Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Británie otestuje na dálnici kamiony bez řidičů. Odbory novinku kritizují

Řidiči na dálnici M6 v hrabství Cumbria na severozápadě Anglie se letos stanou svědky testování samořiditelných kamionů. Velká Británie je po Německu druhou zemí, která technologii bude zkoušet. Projekt má podporu britské vlády, podle odborů jsou ale v ohrožení pracovní místa pro řidiče.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I47m92r54i29c21h 96S93u41c37h43a65r29s88k71ý 8446813745801

Miloš F. Pechar souhlasím s vašimi názory, děkuji lépe bych to snad neuměl ani vyjádřit. ;-)R^

0/0
10.3.2016 8:04

K81a20r43e44l 74U43r47b84a84n 2414414121589

Na automatické řidiče by měla být uvalena daň, a z té by pak měly jít dávky na řidiče, kteří by mohli žít bez práce, díky zautomatizování své profese.R^R^

+1/0
8.3.2016 11:19

M66a68r47t77i16n 83N11e55r88m24u48t 9247977978959

Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.

0/0
8.3.2016 12:30
Foto

M71i22l69o91š 63F55. 15P42e50c12h27a21r 3803361220625

Správně, daň za dýchání vzduchu je tou správnou cestou... :-/

0/0
8.3.2016 13:24

M98a34r83t97i60n 50N92e37r97m73u34t 9917957938309

To asi reagujete na pána předemnou. Mě vadí obojí, daně i dávky

0/0
8.3.2016 15:37
Foto

M76i44l51o23š 71F71. 48P48e12c60h36a95r 3743871720295

Reaguji na vás. Ani daně (z principu, jako takové), ani dávky (z principu, jako takové) nepovažuji za zavrženíhodné. Obojí lze užít účelně, stejně jako zneužít.

Reaguji na vás – tvrdíte-li, že „nikdo nemá dostat nic zadarmo“, račte si uvědomit, že zadarmo máte kupříkladu vzduch. Je-li to špatná cesta, jak se srovnáváte s tím, že po ní jdete?

0/0
8.3.2016 15:49

M29a76r61t48i88n 23N98e45r30m29u41t 9937897308239

To jste trochu extrémista. Nemá se dostávat zadarmo nic, na co si ostatní musejí vydělat. Kazí to charakter. Příkladů máme kolem sebe dost.

0/0
8.3.2016 16:56
Foto

M45i55l81o50š 75F39. 23P49e89c60h85a81r 3463331530275

1) Extrémista je ten, kdo má extrémní, tedy krajní, okrajové názory. Kde berete jistotu, že je můj postoj menšinový?

2) Kazí to charakter? Dovedl byste své tvrzení nějak dokázat?

3) Takže byste zastavil vyplácení invalidních důchodů, když dotyčný nikdy nepracoval, protože nemohl? Radši ať umře hlady, než mu kazit charakter tím, že dostane peníze zadarmo? Pak mám naopak za extremistu já vás.

4) Mimochodem – jestliže někoho milujete, dáváte svou lásku zadarmo, nezištně, nebo vyžadujete protihodnotu?

0/−1
8.3.2016 17:04

M48a35r53t15i25n 43N55e40r62m45u16t 9917527408539

Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.

Že dávky bez práce kazí charakter, vidíme na cikánech a přistěhovalcích v dnešní tzv. humanitní době.

Invalidé nejsou lidé, kteří přišli o práci, protože jejich obor je v útlumu, ale lidé s handicapem. I když znám jednoho, který s jednou rukou nasekal víc dřeva než běžný zdravý člověk a jiného, který opovrhnul plnou invalidkou (protože nechtěl sedět doma na zadku, což byla podmínka) a raději jezdil s kolotočema jako údržbář.

Poslední bod je taky pitomost. Kdo má rád svoje děti, nezkazí si je tím, že jim dá vše bez práce.

0/0
8.3.2016 17:16
Foto

M58i80l47o89š 50F92. 47P95e89c15h36a70r 3873121410625

„Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje“

Na všem? Opravdu na všem? Kolik diskusí jste se mnou vedl, že můžete něco takového zodpovědně tvrdit?

V tomto případě jsem použil přehnaný příklad, abych vám názorně ukázal, proč mám váš názor za pomýlený. Příklady ad absurdum jsou velmi dobrým ilustračním nástrojem.

..

Je irelevantní, proč invalidé nemohou pracovat. Relevantní je – a o tom píšete vy – že dostávají něco bez práce, zadarmo, tudíž jim – tedy alespoň podle vás – kazíme charakter. Nebo snad že by vaše pravidlo v případě invalidů neplatilo?

