Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta zlevnila, Student Agency přesto zdražuje jízdenky na Slovensko

Ceny nafty klesly za poslední rok o téměř čtvrtinu, na ceně jízdenek v autobusech to ale není vidět. Největší autobusový dopravce v komerční dopravě navíc cestování ještě zdraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i43n55d94ř66i22c96h 61Š18k22o29p78e83k 4585361890445

Tak kde není konkurence, případně kde byla odstraněna zaváděcími cenami, není důvod držet ceny nízko. A je jedno, jestli se to týká autobusů, vlaků, potravin či jakéhokoli jiného zboží

+2/−1
4.3.2016 17:46

R38a48d72e46k 52Š10a43r64l38á72k 6851379320906

I kdyby zdražil proto, že si chce víc vydělat, může to být každému putna. Jeho firma jeho prachy. Navíc je celkem scestné si představovat u provozu autobusů, jako jediný výdaj palivo. Co servis, pneumatiky a vše kolem, všechno postupně zdražuje...Vždy se hledá hranice, kterou lidi ještě zaplatěj a zvedat to o 20 Kč je ideální forma, jak najít strop.

+5/−1
4.3.2016 10:38

M63a74r37t35i61n 41Š44t25r46o36s 4369417230328

Praha Košice autobusem? 8-o

+3/−1
4.3.2016 9:17

A64l65a38n 86Ř93e96p71k87a 4405316

Někteří jsou schopni jet busem i k moři a to je ještě dál a tudíž horší :-P

+4/0
4.3.2016 9:39

D71a43n21i39e38l 49D20r33á84b31e65k 8130550335732

jako malej jsme jezdili každej rok k Barceloně a pohodička :-PR^

lepší než 3 různejma vlakama

0/−1
5.3.2016 0:49

P57e98t22r 11N45i20v21n86i21c10k71ý 3432974425357

Podle mapy.cz 666 km (přímo ďábelská trasa). Kdysi jsem jel autobusem několikanásobek této vzdálenosti (nebylo to ani na dovoleno ani k moři). Dalo se to přežít.

0/0
4.3.2016 13:18

D28a74v43i16d 62G28a29j14d85a 5960259122551

No musím se pana Sůry tady trochu zastat.Schválně jsem si vyjel články o Regiojetu tady na Idnes a je faktem, že informuje i o negativech této firmy.Ale myslím si ,že když už se tady výhradně věnuje dopravě, tak by to šlo v mnohem větším rozsahu, aby nám tady nesvítily ty žluté vlaky každý den. Nemám pana Jančuru rád ne proto, že podniká, ale od té doby co zvolil taktiku žalob, než serióní konkurenční boj a také kvůli pověstně špatnému přístupu k zaměstnancům.Takže jsem na informace o jeho firmách mírně přecitlivělý

+5/0
4.3.2016 9:13

J90a65n 60S19ů15r23a 4455963583852

Za posledních 30 dní celkem čtyři texty o SA nebo RJ. Bohužel tři se sešly tento týden, takže to vypadá, že vychází každý den. Zkuste se dívat na svět méně přecitlivěle:)

+2/0
4.3.2016 11:11

M94a21r60t55i10n 39N66o15v22o89t59n12ý 3906696491704

No, že se s tou přecitlivělostí ozýváte zrovna vy ;-D

0/−2
4.3.2016 11:59

D54a38v94i35d 14G29a17j64d94a 5540489612381

Na některé věci raději přecitlivělý zůstanu ;-) Ale jinak souhlas.

+1/0
4.3.2016 13:12

J84i95ř37í 69N87e48v94r12l72a 8292743299917

"Největší autobusový dopravce v komerční dopravě" - Nepsal tady náhodou autor několikrát, že největší u nás je Arriva? :) Mimochodem to zdůvodnění zdražení podle mě pravda nebude - za levnou naftu musí přeci ušetřit obrovské peníze a personálu o moc navíc brát nebudou, navíc jim stále lidí chybí a stále nabírají další a další. (Není se čemu divit, když za takové peníze a podmínky to obnáší takovou práci - vlastní zkušenost.) Myslím, že se jen Jančura snaží to naoko odůvodnit, ale hlavní tady bude určitě ještě vysší zisk pro celou společnost Student Agency... :)

+2/0
4.3.2016 8:59

M13i21r95e88k 74Z90á69v44o67d17n12ý 7322817740138

Možná je tam důležité to slovo "komerční". Nicméně Jančura je skutečně šašek, kterému vůbec nejde o zisk a proto ždíme své zaměstnance a zvyšeuje ceny jízdenek v době nejlevnějších cen ropy.

