Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a13r85t91i92n 27K91o60u49š47a 6565644584

Navrhuji zavést nevyužité nákladní vagony pro osobní přepravu, nebo ješte lépe plošinové nákladní vozy, ve stanici se jen přibrzdí a cestující si vyskočí.

To bude úspora.

0/0
3.3.2016 12:23

R69o82b51e51r71t 54P68r41a39ž44á24k 4988456575560

To už dávno zavedli v Hošticích a stačila jim na to 810. Nebo dokonce M131? Asi jo. Inkubátor má za jízdy blokované dveře.

0/0
4.3.2016 17:53

M87i33r84e30k 85G72a18j98e16r 5391306269510

Vzhledem k přílivu migrantů, kteří mají v Bruselu výcviková a ideologická centra pro teroristy, tak lze očekávat, že budou vlaky TGV brzo dopravovat za minimální cenu dvojnásobek pasažérů a zdarma i černé pasažéry.

+1/−5
2.3.2016 17:50

J69i77r37k25a 25H78o42n89c66ů 2844424591178

Z Molenbeeku do Paříže jen za deset eur a do jednoho kufru nacpete dost munice.

0/−2
2.3.2016 19:35

J54a27r54o39s14l68a42v 71N74o76v39á56k 1585290490657

Tu munici tam nenacpete. Ten kufr se mysli prirucni stennych rozmeru jako do letadla a s vahou do 12 kg.

0/0
3.3.2016 17:28

M10i81r92o26s53l26a59v 12Z34i41k60m25u96n80d 6778662747558

Vždycky je místo k sezení na podlaze ... Celkem běžný způsob cestování ve vysokorychlostních vlacích ICE v Německu ...

0/0
2.3.2016 17:47

V68l48a65s43t63i52m86i93l 20S58v87o58b25o96d48a 7723238675814

Do Brusele bych nejel ani zadarmo, ani v leže ;-).

0/−4
2.3.2016 17:41

P56e82t23r 66V38a42n32ě89k 3742954292188

Opět se ukazuje předjímavost Českých drah, které zavedly vlaky na stojáka ve špičkách mnohem dříve, než kolegové ve Francii :) A dokonce je ani nemusí zlevňovat oproti sedícím ;)

+7/0
2.3.2016 17:27

J89a90n 24J64e95m78e15l70k44a 1385930

Třeba by někdo po lístcích za 100E na ČD a absenci VRT změnil názor:-P 40E je pouze marketingový začátek.

0/0
2.3.2016 17:37

M11i62r62o60s27l91a42v 49Z96i64k10m46u23n45d 6578892467448

Místo "k stání" se nabízelo i v jízdenkových automatech v Itálii ... rezervace vyprodána >vybrat jiný vlak nebo místo k stání ...

0/0
2.3.2016 17:48

L44u95k13á94š 92A90d79a19m35e14c 3447293660297

To už to soudruzi ve Francii vážně dotáhli tak daleko, ta na kresleném obrázku musí být ze tří lidí povinně jeden tmavý?

+10/−1
2.3.2016 16:34

P93e32t95r 73M94a91r35š35o74u59n 5155728416106

Pravda, ten obrazek neni spravny. Kdyz jsem byl v Parizi, tak abych francouze pohledal...

+5/0
2.3.2016 16:57

M77i30c60h81a11l 74K50o47z24d90e36r58k26a 4970355231

Dostal mě popisek k první fotografii v galerii.

...4 zastávky na vysočině!? Proč? Kde? I kdyby měly být na celé trati 4 zastávky, tj. třeba Praha, Benešov, Žďár nad Sázavou a Brno, bude to přeplácaný. To se potom může snažit jak chce, ale do Brna mu to potrvá hodinu a půl a pořád bude časově zajímavější, dojet to autem po D1. Jednu zastávku bych ještě pochopil, zbytek ať obslouží regionální vlaky.

