Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy převlékají další rychlíky, koženky mizí z vlaků na východ Čech

Cestující Českých drah v rychlících mezi Trutnovem, Hradcem Králové a Prahou poznají na vlastní kůži rozsáhlou modernizaci vozidlového parku národního dopravce. Na trasu nasadí nově vozy, které dosud jezdily ve vlacích kategorii EuroCity/InterCity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11a80n 89J70e73m39e59l29k66a 1585570

Jel jsem nedávno v přečalouněné kupé "kožence" pod Šumavou a z Budějovic. A nakonec mi nepřijde tak špatná. Dobře filtruje nerovnosti. V nízké rychlosti je tichá. Na novém koridoru taky byla ok. Sedadlo je docela pohodlné. Pokud má přetěsněné okna, nový potah a je uklizená, je ok. Jediné, asi toalety by chtěly modernizovat. Na pomalý rychlík je loko+vagon dobrá varianta. Poplatek podle váhy stejně platí stát státu. Podle mě je mrhání peněz poplatníků, aby všechny vagóny ve vlaku byly nutně modernizované. Třeba na špičku a spol může být nemodernizovaný. Důležité, aby byl spíš čistý (což dřív u ČD nebylo) a rychlíky jezdily.

+2/0
9.3.2016 20:45

J49a53n 29H23o75r22á16k 1123989849254

Krásně se mi to četlo drkotajíce zuby ráno v R921. Poučenější cestující naproti mně si donesla deku na kolena. V Hradci jsem se vydal buď najít topící vagon bez průvanu od oken nebo raději vystoupit.Naštěsti topil nový vagon 1a2 třídy. Nevim proč v zimě radši nenaženou lidi zdarma do prázdné 1 třídy, když zbytek je o nachlazení. Zlatá topící Regionova ve Starkoči. A neuvěřitelně rozbitá trať 231 raději bez komentáře,kdy tam bude 10km/hod?

0/−1
9.3.2016 15:27
Foto

S68t15a29n90i76s51l92a94v 42T53e33s51a93ř 9427764522414

šnekovlaky na téhle trati využívají jen penzisti a nemajetná mládež, která ty vagony brzy zlikviduje, protože se neumějí slušně chovat - nohy na sedačkách, špinaví psi, špinavé oblečení, odpadky, lijí pivo po zemi i po sedačkách... Někdo v ČD ztratil kontakt s realitou. Všichni manažeři ČD by měli jezdit povinně vlakem, pak by je takové pitomé nápady nemohly napadnout.

+1/−9
9.3.2016 13:30
Foto

S17t90a36n14i70s38l28a31v 10T63e72s96a32ř 9757324542854

úžasné, nejdřív osekali spoje, prodloužili takt, zbourali pár zastávek, doba jízdy Jaroměř - Trutnov je delší, než když to před 50 lety tahala pára, ale budou tam jezdit luxusní vagony. Asi proto, že ČD prohrává s konkurecí na hlavních tratích a vagony by hnily v depu. ;-D;-D;-D

+1/−10
9.3.2016 13:22

T22o83m 51J82u62r17e36č70k25a 6135252115355

Bpee jsou přesouvány na tuto trať z linky Praha - Budapešť, kde jednak ta vaše konkurence nejezdí a jednak tam jsou nahrazovány novějšími vozy Bdpee.

+1/0
9.3.2016 13:48

R80a97d68e74k 93J18a57n20a96t76a 9105696754872

Když to jezdila pára (1944) byla jízdní doba 1h40m. Dnes 1h.

+5/0
9.3.2016 16:29

P29e96t19r 77B11e95z17s29t91a11r58o53s82t10i 2439546353131

Teď už by to jen chtělo zastávku , Černý Most , větší stabilitu jízdního řádu a je vše v pořádku, nemůžu si pomoct, ale jedná se asi o předposlední R linku, kde je Vmax 120 km/h , ještě pravý břeh Labe , když beru elektrickou trakci...

0/−1
9.3.2016 10:56

M29í74l82a 73P38i57š80t24ě95l75á24k 7163507233

To ale neovlivní ČD a to ani zastávku a ani vlakovou rychlost, bohužel.

+1/0
9.3.2016 18:03

V86a29s17i72l 15C34e24r14a27l 5609169668

Asi dost cestujících přesedlalo do autobusů.