Onen kolotočový údržbář je sice obdivuhodný, nicméně je dost natolik postižených, kteří nikdy nebudou moci pracovat ani jako údržbáři kolotočů. Jestliže chcete z jednoho menšinového příkladu udělat morální pravidlo, pak jste extremista...

..

Poslední bod jste nepochopil. Nemluvil jsem o „dávání všeho bez práce“, nýbrž o dávání lásky.

0/−1
8.3.2016 17:25

M21a75r11t91i68n 45N25e97r12m10u50t 9867407338309

Tak vidíte, sám přiznáváte, že vymýšlíte příklady ad absurdum. Invalidy jste do toho zatáhl sám, diskuse byla o lidech, jejichž obor klesá, ale oni sami jsou zdraví. Jak si třeba představujete vydržování těchto lidí? Dát jim plnou náhradu, aby mohli sedět doma u televize? Jak asi budou příkladem pro svoje děti a okolí? Co když budou chtít dělat jinou práci, protože se nudí a jejim to trapné? Seberete jim ty dávky a tím je trestáte za to že nejsou líní? Kde se na to vezmou peníze? Daně z robořidiče budou tedy muset být vysoké zhruba jako byla původní mzda. Na to by se ovšem dopravci vykašlali (stejně budou muset platit nějakého superzávozníka). Zkuste najít odpovědi na tyto základní věci a pak se teprve věnujte svým okrajovým případům.

(Dávání lásky není jako rozdávat peníze ale spíš jako sdílet film na youtube. Kdo chce, dostane. Tady se ale bavíme o penězích)

0/0
8.3.2016 18:10
Foto

M96i59l16o37š 10F98. 42P13e33c11h38a63r 3983871710665

„Tak vidíte, sám přiznáváte, že...“ – nikoli, vůbec nepřiznávám, že by se vaše tvrzení: „Jo, jste výkladový extrémista. Na všem vidíte jen ty extrémní, okrajové případy, kdy pravidlo nefunguje.“ zakládalo na pravdě. Extrémní. přehnané příklady používám tehdy, když to považuji za přínosné.

Je jedno, o kom byla řeč. Vy tvrdíte, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo, to je špatná cesta.“ Já s vámi nesouhlasím a právě na příkladu je to nejzřetelněji vidět. Nicméně ani „základní příjem“, o němž některé státy uvažují, nepovažuji – na rozdíl od vás – za apriori špatný.

Nemám potřebu hledat odpovědi na „ty základní věci“ – ohradil jsem se s principiální námitkou; zkrátka si myslím, že nemáte pravdu.

..

„Dávání lásky není jako rozdávat peníze“ – to jsem nikdy netvrdil.

„Tady se ale bavíme o penězích“ – nikoli – řeč byla o tom, že „Nikdo nemá dostat nic zadarmo“. A s tím opravdu nemohu souhlasit.

0/−1
8.3.2016 18:45

M37a30r82t93i26n 50N47e84r23m65u49t 9877497518609

Zabíháte zcela mimo téma - prvotní příspěvek byl o dávkách a daních, tedy o penězích, a vy to aplikujete na všehomír a rozmazáváte do filozofické šíře, ubíháte do krajností a na nich se to snažíte shodit. Asi si chcete s někým povídat, nebo co

0/0
8.3.2016 21:28
Foto

M64i65l84o39š 20F81. 74P41e62c78h71a76r 3903391800255

Ale pendrek. Jediné, co „chci shodit“, je vaše tvrzení, že je špatné dávat cokoli komukoli zadarmo. A do krajnosti jsem zašel proto, abych ukázal po mém soudu to, že nejde o univerzálně platné tvrzení.

0/0
8.3.2016 21:42

M19a39r42t23i65n 57N38e13r55m22u30t 9247437588549

Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti. Zatím si vychováváme skupinu lidí, které jsme sice uplatili nějakými penězi dostačujícími ke slušnému přežití (a oni za odměnu moc nezlobí a nekradou), ale je to jen dočasné řešení, protože jich tím rychleji přibývá, že. A ostatní lidi to taky dlouho bavit nebude, hákovat na cizí a nechat si vše líbit, takže uvidíme, co nás ještě čeká

0/0
8.3.2016 21:38
Foto

M62i81l50o73š 97F24. 58P60e84c62h88a29r 3253531720565

1) „Co se týká základního příjmu - byl by možný v uzavřené společnosti.“

To bezesporu, ale tvrzení, že v občanské společnosti celého státu by byl nemožný a/nebo špatný, nemáte o co opřít; v současné ČR by to asi nešlo, ale to neznamená, že by to vůbec nikde nešlo, a/nebo že by to bylo špatné, i kdyby to šlo.

