Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám

Kraje získaly jistotu, že jim stát do roku 2034 pošle na regionální železnice až 135 miliard korun. Většinu prostředků zřejmě dostanou České dráhy, schválený vládní materiál totiž neobsahuje podmínku, aby kraje musely dopravce soutěžit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81l71a31d93i63m98í44r 22Š73t76ě90r53b61a 2792711352677

Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.

Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.;-)

+3/0
12.3.2016 0:13

N51i37k63o93l17a38j 49M44a59l28í15k 5234443250811

Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.

Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.

+2/0
11.3.2016 21:35

I87v68a90n 16H61o93l11a93s 5347167938617

Není pravda.

0/−3
11.3.2016 22:52

N65i29k13o55l59a57j 41M17a95l65í17k 5524313860431

Proč? Jinak je vás komentář zbytečný...

+2/0
11.3.2016 23:04

P44e93t31r 76K57l93a13u84d69a 5738190404650

Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.

+9/0
11.3.2016 18:03

J56a12n 56K10o55b71ě29r41s14k68ý 1560806371293

A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.

+2/0
11.3.2016 18:08

V26a79c25l68a29v 27H59a17j72e57k 3576989579

myslím, že jsou i další, IDOL, ODIS krom některých MHD i DÚK,

+1/0
11.3.2016 19:29

P80e59t39r 45B28e91z83s15t49a65r61o80s12t54i 2399746463491

Iredo dokonce pokrývá dva kraje a všechny spoje OS, SP, R, všechny linkové busy a více jak půlku komerčních...

+1/0
11.3.2016 22:39

V49a38c77l33a68v 11H53a90j80e57k 3836549979

ale bez MHD v Hradci a také tam ještě funguje VYDIS

0/0
11.3.2016 22:50

P10e96t90r 69B12e67z50s64t95a32r78o59s27t44i 2669746873831

Bez MHD v Hradci, Pardubicích a Trutnově, ostatní MHD ano...

0/0
11.3.2016 22:52

J69a32n 18J29e31m34e21l57k84a 1535460

Odis pouze podlézá měsíčním uživatelům, jinak je předražený. Autobusy jsou dražší než ČD.

0/0
12.3.2016 14:23

I43v98a59n 50H65o64l88a41s 5527707348807

>Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají

Nemusí to tak být, pokud existuje nadřazený dispečink, který v případě mimořádnosti (zpoždění) rozhodne, jak se situace bude řešit.

+3/0
11.3.2016 19:24

J52i26ř58í 27P15r34ů43š78a 7135962875619

Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.

Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.

+5/0
11.3.2016 17:48

J45a78n 78S71ů78r21a 4265243133312

Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.

+2/−1
11.3.2016 21:08

J96a71n 38J93e62m54e34l32k26a 1595870

A k čemu na 15 let, polovina jedné pracovní generace, když stejně budou jen jezdit na krajských soupravách.

0/0
12.3.2016 10:44

A78n90t69o13n29i86n 23K16a49d49l54c47e24k 9712859911206

Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.

0/−2
11.3.2016 17:45

J30a35n 56K30o59b55ě54r30s32k51ý 1780196551863

To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.

+8/0
11.3.2016 17:35

V46á98c81l54a18v 74K52a90m96í19r 9732637751586

Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr

+7/−2
11.3.2016 16:01

J57a65n 17S70ů43r14a 4955683383382

Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.

+3/−1
11.3.2016 17:07

D32a46v48i79d 77P18e14c59a 1625124551646

K tomu se připojuju, ale v tomto resortu je bolševik silně usazen.

0/0
11.3.2016 17:14

R68o63m21a48n 28J32e25s82c66h82k95e 9968645257795

V jihomoravském kraji se zrušilo mnoho tratí. Pohořelice, Židlochovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Mutěnice - Kyjov, Křenovice - Vyškov, Chornice. V celé republice asi 100 tratí. Dalších 1000 vleček se zrušilo. To je ten pokrok. Je to ostuda státu.

Také mne vadí špatná nástupiště na hlavním koridoru. Opraví to někdo ?

Holt naši páni si vozí zadky v limuzínách.

0/0
13.3.2016 6:49

I44v15a59n 27H17o69l58a18s 5687937748827

> dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách

Prozradím ti sladké tajemství - on si za to ježdění nechává platit, takže nevýdělečné nejsou. Zkus pochopit alespoň tohle, než zase něco napíšeš!!

