Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura vyzývá Babiše k odchodu, když projdou další miliardy pro ČD

České dráhy mají na středečním jednání vlády šanci pojistit si velkou část svého byznysu a příjmů až do roku 2034 bez jakékoliv soutěže. Ministerstvo dopravy totiž slibuje krajům peníze na další provoz regionálních tratí, aniž by podmínilo dotace soutěží na dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37i41r20o21s36l41a19v 56Z28i26k68m43u47n51d 6328812827718

Ve Švýcarsku s nejlepším systémem veřejné dopravy osob se na provozování podílejí toliko soukromé subjekty a to na objednávku veřejného sektoru. Stát (konfederace), kantony (polokantony) a obce vydávají ročně cca 7 miliard CHF na financování (objednávání) veřejné dopravy, což je v přepočtu cca 175 miliard korun ročně, k tomu je třeba připočítat tržby od cestujících ... železnic je cca 5 000 km tratí, autobusových linek cca 18 000 km, k tomu nesčetné lanovky, lodní doprava ... celkem cca 250 soukromých subjektů ... o částce 175 mld ročně veřejné podpory si lze v Česku nechat jen zdát. Soukromí dopravci ovšem skáčí tak, jak píská veřejný sektor, tedy ten kdo objednává a platí ... o jízdním řádu rozhoduje ten, kdo objednává, jízdné (s výjimkou horských tratí - např. společenství Jungfraubahnen, Glacier Express apod.) je stejné pro všechny dopravce ... takže pánové Jančurové, Novotní, Arrivové a další by si ve Švýcarsku, tvořícím jednotný integrovaný dopravní a tarifní systém, se svými "akčními" cenovými nabídkami ani neškrtli ... prostě museli by jezdit za "obvyklé jízdné", uznávat všechny vnitrostátní a mezistátní slevy, jezdit podle jízdního řádu stanoveného objednavatelem ...

+5/0
10.3.2016 17:54

M81a41r68e16k 92V18y29m34a64z23a70l 5758456202110

Lépe bych to nenapsal.....R^.Ale bohužel na to, jak to mají ve Švýcarsku rychle zapomeňte. Zde není politická vůle, aby něco podobného u nás fungovalo....

0/0
10.3.2016 20:29

V37a76c36l92a13v 29H66a96j68e22k 3856379609

Ani ty prachyRv

0/0
10.3.2016 21:40

J78a47n 42J52e19m19e76l22k34a 1435330

A které subjekty soukromé se na tom podílejí. U vlaků třeba. Já to nenašel.

0/0
11.3.2016 9:01

J89a85n 70J27e48m79e82l16k66a 1155700

Co je asi nejhorší a nejspíš záměrnou chybou, že neřekli, ano budete dostávat peníze do roku 34, ale pouze za podmínky, že budete uznávat ve vlacích státní tarif. TR10. Ministerstvo si samozřejmě taky může nadiktovat v soutěžích na rychlíky, že se bude povinně jezdit a uznávat TR10. Ale jaksi to evidentně nedělá. Jinými slovy asi se máme připravit na volné, poptávkové, letecké ceny. U těch krajů to asi už nikdo pak nevynutí..

+1/0
10.3.2016 7:38

V24l38a78s62t15i84m71i56l 29S65v56o49b86o32d69a 7603668675964

Jančura měl před volbama konzultovat Babiše se mnou. Nechápu, co si myslel, když se podílel v roli hosta na jeho volební kampani!!

+1/−1
9.3.2016 21:39
Foto

J76a93n 52V46a17l41a12l27í26k 6856159280316

Jedinou cestou jsou transparentní výběrová řízení, která prokazatelně vedou k úspoře dotací o dvacet až třicet procent a k vyšší kvalitě pro cestující,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/soukromi-dopravci-protestuji-proti-planum-nechat-regionalni-vlaky-cd-1zf-/eko-doprava.aspx?c=A160309_095518_eko-doprava_suj

A nevykřikoval Jančura že bude jezdit BEZ dotací!!!! Tudíž by se mělo ušetřit 100% a nikoliv 20% až 30%