2) Tou skupinou myslíte nepracující Cikány? Pak samozřejmě souhlasím, jenže v takovém případě jde o jednu, tudíž privilegovanou skupinu. Myšlenka „základního příjmu“ nikoho nezvýhodňuje.

3) Vzhledem k tomu, že ČR ještě dlouho nebude schopná platit všem „základní příjem“, považuji vaše dedukce za zbytečné.

4) Když už jste zmínil toho „železničního opraváře“, který odmítl invalidní důchod, připojuji myšlenku ohledně volebního práva – na rozdíl od těch, kteří by jej rádi odejmuli těm, co od státu získají víc, než odvedou na daních (tzn. že by nesměli volit například učitelé na státních školách, vojáci, policisté nebo starobní důchodci) – tady s nimi nesouzním, ale bych klidně odepřel volební právo těm, kteří by žili z toho „základního příjmu“ a nikde nepracovali, protože v případě „základního příjmu“ by si mohl pracující člověk považovat za čest, že něco společnosti dává (společnost, ve které nikdo netrpí chudobou), si za to něco zaslouží – jednak životní komfort (o který se sám zasloužil svojí pílí), jednak uznání od společnosti (volební právo).

0/0
8.3.2016 21:56
Foto

M54i41l50o39š 58F17. 38P93e17c37h80a82r 3973601600975

Tak to abych si co nejdřív udělal řidičské zkoušky, když jako řidič budu žít bez práce...

0/0
8.3.2016 13:25

D14á34š18a 94D49o65s82t10á59l77o57v60á 1769373230582

Hurá. Pochybuju, že počítač bude řídit jako dobytek.

0/0
8.3.2016 1:22
Foto

M81a64r75t81i91n 29P94i55š53t55o65r69a 8428758626349

Každá práce je chybou, a neměla by být. Když se podaří v jedné profesi říct: Hotovo! a ta práce už nemusí být konána, má to být důvodem ke všeobecné radosti.

+1/−2
7.3.2016 20:34

M11a90r25t90i45n 77N16e88r58m50u78t 9797587778279

Společnost která nemusí pracovat na svém udržení a přežití se zvrhne a zdegeneruje. Ostatně to vidíme teď kolem sebe

+1/0
8.3.2016 17:07
Foto

L78u23k32a10s 43Z83m77i16z83i38k 8612513930988

a já si furt říkám, když tolik lidí na světě chodí denně do práce, že by už konečně mohla přijít doba, kdy už to všechno bude uděláno a nikdo nebude muset dělat nic... ta doba se blíží

+1/0
7.3.2016 20:31

S22t67a83n25i32s58l85a22v 32K23r14e58j86c32a51r 6497246953744

Že by probudili K.M a V.I.L. , návrat komunistické ideologie a pečených holubech, je nesplnitelnou utopií. Jinak robotické auto Gugle se v USA srazilo s autobusem. Oficiální první autonehoda robotického vozidla v běžném silničním provozu!

+2/0
7.3.2016 22:07

M85i55l20a74n 28K49r33á83l 8403618821351

gugle;-D

0/0
8.3.2016 10:50

O22n88d46ř81e93j 64F36i29g40u66r90a 5189959848968

No, z tohodle muze byt pekny prusvih. Hromady ridicu prijdou o praci, vcetne autobusaku nebo taxikaru. A ty lidi proste uz nebude kde zamestnat. Takze prijde uz konecne na radu zakladni bezpodmineny prijem, tak jak byl ted o nem clanek z Kanady. Jenze, tyto velke zmeny nikdy neprobehly jen tak, v klidu. Vetsinou musela byt valka, aby s k tomu doslo...

+1/−1
7.3.2016 20:22

D54á63š44a 23D64o75s64t23á65l57o19v95á 1829343110812

Budou se muset naučit něco pořádného, už jich je všude až až.

0/−2
8.3.2016 1:24

M69a40r77t45i97n 85N68e54r59m69u55t 9967297648119

Toho se nebojte. Hromady řidičů o práci nepřijdou. Spíš bude postupně míň mladých nastupovat jako řidiči. Teda jestli vůbec k tomu dojde.