Jsem všemi deseti pro stavbu VRT. Už teď máme 10 let zpoždění. Ale jestli se budeme na rychlovlak dívat jako na autobus, který musí nutně stavět v každé obci, tak si ho prostě nezasloužíme.

0/−5
2.3.2016 16:19

R54a74d68e35k 50J30a19n32a25t85a 9395716634132

Popisek je pravdivý. Počítá se zhruba se 4-5 zastávkami. Nebudou v nich samozřejmě zastavovat všechny spoje.

Stejně jako je tomu na současných tratích, víte kolik je zastávek mezi Prahou a Pardubicemi, i když dálkové vlaky to jezdí nonstop?

+5/0
2.3.2016 16:25

M27i72c39h96a18l 59K62o95z15d74e91r45k16a 4960475811

Jo, taky už jsem se nad tím zamyslel. Tak budu toufat že to nedomrví jako na trati Liberec-Tanvald, kterou by vlak uměl projet za půl hodiny, ale courá se tam hodinu, protože musí stavět na všech zastávkách jako autobusy a tramvaje, které s ním jezdí souběžně.

Je to sice hodně vzdálené přirovnání, ale jiné tratě zas tak dobře neznám. Jen se vždycky divím, proč mi trvá cesta vlakem stejně dlouho, jako autobusem.

+1/−1
2.3.2016 16:53

T47o59m66a48s 19A83u62g19u84s90t90y88n 6277976571770

Takovéhle zastávky na VRT jsou nesmysl. Bohužel pár pantátů na vidlákovech si usyslelo, že když už tam ta železnice bude, že z toho chtějí taky něco mít. A asi chtěli být slavní zastávkou pro pár lidí, tak dali souhlasy se stavbou výměnou za zastávky

0/−3
2.3.2016 19:50

R17a26d82e76k 94J29a92n60a30t18a 9685706874672

Proč by měla být zastávka např. v Jihlavě nesmysl? Zastavoval by tam samozřejmě každý 2. či 3. spoj, dle poptávky. Kromě toho by v místě těch propojek odbočovaly linky např. do ČB či měst na Vysočině. Rychlovlaky nemusí jezdit celou trasu po VRT - viz Německo nebo Francie.

+1/0
2.3.2016 20:28

O82l58d64ř75i76c54h 18J53a28n35e81č49e78k 8209126833881

viz Rakousko: mezi Vídní a Salzburgem jezdí v hodinovém taktu jak railjety, které staví jen v St. Pölten a Linci, tak "zastávkové" IC (snad ještě letos budou nahrazeny zastávkovými railjety). obdobně by to mělo být mezi Vídní a Villachem přes Graz po otevření Koralmbahn a Semmering Basistunnel. rozdíl v jízdní době "rychlovlaků" a "zastávkových rychlovlaků" je na těch cca. 300km cca. půl hodiny.

jen si nedokážu představit, jak by v českých podmínkách měl rychlovlak po VRT jet jen část trasy - to jako že by expres z Berlína v Jihlavě odbočil do Znojma? ;-D

0/0
3.3.2016 9:38

R87a91d25e50k 86J14a86n60a38t90a 9945606504112

Z Berlína asi ne, ale linka Praha-Jihlava-Znojmo by existovat mohla (pokud by se alespoň trochu upgradovala trať Jihlava-Znojmo). Případně výchozí třeba z Ústí (aby se štřila kapacita Praha hl.n.).

