Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát pošle krajům na železnice miliardy, většina asi půjde Českým drahám

Kraje získaly jistotu, že jim stát do roku 2034 pošle na regionální železnice až 135 miliard korun. Většinu prostředků zřejmě dostanou České dráhy, schválený vládní materiál totiž neobsahuje podmínku, aby kraje musely dopravce soutěžit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V63l55a37d22i56m36í91r 23Š33t98ě16r25b93a 2322651912137

Stačí se podívat na to, kdo vysoutěžil úsek Karlovy Vary - Mariánské Lázně. Sliby, s čím bude jezdit.

Po vítězství v soutěži ale jezdil se starými šunkami. Není-liž pravda.;-)

+3/0
12.3.2016 0:13

N81i14k60o60l16a74j 71M85a12l47í87k 5434143730751

Kdyby raději pan Sůra radši bojoval za to, aby se před soutěží vyřešila tarifní integrace a každý dopravce by pak vstupem do soutěže s tímto souhlasil.

Ale pan Sůra bojuje za soutěže, které běžným cestujícím mohou přinést víc komplikací než užitku.

+2/0
11.3.2016 21:35

I59v66a80n 98H47o47l54a20s 5127547318977

Není pravda.

0/−3
11.3.2016 22:52

N72i95k19o71l76a11j 41M84a75l61í64k 5574793650361

Proč? Jinak je vás komentář zbytečný...

+2/0
11.3.2016 23:04

P53e88t13r 78K28l35a39u65d37a 5518660534650

Ano v Bavorsku, ale vlastně ve všech spolkových zemích funguje jednotný tarif pro železniční dopravce, a nejenom že jedete na jízdenku pro jednotlivou jízdu v podstatě čím chcete, ale platí tu i jízdenky dopravních svazů a zemské a celostátní jízdenky. Na druhou stranu nečekejte tu ve všech vlacích super komfort. Nefunkční chemické WC není vyjímkou, setkal jsem se s nefunkční klimatizací (ve 40°C, 4 hodiny cesty, neotvíratelná okna, fakt super), páteční a sobotní večerní vlaky s cestujícími, kteří jedou z různých zábav, oslav a festů, bývají plné odpadků a samozřejmě i tady jsou zpoždění. Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají. Při minimálně hodinovém taktu na většině tratí to problém není, ale pokud jeden z návazných dalších vlaků je ten den poslední, pak je to komplikace.

+9/0
11.3.2016 18:03

J36a92n 58K15o83b76ě97r88s92k74ý 1210426711873

A ten jednotný tarif u nás přesně chybí. Jediný IDS který pokrývá celý kraj je asi jen IDS JMK.

+2/0
11.3.2016 18:08

V10a97c12l33a29v 81H20a10j31e97k 3746129729

myslím, že jsou i další, IDOL, ODIS krom některých MHD i DÚK,

+1/0
11.3.2016 19:29

P42e40t80r 30B20e56z75s58t81a13r58o72s12t66i 2469596233911

Iredo dokonce pokrývá dva kraje a všechny spoje OS, SP, R, všechny linkové busy a více jak půlku komerčních...

+1/0
11.3.2016 22:39

V46a56c46l39a67v 34H27a46j71e54k 3356709599

ale bez MHD v Hradci a také tam ještě funguje VYDIS

0/0
11.3.2016 22:50

P39e81t13r 64B58e21z54s11t84a95r39o27s93t53i 2599266253721

Bez MHD v Hradci, Pardubicích a Trutnově, ostatní MHD ano...

0/0
11.3.2016 22:52

J50a18n 15J38e55m36e12l71k56a 1125720

Odis pouze podlézá měsíčním uživatelům, jinak je předražený. Autobusy jsou dražší než ČD.

0/0
12.3.2016 14:23

I84v30a32n 20H52o28l90a98s 5117877478687

>Jednou z nevýhod různých dopravců je i to, že vlaky na sebe při zpoždění nečekají

Nemusí to tak být, pokud existuje nadřazený dispečink, který v případě mimořádnosti (zpoždění) rozhodne, jak se situace bude řešit.

