Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express se vrací do hry o rychlíky z Plzně. Levnější a s režijkami

Soukromý železniční dopravce Leo Express chce ještě vstoupit do hry o provoz rychlíků mezi Plzní a Mostem. Ministerstvu dopravy předložil novou nabídku, v které počítá s cenou pod 70 korun za každý kilometr a přepravou majitelů režijních jízdenek zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49a62c25l63a56v 67H28a64j15e89k 3656599709

Podstatné na tom všem je, jaký to bude mít přínos pro cestující a zatí žádný nevidím ani v případě, že bude jezdit GWTR, ani LE.

0/−1
6.3.2016 18:24

T44o71m45a12s 70A31u96g80u76s57t63y48n 6417806441690

Takže Leo prohraje v tendru, má tu drzost pak ještě přijít a mimo soutěž nabídnout nižší cenu a iDnes mu k tomu ještě dělá PR. 8-o

+1/0
6.3.2016 6:33

M19i43r77o98s57l95a54v 53Z98i93k24m83u68n18d 6188582417148

Držitel režijky nejezdí zdarma, tak jako držitel opencard nebo lítačky taky nejezdí zdarma ...

+6/0
5.3.2016 14:18

V61l97a49s24t91i98m75i31l 74S33v58o55b71o22d65a 7113738895284

Jedééém, GO, GO!!, jednou ten moloch ČD porazíme i v téhle příšerné, moderním intervencionismem permanentně oslabované, ekonomice.

+2/−18
4.3.2016 22:01

R77o31m34a69n 65P38o96l95á52č56e66k 5246159955

Bez sjednoceného tarifu to bude pyrhovo vítězství

+5/−2
4.3.2016 22:58

P87e23t69r 76F55i92a76l41a 9243356763333

Víte, co je moloch, pane Svobodo?;-D

1) starý semitský bůh,

2) ještěr,

3) něco obrovského.

0/0
5.3.2016 15:58

R97o36m83a81n 44P76o21l96á21č47e90k 5196409755

Ve své podstatě, at si tam jezdí kdo chce, ale pokud přijdu k okenku na nádraží a řeknu, že chci lístek do Plzně, tak nechci řešit jestli jede modrý, žlutý, černý a nebo zelený...

Tohle je hlavní kámen úrazu současných soutěží na železnici...

+21/−2
4.3.2016 19:20

J25i51r65k29a 11N52o76v46á42k 6742595375729

no to je fakt pecka, tak dráhy mraky let rozdávají režijky svým zaměstnancům jako benefit a teď se cítí diskriminovaný, že je musí uznávat.

to že je mají i jinde je taky zásluha drah, jsou to všecko organizace, které vznikly odštěpením od drah a jen pokračujou v tom, s čím dráhy začaly.

0/−18
4.3.2016 17:35

K29a46r17e97l 92Ř41e39h70á21č70e21k 9882120181832

Oni je rozdávají a uznávají , protože jim to přikazuje zákon. Takže je celkem jasné, proč se cítí znevýhodněné.

+15/0
4.3.2016 17:44
Foto

J41a96n 14V39a11l40a50l20í21k 6226819980856

Ty sice využívají i jejich zaměstnanci, !ale více než polovina je v držení jiných organizací, především Správy železniční dopravní cesty.!

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soutez-o-rychliky-na-trati-plzen-most-dxd-/eko-doprava.aspx?c=A160304_152443_eko-doprava_suj

+10/0
4.3.2016 17:47

J65i61r33k53a 71N56o74v88á22k 6532585795699

ano, to je ten druhý odstavec.

0/0
4.3.2016 17:51
Foto

J63a54n 39V76a27l91a67l45í49k 6386449580966

no a jelikož ČD musí ty režijky uznávat tak by to měka být i povinnost ostatních dopravců a mělo by to být dáno ve výběrovém řízení...

