Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express se vrací do hry o rychlíky z Plzně. Levnější a s režijkami

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce ještě vstoupit do hry o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Ministerstvu dopravy předložil novou nabídku, v které počítá s cenou pod 70 korun za každý kilometr a přepravou majitelů režijních jízdenek zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V75a66c20l14a96v 65H87a34j51e85k 3596179259

Podstatné na tom všem je, jaký to bude mít přínos pro cestující a zatí žádný nevidím ani v případě, že bude jezdit GWTR, ani LE.

0/−1
6.3.2016 18:24

T93o61m29a87s 50A52u32g86u67s19t15y31n 6257416701320

Takže Leo prohraje v tendru, má tu drzost pak ještě přijít a mimo soutěž nabídnout nižší cenu a iDnes mu k tomu ještě dělá PR. 8-o

+1/0
6.3.2016 6:33

M36i58r23o42s15l21a14v 85Z84i64k78m78u84n92d 6308442877148

Držitel režijky nejezdí zdarma, tak jako držitel opencard nebo lítačky taky nejezdí zdarma ...

+6/0
5.3.2016 14:18

V97l84a35s67t62i71m91i97l 18S56v15o81b80o34d26a 7123248375454

Jedééém, GO, GO!!, jednou ten moloch ČD porazíme i v téhle příšerné, moderním intervencionismem permanentně oslabované, ekonomice.

+2/−18
4.3.2016 22:01

R73o19m82a57n 43P13o84l73á52č12e74k 5886699435

Bez sjednoceného tarifu to bude pyrhovo vítězství

+5/−2
4.3.2016 22:58

P20e42t85r 96F68i95a51l50a 9173136563803

Víte, co je moloch, pane Svobodo?;-D

1) starý semitský bůh,

2) ještěr,

3) něco obrovského.

0/0
5.3.2016 15:58

R13o82m54a61n 82P77o91l98á24č94e24k 5366909645

Ve své podstatě, at si tam jezdí kdo chce, ale pokud přijdu k okenku na nádraží a řeknu, že chci lístek do Plzně, tak nechci řešit jestli jede modrý, žlutý, černý a nebo zelený...

Tohle je hlavní kámen úrazu současných soutěží na železnici...

+21/−2
4.3.2016 19:20

J76i97r48k95a 42N67o44v48á70k 6902405155559

no to je fakt pecka, tak dráhy mraky let rozdávají režijky svým zaměstnancům jako benefit a teď se cítí diskriminovaný, že je musí uznávat.

to že je mají i jinde je taky zásluha drah, jsou to všecko organizace, které vznikly odštěpením od drah a jen pokračujou v tom, s čím dráhy začaly.

0/−18
4.3.2016 17:35

K41a92r33e12l 79Ř11e62h98á11č28e90k 9292950961692

Oni je rozdávají a uznávají , protože jim to přikazuje zákon. Takže je celkem jasné, proč se cítí znevýhodněné.

+15/0
4.3.2016 17:44
Foto

J28a25n 28V58a15l13a28l53í12k 6216699880456

Ty sice využívají i jejich zaměstnanci, !ale více než polovina je v držení jiných organizací, především Správy železniční dopravní cesty.!

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soutez-o-rychliky-na-trati-plzen-most-dxd-/eko-doprava.aspx?c=A160304_152443_eko-doprava_suj

+10/0
4.3.2016 17:47

J64i22r62k30a 76N31o60v16á90k 6922435355389

ano, to je ten druhý odstavec.

0/0
4.3.2016 17:51
Foto

J64a75n 78V57a76l46a69l73í29k 6556729810106

no a jelikož ČD musí ty režijky uznávat tak by to měka být i povinnost ostatních dopravců a mělo by to být dáno ve výběrovém řízení...

+3/−1
4.3.2016 18:11

K52a23r48e31l 89Ř20e22h26á44č88e65k 9692510731452

Ano, a nebo tuto zákonou povinnost pro ČD zrušit.