+3/0
11.3.2016 19:24

J90i60ř59í 16P22r72ů80š67a 7305552815849

Kde je psáno že kraje nevypíší výběrové řízení, kde je napsáno že dál budu vlaky provozovat ČD. To že si to pan autor myslí a neznamená že názor krajů.

Pro kraje je tento závazek státu důležitý, protože když vypíše výběrové řízení tak má jistotu že pak bude mít z čeho vysoutěženého dopravce platit a dopravce má jistotu za odvedené služby dostane zaplaceno.Ještě takový detail,díky jistotě smlouvy na deset a více let bude moci na leasing pořídit nová vozidla.

+5/0
11.3.2016 17:48

J62a53n 11S35ů76r62a 4855643513372

Přesně tyhle pohádky jsme slyšeli v roce 2009 při podpisu memoranda. Kraje mohou soutěžit. Realita?Liberecký kraj se začal soutěžit před memorandem, Jihočeský pár tratí loni. Kraje nechtějí soutěžit, je to moc práce a zdroje přeci jsou. Jinak soutěže se dělají běžně na 10-15 let, takže jistota pro leasingovku jak vyšitá.

+2/−1
11.3.2016 21:08

J98a74n 17J16e51m34e68l27k23a 1845120

A k čemu na 15 let, polovina jedné pracovní generace, když stejně budou jen jezdit na krajských soupravách.

0/0
12.3.2016 10:44

A48n24t76o94n29i89n 98K74a44d52l38c48e46k 9562979271646

Sama absurdita je primo v nadpise. Vlaky v CR budou proto vzdy podprumer.

0/−2
11.3.2016 17:45

J32a48n 11K82o26b63ě61r84s97k15ý 1310556981133

To Bavorsko je hezký příklad, ale není tam u toho poznámka že tam funguje jednotný tarif a tedy cestující změnu dopravce pozná jen podle loga. Tohle v Česku zatím krom IDS JMK a pár dalších vyjímek moc nefunguje.

+8/0
11.3.2016 17:35

V41á96c82l24a39v 33K40a56m71í86r 9892167841696

Pan Sůra by zřejmě byl nejradši,kdyby se platilo jen soukromníkům (ti na to,aby provozovali tolik spojů nemají vlaky,ale to je asi jedno,že... ) a dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách je systematicky očerňován novinářem placeným od Tlučhuby a Paštikáře...Supr

+7/−2
11.3.2016 16:01

J36a70n 58S52ů17r13a 4945743823292

Pan Sůra by chtěl, aby se dopravní výkony soutěžily. Jestli vyhraje Pepa nebo Pavel mi je úplně jedno. Jinak jak jistě víte, nové vozy se taky kupují, v současném OPD je na ně dost peněz a bude.

+3/−1
11.3.2016 17:07

D31a60v25i20d 31P83e77c28a 1455494951506

K tomu se připojuju, ale v tomto resortu je bolševik silně usazen.

0/0
11.3.2016 17:14

R62o42m68a92n 34J74e75s24c91h19k77e 9908575377565

V jihomoravském kraji se zrušilo mnoho tratí. Pohořelice, Židlochovice, Ždánice, Koryčany, Oslavany, Mutěnice - Kyjov, Křenovice - Vyškov, Chornice. V celé republice asi 100 tratí. Dalších 1000 vleček se zrušilo. To je ten pokrok. Je to ostuda státu.

Také mne vadí špatná nástupiště na hlavním koridoru. Opraví to někdo ?

Holt naši páni si vozí zadky v limuzínách.

0/0
13.3.2016 6:49

I77v48a94n 17H66o24l62a91s 5787177308357

> dopravce,který jediný jezdí i na nevýdělečných trasách

Prozradím ti sladké tajemství - on si za to ježdění nechává platit, takže nevýdělečné nejsou. Zkus pochopit alespoň tohle, než zase něco napíšeš!!

