Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát neumí nádraží rozvíjet, na Italy bychom byli tvrdší, říká šéf CPI

Realitní skupina CPI Radovana Vítka chce koupit všechna vlaková nádraží v Česku. Českým drahám za ně nabízí čtyři miliardy korun. Podle výkonného ředitele CPI Zdeňka Havelky mají značný komerční potenciál, který současný vlastník neumí rozvíjet. Skupina by byla tvrdší na italského nájemce Hlavního nádraží, říká její šéf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J34i85n59d30ř92i98c63h 59C55o16u65f86a89l 7427599609640

Ještě jsem neviděl prodej státního majetku ze by na něm stát videlal,vždy se časem ukázalo ze to bylo pro stát nevýhodné. Bude se to opět opakovat!

0/0
28.3.2016 5:18

P35a40v93e79l 47S36l92a30d81o79v79n71í46k 6897713927156

Koneckonců, proč ne. Dráha se zruší, nádraží se zboří a na lukrativních pozemcích vyrostou administrativní budovy.

0/0
27.3.2016 14:22

A93l27a41n 41Ř79e20p12k47a 4705186

Moc bych jim nevěřil, radši to převést na SŽDC a bude klid.. ti alespoň postupně opraví i to nejzapadlejší nádraží (teda snad), soukromý developer jen to, kde pak bude moc vydělávat slušné prachy (nehledě na to, že o prostory na nádražích může třeba Billa, Tesco... požádat i tak a peníze za pronájem alespon půjdou státní organizaci, ne soukromníkovi). ;-)

+1/0
25.3.2016 17:46

J23i38r96i 93D89o81m15i53n27i48k 1461868581650

A stát je rozdá příživníkům a rozkrade. Neznám jediný případ, kdy stát a nebo obec hospodaří ne se svým, ale s přiděleným majetkem dobře. Jen se ztrátami, které pak zalepuje všelijakymi dotacemi a astronomickými dluhy

+1/−3
25.3.2016 21:26

P10a21v29e83l 87S18l26a93d93o84v48n41í29k 6327553297906

Ano, nejlepším příkladem je, když stát ztratil kontrolu nad vodou.

0/0
27.3.2016 14:26

J42i76ř28í 79E90r83b84e88n 1893414456537

Kdyby nic jiného, tak tenhle manažer aspoň v klidu vykládá kart yna stůl a neschovává se za nějaké vyšší ideály - vidí v tom komerční příležitost a jistý budoucí výdělek, na rozdíl od mnohých manažerů ČD a SŽDC.

0/0
25.3.2016 16:43

J54a67n 16N67o74t41a 6672895273590

prodej je absolutní nesmysl

+6/−2
24.3.2016 20:37

M61a91r28e44k 22K54a57l62i81n97a 3979564145208

A proč? Proč mají ČD vlastnit nějaké nemovitosti a snažit se s ninmi za státní peníze podnikat???

0/−5
25.3.2016 6:58

J40i85ř18í 37E44r94b97e76n 1793494496267

Za jaké státní peníze se podniká s nemovitostmi?

0/0
25.3.2016 16:43

J41i72r53i 90D86o38m72i81n24i36k 1601568701390

Třeba s dotacemi na osobní dopravu. A je toho víc.

0/0
25.3.2016 21:28

B40e36n 58P46a55v96k63a 1957373877321

Tyhle kecy šéfů firem s bambilionovým obratem mě baví. To vždycky zní tak žůžově;-D

0/0
24.3.2016 19:22

A40n55d32r61e84j 21K78r93i94ž22a84n 6190906215684

Hnus

+2/0
24.3.2016 19:19

J82o31s94e14f 35H61o65n14e63š 7701272430923

Jenom aby se nádraží nestalo letištěm za Černochové.Mám na mysli predátorké nájmy a z toho důvodu drahé služby

+1/0
24.3.2016 19:18

D51u61š45a45n 64D67i56t81r50i30c39h 3248806613759

Můžu vědět jaké drahé služby? Aktuálně na většině nádraží není nic, to nic klidně mohou zdražit.

