Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta zlevnila, Student Agency přesto zdražuje jízdenky na Slovensko

Ceny nafty klesly za poslední rok o téměř čtvrtinu, na ceně jízdenek v autobusech to ale není vidět. Největší autobusový dopravce v komerční dopravě navíc cestování ještě zdraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19i37n62d43ř10i43c58h 47Š40k40o58p51e59k 4545401190685

Tak kde není konkurence, případně kde byla odstraněna zaváděcími cenami, není důvod držet ceny nízko. A je jedno, jestli se to týká autobusů, vlaků, potravin či jakéhokoli jiného zboží

+2/−1
4.3.2016 17:46

R86a31d31e78k 91Š97a27r96l44á46k 6911359530206

I kdyby zdražil proto, že si chce víc vydělat, může to být každému putna. Jeho firma jeho prachy. Navíc je celkem scestné si představovat u provozu autobusů, jako jediný výdaj palivo. Co servis, pneumatiky a vše kolem, všechno postupně zdražuje...Vždy se hledá hranice, kterou lidi ještě zaplatěj a zvedat to o 20 Kč je ideální forma, jak najít strop.

+5/−1
4.3.2016 10:38

M68a16r68t35i27n 83Š68t49r52o96s 4139267570358

Praha Košice autobusem? 8-o

+3/−1
4.3.2016 9:17

A83l42a52n 62Ř31e60p90k24a 4955486

Někteří jsou schopni jet busem i k moři a to je ještě dál a tudíž horší :-P

+4/0
4.3.2016 9:39

D92a38n14i92e29l 54D20r29á18b88e48k 8320820555402

jako malej jsme jezdili každej rok k Barceloně a pohodička :-PR^

lepší než 3 různejma vlakama

0/−1
5.3.2016 0:49

P90e40t37r 44N48i50v33n50i95c59k52ý 3452714725517

Podle mapy.cz 666 km (přímo ďábelská trasa). Kdysi jsem jel autobusem několikanásobek této vzdálenosti (nebylo to ani na dovoleno ani k moři). Dalo se to přežít.

0/0
4.3.2016 13:18

D87a53v31i63d 13G36a17j92d10a 5450349712211

No musím se pana Sůry tady trochu zastat.Schválně jsem si vyjel články o Regiojetu tady na Idnes a je faktem, že informuje i o negativech této firmy.Ale myslím si ,že když už se tady výhradně věnuje dopravě, tak by to šlo v mnohem větším rozsahu, aby nám tady nesvítily ty žluté vlaky každý den. Nemám pana Jančuru rád ne proto, že podniká, ale od té doby co zvolil taktiku žalob, než serióní konkurenční boj a také kvůli pověstně špatnému přístupu k zaměstnancům.Takže jsem na informace o jeho firmách mírně přecitlivělý

+5/0
4.3.2016 9:13

J33a85n 76S63ů31r92a 4835443223562

Za posledních 30 dní celkem čtyři texty o SA nebo RJ. Bohužel tři se sešly tento týden, takže to vypadá, že vychází každý den. Zkuste se dívat na svět méně přecitlivěle:)

+2/0
4.3.2016 11:11

M74a60r69t87i17n 42N75o18v47o55t66n10ý 3936116291514

No, že se s tou přecitlivělostí ozýváte zrovna vy ;-D

0/−2
4.3.2016 11:59

D14a82v46i36d 97G23a78j21d26a 5200819882231

Na některé věci raději přecitlivělý zůstanu ;-) Ale jinak souhlas.

+1/0
4.3.2016 13:12

J78i87ř16í 74N96e56v13r43l47a 8102593349377

"Největší autobusový dopravce v komerční dopravě" - Nepsal tady náhodou autor několikrát, že největší u nás je Arriva? :) Mimochodem to zdůvodnění zdražení podle mě pravda nebude - za levnou naftu musí přeci ušetřit obrovské peníze a personálu o moc navíc brát nebudou, navíc jim stále lidí chybí a stále nabírají další a další. (Není se čemu divit, když za takové peníze a podmínky to obnáší takovou práci - vlastní zkušenost.) Myslím, že se jen Jančura snaží to naoko odůvodnit, ale hlavní tady bude určitě ještě vysší zisk pro celou společnost Student Agency... :)

+2/0
4.3.2016 8:59

M85i25r53e32k 90Z75á44v79o88d11n96ý 7852577600818

Možná je tam důležité to slovo "komerční". Nicméně Jančura je skutečně šašek, kterému vůbec nejde o zisk a proto ždíme své zaměstnance a zvyšeuje ceny jízdenek v době nejlevnějších cen ropy.

