Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plány na moderní železnice po česku: lokálka pojede 160, hlavní trať 120

Rovinatý úsek tratě z Hradce Králové do Chocně má projít velkou modernizací. Stát ale zvýší rychlost jen na 120 kilometrů v hodině. Podle odborníků na železnici je to nesmysl a vyhození peněz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M71i81c56h90a33l 65S45m36í76t69k11a 8834104713796

No konečně se už někdo odvážil hrábnout do SŽDC, pořád budou jen naštvávat cestující a cestující budou nadávat dopravcům. Co je to za nehoráznost říct, vždyť tam jezdí vlak co mlže jet jen 120 km/h, tak proč to dělat na víc? Nakopat je do <>.

0/0
24.3.2016 6:43

M88i26r96o41s35l47a70v 82P34a44v25l60í76č39e89k 7593820105554

Se mi líbí jak by tady chtěl jezdit pětistovkou za hodinu. :D

0/0
14.3.2016 0:25

J51i53n70d91ř21i63c86h 71Č30í64ž51e20k 9180262616699

Sůro, s tou vloženou mapou to myslíte vážně? Dobrej článek o železnici zprzníte mapkou z mobilu. Existuje i železniční mapa ČR.

+4/0
7.3.2016 16:21

F66i53l49i26p 33S47m47o41l40a 9567358541767

Na trati nejsou nejrychlejší jen spěšňáky z Letohradu do HK, ale i Sp z Meziměstí/Hronova/Náchoda do Chocně.

0/0
7.3.2016 14:34

O92l68d55ř42i55c11h 87J76a61n19e68č15e81k 8299726253271

to si asi fakt dělají srandu 8-o je snad cílem SŽDC celou českou železnici zakonzervovat jako skanzen??!

ten argument, že nejrychlejší tam v současnosti jsou spěšné vlaky do Letohradu, je opravdu směšný. nehledě na to - co je vozí? panteři? ty ale přeci umí 160!!

podle této logiky vůbec nemá smysl v ČR uvažovat o stavbě trati pro rychlost nad 230 km/h - rychlejší vlaky tu stejně nikdo nemá... Rv

0/0
7.3.2016 13:10

D62a90n19i84e49l 42M58a62c18á19k 5236235656664

Ať bude 120 nebo 160, stejně bude největším problémem úsek Choceň - Ústí nad Orlicí. Do Chocně budou ústit dvě koridorové dvojkolejné tratě - od Pardubic se 160 a od Hradce se 120/160 a z Chocně do Ústí n/O se po rekonstrukci pojede 120 jednou dvojkolejkou?!!? Nacíc mezi Brandýsem n/O a Ústím n/O je v současné době 7 oddílů (úseků rozdělených návěstidly) a po rekonstrukci mají být pouze čtyři. Tady by se měl někdo zamyslet....

+1/0
7.3.2016 11:11

O86l93d13ř73i31c94h 19J30a49n10e59č97e48k 8679966603321

souhlas, nejpozději od chvíle, co začala EC (dnes částečně RJ) do Brna jezdit přes Třebovou, jsou potřeba 4 koleje z Prahy až do Třebové. modernizací Velký Osek - HK - Choceň by se sice úzké hrdlo zkrátilo, ale stále zůstalo. vzhledem k tomu, že úsek Choceň - Česká Třebová stejně žádnou velkou rekonstrukcí neprošel, tak by bylo na čase, postavit tam komplet novou trať, která by 'řezala' oblouky Orlice v tunelech. klidně zcela mimo stávající trať, tj. bez jediné zastávky. stávající trať by pochopitelně zůstala zachována pro regionální vlaky a zastávkové rychlíky.

0/−1
7.3.2016 13:06

L29u78k49á46š 50M14a43r43e16d46a 6331424867328

Tuhle ve Francii jsem jel 500 km vzdalenost vlakem neco kolem dvou a pul hodiny vcetne nastupu a vystupu. Zde nevim, mam-li se smat ci brecet, tot otazka.

+1/0
7.3.2016 7:42

B19o74h25u65m40i59l 33P62e94s77e62k 6415217463814

No, já zas jel z Hirosimy do Tokia a celou cestu jsem spal.