+6/−1
4.3.2016 18:13

M63i37c32h83a33l 75K47r51u74t53ý 2446320280711

Resit rezijky je detail. Chce to resit integrovany tarif, tratove jizdenky, predplatne jizdne atd. Jinak vlak proste nebude konkurenceschopny a skonci jako prilezitostny zpusob dopravy pro prilezitostne cestujici :)

.

+11/−1
4.3.2016 18:19

V44a65c89l48a76v 78H47a66j69e12k 3336229219

Jednotný tarif je v podstatě také detail. Je nutné určit metodiku podílování tržeb a vytvořit nezávislé odúčtovací centrum (clearing). Bez toho je jednotný tarif k ničemu.

0/−1
5.3.2016 9:24

M30i86c23h86a34l 71K34r19u90t33ý 2876580330151

To je slovickareni. Soucasti jednotneho tarifu musi byt samozrejme i metodika financovani jednotlivych dopravcu, at uz ve forme uhrady vykonu clearingu plateb :)

0/−1
5.3.2016 20:27

V70a73c76l55a86v 93H54a98j32e74k 3306739949

Není, to je sama podstata uznávání jízdenek, tedy chcete-li jednotného tarifu. První pokus dopadl fiaskem, začal vzájemným uznáváním jízdenek a skonči uznáváním některých vnitro jízdenek ČD ostatními. Clearing i bez výběrka je záležitost nejmíň za rok v případě že už máte metodiku podílování. Takže pokud platí termín 2017, tak se to této trati rozhodně netýká.

0/−1
6.3.2016 8:56

M97i95r67o29s60l20a64v 26Z64i61k65m19u60n92d 6618532427118

Jenže tohle musíte určit zákonem jako podmínku udělení licence k provozování pravidelné drážní dopravy osob ... ve Švýcarsku to funguje u několika desítek dopravních společností provozujících železniční, silniční, lodní, dopravu, lanovky, nevyjímaje MHD ... kdo do systému "dobrovolně" nevstoupí, licenci nedostane ... inu "demokracie po švýcarsku a ještě v tržní ekonomice s "neviditelnou rukou trhu" ...

0/0
7.3.2016 7:12

L88e53o 72P75a91v91e56l 45K28r65á30t63k47ý 3653605755357

Režijky jsou přežitek a brzda ČD.Pak musí jít do soutěže s vyšší cenou kvůli tomuhle a prohrávají (ale ne všude - v krajích mají 10letý bianco šek na provoz - podle toho to taky někdy ta regionální doprava vypadá). Jejich problém...

+2/−14
4.3.2016 17:22

K23a33r13e37l 47Ř67e87h16á22č20e45k 9362100921552

Jak jejich problém, režijky jim nařizuje rozdávat a uznávat zákon.

+8/0
4.3.2016 17:45

L89e73o 41P29a31v32e14l 74K72r25á90t97k95ý 3103235105587

A když měl být zákon změněn, kdopak začal nejvíc vyskakovat? Zaměstnanci ČD, respektive jejich "odbory", když nepochopily, kde je merito věci. pokud chtějí konkurenčně uspět, mají možnost navrhnout jejich zákonné zrušení....a vydělají na tom. Stačí umět počítat...

0/−1
5.3.2016 13:03

P83e67t48r 29F38i73a50l84a 9843696793813

Mám pochybnosti, zda by ČD vydělaly na tom, že zruší režijky, spousta lidí jim zaplatí roční poplatek a nakonec jede sotva jednou za rok.

Kromě hlavních tratí z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna, nejezdí vlaky plné, tak je zcela jedno, jede-li tam o pár lidí víc nebo míň.

+1/0
5.3.2016 16:28

J20i18ř28í 72E74r73b72e34n 1403534136197

Nějaký podklad pro Vaše tvrzení by se našel?

