Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané, tvrdí Hrad

Čínští investoři se zajímají o projekt kanálu propojující Dunaj, Odru a Labe, který prosazuje prezident Miloš Zeman. O jeho technické parametry se zajímala i společnost, která postavila obří přehradu Tři soutěsky, uvedl ředitel zahraničního odboru Pražského hradu Hynek Kmoníček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70l78a19d50i67m80í53r 36P96r39o37k95e26š 8497386970701

Hradní expert na diplomacii Kmoníček by mohl tu výstavbu diplomaticky dozorovat. LuftJarda Tvrdík by dozoroval investice, jak to dělal v ČSA, a byla by jistota, že by se nikdy tento Zemanův sen, z důvodu nedostatku financí, nezrealizoval.

0/0
21.3.2016 17:09

K43a82r46e46l 93J72a22n32í46k 9168182775714

tedy ne investoři, kteří by ten ztrátový podnik chtěli provozovat na své riziko, nýbrž zájemci z řad stavebních firem, jež by betonovaly za veřejné peníze...

+1/0
8.3.2016 10:26

M26i18r76o82s32l28a88v 38S38a11d70i31v 3541322804

Podrobnosti.

http://www.d-o-l.cz

0/0
7.3.2016 13:01

J24a93n 80P44a98ř63í85z14e89k 9726750157966

A co kdyby postavili velkou hráz ve Hřensku, třeba s názvem Jedna soutěska a udělali obrovské jezero z celého Polabí?

0/0
7.3.2016 8:09

Z27b31y74n45ě58k 34H23o29l28í42k 1277197195410

když se mluví o číňanech jako investorech tohoto díla, tak to znamená, že vše zaplatí, zaměstnají na pár desetiletí stavby toho monstrozního díla domácí obyvatele a firmy, a riziko z budoucího výnosu ponesou na svých bedrech? to pro ČR není zas tak špatnej kšeft...

0/0
6.3.2016 21:56

M15i81r75o25s49l50a41v 17S52u35c73h78y 5170399130860

Možná je kanál D-O-L jen vábnička. Ale takový vzdušný most, to už je něco jiného. Stačí si uvědomit, že z ČR během 24 hodin obsloužíte celou střední Evropu. To je naše strategická výhoda.

0/0
5.3.2016 17:38

J19o55s23e90f 21V17l36t35a72v30s18k60y 3955605621343

Ve Vidni s Dunajsko-Oderskym kanalem uz zacal jisty Hitler. Postavil kousek, chybi mosty a v soucasnosti se hodi tak na koupani psu. K pokracovani staci koupit krompace a lopaty a poslat tam Zemana.

Na hledani: Google, Donau-Oder-Kanal, koord. 48,173616, 15,526248

0/0
5.3.2016 17:28

M88a32r80e31k 24M57a36r64t64i19n 8779484716790

Ať se klidně zajímají, stejně se tu taková kravina nikdy nepostaví. EU na to peníze nedá, chybí souhlas sousedních zemí. Zeman a Čínani ať si tu myšlenku rozvíjí jak chtějí, alespoň je Zeman zaměstnaný tímto jeho rádoby pomníkem a nebude vymýšlet další kraviny.

+1/−1
5.3.2016 15:55

J32i71ř95í 27M30a97k55o49ň 2515298414800

Jdu se vyzvracet,páni novináři. První,kdo přišel s myšlenkou spojit Dunaj s Labem pomocí Vltavy přišel nějaký Kare IV. Od té doby se myšlenkou kanálu Dunaj - Odra- Labe zabývala řada panovníků, podnikatelů i politiků. U nás to byl naposledy nějaký Venca Havel, zvaný chrchla. Tak jděte tam a nebo až tam od kud není návratu,chaizli.;-€

+4/−3
5.3.2016 14:56

M21a90r71e48k 88M84a58r80t72i61n 8289574366110

Dnes máme poněkud jinou situaci, než za Karla IV. či Baťu, nemyslíte?

+1/0
5.3.2016 15:57

D38a86g63m92a13r 35Č44a63m38k90o38v70á 6110816757739

Přespokládám, že jdete zvracet sám nad sebou tu svoji žluč, kterou evidentně přetékáte. Ubožáku....

0/−1
6.3.2016 9:45

M15a16r33t83i96n 85H76o32u89b40a 6333431679708

A řekl někdo Číňanům, že v Evropě při stavbách se dodržují předpisy a probíhá stavební řízení?

+1/−1
5.3.2016 14:09

B52r48o90n29i68s68l85a58v 25Š15i45m56o62n80í20k 5272835752157

kanál D-O-L je totální nesmysl, šílenost. Jediné co na něm Zemana fascinuje je inspirace podobnými stavbami v Stalinském Rusku, kde podél podobných staveb vznikaly ve velkém GULAGy

+2/−2
5.3.2016 14:06

M97a55r21t34i51n 13Š51e19b40e12k 2716125115940

proč nesmysl?