0/−1
9.3.2016 10:26

8265495340570

A co ty pojízdné rakve na trase Ostrava - Brno??

0/−2
9.3.2016 10:23

J87a24n 56Č32e67k70a41l 7419895484984

Tam se plánují Pantery, ne?

0/0
9.3.2016 10:31

J64a53n 72J85e24m61e14l53k37a 1375140

Bohužel, zdá se mi, že panter není moc výhra. Je pružný a rychlý, to jo..

+1/0
9.3.2016 20:52

P54a30v16e79l 82K69u64b15e14l50k18a 8357522829860

A co rychlíky na trase Pardubice - HK - Liberec? Tam se obměna vozového parku nechystá? :-/

+2/0
9.3.2016 10:08

V96l29a64d94i60m41í43r 30F16i71b79i49g41e65r 5934711591194

Tam asi až se uzavře nová smlouva. Ty vlaky nejsou zlé ale na tuhle trasu se moc nehodí. Stačí aby zapršelo, zafoukalo nebo nasněžilo a hned jsou zpoždění minimálně 10 minut už v Hradci směr Liberec.

+2/0
9.3.2016 10:25

K70a76r46e64l 60Ř58e30h83á92č66e23k 9452470431402

Vždyť na těchto rychlících jezdí vcelku moderní vozidla. Je potřeba si uvědomit, že životnost vlakové soupravy je cca 40 let. Při ceně za nové vozidlo nelze očekávat, že se bude každých 10 let kupovat nová souprava.

+10/0
9.3.2016 11:22

O73l17d34ř72i42c53h 53J20a10n10e18č12e29k 8339496193781

já proti nim v zásadě nic nemám, ale když už je to rychlík s jízdní dobou 3 hodiny, tak by to aspoň mohlo mít 1. třídu. fajn jsou modernizované jednotky 854/954 co jezdí Kolín - Česká Lípa (- Rumburk)

+2/0
9.3.2016 11:47

P57a25v81e15l 50K42u67b16e74l76k48a 8767172699340

Chápu životnost, ale prostě není rychlík, jako rychlík :-)

+1/0
9.3.2016 12:27

O46l18d66ř57i69c98h 27J65a27n65e46č63e52k 8559106603531

a dokonce za dvojnásobnou cenu na kilometr než v pendolinu resp. vyšší než v railjetech, že ;-(

0/0
9.3.2016 12:59

O57l44d87ř31i61c35h 33J74a65n65e66č75e15k 8439926393831

a i kdyby ne 1. třídu, tak aspoň pořádný stolek, na který se dá rozložit laptop nebo pár papírů - i kdyby jen u sedaček v 'autobusovém uspořádání' s výklopným stolkem v sedadle přede mnou jako v railjetech.

ale 843/043 mají jen 'čtyřky' s mrňavým stolečkem pod oknem - to prostě není vlak pro jízdní dobu v řádu hodin ve 21. století!

+1/−1
9.3.2016 12:57

J65i21ř65í 90E48r78b39e59n 1643494136777

Tam jezdí 843+Btn+943, ne? Vozidla stará cca 20 let, tedy na české poměry ještě moderní, vzhledem k "nabušenosti" dvouhodinového taktu i kapacitně postačující a podle mých osobních zkušenosti jsou i celkem čisté a pohledné. Pamatuji na této trati pětivozové soupravy s brejlovcem ještě před nějakými 8-10 lety, kdy všechna vozidla pamatovala prezidenta Svobodu...

0/0
12.3.2016 23:00

M25i59c73h26a94l 28S71e81m12i84k 7827439829136

Dobrý den, nevíte kde se modernizují osobní vozy pro ČD?

0/0
9.3.2016 9:52

M42i59r88e21k 31Z52á34v68o89d88n93ý 7612187640578

Většinou v Parsu

0/0
9.3.2016 9:59

M71i96c84h29a96l 50S16e91m59i20k 7257309579816

Děkuji

0/0
9.3.2016 10:08

V80a37c31l18a45v 45H78a69j52e27k 3596539569

ale i jinde. Dříve i MOVO Plzeň a myslím, že i ŽOS Vrůtky a v poslední době i v Polsku.

