Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na stojáka, ale levně. Rychlovlaky Paříž - Brusel sázejí na nízké ceny

Na deset eur klesla cena za jízdenku do vlaků mezi Paříží a Bruselem, která stojí běžně čtyřnásobek i více. Má to však háček: výměnou za nízké jízdné nemáte jistotu, že si sednete.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M60a81r54t57i28n 79K11o26u24š14a 6965374224

Navrhuji zavést nevyužité nákladní vagony pro osobní přepravu, nebo ješte lépe plošinové nákladní vozy, ve stanici se jen přibrzdí a cestující si vyskočí.

To bude úspora.

0/0
3.3.2016 12:23

R56o12b34e69r93t 35P72r71a43ž95á73k 4488116895730

To už dávno zavedli v Hošticích a stačila jim na to 810. Nebo dokonce M131? Asi jo. Inkubátor má za jízdy blokované dveře.

0/0
4.3.2016 17:53

M10i32r28e90k 37G62a44j41e14r 5231176839360

Vzhledem k přílivu migrantů, kteří mají v Bruselu výcviková a ideologická centra pro teroristy, tak lze očekávat, že budou vlaky TGV brzo dopravovat za minimální cenu dvojnásobek pasažérů a zdarma i černé pasažéry.

+1/−5
2.3.2016 17:50

J60i63r47k72a 52H74o83n54c13ů 2764314271718

Z Molenbeeku do Paříže jen za deset eur a do jednoho kufru nacpete dost munice.

0/−2
2.3.2016 19:35

J64a27r85o80s19l26a89v 37N26o90v85á16k 1985590210697

Tu munici tam nenacpete. Ten kufr se mysli prirucni stennych rozmeru jako do letadla a s vahou do 12 kg.

0/0
3.3.2016 17:28

M29i56r86o50s45l20a79v 57Z11i94k36m16u28n95d 6558962737658

Vždycky je místo k sezení na podlaze ... Celkem běžný způsob cestování ve vysokorychlostních vlacích ICE v Německu ...

0/0
2.3.2016 17:47

V96l27a55s33t14i90m93i98l 44S71v61o66b53o25d71a 7843828305444

Do Brusele bych nejel ani zadarmo, ani v leže ;-).

0/−4
2.3.2016 17:41

P75e35t53r 46V37a78n23ě88k 3832184292458

Opět se ukazuje předjímavost Českých drah, které zavedly vlaky na stojáka ve špičkách mnohem dříve, než kolegové ve Francii :) A dokonce je ani nemusí zlevňovat oproti sedícím ;)

+7/0
2.3.2016 17:27

J88a42n 42J61e92m24e94l52k94a 1565460

Třeba by někdo po lístcích za 100E na ČD a absenci VRT změnil názor:-P 40E je pouze marketingový začátek.

0/0
2.3.2016 17:37

M75i17r95o43s51l21a43v 43Z22i34k62m96u39n53d 6808272537898

Místo "k stání" se nabízelo i v jízdenkových automatech v Itálii ... rezervace vyprodána >vybrat jiný vlak nebo místo k stání ...

0/0
2.3.2016 17:48

L11u20k89á24š 36A72d34a20m62e77c 3707863770487

To už to soudruzi ve Francii vážně dotáhli tak daleko, ta na kresleném obrázku musí být ze tří lidí povinně jeden tmavý?

+10/−1
2.3.2016 16:34

P29e88t76r 38M40a44r71š77o49u74n 5175208356446

Pravda, ten obrazek neni spravny. Kdyz jsem byl v Parizi, tak abych francouze pohledal...

+5/0
2.3.2016 16:57

M13i18c22h95a51l 61K93o45z56d61e80r33k19a 4400575641

Dostal mě popisek k první fotografii v galerii.

...4 zastávky na vysočině!? Proč? Kde? I kdyby měly být na celé trati 4 zastávky, tj. třeba Praha, Benešov, Žďár nad Sázavou a Brno, bude to přeplácaný. To se potom může snažit jak chce, ale do Brna mu to potrvá hodinu a půl a pořád bude časově zajímavější, dojet to autem po D1. Jednu zastávku bych ještě pochopil, zbytek ať obslouží regionální vlaky.

