Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41i24n59d11ř54i76c18h 24C62o55u34f12a45l 7967629789210

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P47a77v68e59l 67S26l81a39d23o89v38n84í60k 6197153147556

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22

A14l19a13n 16Ř96e34p25k20a 4455646

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J50i81r53i 74D55o17m57i72n35i97k 1571728961770

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P71a40v85e79l 38S12l46a28d97o89v92n53í74k 6157503537536

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J48i32ř61í 40E56r68b25e82n 1773124456797

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J15a97n 40N21o34t44a 6652475453810

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M43a28r31e83k 63K80a12l41i52n32a 3819544185498

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J45i46ř24í 71E69r96b60e98n 1113484916907

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J61i41r49i 70D83o15m17i66n87i43k 1191728141440

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B79e46n 59P22a96v60k89a 1897753877301

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A93n77d48r30e43j 26K81r90i72ž29a69n 6900816475764

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J46o50s61e12f 37H50o66n35e26š 7241482870513

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D40u11š70a65n 61D49i89t37r68i45c53h 3268366803419

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J25o20s54e77f 74H30o23n48e38š 7731602780363

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J51a32r16e94k 38J40a60k71u57b13č39e41k 7579480778148

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M17a85r11t68i35n 20P15e68t70r 6223312278619

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B42e91n 10P70a63v84k46a 1397583867941

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J69a66r16e25k 46J27a80k45u43b31č87e59k 7199110418268

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J46a33n 25N19o42t19a 6252215383690

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F92r62a41n74t57i97š15e48k 65M52a97t53ě33j94č49e80k 7283202143501

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D60u62š53a29n 91D35i70t85r86i60c51h 3948866753339

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F14r68a73n88t54i70š45e87k 28V92a10n30ě68k 1617894147167

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P87e18t40r 19N22o81v32o37t29n60y 1151110121

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D66u56š71a31n 76D58i46t25r95i89c27h 3658106973359

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P50e26t35r 69M47a87l98i67š91k18a 6901855511613

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D35r19a39h86o25š 36O52n57d46r83u41š 5679909909

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D27r23a52h21o83š 96O86n12d34r45u62š 5249669889

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J78i23ř84í 72E93r62b70e80n 1863784846707

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D82u91š78a51n 37D78i95t17r49i78c64h 3798126543749

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J32i83ř93í 33E11r68b62e78n 1333974686727

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D37r30a46h36o73š 36O22n24d93r32u82š 5179839279

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E59m49i10l 57D15o69č49e87k47a95l 9919540825119

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D29a23n55a 53S68m15é67k85a12l51o90v52á 5887396793982

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J11a86n 48H83e18r22o77u74d91e97k 9328492823501

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L44u28k52á20š 93N80o76v39o47t77n58ý 6736467578658

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V62a79c19l18a47v 93P14e16r98o91u17t44k79a 6608707824281

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J12a61n 17M72a98c78h 8457976328715

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P49e70t34r 44R74i30h19a39k 7271228408446

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D55a39v22i53d 27P86e46t95r 7770766940395

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R70o84m49a92n 62T11y73č19k25a 3327648441737

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P57e41t23r 70N31o52v69o87t67n15y 1771590551

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K60a58r61e35l 92Š71o74u94m72a88l 1794253758

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A26d48a30m 29K32ř73i76v78s68k54ý 1323354560333

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D34a51v13i78d 71P43e17t49r 7240576880395

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J91a68n 78H84e51r43o55u54d36e30k 9668482823131

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.