+1/0
7.3.2016 9:53

J45a97n 40F87r39o73l75í25k 6616530605954

Pravděpodobně jde především o tu "zanedbatelnou" částku mezi oběma řešeními.;-D

0/−1
6.3.2016 13:45

O37l97d62ř31i97c39h 34J44a41n17e17č73e97k 8369516263181

ano ten rozdíl mezi 120 a 160 km/h bude opravdu zanedbatelný. pro 160 km/h stále mohou být úrovňové přejezdy...

0/0
7.3.2016 13:12

J35a13n 31J97e45m75e57l92k68a 1205160

Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec. Pokud by stálo 120/160 stejně tak proč ne, ale.. Spíš otázka, zda by tady neměla vést konečně jedna pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno) A původní nechat. Na co mít 2 stejně špatné vedle sebe na 160. Navíc v takové krajině. A jestli to není lepení, pokud část dopravy by teoreticky jezdila na vysočinu po "VRT", zda bude potřeba. (ale to vypadá na 2040 a tady zase jezdí CARGO).

0/0
6.3.2016 12:34

R57a30d63e68k 13J61a70n40a95t47a 9375956784392

"Ale stejně si nemyslím, že bude někdo dobrovolně objíždět do Prahy přes Hradec."

----------

Když LE zoufale "loví" zákazníky v Kolíně či Přerově, dokážu si představit, že by jel i přes Hradec. Ovšem kdoví, kde bude LE, až tohle bude hotové.

+1/0
6.3.2016 14:40

R74a70d98e13k 46J23a64n50a21t39a 9545256304782

"pořádná trať Praha cca Pardubice, Hradec na min 200. (využitelná pro VRT Praha, Kolín, Havl. Brod, Jihlava, Brno)"

----

200 k Pardubiccím a pak do Brna tím údolím přes ČT, to parametrů VRT ani zdaleka nedosahuje. To lidi budou pořád jezdit autama.

+1/0
6.3.2016 14:41

P14a93v21e90l 81M14a79r72e13š 6545135662409

VTRko v žádném případě nepovede pres Hradubice.

VTR je trasována nejkratší cestou přes Vysočinu, kousek od Jihlavy je už léta stabilizovaný koridor a stavební uzávěra.

Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky, a jedna z nich je určitě pražská aglomerace, druhá Ostrava

+1/−1
6.3.2016 22:57

J13a87n 21J56e73m56e36l45k71a 1215790

Nemyslím si, že taková megalomanská varianta bude někdy úspěšně v dohledné době postavena a zprovozněna a ufinancována.

+1/0
7.3.2016 8:07

O13l69d94ř27i75c48h 48J34a56n76e29č15e65k 8339266163351

ad. poslední věta: na VRT by určitě byly více než 3 stanice. a primární trasování by bylo Berlín - Praha - Vídeň, tj. mimo Ostravu.

ano vlak z Berlína do Vídně by opravdu v ČR zastavil maximálně 4krát - v Ústí n.L., Praze, Brně, možná v Jihlavě. ale jen mezi Prahou a Brnem se počítá se 3 až 4 stanicemi - v nichž by nestavěly všechny vlaky - ale přeci krom expresů Berlín - Vídeň by tam přeci mohly jezdit i o něco pomalejší vlaky, které by zastavovaly častěji.

Ostrava by se na takovou trať musela napojit větví z Brna - buďto jen vnitrostátní, anebo s pokračováním dál do Katovic a Varšavy.

0/0
7.3.2016 13:18

R29a67d41e72k 43J34a53n92a46t82a 9285786574672

"Na území ČR jsou plánovány max 3 zastávky,"

---

Mnohem více zastávek než 3. http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp-content/uploads/2012/10/CR_Rychla_spojeni_2013_CD.jpg

0/0
7.3.2016 14:34

O34l89d51ř94i63c37h 41J34a78n96e35č47e34k 8469646943501

že by to někdo dobrovolně svými 'expresy' objížděl přes Hradec taky pochybuji - možná jeden dva páry spojů denně. ale mohly by tamtudy být trasovány ministerstvem objednávané zastávkové rychlíky do Brna a/nebo na střední Moravu, čímž by se ulehčilo trati přes Pardubice. a pochopitelně když to má být záloha pro hlavní trať, tak tam těch 160 jednoznačně má smysl.