+3/−1
4.3.2016 18:11

K32a19r34e93l 25Ř93e55h73á18č86e26k 9492410361292

Ano, a nebo tuto zákonou povinnost pro ČD zrušit.

+6/−1
4.3.2016 18:13

M71i87c48h34a69l 46K84r21u43t93ý 2296240620461

Resit rezijky je detail. Chce to resit integrovany tarif, tratove jizdenky, predplatne jizdne atd. Jinak vlak proste nebude konkurenceschopny a skonci jako prilezitostny zpusob dopravy pro prilezitostne cestujici :)

.

+11/−1
4.3.2016 18:19

V37a26c74l55a49v 47H50a93j96e58k 3126169609

Jednotný tarif je v podstatě také detail. Je nutné určit metodiku podílování tržeb a vytvořit nezávislé odúčtovací centrum (clearing). Bez toho je jednotný tarif k ničemu.

0/−1
5.3.2016 9:24

M75i37c88h44a89l 72K95r57u11t13ý 2746210220201

To je slovickareni. Soucasti jednotneho tarifu musi byt samozrejme i metodika financovani jednotlivych dopravcu, at uz ve forme uhrady vykonu clearingu plateb :)

0/−1
5.3.2016 20:27

V74a39c74l11a40v 18H45a90j22e70k 3106929859

Není, to je sama podstata uznávání jízdenek, tedy chcete-li jednotného tarifu. První pokus dopadl fiaskem, začal vzájemným uznáváním jízdenek a skonči uznáváním některých vnitro jízdenek ČD ostatními. Clearing i bez výběrka je záležitost nejmíň za rok v případě že už máte metodiku podílování. Takže pokud platí termín 2017, tak se to této trati rozhodně netýká.

0/−1
6.3.2016 8:56

M34i73r38o45s27l18a70v 56Z32i97k14m55u27n15d 6458332517638

Jenže tohle musíte určit zákonem jako podmínku udělení licence k provozování pravidelné drážní dopravy osob ... ve Švýcarsku to funguje u několika desítek dopravních společností provozujících železniční, silniční, lodní, dopravu, lanovky, nevyjímaje MHD ... kdo do systému "dobrovolně" nevstoupí, licenci nedostane ... inu "demokracie po švýcarsku a ještě v tržní ekonomice s "neviditelnou rukou trhu" ...

0/0
7.3.2016 7:12

L43e38o 72P20a29v94e28l 93K69r68á63t66k87ý 3513135485317

Režijky jsou přežitek a brzda ČD.Pak musí jít do soutěže s vyšší cenou kvůli tomuhle a prohrávají (ale ne všude - v krajích mají 10letý bianco šek na provoz - podle toho to taky někdy ta regionální doprava vypadá). Jejich problém...

+2/−14
4.3.2016 17:22

K29a64r84e66l 49Ř64e87h75á35č28e83k 9352720221492

Jak jejich problém, režijky jim nařizuje rozdávat a uznávat zákon.

+8/0
4.3.2016 17:45

L57e37o 71P29a75v15e77l 20K51r57á48t16k89ý 3433565105177

A když měl být zákon změněn, kdopak začal nejvíc vyskakovat? Zaměstnanci ČD, respektive jejich "odbory", když nepochopily, kde je merito věci. pokud chtějí konkurenčně uspět, mají možnost navrhnout jejich zákonné zrušení....a vydělají na tom. Stačí umět počítat...

0/−1
5.3.2016 13:03

P94e85t79r 47F83i23a77l50a 9953836103213

Mám pochybnosti, zda by ČD vydělaly na tom, že zruší režijky, spousta lidí jim zaplatí roční poplatek a nakonec jede sotva jednou za rok.

Kromě hlavních tratí z Prahy do Ostravy a z Prahy do Brna, nejezdí vlaky plné, tak je zcela jedno, jede-li tam o pár lidí víc nebo míň.

+1/0
5.3.2016 16:28

J91i30ř56í 28E16r39b25e31n 1373434526187

Nějaký podklad pro Vaše tvrzení by se našel?

