Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na tuzemské koleje míří starší belgické lokomotivy

Na české železnici budou letos k vidění poprvé v provozu zhruba třicet let staré lokomotivy, které jezdily hlavně v Belgii. Společnost CZ Loko začala s jejich modernizací a chce s nimi oslovit hlavně soukromé nákladní dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S94t22a51n74i47s30l64a51v 97H53r98o32u54z27e56k 6270484361

Takže jestli tomu rozumím správně, ČD budou brzo mít na kolejích hromadu skoro bezcenného šrotu, který ještě dnes nazývají lokomotivy a mohly je alespoň za trochu slušnou cenu prodat.

Neměl by management ČD rovnou odpochodovat do vazební věznice ?

0/−2
30.3.2016 10:03

V33í24t16ě92z60s15l84a55v 58K25l15o35z41í13k 3481239114117

Lokomotiva není auto a pořizuje se na desítky let, samozřejmě se pruběžně modernizuje dle vývopje techniky. mašina není auto ale pořádný a drahý stroj...

+1/0
29.3.2016 14:43

V36í71t32ě44z72s20l52a19v 81K52l84o10z86í21k 3251109374617

Tipl bych si zájemce, Lokotrain, Odos, Tss cargo, IDS cargo? možná ještě Prvá slovenská železničná...

0/0
29.3.2016 14:38

K98a51r75e21l 97L33a70n30a 15I15n21g14. 9316181122

Třicet let staré belgické lokomotivy... Inovace počesku !

+2/−2
28.3.2016 16:13

J20o12s33e92f 22V71l95t20a17v29s84k67y 3465985141973

Ja jsem vzdycky obdivoval ceske lomotivy, presne receno, ten rez na nich, ktery nikomu nevadil

+1/0
27.3.2016 23:53

D78a14v95i46d 89P12e12t11r 7120396660985

To ano, ale už by to chtělo nové a naše, a ne kupovat 30 let staré z Belgie. Je pravda, že obojí mohou ještě nějakou dobu jezdit, ale stejně jako 15 let stará auta. Možná by to chtělo také modernizovat koleje, (přejezdy, mosty, tunely......) aby se po nich dalo jezdit 250 km/h a na koridorech 400 km/h.

0/0
28.3.2016 7:00

M47i87r73o50s74l96a63v 28Z13i38k40m51u91n32d 6908522617348

Jenže z té staré lokomotivy zůstane pouze lokomotivní rám, nic víc ... v podstatě se jedná o generální opravu spojenou s modernizací ... zbytek je moderní, tak jako u nové lokomotivy, ale přijde to levněji ...

+3/0
28.3.2016 13:36

K65a31r35e11l 25L67a40n15a 98I19n10g93. 9366231332

A české podobně inovovat nejde ?

0/0
28.3.2016 16:14

M18i45r65o53s86l14a28v 94Z75i66k37m22u72n55d 6478502777458

Vždyť se to taky dělá ... lok 363 se modernizují na 362 s možností dálkového řízení z řídícího vozu, tzv. Sysel. Jiné 363 se modernizují na 363.5 s možností mnohočlenného řízení ... dále se jednosystémové lok 163 rekonstruují na dvousystémové lok 363.5 ... modernizovaly se lok 750 apod.

Modernizací prošla část lok 242 na dálkové řízení k Syslům ...

+2/0
28.3.2016 17:20

K79a13r65e83l 79L56a68n51a 65I96n68g91. 9886141322

OK, díky.

0/0
29.3.2016 6:55

J15i35r77k13a 47D43v38o88ř64á97k 4875510213928

Já bych to nenazval ani generální opravou. Spíš téměř novostavba s využitím pár masivních starších dílů.

0/0
30.3.2016 9:22

J63a30k72u30b 89Š69a39f52a61n76d24a 7875897441361

Neumím si představit rekonstrukci současných koridorů na 400km/h kromě pár přímých úseků.

0/0
10.4.2016 17:25
Foto

J15a70n 44Č31e86r93m52á98k 4179488555257

holt, ČD nic nenutí prodávat staré vyřazené lokomotivy potencionálním zájemcům, když vše dostanou násobně na dotacích!... :-/

0/−5
27.3.2016 21:03

J14i76ř41í 68E63r14b30e91n 1753774316597

jakých dotacích?

+5/0
28.3.2016 0:06

V61a69c38l20a89v 22H12a16j32e27k 3296759119

a to co jezdí na nákladní vlacích už skutečně k modernizaci není. Koncepce řad 121-123 je z 50 let, výroba do roku 1971. To už je opravdu šrot.

0/−1
30.3.2016 8:16

J56i68r92i 56Z81u26z15a84ň91á96k 4838960713936

A takové lokomotivy nás dovezou do ráje světa kapitalismu jaký nám EU expedují.;-DEU!!

