Diskuze

NKÚ: Dostavba železničních koridorů se výrazně prodlužuje a prodražuje

Dva železniční koridory v Česku pod označením III. a IV. budou dokončeny s výrazným zpožděním, nejdříve v roce 2021. Přitom už šest let měly stát. Výstavba tratí v některých místech se navíc značně prodražila - až o 100 milionů na jeden kilometr. Se závěry přišel Nejvyšší kontrolní úřad.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vice přeložek, více tunelů, vyšší cena. Aspoň částečná eliminace přejezdů. Ještě, že aspoň nějaký posun od začátku výstavby koridorů.

0 0
možnosti
Foto

P52e53t38r 89Č44i69h16á46k

7. 3. 2016 14:41

Tak to V.koridor Praha-Ml.Boleslav-Liberec se postaví tímhle tempem tak v roce 2060. Nu což pád naší ekonomiky díky nedostatečné infrastruktuře se blíží. Brzy ti co tu mají výrobu půjdou jednoduše tam, kde je pro ně logisticky nejlepší doprava.

0 1
možnosti

Vždyť o to většině těch stavebních firem přeci jde, ne? Hlavně když se proplácejí faktury :-P

2 0
možnosti

J52i67ř79í 87M67a86c11e47k

7. 3. 2016 12:52

Dost nechápu, proč různé politiky soudy stíhají a odsuzují, ale Bártu ne. Že by ostatní neměli tolik peněz na podmazávání jako Bárta?

4 0
možnosti

Sakra, málem jsem se překouknul. Četl jsem ...se vyrázně zlevňuje a zkracuje.

Nekecaj a makaj. Uf uf...

1 0
možnosti

A kolik tam budou vlaky lítat, taky jen 160???

0 1
možnosti
Foto

"zjednodušení modernizace trati Nemanice I – Ševětín u IV. koridoru" znamená že tam tunel nebude? Je plánovaná trasa viz:

http://www.nemanice-sevetin.cz

stále aktuální?

1 0
možnosti

Neprošlo to ekonomickým zhodnocením, tj. museli bychom si to postavit za svoje, bez dotace EU. Teď se přemýšlí, jak to zjednodušit.

Aby to prošlo ekonomickým zhodnocením, tak by bývalo muselo platit alespoň něco z:

a) stavět levněji (stálý problém)

b) musely by tu být vyšší ceny jízdného (ovšem v ČR je jízdné extréměně nízké, jak v autobusech tak ve vlacích)

c) musely by tu být vyšší mzdy (cena ušetřeného času)

d) musely by tam jezdit více vlaků (ovšem politika JČ kraje ve veřejné dorpavěje katastrofální)

e) musel by to být evropský významný směr (ale když on se kapacitní přejezd přes Alpy staví spíš na Brenneru a na Semmeringu, nikoliv Bad Gastein či Selzthal)

1 0
možnosti

Jinak zásadním problémem je neustále se zpřísňující, vše regulující, buzerační, "protikorupční" legislativa. A největší prasárna je zákon o zadávání veřejných zakázek

1 1
možnosti

A jak dlouho už se mluví např. o železnici na letiště? Některé stavby už s námi žijí desítky let v novinách, ale do země se ještě nekoplo. Je to úplně neuvěřitelné...

2 0
možnosti

Však na letiště v ostravě jezdi vlak

0 0
možnosti

Když se s modernizací před nějakými 23 lety začínalo, tak byl v čele vlády škudlil Václav Klaus, pročež se musely projekty předělat, aby to moc nestálo ... v tomhle duchu se pak postupovalo v dalších letech, zdržení v úseku Úvaly způsobil souboj o protihlukovou stěnu, kterou vlastník nemovitosti nechtěl .. nesmyslné protihlukové stěny výrazně prodražují stavby ... něco mají na "svědomí" dlouhá výběrová řízení .... faktem je, že by se měla provést generální oprava zmodernizovaných tratí ...

6 0
možnosti