0/−1
11.3.2016 17:48

R87o18m70a70n 45J72e84s17c25h83k24e 9788295977675

Paštikář ani Jančura nemá soupravu navíc. Když mu klekne, tak má problém.

S čím by tam jezdil ?

+1/0
12.3.2016 17:34

J36a22n 81J34e61m93e37l98k79a 1495410

Já za tím vidím zase něco jiného než soutěžáři.

Převod pravomocí na kraje (regionální politika velkých měst - Oupnkárd, provize z jízdenek a spol) a nyní odbourání posledního uzávěru - že nemusí objednávat od ČD, v jednotném standartu ČD a nemají na to vliv a není prostor pro jejich "zájmy". Budou mít další managementy, na starost nákup souprav, servisní smlouvy, jízdní řády, soutěže operátorů. No potěš. Je to úspora? Z výsledků jimi řízených mhd..

Železnice není krajská. Je mezikrajská. Pak končí vlaky s hranicí kraje, i když to nemá žádný logický význam. Vlaky končící v Suchdolu, Strakonicích..

Krajské jízdné je často vyšší než ČD. Autobusoví operátoři budou mít asi radost, že jim odpadne levnější konkurent, ceny budou vyrovnány. :-)

Mělo být jednoznačně placení krajům do roku 34 podmíněno uznáním státního tarifu. TR10 a in25, in20, IN100.

Naprostá nevypočitatelnost soutěží. Stát má vlaky, firmu, která si napůjčovala 40 mld na soupravy pro celou síť a nikdo neví, kolik procent trhu jí padne. Stát nebude mít vliv na to, zda jeho firma bude mít co dělat. Rozhodovat budou krajští politici.

Je bude zajímat věc z pohledu případně jejich peněženky. (dotace spadnou z nebe, viz Chomutov a trolejbusy)

Viz jihočeský kraj, teď se jim tam dostaví koridor, návazné tratě na Šumavu by mohly fungovat a na jeden doklad. Ale šup, velká část tratí zprivatizováno na dlouho dobu (operátor).. Soupravy ČD si třeba sešrotujte. To je úspora daňového poplatníka? Podle mě diskriminační podmínka na 100 km/h jasně mířená proti ČD a 81x. Do železnice jdou nějaké pevné peníze. Je to fér, že si jeden kraj vydupe soutěžemi nové soupravy, ostatní ne. Je úspora a efektivní přes dotaci přikovat soupravu na konkrétní jednu trat? Ušetří se sardinkovou soupravou, která má nižší poplatky za cestu? Loko vs souprava.. (Státní organizace ČD platí ze státní dotace státní organizaci SŽDC,tedy stát - státu, takže ne, jen za elektřinu ) V dotaci ČD jsou možná nádraží - otevřená nádraží, ne budky.

+2/−1
11.3.2016 14:43

V39a36c98l50a89v 84H13a49j87e16k 3316489429

Až cca do roku 2003 hradilo celou železniční dopravu MD. pan ministr Peltrám pak přesvědčil kraje aby si na svá bedra vzali regonálku tak jako mají i linkové busy. Očekávaly se v tom určité přínosy v lepší koordinaci vlakové a autobusové dopravy a potenciální úspory. Někde s to povedlo, někde méně, asi záleží na lidech a na místních podmínkách. Je fakt že jsou s tím v kolizi ještě zájmy státu prosazované správcem tratí, tedy SŽDC. Někde si z toho udělali krajští lídři lobby.

0/0
11.3.2016 14:52

I27v72a29n 40H93o33l26a87s 5687567368797

Kolize se správou tratí bývaly i v době unitární tuzemské železnice a centrálního řízení. A pokud jde o fungování na krajské úrovni, tak IDS JmK je jasným důkazem, jaké přínosy pro kraj i cestující to může mít (takže pokud to někde funguje podstatně hůř, tak to patrně nebude v principu převodem kompetencí na kraje - ono se holt na té krajské úrovni dá lépe posoudit, jak celý systém sladit a i stížnosti cestujících se řeší poměrně blízko).

