Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Plány na moderní železnice po česku: lokálka pojede 160, hlavní trať 120

Rovinatý úsek tratě z Hradce Králové do Chocně má projít velkou modernizací. Stát ale zvýší rychlost jen na 120 kilometrů v hodině. Podle odborníků na železnici je to nesmysl a vyhození peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M11i65c45h95a35l 51S79m81í81t46k17a 8594794583636

No konečně se už někdo odvážil hrábnout do SŽDC, pořád budou jen naštvávat cestující a cestující budou nadávat dopravcům. Co je to za nehoráznost říct, vždyť tam jezdí vlak co mlže jet jen 120 km/h, tak proč to dělat na víc? Nakopat je do <>.

0/0
24.3.2016 6:43

M74i31r60o78s72l68a86v 53P47a81v86l58í33č48e91k 7243500755154

Se mi líbí jak by tady chtěl jezdit pětistovkou za hodinu. :D

0/0
14.3.2016 0:25

J30i71n86d48ř97i26c86h 16Č59í25ž62e98k 9730742926309

Sůro, s tou vloženou mapou to myslíte vážně? Dobrej článek o železnici zprzníte mapkou z mobilu. Existuje i železniční mapa ČR.

+4/0
7.3.2016 16:21

F98i82l45i73p 39S41m77o91l58a 9527638311577

Na trati nejsou nejrychlejší jen spěšňáky z Letohradu do HK, ale i Sp z Meziměstí/Hronova/Náchoda do Chocně.

0/0
7.3.2016 14:34

O43l54d92ř19i13c53h 43J13a43n22e79č56e80k 8809926313291

to si asi fakt dělají srandu 8-o je snad cílem SŽDC celou českou železnici zakonzervovat jako skanzen??!

ten argument, že nejrychlejší tam v současnosti jsou spěšné vlaky do Letohradu, je opravdu směšný. nehledě na to - co je vozí? panteři? ty ale přeci umí 160!!

podle této logiky vůbec nemá smysl v ČR uvažovat o stavbě trati pro rychlost nad 230 km/h - rychlejší vlaky tu stejně nikdo nemá... Rv

0/0
7.3.2016 13:10

D86a83n58i55e70l 25M66a39c40á89k 5396185556494

Ať bude 120 nebo 160, stejně bude největším problémem úsek Choceň - Ústí nad Orlicí. Do Chocně budou ústit dvě koridorové dvojkolejné tratě - od Pardubic se 160 a od Hradce se 120/160 a z Chocně do Ústí n/O se po rekonstrukci pojede 120 jednou dvojkolejkou?!!? Nacíc mezi Brandýsem n/O a Ústím n/O je v současné době 7 oddílů (úseků rozdělených návěstidly) a po rekonstrukci mají být pouze čtyři. Tady by se měl někdo zamyslet....

+1/0
7.3.2016 11:11

O72l33d83ř11i81c17h 16J64a70n49e86č94e48k 8339926823591

souhlas, nejpozději od chvíle, co začala EC (dnes částečně RJ) do Brna jezdit přes Třebovou, jsou potřeba 4 koleje z Prahy až do Třebové. modernizací Velký Osek - HK - Choceň by se sice úzké hrdlo zkrátilo, ale stále zůstalo. vzhledem k tomu, že úsek Choceň - Česká Třebová stejně žádnou velkou rekonstrukcí neprošel, tak by bylo na čase, postavit tam komplet novou trať, která by 'řezala' oblouky Orlice v tunelech. klidně zcela mimo stávající trať, tj. bez jediné zastávky. stávající trať by pochopitelně zůstala zachována pro regionální vlaky a zastávkové rychlíky.

0/−1
7.3.2016 13:06

L96u98k36á33š 76M47a98r86e83d77a 6511734227528

Tuhle ve Francii jsem jel 500 km vzdalenost vlakem neco kolem dvou a pul hodiny vcetne nastupu a vystupu. Zde nevim, mam-li se smat ci brecet, tot otazka.

+1/0
7.3.2016 7:42

B72o34h65u39m82i57l 95P90e48s21e80k 6285877163834

No, já zas jel z Hirosimy do Tokia a celou cestu jsem spal.