0/0
8.3.2016 15:39

M78i43c51h77a30l 95M48r27a59z56i74k 6797347844680

tak pokud budou jezdit vpredu opravdu slusni ridici, kteri budou dodrzovat predpisy, tak jsem pro. Konecne bych se nemusel desit kazdeho kamionu kdekoliv ho potkam...

0/−1
7.3.2016 18:03

J52a93r39o84s31l77a27v 48Č98e67s94á88n63e94k 8298665930111

Vetsina pozic ktere automatizace ohrozuje jsou s nizkou kvalifikaci. Rekneme, studenti, kteri by drive sli na ridice, pujdou na programatora.

Ten, kdo rika, ze se ridic nenauci programovat by se mel podivat na americke tezare z uhelnych dolu. Spousta jich jde na programatory a vznikaji uplne nova odvetvi - a to projdou treba jen pulrocnim/rocnim kurzem a zvladaji to!

Drive se lide bali pary a rikali ze jim sebere praci...

0/−5
7.3.2016 17:52

M55i39c61h41a56l 80R84i31m22b28a87u32e16r 4449695893277

Váš komentář naznačuje, že toho o programování fakt moc nevíte. Speciálně programátor je práce, která se dá na špičkové úrovni dělat mezi 15-40 lety, spíš 15-30 lety. Obor se mění přiliš rychle a technologie vyžadují příliš velký objem informací, než aby se to dalo dělat dlouho dobře.

+6/0
7.3.2016 18:45

M61a67r43t43i33n 60N94e52r19m35u16t 9837327398899

Tak je programátor a programátor, že. Programátor CNC musí umět zadat čísla podle výkresu a to může zvládat i v důchodě. Zrovna tak programátor trasy kamionů.

+1/0
7.3.2016 18:59

M80i78c78h54a16l 21R47i58m98b98a64u98e59r 4769615603297

Tomu říkáte programátor? To je v lepším případě skriptér, spíše ale operátor zadávání dat.

+4/0
7.3.2016 21:36

M72a76r67t98i59n 67N32e78r66m87u46t 9557787468899

Tomu tak neříkám já, ale personalisti

+1/0
8.3.2016 1:02

D87u97š50a36n 65D24i83t16r24i18c44h 3438676613449

Je vidět že toho nevíte moc vy. Drtivá většina programátorů do 30 vůbec nic neumí a jsou prakticky na nic. V dobré škole je maximálně naučí myslet, ale programování, doopravdy dobré programování je o zkušenostech. Sice to těm mladejm myslí rychleji, mají toho více načtený, znají nejnovější trendy. Ale pořád dělají chyby, které já už mám dávno za sebou a intuitivně vím kudy vede cesta.

+1/0
7.3.2016 19:26

M74i56c73h86a21l 54R71i89m31b21a55u75e49r 4329105133307

Moje zkušenosti s více než tisícovkou programátorů jsou právě ty, které jsem popsal. Ano, celá řada 35+ týpků, co se naučí nějaký skript, sama sebe považuje za "programátory". Neznám ale ani jednoho, slovy jednoho, který by byl skutečně výjimečný a svoji přelomovou technologii neudělal před 25. rokem svého života. A ano, nechodí do škol s výjimkou matfyzu, jaderky a podobných, protože většina škol je pro ně moc primitivních.

Lidi nad 35 jsou "zkušení" možná v tom, že si ještě pamatují Cobol a umí obskakovat managery banky a drátovat jeden jejich zastaralý systém s druhým. Většina programátorů přes 35 přejde na systémovou architekturu, compliance, security management a podobné věci, kde jsou zkušenosti opravdu potřeba. Ale programátorů, kteří zvládnou takový krok, je relativně málo. Prvoprogramátor přes 30, který není úplná lama, je opravdová vzácnost.

+2/0
7.3.2016 21:43
Foto

L61u74k20a60s 35Z35m94i14z88i70k 8522903240338

umět programovat neznamená spasit svět... ony jsou potřeba i jiné důležitější věci

+2/0
7.3.2016 20:35
Foto

J64i26ř31í 22D88v80o90ř35á44k 5265179280258

Souprava asi 20.metrů +nějaký minimální bezpečný odstup 5.metrů .Deset souprav z odstupem asi 250. metrů . Vyjedou z Prahy na Brno . Tenhle " vláček " prakticky nedokáže předjíždět , takže po pár desítkách km. bude stejně rychlý , jako nejpomalejší náklaďák ( stará avie ,stará liazka , ... ) . U Jihlavy už to bude několikakilometrový konvoj . V Jihlavě se probudí 70. letý řidič Škody 100 , který si koupí dálniční známku , a pojede navštívit manželku do nemocnice v Brně . Začne tento vláček předjíždět ....... .