0/0
6.3.2016 18:57

R67a47d89i78m 81P22o17l87á56š90e27k 9486503339949

Je to projekit pro budoucnost.

Momentálně to je ze strany EU blokováno dopravní lobby kolem západních velkých mořských přístavů a říční dopravy , protože ti by zprovozněním DOL a přesunutím příslušné části zámořské dopravy z holandských a německých přístavů do černomořských přístavů a na Dunaj přišli o dost kšeftů a tím o značné částky.

Problém je, že jakmile ekonomika EU za nějakých pár desítek let stoupne tolik, že doprava přes tyto přístavy směrem ze západní Evropy do střední a východní přerstane stačit, může být na stavbu DOL pozdě.

Protože stavba takového díla bude trvat nejméně 20 let.

Takže ideální je začít nyní, i přes odpor a sabotování této stavby ze strany západní Evropy a taky Brusele.

+2/0
5.3.2016 11:51

M22a71r56t56i38n 68H24o40u23b49a 6253271589548

Kdyby to bylo tak výhodné, tak je třeba kabe splavněné už 100 let. Ale ono není.

0/0
5.3.2016 14:11

M56a52r13t43i61n 94Š42t30r48o11s 4629977200988

Loni jsme s kámošema sjížděli Odru na kanoích, a museli jsme je půl času tahat po mělčině. Nevím, jak to zvládnou ty tankery s ropou...

+1/0
5.3.2016 10:56

T30o16m12a62s 27N23o27v39o25t54n72y 1361524176755

Ono se nemusí zrovna stavět / kopat, stačí že se budou pořád dokola dělat studie atd. I na tom se dá slušně nahrabat... snad každý normální člověk ví, že kanál je naprostý nesmysl - jak z dopravního hlediska, tak ekonomicky, o devastaci krajiny a ekologii ani nemluvě...:-/

+5/0
5.3.2016 10:28

M39i65l94a57n 42Š98v47a24g14r87o38v62s91k33ý 9542929395588

Moje řeč.

0/0
5.3.2016 11:04

P25a19v16e46l 62B98a44r36t27á37k 5580702346522

Všechny odborné argumenty, které tu odezněly jsou zcela relevantní (malé průtoky řek, vysoké spády, málo vody a pod.). Není jediný důvod devastovat krajinu betonovým monstrem, když je možné prakticky všechno zboží adekvátně převést po železnici. Nevím přesně kolik % zboží se dnes vozí kontejnery, ty jsou však unifikované a převozitelné od lodi v přístavu vlakem kamkoliv, kde je přeloží na kamion. Doba říční dopravy je prostě pryč, pro přepravu zboží nutná není.

Nejhorší ale je, že jakmile se dostane debata na tuhle (odbornou) úroveň, tak už bude mít slovo jen Ovčáček a on to pěkně fašistům a zpátečníkům z pražské kavárny vysvětlí. Rázně, soudružsky a po halónovinářsku. Takovýhle tydýt bude móóc a móóóc brojit pro to, aby parta rudých cvoků zničila poslední zbytky krásné české krajiny. Česko, braň se !!! [>-][>-][>-]

+16/0
5.3.2016 7:44

F35r53a18n45t67a 50J76í98v82a 9918966737

R^R^R^

První nutná fáze obrany ....nevolit pomsty chtivý frustranty typu Zemana .....

Ovčáček ,,,? ten se u mě definitivně znemožnil výrokem o Peroutkovi , napsat o něm že " selhal".....to může jen jedinec , který celý život vyrůstá v blahobytu a s absolutní absencí jakéhokoliv setkání s jakýmkoliv typem totality !!!!

+3/0
5.3.2016 7:57

P88a60v35e15l 69B60a42r76t36á96k 5680912136952

Souhlas. Slušní lidé si prostě už nemohou nechat kálet na hlavu takovými lidmi, jako je Ovčáček. Nebojme se obhajovat svoji pravdu proti těmto lidem. Demokracie je dobrá věc, ale umožňuje i absolutním ignorantům typu pana Ovčáčka, aby byli hodně slyšitelní.

+1/0
5.3.2016 8:02

P22a16v81e19l 64H43r63a85b37a48l 9255190351882

Tak Zeman nám našel rudého bratra a stvrdí to smlouvou na věčné časy.

+8/0
5.3.2016 6:34

F80r25a35n24t48a 87J19í83v11a 9218676967

Jak do toho jde " trojkombinace" ...Zeman-Tvrdík-Čína.....tak to bude kanál na prachy.....a výsledný projekt nebude kanál Dunaj - Odra - Labe

....ale kanál a na něm ostrůvky Čechy - Morava - Slezsko.......