Hradubice jsou příliš malé a příliš blízko od Prahy, než aby tam mělo smysl komplet novou trať na 200+ stavět. jak už tu bylo napsáno, VRT do Brna podél Labe nepovede a pokud by na tuto VRT měla být napojena Ostrava, tak z Brna, nikoliv z Hradubic.

0/0
7.3.2016 13:24

M48i36c67h13a98l 76G54r59e75g57o44r 8566684890652

Stát se snaží zrušit veřejnou dopravu. Je přece lepší když budou lidé jezdit jenom autem.

(Autobusy platí mýto, BIO naftu Babišovi, vlaky solární daň. Plus pomalé rekonstrukce. To vše zbytečně prodražuje hromadnou dopravu.)

+1/0
6.3.2016 10:09

P32e85t76r 19N11o94v83o81t55n32y 1421930471

"Mluvčí Marek Illiaš vysvětluje, že nejrychlejší vlaky na trati jsou spěšné vlaky z Hradce Králové do Letohradu, které tak rychle nejezdí." vs "Stejná organizace se chystá přitom zavést rychlost 160 kilometrů za hodinu například na trati z Olomouce do Uničova, která je v podstatě příměstskou lokálkou. „Takové srovnání není příliš relevantní, neboť tam byla navržená maximální traťová rychlost obhajována na základě využitelnosti uvažovanými vlaky ve výhledu,“ říká Illiaš" mluvka dané organizace toho moc nezmůže, ale aby sám hlásal zjevné protimluvy, na to by si asi měl dát pozor.

+8/0
6.3.2016 2:24

P95e69t58r 52N97o55v60o75t58n89y 1791400741

SZDC plánuje rychlost trati v horizontu desitek let na zaklade vozidel, ktera tam jezdi ted?

+12/0
5.3.2016 22:41

J47i29ř80í 71K43o23c74u49r69e24k 6455694205688

120 km/h? V celé trase z Litomeřic přes Mělník, Nymburk, Clumec, Hradec, Týniště a Choceň by se uživilo už dneska a dvojkolejně v celé délce. No dobře, v oddůvodněných případech 80 km/h. Proč? Nákladní tranzit. Hradec - Týniště nestíhá pobrat dopravu už dneska, důvodem je tady Škodovka. Otázkou je jak z Chocně dál, dvě koleje také nemusí stačit, protože jeden problém okolo Bezpráví* zastaví 3/4 republiky.

Proč tranzit tudy? Protože nadmořská výška rozvodí cca 350 metrů. Přes Vysočinu to znamená stoupání do cca 600 metrů n.m.

* Kdyby někdo náhodou neznal: http://mapy.cz/zakladni?x=16.3315923&y=49.9961281&z=16

+3/0
5.3.2016 21:58

O92l14d35ř19i60c80h 83J10a32n58e87č95e92k 8419756523551

pokud to ČR ještě někdy s železnicí chce myslet vážně, tak je rekonstrukce na 160 a kompletní zdvojkolejnění Praha - Nymburk - HK - Choceň nutnost (+elektrifikace do Kvasin? kvůli té Škodovce...).

a ano mezi Chocní a Třebovou je potřeba přistavět 2 nové koleje, ideálně tunely výrazně kratší trasou než stávající trať podél Orlice.

0/0
7.3.2016 13:29

L12a71d81i23s22l47a42v 56O91n33d32r60á10č47e83k 6156519348650

Asi pro řadu úředníků je špatné přepravovat náklad i cestující rychlostí 160 km/hod. Musí se přece nějak zavděčit těm, co přepravují lidi a náklad 90 km/hod po rozbitých silnicích a dálnicích.:-/

+1/0
5.3.2016 21:52

L96u19k94á39š 52D87r41š83t77i12č46k31a 7939671529622

To bude modernizace jak ***** ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
5.3.2016 21:22

P55a97v30e60l 56V42a84v37ř30í83n 6624481532452

No, já teda vím o železnici tak dost houbeles. Ale když tohle čtu, začíná mi být jasné, proč z Brna do Prahy (vzdušnou čarou 200 km, po železnici 255 km) musím jet 2:30 hod. Však i ti zmatkářští Italové to umí z Říma do Milána za 2:15 (vzdálenost 600 km). Lístek stojí pravda jiné peníze (přepočteno na km) než u nás ČD.