0/−1
11.3.2016 17:48

R92o58m20a60n 30J93e87s12c95h31k25e 9808795857715

Paštikář ani Jančura nemá soupravu navíc. Když mu klekne, tak má problém.

S čím by tam jezdil ?

+1/0
12.3.2016 17:34

J55a36n 49J83e64m96e72l98k10a 1455930

Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.

Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..

Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..

Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)

Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.

Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.

Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)

Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.

+2/−1
11.3.2016 14:43

V84a15c60l93a26v 73H45a38j66e71k 3166619129

Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.

0/0
11.3.2016 14:52

I18v62a28n 57H29o33l78a41s 5457247328687

Kolize se správou tratí bývaly i v době unitární tuzemské železnice a centrálního řízení. A pokud jde o fungování na krajské úrovni, tak IDS JmK je jasným důkazem, jaké přínosy pro kraj i cestující to může mít (takže pokud to někde funguje podstatně hůř, tak to patrně nebude v principu převodem kompetencí na kraje - ono se holt na té krajské úrovni dá lépe posoudit, jak celý systém sladit a i stížnosti cestujících se řeší poměrně blízko).

+1/0
11.3.2016 14:59

J84a39n 76J19e93m58e74l65k45a 1875360

Pro mně je mnohem lepší všude v ČR mít jeden standard, vím jaké jízdné s jakými podmínkami, jakými službami. Než 14 systémů, 14 jízdných a spol. Pro domácí na měsíční kupón vyhodné, pro ostatní ne. Pokud si chtěly kraje udělat své integrované jízdné, nikdo jim nebránil. Stačilo dát slevy na mhd k lístku vlaku, uznat tr10 do autobusů a spol.

+2/0
12.3.2016 19:17

I17v79a57n 78H51o23l23a65s 5927337408317

Například IDS JmK už řadu let dokazuje, že takové řešení je pro drtivou většinu cestujících výhodnější (a pro kraj taky). Holt kraj vždycky dokáže odhadnout lépe, než ministerstvo, které linky a které spoje jsou nejvíc potřeba, výhody společného tarifu (včetně železniční dopravy) atd. atd.

A pokud jde o "kolizi via SŽDC", tak ta bývala v různých formách i v době unitární železnice centrálně řízené, a to i ve věcech docela zásadních (například umístění hlavního nádraží v Brně). Naopak kraje si dokážou často lépe došlápnout třeba na dobu výluk a fungování NAD, než to fungovalo v rámci jediné firmy.

0/0
11.3.2016 15:07

I46v49a53n 74H30o13l58a69s 5817917198867

Zajímavé, když jsem to napsal poprvé, tak se to dlouho nezobrazovalo,, tak jsem to napsal jinými slovy ještě jednou - a nejednou je to tady dvakrát :-D

0/0
11.3.2016 15:08

I96v35a44n 17H96o49l26a23s 5807547488107

> Železnice není krajská. Je mezikrajská

Však taky mezikrajské vlaky neobjednávají kraje, ale MD. Akorát jde o to, OD koho je budou objednávat - to na funkčnost či nefunkčnost mezikrajské dopravy nemusí mít žádný negativní vliv.

> Krajské jízdné je často vyšší než ČD

Ano?? A kde?? Co já vím, tak je naopak většinou levnější tarif příslušného IDS, proto jej taky po určitém období sporů nyní i pokladní ČD povinně nabízejí přednostně (a navíc má i další výhody v tom, že lze jízdenku uplatnit i na další dopravu).

Atd. atd. nebudu rozebírat tvrzení za druhým. . Většina "argumentů" není objektivní (někde jsou vyložené lží) a cítím za nimi osobní vazbu na ČD. .

0/−2
11.3.2016 14:56

J49a80n 65J28e78m31e97l37k62a 1915360

Praha? Moravskoslezský kraj?

0/0
11.3.2016 15:11

Z65b28y37n70ě16k 74P16o44p97o91v59s52k17ý 9156258257763

Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?8-o

0/0
11.3.2016 14:12

V20l58a75d96i49m13í93r 64F84i79b48i83g63e55r 5934691691264

Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně

+1/−1
11.3.2016 13:27

I79v36a42n 50H17o46l55a55s 5497967738597

A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??