0/0
9.3.2016 11:46

M69i84l31a42n 20N16a34v39r87á96t24i85l 8617361676391

A co předpotopní vozy v rychlíku Brno-Nezamyslice -Olomouc?

+1/−1
9.3.2016 9:24

M11i16r32e76k 85Z19á61v71o53d72n29ý 7772127530678

R^ Jsou slibovýny modernizované vozy na tento rok (a údajně mají být vyměněny všechny vozy). Bohužel se ale zřejmě bude jednat o vozy Bdtee (jeden jezdí nyní téměř v každé soupravě na Jeseník), které nemají ani klimatizaci, ani vakuová WC, ani opěradla mezi sedadly. No, alespoň mají zásuvky, ale to je vše. Zatím jezdí na dvou párech vlaků každý den InterPanter a to je tedy jiná třída (opravdu velmi dobrý vůz až na přesvětlení a vrzající klouby). Třeba se ještě rozšíří, ale obávám se, že k tomu nedojde, protože se vlak většinou v Zábřeze dělí na část do Šumperka a část do Jeseníka a bude zapotřebí klasické soupravy. Škoda, že zrovna na trať Praha - HK - Trutnov nepočítají časem s jednotkami a na Brno - Olomouc - Šumperk nenasadí vozy alespoň v kvalitě Bpee.

+1/−1
9.3.2016 9:30

O68n53d93ř45e17j 37Č76e14n23o33v51s91k39ý 8170318822182

taky úplně smyslná odpověď já nerozumět pane tatar:-)

0/−3
9.3.2016 9:44

M21i40r51e21k 37Z76á69v60o33d58n88ý 7472867550368

Opět, že neumíte číst a psát je jen Váš problém. A díky mé velkorysosti Vám rád odpovím na dotaz, co Váš intelekt není schopný pobrat :)

+2/−1
9.3.2016 9:46

O43l39d54ř42i67c90h 60J11a33n11e18č52e43k 8269316643311

jak Pha - HK - Trutnov, tak Brno - Olomouc - Jeseník jsou z velké části elektrifikované, ale ne zcela. takže dokud se Jaroměř - Trutnov a Bludov - Jeseník neelektrifikuje, což myslím ani v jednom případě není v plánu, tak o jednotkách vůbec nemusíte uvažovat.

+1/0
9.3.2016 10:31

Z88d20e66n71ě12k 55H40r75u34b84ý 5825788861666

A on ještě někdo jezdí přímým spojem HK-Pha? Cesta trvá dvě hodiny stejně jako před 100 lety, tedy pokud není zpoždění. Hodinový takt je po poledni jednou vynechán, takže když se vracím z jednání, tak nic nejede.

Z toho důvodu už nějaké dva tři roky jezdím jen přes Pardubice. Cesta je asi o půl hodiny kratší a nemusím řešit, jestli pojede něco zpátky, protože na trati Pha-Pce jede něco každých 10-20 minut.

0/−2
9.3.2016 9:23

P35e76t25r 58B10e62z88s25t27a60r38o27s19t28i 2339356443121

Hodina čtyřicet, což je plus mínus to samé jak s přestupem přes Pardubice , já když jedu tak to stridam, protože časově rozdíl není...

+1/0
9.3.2016 11:09

O93l67d57ř76i87c64h 40J82a23n65e43č15e76k 8329456433811

bude někdy v rychlících Pardubice - Liberec 1. třída, když už teď je v kdejakém couráku (pravda v regiopanterech je směšná)?

+4/−1
9.3.2016 9:07

M74a28r66t30i11n 42J73o91n16á42š 7840464224521

To víte, že někdy taky snad i bude. Prozatím máme, ale smůlu.

0/0
9.3.2016 10:01

M98a50r80t83i29n 19H58a88n59z27a27l 8488329819215

Děčínské rychlíky asi navždy zůstanou živoucím muzeem Českých drah

0/−1
9.3.2016 8:49

M83i16r80e75k 46Z57á16v76o80d91n34ý 7832837810328

Nebojte, i další tratě s Vámi souzní.

+2/−1
9.3.2016 8:51

V55a46c11l22a43v 64H94a47j25e34k 3336859689

vzhledem k tomu že má být po Mostu tato trať dle MD další v pořadí soutěžena, tak se asi čeká s jakými požadavky na vozidla objednavatel přijde.