0/0
3.3.2016 19:39

R13a54d18e24k 45J79a73n78a31t95a 9665476714732

Zde máte pěkný obrázek: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2014/SZ514/800x800_vrt05.jpg

0/0
3.3.2016 19:45

O20l39d14ř68i15c67h 81J65a10n16e53č67e68k 8249356533151

to je ale hodně blbé přirovnání. Liberec - Tanvald je lokálka, drtivá většina potenciálních cestujících bydlí v úzkém údolí podél trati. pokud chcete, aby tam ti lidé tím vlakem jezdili, musí mít zastávku v docházkové vzdálenosti, jinak se na vlak vykašlou a pojedou busem nebo autem. vycházíme z toho, že vlak je pohodlnější a spolehlivější, proto ho lidé upřednostní, i když jede stejně pomalu jako bus. mimochodem, busem ze Smržovky dojedete jen do Jablonce, dál do Liberce pokračuje myslím jen pár 'dálkových'. z Jablonce do Liberce je vlak poměrně rychlý, tramvaj mu nemůže konkurovat a i bus na stávajících silnicích těžko, tam je hlavně problém, že liberecké nádraží je dost daleko od centra.

alternativou je rychlá železnice s málo zastávkami, do nichž by cestující svážely autobusy anebo by tam sami jezdili autem. v druhém případě by byla potřeba velká záchytná parkoviště, což je v ČR zatím dost utopie. stejně jako v tom úzkém údolí přestavět stávající lokálku na 'rychlou železnici'.

0/0
3.3.2016 9:47

M98i19c21h45a69l 15K40o79z87d32e50r29k50a 4390565101

No, v principu to zas tak daleko není. Máme tu trať, která má potenciál být nejrychlejší spojnicí mezi třemi městy. Ale nevyužíváme ho, protože bereme ohledy na 3% (hádám, dost možná je to ale o hodně míň) populace, která bydlí zrovna blízko té trati, přičemž zastávku autobusu, který jezdí souběžně, mají jen o 200 metrů dál. Ten vlak je docela drahý špás s velkým, ale nevyužitým potenciálem.

A to samé nám hrozí u VRT.

Do 30 km od Prahy, Brna a Ostravy bydlí 1/3 populace ČR. Ti by mohli využívat potenciál Praha-Brno a Brno-Ostrava za hodinu. Budeme brát ohledy na další 3% populace z okolí Benešova, Velké Bíteše, Vyškova a Valmezu a o hodinu tu trasu natáhneme, přičemž projekt prodražíme o stavbu dalších zastávek a z Prahy do Ostravy se bude ve finále jezdit za 3 hodiny, stejně jako dnes s Pendolinem.

0/0
3.3.2016 11:16

O27l55d69ř19i39c59h 43J56a45n84e93č87e91k 8749736693191

jenže Liberec - Tanvald není zdaleka jen o počtu zastávek - na té trati je spousta nepřehledných přejezdů, je to jednokolejka s hustým provozem, kde se musí brát ohled na křižování. rekonstrukce trati v loňském roce umožnila zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými výhybnami (Vesec, Jablonec, Smržovka, Tanvald) ze 20 minut na 15 a tím zkrácení cesty z Liberce do Tanvaldu ze 65 minut na 50. kdyby vlaky dále výrazně zrychlily, musely by se výrazně změnit intervaly, možná by i zřetelně ubylo spojů. každopádně by to vyžadovalo další rekonstrukci za stovky milionů, ne-li miliardy (včetně staveb záchytných parkovišť, příjezdových cest a obratišť pro autobusy u vybraných stanic atd.).

smysl by dávalo alespoň polovinu spojů zrychlit - tak, aby zastavovaly jen ve větších stanicích, mezi Jabloncem a Libercem by nemusely zastavovat vůbec, když vedle železnice jezdí tramvaj - zastávkový by byl jen každý druhý nebo třetí spoj. ale to by se nejspíš nenacpalo do grafikonu. právě mezi Jabloncem a Libercem v minulých letech většina vlaků téměř nestavěla - teď už zase staví všechny, nejspíš proto, že to i tak z Vesce do Jablonce, tj. z jedné výhybny na další, stihnou za 14 minut a proškrtání zastávek by tak znamenalo jen prodloužení pobytů ve výhybnách. podobně to bude i na zbytku trati.

