Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic

Nejčernější možný scénář pro stavby nových silnic a dálnic začíná být skutečností. Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok. Mimo jiné se nezačne stavět 88 kilometrů nových dálnic, s nimiž se počítalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o60s39e25f 55L20o98n48g58a92u92e89r 5148404740748

Hlavně už dostavte tu D 8 , Lovosice TP, nebo UL je prostě katastrofa. Stavte rychle než do toho zase někdo z Moravy hodí vidle!

+1/0
28.3.2016 18:57
Foto

M75a37r65t15i89n 27G50r75o36c42h61o97l 7936838136561

Evropské peníze jsou rakovinou výstavby čehokoli. Projekty jsou mnohem dražší, jako u zateplování "Zelená úsporám". Před 20 lety byl rozpočet obchvatu F-M 1 mld. Kč, dnes bude muset dát stát i přes dotace z EU 2 mld. Kdyby si tehdy vzali komerční úvěr, byl by již splacen. není pravda, že se nemůže stavět už letos, jen by se musely stavby plně financovat z našeho rozpočtu. Tehdy je stará EIA dostačující ...

0/0
28.3.2016 15:52

R76o64m32a50n 58K33r88a73t84o26c93h70v17í50l 6166447406974

Tak se udělají méně důležité projekty - i ty budou dobré.

(které to budou?)

0/0
28.3.2016 9:25

V12l83a71s17t24i78m20i63l 88K22o57c10u54r73e88k 4456233480174

Pane redaktore, neexistuje žádné zrchlení tratě u Českých Budějovice, pouze stavba 4. koridoru, z Prahy do Lince, který Budějovicemi prochází. Snad nění tak složité tu situaci popisovat přesně.

0/0
28.3.2016 1:11

M33a25r52e47k 90M29a73r32t79i67n 8849354266670

Když už to chcete popisovat přesně, tak byste měl napsat, že 4. koridor je u nás veden na území Děčín - Horní Dvořiště. Žádný Linec.

+1/0
28.3.2016 10:32

J94a81n 29J84e68m50e52l40k94a 1445760

40 let se mluví o zlepšení železnice Ostrava Frýdek, ale když příjde na věc, nic není připraveno, promyšleno. Pak se dělají modernizace v původní stopě. Škoda těch peněz. Kdyby se použili na spojku železnice na Boleslav a opravu Kolín Boleslav na 120. Opravu a elektrifikaci Vsetín Rožnov. Spousta by se toho dala najít. Nebo to, že na Plzeň se po "koridoru" jezdí defakto jen cca 120.. Nevím jestli je třeba investovat tolik najednou do vozidel, místo do infrastruktury.

0/0
27.3.2016 21:58

J25o83s71e29f 80T71r36n66k37a 9169822597459

Zase Ťok...ten je fakt neschopný...nebo nemá zrovna Skanska nebo Geosan volné kapacity :-)))

+1/0
27.3.2016 21:19

L80u86b49o56š 39U94l13r85i40c42h 5581900688604

ČR môže stavať stovky km diaľníc za svoje, nič jej v tom nebráni, ale ak chce čerpať EÚ dotácie musí dodržiavať pravidlá EÚ.

+2/0
27.3.2016 12:00

I53v96a63n 91S29o17t 6709744456128

zpacifikuj V4, pustíme EIA[>-]EU

0/0
27.3.2016 0:01

J13o97s95e57f 67T88r60ö22g32l 8839142806116

EU rýpala do ČR, že potřebujeme nový zákon o EIA, cca 10 let, než byl konečně přijat.A další rok se toho moc nedělo, vláda naivně doufala, že staré posudky v Bruselu prosadí. PředEU zákon o EIA byl přitom opravdu špatný a řada posudků byla dělána tak, aby vyšla dle potřeb investorů (dokonce se některé posudky i nechávaly předělávat, když byl zpracovatel příliš objektivní - legendární jsou v tomto směru jezy na Labi, které mají už čtvrtý posudek, ty předchozí všechny negativní).

Čekání na Godota, nikdo nikam nespěchá.

+1/0
26.3.2016 19:50

J95i11ř10í 40K89o83c51u22r37e22k 6205824695728

Celou dobu to věděli. Celou dobu s tím mohli něco udělat. Celou dobu čekali, že ... Brusel uplatí sám sebe? ... Francois Godot už zítra přijde a ty dotace nakonec přinese.

+1/0
26.3.2016 17:44

M24i62r51e74k 15G51a47j53e40r 5971556279500

Cim dal vic mne vadi, ze nejen pro me, ale i pro novinare je struktura rizeni EU nepruhledna. Misto "ústupky navrhované Bruselem" mel novinar zjistit z dokumentu, kdo nebo alespon jaky urad v Bruselu ma tu moc narizovat neco, co nenarizuji nase vlastni zakony Ceske republiky. V tomto pripade urad v Bruselu zmenil nejaky evropsky zakon a aplikuje ho zpetne na jiz rozhodnuta stavebni povoleni u nas.

0/0
26.3.2016 15:18

R80a45d68e83k 56N72o95v66a90k 9294753799890

Co má stavební povolení, to se může stavět.

Problém je v tom, že dnes už nedostanete stavební povolení na velkou stavbu bez nové EIA

0/0
26.3.2016 22:04

P92e88t74r 84O84t74r97u26b46a 6596808192975

"Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok."

