Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů

Po loňské tragické srážce kamionu s pendolinem na železničním přejezdu ve Studénce chystá stát investice do nové techniky na železničních přejezdech. Již v nejbližším roce půjde o desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K81a61r94e11l 80K79o39v98a37ř98í80k 3385282735972

Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....

0/0
21.3.2016 12:30

T58o28m66á95š 60Z17e54m79a38n 3605408314335

Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.

A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.

Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.

0/0
19.3.2016 12:14

J67i95ř64í 65E32r12b87e27n 1383224966797

Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.

0/0
19.3.2016 13:53

P35e23t40r 51K23o43l47o98u54š53e68k 6639908403314

Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.

Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )

3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )

3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )

4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

+2/0
18.3.2016 16:15

J84a10r87o55s11l51a78v 68D15y75t23r41y62c18h 6742566391485

Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.

+2/−1
18.3.2016 16:55

P67e47t19r 73K54o24l29o87u18š89e30k 6969208223624

90% lidí hledá důvody proč něco nelze.

Opravdu chce srovnávat technické řešení s principálním řešením v diskusi?

Nic z toho co jste popsal není přece neřešitelné, nebo to vidíte jako problém?

Plno lidí i zde v diskusi se nechce odprostit od toho jak to je dnes a veškeré navrhované řešení porovnávají nikoli jstli je dobré či ne, ale stylem to je blbost, protože dle normy bla bla. Přesně proto to funguje jak funguje. Lidé se nedokáží odprostit od toho co dělají či jak to je.

Přesně proto by se ve firmách mělo nechat postupy zrevidovat někým absolutně nestraným, který tomu problému vůbec nerozumí a až dotazy přijde na to co se vlastně chce. 90% podniků to nedělá a státní správa už vůbec ne.

PS: Pikantní je, že douzávorový systém ( dle norem ) by se zavřel stejně tak pozdě, ale alespoň by tam ten kamión nezablokoval. Proto někde hovořím o tom, že tento systém je nejnebezpečnější systém závor. Zavírají se pozdě a navíc v tom kritickém čase mohou zablokovat vozidlo uvnitř.

+1/−2
18.3.2016 17:40

J48a95r85o17s37l95a91v 78D21y88t72r53y37c71h 6852226891605

S dostupnými prostředky určité komplikace na základě svých zkušeností ve Vašem snadném řešení prostě vidím, i když si dovedu představit lecos.

Podlézání závor je zcela běžnou věcí i když jsou sklopené. Třeba takové Poděbrady, tam je to běžné i s kolem ověšeným taškami nákupu. Na Čeperce a podobných vesnicích, kde se nikdo nedívá, i s kárkou se dřevem nebo s dětmi. Z toho důvodu, že jsou místní zvyklí, že ještě je čas, protože většina vlaků nejede traťovou rychlostí, na kterou je počítaný přibližovací úsek. Co je při tomto úhlu pohledu pozdě? Zavřete-li přejezd dříve, potýkáte se s falešnou výstrahou, jejímž důsledkem je riskantní chování většího množství lidí domnívajících se, že jde o poruchový stav. I životy hazardérů je potřeba v rámci možností chránit. Může to být i Váš blízký, děcka, staří lidé. Není dobré měnit zažité věci, které se týkají bezpečnosti.

Je těžký problém sehnat toho, kdo by na ta řešení vzděláním měl a šel je navrhovat. Z hlediska honorování existují pro tak vzdělané a nadané lidi lepší pozice. Např. pozice nestranných, kteří by rádi revidovali a povídali kdo by co měl dělat jinak. Povídání bez odpovědnosti za řešení a úrazy z něj plynoucí není dřina. Člověk k tomu nepotřebuje žádnou kvalifikaci a při určitém nastavení to může být lepším zdrojem příjmů než jakákoliv práce.

PS: Princip neleží v zachování úrovňových křížení na intenzivně využívaných železničních tazích. Jediné, co může v tuto chvíli přinést ovoce, je opravdu restrikce.

+3/0
18.3.2016 19:40

J87a44n 11J81e27m62e78l81k56a 1365580

Zajimavé, že v Japonsku nějak nepotřebují tak dlouhou vyklizovací dobu. Asi nevyklizují rychlostí 2,5 km/h. A nějak žijou.

0/0
18.3.2016 22:15

P80e96t84r 91N43o52v94o21t18n42y 1621590201

A co dela takovy chodec v Japonsku na přejezdu?

0/0
19.3.2016 8:20

M23i81r74o12s40l24a63v 62V58i21d97l31i12č59k61a 3844354195423

Jsou i jednostranné závory, které nejsou přes celý profil vozovky, jasně, najdou se magoři, kteří projedou cik-cak, ale u kamionů je tato možnost minimalizovaná, kdežto pouze ven by ještě vyjely. Co se týká chodců, tak přes takový přejezd přejde jen hazardér nebo dement.

+3/0
18.3.2016 18:31

J22i96ř64í 62K24o71c39u85r92e77k 6475654755368

Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(

+4/0
18.3.2016 15:18

J68i28ř66í 52E64r98b80e33n 1283654436317

No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál ;-)

0/0
19.3.2016 13:55

M43a32r53e73k 19K57o80s77t34e10l79e68c77k47ý 6763106908

Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...

Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.

Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.

Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!

A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...

+9/−1
18.3.2016 12:25
Foto

P33a71v27e29l 82P46o83d34e26š16v51a 5899577969

Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.

0/0
18.3.2016 11:56

P83e39t94r 16N95o64v59o55t92n90y 1651780861

Ona taky má být krátká.

+1/−2
18.3.2016 11:57
Foto

P50a42v51e84l 39P12o85d50e65š51v96a 5719147349

Má být proč? Ohrožení vnímám závažněji než omezení. každopádně kamioňám byl blb, když na tom přejezdu zastavil a rozmýšlel se, co bude dělat.

+1/0
18.3.2016 12:00

I89v72a73n 55H61o28l58a88s 5217807628477

Jak píšu níž, je v tom závislost - o co déle bude přejezd uzavřen, o to více řidičů se to bude snažit stihnout za každou cenu projet

+1/−1
18.3.2016 12:04

P14e84t37r 16N67o72v89o54t27n55y 1381640191

V okamžiku, kdy závory došly dolů, je přejezd uzavřen. Není teda už na co čekat.

+6/0
18.3.2016 12:07

K48a71r66e81l 53J54u49r53d66a 2876518679111

Než začnou padat závory, tak přejezd bliká už asi 10sekund R^

+2/0
18.3.2016 12:12

I91v15a41n 88H24o91l94a28s 5317327138607

V reálu musela blikat déle - 10s by na tolikakolejný přejezd nestačilo.

+1/−1
18.3.2016 12:20

K65a69r64e45l 61J98u28r55d10a 2336628489491

Souhlasím. Tím jsem chtěl jen naznačit, že je tam daný čas, kdy "by měl" bezpečně opustit přejezd. Bohužel přejezd byl už určitou dobu v činnosti a s vozidlem tam stejně vjel :-/

+4/0
18.3.2016 12:27

K48a23r80e92l 59M45a82t49o79u31š31e52k 2353495963

přejezd je nastaven na vzdálenost, kdy do jeho obvodu vjede souprava, v ten moment přestane blikat bílé světlo (pokud je), v dalším úseku blíž přejezdu, se rozbliká červená a po předem nastaveném časovém úseku, před příjezdem vlaku, se spustí závory.

0/0
18.3.2016 12:43

V75l94a55s75t48i59m31i50l 87F87i96a32l15a 1162111734

Takto to nefunguje.

Tu bilou jste tam smotal uplne spatne

+1/0
18.3.2016 16:07

I59v40a65n 60H53o55l78a17s 5507207118307

Tak ona obecně krátká je (zejména pro vlak, který jede plnou traťovou rychlostí, protože systém nedetekuje rychlost vlaku, pokud pojede pomalejší vlak, je ta doba delší, což je v principu na škodu, protože pak někteří řidiči mají pocit, že "to ještě stihnou".

Problém je v tom, že pokud by v budoucnu ten detekční systém měl i zastavovat vlak, pak se budou muset závory sklápět podstatně dříve. To (zejména na dvojkolejných frekventovaných tratích) extrémně sníží propustnost přejezdu pro auta a riskujících řidičů bude o to víc.

+2/−2
18.3.2016 12:03

J85i24ř65í 40K77o74c30u59r36e85k 6535934715738

Proto by na frekventovaných tratích bylo lepší stavět podjezdy/přejezdy. Obzvlášť, když se jedná o frekventovanou silnici. (6 autobusových linek třeba)

+1/0
18.3.2016 14:52

Z30b71y18n56ě94k 52U56h25l25í51ř 9605893651200

nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku

naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky

takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)

+1/0
18.3.2016 11:53

Z43b12y30n69ě52k 79U40h86l66í20ř 9185493741330

Reakce na Petr Rihak ..

0/0
18.3.2016 11:55

P97e38t80r 38N74o98v61o16t42n30y 1471910731

A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.

0/0
18.3.2016 11:37

R89o71m18a24n 61V33í68c68e69n74e19c 2909512148772

Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.

0/−2
18.3.2016 11:47

I91v77a69n 38H41o48l75a49s 5277627608847

Tato obecná teze v řadě konkrétních případů (včetně tohoto) neplatí.

0/−1
18.3.2016 11:50

P80e68t13r 68N62o19v59o92t93n92y 1301450401

"Informace z detektoru se vyhodnocují a ukládají v záznamovém zařízení, detektor nemá žádnou vazbu na okolní zabezpečovací systémy." Až si zas stoupne kamion do cesty osobnímu vlaku, tak budeme mít akorát hezký záznam.

+3/0
18.3.2016 11:50

J60i70ř74í 69E21r68b98e88n 1693644376517

Berte to jako dočasné řešení, k tomu propojení určitě také dojde, ale zabzař je dost složitá věc a musí se to důkladně odladit...