+4/0
5.3.2016 20:32

R70a36d43e66k 57J25a58n82a50t38a 9435446944352

Z Prahy do Brna se jezdí 2:30 proto, že se jezdí po trati postavené přes 150 lety, vedoucí oklikou, jen místy trochu narovnané. Posledních cca 50 let u nás nebyla postavena ani jedna nová trať, vše je jen mírné narovnávání a opravy stávajících.

Kdežto v Itálii začali stavět moderní nové tratě v 70. letech (první úsek otevřeli 1977). Jízdenka Řím-Milano se prodává většinou mezi 40 a 60 eury, tj. něco přes 2 Kč/km. Tj. v poměru k platům cca stejně jako u nás (Italové mají platy dvojnásobné, jízdné ČD je průměrně cca 1 Kč/km).

Dlužno dodat, že vysokorychlostní provoz Milano-Řím není narozdíl od Praha-Brno dotován, dokonce si tu konkurují dva dopravci.

+10/0
5.3.2016 21:23

J97a65n 79S96ů53r49a 4625533943902

Zapomněl jste na jednu zásadní trať: Studénko - Ostrava Mošnov Airport aneb vyhození tři čtvrtě miliardy.

+5/−4
5.3.2016 22:06

R80o68m87a20n 76J14e43s94c22h51k67e 9798735777185

Jednak to není zásadní trať, a je to pakatel. Kolik stála Blanka 40 krát více? Proč nepostaví železnici na Ruzyni ?

+2/−1
6.3.2016 9:03

M69a22r26t64i84n 65N31o43v28o57t32n40ý 3236846981504

To je ale hloupý argument. To je přece jenom krátká, snad kilometrová, odbočka z trati, která už tam dávno vedla.

+4/−1
6.3.2016 17:50

J79a55n 74S77ů46r48a 4545483543262

Postaveno na základě lzivych cisel ve studii proveditelnosti

+1/0
6.3.2016 18:03

O90l76d24ř60i30c56h 20J84a37n83e76č87e73k 8579616203651

to není nová trať - to je jen odbočka ze stávající trati do Příboru.

to už je významnější Nové spojení, obnova trati z Aše na Selb nebo přeložky na rekonstrukcích koridorů.

+1/0
7.3.2016 13:34

R79o63m28a44n 54J42e95s91c12h37k39e 9638305677105

Nejpomalejší je úsek Praha - Kolín. Přestože je rovný. Jediné narovnání na trati Brno - Praha jsem si všiml v Ústí nad Orlicí. Pomohl by tunel Brno - Blansko. A pak věřím jízdní době 2 hodiny.

+1/0
6.3.2016 9:07

O72l18d50ř70i23c71h 47J47a12n38e18č20e75k 8319926633211

ještě více by pomohla přístavba dvou nových kolejí mezi Chodní a Českou Třebovou, včetně tunelu (minimálně) z Chocně do Ústí n.O. - to by z hlediska jízdní doby pomohlo stejně a využilo by to mnohem víc vlaků

0/0
7.3.2016 13:38

J66a84n 35J14e98m82e94l83k22a 1335900

Co je spíš smutné - Praha Plzeň rekonstruovaný na 120, 130. Tady rekonstrukce stávajícího koridoru skoro v původní stopě asi nebyla dobrá volba. Oblouky jsou malé. Jediné co to trochu zachraňuje je ten tunel. Sice pokud se dostanou pod jednu hodinu, tak aspoň tak. Ale vzhledem k tomu, v jaké je to krajině, že je tam docela místo. Navíc je to páteřní trasa pro další 3 tratě (Budějovice, Šumava, Cheb) a mezinárodní koridor. Opět tvrdím, že se mělo stavět na 200. Zajimavé, že tam snad ani není zatím vytyčená VRT. Zatímco u Ostravy, kde nikdy nebude :-) ano.

A Praha Budějovice, kde se staví defakto novostavba si myslím, že se možná taky mohlo stavět v roce 2016 na 200.

+11/0
5.3.2016 19:59

K91r89y26š37t21o68f 47L13a43n89í72k 1289760345205

taky by me zajímalo, jake jsou plany s peazni trati přes Glucholazy, ktera se zrejme brzy pro nezajem polaku rozpadne. mohl by se propojit Jindrichov a Zlate hory a nemuseli bychom platit Polsku nic.

