Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nejbizarnější evropské lince létá sedm lidí jednou týdně. Kvůli papírům

V Evropě jen stěží najdete zvláštnější linku. Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a15r85e21l 97C23h96v15a36l 3770466825585

Nejsem zarytej ekolog, ale takhle prznit ovzduší emisemi jen proto, že nějaký system nedovolí prodej nějakých letenek... To je na palici...

+2/0
9.3.2016 18:06

J87a80r42o63s64l72a20v 30J41a50n58s44a 9467553173308

Létá pouze jednou týdně (ve čtvrtek) s malým proudovým tryskáčem Cessna Citation

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/na-nejbizarnejsi-evropske-lince-leta-sedm-lidi-jednou-tydne-p4w-/eko-doprava.aspx?c=A160308_234138_eko-doprava_suj

Velmi správně: Je to proudový tryskáč, na rozdíl od raketových - aby nebyla mýlka...

+1/−1
9.3.2016 16:41

J87o12s93e12f 74Z66a25h64á50l97k44a 4583659258546

Nejen bizarní linka, ale i bizarní způsob cestování. Cestující stráví víc času předletovým a příletovým odbavením, než kratičkým letem.

0/−1
9.3.2016 16:24

D23a76n26i23e36l 65J79a37n35k86o 9939419640372

Odbaveni na podobnych linkach je otazkou par minut

+2/0
9.3.2016 16:35

J76a60k66u88b 83Š48a74f52a80n82d30a 7655777221651

No to nevím. Na nějakém zapadlém letišti možná. Ale v Salzburgu?

+1/0
9.3.2016 17:12

J38a61n 63V26á94c44l67a30v42í79k 3632176741679

Podle nadpisu jsem myslel, že na ní létají kvůli vízům, aby opustili EU a hned se zase vrátili nebo něco takového.

+3/0
9.3.2016 15:39

J24i80ř35í 59K36a72r47o76u68b 5814752782704

IATA je dobrovolnou nevládní organizací leteckých dopravců, kteří provozují pravidelnou mezinárodní dopravu.

.

Cestovní kanceláře a cestovní agentury prodávají rovněž v rámci prodeje jednotlivých služeb také dopravní ceniny v oblasti pravidelné letecké dopravy. Z pohledu letecké dopravy a pro prodej dopravních cenin je nezbytné, aby cestovní kancelář nebo cestovní agentura disponovala vstupem do globálních distribučních systémů a zároveň měla oprávnění od IATA k prodeji dopravních cenin. Tato agentura musí tedy příslušné kanceláři IATA v národní působnosti předložit svou profesionální připravenost pro prodej dopravních cenin všech leteckých společností sdružených v IATA.

.

Cestovní kanceláře nebo cestovní agentury, které se zabývají prodejem dopravních cenin, musí projít celým systémem akreditace, to znamená, že musí příslušné kanceláři IATA doložit svoji profesionální připravenost. V praxi to znamená, žže proces akreditace je závislý na splnění celé řady podmínek, ke kterým patří např.:

-stanovení určitého období na trhu a placení záloh u IATA-BSP,

-proškolený personál s diplomem IATA, a některé další.

.

Moje poznámka: Je tedy možné, že pravidelní letečtí dopravci se mohou stát členy IATA a je pro ně jednodušší splnit složité podmínky IATA pro vstup do jejich systému a prodej a vystavování letenek členů IATA.

0/0
9.3.2016 14:02

O94l42d91ř70i87c66h 70J95a35n39e24č68e92k 8199406333191

já myslím, že jste to tu vzal z druhé strany, než jak to je ve skutečnosti: Vy totiž píšete o kancelářích a agenturách, které prodávají z globálního distribučního systému letenky cestujícím, samy ale žádné lety neprovozují.

ale pokud dobře chápu, co doplnil pan Sůra, tak tomu dopravci (Flexflight) jde o to, aby v onom globálním distribučním systému mohl letenky sám nabízet. ať už svoje vlastní, anebo pod svým kódem lety společností, které jsou příliš malé, než aby je tam nabízely samy.

u společnosti, která je velkým prodejcem letenek a náklady na tuto podivnou pravidelnou linku pro ni jsou zlomkem jejího obratu, to dává smysl - narozdíl od malých společností, které se zabývají opravdu jen létáním a status pravidelného dopravce nemají anebo mají ale členství v těch systémech je pro ně příliš drahé.

