Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přetahovaná o nejdelší let světa. Nejdelší linka vede na Nový Zéland

17 hodin a 15 minut trval první let společnosti Emirates mezi Dubají a Aucklandem, aniž by letadlo muselo přistát. Dopravce z Spojených arabských emirátů tak aktuálně vede v přetahované o to, kdo nabízí nejdelší komerční let bez mezipřistání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i57c95h93a25l 59M93i90l34l37e47r 9676402699562

tahle zprava vysla na Flightradaru 24 pred 4 dny. Na toto tema jsem se tehdy vyjadril pod clankem o pretahovani se o titul nejdelsiho letu na svete mezi Qatarem, Emirates a dalsimi aerolinkami.

V clanku je ale chyba, kdyz se pise, ze z Dubaje do Aucklandu trvala cesta 17hodin 15 minut. Jak znamo, pri letu smerem na vychod se stejna vzdalenost prekona za kratsi dobu, nez kdyz se leti opacnym smerem. Podle letoveho radu Emirates je na cestu Dubaj - Auckland pocitano se 17 hodinami 15 minutami a se 16 hodinami na opacnou cestu Auckland - Dubaj.

Inauguralni primy let mel zerejme "silny vitr v zadech";-), protoze urazil cestu za 16 hodin 24 minut.

Jeste poznamka o prakticnosti tohoto spojeni:

spojeni s Emirates mezi Dubaji a Aucklandem s mezipristanim v Australii jsou provozovana s A380, kde je vic mista nez v B777. Obe letadla maji konfiguraci sedadel v economy 3 - 4 - 3, ale B777 je uzsi nez A380. Tudiz alespon z meho hlediska na pohodli, bych radeji podstoupil o neco delsi cestu s mezipristanim, ale v A380, kde je vic mista, nez letet primo s B777 a byt stlaceny jak sardinka v konzerve.

0/0
6.3.2016 12:59

M14i51c39h85a31l 43M87i68l37l59e96r 9566732809112

!!OPRAVA: omlouvam se panu redaktorovi, nemel jsem dneska tolik pit ;-D (Sangria, sampanske a skotska na oslave pritelovych sedesatin!!!)!!

a mel jsem jsem si lepe promyslet clanek z BBC, ktery jsem citoval a prekladal. Chyba je v clanku z BBC, nikoliv na idnes.

Podle letoveho radu z Dubaje do Aucklandu non-stop 16 hodin (prvni let trval16 hodin 24 minut) a opacnym smerem z Aucklandu do Dubaje 17 hodin 15 minut. Kratsi cesta smerem na vychod, delsi na zapad.

0/0
6.3.2016 13:06

I34v94a13n97a 76N29o91v75a42k81o41v55a 2602892369342

chybi tu (i na wiki) Mnichov - Honolulu 19.1.2011

0/0
5.3.2016 23:12

A36n13t28o62n12i84n 48B17l54a91z30e46k 4968672857221

To co Boeing 777 s plne nalozenym letadlem v udelal s prstem v zadku to Airbus 380 ydelal horko tezko a jeste musel pulku "nakladu" nechat doma.:-)

0/−1
5.3.2016 16:01

M88i98c41h44a68l 62M49i64l38l19e56r 9536752819962

"horses for courses"!!

Mozna nechapes, ze aerolinka se musi rozhodnoiut, jestli je jejim zamerm dpravit co nejvetsi pocet pasazeru z A do B nebo naopak prekonat co nejvetsi vzdalenost z A do C.

Logicky uvazujici clovek chape, ze jeden typ letadla se lepe hodi k prvnimu ucelu, zatimco druhy ke druhemu. Presne jak rikaji Anglicane "horses for courses", neboli aplikovano : odlisne typy letadel jsou staveny pro odlisne ucely.

Posmesne komentovat, ze velke A380 se 4 motory potrebuje snizit naklad na uroven mensiho letadla a domnivat se ze to je nejaky dukaz podradnosti Airbusu vuci Boeingu jenom dokazuje neznalost faktu u toho, kdo s tim prisel.