+1/−1
4.3.2016 9:02

V57l70a95d59i85m93i68r 67S59e35f96l 6537262185651

Takže mu jde především o zisk;-)

0/0
4.3.2016 9:27

P81e85t12r 70N37i62v67n93i28c16k54ý 3432894865187

Tak tomu říkám překvapení u podnikatele.

0/0
4.3.2016 9:42

J88a49n 95K30o84h76l 4133987471424

Co si pamatuju, tak Jančura ze začátku rozvoj firmy hodně financoval úvery u bank a podobně.. jak a jestli to už všechno poplatil, těžko říct, nevidím do toho.

0/0
4.3.2016 10:19

J26a57n 93S96ů93r32a 4275713323282

Arriva je největší autobusový dopravce, ale díky tomu, že jezdí v ZDO. Komerční doprava na vlastní riziko jsou jednotky procent

0/0
4.3.2016 11:12

P20a82v85e32l 28Š89m76í77d53e41k 6609780793518

Pane Sůro proč pořád protěžujete Jančuru napište tam aspoň PR že Vás platí

0/0
5.3.2016 7:45

M45i57r56e94k 32Z88á78v86o63d38n20ý 7152737950348

No někdo ty Radimovy vláčky platit musí :))

+6/−1
4.3.2016 8:55

T82i36b71o66r 68V96i15z62v72a12r94y 9984354553155

Zdražení jízdného o 20 korun a na části tras si zaslouží vlastní článek?

0/0
4.3.2016 8:54

T81o47m 76J51u60r45e74č32k48a 6435482335295

No třeba Praha - Vídeň zdražila z 390 na 590 Kč...

0/0
4.3.2016 8:57

M57a22r22t26i80n 53D69y15t87r21y21c53h 7404944828911

Bratislava Vídeň je za euro, takže stačí zajet busem do blavy, přesednout a ušetříte asi 10 éček....

0/0
4.3.2016 9:23

T37o88m 52J41u57r55e71č38k31a 6445872185135

A kolik ušetřím času?

+1/0
4.3.2016 9:35

R33a32d29e72k 85Š14a60r89l77á28k 6811849100936

Žádnej, ale někdo má hodně času a málo peněz ;-D

+1/0
4.3.2016 10:24

R35a64d97e30k 50J90a39n20a53t95a 9915706124492

Nebo jet do té Vídně Railjetem za 524 Kč.

Je to dokonce o něco rychlejší než bus SA (4h02 vs 4h15).

+2/0
4.3.2016 12:25

J83i94ř45í 64N61e11v64r88l91a 8792533899327

To, že je majitel společnosti Jančura vyčůraný ažaž, je známo už dlouho. :) Pamatuju si, když jsem u něj pracoval - snažil se nás nalákat na spoustu výhod, na to, že jsou 3. nejobdivovanější firmou, že mají spoustu zaměstnaneckých výhod atd.... ale nakonec to tak nebylo. A ještě po několika měsících VŠEM snížil plat - prý kvůli lepšímu hospodaření firmy... Přitom když se pak cestujícím dávaly dárky zdarma za nemalé peníze, na to firma měla. I na billboardy na Slovensku za statisíce korun. A nebo jeho jízdenky na vlak: Slevní je na 200 korun mezi Prahou a Ostravou, aby nalákal hlavně co nejvíce studentů, ale pak si stěžuje na České dráhy, že kvůli nim má ceny tak nízko a ještě je žaluje o velké peníze... A nebo třetí příklad z posledních dnů: Dá akční jízdenky na autobus na březen do ciziny za 270 Kč - ale pozor, jen na jeden směr - zpátky už draze... A o tom, jak se chová ke svým zaměstnancům, bych mohl psát ještě dále... A nejhorší na tom je, že negativních článků je tady na něm o idnes jen pomálu, protože autor článků pan Sůra ho má rád a sám nedávno v online rozhovoru přiznal, že raději volí soukromé dopravce.... takže když třeba nedávno Regiojet vysadil cestující ve Studénce v 1 ráno místo v Ostravě a pak jim ujel, o tom tu nebylo ani slovo. "Nečekaně..."