+1/−1
4.3.2016 9:02

V94l60a54d89i14m76i36r 93S31e42f12l 6307542675811

Takže mu jde především o zisk;-)

0/0
4.3.2016 9:27

P18e29t16r 22N26i95v68n16i78c57k91ý 3932274885357

Tak tomu říkám překvapení u podnikatele.

0/0
4.3.2016 9:42

J47a15n 73K90o16h21l 4733837251244

Co si pamatuju, tak Jančura ze začátku rozvoj firmy hodně financoval úvery u bank a podobně.. jak a jestli to už všechno poplatil, těžko říct, nevidím do toho.

0/0
4.3.2016 10:19

J76a27n 73S56ů72r69a 4255753853972

Arriva je největší autobusový dopravce, ale díky tomu, že jezdí v ZDO. Komerční doprava na vlastní riziko jsou jednotky procent

0/0
4.3.2016 11:12

P81a26v69e58l 17Š36m54í74d42e21k 6819190143958

Pane Sůro proč pořád protěžujete Jančuru napište tam aspoň PR že Vás platí

0/0
5.3.2016 7:45

M93i96r56e62k 61Z69á44v45o89d96n48ý 7772937580168

No někdo ty Radimovy vláčky platit musí :))

+6/−1
4.3.2016 8:55

T86i76b28o40r 89V52i30z44v25a83r78y 9654984503135

Zdražení jízdného o 20 korun a na části tras si zaslouží vlastní článek?

0/0
4.3.2016 8:54

T41o67m 22J76u61r74e23č61k23a 6265632465355

No třeba Praha - Vídeň zdražila z 390 na 590 Kč...

0/0
4.3.2016 8:57

M72a19r38t41i94n 68D55y44t63r77y24c53h 7724614408781

Bratislava Vídeň je za euro, takže stačí zajet busem do blavy, přesednout a ušetříte asi 10 éček....

0/0
4.3.2016 9:23

T82o14m 44J93u85r64e80č65k27a 6965412725245

A kolik ušetřím času?

+1/0
4.3.2016 9:35

R15a24d36e16k 94Š71a15r54l46á69k 6401949680776

Žádnej, ale někdo má hodně času a málo peněz ;-D

+1/0
4.3.2016 10:24

R88a97d33e87k 23J82a81n39a21t28a 9525486174372

Nebo jet do té Vídně Railjetem za 524 Kč.

Je to dokonce o něco rychlejší než bus SA (4h02 vs 4h15).

+2/0
4.3.2016 12:25

J72i24ř97í 36N81e29v58r63l87a 8472773889347

To, že je majitel společnosti Jančura vyčůraný ažaž, je známo už dlouho. :) Pamatuju si, když jsem u něj pracoval - snažil se nás nalákat na spoustu výhod, na to, že jsou 3. nejobdivovanější firmou, že mají spoustu zaměstnaneckých výhod atd.... ale nakonec to tak nebylo. A ještě po několika měsících VŠEM snížil plat - prý kvůli lepšímu hospodaření firmy... Přitom když se pak cestujícím dávaly dárky zdarma za nemalé peníze, na to firma měla. I na billboardy na Slovensku za statisíce korun. A nebo jeho jízdenky na vlak: Slevní je na 200 korun mezi Prahou a Ostravou, aby nalákal hlavně co nejvíce studentů, ale pak si stěžuje na České dráhy, že kvůli nim má ceny tak nízko a ještě je žaluje o velké peníze... A nebo třetí příklad z posledních dnů: Dá akční jízdenky na autobus na březen do ciziny za 270 Kč - ale pozor, jen na jeden směr - zpátky už draze... A o tom, jak se chová ke svým zaměstnancům, bych mohl psát ještě dále... A nejhorší na tom je, že negativních článků je tady na něm o idnes jen pomálu, protože autor článků pan Sůra ho má rád a sám nedávno v online rozhovoru přiznal, že raději volí soukromé dopravce.... takže když třeba nedávno Regiojet vysadil cestující ve Studénce v 1 ráno místo v Ostravě a pak jim ujel, o tom tu nebylo ani slovo. "Nečekaně..."

