Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tragédie ve Studénce spustí investice. Přejezdy pohltí desítky milionů

Po loňské tragické srážce kamionu s pendolinem na železničním přejezdu ve Studénce chystá stát investice do nové techniky na železničních přejezdech. Již v nejbližším roce půjde o desítky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a57r94e27l 42K63o95v47a47ř20í33k 3725202205582

Tak nějak mám dojem, že se většinou řeší následky, ale u příčin by výrazně pomohlo, kdyby vjezd na přejezd při blikání světel (tedy před spuštěním závor) nebyl jen přestupek "neuposlechnutí příkazového signálu" za pár tisíc, ale rovnou trestným činem obecného ohrožení a vězení na pár let. To že nikdo nezemře je jen šťastná náhoda a ne více než polehčující okolnost....

0/0
21.3.2016 12:30

T35o25m43á64š 50Z66e68m53a89n 3815658624635

Zrovna tady ve studénce bych našel řešení s cenou "za odvoz" - uříznout závory na výjezdu, čímž by odpadlo dilema řidiče mám nebo nemám prorazit závoru.

A kamion závoru na příjezdu opravdu neobjede.

Neziskovky nás sojí několik mld. ročně a jen škodí a vytvářejí problémy a náklady. Kdyby se tato částka věnovala na výstavbu nadjezdů, výsledkem by byla vyšší bezpečnost i plynulost dopravy bez nutnosti buzerace a represe.

0/0
19.3.2016 12:14

J78i86ř94í 72E43r83b98e85n 1163674386347

Půlzávory taky kdysi bývaly. Potíž byla v tom, že je neukáznění řidiči stejně objížděli, a i kamioňák by to uměl.

0/0
19.3.2016 13:53

P14e67t57r 56K59o16l96o16u51š48e39k 6179458283254

Problém tohoto přejezdu je, že tam jsou 4 závory, ale nejsou z historických důvodů sekvenčně zapojené - lze je ovládat pouze společně. Dle článku sekvenční zapojení stojí od 20.000 Kč u nových závor ( pouze přivést vedení ) až po bůh ví kolk za nové závory.

Jak to funguje dnes ( 4 závory spojené ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca 60sekund - závory jdou dolů ( musí se čekat tak dlouho, aby se tam auto neuzavřelo, vliv na to má logicky šíře přejezdu - čím více kolejí tím delší čas )

3) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

Jak to má/bude fungovat ( 4 závory sekvenční ovládání )

1) Začne blikat světlo.

2) cca za 15 sekund spadnou závory na vjezdu ( zbylé dvě jsou nahoře, aby auta mohla bezpečně opustit přejezd )

3) za cca 60 sekund jdou závory na výjezdu dolů ( všechny jsou dole jako u předchozího příkladu )

4) za dalších 12 sekund přijíždí vlak.

+2/0
18.3.2016 16:15

J62a91r41o62s63l76a10v 73D13y35t33r85y13c51h 6292106201755

Opravdu jen z historických důvodů? Jak bude na nesklopenou závoru reagovat chodec vstupující na levém okraji vozovky? Přehrazuje závora vždy jen konkrétní pruh nebo zasahuje do protisměru v rámci normou předepsaného překrytí vozovky a povolené mezery mezi břevny proti sobě? Vyřešíte střet vozidel, ale na úkor bezpečnosti pěších a cyklistů ignorujících světelnou a zvukovou výstrahu... :( Řekněme, že řešení je trošku složitější než jak to zde prezentujete.

+2/−1
18.3.2016 16:55

P16e92t16r 62K56o82l39o26u33š55e43k 6679798203514

90% lidí hledá důvody proč něco nelze.

Opravdu chce srovnávat technické řešení s principálním řešením v diskusi?

Nic z toho co jste popsal není přece neřešitelné, nebo to vidíte jako problém?

Plno lidí i zde v diskusi se nechce odprostit od toho jak to je dnes a veškeré navrhované řešení porovnávají nikoli jstli je dobré či ne, ale stylem to je blbost, protože dle normy bla bla. Přesně proto to funguje jak funguje. Lidé se nedokáží odprostit od toho co dělají či jak to je.