+12/−3
4.3.2016 8:48

J12a59n 70S70ů55r57a 4615463723332

Zdravím Vás, pane Nevrlo, z paluby RegioJetu. Jsem velmi potěšen zájmem o moji osobu. Psát o lidech, kteří nepoznají, kde mají vystoupit, mi přijde poněkud laciné.

0/−3
4.3.2016 11:13

L47a26d72i22s77l33a80v 25P12a20s16t82o82r26e32k 1973387468725

Regiojet Sůro stojí ve Studénce, že je chyba lidí, že něco předpokládají a předpoklad se nesplní? Byli ti lidé informováni?

+2/−2
4.3.2016 11:57

R27a76d59e68k 37J60a82n34a45t22a 9495136204702

Tam byla i závažnější chyba. Při mimořádné zastávce ve stanici má proběhnout opětovná výprava vlaku vlakvedoucím a to se tam nestalo.

+5/0
4.3.2016 12:27

J30a27n 45N37o51v20á68k 7985374878217

chováte se jako by jste měl nárok na to být jeho zaměstnacem. Když se vám to nelíbí tak si sežeňte lepší místo.

0/−2
4.3.2016 15:53

P95a75v87e53l 33Š58m32í98d98e16k 6479860563458

Ta Studénka hlavně jak mával stevard aby mu vlak neujel fakt dobrá firma s regiojettem nikdy já mám dost špatné zkušenosti (vždy zpoždění, WC nefungovalo z 10 vozů pouze 2 a tam se stála fronta , stevardka protivná, když jsem si chtěl něco koupit nemáme, ale aspoň víno bylo) .Ať s ním studenti jezdí (hlavně na nich vydělává) já už nikdy.To radši LEO nebo ČD Jeho autobusy jen z nutnosti.Bohužel někde má monopol.

+2/0
5.3.2016 7:44

P61e94t97r 44T12y61č17k94a 6215612989862

Jakoby jedinou nakladovou polozkou dopravy byla nafta.

+1/−1
4.3.2016 8:42

P70e85t36r 14B27e48z71s56t40a83r93o79s22t62i 2279136213641

Za to Košice jsou kapacitně tak přemrštěné, že se pořad prodávají pod 300 v základu...

0/0
4.3.2016 8:41

P82e40t87r 91N89i24v69n64i34c35k14ý 3102644365547

Neivím důvod, proč by Jančura měl jakkoli zdůvodńovat změny cen. Prostě se tak rozhodl a je na zákaznících, jestli za nové ceny budou nebo nebudou jezdit. Tečka. (Ale chápu, že i negativní reklama "zdražuje" je reklama. Když za ní navíc nemusí platit...)

+11/0
4.3.2016 8:13

J45a87n 45K72o94h87l 4983247101144

Jenže to není otázka budou nebo nebudou. Možná mezi Brnem a Prahou, ale třeba na trase z Liberce do Prahy žádná konkurence neexistuje, protože ji Jančura cíleně zničil. Náhradní autobusové, vlakové ani letecké spojení neexistuje..

+1/0
4.3.2016 10:22
Foto

M76a10r28t31i48n 44K13o83k55e78š 3688984771950

Inu, tržní ekonomika. Dokud bude poptávka převyšovat nabídku, půjdou ceny nahoru a zase naopak... Proč bych se měl divit, že klesly jedny náklady, když mezitím mohly třeba narůst jiné (např. za kontrolní hlášení, za vyšší platy, za více personálu - aby nemusel dělat přesčasy...).

+5/0
4.3.2016 8:08

P21e44p62a 23B46r52a39t29r67š34o75v74s80k39ý 9265766829261

Pane Sůra, Vaše každodenní psaní o SA nebo RJ je celkem otravné. Zajímalo by mě, kolik z této reklamy inkasuje redakce a vy...

