Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie testuje největší trajekt na světě, pojme 6 tisíc cestujících

Největší výletní loď světa poprvé vyplula. Zkušebně brázdí pobřežní vody západního pobřeží Francie. Harmony of the Seas váží 120 tisíc tun a jeho délka je o 50 metrů větší než výška Eiffelovy věže. Celkem pojme šest tisíc cestujících a dva tisíce členů posádky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M32i32c94h53a49l 53M74i39l94l75e96r 9526742989722

s manzelkou obcas nejaky lodni zajezd absolvujeme. Bavi nas to. Zasadne se vyhybame vetsim lodim, nejlepe nam vyhovuji lodi bei vocko do 100 000 tun a 2100 pasazeru. Omezeni poctu pasazeru znamena, ze dostat se na pevninu v pristavech obvykle netrva prilis dlouho.

Oproti kolosum je sice mensi pocet atrakci, ale nas nijak nelakaji vychytavky jako horolezecke steny, megaskluzavky a kluziste. Pocet restauraci atd a duty-free obchodu je na stredne velke lodi sice mensi, nez na kolosech, ale co se nakupu tyce, radsi je delame v destinacich.

Vzhledem ke kvalite a velkemu vyberu jidel, 5 restauraci (hlavni restaurace i bufetova nabizi jine menu kazdy obed a veceri), 4 kavarny a rada baru na lodich spolecnosti Princess s celorocni bazi v Australii, nam na ty 2 tydny uplne staci. Kdyz chceme neco jineho, dalsi lodi sem zajizdeji na sezonu, nebo absolvujeme zajezd v jine casti sveta.

Pro nas jsou nejdulezitejsi destinace, ktere lod navstevuje. Skepticti diskuteri, kteri dosud nic takoveho neokusili, si predstavuji zajezdni lod podle toho, co znaji kolem sebe - sidliste a podle toho plivou na nezname. Kdo to lepe zna vi, ze se jedna o plovouci hotel-resort. Vyhoda oproti klasickemu resortu je samozrejme v presunu z pristavu do pristavu a to nam dava mnozstvi alternativ co kde videt nebo okusit, bud s organizovanou turou, nebo samostatne. Nekdy kazdy den jiny pristav/ i jina zeme, pak na odpocinek par "sea days", dni stravenych v presunu ke vzdalenejsimu pristavu.

To znasobuje moznosti, jak dovolenou stravit. Nekdo je i v plovoucim resortu nejradsi u bazenu, baru a na balkone sve kajuty, ale vetsina pasazeru se zucastni ruznych palubnich aktivit, zabavnych poradu a v pristavech exkurzi a vyletu.

Vseobecne receno, nejradsi kombinujeme lodni zajezdy s pozdejsimi leteckymi navstevami mist, kde se nam na lodi nejvic libilo a hlubsimi poznanimi techto destinaci.

Jak jsem rekl drive, kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy. Je hloupe ofrnovat se nad dovolenymi nekoho jineho.

+3/0
16.3.2016 5:53

M84i81c56h38a81l 54M11i78l45l15e76r 9896342909942

pane redaktore, trajekt je lod slouzici k preprave osob, aut a nakladnich aut z A do B.

Harmony of the Seas podobne jako ostatni lodi ve flotile Royal Caribbean a dalsich lodnich spolecnosti teto skupiny (Celebrity Cruises, Princess Cruises, P&O, Holland America, Norwegian, Costa Crociere atd atd) jsou zajezdni lodi na okruzni cesty kterym se anglicky rika CRUISES, s radou pul az 2 dennich zastavek v pristavech. Tudiz se jedna o CRUISE SHIP.

Na nich se travi dovolena a zadna auta nebo nakladaky neprevazeji. Obvykla delka cest takovymi lodmi neni par hodin, pripadne az 2 dny jako u trajektu, ale obvykle 7 az 110 dni (cesta kolem sveta).

+1/0
16.3.2016 4:38

M26i54c68h42a65l 38M98i27l38l49e19r 9306672339522

oprava osloveni: pani redaktorko.

(Ze zvyku zasadne pisi pane redaktore)

0/0
16.3.2016 4:48

L21u86d93ě91k 72F85u68x96a 9186350764317

Existuje opravdu Stanislav Říha? Je to skutečný člověk, nebo jen nějaký automat na mínusy bez mozku a názoru?

0/0
16.3.2016 3:31

J26o18s44e75f 84L15a13n79z 8795961164668

Milá redakce , co to zaměstnáváte za spisovatele? I když jsou na tom s vědomostmi bídně , snad by si -pokud nevědí- mohili zjistit základní pojmy než něco napíší! Trajekt je něco úplně jiného než tato loď. A to jsem netušil , že máme novou měrovou soustavu (jedn.délky - 1 Eiffelovka).....Rv

+3/0
16.3.2016 0:23
Foto

M17a56r82t38i98n 41K45o80k20e21š 3628654121390

Největší trajekt, co se týče kapacity, je stále Ulysses, pendlující mezi Dublin-Holyhead.