0/0
5.3.2016 19:52

V57a40c22l56a69v 91H15a97j20e86k 3526419549

Jo, třeba oje manželka, dcera, tchán a tchyně. Manželka z dcerou jede 2x za rok do nového Města na Moravě a 1x za 2 roky do Brna. Vzhledem k tomu že má dcera ZTP/P tak je to skutečně jen pro to, co kdybych to náhodou potřebovala. U tchyně vlakem nejela nejméně 5 let akorát tchán to z finančního hlediska asi využije, ale jenom velmi těsně.. A takových je spousta.

+2/0
6.3.2016 10:09

M35i60c10h89a44l 46K62r33u92t61ý 2166710340311

Porad slovickarite :)) ze to je dulezitou a fundamentalni soucasti nikdo nerozporuje. A mate pravdu ze se to nestihne pro tuto trat. A prave proto by bylo zadouco misto ukvapenych privatizavi prvne vyresit tento problem,trena dle vzoru zahrqnici a pak resit souteze treba uplne vsech trati :)

0/0
6.3.2016 16:45

V36a50c74l27a39v 64H38a71j96e61k 3936249929

a vy víte jek to řeší v zahraničí??

0/0
6.3.2016 16:49

M63i80c71h33a65l 86K28r48u22t72ý 2446950170491

No takze budou uznavat rezijni jizdne,ale ne in 100?

Bez moznosti tarifni integrace a moznosti zakoupit vyhodne celostatne platne jizdne bez ohledu na provozovatele, nema privatizace zadny smysl.

Obecne vidim velky potencial v celonarodnim tarifu,zejmena v kombianci s flat rate ala in 100, pokud chceme budovat alternativu k iad pro prilezitostne i pravidelne cestujici,je to jedina varianta.

+8/−2
4.3.2016 16:39

T84o64m78a15s 83N44o70v78o57t45n68y 1221764256635

Že vy si koupíte In-100 (nabídka 1 DOPRAVCE) neznamená, že ji musí někdo uznávat. To je Váš problém že investujete do jednoho dopravce.

+2/−10
4.3.2016 17:29

K62a47r94e29l 52Ř97e52h30á37č50e84k 9162810231762

Třeba v Německu si koupíte nabídku DB a platí vám u všech dopravců, ve Švýcarsku to samé ( a to nejen u dopravců železničních).

+12/0
4.3.2016 17:50

D39a31n32i24e53l 16S28c55h20n79i32t84z32e36r 5631524191126

proč to tak, nefunguje i v autobusové dopravě? Inu všichni jsme si rovní ale někteří....

+1/−1
4.3.2016 19:00

M84i59c34h49a75l 63K51r41u43t50ý 2646970370871

To ze je nejaka doprava horsi neznamena ,ze se tim mame inspirovat prece :-)) Ale v Svycarsku to navic funguje i v ramci nekterych autobus linek.

Samozrejme, idealne bych si v CR predstavoval celostatni IDS. Ale to je asi v soucasne dobe nerealne.

Ale celostatni integrovany tarif vlakove dopravy by realny byt mel - protoze to v podstate je zachovani stejneho komfortu, jake nabizel monopolni dopravce CD.

Pokud tomu tak nebude, dojde jednoznacne k zneatraktivneni zeleznicni dopravy, ktera pritom (jak ukazuji zahranicni studie) patri mezi klicove formy dlouhodobe udrzitelne (navic ekologicke) verejne dopravy (coz autobusy nejsou, i kdyz jejich vyznam v IDS je samozrejme jasny).

+2/−1
4.3.2016 19:44

M65i79c15h47a89l 61K70r56u43t91ý 2846490300231

Nepochopil, nevadi :) staci se podivat na staty, kde zeleznicni doprava funguje dobre (napr. Svycarako)-jednotny tarif,neomezeny flat rate za 330 chf mesicne. A lidi tim jezdi.

