Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy převlékají další rychlíky, koženky mizí z vlaků na východ Čech

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a22n 47J34e43m70e66l71k39a 1395940

Jel jsem nedávno v přečalouněné kupé "kožence" pod Šumavou a z Budějovic. A nakonec mi nepřijde tak špatná. Dobře filtruje nerovnosti. V nízké rychlosti je tichá. Na novém koridoru taky byla ok. Sedadlo je docela pohodlné. Pokud má přetěsněné okna, nový potah a je uklizená, je ok. Jediné, asi toalety by chtěly modernizovat. Na pomalý rychlík je loko+vagon dobrá varianta. Poplatek podle váhy stejně platí stát státu. Podle mě je mrhání peněz poplatníků, aby všechny vagóny ve vlaku byly nutně modernizované. Třeba na špičku a spol může být nemodernizovaný. Důležité, aby byl spíš čistý (což dřív u ČD nebylo) a rychlíky jezdily.

+2/0
9.3.2016 20:45

J94a13n 15H61o68r12á32k 1503309379294

Krásně se mi to četlo drkotajíce zuby ráno v R921. Poučenější cestující naproti mně si donesla deku na kolena. V Hradci jsem se vydal buď najít topící vagon bez průvanu od oken nebo raději vystoupit.Naštěsti topil nový vagon 1a2 třídy. Nevim proč v zimě radši nenaženou lidi zdarma do prázdné 1 třídy, když zbytek je o nachlazení. Zlatá topící Regionova ve Starkoči. A neuvěřitelně rozbitá trať 231 raději bez komentáře,kdy tam bude 10km/hod?

0/−1
9.3.2016 15:27
Foto

S31t33a74n80i68s69l95a45v 17T73e26s97a96ř 9747484942424

šnekovlaky na téhle trati využívají jen penzisti a nemajetná mládež, která ty vagony brzy zlikviduje, protože se neumějí slušně chovat - nohy na sedačkách, špinaví psi, špinavé oblečení, odpadky, lijí pivo po zemi i po sedačkách... Někdo v ČD ztratil kontakt s realitou. Všichni manažeři ČD by měli jezdit povinně vlakem, pak by je takové pitomé nápady nemohly napadnout.

+1/−9
9.3.2016 13:30
Foto

S90t56a22n74i32s73l77a90v 60T37e65s37a64ř 9807784252674

úžasné, nejdřív osekali spoje, prodloužili takt, zbourali pár zastávek, doba jízdy Jaroměř - Trutnov je delší, než když to před 50 lety tahala pára, ale budou tam jezdit luxusní vagony. Asi proto, že ČD prohrává s konkurecí na hlavních tratích a vagony by hnily v depu. ;-D;-D;-D

+1/−10
9.3.2016 13:22

T87o72m 53J74u10r69e35č32k64a 6775962165395

Bpee jsou přesouvány na tuto trať z linky Praha - Budapešť, kde jednak ta vaše konkurence nejezdí a jednak tam jsou nahrazovány novějšími vozy Bdpee.

+1/0
9.3.2016 13:48

R73a69d40e92k 17J61a96n57a55t82a 9295406134682

Když to jezdila pára (1944) byla jízdní doba 1h40m. Dnes 1h.

+5/0
9.3.2016 16:29

P80e35t94r 11B39e18z12s94t30a41r31o31s89t19i 2539756713611

Teď už by to jen chtělo zastávku , Černý Most , větší stabilitu jízdního řádu a je vše v pořádku, nemůžu si pomoct, ale jedná se asi o předposlední R linku, kde je Vmax 120 km/h , ještě pravý břeh Labe , když beru elektrickou trakci...

0/−1
9.3.2016 10:56

M47í63l95a 95P70i73š26t28ě20l42á89k 7333437953

To ale neovlivní ČD a to ani zastávku a ani vlakovou rychlost, bohužel.

+1/0
9.3.2016 18:03

V10a54s96i69l 76C66e97r37a27l 5529379188

Asi dost cestujících přesedlalo do autobusů.

0/−1
9.3.2016 10:26

8715265510520

A co ty pojízdné rakve na trase Ostrava - Brno??

