Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD

České dráhy mají na středečním jednání vlády šanci pojistit si velkou část svého byznysu a příjmů až do roku 2034 bez jakékoliv soutěže. Ministerstvo dopravy totiž slibuje krajům peníze na další provoz regionálních tratí, aniž by podmínilo dotace soutěží na dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M62i89r26o92s62l87a76v 58Z83i13k85m64u22n79d 6848872817518

Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...

+5/0
10.3.2016 17:54

M22a81r31e38k 11V87y26m25a31z80a52l 5778156242700

Lépe bych to nenapsal.....R^.Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....

0/0
10.3.2016 20:29

V52a97c75l28a22v 23H26a96j38e46k 3616889569

Ani ty prachyRv

0/0
10.3.2016 21:40

J63a75n 85J90e89m38e46l69k16a 1505180

A které subjekty soukromé se na tom podílejí. U vlaků třeba. Já to nenašel.

0/0
11.3.2016 9:01

J93a63n 60J98e60m43e62l31k42a 1865170

Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..

+1/0
10.3.2016 7:38

V64l24a45s82t74i92m68i18l 22S14v59o79b62o41d34a 7873118285334

Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani!!

+1/−1
9.3.2016 21:39
Foto

J80a23n 61V16a21l70a15l31í42k 6766469110556

Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soukromi-dopravci-protestuji-proti-planum-nechat-regionalni-vlaky-cd-1zf-/eko-doprava.aspx?c=A160309_095518_eko-doprava_suj

A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací!!!! Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%

+6/0
9.3.2016 19:32

J92a42n 42J98e82m34e24l10k85a 1415560

Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.

8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.

+3/0
9.3.2016 17:08

I48v85o 50S55c49h79l79ä30g96e54l 9840879417422

Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?

+3/−1
9.3.2016 16:54

R31a31d68e80k 97J12a90n71a81t42a 9605856404552

Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.

+1/0
9.3.2016 16:17

J67a29n 49K56o98b60ě29r79s24k66ý 1440906301963

Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.

Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.

+5/0
9.3.2016 15:50

V31a74c71l44a87v 23H94a91j80e78k 3646729749

Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.

0/0
9.3.2016 15:58

L50i82b59o83r 66Z47a29v44ř65e97l 8279686911852

Kdo chce podporovat soukromníky, tak ať to dělá. Jeho volba. Já zásadně odmítám jednotný tarif a doufám, že nynější systém plateb vydrží hodně dlouho!!

0/0
10.3.2016 2:48

T32o69m48a11s 82N45o55v79o60t44n39y 1211684206785

Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.

+3/0
9.3.2016 15:11

V16l53a63d27a 80S64i17m48o26n60i41k 3469403823555

Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?

+1/0
9.3.2016 14:26

T37o78m89a94s 35N98o94v56o94t33n73y 1661464136145

Kde bere nějaké dotace v ČR?

+1/−3
9.3.2016 15:12

V15a13c88l32a96v 86H48a62j47e31k 3146879839

za zákonné slevy, žáci/studenti, ZPT a pod.

+2/−1
9.3.2016 15:32

T93o44m29a93s 47N24o14v56o64t40n41y 1871204286645

Když ani nevíte co jsou to dotace, tak je další debata zbytečná

+1/−4
9.3.2016 15:35

V32a34c69l82a74v 59H23a38j42e34k 3796669159

ČD dotace také neberou tak o čem je řeč??

+2/−1
9.3.2016 15:45

T81o13m56a72s 61N72o51v16o49t78n31y 1271184656905

Kdybyste občas reagoval k věci a neuhýbal pořád jinam, pak by možná ta debata měla smysl. Jestli nevidíte rozdíl mezi tím, že stát doplácí zákonné slevy, které sám nařizuje do prokázané výše a mezi tím, že někam do krajů nalije 45 miliard na dopravu, které se automaticky přesunou bez jakékoliv soutěže nebo kontroly k privilegovanému dopravci, tak už nemusíte opravdu reagovat dál. Děkuji.

+1/−2
9.3.2016 15:47

V98a42c66l66a54v 59H51a29j66e81k 3626239219

Možná byste měl vědět, že kraje si dopravu u dopravců objednávají buďto přímo nebo formou soutěže jak jak to udělají je plně v jejich kompetenci. Cena je smluvní ale základní principy jsou stanovení zákonem. Jinak je zajímavé, že si kraje objednávají a hradí dopravu jinak u autobusů a jinak u vlaků a to tak že smlouvy pro autobusové dopravce jsou výhodnější než smlouvy s ČD.