+6/0
9.3.2016 19:32

J89a63n 18J62e88m14e34l14k65a 1155770

Ať se udělá referendum, v jaké podobě chtějí lidi železnici. Zda ČD nebo privatizovanou nebo něco mezi tím. Je to politická otázka. Stejně jako, zda chceme zdravotnictví státní nebo soukromé, zda má být zdravotní pojištění povinné a celostátní nebo soukromé produkty, nepovinné. Že něco chce pan Jančura neznamená podle mě, že to chtějí všichni. Jen ČD je špatně. Jeden soukromý dopravce, 15 let, jedna trať je špatný model, ještě když daňový poplatník zaplatí infrastrukturu. Nejlepší pro zákazníka je něco mezi tím.

8 miliard dotace ČD z 1300 miliard státního rozpočtu je malé číslo, ovlivněné stavem infrastruktury. Řeči o "efektivní" privatizované železnici jsou diskutovány po 15 letech zkušeností v Anglii. Neustále nám tady někdo tvrdí, že se ušetří. Zákazník? Srovnáváme to samé? Není v tom čísle také infrastruktura v podobně nádraží - zaměstnanost. Nebavíme se o zcela jiné službě s lístky přes internet, automat a nevytápěnou budkou bez jakýchkoliv služeb? A ČD navíc údajně své zaměstnance celkem platí, což je výhoda/nevýhoda. Rovnice má jenom pár proměnných -dotace, výše jízdného, počet zákazníků. Soukromník může třeba ušetřit státu na straně dotace, vybrat si to na jízdném. Může být efektivnější - nemusí to pustit státu a zákazníkům, zisk si nechat. Z letadel - skryté poplatky, poplatky za zavazadla, sardinkování, nestornovatelnost, "pružné ceny" -u letenek do Asie, kde autem nedojedete rostou z 15 na 80 tisíc před odletem v sardinkové třídě - a to bolí. Jen pár marketingových lístků za výhodnou cenu. A tam není monopol, tam je volná soutěž. Nemám zájem o zrušení státního systému, in50 in100. Aby mi úředník nadiktoval s kterým lowcostem budu jezdit. Naopak se dělá vše pro to, jen aby si někdo zasoutěžil. Nesmyslné vyhrazení souprav od dopravce na kraje a k trati. Bude dráha u regionálních politiků v dobrých rukou? OupnCard, MHD velkých měst (proč se na ně radši pan Sůra nezaměří - zlaté ČD), provize z jízdenek, Blanka, různé služby pro města atd.

+3/0
9.3.2016 17:08

I75v49o 97S48c56h86l23ä25g18e89l 9210279777312

Babiš opravdu řídí stát jako firmu. Ovšem ne svoji, tu svoji řídí podstatně efektivněji. Možná je to tím, že řídit stát jako firmu prostě nejde?

+3/−1
9.3.2016 16:54

R47a60d86e68k 85J50a10n43a66t85a 9785686804562

Podle mě je politická odpovědnost na těch krajích a občanech - voličích. Když si tam voliči zvolí někoho, kdo je pro soutěže, soutěže budou. Když si tam zvolí někoho, kdo upřednostní "dražší, ale jistotu" v podobě ČD, soutěže nebudou.

+1/0
9.3.2016 16:17

J41a62n 41K70o26b76ě95r18s91k54ý 1400126701963

Tomáši Novotný, to že tebe nějaký jednotný tarif nezajímá neznamená že to ostatní nemusí vidět jinak. Jde v podstatě o zachování stávajícího stavu kdy je možnost koupit si jednu jízdenku a na tu dojet až do cíle s ČD. Nebo kdy si člověk může koupit jízdenku přes MůjVlak atd. A ty tvoje slavné IDS nejsou zdaleka všude a třeba PID ani nepokrývá celý kraj. Kdyby byly všude nikdo by nic nenamítal.

Takže já nepovažuji za správné, to že to spadne do klína ČD. Ale jako vlastník IN25 je to pro mě v podstatě paradoxně dobře. Bohužel neschopnost tohoto státu vytvořit něco takového na celostátní úrovni má bohužel za následek naprostou nepřipravenost na výběrová řízení. Kdyby se chtělo jednotný tarif už dávno mohl být a o problém míň. V takovém případě by nikdo nic nenamítal.

