Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodeje aut na naftu v Česku rostou, „dieselgate“ navzdory

Více než pět měsíců po vypuknutí skandálu s falšováním emisních testů německé automobilky Volkswagen čísla z Česka ukázala, že se podíl naftových motorů na tuzemských silnicích zvýšil. Znát je to i na čerpacích stanicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42a87d64i96s75l47a69v 54K43a69l64o49u58s 7695676651760

Včera jsme s kolegou byli pro náhradní díly. Prošli jen tak z důvodu čekání, všechny saloony .(VOLVO,OPEL,ŚKODA,MAZDA,MITSUBISHI,FORD). No a světe div se, ani jedna zákaznická "NOHA". Nemáte tam v těch statistikách nějakou chybu ? ;-D

0/0
9.3.2016 9:42

L32i54b55o55r 74B40a63š81t67ý22ř 9629301677485

Měl jsem nafťáků několik,posledních pár let mám benzín a můžu říct naftu už nikdy.Když vidím a cítím co z těch různých,hrůzných,tdi lítá obzvlášť z těch ,,vytuněných" co mají výfuk z roury od kamen je to hnus.

+2/−1
8.3.2016 10:42

Z82d75e54n19ě53k 41H85a34n13z47l 1851356262454

Předpokládám že jste naftu nikdy neměl

0/0
8.3.2016 11:14

L17i97b54o21r 11B53a95š63t64ý62ř 9669561107255

Audi A6 2,5 tdi,Focus 1,8 tddi,Passat 1,9 tdi:-)

0/0
8.3.2016 12:41

Z17d34e17n34ě74k 30H80a73n14z60l 1231346902974

Ty první dva motory děs a hrůza to se nedivím

0/0
8.3.2016 13:22

J50a17r69o49m23í28r 73Č69e66c50h 1283248517292

Kolik vam ta 1.8 veme oproti 1.6 v nafte?

0/0
8.3.2016 9:10

J20i91ř52í 95K40u70c26h77t39a 6618595959647

A jaký by měla mít nějaká "dieselgate" vliv na prodej ? Všichni vědí, že jde o jakási imaginární čísla, tak je jedno jestli jsou taková nebo maková.

+4/0
8.3.2016 9:03

P92a93v96e75l 61Ř97a23p56e92k 7262426819515

Jestli je v 21. století vrcholem pokroku v dopravě všudypřítomný naftový spalovací motor, smradlavá těžká špinavá ohavnost, která se klepe a dělá kravál, tak je to nádherný důkaz toho, jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce.

+3/−7
8.3.2016 7:36

J47i67n65d15ř60i77c61h 62Š22k18o27p93e30k 4805721760175

co je to za blábol "jak státem budovaný masový automobilismus jde zcela nesmyslným směrem, bez jakékoli koncepce"

Když prostě technologie nahrazující spalovací motory prostě není k tomu, aby byla nasazena do provozu, tak stát těžko bude na nějakém pohonu budoucnosti stavět koncepci

0/0
8.3.2016 7:55

P88a27v62e39l 75Ř72a53p51e61k 7532156639985

Všechno je otázka ceny. Spalovací motor produkující kravál a exhalace by měl být tvrdě zpoplatněn, aby byl kompenzován negativní vliv na okolí. Prakticky by daň ze spalovacího motoru měla být příjmem obcí. To, spolu s privatizací parkovacích míst a obecním mýtem by zdražilo provoz těchto zastaralých plechovek natolik, aby se vyplatilo zavést jiný koncept pohonu nebo i celé dopravy, Dnes ztrácíme obrovské množství času a prostředků něčím, co stejně nemá budoucnost, ať už je to spalovací motor, ruce na volantu, a nakonec i samotná myšlenka individuálního vlastnictví automobilu, která se tváří děsně kapitalisticky, ale to jen proto, že se přehlíží socializace nákladů, ztrát, záboru veřejného prostoru a negativních dopadů.

0/−1
8.3.2016 8:33

J35a63r57o28m78í20r 73Č55e98c27h 1123808807842

Dobra presedlame zpet na kone volske povozy a bude fajn.Akorat nas bude muset byt o par miliard mene a nebude zit konzumnim zpusobem zivota.

+2/0
8.3.2016 9:13

J78i81n41d26ř49i78c84h 36Š24k28o22p70e93k 4215621980335

to slohové cvičení pořád neřeší jednu zásadní otázku - čím chceš nahradit spalovací motory, když alternativní fuknční technologie zatím není dotažená ?