0/−2
9.3.2016 10:23

J80a82n 31Č81e76k17a71l 7199605784814

Tam se plánují Pantery, ne?

0/0
9.3.2016 10:31

J29a74n 22J71e86m45e30l75k92a 1495760

Bohužel, zdá se mi, že panter není moc výhra. Je pružný a rychlý, to jo..

+1/0
9.3.2016 20:52

P18a73v33e29l 21K68u86b98e56l73k75a 8387592679500

A co rychlíky na trase Pardubice - HK - Liberec? Tam se obměna vozového parku nechystá? :-/

+2/0
9.3.2016 10:08

V66l88a38d44i45m89í93r 47F32i24b55i65g91e86r 5944331121754

Tam asi až se uzavře nová smlouva. Ty vlaky nejsou zlé ale na tuhle trasu se moc nehodí. Stačí aby zapršelo, zafoukalo nebo nasněžilo a hned jsou zpoždění minimálně 10 minut už v Hradci směr Liberec.

+2/0
9.3.2016 10:25

K71a19r96e61l 64Ř47e83h19á14č14e16k 9892250531302

Vždyť na těchto rychlících jezdí vcelku moderní vozidla. Je potřeba si uvědomit, že životnost vlakové soupravy je cca 40 let. Při ceně za nové vozidlo nelze očekávat, že se bude každých 10 let kupovat nová souprava.

+10/0
9.3.2016 11:22

O29l55d91ř41i57c58h 81J70a50n19e72č55e76k 8989146333711

já proti nim v zásadě nic nemám, ale když už je to rychlík s jízdní dobou 3 hodiny, tak by to aspoň mohlo mít 1. třídu. fajn jsou modernizované jednotky 854/954 co jezdí Kolín - Česká Lípa (- Rumburk)

+2/0
9.3.2016 11:47

P98a65v50e70l 87K11u51b53e34l41k85a 8877562179700

Chápu životnost, ale prostě není rychlík, jako rychlík :-)

+1/0
9.3.2016 12:27

O35l45d45ř94i63c74h 52J93a11n67e87č87e19k 8709836153791

a dokonce za dvojnásobnou cenu na kilometr než v pendolinu resp. vyšší než v railjetech, že ;-(

0/0
9.3.2016 12:59

O42l16d33ř74i82c41h 27J14a47n16e26č72e92k 8239436483471

a i kdyby ne 1. třídu, tak aspoň pořádný stolek, na který se dá rozložit laptop nebo pár papírů - i kdyby jen u sedaček v 'autobusovém uspořádání' s výklopným stolkem v sedadle přede mnou jako v railjetech.

ale 843/043 mají jen 'čtyřky' s mrňavým stolečkem pod oknem - to prostě není vlak pro jízdní dobu v řádu hodin ve 21. století!

+1/−1
9.3.2016 12:57

J19i40ř14í 49E58r28b15e64n 1813824986917

Tam jezdí 843+Btn+943, ne? Vozidla stará cca 20 let, tedy na české poměry ještě moderní, vzhledem k "nabušenosti" dvouhodinového taktu i kapacitně postačující a podle mých osobních zkušenosti jsou i celkem čisté a pohledné. Pamatuji na této trati pětivozové soupravy s brejlovcem ještě před nějakými 8-10 lety, kdy všechna vozidla pamatovala prezidenta Svobodu...

0/0
12.3.2016 23:00

M79i69c28h60a52l 80S33e41m86i92k 7277419569566

Dobrý den, nevíte kde se modernizují osobní vozy pro ČD?

0/0
9.3.2016 9:52

M58i78r10e87k 33Z49á50v98o39d78n64ý 7302247100688

Většinou v Parsu

0/0
9.3.2016 9:59

M91i10c41h35a33l 77S86e64m30i22k 7897129609536

Děkuji

0/0
9.3.2016 10:08

V90a97c56l91a10v 49H15a76j58e43k 3586919499

ale i jinde. Dříve i MOVO Plzeň a myslím, že i ŽOS Vrůtky a v poslední době i v Polsku.

0/0
9.3.2016 11:46

M89i62l40a38n 79N63a49v86r60á91t18i78l 8697921586861

A co předpotopní vozy v rychlíku Brno-Nezamyslice -Olomouc?