+5/0
9.3.2016 15:50

V38a20c71l85a86v 25H37a27j64e28k 3246149439

Ale ono to nespadne ČD do klína jenom tak. Uzavírá se smlouva a ta je předmětem vyjednávání, kdy kraj si a priory stanovuje podmínky a požadavky.

0/0
9.3.2016 15:58

L19i63b29o79r 75Z40a80v61ř76e28l 8949506801222

Kdo chce podporovat soukromníky, tak ať to dělá. Jeho volba. Já zásadně odmítám jednotný tarif a doufám, že nynější systém plateb vydrží hodně dlouho!!

0/0
10.3.2016 2:48

T54o16m56a66s 25N53o71v33o93t98n90y 1521524396765

Vždycky jsem se divil, proč Jančura podporuje někoho, kdo zbohatl na dotacích. Je dobře, že už taky na to přišel.

+3/0
9.3.2016 15:11

V44l26a66d81a 66S41i88m21o77n98i30k 3189293193245

Jančura pořád jenom křičí. Neměl by si spíš heledět podnikání? Bez dotací?

+1/0
9.3.2016 14:26

T31o14m73a70s 31N70o97v12o70t42n19y 1241644376375

Kde bere nějaké dotace v ČR?

+1/−3
9.3.2016 15:12

V33a10c14l27a59v 61H22a82j49e32k 3426379569

za zákonné slevy, žáci/studenti, ZPT a pod.

+2/−1
9.3.2016 15:32

T45o16m33a62s 18N72o94v26o81t30n68y 1771414556335

Když ani nevíte co jsou to dotace, tak je další debata zbytečná

+1/−4
9.3.2016 15:35

V52a76c60l83a53v 98H26a90j68e56k 3116479649

ČD dotace také neberou tak o čem je řeč??

+2/−1
9.3.2016 15:45

T51o37m92a23s 62N95o46v79o10t51n69y 1201554136415

Kdybyste občas reagoval k věci a neuhýbal pořád jinam, pak by možná ta debata měla smysl. Jestli nevidíte rozdíl mezi tím, že stát doplácí zákonné slevy, které sám nařizuje do prokázané výše a mezi tím, že někam do krajů nalije 45 miliard na dopravu, které se automaticky přesunou bez jakékoliv soutěže nebo kontroly k privilegovanému dopravci, tak už nemusíte opravdu reagovat dál. Děkuji.

+1/−2
9.3.2016 15:47

V35a84c14l38a50v 40H71a71j58e82k 3576299249

Možná byste měl vědět, že kraje si dopravu u dopravců objednávají buďto přímo nebo formou soutěže jak jak to udělají je plně v jejich kompetenci. Cena je smluvní ale základní principy jsou stanovení zákonem. Jinak je zajímavé, že si kraje objednávají a hradí dopravu jinak u autobusů a jinak u vlaků a to tak že smlouvy pro autobusové dopravce jsou výhodnější než smlouvy s ČD.

+2/−1
9.3.2016 15:51

P64e15t17r 34T39y74č53k37a 6545252459182

Tady nejde o dotace. Toto nejsou dotace. To jsou peníze na provoz regionálních tratí.

+1/0
9.3.2016 15:14

J53a70n 10K17ö50r38n50e66r 9896161634270

Takže to napíšu ještě jednou (třeba to zase smažou:-P

Ministerstvo dopravy - Agrofert

Ministerstvo financí - Agrofert

České dráhy - generální ředitel Krtek (ex Agrofert)

Dodavatel PHM s biosložkou pro České dráhy - Agrofert

Kraje - zatím ČSSD, brzy pravděpodobně Agrofert

Co přesně Jančura za této konstelace čekal jiného?

+2/−2
9.3.2016 14:17

J60a17n 91S79ů78r19a 4655423803812

Od kdy byly Unipetrol a Lafarge Cement součástí Agrofertu?

