Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na tuzemské koleje míří starší belgické lokomotivy

Na české železnici budou letos k vidění poprvé v provozu zhruba třicet let staré lokomotivy, které jezdily hlavně v Belgii. Společnost CZ Loko začala s jejich modernizací a chce s nimi oslovit hlavně soukromé nákladní dopravce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S94t58a59n63i69s81l66a74v 39H23r22o65u32z75e60k 6870384321

Takže jestli tomu rozumím správně, ČD budou brzo mít na kolejích hromadu skoro bezcenného šrotu, který ještě dnes nazývají lokomotivy a mohly je alespoň za trochu slušnou cenu prodat.

Neměl by management ČD rovnou odpochodovat do vazební věznice ?

0/−2
30.3.2016 10:03

V70í56t26ě58z62s24l70a81v 70K86l54o76z95í56k 3371319754437

Lokomotiva není auto a pořizuje se na desítky let, samozřejmě se pruběžně modernizuje dle vývopje techniky. mašina není auto ale pořádný a drahý stroj...

+1/0
29.3.2016 14:43

V36í56t72ě53z58s48l62a73v 94K71l83o60z77í24k 3701799514567

Tipl bych si zájemce, Lokotrain, Odos, Tss cargo, IDS cargo? možná ještě Prvá slovenská železničná...

0/0
29.3.2016 14:38

K12a45r95e45l 92L86a20n78a 30I62n27g65. 9376101982

Třicet let staré belgické lokomotivy... Inovace počesku !

+2/−2
28.3.2016 16:13

J26o60s80e58f 26V97l77t95a87v28s97k97y 3205195391163

Ja jsem vzdycky obdivoval ceske lomotivy, presne receno, ten rez na nich, ktery nikomu nevadil

+1/0
27.3.2016 23:53

D25a14v79i29d 40P47e90t63r 7850436790285

To ano, ale už by to chtělo nové a naše, a ne kupovat 30 let staré z Belgie. Je pravda, že obojí mohou ještě nějakou dobu jezdit, ale stejně jako 15 let stará auta. Možná by to chtělo také modernizovat koleje, (přejezdy, mosty, tunely......) aby se po nich dalo jezdit 250 km/h a na koridorech 400 km/h.

0/0
28.3.2016 7:00

M10i56r39o44s82l60a60v 63Z88i31k34m57u34n49d 6178262937878

Jenže z té staré lokomotivy zůstane pouze lokomotivní rám, nic víc ... v podstatě se jedná o generální opravu spojenou s modernizací ... zbytek je moderní, tak jako u nové lokomotivy, ale přijde to levněji ...

+3/0
28.3.2016 13:36

K98a69r90e55l 11L60a56n80a 68I78n68g27. 9726821282

A české podobně inovovat nejde ?

0/0
28.3.2016 16:14

M58i94r41o87s63l25a58v 57Z74i27k93m79u31n94d 6908392737688

Vždyť se to taky dělá ... lok 363 se modernizují na 362 s možností dálkového řízení z řídícího vozu, tzv. Sysel. Jiné 363 se modernizují na 363.5 s možností mnohočlenného řízení ... dále se jednosystémové lok 163 rekonstruují na dvousystémové lok 363.5 ... modernizovaly se lok 750 apod.

Modernizací prošla část lok 242 na dálkové řízení k Syslům ...

+2/0
28.3.2016 17:20

K96a43r19e37l 54L54a78n86a 12I91n80g93. 9706581512

OK, díky.

0/0
29.3.2016 6:55

J39i74r53k75a 38D40v72o50ř21á25k 4375170803348

Já bych to nenazval ani generální opravou. Spíš téměř novostavba s využitím pár masivních starších dílů.

0/0
30.3.2016 9:22

J84a77k49u93b 57Š74a48f18a31n49d85a 7195757231661

Neumím si představit rekonstrukci současných koridorů na 400km/h kromě pár přímých úseků.

0/0
10.4.2016 17:25
Foto

J75a80n 55Č44e37r91m30á46k 4629458385347

holt, ČD nic nenutí prodávat staré vyřazené lokomotivy potencionálním zájemcům, když vše dostanou násobně na dotacích!... :-/

0/−5
27.3.2016 21:03

J92i96ř21í 26E46r96b61e26n 1233414986227

jakých dotacích?

+5/0
28.3.2016 0:06

V82a13c30l52a13v 88H28a63j59e82k 3456449809

a to co jezdí na nákladní vlacích už skutečně k modernizaci není. Koncepce řad 121-123 je z 50 let, výroba do roku 1971. To už je opravdu šrot.

0/−1
30.3.2016 8:16

J71i52r42i 64Z40u85z58a28ň50á54k 4218200333486

A takové lokomotivy nás dovezou do ráje světa kapitalismu jaký nám EU expedují.;-DEU!!