0/0
6.3.2016 12:37

M41i12c32h92a37e20l 77K25o85n87e57č15n56ý 6822933179559

Minulej týden jsme letěli Bangkok - Honkong - Londýn - Praha: 27 hodin s přestupama a na závěr jako třešinka po D1 do Brna. Asi tři dny jsem byl regulérně mimo:-P

0/0
4.3.2016 19:31

G69e51o55r28g 55K67o71m85b48e89r53e55c 9404721346561

ono to je take o tom s jakou spolecnosti letite a s jakym letadlem letite.

0/0
4.3.2016 19:04

J60a27n 23S13t40o74d43o72l22a 7531850623160

Co taková cesta do Vladivostoku vlakem? Pořád je to možnost a pořád tak někdo cestuje. Letadlo se nedá pohodlím srovnat s vlakem, ale přesto je těch 17-18 hodin pohodlnějších, než týden ve vlaku. A to je jen cca polovina cesty. Kdyby se mělo na Zéland cestovat vlakem a lodí, tak je to min. na tři týdny.

0/0
4.3.2016 11:45

J66i69ř30í 62B85r11o29ž 5639515732407

Letěl jsem párkrát 14 hodin a měl jsem toho plné zuby. A to jsem se mohl protáhnout, protože to například v Jumbu jde ( je tam vzadu u toalet plošinka) Těch 17 hodin, to je fakt na důkladný sitzfleisch. :-)

+6/0
4.3.2016 9:06

J46a54n 47S66t32o84d23o62l11a 7541380683900

Mám dost známých, kteří létají 12-14 hodinové lety několikrát ročně ekonomickou třídou. Hned po přistání na jednání, a po návratu hned do práce. A to nepočítám, že po těch šílených hodinách ještě letí nějakým místním letem nebo dvěma, a pak ještě kus autem. Nechápu, jak to zvládají, ale některých se tento způsob života týká 35 let, a jsou stále čilí a zdraví.

0/0
4.3.2016 11:48

O76l80d35ř77i43c73h 68J14a65n29e77č68e90k 8689386533701

tak určitě to jde, to tady přeci nikdo z nás nepopírá. i můj bratr zvládá takovéhle lety několikrát ročně a to létá prostě 'na výlet'.

ale současně si to řada z nás dokáže jen dost těžko představit.

např. lezení po skalách (osobně provozované) si řada lidí taky nedokáže představit a spousta lidí ho zbožňuje - a jsou stále čilí a zdraví ;-)

0/0
4.3.2016 13:02

M14i86c86h76a58l 92M18i21l87l98e89r 9836172769962

tajemstvi absolvovat dlouhy let v economy a byt schopny fungovat na druhem konci je v nasledujicim:

1) snazit se dobre vyspat posledni 3 noci pred dlouhou cestou

2) vyhnout se alkoholu behem cesty a pokud mozno to neprehnat s napoji obsahujicimi kafein

3) pit hodne vody behem cesty

4) co nejdrive po pristani po dlouhem letu se pokud mozno osprchovat a prevleknout se do cerstveho obleceni. Pokud neni sprcha, alespon se v umyvarne dokonale vydrbat mokrou zinkou, aby se prokrvila pokozka na co nejvetsim povrchu tela. Pokud nasleduje po 12-14hodinovem letu dalsi spojeni, udelat zastavku v umyvarne pred prestupem.

0/0
6.3.2016 13:15

J78a53n 81Č60e32k85a88l 7819685734274

Chápu, že jde o PR, ale když si tak zhruba spočítám, kolik paliva na jakou vzdálenost se musí zbytečně vozit, jen aby se ušetřilo pár hodin pauzy (kterou by většina cestujících stejně uvítala), tak se mi ježí chlupy na...zádech... Nejsem žádný objímač stromů, ale tohle je fakt zbytečné...

+5/0
4.3.2016 9:03

J75a77n 75S62t55o69d91o96l67a 7501910413820

Myslíš, že když se tento let rozdělí na dvě části, tak se spotřebuje méně paliva? Tato trasa bude vždy kratší než s mezipřistáním. Start a vyšplhání se do 12-13 km je energeticky daleko náročnější než plynulý let ve velkých výškách. Mně tedy vychází, že tímto letem se spotřebuje paliva méně, ač letadlo startuje s vyšší hmotností kvůli většímu množství petroleje.