+1/0
9.3.2016 15:06

J73a92n 26K39ö44r11n74e85r 9206491954840

Narážíte na P. Krtka? Více zde:

http://echo24.cz/a/wV9cb/babisuv-krtek-kdo-je-novy-muz-v-cele-ceskych-drah

Možná jsem zapomněl dodat: MAFRA (idnes) - Agrofert :-)

+1/0
9.3.2016 15:18

J78a39n 64S30ů29r42a 4895383183102

Ano, narážím na pana Krtka. Agrofert nikdy nevlastnil Unipetrol. Tolik fakta. Všichni vědí, komu Mafra patří.

0/0
9.3.2016 15:19

J87a55n 27K47ö94r74n27e87r 9816631364780

Prosím, přečtěte si ten článek. Krtek je Burešův člověk. Unipetrol sem netahejte, o tom jsem nepsal.

Všichni vědí, komu MAFRA patří. Taky je to bohužel čím dál tím víc poznatRv

0/0
9.3.2016 15:23

J76a83n 77S15ů37r75a 4795793653672

Z principu nečtu práci paní Zlámalové. Píšete, že Krtek je exAgrofert. Píšu, že to není pravda. Firma s podílem Agrofertu není firmou Agrofertu.

0/0
9.3.2016 15:26

J42a81n 76K37ö58r58n76e75r 9146721804850

Aha, z principu...8-o

Nezlobte se na mě, ale slovíčkaříte. Zajímavé, že jste nerozporoval to o těch ministerstvech nebo krajích. Vy už taky nevnímáte rozdíl mezi ANO a Agrofertem?

Máte slušnou firemní kulturu, když i váš Šéf popřel, že má cokoliv společného s Čapím hnízdem...Jistě, patří totiž "nějaké firmě z holdingu"...;-D

0/0
9.3.2016 15:32

J47a97n 91S49ů35r57a 4965373853682

Řeším fakta, nikoliv domněnky.Řeším dopravu, nikoliv Čapí hnízdo. Hezký den.

+1/0
9.3.2016 15:34

J15a11n 55K85ö25r91n66e19r 9586511414540

Rv

0/0
9.3.2016 15:35

V72a50c19l46a26v 50B22u77r90e55š 3923398842849

Od té doby, co se Jančura vyslovil na adresu uprchlíku, že se začlení tak už si o jeho kvalitách nedělám iluzeRvEU

+5/0
9.3.2016 14:10

J64a11r27o82s51l79a98v 37V80a31c50e42k 1652202652546

Zatím soukromí dopravci provozují pouze atraktivní spoje. Nevím, proč by měli dostávat vůbec nějaké dotace. Nesnáším soukromé podnikání, kde jsou dotace. Což je prostor pro korupci. S ČD je situace jiná. Provozují mnoho spojů, které nemohou být v plusu. Efektivitu hospodaření těžko posoudit.

+4/−2
9.3.2016 13:18

T30o48m41a73s 57N81o12v19o17t84n59y 1931224226715

A už ti někdo řekl, že ty "spoje, které nemohou být v plusu" jsou většinou v plusu víc, než mnohé komerční, kde prostě když lidi nejedou, tak není tržba? Pokud bude zajišťovat linku soukromník na základě výběrového řízení, tak je asi logické že za objednané služby dostane zaplaceno stejně jako dnes ČD nebo nějaké exČSAD (což je taky soukromník dneska)

0/−1
9.3.2016 15:13

V69a10c60l89a48v 36H17a71j42e27k 3916299679

aha a nač se tedy bude soutěžit?? Já myslel, že smyslem je aby to bylo míň, jak tvrdí Jančura.

+1/0
9.3.2016 20:30

J14a59n 39C55e33p70e17k 1614646370

A neměl by spíš Jančura vyzývat k odchodu Ťoka? To může rovnou vyzývat Sobotku nebo Bělobrádka, také jsou členy vlády a jsou zodpovědní za řízení státu.

+3/0
9.3.2016 13:10

T13o62m91a20s 96N91o84v85o24t18n60y 1491814756715

Ťok to je naprostá tragédie (no ostatně jako cokoliv z ANO nebo od ČSSD, že)

0/−1
9.3.2016 15:14

J39i47r57i 15Z23u81z37a24ň96á58k 4768380353336

Že ještě někdo poslouchat toho h*lupáka Jančuru na vše by chtěl dotaci a lidé mu to baští stát by se neměl zbavovat strategických položek pokud není výřešena kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí.;-D

+3/−2
9.3.2016 12:49

P15e60t16r 41N96i96v96n37i38c24k85ý 3552124825677

Co si přesně představuješ pod pojmem " kvalitní a zodpovědná obsluha jednotlivých tratí"?