+1/0
7.3.2016 9:53

J29a27n 16F47r17o79l21í56k 6236490555464

Pravděpodobně jde především o tu "zanedbatelnou" částku mezi oběma řešeními.;-D

0/−1
6.3.2016 13:45

O12l94d33ř38i23c95h 36J43a31n24e67č62e98k 8129116173861

ano ten rozdíl mezi 120 a 160 km/h bude opravdu zanedbatelný. pro 160 km/h stále mohou být úrovňové přejezdy...

0/0
7.3.2016 13:12

J22a95n 28J20e80m98e57l33k67a 1745450

Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec. Pokud by stálo 120/160 stejně tak proč ne, ale.. Spíš otázka, zda by tady neměla vést konečně jedna pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno) A původní nechat. Na co mít 2 stejně špatné vedle sebe na 160. Navíc v takové krajině. A jestli to není lepení, pokud část dopravy by teoreticky jezdila na vysočinu po "VRT", zda bude potřeba. (ale to vypadá na 2040 a tady zase jezdí CARGO).

0/0
6.3.2016 12:34

R92a23d18e26k 43J11a58n87a53t86a 9515156904782

"Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec."

----------

Když LE zoufale "loví" zákazníky v Kolíně či Přerově, dokážu si představit, že by jel i přes Hradec. Ovšem kdoví, kde bude LE, až tohle bude hotové.

+1/0
6.3.2016 14:40

R49a96d13e48k 83J17a76n20a48t35a 9365596274912

"pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno)"

----

200 k Pardubiccím a pak do Brna tím údolím přes ČT, to parametrů VRT ani zdaleka nedosahuje. To lidi budou pořád jezdit autama.

+1/0
6.3.2016 14:41

P23a33v79e89l 38M61a96r38e10š 6585465652109

VTRko v žádném případě nepovede pres Hradubice.

VTR je trasována nejkratší cestou přes Vysočinu, kousek od Jihlavy je už léta stabilizovaný koridor a stavební uzávěra.

Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky, a jedna z nich je určitě pražská aglomerace, druhá Ostrava

+1/−1
6.3.2016 22:57

J51a29n 42J35e53m23e29l11k59a 1605290

Nemyslím si, že taková megalomanská varianta bude někdy úspěšně v dohledné době postavena a zprovozněna a ufinancována.

+1/0
7.3.2016 8:07

O29l89d38ř25i13c69h 90J16a51n40e95č40e62k 8719246623271

ad. poslední věta: na VRT by určitě byly více než 3 stanice. a primární trasování by bylo Berlín - Praha - Vídeň, tj. mimo Ostravu.

ano vlak z Berlína do Vídně by opravdu v ČR zastavil maximálně 4krát - v Ústí n.L., Praze, Brně, možná v Jihlavě. ale jen mezi Prahou a Brnem se počítá se 3 až 4 stanicemi - v nichž by nestavěly všechny vlaky - ale přeci krom expresů Berlín - Vídeň by tam přeci mohly jezdit i o něco pomalejší vlaky, které by zastavovaly častěji.

Ostrava by se na takovou trať musela napojit větví z Brna - buďto jen vnitrostátní, anebo s pokračováním dál do Katovic a Varšavy.

0/0
7.3.2016 13:18

R52a68d13e88k 47J50a76n67a29t92a 9115166144712

"Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky,"

---

Mnohem více zastávek než 3. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/CR_Rychla_spojeni_2013_CD.jpg

0/0
7.3.2016 14:34

O22l73d28ř70i19c70h 68J22a96n87e55č58e57k 8209326123721

že by to někdo dobrovolně svými 'expresy' objížděl přes Hradec taky pochybuji - možná jeden dva páry spojů denně. ale mohly by tamtudy být trasovány ministerstvem objednávané zastávkové rychlíky do Brna a/nebo na střední Moravu, čímž by se ulehčilo trati přes Pardubice. a pochopitelně když to má být záloha pro hlavní trať, tak tam těch 160 jednoznačně má smysl.

Hradubice jsou příliš malé a příliš blízko od Prahy, než aby tam mělo smysl komplet novou trať na 200+ stavět. jak už tu bylo napsáno, VRT do Brna podél Labe nepovede a pokud by na tuto VRT měla být napojena Ostrava, tak z Brna, nikoliv z Hradubic.