+1/0
11.3.2016 14:59

J95a82n 67J40e60m18e89l30k13a 1435580

Pro mně je mnohem lepší všude v ČR mít jeden standard, vím jaké jízdné s jakými podmínkami, jakými službami. Než 14 systémů, 14 jízdných a spol. Pro domácí na měsíční kupón vyhodné, pro ostatní ne. Pokud si chtěly kraje udělat své integrované jízdné, nikdo jim nebránil. Stačilo dát slevy na mhd k lístku vlaku, uznat tr10 do autobusů a spol.

+2/0
12.3.2016 19:17

I17v74a92n 38H74o78l19a60s 5147727498167

Například IDS JmK už řadu let dokazuje, že takové řešení je pro drtivou většinu cestujících výhodnější (a pro kraj taky). Holt kraj vždycky dokáže odhadnout lépe, než ministerstvo, které linky a které spoje jsou nejvíc potřeba, výhody společného tarifu (včetně železniční dopravy) atd. atd.

A pokud jde o "kolizi via SŽDC", tak ta bývala v různých formách i v době unitární železnice centrálně řízené, a to i ve věcech docela zásadních (například umístění hlavního nádraží v Brně). Naopak kraje si dokážou často lépe došlápnout třeba na dobu výluk a fungování NAD, než to fungovalo v rámci jediné firmy.

0/0
11.3.2016 15:07

I88v73a95n 15H55o33l52a70s 5787727708927

Zajímavé, když jsem to napsal poprvé, tak se to dlouho nezobrazovalo,, tak jsem to napsal jinými slovy ještě jednou - a nejednou je to tady dvakrát :-D

0/0
11.3.2016 15:08

I12v45a18n 37H96o40l27a38s 5827237218657

> Železnice není krajská. Je mezikrajská

Však taky mezikrajské vlaky neobjednávají kraje, ale MD. Akorát jde o to, OD koho je budou objednávat - to na funkčnost či nefunkčnost mezikrajské dopravy nemusí mít žádný negativní vliv.

> Krajské jízdné je často vyšší než ČD

Ano?? A kde?? Co já vím, tak je naopak většinou levnější tarif příslušného IDS, proto jej taky po určitém období sporů nyní i pokladní ČD povinně nabízejí přednostně (a navíc má i další výhody v tom, že lze jízdenku uplatnit i na další dopravu).

Atd. atd. nebudu rozebírat tvrzení za druhým. . Většina "argumentů" není objektivní (někde jsou vyložené lží) a cítím za nimi osobní vazbu na ČD. .

0/−2
11.3.2016 14:56

J10a94n 50J19e58m94e31l16k56a 1755780

Praha? Moravskoslezský kraj?

0/0
11.3.2016 15:11

Z66b63y13n44ě96k 60P72o78p44o14v98s36k39ý 9696818627733

Není to ten samý Emanuel Šíp, co byl kdysi gen.ředitel ČD, a coby zemědělský expert pohnojil co mohl?8-o

0/0
11.3.2016 14:12

V55l20a33d74i61m40í14r 60F81i43b21i83g50e63r 5464351651514

Do roku 2034 to vychází cca na 7,5 ročně, to zas za celoroční provoz vlaků není tak hrozné. Jezdí tisíce spojů denně

+1/−1
11.3.2016 13:27

I73v93a95n 30H77o20l43a76s 5607117688217

A opravdu by ani část z toho jiný dopravce neodjezdil pro stát a cestující výhodněji??

+1/0
11.3.2016 13:29

M48i76c42h57a60l 45P52a14l14e33č97e82k 2241268602944

Dokud si dopravci nebudou uznávat jízdenky, nebude to pro cestující výhodné nikdy

+3/−1
11.3.2016 13:31

I92v49a62n 10H73o28l17a67s 5767347418227

Není pravda - záleží na konkrétních cestujících, odkud kam, jak často, jak pravidelně. Samozřejmě, že jednotný tarif, o kterém se taky diskutuje, je pro cestujícího výhodnější, ale tvrdit, že bez něj to pro (žádné) cestující být výhodnější nemůže, je kec.