+1/−1
9.3.2016 9:24

M96i31r87e95k 18Z41á32v72o30d74n94ý 7912427660828

R^ Jsou slibovýny modernizované vozy na tento rok (a údajně mají být vyměněny všechny vozy). Bohužel se ale zřejmě bude jednat o vozy Bdtee (jeden jezdí nyní téměř v každé soupravě na Jeseník), které nemají ani klimatizaci, ani vakuová WC, ani opěradla mezi sedadly. No, alespoň mají zásuvky, ale to je vše. Zatím jezdí na dvou párech vlaků každý den InterPanter a to je tedy jiná třída (opravdu velmi dobrý vůz až na přesvětlení a vrzající klouby). Třeba se ještě rozšíří, ale obávám se, že k tomu nedojde, protože se vlak většinou v Zábřeze dělí na část do Šumperka a část do Jeseníka a bude zapotřebí klasické soupravy. Škoda, že zrovna na trať Praha - HK - Trutnov nepočítají časem s jednotkami a na Brno - Olomouc - Šumperk nenasadí vozy alespoň v kvalitě Bpee.

+1/−1
9.3.2016 9:30

O43n82d86ř33e34j 91Č41e35n61o72v92s98k89ý 8770328162892

taky úplně smyslná odpověď já nerozumět pane tatar:-)

0/−3
9.3.2016 9:44

M27i78r37e54k 62Z83á18v67o89d19n63ý 7842717160308

Opět, že neumíte číst a psát je jen Váš problém. A díky mé velkorysosti Vám rád odpovím na dotaz, co Váš intelekt není schopný pobrat :)

+2/−1
9.3.2016 9:46

O77l57d34ř90i45c68h 65J54a70n68e24č13e18k 8509536493241

jak Pha - HK - Trutnov, tak Brno - Olomouc - Jeseník jsou z velké části elektrifikované, ale ne zcela. takže dokud se Jaroměř - Trutnov a Bludov - Jeseník neelektrifikuje, což myslím ani v jednom případě není v plánu, tak o jednotkách vůbec nemusíte uvažovat.

+1/0
9.3.2016 10:31

Z83d76e22n15ě21k 30H59r74u29b42ý 5255388561636

A on ještě někdo jezdí přímým spojem HK-Pha? Cesta trvá dvě hodiny stejně jako před 100 lety, tedy pokud není zpoždění. Hodinový takt je po poledni jednou vynechán, takže když se vracím z jednání, tak nic nejede.

Z toho důvodu už nějaké dva tři roky jezdím jen přes Pardubice. Cesta je asi o půl hodiny kratší a nemusím řešit, jestli pojede něco zpátky, protože na trati Pha-Pce jede něco každých 10-20 minut.

0/−2
9.3.2016 9:23

P54e52t24r 50B64e86z85s47t34a72r17o67s39t58i 2749666233501

Hodina čtyřicet, což je plus mínus to samé jak s přestupem přes Pardubice , já když jedu tak to stridam, protože časově rozdíl není...

+1/0
9.3.2016 11:09

O93l78d18ř58i11c18h 57J97a59n70e13č52e37k 8979176233711

bude někdy v rychlících Pardubice - Liberec 1. třída, když už teď je v kdejakém couráku (pravda v regiopanterech je směšná)?

+4/−1
9.3.2016 9:07

M87a66r84t66i62n 76J59o14n14á46š 7810704834171

To víte, že někdy taky snad i bude. Prozatím máme, ale smůlu.

0/0
9.3.2016 10:01

M15a91r30t58i48n 15H53a43n66z52a15l 8258829939955

Děčínské rychlíky asi navždy zůstanou živoucím muzeem Českých drah

0/−1
9.3.2016 8:49

M73i10r53e67k 70Z18á80v56o86d27n29ý 7132537630368

Nebojte, i další tratě s Vámi souzní.

+2/−1
9.3.2016 8:51

V85a24c52l65a21v 32H78a58j11e68k 3376309249

vzhledem k tomu že má být po Mostu tato trať dle MD další v pořadí soutěžena, tak se asi čeká s jakými požadavky na vozidla objednavatel přijde.