přitom určitě nejde jen o 3% ("dost možná ale o hodně míň") potenciálních zákazníků - pokud škrtnutím zastávky z vlaků zmizí všichni, kteří tím ztratí pěší dostupnost železnice, tak snad vyjma zastávek ve Smržovce těch cestujících ubyde docela dost. nemůžete jako základnu brát celý Liberec, protože většinu Liberečanů železnice do Tanvaldu vůbec nezajímá, stejně tak je relevantní sotva pro polovinu Jablonce. takže já myslím, že prostým proškrtáním zastávek bez výrazných investic do dalšího zrychlení trati a návazné infrastruktury by těch cestujících ubylo o desítky procent (a při miliardových investicích by spousta lidí brblala proč se už zase cpou miliardy do lokálky kterou stejně nikdo nepotřebuje).

0/0
3.3.2016 12:51

M59i96c41h41a93l 32K17o63z48d63e38r34k65a 4810605831

No, před rekonstrukcí se chlubili, že díky novým kolejím zvládnou jezdit z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny. Při takové úspoře by tam železnice fakt dávala smysl. Liberečáky možná Tanvald moc nezajímá, ale v Tanvaldu zajímá spoustu jidí Liberec a Jablonec.

Je to o efektivitě. Ubylo by lidí z nejbližšího okolí trati, ale zase by na vlak přesedlalo dost lidí z auta a z autobusů. Najednou by totiž měli na výběr jet autobusem hodinu, nebo vlakem půl hodiny. Možná že spousta lidí dnes vidí vlak jako "socku" ale stejně tak jsou schopni svůj názor přehodnotit, kdyby jim cesta vlakem ušetřila denně hodinu cesty.

0/0
3.3.2016 14:48

O57l39d63ř90i96c69h 24J25a32n53e93č41e70k 8699376343181

tak to fakt pochybuju, že před rekonstrukcí se mluvilo o cestě z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny :-) to je se stávajícím množstvím zastávek nereálné naprosto, to by znamenalo průměrnou celkovou rychlost 55 km/h - takovou průměrnou rychlost mají couráky na trase Praha - Kolín, která je dvojkolejná, rovná, s minimem přejezdů a poloviční hustotou zastávek. abyste ji dosáhl, potřebujete mezistaniční rychlost 80 - 100 km/h a zastávky v delším odstupu. to by vyžadovalo Lbc - Tanvald komplet přestavět, dost možná z velké části i dostat pod zem - a seškrtat polovinu zastávek.

podle mě jste si tu jízdní dobu spletl s intervalem vlaků (který nyní skutečně klesl ze 40 na 30 minut ve špičkách) ;-)

ano Liberečáky trať na Tanvald nezajímá, a proto jako spádovou oblast můžete počítat Desnou, Tanvald, Smržovku, Josefův Důl, Lučany, půlku Jablonce a Vratislavice. plus pár vesnic kolem. hrubým odhadem 50 tisíc lidí. pokud proškrtáním zastávek 8 tisíc z nich od železnice odradíte, tak nejde o "3% nebo ještě méně", ale o 16%. a jak už jsem několikrát napsal, aby proškrtání zastávek mělo význam, muselo by současně dojít k výstavbě záchytných parkovišť a napojení autobusů na vlaky, které je v současnosti v podstatě nulové.

0/0
3.3.2016 15:53

M87i56c17h49a45l 78K90o41z84d72e76r82k71a 4860545391

Asi máte pravdu, tedy neplet jsem se já, ale nějaký Jan Sedlák z ČTK. To aby si člověk pořád ověřoval zdroje... Ale je fakt, že tyhle chaba jsou v novinách na denním pořádku a neměl bych se kvůli tomu zbytečně zlobit.

http://www.denik.cz/liberecky-kraj/vlaky-zvladnou-trat-liberec-tanvald-jen-za-pul-hodiny-20141031-iq3k.html