0/0
9.3.2016 11:50

R49a13d62e19k 91N79o31v35o14t69n74ý 5948912736985

A co Praha-Luhačovice...jedna z nejdelších rychlíkových tras u nás, a vlaky pořád jak před dvaceti lety...

+2/−2
9.3.2016 9:08

P90e94t34r 73P16e37t70r 6793462208473

Jak před dvaceti lety? :D Tak to přitlačte kolego, ty tam jsou o dost déle...

+7/0
9.3.2016 9:10

R56a87d68e64k 50N22o70v46o36t77n39ý 5258902146595

R^

0/0
9.3.2016 9:19

T95o51m 75J35u27r50e90č95k55a 6305982585785

Za to můžete poděkovat Ministerstu dopravy, který na této lince slibuje soutěž už od roku 2009 a dosud ji nevyhlásilo. ČD budou těžko investovat do vozidel na lince, kde nemají jistotu dlouhodobé smlouvy. Kdyby MD buď hned soutěžilo, nebo rovnou řeklo, že dalších 10 let nebudou na této lince nic soutěžit, už tam mohly nové vlaky jezdit dávno...

+2/−3
9.3.2016 12:38
Foto

S41t77a32n25i98s54l33a43v 65T48e29s62a33ř 9557464312614

ČD běžně investují tam, kde to nedává smysl. Kolik peněz utratili sponzoringem golfu. 8-o

0/−4
9.3.2016 13:32

O78n42d69r56a 40P29á14t21e91k 8953649914235

Když byla v létě ta vedra, uvízl jsem v odstaveném rychlíku ve stanici České Budějovice (nechápu, ale mezinárodní rychlík čekal hodinu na lokomotivu z jiného rychlíku..) na hodinu ve vagoně. Na peróně bylo k nežití, ve vlaku byl alespoň stín. Nové čalouněné sedačky s vysokým vláknem byly ve vagoně kde bylo čtyřicet stupňů fakt brutální... Docela se mi zastesklo po kožence.

+2/−2
9.3.2016 8:42

M43i50r63e90k 15Z57á54v24o25d46n79ý 7262397120568

Jak si myslíte, že se sedí v rozpálené kožence?

+13/−2
9.3.2016 8:50

T72o92m94á53š 73D92v51o65ř88á32k 3115583286146

V zimě chladí a v létě zahřeje, no...

+5/0
9.3.2016 9:12

M16i57r67e51k 52Z15á77v98o41d49n87ý 7762477620958

:)) Jen to letní zahřívání je většinou takové, že se zadek přilepí k sedadlu :))

+4/−1
9.3.2016 9:25

V88i40l10é26m 57J47u98r10á20n27e29k 2910840732684

Nový vagón je již zkusmo nasazen nějakou dobu snad v každé soupravě mezi HK-Prahou, když to jde, vybírám si místo právě tam.

JENŽE - po rozhovoru s průvodčím, již první víkend po nasazení byly znečištěné sedačky v 1. třídě a toalety, se obávám, že v tom stavu co jsou teď, dlouho nevydrží ;-( holt je to taky o tom, kdo a jak se k tomu chová.

+7/0
9.3.2016 8:37

D98a35v19i19d 87F21r74e86i96m77a73n 8607556656963

To je takovy problem to uklidit?

0/−1
9.3.2016 9:29

V55i87l69é98m 91J10u41r70á65n16e57k 2570330332224

Tak nechci mluvit za údržbu vlaku, nicméně o to mi v mém příspěvku nešlo - chtěl jsem spíš poukázat na to, že někdo úmyslně znečistí (poškodí - potře sedačky paštikou nebo čím) nový vagón první den po nasazení, to mi vadí, to mě síří.

+1/0
9.3.2016 11:04

L92i34b72o45r 88M50o37u53č17k76a 1658227295782

prosim mohu poprosi Ceske drahy o zapnuti WiFi v RegioJetech! nechapu, ze v techto modernich vlacich toto neni :-/

0/−8
9.3.2016 8:15

T73o48m54a54s 30A73u14g24u73s76t13y67n 6647526121400

těte si radši knížku nebo si povídejte se spolucestujícími :-P

+10/−2
9.3.2016 8:21







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.