Jsem všemi deseti pro stavbu VRT. Už teď máme 10 let zpoždění. Ale jestli se budeme na rychlovlak dívat jako na autobus, který musí nutně stavět v každé obci, tak si ho prostě nezasloužíme.

0/−5
2.3.2016 16:19

R71a34d56e24k 77J50a75n51a86t19a 9285326694242

Popisek je pravdivý. Počítá se zhruba se 4-5 zastávkami. Nebudou v nich samozřejmě zastavovat všechny spoje.

Stejně jako je tomu na současných tratích, víte kolik je zastávek mezi Prahou a Pardubicemi, i když dálkové vlaky to jezdí nonstop?

+5/0
2.3.2016 16:25

M17i25c46h89a17l 54K64o74z45d25e53r82k42a 4240575171

Jo, taky už jsem se nad tím zamyslel. Tak budu toufat že to nedomrví jako na trati Liberec-Tanvald, kterou by vlak uměl projet za půl hodiny, ale courá se tam hodinu, protože musí stavět na všech zastávkách jako autobusy a tramvaje, které s ním jezdí souběžně.

Je to sice hodně vzdálené přirovnání, ale jiné tratě zas tak dobře neznám. Jen se vždycky divím, proč mi trvá cesta vlakem stejně dlouho, jako autobusem.

+1/−1
2.3.2016 16:53

T98o96m88a40s 69A93u18g60u92s78t82y86n 6127846221350

Takovéhle zastávky na VRT jsou nesmysl. Bohužel pár pantátů na vidlákovech si usyslelo, že když už tam ta železnice bude, že z toho chtějí taky něco mít. A asi chtěli být slavní zastávkou pro pár lidí, tak dali souhlasy se stavbou výměnou za zastávky

0/−3
2.3.2016 19:50

R61a34d33e53k 22J93a65n13a81t81a 9175106694912

Proč by měla být zastávka např. v Jihlavě nesmysl? Zastavoval by tam samozřejmě každý 2. či 3. spoj, dle poptávky. Kromě toho by v místě těch propojek odbočovaly linky např. do ČB či měst na Vysočině. Rychlovlaky nemusí jezdit celou trasu po VRT - viz Německo nebo Francie.

+1/0
2.3.2016 20:28

O29l15d17ř26i84c14h 91J31a51n71e54č80e77k 8389586563681

viz Rakousko: mezi Vídní a Salzburgem jezdí v hodinovém taktu jak railjety, které staví jen v St. Pölten a Linci, tak "zastávkové" IC (snad ještě letos budou nahrazeny zastávkovými railjety). obdobně by to mělo být mezi Vídní a Villachem přes Graz po otevření Koralmbahn a Semmering Basistunnel. rozdíl v jízdní době "rychlovlaků" a "zastávkových rychlovlaků" je na těch cca. 300km cca. půl hodiny.

jen si nedokážu představit, jak by v českých podmínkách měl rychlovlak po VRT jet jen část trasy - to jako že by expres z Berlína v Jihlavě odbočil do Znojma? ;-D

0/0
3.3.2016 9:38

R88a28d29e13k 62J95a78n90a15t41a 9845586864852

Z Berlína asi ne, ale linka Praha-Jihlava-Znojmo by existovat mohla (pokud by se alespoň trochu upgradovala trať Jihlava-Znojmo). Případně výchozí třeba z Ústí (aby se štřila kapacita Praha hl.n.).