+2/−2
4.3.2016 9:11

L72u24k89á43š 83M84a95l87v31i98n25s18k18y 2158664803318

než spekulovat je lepší zagooglovat:-)

For very long haul flights, the airplane is heavier to transport additional fuel, leading to a higher fuel consumption. Above a certain distance, it becomes more fuel efficient to make a halfway stop to refuel even if it leads to an additionnal less efficient descent and climb. For example, for a Boeing 777-300 the tipping point is at 3,000 nautical miles (5,600 km) : it is more fuel efficient to make a non-stop flight below this distance and to make a stop above

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft

+3/−1
4.3.2016 9:23

J27a22n 58S81t25o41d57o41l39a 7961860493350

Odkdy je wiki zdroj věrohodných informací? Je do toho započítána energie, tudíž také palivo, spojená s pobytem pasažérů a posádky na letišti při mezipřistání? Proč tedy ty 777 nepřistávají každých 6 hodin, když je to tak výhodné? Drtivá většina dálkových letů trvá mezi 8 až 14 hodinami a nikdo nikdy nedělá mezipřistání. Kdyby tam byl jakkoli významný podíl ušetřeného paliva, tak by si všichni aspoň na natankování po šesti hodinách sedli.

+1/0
4.3.2016 9:41

J14a46n 69Č19e45k42a51l 7159965714844

Protože je tam samozřejmě tlak na celkovou dobu cesty, kdo by chtěl letět Heathrow-NYC s mezipřistáním na Islandu? Nemluvě o tom, že cestou na východ se létá po rovnoběžce (tuším, že kvůli převládajícím větrům), takže by to prodloužilo dobu letu ještě víc.

Ale letět 1x17h anebo 2x9h, a spotřebovat nějakých 70 tun paliva navíc, to už je sakra rozdíl...

0/0
4.3.2016 9:47

O94l76d61ř66i54c49h 12J21a74n50e37č42e58k 8679406653571

s první větou naprostý souhlas - je tam tlak na celkovou dobu cesty, většina dálkových letů trvá kolem nějakých 8 až 10 hodin, to se ještě vydržet dá, když ten let chcete prospat, tak by Vás mezipřistání po 5 hodinách vyloženě obtěžovalo. vždyť jak brblají klienti českých cestovek, že se (z ekonomických důvodů!) do Karibiku létá B737 s mezipřistáním?!

dohromady vzato je lepší letět přímo, i když se tím spotřebuje více paliva.

náklady na let přitom pochopitelně nejsou jen palivo, ale i posádka, amortizace stroje, letištní a navigační poplatky atd.

samozřejmě navíc ani vhodné letiště pro mezipřistání není přímo na trase, takže by se let o něco prodloužil.

.

druhá věta je ale nesmysl - jednak určitě záleží na tom, jestli letíte na východ z Karibiku do Dubaje, nebo z Dubaje do Singapuru. a hlavně: létání (zhruba) po rovnoběžce dává smysl v oblastech blízko rovníku, dále na severu / na jihu se létá blízko pólům, nejkratší cesta z Londýna do NY opravdu vede blízko Islandu! a z Franfurtu (cca. 50° s.š.) na Aljašku (něco přes 60°) letíte téměř přes Severní pól!

+2/0
4.3.2016 11:35

L14u85k97á56š 62M26a61l54v98i71n72s25k75y 2348544373638

to je možné, ale ve Vašem původním příspěvku řešíte čistě aspekt vzletu. Nemůžu reagovat na něco co Vám tam chybí.