+12/−3
4.3.2016 8:48

J34a45n 43S14ů97r27a 4865903673922

Zdravím Vás, pane Nevrlo, z paluby RegioJetu. Jsem velmi potěšen zájmem o moji osobu. Psát o lidech, kteří nepoznají, kde mají vystoupit, mi přijde poněkud laciné.

0/−3
4.3.2016 11:13

L19a27d89i41s74l12a17v 62P55a64s76t80o32r71e13k 1233487288345

Regiojet Sůro stojí ve Studénce, že je chyba lidí, že něco předpokládají a předpoklad se nesplní? Byli ti lidé informováni?

+2/−2
4.3.2016 11:57

R19a85d19e33k 57J57a92n77a24t53a 9315306464152

Tam byla i závažnější chyba. Při mimořádné zastávce ve stanici má proběhnout opětovná výprava vlaku vlakvedoucím a to se tam nestalo.

+5/0
4.3.2016 12:27

J31a88n 19N91o86v83á61k 7805834328347

chováte se jako by jste měl nárok na to být jeho zaměstnacem. Když se vám to nelíbí tak si sežeňte lepší místo.

0/−2
4.3.2016 15:53

P57a53v23e70l 11Š84m77í68d65e57k 6179980933428

Ta Studénka hlavně jak mával stevard aby mu vlak neujel fakt dobrá firma s regiojettem nikdy já mám dost špatné zkušenosti (vždy zpoždění, WC nefungovalo z 10 vozů pouze 2 a tam se stála fronta , stevardka protivná, když jsem si chtěl něco koupit nemáme, ale aspoň víno bylo) .Ať s ním studenti jezdí (hlavně na nich vydělává) já už nikdy.To radši LEO nebo ČD Jeho autobusy jen z nutnosti.Bohužel někde má monopol.

+2/0
5.3.2016 7:44

P83e80t33r 92T19y34č44k40a 6745112829932

Jakoby jedinou nakladovou polozkou dopravy byla nafta.

+1/−1
4.3.2016 8:42

P30e61t44r 72B38e12z86s98t10a14r79o16s22t68i 2529616793571

Za to Košice jsou kapacitně tak přemrštěné, že se pořad prodávají pod 300 v základu...

0/0
4.3.2016 8:41

P23e88t24r 59N13i12v37n86i73c97k89ý 3262774225877

Neivím důvod, proč by Jančura měl jakkoli zdůvodńovat změny cen. Prostě se tak rozhodl a je na zákaznících, jestli za nové ceny budou nebo nebudou jezdit. Tečka. (Ale chápu, že i negativní reklama "zdražuje" je reklama. Když za ní navíc nemusí platit...)

+11/0
4.3.2016 8:13

J17a63n 26K33o92h28l 4143217941424

Jenže to není otázka budou nebo nebudou. Možná mezi Brnem a Prahou, ale třeba na trase z Liberce do Prahy žádná konkurence neexistuje, protože ji Jančura cíleně zničil. Náhradní autobusové, vlakové ani letecké spojení neexistuje..

+1/0
4.3.2016 10:22
Foto

M79a11r27t79i50n 80K82o60k27e86š 3928784701580

Inu, tržní ekonomika. Dokud bude poptávka převyšovat nabídku, půjdou ceny nahoru a zase naopak... Proč bych se měl divit, že klesly jedny náklady, když mezitím mohly třeba narůst jiné (např. za kontrolní hlášení, za vyšší platy, za více personálu - aby nemusel dělat přesčasy...).

+5/0
4.3.2016 8:08

P41e45p50a 37B88r19a82t35r66š28o15v14s36k37ý 9855386199771

Pane Sůra, Vaše každodenní psaní o SA nebo RJ je celkem otravné. Zajímalo by mě, kolik z této reklamy inkasuje redakce a vy...

