Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

NKÚ: Dostavba železničních koridorů se výrazně prodlužuje a prodražuje

Dva železniční koridory v Česku pod označením III. a IV. budou dokončeny s výrazným zpožděním, nejdříve v roce 2021. Přitom už šest let měly stát. Výstavba tratí v některých místech se navíc značně prodražila - až o 100 milionů na jeden kilometr. Se závěry přišel Nejvyšší kontrolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a61n 10J45e96m42e79l42k77a 1195980

Vice přeložek, více tunelů, vyšší cena. Aspoň částečná eliminace přejezdů. Ještě, že aspoň nějaký posun od začátku výstavby koridorů.

0/0
7.3.2016 18:35

P10e79t96r 38Č71i41h60á60k 7451210434907

Tak to V.koridor Praha-Ml.Boleslav-Liberec se postaví tímhle tempem tak v roce 2060. Nu což pád naší ekonomiky díky nedostatečné infrastruktuře se blíží. Brzy ti co tu mají výrobu půjdou jednoduše tam, kde je pro ně logisticky nejlepší doprava.

0/−1
7.3.2016 14:41

V21á21c34l48a54v 27M80i45k57u48l82i50c39a 8443259551154

Vždyť o to většině těch stavebních firem přeci jde, ne? Hlavně když se proplácejí faktury :-P

+2/0
7.3.2016 12:57

J36i82ř86í 39M54a58c28e62k 3135215684291

Dost nechápu, proč různé politiky soudy stíhají a odsuzují, ale Bártu ne. Že by ostatní neměli tolik peněz na podmazávání jako Bárta?

+4/0
7.3.2016 12:52

T67o56m95á89š 70D88v34o72ř92á35k 3255963726506

Sakra, málem jsem se překouknul. Četl jsem ...se vyrázně zlevňuje a zkracuje.

Nekecaj a makaj. Uf uf...

+1/0
7.3.2016 12:48

J61a96n 55H98e36r25o14u55d19e37k 9558602653611

A kolik tam budou vlaky lítat, taky jen 160???

0/−1
7.3.2016 12:46
Foto

O16n85d51r16e21j 25V89a90l86o60u68s55e89k 4820211107671

"zjednodušení modernizace trati Nemanice I – Ševětín u IV. koridoru" znamená že tam tunel nebude? Je plánovaná trasa viz:

http://www.nemanice-sevetin.cz

stále aktuální?

+1/0
7.3.2016 11:57

R89a66d13e96k 31J16a14n83a52t25a 9215466674442

Neprošlo to ekonomickým zhodnocením, tj. museli bychom si to postavit za svoje, bez dotace EU. Teď se přemýšlí, jak to zjednodušit.

Aby to prošlo ekonomickým zhodnocením, tak by bývalo muselo platit alespoň něco z:

a) stavět levněji (stálý problém)

b) musely by tu být vyšší ceny jízdného (ovšem v ČR je jízdné extréměně nízké, jak v autobusech tak ve vlacích)

c) musely by tu být vyšší mzdy (cena ušetřeného času)

d) musely by tam jezdit více vlaků (ovšem politika JČ kraje ve veřejné dorpavěje katastrofální)

e) musel by to být evropský významný směr (ale když on se kapacitní přejezd přes Alpy staví spíš na Brenneru a na Semmeringu, nikoliv Bad Gastein či Selzthal)

+1/0
7.3.2016 19:42
Foto

O20n33d72r66e17j 83V18a84l57o60u69s19e94k 4400801357301

Hmm, tak dik za objasneni - uvidime tedy jak to vlastne postavi (jestli tedy vubec...)

0/0
8.3.2016 11:12

B43r19o69n64i93s61l63a83v 78Š46i31m67o10n77í53k 5282255572327

Jinak zásadním problémem je neustále se zpřísňující, vše regulující, buzerační, "protikorupční" legislativa. A největší prasárna je zákon o zadávání veřejných zakázek

+1/−1
7.3.2016 11:51

M27a26r14t26i58n 15Š19t52r37o22s 4209737130278

A jak dlouho už se mluví např. o železnici na letiště? Některé stavby už s námi žijí desítky let v novinách, ale do země se ještě nekoplo. Je to úplně neuvěřitelné...

+2/0
7.3.2016 11:46

R93o76m37a97n 78S26t70o18n81e37k 1469863269561

Však na letiště v ostravě jezdi vlak

0/0
8.3.2016 6:11

R81o25m89a78n 81J58e17s13c39h91k20e 9598845187365

Ale hlavně v Praze čekají více než 50 let.

