Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nejbizarnější evropské lince létá sedm lidí jednou týdně. Kvůli papírům

V Evropě jen stěží najdete zvláštnější linku. Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a66r22e62l 44C65h22v22a15l 3790166605245

Nejsem zarytej ekolog, ale takhle prznit ovzduší emisemi jen proto, že nějaký system nedovolí prodej nějakých letenek... To je na palici...

+2/0
9.3.2016 18:06

J63a98r34o78s17l53a85v 40J76a80n74s97a 9187873703168

Létá pouze jednou týdně (ve čtvrtek) s malým proudovým tryskáčem Cessna Citation

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-nejbizarnejsi-evropske-lince-leta-sedm-lidi-jednou-tydne-p4w-/eko-doprava.aspx?c=A160308_234138_eko-doprava_suj

Velmi správně: Je to proudový tryskáč, na rozdíl od raketových - aby nebyla mýlka...

+1/−1
9.3.2016 16:41

J67o60s38e66f 14Z18a33h60á54l45k19a 4453119198386

Nejen bizarní linka, ale i bizarní způsob cestování. Cestující stráví víc času předletovým a příletovým odbavením, než kratičkým letem.

0/−1
9.3.2016 16:24

D31a94n96i87e88l 17J59a51n73k65o 9779659840462

Odbaveni na podobnych linkach je otazkou par minut

+2/0
9.3.2016 16:35

J63a36k77u50b 15Š47a29f76a93n20d55a 7745737331701

No to nevím. Na nějakém zapadlém letišti možná. Ale v Salzburgu?

+1/0
9.3.2016 17:12

J44a49n 38V67á52c53l12a21v98í80k 3972176191649

Podle nadpisu jsem myslel, že na ní létají kvůli vízům, aby opustili EU a hned se zase vrátili nebo něco takového.

+3/0
9.3.2016 15:39

J10i35ř51í 47K23a89r19o40u94b 5944702182534

IATA je dobrovolnou nevládní organizací leteckých dopravců, kteří provozují pravidelnou mezinárodní dopravu.

.

Cestovní kanceláře a cestovní agentury prodávají rovněž v rámci prodeje jednotlivých služeb také dopravní ceniny v oblasti pravidelné letecké dopravy. Z pohledu letecké dopravy a pro prodej dopravních cenin je nezbytné, aby cestovní kancelář nebo cestovní agentura disponovala vstupem do globálních distribučních systémů a zároveň měla oprávnění od IATA k prodeji dopravních cenin. Tato agentura musí tedy příslušné kanceláři IATA v národní působnosti předložit svou profesionální připravenost pro prodej dopravních cenin všech leteckých společností sdružených v IATA.

.

Cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, které se zabývají prodejem dopravních cenin, musí projít celým systémem akreditace, to znamená, že musí příslušné kanceláři IATA doložit svoji profesionální připravenost. V praxi to znamená, žže proces akreditace je závislý na splnění celé řady podmínek, ke kterým patří např.:

-stanovení určitého období na trhu a placení záloh u IATA-BSP,

-proškolený personál s diplomem IATA, a některé další.

.

Moje poznámka: Je tedy možné, že pravidelní letečtí dopravci se mohou stát členy IATA a je pro ně jednodušší splnit složité podmínky IATA pro vstup do jejich systému a prodej a vystavování letenek členů IATA.

0/0
9.3.2016 14:02

O11l86d42ř24i43c36h 79J39a25n49e96č42e92k 8619256773681

já myslím, že jste to tu vzal z druhé strany, než jak to je ve skutečnosti: Vy totiž píšete o kancelářích a agenturách, které prodávají z globálního distribučního systému letenky cestujícím, samy ale žádné lety neprovozují.

ale pokud dobře chápu, co doplnil pan Sůra, tak tomu dopravci (Flexflight) jde o to, aby v onom globálním distribučním systému mohl letenky sám nabízet. ať už svoje vlastní, anebo pod svým kódem lety společností, které jsou příliš malé, než aby je tam nabízely samy.

u společnosti, která je velkým prodejcem letenek a náklady na tuto podivnou pravidelnou linku pro ni jsou zlomkem jejího obratu, to dává smysl - narozdíl od malých společností, které se zabývají opravdu jen létáním a status pravidelného dopravce nemají anebo mají ale členství v těch systémech je pro ně příliš drahé.