+1/0
4.3.2016 10:13

O15l62d74ř13i91c36h 85J21a98n96e71č86e12k 8779786843471

vždyť u dálkových letadel (B777, A380, ...) tvoří téměř polovinu maximální vzletové hmotnosti palivo! a to palivo se samozřejmě musí někam 'nacpat', takže je letadlo kvůli tomu i zřetelně větší a těžší. u letadel pro střední trati á la A320 naopak palivo netvoří ani třetinu maximální startovní hmotnosti. spotřeba na sedadlo a kilometr může být až o polovinu nižší než u dálkových strojů! (samozřejmě srovnávat A320 nebo B737 v konfiguraci s jednou třídou s B767 v konfiguraci se dvěma třídami je extrém, srovnání s B777 nebo A380 bude lepší, ale pořád toho paliva spotřebují více).

trasa s mezipřistáním samozřejmě delší než přímý let bude, ale to už je spíš marginální.

0/0
4.3.2016 11:46

M29a98r25t32i78n 24K17a66r81á76s85e44k 9498953108788

No s mezipristanim zase musite dvakrat vynaset cele letadlo vcetna paliva ze zeme do letove hladiny...

+3/0
4.3.2016 9:12

J52a15n 65Č62e65k76a98l 7859575644544

To ano, samozřejmě, že je vzlet na spotřebu nejnáročnější. Kolik může takový 777 spotřebovat na vzlet do letové hladiny? 10 tun? Vážně je to víc, než náklady na přepravu cca 80 tun paliva navíc z Dubaje až někam nad Singapur?

Ano, i do Singapuru se musí to palivo nějak dostat, ale lodí se tam dostane za zlomek ceny přepravy vzduchem... Aerolinky šetří každé deko, hrozí tlustým cestujícím, že si budou muset připlácet, ale najednou jim nevadí vozit ekvivalent letadla plného ragbyových hráčů sedících po třech na každé sedačce? :-)

+1/0
4.3.2016 9:35

J73a52n 31S92t87o77d56o35l38a 7141830903540

Váhu zavazadel hlídají a řeší proto, že za to mohou dostat peníze. Jestli máš kuft 20 nebo 30 kilo je pro dálkový let strojem pro +-400 pasažérů úplně jedno. Ale když ti mohou za těch sedm kilo navíc napařit 150 USD poplatek, tak oni mají zaplacenou letušku. O to jde. Lowcosty samozřejmě na každém deku vydělávají, pro ty je to nezbytně nutné, když létají za pár korun.

S tlusťochy je problém spíš v tom, že "utiskují" sousedy, kteří jsou pak nespokojení a jde to na hlavu přepravce.

Vůbec nejde o váhu kvůli letu, ale o to, aby jednak dostali z lidí co nejvíce peněz a zátroveň aby byli cestující spokojení.

+1/0
4.3.2016 11:43

P17e30t24r 50M50a71c12h95á91č43e95k 9227254293

Letěl jsem trasu Taipei-Frankfurt, bylo to tehdy asi 13 hodin 20, v business class, a měl jsem toho plné zuby. Nechtěl bych to letět v economy. A tahleta trasa 17+ hodin, to musí být úplně děsné.

0/0
4.3.2016 8:47

O69l29d22ř67i66c34h 49J63a45n87e88č18e87k 8239666953931

musí. ale stejně se najde dost lidí, kteří to podstoupí. stejně jako se najde dost takových, kteří jsou ochotni jet 2000km autem, takových, kteří dříve trávili 5 hodin na stojáka v narvané uličce vlaku z Ostravy do Prahy nebo takových, kteří by byli ochotni letět na stojáka, jen aby to bylo co nejlevnější.

+4/0
4.3.2016 8:52

R61a59d58e41k 50J36a57n23a54t67a 9615396554192

Nezapomeňte na noční autobusy. V 90.letech tak začínal snad každý poznávací zájezd na Západ - noční přejezd Německa, ráno zastávka u některé pumpy s WC zdarma. Šílenost.

+4/0
4.3.2016 8:54

O76l67d17ř36i22c70h 46J59a50n89e70č42e35k 8419626573451

nepopírám - těch případů se najde spousta, samozřejmě jsem neaspiroval na to vypsat je všechny ;-) jiní by zase třeba nevlezli na loď.