+4/0
5.3.2016 19:18

M33i77c21h12a37l 89G69r54e37g25o67r 8276764330382

V Polsku se na vedlejší tratě kašle víc než u nás. Spousta se ruší. Jsme v EU, nešla by ta trať koupit? A elektrifikovat. Jesenícku by to určitě pomohlo.

0/0
6.3.2016 10:14

M47a32r78t57i30n 74R26u49z72i72c86k13a 1902928896597

Nesla, stejny problem jako Varnsdorf-Liberec, na polskem uzemi 20-30km/h, nedavno o tom byl i clanek v novinach, trat chteli opravit Cesi, Nemci, ... chteli ji koupit, chteli na polskem uzemi udelat zastavku, ... polaci vse zamitli...nakonec po velkych urgencich, slibili provest nejnutnejsi opravu na 30km/h

+2/0
6.3.2016 10:22

O25l80d30ř70i91c55h 31J62a46n64e73č57e19k 8449446193651

jo, ale byl by potřeba několikakilometrový tunel a ty se u nás nestaví ani na koridorech (Choceň - Ústí n.O. apod.)

0/0
7.3.2016 13:41

F21r20a25n96t11i18š70e60k 15N33o98v46o95t78n93ý 2224449476

A nepřipadá vám ten ministr dopravy nějakej divnej.

+10/−1
5.3.2016 19:10

J55a83r76o16s83l84a24v 82J72o64n81á14š 4628174752915

Mně to celé připomíná politické zadání hradeckých komunistů jako při stavbě dálnice D 11. Ta by logicky měla vést průmyslovými městy Kolín, Přelouč, Pardubice, ale vede lázeňskými Poděbrady a Chlumcem nad Cidlinou. Silniční doprava z průmyslových center se na ni musí připojovat, což pochopitelně zatěžuje životní prostředí, ale soudruzi z Hradce si vozí zadky pohodlně.

Budovat souběžnou VRT s koridorem mi přijde stejně logické, jako stavět ještě jednu dálnici přes Kolín, Přelouč a Pardubice.

+2/−6
5.3.2016 19:01

P74e95t87r 50J54a29n25k47o92v18s35k82ý 9518519389201

Vy asi budete z Pardubic, co? Tak se nečertěte, hold už nebudete výjimeční ani tou železnicí ani hokejem. Máte ještě perník...

+2/−1
5.3.2016 19:25

V63i59k66t13o80r 35N95á41r34o45ž36n65ý 3969962578

Pardubice budou na tom po železniční stránce vždy lépe , než Hradec...

+1/−1
5.3.2016 19:37

J16a70r10o90s53l66a24v 32J17o89n67á79š 4108434712545

Nějaká odpověď k věci by nebyla?

0/0
5.3.2016 20:09

R61a10d31i47m 59S35i49m95u43n71e52k 2240870326274

třeba že na trasu d11 navazuje hlavní tah na polsko..? nebo že u hradce se kříží trasa z liberce na moravu?

0/0
5.3.2016 21:15

J89a86r47o34s91l96a83v 23J86o56n68á97š 4328794912335

A proč by nemohla jít trasa na Polsko přes Kolín, Přelouč, Pardubice, Hradec? Tím by byla podchycena všechna nejdůležitější centra. Jinak nejkratší trasa by asi vedla přes Hořice.

0/0
6.3.2016 11:15

M86i71r44o14s27l47a70v 18P19a37v37l47í38č77e91k 7143260135304

Nemusí bejt všecho přes pce.

0/0
14.3.2016 0:32

M55i18r45o86s40l74a53v 62P49a36v54l56í72č56e10k 7173200705844

Jo v bílým prášku :D

0/0
14.3.2016 0:29

V55i81k76t19o96r 53N68á15r31o81ž39n64ý 3769762718

Tenkrát většina nákladní dopravy byla na železnici , takže nějaké spojení průmyslových center po silnici nikdo neřešil. Apropo...ono to logiku i mělo. Pardubice ..špičkové železniční spojení , které Hradec nemá...a tak soudruzi rozhodli o tom , že Hradec když nemá dobré spojení po železnici , bude mít dobré spojení po silnici.

+1/0
5.3.2016 19:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.