0/0
3.3.2016 19:39

R17a90d11e59k 76J78a85n10a17t42a 9395826604982

Zde máte pěkný obrázek: http://www.silnice-zeleznice.cz/PublicFiles/UserFiles/image/SZ/2014/SZ514/800x800_vrt05.jpg

0/0
3.3.2016 19:45

O41l25d36ř54i35c23h 28J80a49n88e66č19e38k 8359786723171

to je ale hodně blbé přirovnání. Liberec - Tanvald je lokálka, drtivá většina potenciálních cestujících bydlí v úzkém údolí podél trati. pokud chcete, aby tam ti lidé tím vlakem jezdili, musí mít zastávku v docházkové vzdálenosti, jinak se na vlak vykašlou a pojedou busem nebo autem. vycházíme z toho, že vlak je pohodlnější a spolehlivější, proto ho lidé upřednostní, i když jede stejně pomalu jako bus. mimochodem, busem ze Smržovky dojedete jen do Jablonce, dál do Liberce pokračuje myslím jen pár 'dálkových'. z Jablonce do Liberce je vlak poměrně rychlý, tramvaj mu nemůže konkurovat a i bus na stávajících silnicích těžko, tam je hlavně problém, že liberecké nádraží je dost daleko od centra.

alternativou je rychlá železnice s málo zastávkami, do nichž by cestující svážely autobusy anebo by tam sami jezdili autem. v druhém případě by byla potřeba velká záchytná parkoviště, což je v ČR zatím dost utopie. stejně jako v tom úzkém údolí přestavět stávající lokálku na 'rychlou železnici'.

0/0
3.3.2016 9:47

M72i63c84h47a88l 76K78o80z76d82e88r21k86a 4720785441

No, v principu to zas tak daleko není. Máme tu trať, která má potenciál být nejrychlejší spojnicí mezi třemi městy. Ale nevyužíváme ho, protože bereme ohledy na 3% (hádám, dost možná je to ale o hodně míň) populace, která bydlí zrovna blízko té trati, přičemž zastávku autobusu, který jezdí souběžně, mají jen o 200 metrů dál. Ten vlak je docela drahý špás s velkým, ale nevyužitým potenciálem.

A to samé nám hrozí u VRT.

Do 30 km od Prahy, Brna a Ostravy bydlí 1/3 populace ČR. Ti by mohli využívat potenciál Praha-Brno a Brno-Ostrava za hodinu. Budeme brát ohledy na další 3% populace z okolí Benešova, Velké Bíteše, Vyškova a Valmezu a o hodinu tu trasu natáhneme, přičemž projekt prodražíme o stavbu dalších zastávek a z Prahy do Ostravy se bude ve finále jezdit za 3 hodiny, stejně jako dnes s Pendolinem.

0/0
3.3.2016 11:16

O78l58d89ř15i39c32h 73J67a35n50e21č91e67k 8509596313441

jenže Liberec - Tanvald není zdaleka jen o počtu zastávek - na té trati je spousta nepřehledných přejezdů, je to jednokolejka s hustým provozem, kde se musí brát ohled na křižování. rekonstrukce trati v loňském roce umožnila zkrácení jízdních dob mezi jednotlivými výhybnami (Vesec, Jablonec, Smržovka, Tanvald) ze 20 minut na 15 a tím zkrácení cesty z Liberce do Tanvaldu ze 65 minut na 50. kdyby vlaky dále výrazně zrychlily, musely by se výrazně změnit intervaly, možná by i zřetelně ubylo spojů. každopádně by to vyžadovalo další rekonstrukci za stovky milionů, ne-li miliardy (včetně staveb záchytných parkovišť, příjezdových cest a obratišť pro autobusy u vybraných stanic atd.).

smysl by dávalo alespoň polovinu spojů zrychlit - tak, aby zastavovaly jen ve větších stanicích, mezi Jabloncem a Libercem by nemusely zastavovat vůbec, když vedle železnice jezdí tramvaj - zastávkový by byl jen každý druhý nebo třetí spoj. ale to by se nejspíš nenacpalo do grafikonu. právě mezi Jabloncem a Libercem v minulých letech většina vlaků téměř nestavěla - teď už zase staví všechny, nejspíš proto, že to i tak z Vesce do Jablonce, tj. z jedné výhybny na další, stihnou za 14 minut a proškrtání zastávek by tak znamenalo jen prodloužení pobytů ve výhybnách. podobně to bude i na zbytku trati.