0/0
3.3.2016 20:59

O96l93d14ř58i54c86h 16J12a10n69e33č93e81k 8549606173311

a říkat, že na VRT nemá smysl stavět stanice, protože by to vlaky zpomalilo na nekonkurenceschopno, je nesmysl. přeci nikdo neříká, že všechny vlaky musí stavět ve všech stanicích. jak už jsem napsal panu Janatovi, viz třeba Rakousko: z Vídně do Salzburgu jezdí jak railjety pouze se dvěma zastávkami (St. Pölten, Linz) za 2:15hod, tak IC s 8 zastávkami, které jedou o půl hodiny déle - a nebyl by problém je zrychlit, soukromá Westbahn má 6 mezistanic a 2:22hod. podobný model bude patrně fungovat na trase z Vídně do Villachu poté, co bude otevřena trať z Grazu do Klagenfurtu a Semmering Basistunnel. proč by na VRT z Prahy do Ostravy nemohly jezdit jak vlaky, které by stavěly jen v Jihlavě, Brně a Přerově, tak ty, které by navíc stavěly v Benešově, Humpolci / Pelhřimově, Velkém Meziříčí, Vyškově a Hranicích???! stavět za sto(vky) miliard 350km dlouhou VRT, na níž by byly jen dvě nebo tři nácestné stanice, taky asi moc smysl nedává, ne?

+1/0
3.3.2016 13:03

M84i29c13h68a52l 72K66o86z17d34e81r68k85a 4350585891

Ne že by Railjety byly srovnatelné s TGV, ICE, nebo čímkoliv dalším co na to chtějí nasadit.

Budiž, tak se budou někdy zastávky objíždět, ale pořád u toho budou výhybky a stejně kvůli nim bude vlak muset přibrzdit.

Taky tam bude napojení na Jihlavu, těžko říct jestli se mu v úseku Humpolec-Velké meziříčí vyplatí někde přidat alespoň na 300 km/h.

A pak je tady Vlašim, kde bude vlak zpomalovat a někdy i stavět ...v obci s 12 000 obyvateli. A kdyby to aspoň bylo to nejhorší... Nejhorší jsou Velké Meziříčí a Velká Bíteš. Malé obce přímo u dálnice. Proč tam mají stát zastávky za desítky milionů? Proč tam mají všechny vlaky zpomalovat? Aby se ve Velkém Meziříčí napojily na spoje z Havlíčkova Brodu? To přeci můžou už v Jihlavě. A kdyby byla jedna jediná zastávka uprostřed mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem, nemusí se stavět několik dalších napojení.

Ještě bych pochopil to napojení na Benešov, tam se může přestupovat z Budějic.

Vysokorychlostní trať za stovky miliard má smysl pouze když se tam jezdí vysokou rychlostí. Jestli tam budou čtyři zastávky a tři napojení na další obce, tak se můžeme na 350 km/h vykašlat a stavět to rovnou pro ty railjety a Pendolino.

Co naopak nedává smysl, jsou zastávky rychlovlaku v obcích pod 50 000 obyvatel, které mají navíc dobré napojení na dálnici.

0/−1
3.3.2016 14:30

O81l26d82ř31i32c18h 27J32a23n66e90č27e83k 8199986523721

ano máte pravdu, railjety nejsou totéž co ICE/TGV, ale myslím, že pro ilustraci, že ne všechny vlaky na VRT musí zastavovat ve všech zastávkách to stačí. mimochodem v Rakousku z Německa zajíždějící ICE zastavují častěji a jezdí pomaleji než railjety. ostatně Vy sám jste se tu pokusil o "vzdálené přirovnání" VRT k lokálce Liberec - Tanvald.

nechápu, kde pořád berete tu jistotu, že by vlaky kvůli nádražím nebo výhybkám musely zpomalovat. výhybky jsou i na francouzských VRT mnohem častěji než co 100km. když vlak jede rovně, tak na odpovídající výhybce zpomalovat nemusí. čili průběžná kolej nádraží objede, vlak, který tam nestaví, jede na výhybce rovně a nebrzdí, vlak, který musí sjet do stanice musí brzdit už dávno před výhybkou, aby to do stanice dobrzdil.

