Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie testuje největší trajekt na světě, pojme 6 tisíc cestujících

Největší výletní loď světa poprvé vyplula. Zkušebně brázdí pobřežní vody západního pobřeží Francie. Harmony of the Seas váží 120 tisíc tun a jeho délka je o 50 metrů větší než výška Eiffelovy věže. Celkem pojme šest tisíc cestujících a dva tisíce členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M35i94c45h35a85l 40M79i64l92l44e70r 9836622549702

s manzelkou obcas nejaky lodni zajezd absolvujeme. Bavi nas to. Zasadne se vyhybame vetsim lodim, nejlepe nam vyhovuji lodi bei vocko do 100 000 tun a 2100 pasazeru. Omezeni poctu pasazeru znamena, ze dostat se na pevninu v pristavech obvykle netrva prilis dlouho.

Oproti kolosum je sice mensi pocet atrakci, ale nas nijak nelakaji vychytavky jako horolezecke steny, megaskluzavky a kluziste. Pocet restauraci atd a duty-free obchodu je na stredne velke lodi sice mensi, nez na kolosech, ale co se nakupu tyce, radsi je delame v destinacich.

Vzhledem ke kvalite a velkemu vyberu jidel, 5 restauraci (hlavni restaurace i bufetova nabizi jine menu kazdy obed a veceri), 4 kavarny a rada baru na lodich spolecnosti Princess s celorocni bazi v Australii, nam na ty 2 tydny uplne staci. Kdyz chceme neco jineho, dalsi lodi sem zajizdeji na sezonu, nebo absolvujeme zajezd v jine casti sveta.

Pro nas jsou nejdulezitejsi destinace, ktere lod navstevuje. Skepticti diskuteri, kteri dosud nic takoveho neokusili, si predstavuji zajezdni lod podle toho, co znaji kolem sebe - sidliste a podle toho plivou na nezname. Kdo to lepe zna vi, ze se jedna o plovouci hotel-resort. Vyhoda oproti klasickemu resortu je samozrejme v presunu z pristavu do pristavu a to nam dava mnozstvi alternativ co kde videt nebo okusit, bud s organizovanou turou, nebo samostatne. Nekdy kazdy den jiny pristav/ i jina zeme, pak na odpocinek par "sea days", dni stravenych v presunu ke vzdalenejsimu pristavu.

To znasobuje moznosti, jak dovolenou stravit. Nekdo je i v plovoucim resortu nejradsi u bazenu, baru a na balkone sve kajuty, ale vetsina pasazeru se zucastni ruznych palubnich aktivit, zabavnych poradu a v pristavech exkurzi a vyletu.

Vseobecne receno, nejradsi kombinujeme lodni zajezdy s pozdejsimi leteckymi navstevami mist, kde se nam na lodi nejvic libilo a hlubsimi poznanimi techto destinaci.

Jak jsem rekl drive, kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy. Je hloupe ofrnovat se nad dovolenymi nekoho jineho.

+3/0
16.3.2016 5:53

M83i94c25h69a10l 90M36i52l69l44e40r 9866822839302

pane redaktore, trajekt je lod slouzici k preprave osob, aut a nakladnich aut z A do B.

Harmony of the Seas podobne jako ostatni lodi ve flotile Royal Caribbean a dalsich lodnich spolecnosti teto skupiny (Celebrity Cruises, Princess Cruises, P&O, Holland America, Norwegian, Costa Crociere atd atd) jsou zajezdni lodi na okruzni cesty kterym se anglicky rika CRUISES, s radou pul az 2 dennich zastavek v pristavech. Tudiz se jedna o CRUISE SHIP.

Na nich se travi dovolena a zadna auta nebo nakladaky neprevazeji. Obvykla delka cest takovymi lodmi neni par hodin, pripadne az 2 dny jako u trajektu, ale obvykle 7 az 110 dni (cesta kolem sveta).

+1/0
16.3.2016 4:38

M64i71c38h98a91l 94M46i56l21l76e21r 9866352309632

oprava osloveni: pani redaktorko.

(Ze zvyku zasadne pisi pane redaktore)

0/0
16.3.2016 4:48

L43u58d69ě84k 41F69u70x18a 9366930984527

Existuje opravdu Stanislav Říha? Je to skutečný člověk, nebo jen nějaký automat na mínusy bez mozku a názoru?

0/0
16.3.2016 3:31

J75o90s55e52f 96L79a72n79z 8975551624628

Milá redakce , co to zaměstnáváte za spisovatele? I když jsou na tom s vědomostmi bídně , snad by si -pokud nevědí- mohili zjistit základní pojmy než něco napíší! Trajekt je něco úplně jiného než tato loď. A to jsem netušil , že máme novou měrovou soustavu (jedn.délky - 1 Eiffelovka).....Rv

+3/0
16.3.2016 0:23
Foto

M74a47r48t14i91n 87K13o10k31e15š 3108804261960

Největší trajekt, co se týče kapacity, je stále Ulysses, pendlující mezi Dublin-Holyhead.

