- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak např. z Velemína do Teplic to tak bylo léta a fungovalo to. Střední pruh se v přímém úseku dal použít pro oba směry (přerušovaná čára). Nedávno nějakého chytrolína napadlo, že to zruší.
Stridavy treti pruh se dela predevsim ku zvyseni bezpecnosti a ne ku zvyseni pruchodnosti. Ma to dovolit jiste predjeti v pravidelnych intervalech. Ale ani zde se to neobejde bez jistych civilizacnich prvku, treba disciplina.
Teda co si pamatuju ze Švédska, tak tam sice třípruhy jsou, ale jejich šířka rozhodně nenapovídá tomu, že by vznikly překreslením dvoupruhové silnice
Ale ano, jenže ve Švédsku se na třípruhy předělávají jen bývalé silnice první třídy, které měly 13 metrů. U nás standardní kategorie S11,5 znamená vyasfaltovaných 10,5 metru. A to je rozdíl...
To jsem moc zvědavý, jak budou malovat tři pruhy na padesátku, když ji před pár lety při rekonstrukci zúžili. A tam je od D1 v Holubicích prakticky až po hranice kraje provoz jako blázen.
Hm, tohle je novinka stara tak 15 let. I kdyz s proslulou pruznosti a akcespchopnosti RSD se divim, ze to jde tak rychle - stavby stetkou a barvou obvykle trvaji desetileti, ty realne zustavaji na papire navzdy
Ať jdou do řiti. Nedávno propagovali silnice bez pruhů. Rychlost je hon na čarodějnice, první výskyt ve statistikách příčin nehod je na 5. místě a to nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky - to znamená převážně zimní ťukance.
Ale nějakýmu Ťokovýmu kámošovi to při jeho způsobu výběrových řízení hodí pěkný kšeft.
tohle je nahodou dobry napad, na Zapade uz to davno zavedli
hlavně mi přijde, že v poslední době dělaj pruhy z tak šmejdský barvy, že zhruba za 2 roky nejsou vidět.. Na některých místech mi přijde, že malujou pořád..., někde skončej a zase začnou znova... Jinde se bavěj tím, jak na rovné silnici jízdu atomobilům co nejlépe zorganizovat a šíbují je ze strany na stranu... Po dvou letech přijde nová parta s novým nápadem a to ještě než ty staré čáry přestanou být vidět... - třeba Říčany u Prahy...
Balisety jsou ty zelené krámy, které likvidují únikové zóny? Geniálně je nasázeli třeba na konec pravotočivé zatáčky na konci čtyřproudu na I/13 za Novým Borem směrem na Liberec. Tam, kde byla silnice široká možná dvacet metrů, udělali uprostřed ostrůvek z těch zelených kolíků, takže tam už není jakákoliv úniková zóna. V případě, že tu vznikne krize, má člověk na výběr jen mezi svým jízdním pruhem a najetím do těch baliset. Hlavně že máme uprostřed silnice 10 metrů asfaltu obstavěného zelenýma kuželkama.
Proč by měly balisety likvidovat únikové zóny? Vždyť je ohnete holou rukou, tak při krizové situaci není problém skrz ně projet.
Ono by vůbec často stačilo, kdybychom měli síť silnic první třídy, které se vyhýbají obcím a mají semtam třípruh, místo dálnic.. Ale zrovna ta čtyřka by si zasloužila dálnici.
A jestli chtějí opravdu snížit nehodovost, tak ať předělají křížení silnic první třídy na mimoúrovňové.
Balisety jsou takové silniční filcky. Nejsou k ničemu dobré, otravují život, ale kvůli pár hlupákům je jich stále víc.