+3/−5
27.3.2016 12:17

M95a24r65t14i55n 19R73u92z76i14c40k96a 1102258386947

EU je neexpeduje, CR (CZ Loko) je dovazi, protoze CR (CD, CD Cargo) nedovoli pouzivat prodavane lokomotivy na uzemi CR aby nepomahali jejim konkurentum....

+2/0
27.3.2016 14:53

D38a75v84i98d 70P57e47t74r 7700916380625

No a, to je snad normální.

+1/−1
28.3.2016 7:01

J76a72n65a 26P93o97l45á11š76k17o54v81á 5347512378954

kam to jede?

+1/0
26.3.2016 18:42

D55a66v87i19d 56P25e21c83a 1365244551306

Doufám, že soukromí dopravci při rychlém růstu nezapomenou dát strojvedoucim fouknout.

+7/−3
26.3.2016 17:52

V52í73t75ě91z42s11l37a59v 20K42l60o97z47í30k 3501569514427

davide, pls věř že ten opilý fíra byla fakt vyjímka....

+1/0
29.3.2016 14:39

D70a73n11i80e86l 61Č45e22r50m91á45k 7507698720545

Ona to ani výjimka není, spíš je výjimka to, že se na to přišlo. Ale samozřejmě netvrdím že se to týká nějakýho velkýho počtu lidí.

0/0
11.4.2016 11:41

V71l35a84d74o 53P54o73p40r94o45c57k28ý 6678681109735

Z Bruselu přichází dotace a nakoupí se zboží z Belgie. Dělník ČKD stojí frontu na úřadu práce a belgický dělník letí na dovolenou na Mallorcu, kde se potkává s českým úředníkem ministerstva dopravy, který tam potajmu utrácí nezdanitelný příjem.

+11/−11
26.3.2016 16:10

M77a22r61t23i73n 42S90e37d62l50á49č64e85k 1880479860874

Tak pokud jsem správně pochopil, belgický dělník dnes za tento nákup nikam neletí, možná tak nějaký zpostředkovatel odprodeje. A jasně je napsané, že nové nechtějí, tak nevím, co s tím má ČKD nebo jakýkoli jiný výrobce společného...

+7/−1
26.3.2016 16:16

R71o62m54a95n 11J77e12s75c38h52k62e 9298925457485

Belgický dělník se raději vyhne letišti.

+1/0
28.3.2016 7:53

V71a78c83l36a95v 40H63a44j72e43k 3346879679

ĆKD Lokomotivka zanikla poměrně krátce po roce 1989.

0/0
30.3.2016 8:18

J83o92s18e56f 84K65o22p71e97c94k75y 9464322695

Vzhledem k prostemu porovnani miry nezamestnanosti v CR a Belgii nedava vas prispevek smysl.... ;-)

+1/0
28.3.2016 16:23

J21i23r97k91a 23D77v70o80ř59á92k 4165330533988

ČKD zahubilo jeho neschopné vedení (a možná nejen neschopné) už dost dávno.

+1/0
30.3.2016 8:39

R28a30d18k43o 93K18ř66i81v67á95n16e30k 7460533955410

1. Dvanáct lokomotiv není mnoho, je to spíš zajímavost, než senzace.

2. Opravuje se jedna, schválená není žádná.

3. Že se české lokomotivy šrotují je v této souvisloti zvláštní dedukce aktivistů z iDnes. (Korektní a citově neutrální označení pro blábol.) Nezanedbatelná část lokomotivního parku soukromých dopravců je tvořena právě bývalými lokomotivami ČD, hodně jich bylo odprodáno do zahraničí. Jaké konkrétně lokomotivy se v této souvislosti šrotují?

4. Belgičanky měly z výroby rychlost 160 km/h, v článku se píše o nákladní dopravě a 120 km/h. Škoda. Ideální lokomotivy třeba pro Jančuru. Výkon srovnatelný s peršingem, s kratšími vlaky by se při troše úsilí na těch 160 rozjely. Možná lépe, než rychlostí srovnatený knődelpress/bastard ČD nebo polský zázrak na EC Pha-Warszawa.

+11/−3
26.3.2016 15:46

J66i83ř26í 65K51o58c65u63r16e18k 6895854845138

Jančura má pronajaté nové, ten už tohle asi chtít nebude. Sám ví, že Peršan s 3,6 MW nestíhá a tohle má jen 3,1 MW. Jako náhrado Bobin je to ale fajn. O polovinu výkonnější a mladší. Bobinám táhne na 60 roků.

+2/0
26.3.2016 16:19

J84a46n 91S62ů64r10a 4665793503112

Lokomotivy ČD i ČD Cargo se posledních pět let pouze šrotují.blábol je vaše tvrzení. Proč myslíte, že by se sem jinak vozily loko z Belgi??

0/−4
26.3.2016 20:12

M24a16t76ú54š 69B81e38n30a91k 9188894662113

Blbosť, ČD odpredali vyradene loko 242 s podmienkou že nebudú jadziť v ČR. Mimochodom jazdia....