přitom určitě nejde jen o 3% ("dost možná ale o hodně míň") potenciálních zákazníků - pokud škrtnutím zastávky z vlaků zmizí všichni, kteří tím ztratí pěší dostupnost železnice, tak snad vyjma zastávek ve Smržovce těch cestujících ubyde docela dost. nemůžete jako základnu brát celý Liberec, protože většinu Liberečanů železnice do Tanvaldu vůbec nezajímá, stejně tak je relevantní sotva pro polovinu Jablonce. takže já myslím, že prostým proškrtáním zastávek bez výrazných investic do dalšího zrychlení trati a návazné infrastruktury by těch cestujících ubylo o desítky procent (a při miliardových investicích by spousta lidí brblala proč se už zase cpou miliardy do lokálky kterou stejně nikdo nepotřebuje).

0/0
3.3.2016 12:51

M34i66c29h75a61l 51K48o56z73d57e40r38k69a 4620255861

No, před rekonstrukcí se chlubili, že díky novým kolejím zvládnou jezdit z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny. Při takové úspoře by tam železnice fakt dávala smysl. Liberečáky možná Tanvald moc nezajímá, ale v Tanvaldu zajímá spoustu jidí Liberec a Jablonec.

Je to o efektivitě. Ubylo by lidí z nejbližšího okolí trati, ale zase by na vlak přesedlalo dost lidí z auta a z autobusů. Najednou by totiž měli na výběr jet autobusem hodinu, nebo vlakem půl hodiny. Možná že spousta lidí dnes vidí vlak jako "socku" ale stejně tak jsou schopni svůj názor přehodnotit, kdyby jim cesta vlakem ušetřila denně hodinu cesty.

0/0
3.3.2016 14:48

O74l58d75ř88i66c77h 49J88a26n21e47č64e86k 8229366323661

tak to fakt pochybuju, že před rekonstrukcí se mluvilo o cestě z Liberce do Tanvaldu za půl hodiny :-) to je se stávajícím množstvím zastávek nereálné naprosto, to by znamenalo průměrnou celkovou rychlost 55 km/h - takovou průměrnou rychlost mají couráky na trase Praha - Kolín, která je dvojkolejná, rovná, s minimem přejezdů a poloviční hustotou zastávek. abyste ji dosáhl, potřebujete mezistaniční rychlost 80 - 100 km/h a zastávky v delším odstupu. to by vyžadovalo Lbc - Tanvald komplet přestavět, dost možná z velké části i dostat pod zem - a seškrtat polovinu zastávek.

podle mě jste si tu jízdní dobu spletl s intervalem vlaků (který nyní skutečně klesl ze 40 na 30 minut ve špičkách) ;-)

ano Liberečáky trať na Tanvald nezajímá, a proto jako spádovou oblast můžete počítat Desnou, Tanvald, Smržovku, Josefův Důl, Lučany, půlku Jablonce a Vratislavice. plus pár vesnic kolem. hrubým odhadem 50 tisíc lidí. pokud proškrtáním zastávek 8 tisíc z nich od železnice odradíte, tak nejde o "3% nebo ještě méně", ale o 16%. a jak už jsem několikrát napsal, aby proškrtání zastávek mělo význam, muselo by současně dojít k výstavbě záchytných parkovišť a napojení autobusů na vlaky, které je v současnosti v podstatě nulové.

0/0
3.3.2016 15:53

M75i61c16h59a68l 27K17o50z57d65e73r42k38a 4640875951

Asi máte pravdu, tedy neplet jsem se já, ale nějaký Jan Sedlák z ČTK. To aby si člověk pořád ověřoval zdroje... Ale je fakt, že tyhle chaba jsou v novinách na denním pořádku a neměl bych se kvůli tomu zbytečně zlobit.

http://www.denik.cz/liberecky-kraj/vlaky-zvladnou-trat-liberec-tanvald-jen-za-pul-hodiny-20141031-iq3k.html