[>-][>-][>-]

+2/0
5.3.2016 5:14

J38a57r25o37m84í25r 41P71e37t70l27a73c36h 2634202135333

Někde jsem četl, že Číňané plánují postavit Rychlodráhu až do Bulharska. Z Bulharska by ji potom už mohli postavit do Rumunska přes Bukurešť, dále Budapešť. Bratislavu, Brno , až do Prahy. Jinak ji u nás nikdo jiný nepostaví. A to si nedělám krdel, jak Kmoníček s kanálem :-P

0/0
5.3.2016 0:49

P86a89v59e34l 52S94o20u71č54e53k 7244852387145

No Číňani se zajímají o kdeco... O něčem by to mělo snad vypovídat?? Jo ták, jako že je to tím pádem skvělej nápad?8-o

+1/0
4.3.2016 22:42
Foto

K69a51r67e15l 15P69l10a62c98h76ý 6636616204979

To jako ze si to tu Cinani postavi a do konce veku z toho budou mit rejzi? Proc si to nepostavime my a nejsou zisky pro nas (CR)?

0/0
4.3.2016 22:32

J61a86n 84K77r16i59e24g31l17e71r 8846614155640

protoze je to blbost... ani Labe neni splavne natoz Odra. Ekonomicka navratnost... netusim, ale rekl bych ze zas tolik nakladu, aby se navratili z naseho pohledu astronomicky castky, by se tam nevozilo

+6/0
4.3.2016 23:20

J40a71n 27H84l97e65d57í31k 8688589148436

stařičký a dobrý sen generací, ale s postupem oteplování a vysychání je velmi nutné současně zajistit dostatek odsolené vody z Itálie, Francie nebo z Německa. Tím se lodní přeprava velmi prodraží a chytří přepravci se vyhnou překládek zboží z aut do lodí, pak z lodí na auta a TIRáků se nezbaví.---- Druhou možností by mohlo být obrácení toku řeky Labe--- robota pro 750.000 Číňanů na 40 let.

+1/0
4.3.2016 22:19

J33o33h89a81n 70Z90i84n22g19e66l 7672454783781

Stařičký a dobrý sen generací pozbyl smyslu s rozvojem železnice, tím spíše elektrické. Jo, za Karla IV. to byl dobrej nápad, když nejrychlejší spojení byl koňskej potah.

+4/0
4.3.2016 23:45

Z89d48e43n94e30k 52H63r44d32i36n59a 9770629533500

Stačí jen pár čísel o množství vody v řekách, které se mají využít (a srovnání s průplavem Rýn-Mohan-Dunaj):

Mohan - průměrný průtok ústí 225m3/s, průměrný útok Bamberg (kousek od začátku kanálu) - 109 m3/s

Morava - průměrný průtok ústí: 120 m3/s, průměrný průtok Kroměříž 51 m3/s

Odra - průměrný průtok město Odry - 3,6 m3/s, Svinov 12,6 m3/s, Bohumín 41 m3/s

Bečva - průměrný průtok ústí 17,5 m3/s, Teplice nad Bečvou (zhruba místo, kde se odpojí kanál od Bečvy a přijde směrem k Odře) 15,5 m3/s

Morava - Moravičany 17 m3/s

Labe - Pardubice 46 m3/s

Na takových potůčcích chtějí dělat evropský kanál?

Převýšení kanálu Rýn-Mohan-Dunaj - 175 metrů, u části Morava - Odra je to 125 metrů, ale u části Morava - Labe pak už 250 metrů.

+10/0
4.3.2016 22:10

J39a28r35d72a 72H36o90f40m35a11n92n 4760925554

no o to bude dražší studie a o to jde ne ?

+2/0
4.3.2016 22:15

M72i13r80o15s29l75a19v 87S73u38c60h78y 5880109630320

Jedna přehrada v kaňonu mezi Děčínem a Hřenskem mnohé vyřeší. Vše do úrovně 350 - 400 m n.m. bude zatopeno. Pak stačí prokopat krátký kanál na Moravu a spojit s Odrou. V zatopené oblasti bude dost vody na provoz kanálu. A Češi? Buď se usadí na horách, nebo budou přesídleni někam jinam.

+2/0
4.3.2016 23:42

J91o37h40a70n 79Z48i42n71g16e51l 7972174183921

Je fakt, že 180m vysoká hráz přehrady Hřensko by zesplavnila celý polabí až do Hradce a Vltavu až do Prahy.

