Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané, tvrdí Hrad

Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky, uvedl ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31l18a82d89i90m69í91r 54P39r67o64k28e77š 8717696390721

Hradní expert na diplomacii Kmoníček by mohl tu výstavbu diplomaticky dozorovat. LuftJarda Tvrdík by dozoroval investice, jak to dělal v ČSA, a byla by jistota, že by se nikdy tento Zemanův sen, z důvodu nedostatku financí, nezrealizoval.

0/0
21.3.2016 17:09

K97a85r34e22l 51J32a51n55í46k 9918452345394

tedy ne investoři, kteří by ten ztrátový podnik chtěli provozovat na své riziko, nýbrž zájemci z řad stavebních firem, jež by betonovaly za veřejné peníze...

+1/0
8.3.2016 10:26

M57i41r76o76s62l94a26v 64S70a53d64i15v 3151392764

Podrobnosti.

http://www.d-o-l.cz

0/0
7.3.2016 13:01

J10a33n 98P36a37ř26í61z79e57k 9436750717896

A co kdyby postavili velkou hráz ve Hřensku, třeba s názvem Jedna soutěska a udělali obrovské jezero z celého Polabí?

0/0
7.3.2016 8:09

Z54b65y40n43ě22k 62H89o11l32í61k 1167987855170

když se mluví o číňanech jako investorech tohoto díla, tak to znamená, že vše zaplatí, zaměstnají na pár desetiletí stavby toho monstrozního díla domácí obyvatele a firmy, a riziko z budoucího výnosu ponesou na svých bedrech? to pro ČR není zas tak špatnej kšeft...

0/0
6.3.2016 21:56

M91i79r93o44s50l97a52v 29S18u75c83h53y 5800239640140

Možná je kanál D-O-L jen vábnička. Ale takový vzdušný most, to už je něco jiného. Stačí si uvědomit, že z ČR během 24 hodin obsloužíte celou střední Evropu. To je naše strategická výhoda.

0/0
5.3.2016 17:38

J86o18s39e85f 30V57l89t74a13v81s77k69y 3115465901433

Ve Vidni s Dunajsko-Oderskym kanalem uz zacal jisty Hitler. Postavil kousek, chybi mosty a v soucasnosti se hodi tak na koupani psu. K pokracovani staci koupit krompace a lopaty a poslat tam Zemana.

Na hledani: Google, Donau-Oder-Kanal, koord. 48,173616, 15,526248

0/0
5.3.2016 17:28

M56a32r26e38k 58M90a56r63t24i70n 8219584306570

Ať se klidně zajímají, stejně se tu taková kravina nikdy nepostaví. EU na to peníze nedá, chybí souhlas sousedních zemí. Zeman a Čínani ať si tu myšlenku rozvíjí jak chtějí, alespoň je Zeman zaměstnaný tímto jeho rádoby pomníkem a nebude vymýšlet další kraviny.

+1/−1
5.3.2016 15:55

J58i13ř92í 92M75a85k51o95ň 2425878964250

Jdu se vyzvracet,páni novináři. První,kdo přišel s myšlenkou spojit Dunaj s Labem pomocí Vltavy přišel nějaký Kare IV. Od té doby se myšlenkou kanálu Dunaj - Odra- Labe zabývala řada panovníků, podnikatelů i politiků. U nás to byl naposledy nějaký Venca Havel, zvaný chrchla. Tak jděte tam a nebo až tam od kud není návratu,chaizli.;-€

+4/−3
5.3.2016 14:56

M49a60r60e84k 60M53a66r25t31i31n 8189504716470

Dnes máme poněkud jinou situaci, než za Karla IV. či Baťu, nemyslíte?

+1/0
5.3.2016 15:57

D27a36g10m10a41r 71Č20a88m12k83o58v50á 6580546597169

Přespokládám, že jdete zvracet sám nad sebou tu svoji žluč, kterou evidentně přetékáte. Ubožáku....

0/−1
6.3.2016 9:45

M51a87r97t40i70n 12H70o13u95b36a 6973481179408

A řekl někdo Číňanům, že v Evropě při stavbách se dodržují předpisy a probíhá stavební řízení?

+1/−1
5.3.2016 14:09

B54r75o48n84i51s63l70a77v 18Š23i89m89o20n11í40k 5112465242367

kanál D-O-L je totální nesmysl, šílenost. Jediné co na něm Zemana fascinuje je inspirace podobnými stavbami v Stalinském Rusku, kde podél podobných staveb vznikaly ve velkém GULAGy

+2/−2
5.3.2016 14:06

M33a90r46t48i11n 43Š31e10b11e60k 2336405645230

proč nesmysl?