0/0
9.3.2016 17:50

M71i67r72o28s50l15a10v 26Z30i46k41m60u19n43d 6768782717878

Když se s modernizací před nějakými 23 lety začínalo, tak byl v čele vlády škudlil Václav Klaus, pročež se musely projekty předělat, aby to moc nestálo ... v tomhle duchu se pak postupovalo v dalších letech, zdržení v úseku Úvaly způsobil souboj o protihlukovou stěnu, kterou vlastník nemovitosti nechtěl .. nesmyslné protihlukové stěny výrazně prodražují stavby ... něco mají na "svědomí" dlouhá výběrová řízení .... faktem je, že by se měla provést generální oprava zmodernizovaných tratí ...

+6/0
7.3.2016 11:45

R61a69d22o31m41í91r 53A20l89b47e45r87t 1286411622819

Ano, o to někomu určitě jde.

0/0
7.3.2016 11:14

B20r68o72n67i75s50l80a98v 69Š42i49m97o97n68í62k 5222475702327

A propos Za zdržení (zastavení) naprosté většiny staveb můžete poděkovat jednomu z největších zmetků, kteří se kdy na politické scéně objevili - héliovému Vítku Bártovi

+7/−2
7.3.2016 10:55

J48o24z49e36f 80H73r40i25c62i80š42i27n 4103970360336

Já se nějak neůžu dopracovat k tomu je až o 156procent vyšší.

Jak to je počítáno? 352/203= 1,73 to je o 73% vyšší.

352/176 = 2 t.j. o 100% vyšší.

+2/0
7.3.2016 10:53

B17r16o14n22i20s87l22a61v 97Š51i55m21o30n83í32k 5492565182237

Účelem článku není pravdivě informovat, ale ohromit....

+1/0
7.3.2016 10:56

B67r69o42n91i92s45l35a28v 28Š36i24m49o10n70í45k 5552165432587

Postavil někdo z těch chytrolínů z NKÚ aspoň kozí chlívek ?

...Jeden kilometr měl stát 176 milionů korun, resp. 203 milionů, ale skutečná cena se někde pohybuje až na 352 milionech, je tedy o 156 procent vyšší....

Těžko těm expertům vysvětlovat, že nikde na světě nestojí dva různé, byť sousedící kilometry železnice (ale i silnice) stejně.

Jen naprostý ignorant a negramot může brát vážně průměrné jednotkové ceny

+2/0
7.3.2016 10:50

M22i59c11h87a37e39l 27C28h93a77r57v91á69t 9909838683622

Až to za těch třicet let dokončí, tak mohou začít hned tam, kde začínali původně. S další modernizací.

+2/0
7.3.2016 10:29

J73i23ř20í 76V83o69j93t34a 8835113550493

Až za 30 let? Modernizovaná železnice byla už na zacatku projektu zastaralá ...

0/0
11.3.2016 7:02

S84t38a25n16i97s95l63a66v 81S14r62b74a 4265414498694

Opravdu potřebujeme NKÚ, aby objevil, že projekt, který měl být dokončený v roce 2010, ale zahájil se v roce 2015, je zpožděný? PS doufám, že úředníci si už do svých bloků zapsali, že o kanálu Labe Dunaj se mluví od nástupu Zemana na hrad a že přestože se o něm mluví, tak ještě nikdo nekopnul do země. Podle NKU je už též zpožděný.

+2/0
7.3.2016 9:54

J44a54n 57M25a12n82d80í91k 2328813371897

Ještě je třeba zmínit, že jsou koridory zastaralé (vmax 160 kph) už v době otevření..

+11/0
7.3.2016 9:14

J16a63n 53M37a71c77e19k 3494411842713

Kdo se o to trochu zajímá, ví to už dávno.:-/

+2/0
7.3.2016 8:58

P94e29t11r 79B68e60z44s59t52a29r34o88s38t53i 2399476113561

Koridory za 20 let nedokončené, první úseky už by chtěly vetší opravu, odklonové trasy v úplném rozkladu...

+18/0
7.3.2016 8:53

J32o83s26e67f 72A60d28á60m34e13k 2479325108376

A čekal snad někdo něco jiného? Zase jen takový tunýlek jako Blanka.

+2/−1
7.3.2016 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.