+1/−1
24.3.2016 21:44

J26o55s27e67f 35H86o23n42e11š 7331622700743

Gastronomické,různí prodejci

0/0
25.3.2016 7:27
Foto

J50a67r89e66k 77J84a51k42u76b48č53e32k 7649850428108

4 miliardy se i z pohledu laika zda byt neskutecne nizka castka

+12/0
24.3.2016 19:08

M64a88r54t98i89n 87P17e52t58r 6173162388299

Na druhou stranu těžko odhadovat, kolik bude třeba investovat, aby nádraží fungovala a byla schopna pronájmu. Ovšem u soukromé firmy těžko garantovat, že se na ta průšvihová nádraží nevykašle, nepřevede je třeba na bílé koníky a nenechá si jen to kvalitní. Ve smlouvě vykuk vždy najde nějakou kličku.

+3/0
24.3.2016 19:16

B44e21n 12P95a81v40k81a 1397723467941

Jste asi dlouho nebyl na žádném běžném nádraží, co?

0/0
24.3.2016 19:22
Foto

J19a42r48e16k 73J45a70k10u80b41č45e43k 7179710838628

U takoveto investice se neplati za krasu ale komercni potencial

+2/0
24.3.2016 20:42

J59a46n 17N69o78t23a 6232425373510

asi tam chybý aspoň jedna nula...

0/−2
24.3.2016 20:37

F36r81a54n59t69i91š52e58k 88M56a48t11ě78j23č46e15k 7563862973771

tak proč ji SŽDC nenabídne!

0/0
25.3.2016 0:15

D93u34š96a77n 31D91i65t75r26i95c28h 3168786313189

Nechci se plést, ale aktuálně na nádražích stát prodělává (v sumě). Není úplně od věci to prodat (s doložkou jaké služby musí kupující zajistit, pokud nezajistí vrací VŠE). Pokud někdo dá větší nabídku (třeba Vy) tak se to prodá jemu.

+2/−1
24.3.2016 21:47

F87r55a30n70t53i90š58e81k 37V24a58n67ě92k 1337734657367

Jak se skvěle nakapsovat. Koupím nádraží a SŽDC, ČD a ostatním dopravcům napálím vysoké nájmy. Dopravci pak budou a budou jen platit. Nakonec to dopadne, že pronájem bude neúnosný a pokladny se vystěhují ven z nádraží do unimobuněk a lidé budou čekat na vlak v dešti. SŽDC bude solit za pronájem i tak, protože na mnoha nádražích je technologické zázemí v budovách. No za chvilku budu mít 4 miliardy zpátky.

+22/−3
24.3.2016 18:46

P43e58t56r 11N84o76v37o77t36n76y 1421920371

A nebo se nádraží prevedou na SZDC a unimobunek se nekde dočkáme taky, protože ty budovy ve spatnem stavu nikdo neopravi.

+3/−5
24.3.2016 19:04

D41u31š56a14n 57D59i35t25r54i86c45h 3528686623729

Otázkou je jenom jak se to prodá. Jde to jistě prodat s věcným břemenem, že služby aktuálně na nádraží existující musí zůstat, za danou cenu, nebo zdarma.

+2/0
24.3.2016 21:49

P34e71t51r 51M39a91l71i29š74k17a 6121775911923

Jde, ale lobisté to nedovolí.

0/0
25.3.2016 8:51

D26r23a25h87o98š 81O36n20d87r75u23š 5409209889

ti ... uz vazne nevi co by prodali Rv

to je cisty hnus velebnosti

chysta se dalsi tunel jako v pripade aerolinek?

prodej za cenu letadla cely podnik?

plan nasich mafianu prisatych na stat je rozlozit rozdelit a rozprodat Rv :-(

+11/−2
24.3.2016 18:33

D71r21a57h26o23š 64O52n63d34r89u63š 5459689129

..a pak se divime ,ze nemame na duchody

+1/0
24.3.2016 18:34

J81i96ř55í 80E42r31b37e72n 1293644696797

Financovat důchody z prodeje majetku je hnus na entou.

+1/0
25.3.2016 16:45

D45u24š83a75n 38D97i80t82r56i63c58h 3858636373509

Kdyby aerolinky neprodali, tak by krachli. Je potřeba si uvědomit, že stát neumí hospodařit.