0/0
7.3.2016 13:24

M80i97c66h83a17l 91G25r39e52g86o47r 8446494960152

Stát se snaží zrušit veřejnou dopravu. Je přece lepší když budou lidé jezdit jenom autem.

(Autobusy platí mýto, BIO naftu Babišovi, vlaky solární daň. Plus pomalé rekonstrukce. To vše zbytečně prodražuje hromadnou dopravu.)

+1/0
6.3.2016 10:09

P36e33t28r 87N52o53v52o55t82n55y 1161110911

"Mluvčí Marek Illiaš vysvětluje, že nejrychlejší vlaky na trati jsou spěšné vlaky z Hradce Králové do Letohradu, které tak rychle nejezdí." vs "Stejná organizace se chystá přitom zavést rychlost 160 kilometrů za hodinu například na trati z Olomouce do Uničova, která je v podstatě příměstskou lokálkou. „Takové srovnání není příliš relevantní, neboť tam byla navržená maximální traťová rychlost obhajována na základě využitelnosti uvažovanými vlaky ve výhledu,“ říká Illiaš" mluvka dané organizace toho moc nezmůže, ale aby sám hlásal zjevné protimluvy, na to by si asi měl dát pozor.

+8/0
6.3.2016 2:24

P91e29t57r 96N89o38v34o15t15n37y 1661360541

SZDC plánuje rychlost trati v horizontu desitek let na zaklade vozidel, ktera tam jezdi ted?

+12/0
5.3.2016 22:41

J79i27ř81í 73K61o48c57u53r22e82k 6975834835388

120 km/h? V celé trase z Litomeřic přes Mělník, Nymburk, Clumec, Hradec, Týniště a Choceň by se uživilo už dneska a dvojkolejně v celé délce. No dobře, v oddůvodněných případech 80 km/h. Proč? Nákladní tranzit. Hradec - Týniště nestíhá pobrat dopravu už dneska, důvodem je tady Škodovka. Otázkou je jak z Chocně dál, dvě koleje také nemusí stačit, protože jeden problém okolo Bezpráví* zastaví 3/4 republiky.

Proč tranzit tudy? Protože nadmořská výška rozvodí cca 350 metrů. Přes Vysočinu to znamená stoupání do cca 600 metrů n.m.

* Kdyby někdo náhodou neznal: http://mapy.cz/zakladni?x=16.3315923&y=49.9961281&z=16

+3/0
5.3.2016 21:58

O54l23d38ř33i45c19h 38J60a93n28e85č52e17k 8769206313281

pokud to ČR ještě někdy s železnicí chce myslet vážně, tak je rekonstrukce na 160 a kompletní zdvojkolejnění Praha - Nymburk - HK - Choceň nutnost (+elektrifikace do Kvasin? kvůli té Škodovce...).

a ano mezi Chocní a Třebovou je potřeba přistavět 2 nové koleje, ideálně tunely výrazně kratší trasou než stávající trať podél Orlice.

0/0
7.3.2016 13:29

L89a30d25i98s72l37a10v 81O53n61d43r48á16č73e97k 6166539958600

Asi pro řadu úředníků je špatné přepravovat náklad i cestující rychlostí 160 km/hod. Musí se přece nějak zavděčit těm, co přepravují lidi a náklad 90 km/hod po rozbitých silnicích a dálnicích.:-/

+1/0
5.3.2016 21:52

L91u98k42á90š 44D50r66š86t54i75č94k49a 7759121619792

To bude modernizace jak ***** ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 21:22

P92a62v22e54l 49V10a32v62ř64í75n 6264551222212

No, já teda vím o železnici tak dost houbeles. Ale když tohle čtu, začíná mi být jasné, proč z Brna do Prahy (vzdušnou čarou 200 km, po železnici 255 km) musím jet 2:30 hod. Však i ti zmatkářští Italové to umí z Říma do Milána za 2:15 (vzdálenost 600 km). Lístek stojí pravda jiné peníze (přepočteno na km) než u nás ČD.