+11/−1
4.3.2016 8:04

J86a86n 23S24ů50r42a 4845903103262

109 millionů CZK každý den. Chcete něco poslat?

+6/0
4.3.2016 8:21

R18o56m85a46n 19P49o61l59á35č85e77k 5566739565

;-D;-D;-D;-D. Za tyhle prachy bych asi na idnesu už po roce nepsal

0/0
4.3.2016 8:52

L41a92d55i73s63l72a67v 78P94a52s21t90o82r96e92k 1303377558515

Nepříjde ti ani trošku divné, že o tom píše tolik lidí? Není to až tak ojedinělá výtka směrem k tobě...

0/0
4.3.2016 10:22

P23a20v20e48l 39Š64m40í77d65e51k 6969470403228

Mě by stačil miloon:-)

0/0
5.3.2016 7:49

M65i81r57o86s21l36a36v 58Z39i61k43m35u28n66d 6648662157578

Zdražil jízdné, třeba proto že firma zajišťující údržbu zvýšila ceny ... prodejce pneumatik taky podražil ... třeba proto, že se rozhodl přidat na mzdě svým zaměstnancům ... všechno musí zaplatit cestující ...

+4/0
4.3.2016 7:47

J32a15n 60K45o31h54l 4253197331944

SA jsem rád neměl, nemám a nebudu. Nikdy jim nezapomenu ty jízdy za CZK 1,- aby vytlačili konkurenci, a když se jim to povedlo, tak ihned zdražili stonásobně. Takhle se slušná firma prostě nechová ;-)

+11/−2
4.3.2016 7:38

V11á37c96l14a80v 78K26o24p45ř42i26v28a 1254630805581

Copak nemohla konkurence udělat to samé?

+2/−2
4.3.2016 8:03

R14o14m46a72n 22P98o45l48á25č34e61k 5296599125

ČD by za to měly žalobu na krku do pár minut ;-D resp. každý komu by soud prokázal dominantní postavení;-D

+4/0
4.3.2016 8:50

J70a11n 13K40o56h12l 4633397541494

Pořiďte si autobus a jezděte z Prahy do Liberce za korunu, bránit vám nebudu. Jen nevím, jak dlouho to vydržíte..

+2/0
4.3.2016 10:16

J50a49n 30S71ů41r13a 4885963643722

http://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/sbirky-rozhodnuti/detail-6008.html

+1/0
4.3.2016 8:06

J49a21n 71K59o81h12l 4903577871554

Trochu tu reakci rozveďte, nějak nevidím souvislost mezi odmítnutím přístupu na autobusové nádraží jednomu soukromému dopravci z roku 2005 a neregulérní a diskriminační cenovou politikou z let následujících.

Kromě toho vytlačil z linky tehdy třeba i další soukromou společnost, Hotliner, stejně jako minimálně dvě další společnosti později.

+1/0
4.3.2016 10:14

J26a95n 64S42ů71r24a 4245833163782

Píšete, že někoho vytlačil za korunu. To je tento případ, kdy ÚOHS i soudy pravomocně rozhodly, že zákon porušovala naopak ona vytlačovaná společnost. ÚOHS odmítl i nelegálnost postupu SA ve věci Hotlineru. V případě trasy Praha Liberec ještě jezdil DPMLJ, který sám srazil ceny a později přiznal, že jezdil s velkou ztrátou. Tohle jsme platili z městského rozpočtu daňoví poplatníci, hru na podnikání. Jiná věc je spor Asiana vs. SA na lince Praha - Brno, tam je prasárna SA dostatečně v rozhodnutí popsána.

+1/0
4.3.2016 11:08

M93a74r58t96i32n 72K77a73r16á22s45e63k 9648863628588

A i potom zdrazeni, jsou pri zohledneni inflace levnejsi nez davna konkurence a navic pri nesrovnatelne urovni cestovani..

0/−1
4.3.2016 9:05

J39i53ř58í 54P21r15ů51š98a 7325532845869

Proč by měly jen náklady ovlivňovat ceny? Cenu výrazně ovlivňuje poptávka a konkurence až pak teprve skutečné náklady.

+3/0
4.3.2016 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.