Tím že v pátek zavedeš dań z hluku spalovacích motorů nebudeš mít od pondělka v nabídce s alternativním pohonem

0/0
8.3.2016 9:59

P55a97v23e81l 63Ř46a11p12e61k 7132606899985

Chápejte, že tyto otázky nevyřeší nikdo od stolu, ty vyřeší jedině trh. Kde bude silná poptávka, tam bude nabídka. Dnes není dostatečně silná motivace zavést alternativní pohon, příp. se to jeví jako neekonomické. To je ale jen důsledek toho, že stát toleruje páchání násilí na ostatních skrze provoz spalovacího motoru a že špičkoví vědci zbytečně marní čas "zdokonalováním" spalovacího motoru, ačkoli se zcela jasně jedná o slepou vývojovou větev.

0/−1
8.3.2016 10:11

J59i57n94d87ř73i69c29h 37Š65k83o23p98e48k 4385161170265

pokud tyto otázky nikdo nevyřeší od stolu, tak je zbytečné vybírat nějaké poplatky za používání klasických motorů

Prostě až alternativa bude dostatečně vyspělá a spolehlivá, trh jí sám uvede jako náhradu klasických motorů

+1/0
8.3.2016 11:00

A61n91t98o92n56í82n 67S12v25o45b40o23d86a 3754333459252

trh nám nalil do benzínu líh a do nafty řepku ? Dotace to zase zprasí a naši nejchytřejší politici si vymyslí dotace :-(

0/0
8.3.2016 14:08

Z68d63e75n15ě47k 92H78a95n88z24l 1981826252174

Taky jsme měli takto chytrého člověka jako jse vy,už ho vyhodili za chlast

0/0
8.3.2016 11:12

J93a93r45o51m68í90r 16Č13e74c37h 1843588337882

Az nekdo postavi MPV v benzinu se spotrebou 5L na 100, tak na naftu klidne zapomenu.Pri najezdu 25000 km rocne by me benzin stahl z kuze.

+7/−1
8.3.2016 5:52

P23a77v18e89l 62Ř33a69p52e41k 7202246989305

Váš nájezd 25 tisíc km ročně, pokud nejste profeionální řidič, jen vypovídá o vaší neschopnosti uspořádat si život důstojným způsobem, bez neustálého pojíždění, překážení, obtěžování a ohrožování druhých. Jste obyčejný sobec, který prokazatelně škodí okolí. Bohužel masový automobilismus právě toto umožňuje.

0/−10
8.3.2016 7:38

J95i66n67d67ř28i10c37h 45Š29k51o33p64e54k 4185641880485

průměrný nájezd mu vychází něco přes 100 km za pracovní den. Takže klidně může jen dojíždět do práce, třeba kousek za hranice, jako dost jiných lidí. To není žádná dálka

+4/0
8.3.2016 7:56

P30a87v69e88l 82Ř21a15p19e30k 7902476519625

To musí být vskutku špičkový odborník a specialista, když na ploše 31 tisíc km čtverečních nesežene obdobnou práci a jeho zaměstnavatel obdobného zaměstnance. Tomu snad nemůže věřit ani ten největší motofil.

0/−4
8.3.2016 8:25

J35a37r68o70m19í45r 16Č68e65c57h 1943538927362

Pane vy jste uplne mimo.Asi jste odbornik kdyz mate dobre placenou praci v myste bydliste ja a dalsich x lidi bohuzel ne.Nejsme v komunismu kdy mel kazdy vsude umisteni a fungovala verejna doprava.

+2/0
8.3.2016 9:24

J83i34n17d24ř14i62c92h 88Š35k38o40p22e55k 4625581960185

může jezdit za hranice a tam se pár km navíc vyplatí.

Jestli dělat v ČR za 25000 Kč a dojíždět třeba 30 km (což je pomalu minimum, kolik lidi dojíždí) nebo jet za hranice o pár km dále a brát třeba 50 000 měsíčně, to je rozdíl

+3/0
8.3.2016 10:01

Z89d93e65n26ě95k 94H83a98n29z82l 1781636402734

Jste blázen

+1/0
8.3.2016 10:03

P45a88v84e30l 83Ř23a76p43e87k 7682456119405

Víte pane, možná jsem blázen, ale na rozdíl od vás nemusím denně sedat za volant a trávit třetinu života v plechovce nebo vyděláváním na její pořízení a provoz. Takže velmi rád tím bláznem zůstanu.

0/−1
8.3.2016 10:08

Z40d95e89n52ě19k 67H48a15n58z37l 1201866382334

Že by vězení

0/−1
8.3.2016 10:49

P83a79v23e35l 93Ř64a93p33e69k 7412736839415

Ve vězení jste vy, akorát má kolečka. Zkuste zítra nenastoupit, hm.