0/0
9.3.2016 15:20

J17i40ř19í 22M92a83c13e36k 3595425614131

Dovoluji si poznamenat, že v češtině nejde říci „byznys lety“, když tak „byznysové lety“. Bohužel se tento nešvar docela rozmáhá, zvláště v reklamním newspeaku (Vodafone tarify místo Tarify Vodafonu atd.).

+11/−4
9.3.2016 13:56

V54á43c95l43a98v 10H33o66s66c63h 8806388352831

kdyz firma se jmenuje Vodafone a nekdo nechce ten tvar ponicit. A byznysove lety zase pusobi, jakoby mely nejaku specialni vlastnost z byznysu. Je to let, za ucelem byznysu, pocas letu se trebas chrape, i kdyz se taky muze neco projednavat.

+1/−2
9.3.2016 15:11

O85l54d15ř30i38c93h 62J35a87n40e98č41e17k 8129396863831

jenže česká gramatika vyžaduje, aby se ten tvar poničil. můžete použít přívlastek shodný (Vodafoní tarif, byznysový let) nebo neshodný (tarif Vodafonu, let za účelem byznysu), ale Vodafone tarif stejně jako byznys let je opravdu gramatický nesmysl.

a jaký je podle Vás významový rozdíl mezi 'byznys let' a 'byznysový let'? nejlepší by stejně bylo říct to hezky česky - tedy 'obchodní let'.

+2/0
9.3.2016 15:24

J92a28k35u70b 16Š11a97f93a60n90d20a 7115527591791

A co když Vodafone udělá soubor tarifů a nezve je Vodafone tarify? Pak je to jejich jméno a je to OK, ne?

0/0
9.3.2016 17:19

O86l18d97ř58i31c39h 14H66o50r28n55ý 5653448679915

Nevyžaduje. Zrovna u toho názvu společnosti stačí použít nějaký deskriptor, například právě společnost: Tarify společnosti Vodafone.

0/0
9.3.2016 17:35

M30a37r79t79i86n 20N98e23r79m52u17t 9357767128519

Jenže jazyk se vyvíjí a legalizuje podle toho, jak ho lidi používají. A národ nemá rád kostrbaté, zdlouhavé a trapně znějící tvary a slova.

0/0
9.3.2016 18:19

M33a44r80t28i53n 97N14e79r65m54u88t 9607837528599

Nebojte, za dvacet let to bude gramaticky správně, protože to bude v pravidlech.

0/0
9.3.2016 18:17

V44á62c35l67a69v 82H31o72s72c69h 8866948272151

rozdil zadny asik, ale trha to usi. obchodni let je ok.

0/0
9.3.2016 18:55

J23a13n 36P64r97i93c20h84y26s24t93a26l 8561238353

Tak ono to ma byt hlavne "obchodni lety".

"Business lety" by mi nevadilo, ale "byznys lety" i "byznysove lety" jsou dve hruzy.

+3/−1
9.3.2016 16:41

V96á58c24l70a29v 18H53o10s19c41h 8676118712181

tak, byznysovite lety mi taky nejdou pres pysky

0/0
9.3.2016 18:53

P57a65v13e85l 74Š51e51b62e95s85t57a 4492598465218

Kurňa, to jsou starosti...

+1/0
9.3.2016 16:16

M73i53r36o18s47l74a21v 71Z34i97k95m68u13n27d 6328392917488

Z hlediska zdravého rozumu poněkud podivné velmi mírné podmínky pro označení "pravidelný dopravce" ...

0/0
9.3.2016 13:54

D76a67n57i90e39l 80S71o83b43o61t38a 9229794576170

Přitom by stačilo trochu hledat (zabralo to asi tak minutu) a důvod zřízení linky je jasný:

Důvod linky je účelový, dánská společnost Flex Flight se etablovala jako prodejce letenek jiných dopravců v GDS systémech pod značkou "WorldTicket", pod svým IATA kódem W2. Aby IATA uznala Flex Flight jako pravidelného dopravce, musí mít společnost alespoň jednu týdenní frekvenci pravidelné linky zabezpečenou vlastními silami.

+1/−4
9.3.2016 13:44

J87a44n 87S41ů92r33a 4425453923772

Ono to v textu ale je od začátku:)

+12/0
9.3.2016 13:46

D87a77n81i47e45l 72S55o64b10o82t78a 9639824236540

Že někdo zřídí pravidelnou linku proto, aby měl status pravidelného dopravce, to je celkem logické. Ale pravý důvod tam uveden není.