Přesně proto by se ve firmách mělo nechat postupy zrevidovat někým absolutně nestraným, který tomu problému vůbec nerozumí a až dotazy přijde na to co se vlastně chce. 90% podniků to nedělá a státní správa už vůbec ne.

PS: Pikantní je, že douzávorový systém ( dle norem ) by se zavřel stejně tak pozdě, ale alespoň by tam ten kamión nezablokoval. Proto někde hovořím o tom, že tento systém je nejnebezpečnější systém závor. Zavírají se pozdě a navíc v tom kritickém čase mohou zablokovat vozidlo uvnitř.

+1/−2
18.3.2016 17:40

J52a45r32o39s66l64a30v 77D43y71t52r17y86c95h 6942746421465

S dostupnými prostředky určité komplikace na základě svých zkušeností ve Vašem snadném řešení prostě vidím, i když si dovedu představit lecos.

Podlézání závor je zcela běžnou věcí i když jsou sklopené. Třeba takové Poděbrady, tam je to běžné i s kolem ověšeným taškami nákupu. Na Čeperce a podobných vesnicích, kde se nikdo nedívá, i s kárkou se dřevem nebo s dětmi. Z toho důvodu, že jsou místní zvyklí, že ještě je čas, protože většina vlaků nejede traťovou rychlostí, na kterou je počítaný přibližovací úsek. Co je při tomto úhlu pohledu pozdě? Zavřete-li přejezd dříve, potýkáte se s falešnou výstrahou, jejímž důsledkem je riskantní chování většího množství lidí domnívajících se, že jde o poruchový stav. I životy hazardérů je potřeba v rámci možností chránit. Může to být i Váš blízký, děcka, staří lidé. Není dobré měnit zažité věci, které se týkají bezpečnosti.

Je těžký problém sehnat toho, kdo by na ta řešení vzděláním měl a šel je navrhovat. Z hlediska honorování existují pro tak vzdělané a nadané lidi lepší pozice. Např. pozice nestranných, kteří by rádi revidovali a povídali kdo by co měl dělat jinak. Povídání bez odpovědnosti za řešení a úrazy z něj plynoucí není dřina. Člověk k tomu nepotřebuje žádnou kvalifikaci a při určitém nastavení to může být lepším zdrojem příjmů než jakákoliv práce.

PS: Princip neleží v zachování úrovňových křížení na intenzivně využívaných železničních tazích. Jediné, co může v tuto chvíli přinést ovoce, je opravdu restrikce.

+3/0
18.3.2016 19:40

J10a81n 71J41e32m74e17l16k29a 1195290

Zajimavé, že v Japonsku nějak nepotřebují tak dlouhou vyklizovací dobu. Asi nevyklizují rychlostí 2,5 km/h. A nějak žijou.

0/0
18.3.2016 22:15

P63e60t82r 87N62o73v84o64t78n41y 1421440491

A co dela takovy chodec v Japonsku na přejezdu?

0/0
19.3.2016 8:20

M98i75r59o86s63l82a86v 55V60i94d48l87i76č44k38a 3134304465103

Jsou i jednostranné závory, které nejsou přes celý profil vozovky, jasně, najdou se magoři, kteří projedou cik-cak, ale u kamionů je tato možnost minimalizovaná, kdežto pouze ven by ještě vyjely. Co se týká chodců, tak přes takový přejezd přejde jen hazardér nebo dement.

+3/0
18.3.2016 18:31

J69i94ř54í 18K78o32c32u27r63e42k 6965954115168

Tohle se tehdy podcenilo. Zas, kdo by čekal místo 4 vlaků za hodinu jich tam bude pomalu 20 a silnice se stane dálničním přivaděčem. Navíc je přejezd ve stanici a přes koleje, na kterých se posunuje. Za těch 160 mega škody na Pendolínu by se zaplatil podjezd. Ale nesměl by ho stavět Bögl & Kysl :(

+4/0
18.3.2016 15:18

J22i53ř67í 90E30r60b68e23n 1803744836487

No tak on ten nadjezd je o pár set metrů dál ;-)

0/0
19.3.2016 13:55

M58a59r52e47k 63K19o46s86t36e69l75e53c42k33ý 6313846898

Udělat něco blbuvzdorné je nesmírně obtížné, protože blbci jsou vynalézaví...