+2/−1
9.3.2016 15:51

P68e69t80r 19T81y78č75k97a 6355592839632

Tady nejde o dotace. Toto nejsou dotace. To jsou peníze na provoz regionálních tratí.

+1/0
9.3.2016 15:14

J54a13n 59K82ö62r42n94e37r 9956301754430

Takže to napíšu ještě jednou (třeba to zase smažou:-P

Ministerstvo dopravy - Agrofert

Ministerstvo financí - Agrofert

České dráhy - generální ředitel Krtek (ex Agrofert)

Dodavatel PHM s biosložkou pro České dráhy - Agrofert

Kraje - zatím ČSSD, brzy pravděpodobně Agrofert

Co přesně Jančura za této konstelace čekal jiného?

+2/−2
9.3.2016 14:17

J80a33n 47S24ů57r95a 4315413153692

Od kdy byly Unipetrol a Lafarge Cement součástí Agrofertu?

+1/0
9.3.2016 15:06

J52a35n 67K62ö56r37n56e18r 9306651674400

Narážíte na P. Krtka? Více zde:

http://echo24.cz/a/wV9cb/babisuv-krtek-kdo-je-novy-muz-v-cele-ceskych-drah

Možná jsem zapomněl dodat: MAFRA (idnes) - Agrofert :-)

+1/0
9.3.2016 15:18

J94a74n 87S74ů63r32a 4795603773732

Ano, narážím na pana Krtka. Agrofert nikdy nevlastnil Unipetrol. Tolik fakta. Všichni vědí, komu Mafra patří.

0/0
9.3.2016 15:19

J42a83n 87K15ö44r94n74e87r 9446361674320

Prosím, přečtěte si ten článek. Krtek je Burešův člověk. Unipetrol sem netahejte, o tom jsem nepsal.

Všichni vědí, komu MAFRA patří. Taky je to bohužel čím dál tím víc poznatRv

0/0
9.3.2016 15:23

J70a53n 22S20ů16r37a 4735483923292

Z principu nečtu práci paní Zlámalové. Píšete, že Krtek je exAgrofert. Píšu, že to není pravda. Firma s podílem Agrofertu není firmou Agrofertu.

0/0
9.3.2016 15:26

J34a60n 67K78ö83r62n30e43r 9656511474710

Aha, z principu...8-o

Nezlobte se na mě, ale slovíčkaříte. Zajímavé, že jste nerozporoval to o těch ministerstvech nebo krajích. Vy už taky nevnímáte rozdíl mezi ANO a Agrofertem?

Máte slušnou firemní kulturu, když i váš Šéf popřel, že má cokoliv společného s Čapím hnízdem...Jistě, patří totiž "nějaké firmě z holdingu"...;-D

0/0
9.3.2016 15:32

J88a87n 24S52ů67r13a 4845693923522

Řeším fakta, nikoliv domněnky.Řeším dopravu, nikoliv Čapí hnízdo. Hezký den.

+1/0
9.3.2016 15:34

J59a48n 30K51ö91r77n66e49r 9716461674450

Rv

0/0
9.3.2016 15:35

V94a84c19l44a16v 18B60u72r46e88š 3143118742479

Od té doby, co se Jančura vyslovil na adresu uprchlíku, že se začlení tak už si o jeho kvalitách nedělám iluzeRvEU

+5/0
9.3.2016 14:10

J40a47r84o34s49l60a31v 74V97a84c40e13k 1802232242586

Zatím soukromí dopravci provozují pouze atraktivní spoje. Nevím, proč by měli dostávat vůbec nějaké dotace. Nesnáším soukromé podnikání, kde jsou dotace. Což je prostor pro korupci. S ČD je situace jiná. Provozují mnoho spojů, které nemohou být v plusu. Efektivitu hospodaření těžko posoudit.

+4/−2
9.3.2016 13:18

T68o14m34a27s 51N55o17v72o28t75n34y 1861444976755

A už ti někdo řekl, že ty "spoje, které nemohou být v plusu" jsou většinou v plusu víc, než mnohé komerční, kde prostě když lidi nejedou, tak není tržba? Pokud bude zajišťovat linku soukromník na základě výběrového řízení, tak je asi logické že za objednané služby dostane zaplaceno stejně jako dnes ČD nebo nějaké exČSAD (což je taky soukromník dneska)

0/−1
9.3.2016 15:13

V82a62c86l75a91v 12H41a97j81e20k 3546339879

aha a nač se tedy bude soutěžit?? Já myslel, že smyslem je aby to bylo míň, jak tvrdí Jančura.

+1/0
9.3.2016 20:30

J69a18n 33C30e69p65e75k 1894516160

A neměl by spíš Jančura vyzývat k odchodu Ťoka? To může rovnou vyzývat Sobotku nebo Bělobrádka, také jsou členy vlády a jsou zodpovědní za řízení státu.