+2/−1
9.3.2016 13:50

P46e63t40r58a 43M22a28l47a61k24o81v43a 1978970250434

"Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce" - toto je podle vás co?

+1/−1
9.3.2016 15:13

O31l63d22ř51i13c88h 45J97a88n82e56č79e74k 8379346613731

přečtěte si raději nejprve celou diskuzi (je to jen asi 20 příspěvků), než tady reagovat na jeden jediný komentář.

"Důvodem je získat status pravidelného dopravce" tam je od začátku - ale Vy víte, k čemu je letecké společnosti dobré, mít status pravidelného dopravce?! (teď už je to doplněné i v článku, tak to sem prosím nekopírujte a nepište, že to tam přeci je - před hodinou nebylo)

+2/−1
9.3.2016 15:27

O86l56d69ř11i86c59h 64J69a39n29e33č62e38k 8579666843481

to je v článku plus mínus řečeno - ale k čemu je výhodné mít status pravidelného dopravce?

+4/0
9.3.2016 13:47

J56a98n 69S71ů51r56a 4285423693592

aha, už chápu, co Vám tam chybělo, doplněno: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:08

O64l47d72ř34i89c30h 69J20a50n54e42č44e14k 8579816723681

pane Sůra, ty poslední dva odstavce Vám poněkud ujely - dvakrát zhruba to samé, jednou na 4 řádcích, podruhé na 3 :-P

a jinak by možná bylo fajn vysvětlit, k čemu je pro dopravce dobré, mít status 'pravidelný dopravce'. jinak je totiž informační hodnota článku v podstatě nulová.

+28/0
9.3.2016 13:09

J22a44n 59S35ů89r93a 4365803343902

"cíl je jednoznačný: ukázat mezinárodnímu sdružení leteckých dopravců IATA, že jsou pravidelným dopravcem. K tomu je potřeba právě jedna týdenní frekvence."

jinak děkuji za upozornění, duplicita odstavců odstraněna.

0/−1
9.3.2016 13:47

J12o45s10e51f 68K26a98r10f31í66k 7942425426680

:-P

A PROČ je dobré být pravidelným dopravcem jsem se stejně nedozvěděli.

To jako kdybych já napsal:

Koupil jsem si balón a udělal zkoušky na řízení balónu aby bylo jasné, že lítám balónem;-D

+3/0
9.3.2016 13:54

J46a25n 39S15ů21r93a 4225893783862

Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:13

J16o96s20e34f 74K53a45r52f64í38k 7672745506130

No vida, taková zajímavá (a troufám si říct zásadní) informace a v článku se ji nedočtu...

+6/0
9.3.2016 14:22

J73a27n 14S57ů59r15a 4725783123892

Máte pravdu, omlouvám se.

+1/0
9.3.2016 14:24

J87o74s64e30f 68K39a78r21f65í22k 7452705166740

Ještě že máme diskuze. Člověk se dozví dost zajímavých informací a kolikrát se i autor nechá inspirovat a poupraví článek;-)

+1/0
9.3.2016 14:26

J35o77s31e52f 76Š13e11m71e73l36í41k 7939891640397

Je ještě poměrně mladý, třeba se to doučí.

0/0
9.3.2016 15:22

K72a24r36e94l 29N45o98v88o24t83n35y 2591555189380

Ted jeste tuhle dost zasadni informaci doplnit do toho clanku...

0/0
9.3.2016 15:07

P67e12t21r 39Š31t81ě83p 2303123970886

Také mi není jasné, proč potřebuje prodejce letenek mít u IATA status pravidelného dopravce? Prosím vysvětlete, díky.

0/0
9.3.2016 14:01

J26a11n 37S88ů74r49a 4235813923972

viz výše: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

0/0
9.3.2016 14:13

Z18d75e85n39ě35k 88D16u67b51e53c55k62ý 3447674380818

Pane Súra,vyzkoušejte vypátrae,zda něco podobného platí i pro společnosti provozující lodní dopravu.

Pracuji sice v lodním průmyslu (jestli tak lze nazvat v češtině opravárenský dok) , ale o lodních lístcích vím jen tolik,že se dají koupit pouze v cestovce,v přístavu v patřičné kanceláři,na webu konkrétní společnosti a u nás v Belfastu na informačním centru,ale též né kamkoliv.

0/0
9.3.2016 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.