0/0
9.3.2016 15:20

J29i40ř98í 83M65a11c94e16k 3505485284601

Dovoluji si poznamenat, že v češtině nejde říci „byznys lety“, když tak „byznysové lety“. Bohužel se tento nešvar docela rozmáhá, zvláště v reklamním newspeaku (Vodafone tarify místo Tarify Vodafonu atd.).

+11/−4
9.3.2016 13:56

V91á80c50l25a73v 71H86o50s19c75h 8496148702881

kdyz firma se jmenuje Vodafone a nekdo nechce ten tvar ponicit. A byznysove lety zase pusobi, jakoby mely nejaku specialni vlastnost z byznysu. Je to let, za ucelem byznysu, pocas letu se trebas chrape, i kdyz se taky muze neco projednavat.

+1/−2
9.3.2016 15:11

O50l20d89ř43i63c16h 53J59a61n45e78č85e39k 8419956643471

jenže česká gramatika vyžaduje, aby se ten tvar poničil. můžete použít přívlastek shodný (Vodafoní tarif, byznysový let) nebo neshodný (tarif Vodafonu, let za účelem byznysu), ale Vodafone tarif stejně jako byznys let je opravdu gramatický nesmysl.

a jaký je podle Vás významový rozdíl mezi 'byznys let' a 'byznysový let'? nejlepší by stejně bylo říct to hezky česky - tedy 'obchodní let'.

+2/0
9.3.2016 15:24

J27a51k44u42b 57Š73a52f28a47n52d82a 7985537891941

A co když Vodafone udělá soubor tarifů a nezve je Vodafone tarify? Pak je to jejich jméno a je to OK, ne?

0/0
9.3.2016 17:19

O22l76d60ř84i25c16h 84H22o17r42n29ý 5153468869425

Nevyžaduje. Zrovna u toho názvu společnosti stačí použít nějaký deskriptor, například právě společnost: Tarify společnosti Vodafone.

0/0
9.3.2016 17:35

M55a53r54t38i31n 61N35e55r92m46u46t 9247267628699

Jenže jazyk se vyvíjí a legalizuje podle toho, jak ho lidi používají. A národ nemá rád kostrbaté, zdlouhavé a trapně znějící tvary a slova.

0/0
9.3.2016 18:19

M59a17r54t82i72n 62N80e21r48m40u42t 9397377108389

Nebojte, za dvacet let to bude gramaticky správně, protože to bude v pravidlech.

0/0
9.3.2016 18:17

V68á16c40l14a96v 38H54o25s67c43h 8866308672471

rozdil zadny asik, ale trha to usi. obchodni let je ok.

0/0
9.3.2016 18:55

J78a90n 68P58r47i81c21h59y62s24t79a74l 8421158963

Tak ono to ma byt hlavne "obchodni lety".

"Business lety" by mi nevadilo, ale "byznys lety" i "byznysove lety" jsou dve hruzy.

+3/−1
9.3.2016 16:41

V88á32c97l55a63v 77H39o83s21c65h 8416158912851

tak, byznysovite lety mi taky nejdou pres pysky

0/0
9.3.2016 18:53

P49a85v41e22l 72Š69e48b73e80s88t28a 4262188535268

Kurňa, to jsou starosti...

+1/0
9.3.2016 16:16

M34i32r95o48s27l78a21v 87Z74i13k69m48u17n56d 6918152757288

Z hlediska zdravého rozumu poněkud podivné velmi mírné podmínky pro označení "pravidelný dopravce" ...

0/0
9.3.2016 13:54

D73a22n38i47e61l 68S45o58b24o50t18a 9369464696840

Přitom by stačilo trochu hledat (zabralo to asi tak minutu) a důvod zřízení linky je jasný:

Důvod linky je účelový, dánská společnost Flex Flight se etablovala jako prodejce letenek jiných dopravců v GDS systémech pod značkou "WorldTicket", pod svým IATA kódem W2. Aby IATA uznala Flex Flight jako pravidelného dopravce, musí mít společnost alespoň jednu týdenní frekvenci pravidelné linky zabezpečenou vlastními silami.

+1/−4
9.3.2016 13:44

J66a85n 43S45ů66r74a 4175383963662

Ono to v textu ale je od začátku:)

+12/0
9.3.2016 13:46

D19a13n31i41e26l 87S83o51b96o44t41a 9869864696360

Že někdo zřídí pravidelnou linku proto, aby měl status pravidelného dopravce, to je celkem logické. Ale pravý důvod tam uveden není.

+2/−1
9.3.2016 13:50

P12e68t63r69a 78M47a65l98a62k49o69v58a 1698190530654

"Dánská společnost Flexflight spustila minulý týden spojení malým tryskáčem mezi Bavorskem a Rakouskem, které nemá hlavní cíl vydělávat. Důvodem je získat status pravidelného dopravce" - toto je podle vás co?