+1/0
26.3.2016 21:41

J50a62n 65S11ů34r13a 4325813773822

Viz odkaz níže

0/0
26.3.2016 21:46

R59o24m66a81n 52J38e61s19c64h69k19e 9888965887825

Pane Sůro, nevím o žádné šrotaci dvousystémové lokomotivě u nás.

0/0
27.3.2016 9:46

J35a85n 25S80ů94r27a 4125443833352

Nepíšu o srotaci explicitně dvousystemovych

0/0
27.3.2016 10:34

J60i39r96k44a 96D71v28o64ř91á19k 4725270523758

Přestárlá a nepojízdná technika se bude rozmontovávat na díly nebo rovnou šrotovat vždycky. Je na tom něco až tolik překvapivého?

+1/−1
30.3.2016 8:44

J20a37n 48S80ů77r13a 4615783403252

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Ale jasne,nesrotuji

0/0
26.3.2016 20:17

J19a32r36e63k 75K47a74l88i16v51o55d92a 7636473451156

S tím by se dalo souhlasit, nákupem Peršingů ČDC se mnoho stejnosměrných mašin starších řad stane zbytnými...

0/0
26.3.2016 23:44

M26a78r33t70i40n 58S74e86d42l24á49č97e82k 1140939450304

Zde se ukazuje idiocie ČD - místo aby dostaly aspoň něco, tak je raději sešrotují. Že si je ti ostatní koupí třeba v cizině je nenapadne...8-o8-o8-o Ale je to pochopitelné, ze státního se to žere - Babiše na ně...

+4/−18
26.3.2016 14:31

J73o18s43e95f 80N88ě13m13e30č70e58k 8213725916430

Že ze státního se to žere a zmínit Babiše nebylo moudré......:-)

+16/−1
26.3.2016 14:40

R63a97d79k89o 48K81ř49i31v89á21n24e77k 7640693935700

Idiocie, říkáte? Máte pravdu, ale ta se projevuje zejména v diskuzích, kde bývá zvykem pronášet kategorické odsudky o něčem, o čem nemám ani páru :-)

+11/0
26.3.2016 15:50

M31a80r84t30i51n 64S25e23d75l13á10č80e47k 1120949970604

Vycházím ze zvěřejněných informací. Pokud vy "máte páru", tak se laskavě vyjádřete a nemlžte...

0/0
26.3.2016 16:13

R50a28d92k65o 22K94ř98i83v96á29n27e25k 7280183425980

Když se píše, že "použitelných lokomotiv je na trhu nedostatek, protože ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají", tak je to lež.

Když se napíše, že ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají, protože použitelných lokomotiv je nedostatek, tak je to pravda.

V současné době se žádné hromadné šrotování lokomotiv neděje. Navíc se některé lokomotivy lépe prodají do zahraničí, než tuzemským hochštaplerům.

Ještě Vám nadhodím myšlenku: Představte si, že soukromí dopravci dosud neprodali žádnou lokomotivu ČD. Že oni to blokují ?!? :-)

Pokud důveřujete dotačnímu magnátovi Babišovi, tak chápu, že články v iDnes berete doslova. Ale je to jen symbolické vyjádření pocitů autora.:-)

+2/−2
26.3.2016 16:46

J89a73n 90S31ů37r27a 4495323763892

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Nechť si každý udělá o kázání pana Křivánka názor sám

0/−2
26.3.2016 20:18

M66a44t47ú35š 90B59e73n59a71k 9138814742313

A každý si o klamstvách JAna Súry urobil mienku už dávno....

ČD nepotrebné loko odpredáva, že sa konečne likvidujú vraky čo stoja 10 rokov vybrakované na vrakovisku lokomotív je iná vec, vo všeobecnosti sú to loko 50 rokov staré, ktoré sa už 10 rokov nepohli vlastnou silou, prípadne také čo sú po nehode/ požiary.

+1/0
26.3.2016 21:45

J96a87n 11S33ů48r96a 4155433133192

Vy máte seznam těch lokomotiv nebo jen zvanite?

+1/0
26.3.2016 21:47

P17e56t80r 67N80o21v27o51t13n98y 1771560721

A vy snad jo? Nebo zvanite taky?

+1/−1
27.3.2016 9:11

J91a46n 55S67ů53r24a 4365663763912

On je veřejně dostupny:-)ale počkám si na pana Benaka,jak to vysvětlí

+1/0
27.3.2016 9:20

Š85t88e97f87a30n 44F88r72i79č59a 7862668663206

Smutné čtení.

0/0
26.3.2016 14:27

R48a55d18k67o 14K14ř28i58v14á50n54e64k 7930813785750

Vy nejste rád, že budou v ČR celkem schopné lokomotivy (pokud je CZ LOKO moc nezbastlí)?

+1/0
26.3.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.