Diskuze
Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů
Děkujeme za pochopení.
K60a79r82e25l 37K64o66v88a63ř29í84k
Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....
T42o30m34á41š 37Z12e31m66a20n
Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.
A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.
Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.
J67i76ř10í 33E21r27b26e37n
Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.
P98e60t15r 35K31o78l42o66u78š40e13k
Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.
Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )
1) Začne blikat světlo.
2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )
3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.
Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )
1) Začne blikat světlo.
2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )
3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )
4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.
J91a80r95o64s39l89a98v 51D77y73t52r81y78c75h
Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.
J78i59ř13í 19K48o39c89u12r23e58k
Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(
J20i50ř90í 73E57r71b28e74n
No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál
M38a70r21e70k 43K22o75s47t62e55l77e36c59k54ý
Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...
Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.
Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.
Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!
A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...
P36a92v52e51l 16P62o25d40e87š10v85a
Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.
Z90b43y10n75ě43k 34U86h98l65í42ř
nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku
naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky
takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)
P33e75t61r 62N60o67v74o58t16n18y
A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.
R85o78m13a44n 59V52í74c71e38n37e41c
Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.
P32a66v51e22l 66Ř73a35p78e60k
Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.
I23v61a23n 67H67o47l23a82s
> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel
Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.
E49d59a 34D57r17á34b11e74k
spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
Průlomový lék na hubnutí dráždí cenou. Kúru za tisíce lze vyrobit za pět dolarů
Lék Ozempic od společnosti Novo Nordisk je jedním z hitů posledních měsíců. Ukázalo se totiž, že...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
Kdo má v Evropě nejlepší vlaky, odhalil žebříček. Česko se stydět nemusí
Přestože je vlaková doprava stále dražší než letecká, vlaky v Evropě nejenom vzhledem ke své...
Deset tisíc eur za kabelku Chanel. Ikona luxusu se o zákazníky neobává
Ačkoli velká část zákazníků po celé Evropě pod vlivem inflace omezila nákupy některých...
Z Prahy do Bulharska a Rumunska z druhého terminálu. Země vstupují do Schengenu
Od neděle 31. března se bude do Bulharska a Rumunska létat z druhého terminálu pražského Letiště...
Obchody: Předpověď na Velikonoce láká ke grilování, stouply i nákupy zmrzliny
Příznivá předpověď počasí na Velikonoce zvedá poptávku po surovinách na grilování, jako jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!