Diskuze
Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám
Děkujeme za pochopení.
V55l87a33d26i41m98í76r 89Š43t41ě58r17b52a
Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.
Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.
N73i81k61o32l46a88j 24M45a88l19í32k
Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.
Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.
P77e69t97r 84K78l95a80u64d17a
Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.
J69a25n 13K91o64b60ě87r19s34k81ý
A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.
J44i80ř77í 61P66r78ů11š32a
Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.
Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.
J26a63n 86S66ů37r94a
Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.
A51n38t82o75n96i81n 36K64a34d16l75c72e15k
Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.
J40a38n 63K56o79b97ě33r11s35k10ý
To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.
V18á40c15l77a72v 64K10a30m12í86r
Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr
J18a49n 35S77ů21r22a
Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.
J52a54n 79J56e71m84e92l72k70a
Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.
Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..
Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..
Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)
Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.
Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.
Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)
Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.
V93a62c17l16a68v 14H92a26j38e73k
Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.
Z45b90y13n63ě98k 33P84o72p85o96v89s12k84ý
Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?
V44l67a55d78i31m78í37r 32F46i42b17i78g12e92r
Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně
I24v43a82n 24H33o96l14a75s
A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??
Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?
V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by...
Zlato místo bankomatu. Američané berou útokem zastavárny a zbavují se ho
Vysoká cena zlata je pro mnohé jeho majitele jasným signálem, že právě nazrál čas jeho zpeněžení....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Za zmizení 12 miliard dolarů trest smrti. Vietnam potrestal historický podvod
Za největší bankovní podvod ve vietnamské historii padl ten nejpřísnější trest. Rozsudek smrti si u...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
Každý je vítěz. Hra pomáhá nakrmit chudé Bangladéšany a baví sociální sítě
Obyvatele Bangladéše trápí vysoké ceny potravin, které si kvůli inflaci nemohou dovolit. Přesto...
Letiště v Česku odbavila o třetinu víc pasažérů. Většinu z nich z Ruzyně
Letiště v Česku loni odbavila téměř 15 milionů cestujících, meziročně zhruba o 29 procent více, ale...
Za zájezd jen čtvrtinu předem, navrhuje EU. Cestovky s tím mají problém
Premium Předem zaplaťte jen 25 procent a doplatek až čtyři týdny před odjezdem na dovolenou. Takový návrh...
Brusel vyčlenil půl miliardy eur na výroby munice, do Česka jdou tři procenta
Dva české podniky uspěly v konkurenci evropských obranných firem, které se ucházely o finanční...