0/0
5.3.2016 19:52

V23a37c27l43a74v 53H29a35j21e87k 3496929749

Jo, třeba oje manželka, dcera, tchán a tchyně. Manželka z dcerou jede 2x za rok do nového Města na Moravě a 1x za 2 roky do Brna. Vzhledem k tomu že má dcera ZTP/P tak je to skutečně jen pro to, co kdybych to náhodou potřebovala. U tchyně vlakem nejela nejméně 5 let akorát tchán to z finančního hlediska asi využije, ale jenom velmi těsně.. A takových je spousta.

+2/0
6.3.2016 10:09

M64i43c58h31a32l 91K15r66u27t30ý 2106290100601

Porad slovickarite :)) ze to je dulezitou a fundamentalni soucasti nikdo nerozporuje. A mate pravdu ze se to nestihne pro tuto trat. A prave proto by bylo zadouco misto ukvapenych privatizavi prvne vyresit tento problem,trena dle vzoru zahrqnici a pak resit souteze treba uplne vsech trati :)

0/0
6.3.2016 16:45

V27a34c71l73a51v 76H65a20j66e79k 3136959769

a vy víte jek to řeší v zahraničí??

0/0
6.3.2016 16:49

M57i87c33h52a37l 81K63r71u80t93ý 2976450380851

No takze budou uznavat rezijni jizdne,ale ne in 100?

Bez moznosti tarifni integrace a moznosti zakoupit vyhodne celostatne platne jizdne bez ohledu na provozovatele, nema privatizace zadny smysl.

Obecne vidim velky potencial v celonarodnim tarifu,zejmena v kombianci s flat rate ala in 100, pokud chceme budovat alternativu k iad pro prilezitostne i pravidelne cestujici,je to jedina varianta.

+8/−2
4.3.2016 16:39

T90o92m36a96s 43N23o35v93o62t47n46y 1721364646975

Že vy si koupíte In-100 (nabídka 1 DOPRAVCE) neznamená, že ji musí někdo uznávat. To je Váš problém že investujete do jednoho dopravce.

+2/−10
4.3.2016 17:29

K63a54r34e55l 43Ř26e42h74á91č28e65k 9372780331352

Třeba v Německu si koupíte nabídku DB a platí vám u všech dopravců, ve Švýcarsku to samé ( a to nejen u dopravců železničních).

+12/0
4.3.2016 17:50

D36a44n64i84e72l 82S69c46h88n70i81t94z49e86r 5781114271646

proč to tak, nefunguje i v autobusové dopravě? Inu všichni jsme si rovní ale někteří....

+1/−1
4.3.2016 19:00

M18i36c69h52a12l 21K52r25u10t17ý 2406150440121

To ze je nejaka doprava horsi neznamena ,ze se tim mame inspirovat prece :-)) Ale v Svycarsku to navic funguje i v ramci nekterych autobus linek.

Samozrejme, idealne bych si v CR predstavoval celostatni IDS. Ale to je asi v soucasne dobe nerealne.

Ale celostatni integrovany tarif vlakove dopravy by realny byt mel - protoze to v podstate je zachovani stejneho komfortu, jake nabizel monopolni dopravce CD.

Pokud tomu tak nebude, dojde jednoznacne k zneatraktivneni zeleznicni dopravy, ktera pritom (jak ukazuji zahranicni studie) patri mezi klicove formy dlouhodobe udrzitelne (navic ekologicke) verejne dopravy (coz autobusy nejsou, i kdyz jejich vyznam v IDS je samozrejme jasny).

+2/−1
4.3.2016 19:44

M68i36c12h80a86l 63K80r38u27t64ý 2636720480751

Nepochopil, nevadi :) staci se podivat na staty, kde zeleznicni doprava funguje dobre (napr. Svycarako)-jednotny tarif,neomezeny flat rate za 330 chf mesicne. A lidi tim jezdi.