0/0
3.3.2016 20:59

O14l92d90ř82i42c76h 56J26a39n58e50č14e83k 8699606313171

a říkat, že na VRT nemá smysl stavět stanice, protože by to vlaky zpomalilo na nekonkurenceschopno, je nesmysl. přeci nikdo neříká, že všechny vlaky musí stavět ve všech stanicích. jak už jsem napsal panu Janatovi, viz třeba Rakousko: z Vídně do Salzburgu jezdí jak railjety pouze se dvěma zastávkami (St. Pölten, Linz) za 2:15hod, tak IC s 8 zastávkami, které jedou o půl hodiny déle - a nebyl by problém je zrychlit, soukromá Westbahn má 6 mezistanic a 2:22hod. podobný model bude patrně fungovat na trase z Vídně do Villachu poté, co bude otevřena trať z Grazu do Klagenfurtu a Semmering Basistunnel. proč by na VRT z Prahy do Ostravy nemohly jezdit jak vlaky, které by stavěly jen v Jihlavě, Brně a Přerově, tak ty, které by navíc stavěly v Benešově, Humpolci / Pelhřimově, Velkém Meziříčí, Vyškově a Hranicích???! stavět za sto(vky) miliard 350km dlouhou VRT, na níž by byly jen dvě nebo tři nácestné stanice, taky asi moc smysl nedává, ne?

+1/0
3.3.2016 13:03

M71i92c10h19a37l 15K41o68z47d19e21r74k55a 4870555581

Ne že by Railjety byly srovnatelné s TGV, ICE, nebo čímkoliv dalším co na to chtějí nasadit.

Budiž, tak se budou někdy zastávky objíždět, ale pořád u toho budou výhybky a stejně kvůli nim bude vlak muset přibrzdit.

Taky tam bude napojení na Jihlavu, těžko říct jestli se mu v úseku Humpolec-Velké meziříčí vyplatí někde přidat alespoň na 300 km/h.

A pak je tady Vlašim, kde bude vlak zpomalovat a někdy i stavět ...v obci s 12 000 obyvateli. A kdyby to aspoň bylo to nejhorší... Nejhorší jsou Velké Meziříčí a Velká Bíteš. Malé obce přímo u dálnice. Proč tam mají stát zastávky za desítky milionů? Proč tam mají všechny vlaky zpomalovat? Aby se ve Velkém Meziříčí napojily na spoje z Havlíčkova Brodu? To přeci můžou už v Jihlavě. A kdyby byla jedna jediná zastávka uprostřed mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem, nemusí se stavět několik dalších napojení.

Ještě bych pochopil to napojení na Benešov, tam se může přestupovat z Budějic.

Vysokorychlostní trať za stovky miliard má smysl pouze když se tam jezdí vysokou rychlostí. Jestli tam budou čtyři zastávky a tři napojení na další obce, tak se můžeme na 350 km/h vykašlat a stavět to rovnou pro ty railjety a Pendolino.

Co naopak nedává smysl, jsou zastávky rychlovlaku v obcích pod 50 000 obyvatel, které mají navíc dobré napojení na dálnici.

0/−1
3.3.2016 14:30

O67l81d29ř44i48c33h 98J15a88n30e19č76e12k 8659876143521

ano máte pravdu, railjety nejsou totéž co ICE/TGV, ale myslím, že pro ilustraci, že ne všechny vlaky na VRT musí zastavovat ve všech zastávkách to stačí. mimochodem v Rakousku z Německa zajíždějící ICE zastavují častěji a jezdí pomaleji než railjety. ostatně Vy sám jste se tu pokusil o "vzdálené přirovnání" VRT k lokálce Liberec - Tanvald.

nechápu, kde pořád berete tu jistotu, že by vlaky kvůli nádražím nebo výhybkám musely zpomalovat. výhybky jsou i na francouzských VRT mnohem častěji než co 100km. když vlak jede rovně, tak na odpovídající výhybce zpomalovat nemusí. čili průběžná kolej nádraží objede, vlak, který tam nestaví, jede na výhybce rovně a nebrzdí, vlak, který musí sjet do stanice musí brzdit už dávno před výhybkou, aby to do stanice dobrzdil.