Kdyby všichni, i polští, řidiči věděli, že za při jízdě na červenou (kdekoliv) je hned někdo nekompromisně zkasíruje, tak by si to rozmysleli a dávali větší pozor.

Místo poterstání jedinců, kteří společnosti škodí, politkorektně potrestáme všechny vyššími náklady na zabezpečení.

Kdo si myslíte, že zaplatí za toho polského magora, který zničil pendolino, zabil lidi, ale ušetřil na mýtném? No přece my všichni daňoví poplatníci! On šetřil i na pojištění, takže ani pojišťovna celou škodu neuhradí!

A kolik lidí už letos bylo potrestáno za vjezd na přejezd na červenou? Zatím víme jenom o dalších nehodách...

+9/−1
18.3.2016 12:25
Foto

P53a54v82e93l 30P84o23d76e44š17v65a 5359847569

Na tom videu mi přišla doba od spuštění závory do přejezdu vlaku velice krátká. Ale možná je to sestříhané.

0/0
18.3.2016 11:56

P94e57t36r 84N67o17v26o54t70n35y 1351620791

Ona taky má být krátká.

+1/−2
18.3.2016 11:57
Foto

P29a45v15e40l 16P24o40d86e54š98v34a 5809257459

Má být proč? Ohrožení vnímám závažněji než omezení. každopádně kamioňám byl blb, když na tom přejezdu zastavil a rozmýšlel se, co bude dělat.

+1/0
18.3.2016 12:00

I80v38a34n 89H91o77l43a89s 5847347178767

Jak píšu níž, je v tom závislost - o co déle bude přejezd uzavřen, o to více řidičů se to bude snažit stihnout za každou cenu projet

+1/−1
18.3.2016 12:04

P24e64t28r 90N13o73v83o78t82n70y 1291750771

V okamžiku, kdy závory došly dolů, je přejezd uzavřen. Není teda už na co čekat.

+6/0
18.3.2016 12:07

K79a84r32e23l 41J89u13r39d82a 2366628919901

Než začnou padat závory, tak přejezd bliká už asi 10sekund R^

+2/0
18.3.2016 12:12

I44v76a54n 22H68o90l74a86s 5327377238707

V reálu musela blikat déle - 10s by na tolikakolejný přejezd nestačilo.

+1/−1
18.3.2016 12:20

K30a50r20e94l 68J13u57r49d67a 2776468539861

Souhlasím. Tím jsem chtěl jen naznačit, že je tam daný čas, kdy "by měl" bezpečně opustit přejezd. Bohužel přejezd byl už určitou dobu v činnosti a s vozidlem tam stejně vjel :-/

+4/0
18.3.2016 12:27

K54a51r79e24l 31M72a83t24o57u60š25e86k 2173825963

přejezd je nastaven na vzdálenost, kdy do jeho obvodu vjede souprava, v ten moment přestane blikat bílé světlo (pokud je), v dalším úseku blíž přejezdu, se rozbliká červená a po předem nastaveném časovém úseku, před příjezdem vlaku, se spustí závory.

0/0
18.3.2016 12:43

V48l64a18s63t80i13m46i30l 10F80i43a68l83a 1552471564

Takto to nefunguje.

Tu bilou jste tam smotal uplne spatne

+1/0
18.3.2016 16:07

I31v13a41n 53H69o12l13a18s 5787617558437

Tak ona obecně krátká je (zejména pro vlak, který jede plnou traťovou rychlostí, protože systém nedetekuje rychlost vlaku, pokud pojede pomalejší vlak, je ta doba delší, což je v principu na škodu, protože pak někteří řidiči mají pocit, že "to ještě stihnou".

Problém je v tom, že pokud by v budoucnu ten detekční systém měl i zastavovat vlak, pak se budou muset závory sklápět podstatně dříve. To (zejména na dvojkolejných frekventovaných tratích) extrémně sníží propustnost přejezdu pro auta a riskujících řidičů bude o to víc.

