Diskuze

Drobné nechte doma. Autobusů s placením bezkontaktní kartou přibývá

Čím dál častěji nemusí lidé před cestou veřejnou dopravou řešit, zda u sebe mají hotovost. Česko je v zavádění bezkontaktních plateb bankovními kartami v dopravních prostředcích v evropské špičce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
HM

Big Brother. Ted uz snad jen seriova cisla utrzku toaletniho papiru.

0 0
možnosti
OJ

bohužel, jak se poslední dobou na idnesu stalo zvykem, jde opět o zmatenou slátaninu, z níž není čtenáři jasné, co chtěl vlastně redaktor sdělit Rv

je řeč o bezkontaktních bankovních debetních kartách (Maestro, Visa, ...) nebo o bezkontaktních čipových kartách jednotlivých dopravců nebo regionálních dopravních svazů? patrně je ta první možnost správně, protože druhou spousta dopravců nabízí už dávno, ale čtenář si to může pouze nepřímo dovodit z toho, že tam citují ředitele MasterCard a píší o problémech se signálem při platbě ve vlaku :-(

2 1
možnosti
JS

J44a87n 33S76ů70r21a

2. 3. 2016 9:43

Zkuste si prosím najít definici platební karty.

2 0
možnosti
MK

V MHD je to reálné, ale v linkové dopravě je to utopie, protože na mnohých vesnicích k tomu chybí to nejpotřebnější - signál toho správného operátora. Resp. signál je, ale na poli za vsí, vesnice v údolí je bez signálu. Ono by to možná fungovalo, ale v každém autobuse by musel mít terminál tři modemy, pro každého operátora jeden.

Co takhle, kdyby pan ministr Babiš v rámci zavádění EET donutil operátory ke vzájemnému sdílení sítě tam, kde nemá pokrytí? U 3G internetu to šlo.

0 0
možnosti
MV

Vzájemné pokrytí moc nepomůže, když se všichni oprátoři primárně zaměřují na místa, kde se vyskytují větší skupiny lidí. Navíc O2 a T-Mobile, pokud vím, své datové sítě sdílí (k velké nelibosti Vodafonu ...)

0 0
možnosti
JK

Článek dělá z VÝJIMEČNÝCH případů pravidlo. Ve skutečnosti SKORO NIKDE u nás v autobuse s platební kartou neuspějete - až na v článku vyjmenované výjimky. V Praze se třeba jedná o plné DVĚ tramvajové soupravy a jednu příměstskou autobusovou linku do Kutné Hory ;-D

0 0
možnosti
JJ

J79o77s50e15f 42J83ů73z42a

2. 3. 2016 7:55

S bankovní. Ale pokud započítáme placení elektronickou peněženkou docela rozšířených dopravních karet, je situace jiná. Přijde mi, že článek trochu směšuje - spojí rozšířenost bezhotovostních plateb dopravními kartami, které ale nejsou novinkou, s nově zaváděným použitím bankovních karet, a vidíme výsledek.

3 0
možnosti
Foto

A na poště pořád nic ;-D

4 1
možnosti
PV

Můžete si tam za to koupit sázenky a kódy, to jinde také nemají :D

3 0
možnosti
PN

V Polsku už to má dost sítí MHD a některé vlaky

0 0
možnosti
Foto

Jojo, Plzeň to má udělaný výborně - ať už jde o platby běžnými kartami, nebo rozsahem využití Plzeňské karty. S jednou kartou mít možnost zaplatit tramvaj PMDP, autobus ČSAD, parkování na Rychtářce i v ulicích a ještě k tomu vstupné do divadla je nádhera. Pražáci, učte se ;-)

2 0
možnosti
RK

A kolik z tý vaší karty dostali VIP nadlidi? Nic. Plzeňáci, učte se:-P

4 0
možnosti
Foto

V Brně jezdí některé autobusy s platebním terminálem už víc jak půl roku, bohužel umí jen označovat papírové jízdenky :-/ A s tou evropskou špičkou bych byl opatrný, patříme na špici v mnoha věcech ale určitě ne v zavádění bezkontaktních plateb kdekoliv... 8-o

1 1
možnosti
RP

Patříme ke špičce v počtu transakcí. Což je pravda. Zkuste na západ od nás platit kartou třeba jedno euro kartou :-D. Budete za trotla. U nás běžná věc.

0 0
možnosti
RK

"například Praha chce automaty umístit do některých tramvají." To je chytrý. Takže kdo vleze do tramvaje kde ten automat nebude jen s kartou, ten bude mít smůlu.

9 0
možnosti
MZ

To je snad logické...

0 0
možnosti
MT

někdo to zaplatit musí. Kartové společnosti to nedělají zadarmo.

0 0
možnosti
KL

některé náklady se ale zase sníží, třeba tisk a distribuce jízdenek.

4 0
možnosti