+3/−5
27.3.2016 12:17

M21a24r95t52i44n 80R43u61z34i70c77k42a 1722278746737

EU je neexpeduje, CR (CZ Loko) je dovazi, protoze CR (CD, CD Cargo) nedovoli pouzivat prodavane lokomotivy na uzemi CR aby nepomahali jejim konkurentum....

+2/0
27.3.2016 14:53

D19a61v76i45d 74P53e28t61r 7810546500925

No a, to je snad normální.

+1/−1
28.3.2016 7:01

J42a57n19a 42P79o49l16á48š63k39o10v62á 5477202288704

kam to jede?

+1/0
26.3.2016 18:42

D86a96v22i41d 53P75e45c58a 1425864731666

Doufám, že soukromí dopravci při rychlém růstu nezapomenou dát strojvedoucim fouknout.

+7/−3
26.3.2016 17:52

V94í44t69ě89z39s49l29a76v 61K44l62o33z20í36k 3201789604237

davide, pls věř že ten opilý fíra byla fakt vyjímka....

+1/0
29.3.2016 14:39

D96a63n35i57e74l 84Č41e19r49m65á22k 7597988910755

Ona to ani výjimka není, spíš je výjimka to, že se na to přišlo. Ale samozřejmě netvrdím že se to týká nějakýho velkýho počtu lidí.

0/0
11.4.2016 11:41

V48l53a28d69o 20P33o97p90r51o19c51k44ý 6888311279645

Z Bruselu přichází dotace a nakoupí se zboží z Belgie. Dělník ČKD stojí frontu na úřadu práce a belgický dělník letí na dovolenou na Mallorcu, kde se potkává s českým úředníkem ministerstva dopravy, který tam potajmu utrácí nezdanitelný příjem.

+11/−11
26.3.2016 16:10

M65a96r28t89i20n 41S47e68d84l57á30č98e62k 1640119450694

Tak pokud jsem správně pochopil, belgický dělník dnes za tento nákup nikam neletí, možná tak nějaký zpostředkovatel odprodeje. A jasně je napsané, že nové nechtějí, tak nevím, co s tím má ČKD nebo jakýkoli jiný výrobce společného...

+7/−1
26.3.2016 16:16

R57o70m82a90n 19J50e89s97c72h82k47e 9338495517875

Belgický dělník se raději vyhne letišti.

+1/0
28.3.2016 7:53

V32a10c55l62a80v 12H64a17j15e59k 3836619129

ĆKD Lokomotivka zanikla poměrně krátce po roce 1989.

0/0
30.3.2016 8:18

J98o38s86e18f 16K74o41p59e43c72k55y 9564382905

Vzhledem k prostemu porovnani miry nezamestnanosti v CR a Belgii nedava vas prispevek smysl.... ;-)

+1/0
28.3.2016 16:23

J46i57r10k45a 45D15v42o75ř61á18k 4485640673918

ČKD zahubilo jeho neschopné vedení (a možná nejen neschopné) už dost dávno.

+1/0
30.3.2016 8:39

R62a76d41k35o 87K86ř98i44v95á38n27e74k 7200373875360

1. Dvanáct lokomotiv není mnoho, je to spíš zajímavost, než senzace.

2. Opravuje se jedna, schválená není žádná.

3. Že se české lokomotivy šrotují je v této souvisloti zvláštní dedukce aktivistů z iDnes. (Korektní a citově neutrální označení pro blábol.) Nezanedbatelná část lokomotivního parku soukromých dopravců je tvořena právě bývalými lokomotivami ČD, hodně jich bylo odprodáno do zahraničí. Jaké konkrétně lokomotivy se v této souvislosti šrotují?

4. Belgičanky měly z výroby rychlost 160 km/h, v článku se píše o nákladní dopravě a 120 km/h. Škoda. Ideální lokomotivy třeba pro Jančuru. Výkon srovnatelný s peršingem, s kratšími vlaky by se při troše úsilí na těch 160 rozjely. Možná lépe, než rychlostí srovnatený knődelpress/bastard ČD nebo polský zázrak na EC Pha-Warszawa.

+11/−3
26.3.2016 15:46

J10i15ř51í 21K28o58c15u23r48e56k 6695324755788

Jančura má pronajaté nové, ten už tohle asi chtít nebude. Sám ví, že Peršan s 3,6 MW nestíhá a tohle má jen 3,1 MW. Jako náhrado Bobin je to ale fajn. O polovinu výkonnější a mladší. Bobinám táhne na 60 roků.

+2/0
26.3.2016 16:19

J69a50n 17S49ů95r66a 4415303683502

Lokomotivy ČD i ČD Cargo se posledních pět let pouze šrotují.blábol je vaše tvrzení. Proč myslíte, že by se sem jinak vozily loko z Belgi??

0/−4
26.3.2016 20:12

M90a12t61ú70š 28B69e94n14a86k 9348174422223

Blbosť, ČD odpredali vyradene loko 242 s podmienkou že nebudú jadziť v ČR. Mimochodom jazdia....