zastávky v obcích s dobrým napojením na dálnici mají smysl velmi, protože jde právě o to, dostat lidi z dálnice do vlaku.

stavět na VRT zvlášť stanice pro Humpolec, Pelhřimov, HavlBrod, Jihlavu, Žďár a Velké Meziříčí je samozřejmě nesmysl. ani nové lokálky od VRT do těchto měst. trend je stavět železniční stanice spíše mimo obce a u nich velká parkoviště, případně napojení z okolí autobusy, pokud tam nějaká lokálka už není. stanice by každopádně měla být u Jihlavy, napojit na ni po stávající železnici HavlBrod a Třebíč by bylo snadné. pak jedna u Humpolce (kde by zastavovaly jen NĚKTERÉ vlaky) - tam už taky je lokálka do HB. Pelhřimov je napojený po silnici. a jedna - opět jen pro některé vlaky - u Velkého Meziříčí, s eventuelním napojením lokálky ze Žďáru do Náměšti.

0/0
3.3.2016 16:10

M24i29c24h87a52l 88K69o32z89d67e61r56k22a 4270535501

To je fakt, proč by nemohly být výhybky stavěné na vyšší rychlost?

Vycházel jsem právě z průjezdů stanicemi Belfort-Montbéliard a Besançon TGV. Nedostanu se tam často, ale když už v tom vlaku jsem, baví mě sledovat všechny detaily. Na výhybky se zaměřím příště. :-)

Takže jsme zajedno, že mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem by stačila jedna zastávka a Vlašim ani Velká Bíteš by vůbec zastávky mít neměly? Ale zase, jako zdroj mám: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz což může, ale nemusí být relevantní. Na druhou stranu, tohle je jen diskuse pod článkem v novinách, takže to s hledáním relevantních informací nijak moc nehrotím...

0/0
3.3.2016 21:14

M71i59c45h42a83l 18K28o38z85d83e42r72k23a 4230925151

Tak jsem se na to podíval ...a je to celé nesmysl. Pan Augustýn amá pravdu.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

První zastávka je Vlašim, 50km od Prahy. Další po 50 km, Humpolec, zase 50km a je tu Velké Meziříčí, pak z nějakého důvodu 20 km vzdálená Velká Bíteš a odtud už je to 35 km do Brna. A k tomu ještě napojení do Benešova a do Jihlavy, aby mohl vlak courat ještě víc.

On je problém v tom, že na každé zastávce se předpokládá pohyb lidí a vlak tam nemůže jet 350 km/h. Musí zpomalit na nějakých 160 km/h, což vyjde hodně draho, co se týče energie i času. Když bude takhle brzdit na 200 km trase čtyřikrát, tak postrádá smysl, aby někde zrychloval na 350 km/h.

Podívejte se, jak mají Francouzi řešenou trať Mulhouse-Dijon. Zastávky jsou po 100 kilometrech a navíc vzdálené cca 10 km od měst.

Srokilometrovou trasu zvládne TGV za půl hodiny (přibližně, z centra Dijonu na zastávku u Besanconu), z toho cca 10 minut jede maximální rychlostí. Když bude u nás zastávka jedna, pojede maximální rychlostí dohromady 20 minut, přičemž jediná rychlejší možnost dopravy na trase Praha-Brno bude soukromé letadlo. Když tam budou zastávky čtyři, bude se 350 km/h týkat maximálně deseti minut z celé trasy Praha-Brno. Maximální rychlost 350 km/h pozbude smysl a budeme mít drahou, ale zato nevyužitelnou železnici. A v reálu tam ty vlaky fakt budou jezdit hodinu a půl, což spoustu lidí, zvyklých na dvouhodinovou cestu autem, nenaláká.