+4/0
5.3.2016 20:32

R54a10d32e24k 70J35a90n87a34t63a 9315706234372

Z Prahy do Brna se jezdí 2:30 proto, že se jezdí po trati postavené přes 150 lety, vedoucí oklikou, jen místy trochu narovnané. Posledních cca 50 let u nás nebyla postavena ani jedna nová trať, vše je jen mírné narovnávání a opravy stávajících.

Kdežto v Itálii začali stavět moderní nové tratě v 70. letech (první úsek otevřeli 1977). Jízdenka Řím-Milano se prodává většinou mezi 40 a 60 eury, tj. něco přes 2 Kč/km. Tj. v poměru k platům cca stejně jako u nás (Italové mají platy dvojnásobné, jízdné ČD je průměrně cca 1 Kč/km).

Dlužno dodat, že vysokorychlostní provoz Milano-Řím není narozdíl od Praha-Brno dotován, dokonce si tu konkurují dva dopravci.

+10/0
5.3.2016 21:23

J77a66n 93S71ů13r22a 4275223903822

Zapomněl jste na jednu zásadní trať: Studénko - Ostrava Mošnov Airport aneb vyhození tři čtvrtě miliardy.

+5/−4
5.3.2016 22:06

R15o51m97a19n 38J79e74s49c40h41k63e 9508495537875

Jednak to není zásadní trať, a je to pakatel. Kolik stála Blanka 40 krát více? Proč nepostaví železnici na Ruzyni ?

+2/−1
6.3.2016 9:03

M89a54r12t74i87n 90N27o39v19o35t86n19ý 3326836181984

To je ale hloupý argument. To je přece jenom krátká, snad kilometrová, odbočka z trati, která už tam dávno vedla.

+4/−1
6.3.2016 17:50

J36a87n 41S40ů65r83a 4925773953832

Postaveno na základě lzivych cisel ve studii proveditelnosti

+1/0
6.3.2016 18:03

O56l30d81ř94i24c25h 53J28a25n31e72č20e25k 8949236333671

to není nová trať - to je jen odbočka ze stávající trati do Příboru.

to už je významnější Nové spojení, obnova trati z Aše na Selb nebo přeložky na rekonstrukcích koridorů.

+1/0
7.3.2016 13:34

R10o12m91a65n 27J56e32s64c23h60k21e 9568345707195

Nejpomalejší je úsek Praha - Kolín. Přestože je rovný. Jediné narovnání na trati Brno - Praha jsem si všiml v Ústí nad Orlicí. Pomohl by tunel Brno - Blansko. A pak věřím jízdní době 2 hodiny.

+1/0
6.3.2016 9:07

O95l91d17ř70i19c37h 39J71a92n77e65č92e76k 8639766253451

ještě více by pomohla přístavba dvou nových kolejí mezi Chodní a Českou Třebovou, včetně tunelu (minimálně) z Chocně do Ústí n.O. - to by z hlediska jízdní doby pomohlo stejně a využilo by to mnohem víc vlaků

0/0
7.3.2016 13:38

J51a59n 34J77e92m90e90l13k35a 1715590

Co je spíš smutné - Praha Plzeň rekonstruovaný na 120, 130. Tady rekonstrukce stávajícího koridoru skoro v původní stopě asi nebyla dobrá volba. Oblouky jsou malé. Jediné co to trochu zachraňuje je ten tunel. Sice pokud se dostanou pod jednu hodinu, tak aspoň tak. Ale vzhledem k tomu, v jaké je to krajině, že je tam docela místo. Navíc je to páteřní trasa pro další 3 tratě (Budějovice, Šumava, Cheb) a mezinárodní koridor. Opět tvrdím, že se mělo stavět na 200. Zajimavé, že tam snad ani není zatím vytyčená VRT. Zatímco u Ostravy, kde nikdy nebude :-) ano.

A Praha Budějovice, kde se staví defakto novostavba si myslím, že se možná taky mohlo stavět v roce 2016 na 200.

+11/0
5.3.2016 19:59

K11r92y16š67t96o12f 11L29a12n16í62k 1589710725305

taky by me zajímalo, jake jsou plany s peazni trati přes Glucholazy, ktera se zrejme brzy pro nezajem polaku rozpadne. mohl by se propojit Jindrichov a Zlate hory a nemuseli bychom platit Polsku nic.