0/0
9.3.2016 12:53

J27a32n 83K67ö26r85n22e11r 9476821984870

Motorový vůz řady 810...;-)

+1/−1
9.3.2016 13:04

T64o43m43a68s 65N60o79v63o12t28n51y 1831774436105

Zajímavé, že ten Jančura, kterého tady urážíš, je tak "hloupý" že vybudoval firmu s miliardovými obraty. Škoda že podobně "hloupých" Jančurů tu není víc.

+1/−1
9.3.2016 15:15

L32i70b58o21r 97Z69a95v74ř74e19l 8219496211142

Zaplať bože že takových soukromých dopravců není víc.!!

0/−1
10.3.2016 2:53

V23á33c42l19a42v 63K93a69m58í35r 9752487801496

Aha,takže panu podnikateli se to nelíbí...Hm,hlavně že zapomněl,že je mnohem lepší důvěřovat dopravci,který může na trať vyrazit okamžitě,protože už vlaky potřebné k provozu na trati má (což čd jsou) a ne aby se potom,až soutěž skončí zase rok čekalo,až si dopravce vlaky sežene,popřípadě aby se za ten rok koulalo na to,jak linku ruší,protože na ní nejde hrabat jako na trase Pha - Ova

+5/−1
9.3.2016 12:42

P74e48t15r 33N26i62v50n51i35c84k39ý 3912894675337

Slušný úlet. Podle tvé logiky by by do konce světa mohly jezdi jen ČD. Je běžné, že smlouva začně platit až po určité době. Dopravce prostě potřebuje čase se připravit.

Fakt si myslíš. že na trase Pha-Ova dopravci hrabou? Při dnešních cenách? ;-D;-D

Naopak ekonomicky nejlepší jsou dotované tratě, Dopravce předem ví, kolik dostane peněz.

+1/−1
9.3.2016 12:51

V56a25c49l74a50v 77H85a42j50e23k 3486399729

no a proč by nemohly??

0/0
9.3.2016 15:09

T45o82m72a26s 30N30o35v68o84t94n86y 1691624866475

Protože je to nesmysl a díra na peníze?

0/−2
9.3.2016 15:23

V12a26c52l94a69v 23H42a84j10e96k 3126629429

a na to jste přišel jak??

0/0
9.3.2016 15:26

T96o91m84a85s 88N15o67v62o68t19n70y 1631984486605

Víte nějak vysvětlit situaci, kdy tam, kde hrozilo, že ČD přijde o trasu a dostane ji soukromník, najednou záhadně podstřelily ČD cenu na úplně nemyslnou hodnotu? Pak jsou pouze dvě možnosti - buďto mají v cenách, které požadují obrovskou rezervu (čili je to díra na peníze skrz rozpočty) nebo tam kde hrozí konkurence, nasadí dumpingové ceny (a tudíž to dotují odjinud, což nesmí a je to co? Díra na peníze). Něco dalšího potřebujete vysvětlit nebo jste jejich zaměstnanec?

+1/−2
9.3.2016 15:39

V38a79c22l63a40v 82H26a97j27e78k 3266409599

A proč by to nesměly dotovat z něčeho jiného?? A to že nasazují dumpingové ceny je zatím jen neprokázaná spekulace.

+1/−1
9.3.2016 15:48

V82a74c23l66a87v 38H75a98j19e96k 3636939339

A můžete říci , ve kterých z dosud realizovaných soutěžích nasadily ČD dumpingové ceny, aby vyřadili konkurenci- Plzeň-Most- nejnižší cena GWTR, Jihoeské lokátky-GWTR, Olomouc-Krnov - myslím Arriva, Liberec-Chřibská se ČD nezúčastnily. Takže kecy a kecy.

+1/0
9.3.2016 20:28







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.