+2/0
15.3.2016 6:49

O52l59d92ř63i11c15h 91J52a69n65e64č34e24k 8179626503641

proboha opravte aspoň ten titulek!!! ;-(Rv [blijící smajlík]!!

+5/0
14.3.2016 14:50

M86i94r17o20s92l31a66v 25M48e90d 3974306

Jediný rozdíl mezi tímto a obrovským panelákem je v tom, že tohle se může potopit.

+1/0
14.3.2016 14:39

O69l89d73ř35i98c37h 23J85a44n53e57č69e31k 8769816483671

ne, tohle se narozdíl od paneláku může přemísťovat - a o to tu jde ;-)

+5/0
14.3.2016 14:51

M72i95r47o80s50l22a85v 19M85e58d 3374366

Mě by do toho nikdo nedostal tak jako tak.

0/0
15.3.2016 18:26

M47i62c24h93a32l 10M75i90l97l25e79r 9496642299432

kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy

0/0
16.3.2016 4:27

T46o46m87a26s 49B27e57l74e93c 4595494292762

;-DFrantici jsou velice mazani lide. Uz se pripravuji, az v zemi zavladne pravo Sharia tak skoci na lod a presidlise do Syrie. Francije zustane okupantum bez vzdelani.

Chytri lide ty Frantici.

+2/−2
14.3.2016 14:25

M87i26c22h77a84l 58M95i89l43l75e98r 9766162579682

ty jsi predevsim diky sve neznalosti situace skocil na lep panu redaktorovi a mas zaoceanskou vyletni lod postavenou na traveni dovolenych za trajekt, ktery prevazi lidi a auta/ nakladaky;-D

0/0
16.3.2016 4:29

M57i26r97o25s30l78a48v 71U97r42b86a18n 1896877291439

Nic pro me..radeji chalupa s par prateli, nez takova pompeznost s 8 tisici..

+1/−1
14.3.2016 10:46

O81l80d97ř12i81c12h 11J63a16n32e52č13e70k 8889496433691

a já zase raději vyrazím pěšky se stanem do hor.

ale je dost lidí, kteří toto milují, tak jim to neberte - a buďte rád, že oni na venkov na chalupu nechtějí, to by pak totiž byly hodně nedostatkové ;-)

+1/0
14.3.2016 14:52

M87i26r77o61s33l97a97v 49U53r24b45a96n 1496167121249

R^

+1/0
14.3.2016 19:28

J41o26s95e17f 54T86i55k24v44a19r96t 2350444110

Autor si trochu plete pojmy s dojmy ;-D

+4/0
14.3.2016 10:38

J18a92n 53C48e11p70e50k 1814576810

Nikoliv. Autor je zřejmě majitelem známého Zemanova nafukovacího člunu na cachtání na kačáku. A proto je tím pravým znalcem na plavidla všeho druhu. Zvykejme si, lepší to asi nebude, iDnes. :-/

+3/0
14.3.2016 10:45

Z98d62e37n86e65k 65B65e26d50n88a39r 7717526357249

Myslíte si , že babiš opravdu Martině Rasch za podobné články platí? To mi přijde fascinující.

Považuji za pěkné, že idnes má délkovou jednotku Aifelovky. Martino nevíš kolik se tam vejde Fábií? To mně vždy zajímá? Do trajektu by se jich mohlo vejít spousta ne?

+3/−1
14.3.2016 10:14

M11i70c62h26a24l 11M71i14l52l15e52r 9536112159402

ale kdepak, standardni jednotkou tady je fotbalove hriste. Akorat nam zapomneli rici kolik fotbalovych hrist se na delku vejde do Eiffelovky;-)

0/0
16.3.2016 4:41

J72a58n 68C23e17p91e58k 1674586770

Masakr. Nechápu tuhle Emerickou dovolenou proplout Karibikem na sídlišti plném lidí. Viděl jsem nějaký dokument a jen jídel uvaří 30.000 denně. Takové město na vodě.

+1/−1
14.3.2016 10:10

O53l80d84ř55i71c46h 49J28a34n98e10č86e64k 8439796373581

to vůbec není Emerická specialita! třeba v Německu a Rakousku je po tom taky obrovská poptávka!

hold proti gustu... - někdo se rád válí na pláži, jiný chodí po horách nebo si udělá roadtrip, někomu vyhovuje toto. jen v ČR zrovna toto (zatím) není moc rozšířené. chápu argument, že když už je hotelová all inclusive dovolená Váš styl, má loď tu výhodu, že během jedné dovolené stihnete více různých destinací.