A pak mame staty s nerizenou privatizaci zeleznice (napr. UK), kde je levnejsi do nekterych destinaci letet pres holandsko, tarifni integrace neni, listek musi clovek kupovat dopredu kvuli akcnim nabidkam:)) a svete div se, atraktivita zelezni dopravy je velmi spatna.

A ja konstatuji,ze by CR mela jit cestou Svycarska pokud chce konkurenceschopny system ekologicke zeleznicni dopravy jako alternativu IAD. Protoze je to jediny zpusob jak ji konkurovat, delat hromadnou dopravu levnejsi, rychlejsi, pohodlnejsi.

Me osobne je to jedno. Bud bude fungovat rozumne zeleznicni doprava, nebo budu jezdit autem. Je mi to celkem fuk. Ale nikdo me nedonuti si kupovat listek u 2-3 dopravcu pro kazdou cestu :)

+9/0
4.3.2016 17:55

V29a93c73l96a75v 14H96a62j52e88k 3546679729

Nechápete nikdo, že to není o tarifu, ale o podílování tržeb. Je asi také možná jiný princip, jako brutto úhrada objednaných výkonů všem dopravcům, ale na to ČR nejspíš na rozdíl od Švýcarů nemá prostředky.

0/−1
5.3.2016 9:28

J22a72n 77K90o21b51ě43r29s52k30ý 1260616571413

No a to by měl být úkol ministerstva vytvořit nějakou celostátní variantu IN 100 nebo donutit ČD k dohodě s ostatními dopravci když má na ČD vliv, ne ?

0/0
4.3.2016 19:21

M37i25c42h63a36l 42K38r22u49t76ý 2666320330891

Za me idealni svycarsky model. Celostatni tarif pro jednorazove a predplatne jizdne. A soutezit jednotlive useky. A je pak jedno kolika dopravci jedete...

+3/0
4.3.2016 19:26

M12i37c26h91a32l 88K58r83u65t11ý 2726960850931

A jen tak fyi...zastavam co minimalni stat... Ale zrovna doprava je jedna z mala mist,kde je statni dohled a rizeni velmi vhodne. Dopravni flexibilita je zakladem pro ekonomicky rust a flexibilitu zamestnavani.

+3/0
4.3.2016 19:28

J76a73n 56K44o27b72ě69r47s19k34ý 1280346431983

Plně s vámi souhlasím, já to vidím stejně R^

+1/0
4.3.2016 19:41

M33i11c33h88a28l 52K26r24u14t33ý 2396670810521

Rekl bych, ze s tim souhlasi vetsina lidi (alespon tech, se kterymi jsem toto tema resil), s vyjimkou snad ruznych fanatiku a lidi, kteri o vlakove doprave vi tak max to, ze jsou tam vagony.

Ale bohuzel tento pohled evidentne nesdili MD a v soucasne dobe to nevypada tak, ze by melo dojit k zavedeni nejakeho takoveho systemu (v lepsim pripade dojde k zakonzervovani monopolu CD v krajich, v horsim pripade se jednotlive linky privatizuji bez tarifni integrace).

Opravdu nechapu soucasny vyvoj a postoj MD. Zkusenosti ze zahranici jsou zcela jasne (z obou moznych scenaru - v UK nerizena privatizace a vyrazne zhorseni kvality dopravy, v CH perfektne funkcni integrovany system), neni nutne nic noveho vymyslet.

Pritom co je v soucasne situaci dulezitejsi pro ekonomiku a zivotni prostredi, nez umoznit flexibilni prepravu lidi do zamestnani a snizeni mnozstvi IAD (coz opravdu ale nejde jejim omezovanim - ale jen tim, ze verejna doprava bude lepsi).