0/−1
8.3.2016 10:55

Z55d15e95n79ě94k 64H53a13n39z39l 1691946902674

Mě spíš štvou cyklisti všude se pletou

0/0
8.3.2016 11:41

J85a61r74o42m55í88r 61Č58e17c55h 1203168747452

Predstavte si ze nekoho muze to sezeni v te plechovce bavit.Nekdo to ma divte se dokonce jako zamestnani.Jste asi sobestacny vse si vyprodukujete,nikam nechodite nikoho nepotrebujete.Jsou na zemi jeste mista a lide kteri takto ziji, mate moznost se k nim pridat a budete mit pokoj od moderni konzumni spolecnosti.

+1/0
8.3.2016 11:38

J72a29r21o45m82í17r 58Č53e40c39h 1913738787212

Dojizdim do prace pane a beru sebou dalsi 4 spolucestujici.Najezd 100 km denne.Vase argumentace o mem neusporadanem zivote je nesmyslna a plyne z neznalosti.Bydlim na vesnici a verejnou dopravou se do prace nedostanu!To v potaz neberete?Nemam auto z pleziru ale jako nutnost.Priste nez budete nekoho soudit tak u toho take premyslejte!

+3/0
8.3.2016 9:20

P54a50v53e39l 13Ř95a17p70e94k 7972286949785

Byla to vaše volba mít bydliště a práci 50 km od sebe. Teď kvůli vaší volbě a podobné volbě milionů jiných musí lidé podél silnice denně trpět hlukem, smradem, nemohou přejít na druhou stranu a jsou ohrožováni za životě. Přitom denně potkáváte v protisměru lidi, kteří také míří do práce/z práce. Masový automobilismus, tím, že je z podstaty socialistický a že náklady a negativní dopady přenáší na ostatní, tady umožnil vznik zcela iracionálního systému dojíždění do práce. Přitom práce byla odjakživa, i před masovým automobilismem.

0/−3
8.3.2016 10:35

J96a96r50o69m87í88r 17Č39e19c27h 1333218827192

Ne to nebyla moje volba.Ja nezdevastoval nese hospodarstvi divokou privatizaci a nezavrel podniky v mem okoli.Jste oparavdu mimo pane,Nazorove patrite do stredoveku.Reknete mi co maji delat treba lide na Mostecku,Ostravsku nebo jinych lokalitach.Sedet doma a pobirat socialni davky?Vy chodite vsude pesky?Nepouzivate zadnou dopravu?

0/0
8.3.2016 11:28

Ř42e31h44o50ř 80K20r50á13l66í12č79e13k 5787371129338

Jak je možné, že je benzín dražší než nafta když: 1) Z jednoho barelu ropy se vyrobí víc benzínu než nafty, 75 litrů vs 37 litrů. 2) Na oddělení benzínové frakce z ropy je potřeba nižší teplota, tj. méně energie než je tomu u nafty. 3) Na jednotku objemu má benzín menší výhřevnost než nafta. 4) Z ekologického hlediska spalování benzínu produkuje méně NOx a sazí. Takže když se nad těmito body zamyslím, tak mi logicky vychází, že by měl být benzín levnější :-/.

+3/0
8.3.2016 4:02

J22i27n87d38ř60i55c88h 68Š14k83o71p80e45k 4325291280295

ad 2) ale proces musíš dokončit, těžko se ukončí po oddělení benzinu

ad 3) proto se ho spotřebuje větší množství než nafty

ad 4) postupně přestává být pravdou s nástupem minimotorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:57

J86i74n48d59ř57i46c84h 37Š93k40o48p89e83k 4205781370845

benzinvých motorů s turbem

0/0
8.3.2016 6:58

J14i16ř32í 54S57c86h41w74a45c95h 8478684678436

vše je o tom, že se mění skladba nakupovaných vozů směrem k větším. Zatímco před par lety byla nejprodávanější Fabie, dnes je to Octávie, dále roste podíl SUV...

A čím větší auto (a SUV k tomu), tím větší spotřeba. A čím větší spotřeba tím větší rozdíl ve spotřebě mezi benzínem dieselem. A tím větší lákadlo pro někoho. kdo se vycinkal v investici za drahé auto a o to méně chce platit za palivo.....

0/0
8.3.2016 0:24

M81a61r83e90k 62J62a73n64e79č13k10a 1667246503781

Že by davová hysterie, že už nafťáky bez udušených motorů nebudou? Předpokládám, že nikdo není tak naivní, aby si myslel, že tyhle ceny PHM budou platit delší dobu. Nicméně za chvíli už nebude dýchatelno na silnicích a jejich okolí vůbec. Přitom by stačilo diesel motory v osobácích patřičně zdanit s výjimkou nákladních vozidel a zemědělské techniky a bylo by hned dýchatelněji. Plošná daň na naftu by totiž zvedla ceny všeho.