+2/0
14.3.2016 10:28

P84a81v23e22l 64T20r19u26k79s13a 3383277312523

Proc? Me by tahle dovolena taky lakala. Zatim jsem mel moznost zazit jenom takovou mensi ochutnavku na trase Kiel <> Oslo a moc se mi to libilo.

+1/−1
14.3.2016 11:50

J13a14n 48C70e30p85e58k 1804686120

Mám raději komornější společnost o pár lidech, ne dovolenou s 8 tisíci dalších. Ono musí být i úžasné, když je to někde najednou všechny vychrlí v přístavu. Ale proti gustu, samo sebou užívejte co je vám po chuti.

0/−1
14.3.2016 11:57

P34a75v16e40l 84T93r35u43k79s43a 3733857442643

Lod, na ktere jsem plul (MS Color Magic) je mensi - "jen" 2700 cestujicich. Ale takovych 500m od pristavu uz se lidi v pohode rozptyli - kazdy si jde jinym smerem. Velkych lodi v Oslu (i Kielu) kotvi nekolik najednou a myslim, ze vase predstava o "vychrleni 8000 lidi" je vcelku naivni. Treba kapacita JEDNE drahy na vytizenejsim letisti je 40-50 vzletu / priletu za HODINU.

+2/0
14.3.2016 12:09

O88l70d75ř39i90c43h 20J10a12n56e95č82e26k 8719596503101

je to trajekt, výletní loď, zaoceánská loď, minolovka nebo ještě něco jiného?8-oRv

+3/−1
14.3.2016 8:55

S13t22a20n86i87s14l78a40v 85K77u94l46h87á77n26e68k 8827814598204

Úroveň tohoto plátku klesá naprosto rapidně.

V poslední době co článek to perla. A to tento je téměř neškodný- je jen naprosto zavádějící, hloupý a zbytečný.

Proč mám potíž na iDnes věřit již i banálním článkům a veškerá data musím číst mezi řádky.

Snažíte se čtenáře mystifikovat úmyslně, aby začali používat mozek nebo si jednoduše vychováváte tupé nemyslící stádo ?

+7/−1
14.3.2016 8:30

M28i88c34h91a34l 72N58e43z12v76a62l 9823384424

Zaoceanska lod, nebo trajekt .... a kdyz zavrou vsechna okna, tak to je i tanker.

+11/−1
14.3.2016 6:34

P69a72v34e77l 10K66o95m97á15r65e24k 3629246772781

se zavřenýma oknama to bude ponorka :-D

+1/−1
14.3.2016 19:15

P23e42t89r 10V40e80s24e87l27ý 8625245542446

Nějak mi uniká smysl těchto monster. Dovolená? V paneláku na vodě?

+2/−3
14.3.2016 6:32

O38l18d24ř21i18c54h 18J53a44n15e80č92e23k 8309826683761

ano. řada lidí to zbožňuje. ale nic si z toho nedělejte - já např. nechápu dovolenou 'týden se válet u hotelového bazénu v Turecku'.

+3/−1
14.3.2016 8:56

P70a58v79e63l 87T44r71u82k97s61a 3543847162243

Samozrejme ti lidi netravi veskery cas na lodi na otevrenem mori. Smysl je v tom, ze pri plavbe kolem pobrezi je na co koukat a lod take vetsinou rano zakotvi v pristavu a muzete si prohlednout mesto (pokazde jine). Vecer se pak vracite na lod, kde mate svuj komfort (a na rozdil od klasickeho poznavaciho zajezdu se nemusite neustale balit).

+3/0
14.3.2016 11:46

O84l21d61ř69i96c50h 13J54a68n69e35č78e37k 8189176263591

přesně tak - pokud tedy loď nemusí překonávat delší vzdálenosti a Vy pak v programu nemáte "X. den - odpočinek na moři" ;-)

+1/−1
14.3.2016 14:55

I40v28a49n 91S64o73t 6809494726518

Až jej dodaj do Řecka bude to trajekt Lesbos Pireus

+3/0
14.3.2016 0:31

V38á19c91l62a68v 37H89o94s80c61h 8606858272731

A cena takového výletu?

0/0
13.3.2016 22:15
Foto

P25a89v20e38l 19M17a63r75t80i11n23e65k 9655325301463

Mohl by clanky psat nekdo, kdo aspon zna terminologii, kdyz uz nerozumi detailum. Clanek o nicem a nazvat zaoceanskou pasazerskou lod -cruise ship- trajektem, to je vazeny pisalku na protazeni pod kylem. Zbytek clanku ponechavam bez komentare. Jediny prinos je pocet pasazeru a jmeno.