+2/0
15.3.2016 6:49

O98l32d40ř85i71c33h 39J60a77n11e30č15e42k 8449616303711

proboha opravte aspoň ten titulek!!! ;-(Rv [blijící smajlík]!!

+5/0
14.3.2016 14:50

M41i89r87o34s65l39a85v 68M18e93d 3404496

Jediný rozdíl mezi tímto a obrovským panelákem je v tom, že tohle se může potopit.

+1/0
14.3.2016 14:39

O15l95d80ř20i81c75h 14J57a48n21e44č42e76k 8949146363781

ne, tohle se narozdíl od paneláku může přemísťovat - a o to tu jde ;-)

+5/0
14.3.2016 14:51

M35i13r45o58s89l89a33v 22M50e73d 3664106

Mě by do toho nikdo nedostal tak jako tak.

0/0
15.3.2016 18:26

M10i13c25h45a29l 37M94i33l33l32e61r 9856262249912

kazdemu podle jeho chuti, stylu a kapsy

0/0
16.3.2016 4:27

T77o53m91a87s 43B80e41l38e67c 4375144562152

;-DFrantici jsou velice mazani lide. Uz se pripravuji, az v zemi zavladne pravo Sharia tak skoci na lod a presidlise do Syrie. Francije zustane okupantum bez vzdelani.

Chytri lide ty Frantici.

+2/−2
14.3.2016 14:25

M90i85c69h34a39l 90M48i21l40l27e41r 9756762409542

ty jsi predevsim diky sve neznalosti situace skocil na lep panu redaktorovi a mas zaoceanskou vyletni lod postavenou na traveni dovolenych za trajekt, ktery prevazi lidi a auta/ nakladaky;-D

0/0
16.3.2016 4:29

M12i80r82o71s73l75a41v 43U96r81b78a66n 1286707851769

Nic pro me..radeji chalupa s par prateli, nez takova pompeznost s 8 tisici..

+1/−1
14.3.2016 10:46

O90l33d48ř27i42c45h 91J60a85n32e53č66e22k 8749556663141

a já zase raději vyrazím pěšky se stanem do hor.

ale je dost lidí, kteří toto milují, tak jim to neberte - a buďte rád, že oni na venkov na chalupu nechtějí, to by pak totiž byly hodně nedostatkové ;-)

+1/0
14.3.2016 14:52

M10i82r65o56s30l83a41v 24U54r35b37a57n 1226807921699

R^

+1/0
14.3.2016 19:28

J40o63s83e52f 91T37i68k44v89a21r86t 2520874760

Autor si trochu plete pojmy s dojmy ;-D

+4/0
14.3.2016 10:38

J83a17n 32C98e23p70e12k 1214436120

Nikoliv. Autor je zřejmě majitelem známého Zemanova nafukovacího člunu na cachtání na kačáku. A proto je tím pravým znalcem na plavidla všeho druhu. Zvykejme si, lepší to asi nebude, iDnes. :-/

+3/0
14.3.2016 10:45

Z63d85e27n90e66k 32B37e20d71n73a52r 7437906827609

Myslíte si , že babiš opravdu Martině Rasch za podobné články platí? To mi přijde fascinující.

Považuji za pěkné, že idnes má délkovou jednotku Aifelovky. Martino nevíš kolik se tam vejde Fábií? To mně vždy zajímá? Do trajektu by se jich mohlo vejít spousta ne?

+3/−1
14.3.2016 10:14

M55i95c22h39a72l 53M70i66l57l53e50r 9886812789972

ale kdepak, standardni jednotkou tady je fotbalove hriste. Akorat nam zapomneli rici kolik fotbalovych hrist se na delku vejde do Eiffelovky;-)

0/0
16.3.2016 4:41

J38a52n 50C50e38p50e50k 1534336880

Masakr. Nechápu tuhle Emerickou dovolenou proplout Karibikem na sídlišti plném lidí. Viděl jsem nějaký dokument a jen jídel uvaří 30.000 denně. Takové město na vodě.

+1/−1
14.3.2016 10:10

O58l41d25ř13i40c72h 40J26a62n62e55č24e31k 8729906423561

to vůbec není Emerická specialita! třeba v Německu a Rakousku je po tom taky obrovská poptávka!

hold proti gustu... - někdo se rád válí na pláži, jiný chodí po horách nebo si udělá roadtrip, někomu vyhovuje toto. jen v ČR zrovna toto (zatím) není moc rozšířené. chápu argument, že když už je hotelová all inclusive dovolená Váš styl, má loď tu výhodu, že během jedné dovolené stihnete více různých destinací.