+2/−2
18.3.2016 12:03

J42i37ř97í 30K48o48c84u85r74e10k 6325864725188

Proto by na frekventovaných tratích bylo lepší stavět podjezdy/přejezdy. Obzvlášť, když se jedná o frekventovanou silnici. (6 autobusových linek třeba)

+1/0
18.3.2016 14:52

Z21b39y74n35ě36k 91U53h28l70í26ř 9155783881690

nevyšli... to máte tak 500 000 na policajta ročně se všemi odvody nemluvě o tom že 3 policisté jsou po 8 hodinách stejně málo (dovolené, víkendy atd. a téměř nikdo nedělá 30-31 dní po 8 hodinách měsíčně) + náklady na tu vaši budku

naproti tomu i u té nejdražší varianty - 8 milionů skončí tak jako tak (stejně u policistů) větší procento opět ve státním rozpočtu (u staveb je odhad 70% investovaných peněz) a pokud nebudeme počítat servis (který je nutný) tak to je návratnost oproti policistům 4 roky

takže jestli něco může ušetřit je jen snížená demence řidičů, kteří se bezhlavě pouští na červenou přímo pod vlak (ale to je asi ten nejméně realizovatelný projekt)

+1/0
18.3.2016 11:53

Z12b62y30n47ě74k 47U10h60l41í57ř 9815193551240

Reakce na Petr Rihak ..

0/0
18.3.2016 11:55

P69e58t94r 30N24o94v75o75t26n34y 1421830261

A smysl? Pokud to nebude zapojeno do stávajících zařízení.

0/0
18.3.2016 11:37

R37o57m18a59n 46V85í63c48e98n61e32c 2359412598392

Dva nezávislé systémy jsou určitě bezpečnější, než dva vzájemně propojené.

0/−2
18.3.2016 11:47

I30v28a21n 66H43o58l97a56s 5317397138727

Tato obecná teze v řadě konkrétních případů (včetně tohoto) neplatí.

0/−1
18.3.2016 11:50

P44e68t77r 14N20o27v39o49t24n55y 1931430191

"Informace z detektoru se vyhodnocují a ukládají v záznamovém zařízení, detektor nemá žádnou vazbu na okolní zabezpečovací systémy." Až si zas stoupne kamion do cesty osobnímu vlaku, tak budeme mít akorát hezký záznam.

+3/0
18.3.2016 11:50

J93i90ř43í 26E45r89b93e75n 1633194826757

Berte to jako dočasné řešení, k tomu propojení určitě také dojde, ale zabzař je dost složitá věc a musí se to důkladně odladit...

0/0
18.3.2016 13:10

P44e37t93r 96N54o45v25o76t17n59y 1371810311

AŽD si si nedávno koupilo trať na testování, ne? :-) Je fakt, že na těch jmenovaných přejezdech je "testovacích vzorků" zadarmo dostatek. Na druhou stranu si tam nemůžou jen tak za ostrého drážního i silničního provozu jen tak něco nasimulovat.

0/0
18.3.2016 13:17

P81e21t84r 65N95o20v34o29t32n26y 1221170621

Tak pardon, ještě nekoupili.

0/0
18.3.2016 13:54

P55a74v92e89l 67Ř34a50p20e22k 7712936339475

Přejezdy nechat jen pro pěší a cyklisty. Dráha tam byla dříve než šílený masový automobilismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel. Dal bych ultimátum, do kdy budou na koridoru všechny přejezdy pro automobilovou dopravu uzavřeny, a ony by se ledy pohnuly, namísto neustálého žvanění, že to nejde a že nejsou peníze. Na blbosti je peněz dost.

+1/−5
18.3.2016 11:29

I48v43a15n 37H72o18l32a41s 5797937828517

> , proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé vozidel

Napiš ještě něco "chytrého" a omínusuj všechno, co nechápeš.

0/−2
18.3.2016 11:46

P43a85v65e62l 36Ř74a47p32e60k 7542576529665

Když si budu chtít přes vaši zahradu natáhnout linku vysokého napětí, budete mi platit stožáry, pane Holasi?

+1/−1
18.3.2016 11:52

I49v25a19n 37H57o73l46a31s 5897817608217

Ztráta času diskutovat s profláknutým antiautomobilovým fanatikem, který pak slepě mínusuje i to, co si ani nestačil přečíst (natož aby to pochopil).

