/−4
1.3.2016 15:54

M59a12r98t47i70n 66K37a91r21á68s25e50k 9988963258608

U cesty trvajici pod 2 hodiny mi nevadi sedet na miste...

+3/0
1.3.2016 16:03

P43e20t30r 25N69a85j95d48e74k 7447146403771

Mě teda v autobuse nikdy nespoutali. Vás jo?

+1/0
1.3.2016 17:22

M22i82r78e44k 87Z42á28v45o34d10n25ý 7742897340398

Koukám ven a žádný žlutý ani zelený autobus nevidím :o)

+1/0
1.3.2016 14:24

O82n30d88ř89e74j 31F70r62a25n31c 4739201378

Už tu dlouho nebylo Jančurovo PR...

+7/−2
1.3.2016 14:17

J64a43n 40Z87a24h18r42a33d37n17i80k 3604900597271

Jezdím regiojetem 14 krát ročně a než začal jezdit REGIOJET a nebyla konkurence tak po mě ČD chtěli za jízdu pendolinem 1200 Kč v jednu stranu !! I kdyby pendolino pozlatili tak do něho nevlezu ( samozřejmě že jsem ČD 1200 Kč nedal a jel autem.

+2/−10
1.3.2016 14:10

D45a40v90e 40Ř12e75h58á83k 8698815695253

1) nemůžete srovnávat dva odlišné produkty. SuperCity je produkt pro manažery, business obchodníky, prostě lidi, kteří chtějí být včas a hlavně rychle v cíli. Cena je větší. Oproti tomu regiojet je spíše low-cost a cílí především na studenty, kteří obracejí každou korunu a za kafe zdarma přežijou i nějaké to zpoždění. 2) pendolino nikdy nestálo více než 700 korun, i před konkurencí a to v první třídě, kde máte v ceně jízdenky i občerstvení.

+15/−3
1.3.2016 14:13

M96a61r14t33i59n 76H83o14d45í85k 2175415668957

Nevím, Pendolinem jsem párkrát jel, ale připadal jsem si tam jak v ponorce. Oproti německým IC je to o ligu níž. prostě se při nákupu hrálo na nižší cenu.

+2/−4
1.3.2016 14:57

J32a12n 68Č97e39k56a85l 7399705844284

Pletete jablka a hrušky - Pendolino má menší prostor kvůli naklápění, to nemá nic společného s cenou, právě naopak...

+5/0
1.3.2016 15:13

D97a61v52e 94Ř61e70h72á27k 8558385985763

pendolino má svým interiérem blíže k letadlu než k vlaku, i cesta samotná je mnohem komfortnější, jelikož oblouky "klopíte" narozdíl od tradičního cukání v normálních vozech

+4/0
1.3.2016 15:34

M39a95r56t54i73n 20K13a73r93á17s98e16k 9608533228948

Na druhou stranu je nekterym lidem v klopicich se vlacich blbe...

0/0
1.3.2016 15:48

M39i53r21o42s15l71a17v 81J32o43r71d68á60n 6139660283914

Jestli to je odlišný produkt, tak proč si teď konkurují?

+3/0
1.3.2016 14:57

J16i22ř52í 65B46í81l65i75k 6769291911113

Na tu cenu před konkurencí jste přišel kde. Leda by to sedělo na zpáteční cestu. Tyhle pohádky si nechte pro Karkulku

+1/0
1.3.2016 15:55

H97e82r65b41e28r15t 23M32a37c69h57á73n22ě 1814150586

Pan Sůra byl na horách?

Konečně zase pořádný článek o Jančurovi...

+7/0
1.3.2016 14:00

P10e17t75r 25Z92a92s17k87o75č23i72l 2765442238239

Aktuálně Praha-Vídeň vlak 4h2m a Student Agency 4h50m, o tom agent Student Agency Sůra taktně pomlčel. To nějak nechápu, kdo by jel busem místo vlaku, když to jede stejně dlouho (teda bude, teď je to navíc naopak), ale evidentně někdo jo, jinak by ty busy nejezdily, že.

+14/−5
1.3.2016 13:45

P69e18t98r 66P12e53t63r 6473792388583

Hlavně vlak je mnohonásobně pohodlnější, i kdyby tam jezdily staré herky. Otázka je cena, ta běžně bývá v neprospěch (bohužel) vlaků.

+9/−1
1.3.2016 13:48

J44a41n 98Č69e60k86a81l 7589105614354

PETR PETR - vlak Praha-Vídeň stojí plná cena 1110 Kč, pokud kupujete aspoň 3 dny předem, tak 524 Kč. A naprostý souhlas, pokud někam jede vlak tak je jasná volba vlak. Bohužel třeba Praha-Norimberk nebo Mnichov je vlak tak pomalý, že je mimo mísu...

+2/0
1.3.2016 14:10

M97a92r20t16i52n 67H51o69d98í19k 2665615588177

Pro mě je tedy spíše pohodlnější autobus, pakliže člověk chytně možnost dobrého místa. Tedy mluvím o českých vlacích. V jiných státech jsou vlaky na jiné úrovni.

+1/−3
1.3.2016 14:59

J20a38n 50O21n29d77r26o80u60š92e47k 5366879406248

To je blbost. Vlaky do Vídně jsou luxusní, nesrovnatelně lepší kvalita než bus a možnost zajít na normální jídlo, kávu, pivo. Prostě značka ideál. Bus, kde si nemáte kam dát nohy ani věci a modlíte se, aby vedel vás nikdo neseděl. Protože jinak jste u okýnka uvěznění na fleku bez možnosti si cokoliv kamkoliv odložit.

+3/−1
1.3.2016 15:55

T75o82m87a24s 76N96o91v24o43t11n92y 1471704706965

Ale hodně dlouho to tak nebylo. Než přišly Railjety. A pokud jeden "červený" Railjet, tak obyčejné občerstvení bude dražší než drahé jízdenky....

0/0
1.3.2016 16:37

T85o34m88a40s 19N74o62v79o83t80n74y 1141554836285

Než jet starým béčkem nebo něčím podobným tak to 100x raději pohodlným busem. Courat po vlaku nemusím.

+1/−1
1.3.2016 16:36

J21a53n74a 86S21t93e89h63l65í91k76o37v57á 2729570170296

co mi hlava nebere je Londýn, jak může někdo jezdit busem do Londýna za 2000,- když letenka se sežene i levněji..

+13/0
1.3.2016 13:50

P94e35t14r 16N26e22c77h43a91n11i22c19k31ý 7233736128890

A přes Calais

+2/−1
1.3.2016 14:13

J36a15n36a 76S80t42e29h41l22í13k60o12v14á 2719630850486

ještě k tomu..

+1/0
1.3.2016 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.