0/−2
3.3.2016 11:01

O67l80d43ř45i88c67h 91J57a31n74e20č90e73k 8819506163551

nikdo neříká, že vlaky ve stanicích, které projíždějí, musí jezdit těsně podél nástupišť. průběžné koleje mohou být opodál a pokud by se stavěla fungl nová trať, nebyl by ani problém je v prostoru stanic strčit do tunelu (nebo za zeď).

dokud Češi budou mít vlak za socku, vlastní auto jim bude nade vše a neuvědomí si, že čas strávený za volantem je jednoduše zabitý, kdežto ve vlaku ho mohou využít jinak, tak je nenaláká ani jízdní doba 40 minut.

+2/0
3.3.2016 13:08

J83i10r11k80a 24D86v39o86ř50á73k 4385950643638

Nikoli, na vysokorychlostních "zastávkách" by byly samozřejmě takové výhybky, které by plnou rychlost v přímém směru umožňovaly, do odbočky by se samozřejmě počítalo se snížením rychlosti.

To máte analogické jako třeba teď v Kolíně na koridoru. EC tam může prosvištět v přímé plnou traťovou 160, vlaky co staví a na výhybce uhýbají musí brzdit (rekuperovat) tak jako tak.

+1/0
3.3.2016 16:47

J18a34n 26J67e54m35e94l29k96a 1495540

Buďte v klidu 2040. Plánováno ;-D

0/0
2.3.2016 16:50

L68a11d66i21s82l11a82v 40H90r98o35m63á27d26k16a 4145498333136

Pane redaktore, to neumíte napsat článek bez chyby ? Já takhle pracovat, tak jsem minimálně bez prémií. :-) " I když je jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepo..... "

+1/0
2.3.2016 15:56

M82i33r15e16k 64G65a77j62e53r 5661106259980

Bez překlepu to neumíte ani vy. ;-)

0/0
2.3.2016 17:51

M44a69r40e85k 55T55ů59m74a 4132428466472

Příjde mi to jako dost nedůstojný způsob přepravy, ale co?! Když lidi mají potřebu ušetřit za každou cenu, nechť se přepravují klidně i dobytčákem! :-P

0/0
2.3.2016 15:53

R12a30d76e43k 50J51a71n23a89t83a 9885906484222

Záleží, jak je vlak vytížený. Jízdenku bez místenky máte i u nás, dokonce to jezdí velká většina lidí (přestože je v e-shopu ta místenka zdarma). Prostě si sednete na nějaké volné místo (ať už vůbec neprodané, nebo prodané někomu, kdo nakonec nejel).

Mimo špičku to může být docela dobrý trik. Zaplatíte o 5 eur míň a stejně si sednete.

0/0
2.3.2016 15:58

O53l81d84ř83i94c31h 67J48a17n70e66č41e10k 8169866653801

ano nejspíš si sednou všichni s tou jízdenkou za 10 eur - pochybuji, že ty vlaky jsou stále zcela plné.

myslím, že jde hlavně o marketing - vždyť jde o 10 jízdenek na každý spoj, tj. méně než 3% kapacity. fyzicky by se tam přeci těch stojících vešlo mnohonásobně víc. ale psát 'tickets from 10€' je určitě zajímavější než 'tickets from 15€' - za těch 50€ na spoj to stojí.

0/0
2.3.2016 16:03

R12a38d72e24k 23J15a48n62a82t21a 9345606314252

Prodají (dle článku) takto max. 10 jízdenek na vlak.

Tj. pravděpodobně si sednou, protože, dle mého názoru, zhruba takový může být počet lidí, kteří nepojedou, ač rezervovali (jízdenka jim propadne nebo mají flexi jízdenku). Akorát ten člověk bez jízdenky musí projít celý vlak, aby nějaké takové místo našel, protože se neví, kde bude.