+2/0
14.3.2016 10:28

P33a18v77e86l 31T88r93u53k14s48a 3413207782153

Proc? Me by tahle dovolena taky lakala. Zatim jsem mel moznost zazit jenom takovou mensi ochutnavku na trase Kiel <> Oslo a moc se mi to libilo.

+1/−1
14.3.2016 11:50

J55a67n 16C82e93p39e50k 1534236760

Mám raději komornější společnost o pár lidech, ne dovolenou s 8 tisíci dalších. Ono musí být i úžasné, když je to někde najednou všechny vychrlí v přístavu. Ale proti gustu, samo sebou užívejte co je vám po chuti.

0/−1
14.3.2016 11:57

P57a65v26e45l 82T37r28u77k47s17a 3933297242203

Lod, na ktere jsem plul (MS Color Magic) je mensi - "jen" 2700 cestujicich. Ale takovych 500m od pristavu uz se lidi v pohode rozptyli - kazdy si jde jinym smerem. Velkych lodi v Oslu (i Kielu) kotvi nekolik najednou a myslim, ze vase predstava o "vychrleni 8000 lidi" je vcelku naivni. Treba kapacita JEDNE drahy na vytizenejsim letisti je 40-50 vzletu / priletu za HODINU.

+2/0
14.3.2016 12:09

O71l20d35ř18i85c68h 91J83a51n82e49č68e62k 8659176483271

je to trajekt, výletní loď, zaoceánská loď, minolovka nebo ještě něco jiného?8-oRv

+3/−1
14.3.2016 8:55

S82t63a64n19i72s33l77a18v 31K20u23l42h41á96n61e48k 8907724318284

Úroveň tohoto plátku klesá naprosto rapidně.

V poslední době co článek to perla. A to tento je téměř neškodný- je jen naprosto zavádějící, hloupý a zbytečný.

Proč mám potíž na iDnes věřit již i banálním článkům a veškerá data musím číst mezi řádky.

Snažíte se čtenáře mystifikovat úmyslně, aby začali používat mozek nebo si jednoduše vychováváte tupé nemyslící stádo ?

+7/−1
14.3.2016 8:30

M24i45c36h18a65l 80N73e61z42v68a64l 9213404684

Zaoceanska lod, nebo trajekt .... a kdyz zavrou vsechna okna, tak to je i tanker.

+11/−1
14.3.2016 6:34

P76a45v59e54l 62K46o12m40á77r46e80k 3699196512511

se zavřenýma oknama to bude ponorka :-D

+1/−1
14.3.2016 19:15

P16e24t74r 43V26e97s68e28l38ý 8115165522136

Nějak mi uniká smysl těchto monster. Dovolená? V paneláku na vodě?

+2/−3
14.3.2016 6:32

O55l88d50ř57i30c11h 38J83a12n41e27č68e80k 8229146583701

ano. řada lidí to zbožňuje. ale nic si z toho nedělejte - já např. nechápu dovolenou 'týden se válet u hotelového bazénu v Turecku'.

+3/−1
14.3.2016 8:56

P84a20v64e20l 89T61r49u46k95s52a 3783767402263

Samozrejme ti lidi netravi veskery cas na lodi na otevrenem mori. Smysl je v tom, ze pri plavbe kolem pobrezi je na co koukat a lod take vetsinou rano zakotvi v pristavu a muzete si prohlednout mesto (pokazde jine). Vecer se pak vracite na lod, kde mate svuj komfort (a na rozdil od klasickeho poznavaciho zajezdu se nemusite neustale balit).

+3/0
14.3.2016 11:46

O60l40d58ř36i31c57h 39J22a87n49e23č32e22k 8429266563261

přesně tak - pokud tedy loď nemusí překonávat delší vzdálenosti a Vy pak v programu nemáte "X. den - odpočinek na moři" ;-)

+1/−1
14.3.2016 14:55

I55v23a79n 39S31o41t 6489454976878

Až jej dodaj do Řecka bude to trajekt Lesbos Pireus

+3/0
14.3.2016 0:31

V83á15c84l15a34v 10H11o17s50c62h 8776368222541

A cena takového výletu?

0/0
13.3.2016 22:15
Foto

P97a75v69e75l 39M37a13r79t95i61n30e26k 9465315181273

Mohl by clanky psat nekdo, kdo aspon zna terminologii, kdyz uz nerozumi detailum. Clanek o nicem a nazvat zaoceanskou pasazerskou lod -cruise ship- trajektem, to je vazeny pisalku na protazeni pod kylem. Zbytek clanku ponechavam bez komentare. Jediny prinos je pocet pasazeru a jmeno.