0/0
4.3.2016 13:07

P10e96t81r 45K62n83ě77b43o70r98t 3221980

Běžně během dovolený najedu autem 5000km. Prostě to s manželkou milujem. Vyjet si vlastním autem třeba až na Etnu:-)

+2/−1
4.3.2016 9:00
Foto

T71o19m18a36s 21C30a10b61a10k 8945585444209

mate recht, mam kolegyni, která říká, ze ta cesta autem na dovolenou k mori, citajici celou noc, je pro ni zabava, ze si to s jejím manželem uzivaji, nedela ji to zadny problém. Jak je na tom jejich ctyrleta dcera, to nevim.. Co vim je, ze mne jima hruza uz při predstave, ze mam jet do Brna z Prahy. Proste, kazdej to ma hozeny jinak :)

0/0
4.3.2016 10:24

O68l86d98ř24i93c94h 65J18a66n64e57č19e55k 8929896733641

já Vám to vůbec neberu! ano, jsou lidé, kteří to milují. já taky dříve jezdil sám autem 800km téměř nonstop, za týden 3000km okruh po Balkánu nebo za cca. 11 dní ještě o trošičku delší okruh po Islandu. absolvoval jsem Alaska Highway, byť jen jako spolujezdec.

ale v dnešní době se delším štrekám autem, resp. autu obecně, snažím vyhýbat co to jen jde, delší štreky jezdím hlavně vlakem. prostě jsem změnil názor na to, co je mi příjemné, pohodlné, akceptovatelné.

někteří jistě milují i 15-hodinové lety.

neberte to tak, že vše, co jsem napsal, musí být nutně pro všechny příšerné. teda snad krom těch 5 hodin v narvané uličce vlaku. ale pro mnoho lidí to zkrátka těžko představitelné je - ačkoliv to jiní vyhledávají (i když třeba ne přímo milují. ale vždycky je to o tom, zda 'náklady' - ať už v jakékoliv formě - převáží nad 'výnosy').

0/0
4.3.2016 13:14

J23i57ř47í 87K41o81c44u30r15e40k 6115564505518

Ta trasa Praha - Ostrava vlakem na stojáka ale byla prakticky jediná možnost, chtěl-li někdo v Praze studovat, nic jiného mu nezbývalo. Přidat vagony? Nejde, v xy je krátký peron. Přidat vlak? Nejde, není v jízním řádu. Přidat vlak ... do jízdního řádu? Dráhy si rozvracet nenecháme!

0/0
4.3.2016 21:17

D62a70n 76K75u83t63a 6480756428149

Můj rekord je celkem 27 hodin v kuse včetně cca 5 hodin na letišti při mezipřistáních na trase Adelaide-Sydney-Bangkok-Londýn-Praha. Když se člověk těší na cizí dobrodružství či na návrat domů, se to dá. Mně by tedy těch těch 17-18 hodin v kuse tolik nevadilo. Musím ale sedět u okýnka. Vydržím se hodiny zabavit díváním se z okýnka, samozřejmě když je na co a není to mávající křídlo v turbulencích snažícího se zbavit motorů :-).

+1/0
4.3.2016 9:09

O41l17d61ř97i79c27h 40J36a95n85e46č20e55k 8789866523771

když jsem si přečetl, že výjimečně použili A380, tak jsem si říkal, že asi měli vysokou poptávku. ale když jsem dočetl větu a tedy zjistil, že letěl poloprázdný, aby to vůbec uletěl, a standardně to bude létat plný B777 - může mi prosím někdo vysvětlit, proč vlastně napoprvé letěli poloprázdným A380 a ne rovnou tím B777? 8-o

+1/0
4.3.2016 8:41

R19a63d93o18s67l24a11v 85K42l79a19u35d35a 5884798534152

PR:-P

+6/0
4.3.2016 8:45

O80l78d83ř63i13c73h 14J14a70n13e40č16e91k 8899326153531

pochopil bych v době, kdy byl A380 novinka - ale dneska už je na dálkových linkách standardem, ne? fakt myslíte, že je dnes ta publicita o tolik větší, když to letí A380, než když B777?

anebo celý ten A380 prodali jako business - tím, že každému nechali 3 sedačky v economy? ;-)

+2/0
4.3.2016 8:49

R83a80d34o45s26l15a74v 64K10l18a14u11d16a 5154918154742

Je to propagace z prvního letu, kde si všichni válí šunky na dvou sedadlech.