zastávky v obcích s dobrým napojením na dálnici mají smysl velmi, protože jde právě o to, dostat lidi z dálnice do vlaku.

stavět na VRT zvlášť stanice pro Humpolec, Pelhřimov, HavlBrod, Jihlavu, Žďár a Velké Meziříčí je samozřejmě nesmysl. ani nové lokálky od VRT do těchto měst. trend je stavět železniční stanice spíše mimo obce a u nich velká parkoviště, případně napojení z okolí autobusy, pokud tam nějaká lokálka už není. stanice by každopádně měla být u Jihlavy, napojit na ni po stávající železnici HavlBrod a Třebíč by bylo snadné. pak jedna u Humpolce (kde by zastavovaly jen NĚKTERÉ vlaky) - tam už taky je lokálka do HB. Pelhřimov je napojený po silnici. a jedna - opět jen pro některé vlaky - u Velkého Meziříčí, s eventuelním napojením lokálky ze Žďáru do Náměšti.

0/0
3.3.2016 16:10

M34i66c71h87a85l 76K86o59z24d93e67r44k50a 4820705931

To je fakt, proč by nemohly být výhybky stavěné na vyšší rychlost?

Vycházel jsem právě z průjezdů stanicemi Belfort-Montbéliard a Besançon TGV. Nedostanu se tam často, ale když už v tom vlaku jsem, baví mě sledovat všechny detaily. Na výhybky se zaměřím příště. :-)

Takže jsme zajedno, že mezi Humpolcem, Pelhřimovem, Jihlavou a Hav. Brodem by stačila jedna zastávka a Vlašim ani Velká Bíteš by vůbec zastávky mít neměly? Ale zase, jako zdroj mám: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz což může, ale nemusí být relevantní. Na druhou stranu, tohle je jen diskuse pod článkem v novinách, takže to s hledáním relevantních informací nijak moc nehrotím...

0/0
3.3.2016 21:14

M54i25c86h41a86l 68K47o93z93d29e17r95k64a 4650815301

Tak jsem se na to podíval ...a je to celé nesmysl. Pan Augustýn amá pravdu.

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/schema-vystavba-vrt-praha-brno-a-navazujicich-trati_2011.jpg

První zastávka je Vlašim, 50km od Prahy. Další po 50 km, Humpolec, zase 50km a je tu Velké Meziříčí, pak z nějakého důvodu 20 km vzdálená Velká Bíteš a odtud už je to 35 km do Brna. A k tomu ještě napojení do Benešova a do Jihlavy, aby mohl vlak courat ještě víc.

On je problém v tom, že na každé zastávce se předpokládá pohyb lidí a vlak tam nemůže jet 350 km/h. Musí zpomalit na nějakých 160 km/h, což vyjde hodně draho, co se týče energie i času. Když bude takhle brzdit na 200 km trase čtyřikrát, tak postrádá smysl, aby někde zrychloval na 350 km/h.

Podívejte se, jak mají Francouzi řešenou trať Mulhouse-Dijon. Zastávky jsou po 100 kilometrech a navíc vzdálené cca 10 km od měst.

Srokilometrovou trasu zvládne TGV za půl hodiny (přibližně, z centra Dijonu na zastávku u Besanconu), z toho cca 10 minut jede maximální rychlostí. Když bude u nás zastávka jedna, pojede maximální rychlostí dohromady 20 minut, přičemž jediná rychlejší možnost dopravy na trase Praha-Brno bude soukromé letadlo. Když tam budou zastávky čtyři, bude se 350 km/h týkat maximálně deseti minut z celé trasy Praha-Brno. Maximální rychlost 350 km/h pozbude smysl a budeme mít drahou, ale zato nevyužitelnou železnici. A v reálu tam ty vlaky fakt budou jezdit hodinu a půl, což spoustu lidí, zvyklých na dvouhodinovou cestu autem, nenaláká.