O marketing jde v každém případě. Kdyby to nebyl marketing, tak nezakádají speciální "lowcost" brand, ale prostě zlevní Thalys spoje, tiskovou zprávu nevydají a pan Sůra se o tom ani nedozví, protože nepředpokládám, že prolézá bookovací systém Thalysu :-)

0/0
2.3.2016 16:13

J58a10n 71S60ů37r16a 4635343743792

Thalys to nemá ani na svých stránkách:)prodávají to vše přes izy.com

+3/0
2.3.2016 16:18

R70a29d69e56k 84J69a68n84a27t69a 9745846984582

Stejně to zpočátku bylo s Ouigo (lowcost brand SNCF). Mělo to pouze speciální stránku i e-shop. Ovšem teď už Ouigo spoje v e-shopu SNCF nabízeny jsou.

Mimochodem, většinovým vlastníkem Thalysu jsou taky SNCF :-)

0/0
2.3.2016 16:23

P70a70v60l33a 73H15r19a48d45i20l38o34v46a 3817211841204

V letecke doprave je to same. HOP, lowcost brand AirFrance, se da koupit na strankach AirFrance a lety jsou integrovany i do B2B systemu pro profesionaly. Ze zacatku sly letenky taky koupit pouze na HOP.

0/0
2.3.2016 16:26

O82l68d26ř39i52c45h 62J45a23n45e48č60e71k 8549876483471

to je přeci jejich věc - nikdo Vás přeci nenutí to využívat. nabízet různou kvalitu za různé ceny je určitě správná cesta.

je to jako s lowcost aerolinkami: pro jedny nedůstojné, raději si připlatí za klidnější prostředí a let z/na 'hlavní letiště'. jiní je milují, protože je pro ně cena rozhodující faktor.

+2/0
2.3.2016 16:00

M85a32r96e25k 88T63ů50m46a 4822868446982

No, samozřejmě, že to je jejich věc, ale pořád by v člověkovi měla existovat jistá dolní mez, pod kterou by neměl jít, tedy aspoň já to tak mám... Sem tam taky třeba lítám lc, a pokud by tam byla možnost ušetřit pár šmrdlíků za to, že během letu budu stát, tak bych do toho nešel, to samé platí i pro jiné způsoby dopravy...

0/0
2.3.2016 16:11

S59t85a26n11d40a 31C49h45v23o57s34t 1222728

Rikate par smrdliku - ale tady je 10E proti 40E, to je uspora 75%, to neni zas tak malo. A ze vy to tak mate... Jini lidi to zas maji jinak no.

Ale jak pisou jini - jde spis o reklamu.

+2/0
2.3.2016 16:15

R11a60d31e98k 97J34a16n37a30t91a 9575436734102

Je to 10E proti 15E (tolik stojí nejbližší dražší možnost, sedět někde na chodbě na sklápěcí sedačce, ty bývají i v našich českých vlacích, jen se na ně neprodávají rezervace).

0/0
2.3.2016 16:19

P80a80v39l91a 59H45r44a81d23i98l24o58v95a 3627361741844

V ceskych vlacich z husta nekupujete misto vubec a pak bud sedite nebo stojite celou cestu. Vzpominam na rychlik CB Praha v nedeli vecer, tam byla narvana ulicka v celem vlaku. Kdo nastupoval v CB, sedl si, kdo kousek dal na trati, smolik. A bez slevy ;-D

0/0
2.3.2016 16:24

R70a74d25e90k 39J44a18n61a93t86a 9645856844452

V e-shopu už je pěkných pár let místenka k jízdence zdarma. Pokud ji nemáte, vaše chyba.

+1/0
2.3.2016 16:27

P29a10v38l88a 10H77r74a20d23i57l52o64v67a 3727321481454

Vzhledem k tomu, ze jezdim vlakem momentalne tak jednou za rok, tak je mi to celkem fuk. Jde o to, ze u CD si na spouste tratich nekupujete jizdenku na konkretni vlak (a tudiz misto) a ze jde vubec nastoupit do preplneneho RYCHLIKU, kde se jede na stojaka. V cizine celkem nemyslitelne. Pokud tedy nebereme v potaz 10 mist v souprave Thalys ;-)

0/0
2.3.2016 16:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.