+1/−1
9.3.2016 15:13

O82l40d80ř51i64c24h 27J97a62n34e84č49e34k 8539796983721

přečtěte si raději nejprve celou diskuzi (je to jen asi 20 příspěvků), než tady reagovat na jeden jediný komentář.

"Důvodem je získat status pravidelného dopravce" tam je od začátku - ale Vy víte, k čemu je letecké společnosti dobré, mít status pravidelného dopravce?! (teď už je to doplněné i v článku, tak to sem prosím nekopírujte a nepište, že to tam přeci je - před hodinou nebylo)

+2/−1
9.3.2016 15:27

O18l63d15ř52i68c28h 28J53a14n67e90č55e39k 8239416533771

to je v článku plus mínus řečeno - ale k čemu je výhodné mít status pravidelného dopravce?

+4/0
9.3.2016 13:47

J57a56n 16S28ů71r87a 4515653163532

aha, už chápu, co Vám tam chybělo, doplněno: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:08

O61l26d74ř18i69c70h 84J61a55n47e23č24e22k 8619976603551

pane Sůra, ty poslední dva odstavce Vám poněkud ujely - dvakrát zhruba to samé, jednou na 4 řádcích, podruhé na 3 :-P

a jinak by možná bylo fajn vysvětlit, k čemu je pro dopravce dobré, mít status 'pravidelný dopravce'. jinak je totiž informační hodnota článku v podstatě nulová.

+28/0
9.3.2016 13:09

J35a51n 33S21ů53r94a 4565953323922

"cíl je jednoznačný: ukázat mezinárodnímu sdružení leteckých dopravců IATA, že jsou pravidelným dopravcem. K tomu je potřeba právě jedna týdenní frekvence."

jinak děkuji za upozornění, duplicita odstavců odstraněna.

0/−1
9.3.2016 13:47

J54o45s74e63f 86K61a73r65f37í39k 7582305846530

:-P

A PROČ je dobré být pravidelným dopravcem jsem se stejně nedozvěděli.

To jako kdybych já napsal:

Koupil jsem si balón a udělal zkoušky na řízení balónu aby bylo jasné, že lítám balónem;-D

+3/0
9.3.2016 13:54

J60a84n 15S64ů43r44a 4535293203412

Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

+3/0
9.3.2016 14:13

J25o24s82e42f 18K30a27r22f46í77k 7402255796830

No vida, taková zajímavá (a troufám si říct zásadní) informace a v článku se ji nedočtu...

+6/0
9.3.2016 14:22

J35a61n 47S94ů70r31a 4965143653792

Máte pravdu, omlouvám se.

+1/0
9.3.2016 14:24

J59o67s89e91f 62K87a48r34f35í43k 7472725786410

Ještě že máme diskuze. Člověk se dozví dost zajímavých informací a kolikrát se i autor nechá inspirovat a poupraví článek;-)

+1/0
9.3.2016 14:26

J56o16s21e46f 83Š16e22m45e14l30í38k 7809951570587

Je ještě poměrně mladý, třeba se to doučí.

0/0
9.3.2016 15:22

K88a44r21e57l 13N81o50v39o34t59n58y 2381155899460

Ted jeste tuhle dost zasadni informaci doplnit do toho clanku...

0/0
9.3.2016 15:07

P45e62t82r 16Š47t63ě19p 2603303590666

Také mi není jasné, proč potřebuje prodejce letenek mít u IATA status pravidelného dopravce? Prosím vysvětlete, díky.

0/0
9.3.2016 14:01

J24a62n 68S62ů80r91a 4895743453972

viz výše: Díky kódu pravidelné aerolinky pak mohou v globálních rezervačních systémech prodávat letenky malých dopravců, pro které je vstup do nich příliš drahý a nevyplatí se jim.

0/0
9.3.2016 14:13

Z36d24e74n58ě16k 76D85u85b35e76c16k54ý 3677834740968

Pane Súra,vyzkoušejte vypátrae,zda něco podobného platí i pro společnosti provozující lodní dopravu.

Pracuji sice v lodním průmyslu (jestli tak lze nazvat v češtině opravárenský dok) , ale o lodních lístcích vím jen tolik,že se dají koupit pouze v cestovce,v přístavu v patřičné kanceláři,na webu konkrétní společnosti a u nás v Belfastu na informačním centru,ale též né kamkoliv.

0/0
9.3.2016 16:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.