0/−2
3.3.2016 11:01

O17l32d31ř30i83c70h 81J15a42n84e34č39e40k 8709486463481

nikdo neříká, že vlaky ve stanicích, které projíždějí, musí jezdit těsně podél nástupišť. průběžné koleje mohou být opodál a pokud by se stavěla fungl nová trať, nebyl by ani problém je v prostoru stanic strčit do tunelu (nebo za zeď).

dokud Češi budou mít vlak za socku, vlastní auto jim bude nade vše a neuvědomí si, že čas strávený za volantem je jednoduše zabitý, kdežto ve vlaku ho mohou využít jinak, tak je nenaláká ani jízdní doba 40 minut.

+2/0
3.3.2016 13:08

J81i57r49k11a 72D64v65o28ř76á92k 4665680903948

Nikoli, na vysokorychlostních "zastávkách" by byly samozřejmě takové výhybky, které by plnou rychlost v přímém směru umožňovaly, do odbočky by se samozřejmě počítalo se snížením rychlosti.

To máte analogické jako třeba teď v Kolíně na koridoru. EC tam může prosvištět v přímé plnou traťovou 160, vlaky co staví a na výhybce uhýbají musí brzdit (rekuperovat) tak jako tak.

+1/0
3.3.2016 16:47

J57a22n 46J37e27m61e49l19k82a 1435800

Buďte v klidu 2040. Plánováno ;-D

0/0
2.3.2016 16:50

L97a12d44i18s62l33a80v 69H56r81o18m41á29d43k66a 4645118163776

Pane redaktore, to neumíte napsat článek bez chyby ? Já takhle pracovat, tak jsem minimálně bez prémií. :-) " I když je jedná o vysokorychlostní soupravy, vlak nepo..... "

+1/0
2.3.2016 15:56

M24i45r51e89k 75G27a93j42e30r 5831986719730

Bez překlepu to neumíte ani vy. ;-)

0/0
2.3.2016 17:51

M15a29r73e62k 31T20ů23m68a 4852978436222

Příjde mi to jako dost nedůstojný způsob přepravy, ale co?! Když lidi mají potřebu ušetřit za každou cenu, nechť se přepravují klidně i dobytčákem! :-P

0/0
2.3.2016 15:53

R49a79d27e92k 59J95a47n13a15t28a 9445566224672

Záleží, jak je vlak vytížený. Jízdenku bez místenky máte i u nás, dokonce to jezdí velká většina lidí (přestože je v e-shopu ta místenka zdarma). Prostě si sednete na nějaké volné místo (ať už vůbec neprodané, nebo prodané někomu, kdo nakonec nejel).

Mimo špičku to může být docela dobrý trik. Zaplatíte o 5 eur míň a stejně si sednete.

0/0
2.3.2016 15:58

O90l68d89ř59i84c57h 20J44a36n98e68č14e43k 8909926183381

ano nejspíš si sednou všichni s tou jízdenkou za 10 eur - pochybuji, že ty vlaky jsou stále zcela plné.

myslím, že jde hlavně o marketing - vždyť jde o 10 jízdenek na každý spoj, tj. méně než 3% kapacity. fyzicky by se tam přeci těch stojících vešlo mnohonásobně víc. ale psát 'tickets from 10€' je určitě zajímavější než 'tickets from 15€' - za těch 50€ na spoj to stojí.

0/0
2.3.2016 16:03

R46a17d76e36k 46J76a49n69a87t60a 9685676864832

Prodají (dle článku) takto max. 10 jízdenek na vlak.

Tj. pravděpodobně si sednou, protože, dle mého názoru, zhruba takový může být počet lidí, kteří nepojedou, ač rezervovali (jízdenka jim propadne nebo mají flexi jízdenku). Akorát ten člověk bez jízdenky musí projít celý vlak, aby nějaké takové místo našel, protože se neví, kde bude.