0/−2
18.3.2016 11:56
Foto

P98a83v42e22l 78P14o40d17e33š14v96a 5749717899

Dráha tam byla dříve než šílený masový cyklismus, proto by veškěré náklady mimoúrovňového křízení, pokud jej chtějí, měli nést majitelé kol.

+1/−2
18.3.2016 11:58

J21i48ř75í 93K81o93c89u28r44e59k 6585944575138

Áno, před rokem 1820 silnice nebyly. Nebyly ani povozy. Vždyť i Karel IV. stavěl ten most pro cyklisty.

+1/0
18.3.2016 14:55

P11a89v32e86l 81Ř30a23p95e43k 7912536319525

Když vlak bouhne do povozu, tak se nic moc nestane. Takže když pojedete povozem, tak ok, můžete. Ale náklaďáky o hmotnosti desítek tun, to je trochu jiná liga, a taková monstra nemají vůbec na přejezdech co dělat.

+1/−2
18.3.2016 15:57

E54d90a 76D34r96á87b81e78k 7649362103637

spíš bych tam dal hlasité sirény a amplion který bude povzbouzet řidiče aby okamžitě opustil přejezd v několika jazycích, znáte to, lidi neradi když třeba v obchodě rozhoukaj alarm, třeba by to na přejezdech fungovalo podobně demotivačně

0/−1
18.3.2016 11:04

I25v60o 50J88a83n19á77č23e17k 8293513831822

takže kvůli jednomu k******i budeme utrácet horem spodem. Nebylo by jendodušší eliminovat tyto jedince? Bylo, ale nebylo by to in, nebylo by to etické, nebylo by to sociální a demokratické, prostě evropské. Hnus.

+6/−4
18.3.2016 10:46

J78o37s97e67f 27K33a48r89f26í64k 7302565776780

No jednomu....

Jenom loni bylo na přejezdech 164 střetnutí s vlakem.

+4/0
18.3.2016 10:50

J39a30n 13F47r73o71l45í92k 6456140285294

To by snad tolik nevadilo jako to, že opatření (kromě pokusu varovat vlak) nevedou k větší bezpečnosti, ale k větší represi. Když vjede na přejezd osobní auto je strašně výchovné tomu mrtvému řidiči dát Ťokovských sto tisíc pokuty.;-)

+1/−1
18.3.2016 10:50

J83a33n 79Č67e71k22a49l 7369385694574

Třeba by si to příště podobný de*il rozmyslel, kdyby věděl, že součástí jeho dědictví bude 100k pokuty...

+2/−1
18.3.2016 11:10

J39i73ř20í 45K42o68c81u70r58e63k 6165394495448

No mrtvému to bude jedno. Jen tam mimochodem, když vrah spáchá v cele sebevraždu, pošleme to za něj odsedět jeho nevlastního syna?

+2/−1
18.3.2016 14:56

M83a57r48t78i60n18a 23S44e47d65l76i77c76k37á 5902865301482

Tak to, co spáchal ten retard, nemá obdoby a žádná technika proti tomu nepomůže. Leda by nějaký gigantický robotický jeřáb ihned "uvízlý" kamion zvedl do výšky.

+1/−3
18.3.2016 10:43

J65o20s66e14f 15K89a73r43f81í97k 7872795486480

Když bude na přejezdu auto co tam nemá co dělat, tak systém zastaví přijíždějící vlak. Takže vyše úvahy o mega jeřábu jsou tak trochu scestné.

+2/−3
18.3.2016 10:46

I31v28a91n 60H40o23l93a32s 5907627958437

Aby systém skutečně bezpečně zastavil vlak, budou se muset závory sklápět podstatně dříve, než dnes. To mj. na dvojkolejných tratím způsobí, že se mezi projetím dvou vlaků v opačných směrech (první "zleva doprava", druhý "zprava doleva"ani neotevřou (za situace, kdy dnes by alespoň chvíli byly nahoře), mezitím už se zase bude blížit další vlak "zleva" ...

Takže přepokládaný konečný efekt - tam, kde řidiči vjížděli na přejezd při blikajících světlech z obavy, že jinak budou muset dlouho čekat, budou vjíždět ještě častěji.

+2/−2
18.3.2016 11:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.