0/−1
4.3.2016 19:51

J59a41n 90K38o55b44ě44r74s29k31ý 1140606301643

Asi tak, bohužel mám do budoucna o tohle strach. Paradoxně mi tak svým způsobem vyhovuje monopolní postavení ČD kdy můžu dojet na jednu jízdenku a všude mi platí IN25. Nemám nic proti soukromníkům. Chce to prostě skloubit obojí nějak dohromady (víc dopravců, jeden tarif)

+2/0
4.3.2016 19:57

M27i90c72h96a54l 58K60r63u76t83ý 2786420760611

V podstate souhlasim s Vami. Ono v podstate o to je to absurdnejsi, ze se tu bojuje za integrovany tarif atd. A pritom to vlastne neni zlepseni, ale zachovani stavajiciho stavu (neni nutne si kupovat X listku, celositove predplacene listky, navaznostni spoju).

+2/0
4.3.2016 20:20

P68e32t15r 58F89i26a87l77a 9433886773983

Jste si jistý, že se ostatní dopravci chtějí dohodnout?

U těch je problém i poskytnout informace o spojích, které nejsou jejich.... a to za situace, že jejich vlak měl zpoždění.

+1/0
5.3.2016 16:09

J63i57ř81í 12E83r66b32e61n 1953234606427

Podle mého názoru by se ČD rozhodně nebránily uznávání IN-100 i jinými dopravci včetně autobusových ;-)

+1/0
5.3.2016 20:06

V22a32c91l94a63v 16H59a23j67e82k 3166959269

To není tak jednoduché. Mám kolegu, který má In 100 a jezdí denne na jedné trati. Když pak pojede z Plzně do Mostu s GWTR nebo LE, jak spočátáte jejich podíl na těch 19 990 Kč. Zatímco U jízdenky ne jednotlivou jízdu Domažlice-Most to spočítáte relativně jednoduše. Pokud to cestující nezkomplikuje nějakým přerušením jízdy spojeným s jízdou osobákem ČD.

0/0
6.3.2016 9:04

J54i70ř14í 75E49r56b83e28n 1553934136817

Ále prdlajs, mluvte k tomu, čemu rozumíte a nevymýšlejte si pitomosti.

Třeba já jezdím denně autobusem 15km trasu mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, celá linka je vedená v libereckém tarifu IDOL, ale třetinu spojů jezdí dopravce KAD - který se sice velmi ochotně přizpůsobil a začal cestujícím účtovat jízdné podle tarifu IDOL a tedy vyšší než ten jeho původní tarif, ale už neuznává IDOLkartu a přestupnost, protože on má jen svoje hradecké IREDO. Takže já si sice nakrásně můžu koupit celokrajsky uznávanou jízdenku, ale na třetině mých spojů mi bude úplně nanic. A rozhodně nebudu investovat do víc dopravců a zyvšovat si cestovní náíklady o další krajskou kartu

+1/0
5.3.2016 20:00

M74a10r22t20i24n 65K55o71ž71í45n 1665336911240

Bude potřebovat dvousystémové lokomotivy / soupravy. Stihne to?

0/−3
4.3.2016 16:37

J37a39n 64S41ů80r51a 4845843383952

Jde o trať, kde jezdí dieselové soupravy (jen část pod dráty)

+8/0
4.3.2016 16:45

V27a84c56l65a75v 24H66a37j88e22k 3886159479

Z Chomutova do Mostu cca 20 km.

0/0
5.3.2016 9:31

V12a52c26l59a33v 53H18a13j79e82k 3346299539

V eletkrické trakci myšleno a pak také Žatec-Březno u Ch.

0/0
5.3.2016 9:42
Foto

D62a24v23i61d 95K88r71á25s91e38n18s88k95ý 7577780387

Tak tak - z Plzně do Mostu přes Plasy a Žatec moc drátů nepotká :-)

0/0
5.3.2016 13:31
Foto

J44a79n 34V31a91l62a87l63í90k 6616419290916

Jsme připraveni zapojit se do celostátní tarifní integrace... no snad to bude první vlaštovka v uznávání jízdném...

+11/−1
4.3.2016 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.