0/0
18.3.2016 13:10

P55e24t13r 61N40o69v47o22t15n16y 1171840921

AŽD si si nedávno koupilo trať na testování, ne? :-) Je fakt, že na těch jmenovaných přejezdech je "testovacích vzorků" zadarmo dostatek. Na druhou stranu si tam nemůžou jen tak za ostrého drážního i silničního provozu jen tak něco nasimulovat.

0/0
18.3.2016 13:17

P50e87t81r 51N68o42v84o75t45n21y 1131450871

Tak pardon, ještě nekoupili.

0/0
18.3.2016 13:54

P56a87v90e73l 22Ř68a23p98e96k 7802176469785

Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.

+1/−5
18.3.2016 11:29

I88v67a15n 70H23o58l68a63s 5137827168487

> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel

Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.

0/−2
18.3.2016 11:46

P81a82v85e82l 22Ř39a37p26e29k 7662116339585

Když si budu chtít přes vaši zahradu natáhnout linku vysokého napětí, budete mi platit stožáry, pane Holasi?

+1/−1
18.3.2016 11:52

I28v26a21n 80H81o74l82a53s 5867347478957

Ztráta času diskutovat s profláknutým antiautomobilovým fanatikem, který pak slepě mínusuje i to, co si ani nestačil přečíst (natož aby to pochopil).

0/−2
18.3.2016 11:56
Foto

P55a52v96e74l 74P97o28d37e69š38v62a 5749267249

Dráha tam byla dříve než šílený masový cyklismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé kol.

+1/−2
18.3.2016 11:58

J93i33ř34í 48K60o51c85u14r21e34k 6205444855718

Áno, před rokem 1820 silnice nebyly. Nebyly ani povozy. Vždyť i Karel IV. stavěl ten most pro cyklisty.

+1/0
18.3.2016 14:55

P34a65v17e10l 42Ř95a86p91e40k 7692756689365

Když vlak bouhne do povozu, tak se nic moc nestane. Takže když pojedete povozem, tak ok, můžete. Ale náklaďáky o hmotnosti desítek tun, to je trochu jiná liga, a taková monstra nemají vůbec na přejezdech co dělat.

+1/−2
18.3.2016 15:57

E57d60a 98D88r50á51b28e98k 7659382913117

spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně

0/−1
18.3.2016 11:04

I22v57o 94J10a21n70á63č72e18k 8913833651372

takže kvůli jednomu k******i budeme utrácet horem spodem. Nebylo by jendodušší eliminovat tyto jedince? Bylo, ale nebylo by to in, nebylo by to etické, nebylo by to sociální a demokratické, prostě evropské. Hnus.

+6/−4
18.3.2016 10:46

J18o19s24e61f 37K46a56r29f81í19k 7442845766580

No jednomu....

Jenom loni bylo na přejezdech 164 střetnutí s vlakem.

+4/0
18.3.2016 10:50

J45a96n 31F81r47o17l43í13k 6136850785824

To by snad tolik nevadilo jako to, že opatření (kromě pokusu varovat vlak) nevedou k větší bezpečnosti, ale k větší represi. Když vjede na přejezd osobní auto je strašně výchovné tomu mrtvému řidiči dát Ťokovských sto tisíc pokuty.;-)

+1/−1
18.3.2016 10:50

J74a75n 56Č65e93k86a90l 7959665854894

Třeba by si to příště podobný de*il rozmyslel, kdyby věděl, že součástí jeho dědictví bude 100k pokuty...

+2/−1
18.3.2016 11:10

J90i55ř23í 39K72o75c11u74r27e12k 6355784955588

No mrtvému to bude jedno. Jen tam mimochodem, když vrah spáchá v cele sebevraždu, pošleme to za něj odsedět jeho nevlastního syna?

+2/−1
18.3.2016 14:56

M56a85r44t54i70n12a 79S57e34d60l76i46c17k42á 5872285811712

Tak to, co spáchal ten retard, nemá obdoby a žádná technika proti tomu nepomůže. Leda by nějaký gigantický robotický jeřáb ihned "uvízlý" kamion zvedl do výšky.

+1/−3
18.3.2016 10:43

J53o10s64e95f 56K26a87r88f72í23k 7132815986570

Když bude na přejezdu auto co tam nemá co dělat, tak systém zastaví přijíždějící vlak. Takže vyše úvahy o mega jeřábu jsou tak trochu scestné.

+2/−3
18.3.2016 10:46

I53v39a25n 90H41o49l79a50s 5457297538437

Aby systém skutečně bezpečně zastavil vlak, budou se muset závory sklápět podstatně dříve, než dnes. To mj. na dvojkolejných tratím způsobí, že se mezi projetím dvou vlaků v opačných směrech (první "zleva doprava", druhý "zprava doleva"ani neotevřou (za situace, kdy dnes by alespoň chvíli byly nahoře), mezitím už se zase bude blížit další vlak "zleva" ...

Takže přepokládaný konečný efekt - tam, kde řidiči vjížděli na přejezd při blikajících světlech z obavy, že jinak budou muset dlouho čekat, budou vjíždět ještě častěji.

+2/−2
18.3.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.