+1/−1
8.3.2016 0:21

Š30t73e91f53a59n 27F23r94i74č39a 7872168843226

Čech je sobec. Na okolí mu nezáleží. Je mu jedno, co budou dýchat jeho nejbližší, děti a vnoučata.

+2/−1
8.3.2016 0:09

Š49t46ě68p35á95n 66V38a10n28ě26k 3743219497357

Proč tu figurujete se dvěma profily? 8-o

0/0
8.3.2016 0:19

M28a53r89t71i90n 94N24e32r55m25u17t 9257677658199

Napřed vyřešte kamiony, dodávky, dieselokomotivy. Těch pár zbývajících procent objemu v osobácích už tolik bolet nebude

+1/−1
8.3.2016 1:17

D61á74š55a 87D51o39s66t40á41l28o82v50á 1309543740772

Čechovi je jedno, jaké sra*ky to vypouští, hlavně že to málo žere a táhne to pěkně ,,vocpoda". A nižší provozní náklady - to je vtip? Benzín má provozní náklady nižší za cenu vyšší spotřeby. Navíc dnešní diesely zdaleka nevydrží stovky tisíc km bez většího servisu, jako tomu tak bylo dříve.

+4/−2
7.3.2016 23:59

Š47t77ě86p75á30n 48V26a25n88ě96k 3263899537287

Zavolejte si nejprve do USA, Indie a Číny, coby největšími producenty emisí. A hlavně se naučte pracovat s více profily na iDnes. :-P

+1/−1
8.3.2016 0:20

M79a97r71e89k 66J50a29n32e96č95k60a 1227586523171

Věřte, že by nebylo, kdyby mu výfuk z jeho motoru vedl přes kabinu, ve které sedí, ale když to leze až za jeho autem, dýchá to přece někdo jiný, takže ne sobec, ale vyčůraný sobec.

0/0
8.3.2016 0:24

J54a93r77o79m46í68r 47Č80e89c88h 1233588407982

Myslite ze dnesni turbo benziny vydrzi,vzlaste pri tech objemech 1.0 nebo 1.2?Auta jsou dnes spotrebni zbozi.Nejsou stavena na 15 let a pul milionu km.Budoucnost je v plynu a elektrine jak se proklamuje,ale s tou elektrinou to moc ruzove nebude pokud se bude vyrabet spalovanim fosilnich paliv.

0/0
8.3.2016 6:37

J54a23n 76P86e23c47h 6847789396876

Mně! Při každy VW reklamě čekám "Das Auto" a ta prázdnota je zdrcující

+1/0
7.3.2016 23:41

J34a58n 25P79e90c24h 6177899726176

Asi takhle... kdo si auto vybira podle emisi?

+2/0
7.3.2016 23:39

V43í12t 47K19o16u58b42a 6276800114538

Při o 2 litry nižší spotřebě a 5 Kč/l vyšší veně benzínu se rozdíl 60 tisíc na ceně motoru vrátí po cca 100 tis. km to je cca 3 až 4 roky. Navíc i ropák se 150 tisíci se dá po pěti letech dobře prodat. Přeplňovaný 1,2HTP je po 150 tisících akorát tak na vrakáč. Pro soukromé jízdy 5 až 10 tis za rok je ideální právě slušně zajetý ropák s prokazatelnou minulostí.

+4/0
7.3.2016 23:08

A91n87t33o52n82í83n 35S45v15o32b74o64d89a 3554863539672

prokazatelná minulost v českém bazáči :-), tak odkoupit možná firemní

0/0
7.3.2016 23:37

J88i74ř80í 32S85c33h64w52a74c67h 8798634158676

co to je ten přepňovaný 1.2HTP? 1.2 TSI nemá s HTP absolutně nic společnýho.

TSI motory jsou v podstatě stejně těžký jako TDI, takže s nějakými lehkými atmosférami "přečipovanými" na vyšší výkon nemají nic moc společného....

0/0
8.3.2016 0:16

P96a37v43e41l 69N90e36v18e40č80e54ř66a83l 6682466574620

Pro běžné soukromé jízdy je diesel finančně nevýhodný. Např. konfigurátor Hyundai motory 55 kW rozdíl nafta - benzín 105 000 Kč, u Auto Škoda je u 66 kW rozdíl "jen" 55 000 Kč. To se jen tak nevrátí.

+1/0
7.3.2016 23:02

L29a14d73i37s15l30a30v 16S64t67e10h17l26í54k 6801109645

záleží na cenové politice automobilky. Třeba francouzské mají rozdíly malé. Hyundai nedávno měla akci diesel za cenu benzínu.

+1/0
7.3.2016 23:07







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.