+1/0
4.3.2016 8:49

J10a12n 87C74e44p59e88k 1474646830

Opravdu o nic jiného než PR to není. Letíme největším a nejdražším co máme.

+4/0
4.3.2016 9:08
Foto

P93a93v52e56l 13K81o50z18a 2553181876

Otazka pro odborniky - jak je to s povinnou rezervou pohonnych hmot? Pochybuju, ze litaji ke konci "na vypary", ale jeden nikdy nevi...:)

0/0
4.3.2016 8:36
Foto

K75a13r29e63l 93M69a12l97ý 6646204350411

Piloti maji v kokpitu kanystr.

+9/0
4.3.2016 8:43

J90a86n 44C39e19p34e90k 1864796420

;-D nebo zavolají tankovací letadlo Shell i s pumpařem, který vám omyje za dvacku okénko.

0/0
4.3.2016 9:07

T20o80m21á52š 14T32a60t97í59č83e26k 5980952820338

Budou ji muset doložit, aby ta linka byla povolená.

0/0
4.3.2016 9:18

J80a74n 56Č90e81k54a57l 7629125654224

Maximální dolet B777-200LR je 17.600km, takže s přehledem...

Ale slyšel jsem na tohle téma od jednoho pilota story (možná je to fáma), jak Rusové kdysi létali s Tu-154M do NYC, ale měli to právě už na hraně doletu, takže dost často letěli "na výpary" zatímco dole všichni poplach... ;-D

0/0
4.3.2016 9:51

O73l72d25ř26i67c37h 55J64a31n17e21č89e47k 8519986143351

tak zrovna u Rusů by mě to ani trochu nepřekvapilo - tam se myslím děly (a u leckterých regionálních aerolinek jistě i nadále dějí) mnohem horší věci než lety na hraně doletu.

vždyť tohle se před pár lety (když byla drahá ropa) říkalo i o Ryanairu - že piloti mají instrukce tankovat co možná nejméně, aby letadlo bylo co možná nejlehčí a žralo co nejméně.

+1/0
4.3.2016 13:18

J19i42ř94í 14K20o58c43u76r10e14k 6355844565788

Já to slyčel o ČSA, že měly na JFK přednost, protože na "kolečko" navíc by jim nemuselo vyjít palivo.

+1/0
4.3.2016 21:19

G55e40o40r58g 44K81o91m55b69e43r73e74c 9224901366151

ty tabulky se budou prepisovat neustale. Az bude litat A350-900ULR tak se planuje litat primo z FRA/LHR -> SYD/MEL

+4/0
4.3.2016 8:34

J90a77n 28P47e29c17h 6607129246386

Pokud vezmu do uvahy, ze rychlost letadla (a tedy i jeho vzdalenost) se pocita nikoliv podle "pozemni" rychlosti, ale z rychlosti okoli, tak se pri protivětru dostaneme na tuto vzdalenost na hodne zajimava cisla. Howgh

0/0
4.3.2016 8:30

O47l25d62ř12i69c17h 52J61a79n58e87č16e27k 8229796483981

jenže při silném protivětru dojde palivo dávno před tím, než dorazí do cíle. a navíc - pro podobná srovnání se počítá pozemní vzdálenost...

+2/0
4.3.2016 8:38

J30a39n 96C67e17p71e18k 1364176460

Letěl jsem 13 hodin a toho už jsem měl plné zuby. Nedokážu si představit tam být 18 hodin. Uuuuuuuaaaaaa. :-)

+8/0
4.3.2016 8:29

R37a70d93o38s25l30a96v 65K38l53a98u35d30a 5224428414482

Tak zase je to lepší než přestupovat. Většina lidí takto nelítá z touhy po cestování, ale jedná se buď o obchodníky, vědce a pod. letící na kongres, nebo lidi kteří letí za příbuznými, kamarády.

+2/−1
4.3.2016 8:36

P98a73v64e48l 97N30e85d30ě14l56a 5316750174351

Ani tak. Letěl jste někdy economy class více jak 8 hodin?

0/0
4.3.2016 8:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.