0/0
4.3.2016 23:47

M36i75r70o87s59l32a77v 72S43u77c41h51y 5530969210930

A kdyby stála přehrada blíž k Děčínu, kde jsou hřebeny přesahující 400 m n.m. a mohla by být vysoká 250 m, byla by splavnost až do Plzně, Budějic a Litomyšle.

+1/0
5.3.2016 10:29

J47i90ř76í 12S18t64r46ž31í75n34e70k 3185988766769

To vrtošivého staříka nezajímá.:-)

+1/0
5.3.2016 0:31

J11a78r79d11a 84H17o10f50m40a53n29n 4930615394

jestli se zajímají jen o toto, tak v poho;-), tolik peněz na vyhození za takovou blbost nemají ani oni

0/0
4.3.2016 22:03

V37l93a44d59i22s14l17a40v 15D84u71b39a 3490228348618

Jo jo, v číně ať si to zerman klidně postaví, to je v pořádku.

+1/0
4.3.2016 21:57

R68o73m65a10n 39M71á73c95a 7365850472507

diky bohu, ze o realizaci takove hlouposti Zeman nerozhoduje a jen si hraje s Cinany a bavi se o nejakych nesmyslnych projektech, aby si dodal na vaznosti a citil se u kormidla dejin...

+3/0
4.3.2016 21:52

K45a57r88e70l 83B90o47k 7401367571851

Kmoníček hazarduje se svým jménem.

0/0
4.3.2016 21:31

H72e69l70e72n94a 39M54í67č86k25o78v84á 1557376608102

Stačí tento citát z novin: "...čínská vláda připouští, že obří přehrada

Tři soutěsky na řece Jang-c'-ťiang způsobila vážné ekologické,

geologické a ekonomické problémy." Případně titulek: "Čína přiznává:

Přehrada Tři soutěsky je katastrofa".

+7/0
4.3.2016 20:52

P65a29v47e33l 36K65r66ů93t56a 9940107558577

Pan prezident už si chce hrát i na Pana Boha.

To se ani nezeptal u svých oblíbených řídících ruských agentů jak takovéto věci dopadly u nich doma?

+2/0
4.3.2016 20:32

M74i92c34h20a86l 91T40r68i97s78k66a 2810277592347

O tom, jakym zpusobem "podnikaji" cinane by se mohli soudruzi z hradu poptat v Africe. Vydrancovat, znicit, vydelat a jit dal. Sousedum z Polska pokud se nemylim staveli dalnici, po par mesicich prace je vyrazili. A ta slavna cinska tovarna na veprove konzervy v CR uz taky skoncila.....

+17/0
4.3.2016 19:57

M66a72r43t42i32n 90K81o20d87a34t 2597166122757

Jak jste moudrý...měl byste poradit Britům, aby neumožnili investovat Číňanům v UK v oblasti jaderné energie, když máte takový veliký rozhled a všechno víte a znáte. ;-)

+1/−5
4.3.2016 20:34

M26i98c38h98a19l 22T32r53i73s67k44a 2290407662507

O zmene povolani neuvazuji, vcelku uspesne radim americanum v oblasti investic ve stavebnictvi, ale diky za radu (i zde plati cinske kontraktory nebrat....).

+5/0
4.3.2016 21:22

P80a51v18e16l 41B37a83r61t67á32k 5660912816462

Když si vzpomenu, s jakou hambou táhli Číňané z Polska, pak se Vám, milý soudruhu, musím jenom smát ;-D;-D;-D

+3/0
5.3.2016 7:49

V84á37c85l38a92v 81M79á37c81h18a 1472123239987

a vzpomeňme na tu jejich proslavenou kontrolu kvality:

http://zpravy.idnes.cz/cinsti-urednici-vydavali-zfusovanou-fotomontaz-za-inspekci-silnic-111-/zahranicni.aspx?c=A110630_113616_zahranicni_stf

+2/0
5.3.2016 5:39

L96i12b59o24r 69F16i82l50á10k 3690485413463

Kdyby radši vyprojektoval překop proti nájezdníkům a za ním by Číňani postavili zeď.

0/0
4.3.2016 19:48

J69i76n52d29ř49i16c87h 40L58u90k47e84š 3699524683100

Nejsou schopni splavnit ani Labe do Pardubic, ale budou kopat kanál přes evropské rozvodí :-) . Sucha jsou čím dál větší a číňani budou kopat kanál R^ A nebo se může Zeman inspirovat kolem Aralu, jak se kopou kanály, on k tamtěm republikám tak inklinuje...

+7/0
4.3.2016 19:47

L67i39b23o84r 86F70i30l17á77k 3210405123853

O Zemanův kanál Dunaj, Odra, Labe se zajímají Číňané

--------------------------------------------------------------------------

Četl jsem to, psal o tom Peroutka.

+4/0
4.3.2016 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.