+2/0
24.3.2016 21:50

J62i88ř35í 33E62r23b34e38n 1893294426967

Stát umí hospodařit úplně stejně jako kterýkoliv jiný vlastník. I stát si totiž ty manažery pouze najímá, nikoliv vychovává. Se vcšemi státními podniky to šlo do kopru právě ve chvíli, kdy je začali řídit lidi zvenku, nespjatí s firmou - vzpomeňte si právě na ty ČSA, na Tatru a podobně!

+1/0
25.3.2016 16:46

D60r98a90h92o55š 43O29n38d79r58u61š 5649649859

cenzor radii Rv

0/0
24.3.2016 18:30

E54m27i47l 68D26o15č80e74k83a93l 9409160665209

Holt stát by se měl řídit jako firma...

0/0
24.3.2016 18:29

D85a92n55a 95S11m90é31k57a71l64o39v30á 5177226823392

Nesouhlasim s prodejem nádraží vůbec... Tento typ majetku by měl zůstávat státu, uz jen proto, aby bylo zajištěno umožnění bezproblémového užívání cestujícími! Nechceme se přeci dožít toho, abychom při cestě na vlak museli třeba platit vstupné apod., tohle ma byt státní majetek k využíváni občany státu bez dalších komplikaci nebo vicenakladu! Zatraceně to se vázne chceme zbavit uplne všeho? Kdy se začnou prodávat mosty a silnice???

+15/−8
24.3.2016 18:14

J73a68n 97H36e79r20o52u60d25e90k 9188852253961

Tak by ho mel stát ale taky tak obhospodařovat!!!

0/0
24.3.2016 19:14
Foto

L62u49k75á19š 51N85o12v65o63t72n63ý 6956557818388

Proc ne? Stat je mizerny hospodar a pokud to smluvne dobre osetri pomuze to naopak nekterym nadrazim k tomu, aby se z nich stala naopak mista, kam by se clovek nemusel bat vkrocit.

0/0
24.3.2016 19:52

V95a97c67l90a53v 30P71e17r39o39u75t50k94a 6808197824451

stát je mizerný hospodář ale dokáže něco smluvně dobře ošetřit? bravo ...

0/0
24.3.2016 22:55

J42a74n 12M89a53c97h 8697956378175

A proč ne, ať si stát nechá třeba jen krajská nádraží, zbytek prodá za tržní cenu. Uvidíme která nádraží budou fungovat lépe.

+3/−4
24.3.2016 18:11

P14e35t72r 82R63i69h31a28k 7921498938716

jsem proti prodeji CPI.

+10/−2
24.3.2016 18:05

D76a90v41i46d 78P75e45t17r 7830536880285

Jenom hlavní nádraž v Praze a Svinov v Ostravě by mohly stát každé mnoho stovek miliónů. Čili teď byly za peníze státu a EU opraveny a zmodernizovány a pak by měly přijít soukromníkovi z vlastně velmi nízkou cenu? Pokud by se něco mělo prodávat, pak jen ta nádraží, která jsou v dezolátním stavu za vysokouce cenu, ale po zaplacení by šlo velkou číst peněz použít zpět na jejich rekonstrukci.

+2/−4
24.3.2016 17:31

R63o80m79a47n 51T98y97č94k26a 3227668811667

která jsou v dezolátním stavu za vysokou cenu ;-D

+3/−1
24.3.2016 18:22

P56e21t80r 72N61o26v43o50t69n96y 1211580171

No nekupte to. :-)

+2/0
24.3.2016 19:04

K29a92r59e29l 32Š60o45u53m29a82l 1884823758

Tomu říkám neodolatelná nabídka....

+1/0
24.3.2016 19:15

A51d98a54m 64K33ř58i78v31s64k64ý 1433324360553

Jako že něco v dezolátním stavu prodám za vysokou cenu a pak (já?) utržené peníze dám na opravu něčeho, co už není moje? Tak jste to myslel?

+2/0
24.3.2016 22:23

D77a92v82i67d 88P44e79t14r 7440956880155

Pokud chcete, aby nebyla nádraží v hrozném stavu, tak je to jedno z řešení, které už se jinde osvědřilo, při prodeji veřejného majetku.

0/0
26.3.2016 6:12

J45a22n 36H37e90r88o84u33d90e51k 9248422863981

Sem pro

+4/−9
24.3.2016 17:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.