+22/0
13.3.2016 20:03

S85e58i51d14l 14P44e38t26r 1861421245484

Co se divíte? 8-o

"Prostě makají" stejně kvalitně jako majitel tohodle plátku ... ;-D

Ryba odjakživa smrdí od hlavy ...

+2/0
13.3.2016 21:14

M74a92r45t52i27n 76J42i72r74o32u58s79e79k 7346885535148

Pojem 6.000 lidí a až 18.000 "uprchlíků". :-)

+6/−2
13.3.2016 19:56

J82i63r85k42a 45H88o49n62c12ů 2934714351478

Takže v pohodě uveze deset tisíc migrantů z Turecka do Řecka ...

+10/−3
13.3.2016 18:00

M23a50r70e64k 56G85a37j79d92a 4143404836252

ne 12.000 z Řecka do Turecka ;-D

+7/−1
13.3.2016 18:07

J21i36r92k33a 33H19o48n72c82ů 2584604611428

No kéž by. Tři kolečka je po problému.

+3/−1
13.3.2016 19:07

J56i55ř13í 63K73o48c11u49r83e44k 6385194695418

Jednou je to trajekt, podruhé výletní loď, potřetí zaoceánská loď. Tak co to teda vlastně je? A je to vůbec TA loď, když JEHO DÉLKA je ... ?

Aha, on je to mamutí projekt který se sestrojuje, teda vlastně vyrábí ... takže loď to fakt asi nebude, ty se staví ...

+10/−1
13.3.2016 17:30

J66a75n 12Š70e81s11t60á73k 3388359199694

Miliarda Eur? Ovšem to je cena jen před havárkou, u Concordie se ta pak taky navýšilo nejmíň dvakrát...

+6/−1
13.3.2016 17:07

J47a25n 97K50a67m21l 8147942524796

Doufám, že tento trajekt bude odvážet z Hamburku muslimské světoběžníky k břehům Sýrie.

+5/−4
13.3.2016 17:02

P34a88v49e66l 45V24e71t52e57š94n24í49k 7175158165557

Bude jezdit z Černého do Baltického moře Zemanovým kanálem.

+1/−1
13.3.2016 21:17

M88a78r41e95k 81J73a37n63e77č62k33a 1847936703961

Mě by spíše zajímalo, jak mají tyhle mega plavidla vyřešeny záchranné součásti plavidla pro případ vážné kolize. Pochybuji, že pro plnou kapacitu, tedy všech 6000 cestujících.

0/−4
13.3.2016 16:45

P65a46v23e94l 77T80r41u44k24s59a 3663827612743

Tyhle lode maji vetsinou kapacitu zachrannych soucasti o 25% vetsi, nez je maximum lidi na palube.

+7/0
13.3.2016 17:22

A33d75a90m 44Ž60í64d24e25k 8215832515253

Proč by ne? Nafukovací vory a podobné prostředky se asi na boku lodě dnes už nehoupají :o)

+1/−1
13.3.2016 21:04

O22n12d67ř60e47j 66Č62a34p26k82a 6691911213774

Má to 18 člunů pro 370 lidí každý (pohodlné to moc nebude, ale v době satelitních telefonů a GPS tam člověk nezůstane zas tak dlouho). K tomu nějaké nafukovací záchranné vory a podobné věci jako zálohu. Takže i v případě plně obsazené lodi mají kapacitu víc než dostatečnou.

+4/0
14.3.2016 2:37

M18i47c96h80a31l 17M54i12l12l39e57r 9926592199422

pochybovat muzes, ale skutecnost je jina.

Tyto lodi by nikdy nedostaly pasazerskou certifikaci, kdyby nemely misto v zachrannych clunech pro kazdeho pasazera, kazdeho clena posadky + "safety margin" navic. Obvykle 25% bezpecnostni kapacitu navic.

Podobne s bezpecnostnimi vestami. Pro kazdeho pasazera ulozene v kabinach a navic kvantum dalsich ulozenych pri verejnych prostorech, oznacenych jako seradiste pro cvicne poplachy a skutecne emergence. V nouzi nema kazdy pasazer moznost si jit vyzvednout vestu do kabiny.

Kazda lod musi projit cvicnym poplachem a evakuaci (povinne pro vsechny pasazery a cleny posadky), vetsinou bezprostredne pred tim, nez vubec vypluje z pristavu, ale nekdy v prvnich par hodinach po vypluti.

Vedle toho se jednou tydne provadi cvicny poplach urceny pouze pro cleny posadky.

0/0
16.3.2016 13:22







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.