O marketing jde v každém případě. Kdyby to nebyl marketing, tak nezakádají speciální "lowcost" brand, ale prostě zlevní Thalys spoje, tiskovou zprávu nevydají a pan Sůra se o tom ani nedozví, protože nepředpokládám, že prolézá bookovací systém Thalysu :-)

0/0
2.3.2016 16:13

J27a50n 63S29ů54r77a 4355223843112

Thalys to nemá ani na svých stránkách:)prodávají to vše přes izy.com

+3/0
2.3.2016 16:18

R15a53d27e33k 55J62a56n19a95t89a 9965486444402

Stejně to zpočátku bylo s Ouigo (lowcost brand SNCF). Mělo to pouze speciální stránku i e-shop. Ovšem teď už Ouigo spoje v e-shopu SNCF nabízeny jsou.

Mimochodem, většinovým vlastníkem Thalysu jsou taky SNCF :-)

0/0
2.3.2016 16:23

P53a91v50l88a 96H95r50a75d49i24l51o62v78a 3707471401134

V letecke doprave je to same. HOP, lowcost brand AirFrance, se da koupit na strankach AirFrance a lety jsou integrovany i do B2B systemu pro profesionaly. Ze zacatku sly letenky taky koupit pouze na HOP.

0/0
2.3.2016 16:26

O34l31d75ř31i92c58h 26J23a34n14e58č70e95k 8869776163321

to je přeci jejich věc - nikdo Vás přeci nenutí to využívat. nabízet různou kvalitu za různé ceny je určitě správná cesta.

je to jako s lowcost aerolinkami: pro jedny nedůstojné, raději si připlatí za klidnější prostředí a let z/na 'hlavní letiště'. jiní je milují, protože je pro ně cena rozhodující faktor.

+2/0
2.3.2016 16:00

M75a62r37e45k 24T88ů60m38a 4132128806922

No, samozřejmě, že to je jejich věc, ale pořád by v člověkovi měla existovat jistá dolní mez, pod kterou by neměl jít, tedy aspoň já to tak mám... Sem tam taky třeba lítám lc, a pokud by tam byla možnost ušetřit pár šmrdlíků za to, že během letu budu stát, tak bych do toho nešel, to samé platí i pro jiné způsoby dopravy...

0/0
2.3.2016 16:11

S82t84a71n65d85a 72C27h68v19o59s42t 1332758

Rikate par smrdliku - ale tady je 10E proti 40E, to je uspora 75%, to neni zas tak malo. A ze vy to tak mate... Jini lidi to zas maji jinak no.

Ale jak pisou jini - jde spis o reklamu.

+2/0
2.3.2016 16:15

R72a91d91e14k 52J37a73n56a56t94a 9845126664192

Je to 10E proti 15E (tolik stojí nejbližší dražší možnost, sedět někde na chodbě na sklápěcí sedačce, ty bývají i v našich českých vlacích, jen se na ně neprodávají rezervace).

0/0
2.3.2016 16:19

P42a24v91l88a 56H44r30a50d28i86l15o20v23a 3607471221254

V ceskych vlacich z husta nekupujete misto vubec a pak bud sedite nebo stojite celou cestu. Vzpominam na rychlik CB Praha v nedeli vecer, tam byla narvana ulicka v celem vlaku. Kdo nastupoval v CB, sedl si, kdo kousek dal na trati, smolik. A bez slevy ;-D

0/0
2.3.2016 16:24

R30a13d69e51k 95J67a34n60a73t17a 9465366884852

V e-shopu už je pěkných pár let místenka k jízdence zdarma. Pokud ji nemáte, vaše chyba.

+1/0
2.3.2016 16:27

P63a29v63l83a 53H26r69a84d88i54l32o73v14a 3987421241234

Vzhledem k tomu, ze jezdim vlakem momentalne tak jednou za rok, tak je mi to celkem fuk. Jde o to, ze u CD si na spouste tratich nekupujete jizdenku na konkretni vlak (a tudiz misto) a ze jde vubec nastoupit do preplneneho RYCHLIKU, kde se jede na stojaka. V cizine celkem nemyslitelne. Pokud tedy nebereme v potaz 10 mist v souprave Thalys ;-)

0/0
2.3.2016 16:32







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.