+4/0
5.3.2016 19:18

M71i48c89h39a86l 59G82r95e21g82o20r 8846284980252

V Polsku se na vedlejší tratě kašle víc než u nás. Spousta se ruší. Jsme v EU, nešla by ta trať koupit? A elektrifikovat. Jesenícku by to určitě pomohlo.

0/0
6.3.2016 10:14

M79a16r12t66i22n 90R84u59z35i79c60k75a 1952428446967

Nesla, stejny problem jako Varnsdorf-Liberec, na polskem uzemi 20-30km/h, nedavno o tom byl i clanek v novinach, trat chteli opravit Cesi, Nemci, ... chteli ji koupit, chteli na polskem uzemi udelat zastavku, ... polaci vse zamitli...nakonec po velkych urgencich, slibili provest nejnutnejsi opravu na 30km/h

+2/0
6.3.2016 10:22

O74l15d30ř70i28c63h 44J42a71n51e19č19e55k 8239906263101

jo, ale byl by potřeba několikakilometrový tunel a ty se u nás nestaví ani na koridorech (Choceň - Ústí n.O. apod.)

0/0
7.3.2016 13:41

F13r90a81n52t69i15š17e79k 63N40o14v17o97t17n10ý 2784479236

A nepřipadá vám ten ministr dopravy nějakej divnej.

+10/−1
5.3.2016 19:10

J19a23r78o54s60l51a67v 33J50o49n75á49š 4788654692595

Mně to celé připomíná politické zadání hradeckých komunistů jako při stavbě dálnice D 11. Ta by logicky měla vést průmyslovými městy Kolín, Přelouč, Pardubice, ale vede lázeňskými Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou. Silniční doprava z průmyslových center se na ni musí připojovat, což pochopitelně zatěžuje životní prostředí, ale soudruzi z Hradce si vozí zadky pohodlně.

Budovat souběžnou VRT s koridorem mi přijde stejně logické, jako stavět ještě jednu dálnici přes Kolín, Přelouč a Pardubice.

+2/−6
5.3.2016 19:01

P94e38t53r 24J32a44n24k62o48v10s13k38ý 9638529129191

Vy asi budete z Pardubic, co? Tak se nečertěte, hold už nebudete výjimeční ani tou železnicí ani hokejem. Máte ještě perník...

+2/−1
5.3.2016 19:25

V76i75k76t16o85r 34N45á30r10o12ž80n66ý 3399862908

Pardubice budou na tom po železniční stránce vždy lépe , než Hradec...

+1/−1
5.3.2016 19:37

J34a50r38o56s14l49a92v 98J85o77n63á90š 4228504632945

Nějaká odpověď k věci by nebyla?

0/0
5.3.2016 20:09

R85a96d73i39m 11S89i91m52u19n13e18k 2920310426434

třeba že na trasu d11 navazuje hlavní tah na polsko..? nebo že u hradce se kříží trasa z liberce na moravu?

0/0
5.3.2016 21:15

J95a18r22o21s13l23a24v 54J15o36n82á77š 4298184702535

A proč by nemohla jít trasa na Polsko přes Kolín, Přelouč, Pardubice, Hradec? Tím by byla podchycena všechna nejdůležitější centra. Jinak nejkratší trasa by asi vedla přes Hořice.

0/0
6.3.2016 11:15

M18i58r47o85s80l42a23v 60P33a60v46l14í94č46e84k 7153640455304

Nemusí bejt všecho přes pce.

0/0
14.3.2016 0:32

M94i14r38o51s90l72a82v 29P34a74v16l23í32č11e42k 7633840715934

Jo v bílým prášku :D

0/0
14.3.2016 0:29

V56i25k74t97o60r 79N61á77r49o20ž89n96ý 3719642718

Tenkrát většina nákladní dopravy byla na železnici , takže nějaké spojení průmyslových center po silnici nikdo neřešil. Apropo...ono to logiku i mělo. Pardubice ..špičkové železniční spojení , které Hradec nemá...a tak soudruzi rozhodli o tom , že Hradec když nemá dobré spojení po železnici , bude mít dobré spojení po silnici.

+1/0
5.3.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.