A pak mame staty s nerizenou privatizaci zeleznice (napr. UK), kde je levnejsi do nekterych destinaci letet pres holandsko, tarifni integrace neni, listek musi clovek kupovat dopredu kvuli akcnim nabidkam:)) a svete div se, atraktivita zelezni dopravy je velmi spatna.

A ja konstatuji,ze by CR mela jit cestou Svycarska pokud chce konkurenceschopny system ekologicke zeleznicni dopravy jako alternativu IAD. Protoze je to jediny zpusob jak ji konkurovat, delat hromadnou dopravu levnejsi, rychlejsi, pohodlnejsi.

Me osobne je to jedno. Bud bude fungovat rozumne zeleznicni doprava, nebo budu jezdit autem. Je mi to celkem fuk. Ale nikdo me nedonuti si kupovat listek u 2-3 dopravcu pro kazdou cestu :)

+9/0
4.3.2016 17:55

V55a94c90l11a11v 29H52a63j81e34k 3336219699

Nechápete nikdo, že to není o tarifu, ale o podílování tržeb. Je asi také možná jiný princip, jako brutto úhrada objednaných výkonů všem dopravcům, ale na to ČR nejspíš na rozdíl od Švýcarů nemá prostředky.

0/−1
5.3.2016 9:28

J71a75n 38K40o54b67ě23r68s47k15ý 1910466461363

No a to by měl být úkol ministerstva vytvořit nějakou celostátní variantu IN 100 nebo donutit ČD k dohodě s ostatními dopravci když má na ČD vliv, ne ?

0/0
4.3.2016 19:21

M89i71c15h79a63l 45K96r30u18t16ý 2396840900481

Za me idealni svycarsky model. Celostatni tarif pro jednorazove a predplatne jizdne. A soutezit jednotlive useky. A je pak jedno kolika dopravci jedete...

+3/0
4.3.2016 19:26

M85i11c78h68a27l 90K15r98u85t19ý 2946590780381

A jen tak fyi...zastavam co minimalni stat... Ale zrovna doprava je jedna z mala mist,kde je statni dohled a rizeni velmi vhodne. Dopravni flexibilita je zakladem pro ekonomicky rust a flexibilitu zamestnavani.

+3/0
4.3.2016 19:28

J50a13n 53K64o73b38ě80r57s12k70ý 1860246481623

Plně s vámi souhlasím, já to vidím stejně R^

+1/0
4.3.2016 19:41

M68i97c54h62a29l 36K66r67u45t74ý 2546410370131

Rekl bych, ze s tim souhlasi vetsina lidi (alespon tech, se kterymi jsem toto tema resil), s vyjimkou snad ruznych fanatiku a lidi, kteri o vlakove doprave vi tak max to, ze jsou tam vagony.

Ale bohuzel tento pohled evidentne nesdili MD a v soucasne dobe to nevypada tak, ze by melo dojit k zavedeni nejakeho takoveho systemu (v lepsim pripade dojde k zakonzervovani monopolu CD v krajich, v horsim pripade se jednotlive linky privatizuji bez tarifni integrace).

Opravdu nechapu soucasny vyvoj a postoj MD. Zkusenosti ze zahranici jsou zcela jasne (z obou moznych scenaru - v UK nerizena privatizace a vyrazne zhorseni kvality dopravy, v CH perfektne funkcni integrovany system), neni nutne nic noveho vymyslet.

Pritom co je v soucasne situaci dulezitejsi pro ekonomiku a zivotni prostredi, nez umoznit flexibilni prepravu lidi do zamestnani a snizeni mnozstvi IAD (coz opravdu ale nejde jejim omezovanim - ale jen tim, ze verejna doprava bude lepsi).