+22/0
13.3.2016 20:03

S79e29i33d97l 73P45e75t16r 1661501465224

Co se divíte? 8-o

"Prostě makají" stejně kvalitně jako majitel tohodle plátku ... ;-D

Ryba odjakživa smrdí od hlavy ...

+2/0
13.3.2016 21:14

M35a64r98t54i11n 74J76i74r63o52u40s65e87k 7626385905488

Pojem 6.000 lidí a až 18.000 "uprchlíků". :-)

+6/−2
13.3.2016 19:56

J12i70r67k74a 43H80o40n61c28ů 2104794231138

Takže v pohodě uveze deset tisíc migrantů z Turecka do Řecka ...

+10/−3
13.3.2016 18:00

M70a67r70e50k 49G26a12j68d64a 4893544546822

ne 12.000 z Řecka do Turecka ;-D

+7/−1
13.3.2016 18:07

J37i88r67k20a 21H17o84n67c63ů 2784774471918

No kéž by. Tři kolečka je po problému.

+3/−1
13.3.2016 19:07

J82i67ř92í 81K74o96c61u59r80e71k 6945474225218

Jednou je to trajekt, podruhé výletní loď, potřetí zaoceánská loď. Tak co to teda vlastně je? A je to vůbec TA loď, když JEHO DÉLKA je ... ?

Aha, on je to mamutí projekt který se sestrojuje, teda vlastně vyrábí ... takže loď to fakt asi nebude, ty se staví ...

+10/−1
13.3.2016 17:30

J88a79n 46Š79e22s30t60á53k 3518939189874

Miliarda Eur? Ovšem to je cena jen před havárkou, u Concordie se ta pak taky navýšilo nejmíň dvakrát...

+6/−1
13.3.2016 17:07

J72a37n 45K16a88m91l 8127562434436

Doufám, že tento trajekt bude odvážet z Hamburku muslimské světoběžníky k břehům Sýrie.

+5/−4
13.3.2016 17:02

P74a82v24e57l 91V32e56t27e71š71n97í94k 7955868275977

Bude jezdit z Černého do Baltického moře Zemanovým kanálem.

+1/−1
13.3.2016 21:17

M64a26r41e39k 26J98a72n86e34č33k24a 1737826133441

Mě by spíše zajímalo, jak mají tyhle mega plavidla vyřešeny záchranné součásti plavidla pro případ vážné kolize. Pochybuji, že pro plnou kapacitu, tedy všech 6000 cestujících.

0/−4
13.3.2016 16:45

P65a77v54e14l 63T65r64u37k37s95a 3343317462883

Tyhle lode maji vetsinou kapacitu zachrannych soucasti o 25% vetsi, nez je maximum lidi na palube.

+7/0
13.3.2016 17:22

A76d41a57m 88Ž89í36d84e25k 8135262755193

Proč by ne? Nafukovací vory a podobné prostředky se asi na boku lodě dnes už nehoupají :o)

+1/−1
13.3.2016 21:04

O37n33d67ř18e82j 43Č68a36p42k26a 6501821623424

Má to 18 člunů pro 370 lidí každý (pohodlné to moc nebude, ale v době satelitních telefonů a GPS tam člověk nezůstane zas tak dlouho). K tomu nějaké nafukovací záchranné vory a podobné věci jako zálohu. Takže i v případě plně obsazené lodi mají kapacitu víc než dostatečnou.

+4/0
14.3.2016 2:37

M10i87c14h42a91l 76M36i97l56l91e65r 9836912759582

pochybovat muzes, ale skutecnost je jina.

Tyto lodi by nikdy nedostaly pasazerskou certifikaci, kdyby nemely misto v zachrannych clunech pro kazdeho pasazera, kazdeho clena posadky + "safety margin" navic. Obvykle 25% bezpecnostni kapacitu navic.

Podobne s bezpecnostnimi vestami. Pro kazdeho pasazera ulozene v kabinach a navic kvantum dalsich ulozenych pri verejnych prostorech, oznacenych jako seradiste pro cvicne poplachy a skutecne emergence. V nouzi nema kazdy pasazer moznost si jit vyzvednout vestu do kabiny.

Kazda lod musi projit cvicnym poplachem a evakuaci (povinne pro vsechny pasazery a cleny posadky), vetsinou bezprostredne pred tim, nez vubec vypluje z pristavu, ale nekdy v prvnich par hodinach po vypluti.

Vedle toho se jednou tydne provadi cvicny poplach urceny pouze pro cleny posadky.

0/0
16.3.2016 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.