0/0
7.3.2016 17:43

M19i48c43h82a24l 14R24i81m91b51a82u49e31r 4789815313837

Kdysi dávno existovala technologie, která jednomu řidiči dovolovala vézt celou dlouhou kolonu vozů. Pohybovalo se to po vyhrazené komunikaci a jmenovalo se to "vlak" :-)

+5/0
7.3.2016 18:46
Foto

J28i98ř16í 87D90v58o28ř19á20k 5325389350408

Ale to je dávno .

0/0
7.3.2016 19:00

M92a53r16t20i84n 65N54e86r38m85u10t 9507717748479

Pokud potřebuji převézt mašinu z továrny A do továrny B, byl bych blázen, kdyby jen uvažoval o vlaku

+1/−1
7.3.2016 19:02

M72i67r11e18k 13G60a97j18e22r 5361286889250

Protože se technologie přestala vyvíjet. Dnes byste mohl mít tu mašinu pohodlně naloženou na vlečce továrny A dovezenou automatizovanou elektrickou mašinkou až na vlečku továrny B a automaticky vyloženou na místo klidně v noci. Samozřejmě se nebavíme o malých továrničkách.

0/0
7.3.2016 19:56

M73a13r81t84i55n 61N57e39r42m21u93t 9267767958889

Kde by se na to vzaly prachy a proč vlastně (zabezpečovací zařízení, přejezdy, překládky)? Když nemáme ani na obyčejné silnice a pořádnou modernizaci koridoru, což jsou věci které skutečně potřebujeme a masově využíváme . Kouzlo silnic je v tom, že na nich může jezdit cokoliv odkudkoliv kamkoliv bez přetržky, lidi za prací i zábavou, náklady.

+1/0
7.3.2016 20:06

M23a16r46t28i82n 80N45e52r31m30u32t 9787947448939

Pokud vás železniční doprava skutečně láká, zjistěte si, kolik byly dotace do drah za rakouska-uherska, kdy dráha byl jediný způsob pořádné dopravy. Budete se divit.

+2/0
7.3.2016 20:08
Foto

J82i66ř76í 39D23v35o13ř24á94k 5205279170408

Asi za týden .

0/0
7.3.2016 20:10

M56i17l91a36n 63K18r93á15l 8893988151431

Tady se ale bavíme o něčem jiném

0/0
8.3.2016 10:53

M37i60l60a64n 33B81r61l94í47k 8385367482465

V každé době se najde nějaké zaměstnání, které postupně budou přebírat stroje a automatizace. Nemá cenu protestovat. Ono bude ještě pár let trvat, než se to spustí naplno ... takže šupky dupky do školy, milí kamioňáci.

+1/−1
7.3.2016 17:18
Foto

J82i63ř19í 90D50v17o65ř72á15k 5955249370948

Ti kamioňáci dělají prakticky každý rok ŘP , chodí na psychotesty , EEG........ .

+1/0
7.3.2016 17:45

M25a86r49t88i91n 66K70l94u84v74á51n59e71k 9382648223923

Odbory to kritizovať nemusia. Šoféri môžu spať aj v samoriaditeľnom kamione. Len si prelezú dozadu.

Len by ma zaujímalo ako softwarovo vyriešia obľúbenú výhovorku kamioňákov a to že sa musia cpať do ľavého pruhu i keď v ňom idú rýchlejšie autá, pretože by museli v kopci podradiť a potom by šiel kamión v neefektívnom režime. Takže takto nielenže pripravia o peniaze tie autá ktoré zablokovali ale hlavne ohrozujú ich bezpečnosť. Ale myslím že i túto zákernosť ide naprogramovať.

+1/0
7.3.2016 16:33

F27r79a52n89t80i53s83e23k 48F91a49r70a 9326632461374

At to jdou testovat z Francie do Anglie

+4/0
7.3.2016 16:32

E37m66i74l 54P57r45c69h77a50l 5960880668414

Luddite se jiz houfuji a pokousi se zastavit nezastavitelne ...

+2/0
7.3.2016 16:31

K78a78r10e60l 21K77r43p83a15t43a 5424656748535

Jaké ta kolona asi tak bude mít zabezpečení ?

Bude mít případný nenechavec velký problém převzít řízení nad poslední soupravou a zmizet i s kamionem?

+1/0
7.3.2016 16:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.