0/−1
4.3.2016 19:51

J61a20n 29K83o16b55ě26r63s51k65ý 1550206891823

Asi tak, bohužel mám do budoucna o tohle strach. Paradoxně mi tak svým způsobem vyhovuje monopolní postavení ČD kdy můžu dojet na jednu jízdenku a všude mi platí IN25. Nemám nic proti soukromníkům. Chce to prostě skloubit obojí nějak dohromady (víc dopravců, jeden tarif)

+2/0
4.3.2016 19:57

M90i54c77h38a45l 10K41r55u74t32ý 2226690140381

V podstate souhlasim s Vami. Ono v podstate o to je to absurdnejsi, ze se tu bojuje za integrovany tarif atd. A pritom to vlastne neni zlepseni, ale zachovani stavajiciho stavu (neni nutne si kupovat X listku, celositove predplacene listky, navaznostni spoju).

+2/0
4.3.2016 20:20

P97e33t46r 35F28i47a81l86a 9803676323973

Jste si jistý, že se ostatní dopravci chtějí dohodnout?

U těch je problém i poskytnout informace o spojích, které nejsou jejich.... a to za situace, že jejich vlak měl zpoždění.

+1/0
5.3.2016 16:09

J27i42ř97í 52E39r52b36e75n 1903954266947

Podle mého názoru by se ČD rozhodně nebránily uznávání IN-100 i jinými dopravci včetně autobusových ;-)

+1/0
5.3.2016 20:06

V36a71c16l44a96v 70H46a51j87e64k 3286299309

To není tak jednoduché. Mám kolegu, který má In 100 a jezdí denne na jedné trati. Když pak pojede z Plzně do Mostu s GWTR nebo LE, jak spočátáte jejich podíl na těch 19 990 Kč. Zatímco U jízdenky ne jednotlivou jízdu Domažlice-Most to spočítáte relativně jednoduše. Pokud to cestující nezkomplikuje nějakým přerušením jízdy spojeným s jízdou osobákem ČD.

0/0
6.3.2016 9:04

J91i51ř11í 52E20r85b55e39n 1273674426137

Ále prdlajs, mluvte k tomu, čemu rozumíte a nevymýšlejte si pitomosti.

Třeba já jezdím denně autobusem 15km trasu mezi Libereckým a Královéhradeckým krajem, celá linka je vedená v libereckém tarifu IDOL, ale třetinu spojů jezdí dopravce KAD - který se sice velmi ochotně přizpůsobil a začal cestujícím účtovat jízdné podle tarifu IDOL a tedy vyšší než ten jeho původní tarif, ale už neuznává IDOLkartu a přestupnost, protože on má jen svoje hradecké IREDO. Takže já si sice nakrásně můžu koupit celokrajsky uznávanou jízdenku, ale na třetině mých spojů mi bude úplně nanic. A rozhodně nebudu investovat do víc dopravců a zyvšovat si cestovní náíklady o další krajskou kartu

+1/0
5.3.2016 20:00

M45a78r85t92i22n 41K81o37ž19í62n 1225136841250

Bude potřebovat dvousystémové lokomotivy / soupravy. Stihne to?

0/−3
4.3.2016 16:37

J43a26n 43S42ů98r23a 4775603863512

Jde o trať, kde jezdí dieselové soupravy (jen část pod dráty)

+8/0
4.3.2016 16:45

V82a65c15l50a86v 76H68a39j13e97k 3276849529

Z Chomutova do Mostu cca 20 km.

0/0
5.3.2016 9:31

V38a56c82l89a19v 66H78a48j25e37k 3756689219

V eletkrické trakci myšleno a pak také Žatec-Březno u Ch.

0/0
5.3.2016 9:42
Foto

D95a28v53i64d 51K57r36á12s37e17n89s94k59ý 7507330197

Tak tak - z Plzně do Mostu přes Plasy a Žatec moc drátů nepotká :-)

0/0
5.3.2016 13:31
Foto

J14a66n 40V90a87l85a58l18í13k 6206809470366

Jsme připraveni zapojit se do celostátní tarifní integrace... no snad to bude první vlaštovka v uznávání jízdném...

+11/−1
4.3.2016 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.