0/0
9.3.2016 11:50

R79a51d79e81k 62N39o13v91o24t10n74ý 5358582146125

A co Praha-Luhačovice...jedna z nejdelších rychlíkových tras u nás, a vlaky pořád jak před dvaceti lety...

+2/−2
9.3.2016 9:08

P38e44t60r 89P17e80t37r 6623592708703

Jak před dvaceti lety? :D Tak to přitlačte kolego, ty tam jsou o dost déle...

+7/0
9.3.2016 9:10

R26a24d97e84k 39N49o92v11o15t16n45ý 5658732496705

R^

0/0
9.3.2016 9:19

T21o85m 48J26u16r16e30č49k24a 6505782295495

Za to můžete poděkovat Ministerstu dopravy, který na této lince slibuje soutěž už od roku 2009 a dosud ji nevyhlásilo. ČD budou těžko investovat do vozidel na lince, kde nemají jistotu dlouhodobé smlouvy. Kdyby MD buď hned soutěžilo, nebo rovnou řeklo, že dalších 10 let nebudou na této lince nic soutěžit, už tam mohly nové vlaky jezdit dávno...

+2/−3
9.3.2016 12:38
Foto

S85t27a90n18i21s45l24a15v 17T83e59s80a34ř 9527964662714

ČD běžně investují tam, kde to nedává smysl. Kolik peněz utratili sponzoringem golfu. 8-o

0/−4
9.3.2016 13:32

O70n20d28r94a 93P87á45t52e63k 8503759104575

Když byla v létě ta vedra, uvízl jsem v odstaveném rychlíku ve stanici České Budějovice (nechápu, ale mezinárodní rychlík čekal hodinu na lokomotivu z jiného rychlíku..) na hodinu ve vagoně. Na peróně bylo k nežití, ve vlaku byl alespoň stín. Nové čalouněné sedačky s vysokým vláknem byly ve vagoně kde bylo čtyřicet stupňů fakt brutální... Docela se mi zastesklo po kožence.

+2/−2
9.3.2016 8:42

M15i19r98e16k 82Z23á96v34o30d58n44ý 7622377350668

Jak si myslíte, že se sedí v rozpálené kožence?

+13/−2
9.3.2016 8:50
Foto

T91o63m19á63š 77D52v39o59ř34á55k 3975803486546

V zimě chladí a v létě zahřeje, no...

+5/0
9.3.2016 9:12

M69i69r23e56k 12Z73á59v74o50d39n98ý 7412517210748

:)) Jen to letní zahřívání je většinou takové, že se zadek přilepí k sedadlu :))

+4/−1
9.3.2016 9:25

V64i67l67é30m 52J88u54r86á97n56e27k 2540840532184

Nový vagón je již zkusmo nasazen nějakou dobu snad v každé soupravě mezi HK-Prahou, když to jde, vybírám si místo právě tam.

JENŽE - po rozhovoru s průvodčím, již první víkend po nasazení byly znečištěné sedačky v 1. třídě a toalety, se obávám, že v tom stavu co jsou teď, dlouho nevydrží ;-( holt je to taky o tom, kdo a jak se k tomu chová.

+7/0
9.3.2016 8:37

D11a74v52i63d 60F44r87e60i62m75a91n 8517346196313

To je takovy problem to uklidit?

0/−1
9.3.2016 9:29

V36i41l64é94m 65J86u76r38á59n98e82k 2700660392564

Tak nechci mluvit za údržbu vlaku, nicméně o to mi v mém příspěvku nešlo - chtěl jsem spíš poukázat na to, že někdo úmyslně znečistí (poškodí - potře sedačky paštikou nebo čím) nový vagón první den po nasazení, to mi vadí, to mě síří.

+1/0
9.3.2016 11:04

L88i15b65o48r 63M55o77u90č75k86a 1148157915382

prosim mohu poprosi Ceske drahy o zapnuti WiFi v RegioJetech! nechapu, ze v techto modernich vlacich toto neni :-/

0/−8
9.3.2016 8:15

T11o63m44a64s 71A25u62g59u29s66t41y72n 6247526791880

těte si radši knížku nebo si povídejte se spolucestujícími :-P

+10/−2
9.3.2016 8:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.