+1/0
26.3.2016 21:41

J55a73n 14S71ů27r85a 4415273753672

Viz odkaz níže

0/0
26.3.2016 21:46

R27o68m75a67n 69J40e31s94c78h46k11e 9298255967435

Pane Sůro, nevím o žádné šrotaci dvousystémové lokomotivě u nás.

0/0
27.3.2016 9:46

J94a77n 60S65ů45r50a 4705363383602

Nepíšu o srotaci explicitně dvousystemovych

0/0
27.3.2016 10:34

J75i91r94k23a 43D37v33o24ř43á43k 4125520123348

Přestárlá a nepojízdná technika se bude rozmontovávat na díly nebo rovnou šrotovat vždycky. Je na tom něco až tolik překvapivého?

+1/−1
30.3.2016 8:44

J72a65n 39S38ů95r20a 4365573173372

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Ale jasne,nesrotuji

0/0
26.3.2016 20:17

J32a18r79e60k 40K26a56l41i46v17o93d48a 7356813451186

S tím by se dalo souhlasit, nákupem Peršingů ČDC se mnoho stejnosměrných mašin starších řad stane zbytnými...

0/0
26.3.2016 23:44

M77a14r80t62i40n 51S74e35d91l78á21č41e39k 1280339270844

Zde se ukazuje idiocie ČD - místo aby dostaly aspoň něco, tak je raději sešrotují. Že si je ti ostatní koupí třeba v cizině je nenapadne...8-o8-o8-o Ale je to pochopitelné, ze státního se to žere - Babiše na ně...

+4/−18
26.3.2016 14:31

J66o89s35e56f 71N83ě27m86e70č16e94k 8403345396560

Že ze státního se to žere a zmínit Babiše nebylo moudré......:-)

+16/−1
26.3.2016 14:40

R91a86d41k31o 76K53ř95i80v42á54n68e60k 7140243115270

Idiocie, říkáte? Máte pravdu, ale ta se projevuje zejména v diskuzích, kde bývá zvykem pronášet kategorické odsudky o něčem, o čem nemám ani páru :-)

+11/0
26.3.2016 15:50

M82a76r63t68i90n 19S61e16d30l63á75č69e45k 1790949670494

Vycházím ze zvěřejněných informací. Pokud vy "máte páru", tak se laskavě vyjádřete a nemlžte...

0/0
26.3.2016 16:13

R64a48d52k85o 11K50ř41i69v19á91n11e12k 7320223715680

Když se píše, že "použitelných lokomotiv je na trhu nedostatek, protože ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají", tak je to lež.

Když se napíše, že ČD a ČD Cargo se k prodeji nemají, protože použitelných lokomotiv je nedostatek, tak je to pravda.

V současné době se žádné hromadné šrotování lokomotiv neděje. Navíc se některé lokomotivy lépe prodají do zahraničí, než tuzemským hochštaplerům.

Ještě Vám nadhodím myšlenku: Představte si, že soukromí dopravci dosud neprodali žádnou lokomotivu ČD. Že oni to blokují ?!? :-)

Pokud důveřujete dotačnímu magnátovi Babišovi, tak chápu, že články v iDnes berete doslova. Ale je to jen symbolické vyjádření pocitů autora.:-)

+2/−2
26.3.2016 16:46

J87a21n 63S70ů70r65a 4825343353112

https://www.cdcargo.cz/home/-/asset_publisher/9UCZA9soM9d6/content/likvidace-zbytnych-a-dlouhodobe-nepotrebnych-zeleznicnich-nakladnich-vozidel

Nechť si každý udělá o kázání pana Křivánka názor sám

0/−2
26.3.2016 20:18

M23a76t36ú44š 61B59e11n20a49k 9748584412813

A každý si o klamstvách JAna Súry urobil mienku už dávno....

ČD nepotrebné loko odpredáva, že sa konečne likvidujú vraky čo stoja 10 rokov vybrakované na vrakovisku lokomotív je iná vec, vo všeobecnosti sú to loko 50 rokov staré, ktoré sa už 10 rokov nepohli vlastnou silou, prípadne také čo sú po nehode/ požiary.

+1/0
26.3.2016 21:45

J35a32n 97S80ů27r60a 4135963503142

Vy máte seznam těch lokomotiv nebo jen zvanite?

+1/0
26.3.2016 21:47

P10e56t68r 40N96o78v97o65t27n59y 1981370631

A vy snad jo? Nebo zvanite taky?

+1/−1
27.3.2016 9:11

J43a74n 40S51ů11r22a 4715953203562

On je veřejně dostupny:-)ale počkám si na pana Benaka,jak to vysvětlí

+1/0
27.3.2016 9:20

Š39t37e48f71a83n 65F73r32i14č71a 7722358863926

Smutné čtení.

0/0
26.3.2016 14:27

R28a14d41k51o 18K40ř80i81v97á67n63e16k 7850193115840

Vy nejste rád, že budou v ČR celkem schopné lokomotivy (pokud je CZ LOKO moc nezbastlí)?

+1/0
26.3.2016 15:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.