0/0
6.3.2016 18:57

R63a97d17i85m 87P76o50l92á60š97e86k 9386403119339

Je to projekit pro budoucnost.

Momentálně to je ze strany EU blokováno dopravní lobby kolem západních velkých mořských přístavů a říční dopravy , protože ti by zprovozněním DOL a přesunutím příslušné části zámořské dopravy z holandských a německých přístavů do černomořských přístavů a na Dunaj přišli o dost kšeftů a tím o značné částky.

Problém je, že jakmile ekonomika EU za nějakých pár desítek let stoupne tolik, že doprava přes tyto přístavy směrem ze západní Evropy do střední a východní přerstane stačit, může být na stavbu DOL pozdě.

Protože stavba takového díla bude trvat nejméně 20 let.

Takže ideální je začít nyní, i přes odpor a sabotování této stavby ze strany západní Evropy a taky Brusele.

+2/0
5.3.2016 11:51

M88a69r12t17i12n 68H39o21u54b48a 6833891409398

Kdyby to bylo tak výhodné, tak je třeba kabe splavněné už 100 let. Ale ono není.

0/0
5.3.2016 14:11

M22a94r58t91i82n 33Š22t62r59o53s 4629387450618

Loni jsme s kámošema sjížděli Odru na kanoích, a museli jsme je půl času tahat po mělčině. Nevím, jak to zvládnou ty tankery s ropou...

+1/0
5.3.2016 10:56

T16o46m76a53s 60N96o92v58o64t10n53y 1681244246265

Ono se nemusí zrovna stavět / kopat, stačí že se budou pořád dokola dělat studie atd. I na tom se dá slušně nahrabat... snad každý normální člověk ví, že kanál je naprostý nesmysl - jak z dopravního hlediska, tak ekonomicky, o devastaci krajiny a ekologii ani nemluvě...:-/

+5/0
5.3.2016 10:28

M55i58l64a55n 43Š68v25a63g26r77o50v79s35k40ý 9652559945318

Moje řeč.

0/0
5.3.2016 11:04

P62a66v92e51l 90B41a74r38t67á36k 5440762656762

Všechny odborné argumenty, které tu odezněly jsou zcela relevantní (malé průtoky řek, vysoké spády, málo vody a pod.). Není jediný důvod devastovat krajinu betonovým monstrem, když je možné prakticky všechno zboží adekvátně převést po železnici. Nevím přesně kolik % zboží se dnes vozí kontejnery, ty jsou však unifikované a převozitelné od lodi v přístavu vlakem kamkoliv, kde je přeloží na kamion. Doba říční dopravy je prostě pryč, pro přepravu zboží nutná není.

Nejhorší ale je, že jakmile se dostane debata na tuhle (odbornou) úroveň, tak už bude mít slovo jen Ovčáček a on to pěkně fašistům a zpátečníkům z pražské kavárny vysvětlí. Rázně, soudružsky a po halónovinářsku. Takovýhle tydýt bude móóc a móóóc brojit pro to, aby parta rudých cvoků zničila poslední zbytky krásné české krajiny. Česko, braň se !!! [>-][>-][>-]

+16/0
5.3.2016 7:44

F63r96a14n20t92a 23J81í45v37a 9958966287

R^R^R^

První nutná fáze obrany ....nevolit pomsty chtivý frustranty typu Zemana .....

Ovčáček ,,,? ten se u mě definitivně znemožnil výrokem o Peroutkovi , napsat o něm že " selhal".....to může jen jedinec , který celý život vyrůstá v blahobytu a s absolutní absencí jakéhokoliv setkání s jakýmkoliv typem totality !!!!

+3/0
5.3.2016 7:57

P29a40v46e62l 42B47a86r74t72á33k 5840792296962

Souhlas. Slušní lidé si prostě už nemohou nechat kálet na hlavu takovými lidmi, jako je Ovčáček. Nebojme se obhajovat svoji pravdu proti těmto lidem. Demokracie je dobrá věc, ale umožňuje i absolutním ignorantům typu pana Ovčáčka, aby byli hodně slyšitelní.

+1/0
5.3.2016 8:02

P29a97v90e58l 86H61r79a46b68a41l 9275830201662

Tak Zeman nám našel rudého bratra a stvrdí to smlouvou na věčné časy.

+8/0
5.3.2016 6:34

F65r48a72n20t53a 78J42í90v80a 9608706537

Jak do toho jde " trojkombinace" ...Zeman-Tvrdík-Čína.....tak to bude kanál na prachy.....a výsledný projekt nebude kanál Dunaj - Odra - Labe

....ale kanál a na něm ostrůvky Čechy - Morava - Slezsko.......