+1/0
11.3.2016 13:29

M12i62c53h87a78l 86P93a86l62e34č72e84k 2361358322794

Dokud si dopravci nebudou uznávat jízdenky, nebude to pro cestující výhodné nikdy

+3/−1
11.3.2016 13:31

I52v96a88n 82H90o35l88a81s 5357137228297

Není pravda - záleží na konkrétních cestujících, odkud kam, jak často, jak pravidelně. Samozřejmě, že jednotný tarif, o kterém se taky diskutuje, je pro cestujícího výhodnější, ale tvrdit, že bez něj to pro (žádné) cestující být výhodnější nemůže, je kec.

0/−2
11.3.2016 13:35

R51o98m16a29n 15S82t26o93n94e84k 1679983829171

Tak tohle nezaleži na dopravci ale na objednatelovi dopravy ktery nastavuje podminky

+2/0
11.3.2016 14:15

J90a16n 50J16e24m83e65l13k58a 1605230

Pro cestující dost pravděpodobně nikoliv s nejnižší cenou z okolních zemí široko-daleko.

0/0
11.3.2016 18:45

R82a33d22i79m 28Š83o66l66c 1525875565144

Když to tak čtu, tak nejsem s to pochopit, proč vám v Železničáři daly ČD celou dvoustranu...

+1/−1
11.3.2016 13:12

I66v12a20n 41H36o94l83a96s 5167757988287

Že by proto, že si ji zaplatili (či barterově kompenzovali reklamou)?? Určitě ne proto, aby nechali bez reakce další tunel ČSSD pro ČD.

0/0
11.3.2016 13:29

J48a75n 20S28ů55r26a 4925473913462

:-)kontroluji výpis z účtu a od ČD stále nějak nic nepřišlo. Jen dnes odešlo 440 Kč za lístky do Brna. O barteru tedy nic nevím:-)

+2/0
11.3.2016 15:02

I80v69a45n 75H21o28l11a56s 5937607868497

́Pardón, to byla řeč o autorské dvojstraně?? Tak pak samozřejmě beru zpět, myslel jsem, že je míněna reklamní dvojstrana MFDnes :-).

0/0
11.3.2016 15:10

P47e95t82r 57V69i29n60a53ř 6473833143737

Odříznout Česká dráhy od státních peněz a nechat je hospodařit se svým. Třeba konečně pochopí, že nechceme jezdit podle tak nějak přibližných jízdních řádů a navíc jako dobytek v plesnivých vlacích!

+1/−16
11.3.2016 13:05

I14v18a64n 20H50o59l49a63s 5667857428737

> nechat je hospodařit se svým.

Blábol. On si totiž kraje a stát ty vlaky OBJEDNÁVAJÍ. A kdo objednává, taky platí - čili většinu peněz od státu nedostávají ČD jako "dárek", ale jako úhradu objednané služby.

To ovšem nijak nebrání tomu, aby ty výkony byly regulérně soutěženy a vybrán byl případně i jiný dopravce.

+4/0
11.3.2016 13:09

M64i24c76h81a50l 21P25a21l78e10č79e36k 2691848952414

Úplně mimo

+5/0
11.3.2016 13:32

M92a54r62e76k 94V41y67m55a17z60a95l 5538956292620

Které prášky pravidelně berete pane Vinař?;-D Takový výplod.....

+1/−1
12.3.2016 19:11

P15e31t28r 42V92i46n19a42ř 6313713343727

Aa, soudruh odborar ma opět směnu..

0/−1
14.3.2016 9:47

V33í80t 94K34o53u27b56a 6196140194468

A to jsou další peníze ze spotřebních daní z paliva a cigaret, které nejdou do zdravotnictví a do silnic, ale do něčeho jiného, aby se ucpala ústa armádě zaměstnanců velké státní firmy. A je jedno, jestli je to česká pošta, nebo české dráhy, nebo České aerolinie

+1/−2
11.3.2016 12:51

R96o68m68a31n 53J67e28s90c25h94k58e 9188365917595

Zdravotnictví si lidé platí a ne málo. Stále se jim zvyšují platy a stále mají málo.

A to že se dává na železnici je nutnost. Na silnice se všichni lidé nelezou.

0/0
13.3.2016 17:12

D32a60v32i90d 51P32e18c85a 1605824161776

I když přeju všem dopravcům včetně Česlých drah, tak pokud se nebude soutěžit, tak se zakonzervujeme v takovém tom stavu "buďme rádi, že něco jede". A to je škoda. Proč by o peníze daňového poplatníka nemohly soutěžit všichni? Co jiného je přinutí zlepšovat se a zlevnit?

+4/0
11.3.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.