+11/−1
4.3.2016 8:04

J29a26n 32S11ů20r17a 4335263163642

109 millionů CZK každý den. Chcete něco poslat?

+6/0
4.3.2016 8:21

R60o35m94a37n 91P66o91l57á77č76e32k 5846589535

;-D;-D;-D;-D. Za tyhle prachy bych asi na idnesu už po roce nepsal

0/0
4.3.2016 8:52

L43a97d74i45s53l54a73v 88P77a25s58t53o35r39e34k 1433147718125

Nepříjde ti ani trošku divné, že o tom píše tolik lidí? Není to až tak ojedinělá výtka směrem k tobě...

0/0
4.3.2016 10:22

P28a74v41e32l 76Š22m68í44d38e60k 6419540433678

Mě by stačil miloon:-)

0/0
5.3.2016 7:49

M78i66r21o42s86l72a61v 89Z71i57k79m78u47n41d 6618322437718

Zdražil jízdné, třeba proto že firma zajišťující údržbu zvýšila ceny ... prodejce pneumatik taky podražil ... třeba proto, že se rozhodl přidat na mzdě svým zaměstnancům ... všechno musí zaplatit cestující ...

+4/0
4.3.2016 7:47

J59a82n 39K77o12h75l 4963337841204

SA jsem rád neměl, nemám a nebudu. Nikdy jim nezapomenu ty jízdy za CZK 1,- aby vytlačili konkurenci, a když se jim to povedlo, tak ihned zdražili stonásobně. Takhle se slušná firma prostě nechová ;-)

+11/−2
4.3.2016 7:38

V45á37c45l69a24v 85K56o72p23ř11i26v98a 1504370135831

Copak nemohla konkurence udělat to samé?

+2/−2
4.3.2016 8:03

R52o97m73a37n 82P16o26l69á93č60e38k 5106649455

ČD by za to měly žalobu na krku do pár minut ;-D resp. každý komu by soud prokázal dominantní postavení;-D

+4/0
4.3.2016 8:50

J44a63n 86K50o54h43l 4223197631614

Pořiďte si autobus a jezděte z Prahy do Liberce za korunu, bránit vám nebudu. Jen nevím, jak dlouho to vydržíte..

+2/0
4.3.2016 10:16

J83a88n 19S42ů55r60a 4425113743282

http://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/sbirky-rozhodnuti/detail-6008.html

+1/0
4.3.2016 8:06

J32a98n 58K56o37h38l 4203747741634

Trochu tu reakci rozveďte, nějak nevidím souvislost mezi odmítnutím přístupu na autobusové nádraží jednomu soukromému dopravci z roku 2005 a neregulérní a diskriminační cenovou politikou z let následujících.

Kromě toho vytlačil z linky tehdy třeba i další soukromou společnost, Hotliner, stejně jako minimálně dvě další společnosti později.

+1/0
4.3.2016 10:14

J56a55n 17S76ů65r62a 4215983823692

Píšete, že někoho vytlačil za korunu. To je tento případ, kdy ÚOHS i soudy pravomocně rozhodly, že zákon porušovala naopak ona vytlačovaná společnost. ÚOHS odmítl i nelegálnost postupu SA ve věci Hotlineru. V případě trasy Praha Liberec ještě jezdil DPMLJ, který sám srazil ceny a později přiznal, že jezdil s velkou ztrátou. Tohle jsme platili z městského rozpočtu daňoví poplatníci, hru na podnikání. Jiná věc je spor Asiana vs. SA na lince Praha - Brno, tam je prasárna SA dostatečně v rozhodnutí popsána.

+1/0
4.3.2016 11:08

M70a42r43t22i52n 92K96a83r23á43s27e36k 9358463228458

A i potom zdrazeni, jsou pri zohledneni inflace levnejsi nez davna konkurence a navic pri nesrovnatelne urovni cestovani..

0/−1
4.3.2016 9:05

J14i40ř23í 25P32r46ů44š10a 7145382815419

Proč by měly jen náklady ovlivňovat ceny? Cenu výrazně ovlivňuje poptávka a konkurence až pak teprve skutečné náklady.

+3/0
4.3.2016 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.