[>-][>-][>-]

+2/0
5.3.2016 5:14

J79a95r44o10m83í21r 12P63e93t82l57a58c37h 2854112555363

Někde jsem četl, že Číňané plánují postavit Rychlodráhu až do Bulharska. Z Bulharska by ji potom už mohli postavit do Rumunska přes Bukurešť, dále Budapešť. Bratislavu, Brno , až do Prahy. Jinak ji u nás nikdo jiný nepostaví. A to si nedělám krdel, jak Kmoníček s kanálem :-P

0/0
5.3.2016 0:49

P94a16v81e48l 12S62o78u16č47e38k 7254682377475

No Číňani se zajímají o kdeco... O něčem by to mělo snad vypovídat?? Jo ták, jako že je to tím pádem skvělej nápad?8-o

+1/0
4.3.2016 22:42
Foto

K77a90r26e78l 61P56l39a63c88h36ý 6196756374619

To jako ze si to tu Cinani postavi a do konce veku z toho budou mit rejzi? Proc si to nepostavime my a nejsou zisky pro nas (CR)?

0/0
4.3.2016 22:32

J70a63n 26K82r35i18e42g57l18e73r 4731587165846

protoze je to blbost... ani Labe neni splavne natoz Odra. Ekonomicka navratnost... netusim, ale rekl bych ze zas tolik nakladu, aby se navratili z naseho pohledu astronomicky castky, by se tam nevozilo

+6/0
4.3.2016 23:20

J25a82n 63H84l13e65d78í95k 8808559478666

stařičký a dobrý sen generací, ale s postupem oteplování a vysychání je velmi nutné současně zajistit dostatek odsolené vody z Itálie, Francie nebo z Německa. Tím se lodní přeprava velmi prodraží a chytří přepravci se vyhnou překládek zboží z aut do lodí, pak z lodí na auta a TIRáků se nezbaví.---- Druhou možností by mohlo být obrácení toku řeky Labe--- robota pro 750.000 Číňanů na 40 let.

+1/0
4.3.2016 22:19

J98o85h40a54n 85Z41i97n62g32e21l 7292824203291

Stařičký a dobrý sen generací pozbyl smyslu s rozvojem železnice, tím spíše elektrické. Jo, za Karla IV. to byl dobrej nápad, když nejrychlejší spojení byl koňskej potah.

+4/0
4.3.2016 23:45

Z72d14e41n20e93k 46H72r74d78i84n69a 9400789563150

Stačí jen pár čísel o množství vody v řekách, které se mají využít (a srovnání s průplavem Rýn-Mohan-Dunaj):

Mohan - průměrný průtok ústí 225m3/s, průměrný útok Bamberg (kousek od začátku kanálu) - 109 m3/s

Morava - průměrný průtok ústí: 120 m3/s, průměrný průtok Kroměříž 51 m3/s

Odra - průměrný průtok město Odry - 3,6 m3/s, Svinov 12,6 m3/s, Bohumín 41 m3/s

Bečva - průměrný průtok ústí 17,5 m3/s, Teplice nad Bečvou (zhruba místo, kde se odpojí kanál od Bečvy a přijde směrem k Odře) 15,5 m3/s

Morava - Moravičany 17 m3/s

Labe - Pardubice 46 m3/s

Na takových potůčcích chtějí dělat evropský kanál?

Převýšení kanálu Rýn-Mohan-Dunaj - 175 metrů, u části Morava - Odra je to 125 metrů, ale u části Morava - Labe pak už 250 metrů.

+10/0
4.3.2016 22:10

J32a96r27d96a 94H63o55f26m19a21n51n 4460855114

no o to bude dražší studie a o to jde ne ?

+2/0
4.3.2016 22:15

M14i63r90o80s70l55a83v 59S17u80c68h80y 5380549600970

Jedna přehrada v kaňonu mezi Děčínem a Hřenskem mnohé vyřeší. Vše do úrovně 350 - 400 m n.m. bude zatopeno. Pak stačí prokopat krátký kanál na Moravu a spojit s Odrou. V zatopené oblasti bude dost vody na provoz kanálu. A Češi? Buď se usadí na horách, nebo budou přesídleni někam jinam.

+2/0
4.3.2016 23:42

J79o18h10a45n 34Z25i64n36g93e19l 7602614943331

Je fakt, že 180m vysoká hráz přehrady Hřensko by zesplavnila celý polabí až do Hradce a Vltavu až do Prahy.