0/−2
11.3.2016 13:35

R40o83m78a13n 90S70t94o44n50e92k 1139103829601

Tak tohle nezaleži na dopravci ale na objednatelovi dopravy ktery nastavuje podminky

+2/0
11.3.2016 14:15

J46a50n 95J22e16m61e59l48k83a 1215480

Pro cestující dost pravděpodobně nikoliv s nejnižší cenou z okolních zemí široko-daleko.

0/0
11.3.2016 18:45

R68a47d30i68m 73Š80o35l14c 1395725295534

Když to tak čtu, tak nejsem s to pochopit, proč vám v Železničáři daly ČD celou dvoustranu...

+1/−1
11.3.2016 13:12

I94v91a52n 31H25o53l10a46s 5617267228807

Že by proto, že si ji zaplatili (či barterově kompenzovali reklamou)?? Určitě ne proto, aby nechali bez reakce další tunel ČSSD pro ČD.

0/0
11.3.2016 13:29

J66a71n 63S28ů79r62a 4915103673642

:-)kontroluji výpis z účtu a od ČD stále nějak nic nepřišlo. Jen dnes odešlo 440 Kč za lístky do Brna. O barteru tedy nic nevím:-)

+2/0
11.3.2016 15:02

I32v33a74n 75H76o22l76a95s 5527877268957

́Pardón, to byla řeč o autorské dvojstraně?? Tak pak samozřejmě beru zpět, myslel jsem, že je míněna reklamní dvojstrana MFDnes :-).

0/0
11.3.2016 15:10

P10e30t62r 40V43i93n83a74ř 6853513343487

Odříznout Česká dráhy od státních peněz a nechat je hospodařit se svým. Třeba konečně pochopí, že nechceme jezdit podle tak nějak přibližných jízdních řádů a navíc jako dobytek v plesnivých vlacích!

+1/−16
11.3.2016 13:05

I11v11a26n 16H33o76l80a29s 5857407688297

> nechat je hospodařit se svým.

Blábol. On si totiž kraje a stát ty vlaky OBJEDNÁVAJÍ. A kdo objednává, taky platí - čili většinu peněz od státu nedostávají ČD jako "dárek", ale jako úhradu objednané služby.

To ovšem nijak nebrání tomu, aby ty výkony byly regulérně soutěženy a vybrán byl případně i jiný dopravce.

+4/0
11.3.2016 13:09

M55i49c75h86a68l 64P73a33l63e70č70e42k 2651498292964

Úplně mimo

+5/0
11.3.2016 13:32

M25a91r77e79k 97V35y73m75a94z69a71l 5748176962200

Které prášky pravidelně berete pane Vinař?;-D Takový výplod.....

+1/−1
12.3.2016 19:11

P69e60t43r 83V92i28n95a16ř 6313773113837

Aa, soudruh odborar ma opět směnu..

0/−1
14.3.2016 9:47

V40í39t 83K50o83u57b82a 6136920624888

A to jsou další peníze ze spotřebních daní z paliva a cigaret, které nejdou do zdravotnictví a do silnic, ale do něčeho jiného, aby se ucpala ústa armádě zaměstnanců velké státní firmy. A je jedno, jestli je to česká pošta, nebo české dráhy, nebo České aerolinie

+1/−2
11.3.2016 12:51

R30o30m75a10n 91J97e91s97c26h66k59e 9118815327655

Zdravotnictví si lidé platí a ne málo. Stále se jim zvyšují platy a stále mají málo.

A to že se dává na železnici je nutnost. Na silnice se všichni lidé nelezou.

0/0
13.3.2016 17:12

D36a78v29i85d 56P12e96c51a 1435464211296

I když přeju všem dopravcům včetně Česlých drah, tak pokud se nebude soutěžit, tak se zakonzervujeme v takovém tom stavu "buďme rádi, že něco jede". A to je škoda. Proč by o peníze daňového poplatníka nemohly soutěžit všichni? Co jiného je přinutí zlepšovat se a zlevnit?

+4/0
11.3.2016 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.