+3/0
9.3.2016 13:10

T42o15m30a43s 77N42o87v12o97t72n97y 1951144146395

Ťok to je naprostá tragédie (no ostatně jako cokoliv z ANO nebo od ČSSD, že)

0/−1
9.3.2016 15:14

J61i71r91i 22Z32u85z53a73ň95á27k 4938870643786

Že ještě někdo poslouchat toho h*lupáka Jančuru na vše by chtěl dotaci a lidé mu to baští stát by se neměl zbavovat strategických položek pokud není výřešena kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí.;-D

+3/−2
9.3.2016 12:49

P20e77t16r 26N85i96v33n84i68c35k77ý 3482424225457

Co si přesně představuješ pod pojmem " kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí"?

0/0
9.3.2016 12:53

J84a70n 44K35ö33r64n60e45r 9386791234300

Motorový vůz řady 810...;-)

+1/−1
9.3.2016 13:04

T81o44m88a13s 45N69o18v20o18t28n84y 1351974236745

Zajímavé, že ten Jančura, kterého tady urážíš, je tak "hloupý" že vybudoval firmu s miliardovými obraty. Škoda že podobně "hloupých" Jančurů tu není víc.

+1/−1
9.3.2016 15:15

L74i67b36o63r 59Z74a34v62ř15e58l 8139926431842

Zaplať bože že takových soukromých dopravců není víc.!!

0/−1
10.3.2016 2:53

V53á50c64l49a67v 53K71a47m52í43r 9582387751746

Aha,takže panu podnikateli se to nelíbí...Hm,hlavně že zapomněl,že je mnohem lepší důvěřovat dopravci,který může na trať vyrazit okamžitě,protože už vlaky potřebné k provozu na trati má (což čd jsou) a ne aby se potom,až soutěž skončí zase rok čekalo,až si dopravce vlaky sežene,popřípadě aby se za ten rok koulalo na to,jak linku ruší,protože na ní nejde hrabat jako na trase Pha - Ova

+5/−1
9.3.2016 12:42

P75e59t35r 16N48i39v62n32i62c15k55ý 3922284835247

Slušný úlet. Podle tvé logiky by by do konce světa mohly jezdi jen ČD. Je běžné, že smlouva začně platit až po určité době. Dopravce prostě potřebuje čase se připravit.

Fakt si myslíš. že na trase Pha-Ova dopravci hrabou? Při dnešních cenách? ;-D;-D

Naopak ekonomicky nejlepší jsou dotované tratě, Dopravce předem ví, kolik dostane peněz.

+1/−1
9.3.2016 12:51

V78a82c63l59a17v 25H83a98j80e56k 3576349169

no a proč by nemohly??

0/0
9.3.2016 15:09

T24o64m25a17s 41N74o33v39o82t36n42y 1181784156215

Protože je to nesmysl a díra na peníze?

0/−2
9.3.2016 15:23

V12a27c15l47a26v 54H34a58j44e59k 3916219269

a na to jste přišel jak??

0/0
9.3.2016 15:26

T52o20m31a48s 57N16o73v37o98t40n38y 1121764816135

Víte nějak vysvětlit situaci, kdy tam, kde hrozilo, že ČD přijde o trasu a dostane ji soukromník, najednou záhadně podstřelily ČD cenu na úplně nemyslnou hodnotu? Pak jsou pouze dvě možnosti - buďto mají v cenách, které požadují obrovskou rezervu (čili je to díra na peníze skrz rozpočty) nebo tam kde hrozí konkurence, nasadí dumpingové ceny (a tudíž to dotují odjinud, což nesmí a je to co? Díra na peníze). Něco dalšího potřebujete vysvětlit nebo jste jejich zaměstnanec?

+1/−2
9.3.2016 15:39

V58a33c75l80a81v 75H30a75j44e55k 3176109759

A proč by to nesměly dotovat z něčeho jiného?? A to že nasazují dumpingové ceny je zatím jen neprokázaná spekulace.

+1/−1
9.3.2016 15:48

V48a70c82l82a40v 73H46a71j19e89k 3966569669

A můžete říci , ve kterých z dosud realizovaných soutěžích nasadily ČD dumpingové ceny, aby vyřadili konkurenci- Plzeň-Most- nejnižší cena GWTR, Jihoeské lokátky-GWTR, Olomouc-Krnov - myslím Arriva, Liberec-Chřibská se ČD nezúčastnily. Takže kecy a kecy.

+1/0
9.3.2016 20:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.