0/0
4.3.2016 23:47

M91i41r19o82s96l23a24v 55S29u48c34h63y 5260879510440

A kdyby stála přehrada blíž k Děčínu, kde jsou hřebeny přesahující 400 m n.m. a mohla by být vysoká 250 m, byla by splavnost až do Plzně, Budějic a Litomyšle.

+1/0
5.3.2016 10:29

J65i75ř18í 19S75t26r31ž31í73n20e53k 3405288756319

To vrtošivého staříka nezajímá.:-)

+1/0
5.3.2016 0:31

J90a27r97d96a 70H66o24f98m41a58n54n 4530825564

jestli se zajímají jen o toto, tak v poho;-), tolik peněz na vyhození za takovou blbost nemají ani oni

0/0
4.3.2016 22:03

V82l80a97d60i84s10l83a45v 73D12u28b30a 3640528778478

Jo jo, v číně ať si to zerman klidně postaví, to je v pořádku.

+1/0
4.3.2016 21:57

R91o63m11a50n 37M91á59c72a 7525120172307

diky bohu, ze o realizaci takove hlouposti Zeman nerozhoduje a jen si hraje s Cinany a bavi se o nejakych nesmyslnych projektech, aby si dodal na vaznosti a citil se u kormidla dejin...

+3/0
4.3.2016 21:52

K63a35r28e43l 49B32o23k 7351537551821

Kmoníček hazarduje se svým jménem.

0/0
4.3.2016 21:31

H12e28l72e96n42a 53M91í28č31k44o39v18á 1277606338832

Stačí tento citát z novin: "...čínská vláda připouští, že obří přehrada

Tři soutěsky na řece Jang-c'-ťiang způsobila vážné ekologické,

geologické a ekonomické problémy." Případně titulek: "Čína přiznává:

Přehrada Tři soutěsky je katastrofa".

+7/0
4.3.2016 20:52

P40a77v90e39l 31K73r65ů11t33a 9790147948217

Pan prezident už si chce hrát i na Pana Boha.

To se ani nezeptal u svých oblíbených řídících ruských agentů jak takovéto věci dopadly u nich doma?

+2/0
4.3.2016 20:32

M96i94c44h73a90l 14T17r82i10s40k51a 2170727972137

O tom, jakym zpusobem "podnikaji" cinane by se mohli soudruzi z hradu poptat v Africe. Vydrancovat, znicit, vydelat a jit dal. Sousedum z Polska pokud se nemylim staveli dalnici, po par mesicich prace je vyrazili. A ta slavna cinska tovarna na veprove konzervy v CR uz taky skoncila.....

+17/0
4.3.2016 19:57

M12a12r44t13i71n 40K83o13d79a89t 2807786482687

Jak jste moudrý...měl byste poradit Britům, aby neumožnili investovat Číňanům v UK v oblasti jaderné energie, když máte takový veliký rozhled a všechno víte a znáte. ;-)

+1/−5
4.3.2016 20:34

M11i31c56h96a83l 57T53r35i10s43k60a 2910417322157

O zmene povolani neuvazuji, vcelku uspesne radim americanum v oblasti investic ve stavebnictvi, ale diky za radu (i zde plati cinske kontraktory nebrat....).

+5/0
4.3.2016 21:22

P91a36v28e70l 30B97a61r48t30á90k 5400162236652

Když si vzpomenu, s jakou hambou táhli Číňané z Polska, pak se Vám, milý soudruhu, musím jenom smát ;-D;-D;-D

+3/0
5.3.2016 7:49

V34á31c13l85a36v 12M56á92c62h46a 1972693519207

a vzpomeňme na tu jejich proslavenou kontrolu kvality:

http://zpravy.idnes.cz/cinsti-urednici-vydavali-zfusovanou-fotomontaz-za-inspekci-silnic-111-/zahranicni.aspx?c=A110630_113616_zahranicni_stf

+2/0
5.3.2016 5:39

L12i79b65o48r 56F84i19l69á82k 3260105483193

Kdyby radši vyprojektoval překop proti nájezdníkům a za ním by Číňani postavili zeď.

0/0
4.3.2016 19:48

J89i50n82d28ř33i32c32h 24L16u57k45e47š 3699674933650

Nejsou schopni splavnit ani Labe do Pardubic, ale budou kopat kanál přes evropské rozvodí :-) . Sucha jsou čím dál větší a číňani budou kopat kanál R^ A nebo se může Zeman inspirovat kolem Aralu, jak se kopou kanály, on k tamtěm republikám tak inklinuje...

+7/0
4.3.2016 19:47

L76i60b27o28r 94F10i72l16á31k 3460405483333

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané

--------------------------------------------------------------------------

Četl jsem to, psal o tom Peroutka.

+4/0
4.3.2016 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.