Při rychlosti našich přeplacených úředníků to na 99% nestihnou.

+3/0
26.3.2016 12:22

V38l63a52d69i11m84í71r 43F70i76b68i37g63e20r 5734151331424

Na 100% to nestuhnou. Optimistická varianta je 1 rok nejhorší 4-5 let, takže počítejte spíše 2 a více let zdržení.

0/0
26.3.2016 18:29

V74í93ť24a 58K58r77u55t23i79š 1290344435857

Naprosto geniální kombinace naší české neschopnosti a nesmyslné evropské byrokracie.

+7/0
26.3.2016 12:20

J86a74r57o43s42l23a30v 28S90t18u56c32h22l15í57k 7316648342206

Další veliká výhoda našeho členství v EU. Bohižel jen pro ekoteroristické radikály

+4/0
26.3.2016 11:21

V23l26a15d24i82m79í14r 74F24i87b14i52g18e36r 5894811621154

EU za to primárně nemůže. Ty posudky jsou připravené dlouhá léta a kdyby se stavby zahájily ještě před 2 lety tak není problém. Ale naši demokraticky zvolení zástupci ten problém nechávali vyhnít a výsledek se dostavil.

Bez dotací by se mohlo začít stavět hned, což bych uvítal kdyby se začalo alespoň pár staveb. Ono to sice bude dražší, ale stavba bude generovat mýto, nestanou se nehody na stávajících trasách(důsledky nehod jsou v desítkách miliard ročně), budou se méně ničit stávající silnice a lokalita s dálnicí se stane atraktivnější pro investory.

+1/0
26.3.2016 18:32
Foto

L75u41b91o12m24í83r 85F67i36š46e72r 1963904251949

Žádám redakci, aby mi alespoň o Velikonocích nekazili náladu podobnými Jobovkami. Viníci u dávno měli být před soudem. V Kocourkově platí léta, že nikdo nikdy za nic nemůže. Boží mlýny téměř nemelou. Rv

+3/0
26.3.2016 11:16

Z23d30e68n81ě59k 74H62r37u48b16ý 5395858651486

A co se bude dít, když nová EIA ukáže, že danou lokalitou třeba dálnice vést nemůže? Doufám, že ty výkupy mají udělané pomocí smluv o smlouvě budoucí a ta kupní se uzavírá až když je všechno na 100% a komplet. Ale to jsem asi velký snílek, že?

Takže každopádně to znamená, že dojde ke zbytečnému vyhození peněz. Protože mohou nastat jen tyto varianty:

a) nová EIA ukáže, že se může stavět = vyhozené peníze za novou EIA

b) nová EIA ukáže, že se nemůže stavět = vyhozené peníze za pozemky a přípravu stavby + výkup dalších pozemků a nová příprava stavby

+4/0
26.3.2016 11:09

J94o31s33e94f 26L87e91b28d20u12š30k38a 4252533673115

Slavná EU v praxi. Dáme vám dotace, ale tak, abyste je nemohli čerpat.

0/−5
26.3.2016 10:55

R26o95s88t56i93s15l30a98v 12C39a23h13a 6523957837971

Kdo dava penize, urcuje pravidla.

+7/0
26.3.2016 11:09

J30i29n40d24ř49i12c74h 37Š12k94o20p66e60k 4305581190685

to je náš problém, že nedodržujeme svou vlastní legislativu

0/0
27.3.2016 13:18

J47a88n 42D95l18o53u88h10ý 8336910853730

ANO, prostě to postavíme. Nějak se jim to heslo vytrácí....

+13/0
26.3.2016 10:50

J88i75ř24í 27K32o18c95u22r53e60k 6235314605548

Jenom ho zkracují. ANO, prostě to po-

+1/0
26.3.2016 17:40

V98l94a63d48i80m79í13r 44F14i16b50i11g21e74r 5514231261204

Ťok je žába na prameni.

+1/0
27.3.2016 8:02

R87a62d23e29k 94S48t37e21j62s96k25a85l 5750219452623

To je nehoráznost. Do nebe volající neschopnost. Jdu blejt.

0/0
26.3.2016 10:44

J54o92s45e83f 20L15e70b53d70u18š76k31a 4952303703395

Lepší by bylo nevolit tyhle trotly.

+8/0
26.3.2016 10:56

E44d13u43a97r41d 78H10l25a20v68a27t16ý 2290286394

Mě v této souvislosti zajímají tři věci - kdo je za tento stav odpovědný, jaké to pro něj (ně) bude mít důsledky a kdy reálně dotčené stavby budou skutečně stát.

+12/0
26.3.2016 10:42

M39a65r58e29k 57H76e41n98c 3826916680578

pochopil jsem to správně? začíná to vypadat, že roky v šuplíkách ležící EIA studie nám EU neschválí, protože ležely roky v šuplíkách..... tak se současné ministerstvo rozhodlo nechat vypracovat nové aktuální EIA studie a dává si na to rok, za který se ty stavby budou moci konečně rozjet?

+1/−1
26.3.2016 10:37

M86a70r16e25k 41M36a84r50t72i76n 8469304746920

Bych to doplnil, že něchali v posledních dvou letech ležet v šuplících, i když věděli, že tyto staré EIA neprojdou. Místo toho to nechali vyhnít s tím, že se to pak nějak vyřeší. Tak se to vyřešilo. Navzdory silným proklamacím Ťoka nebudou žádné další nové stavby.

+5/0
26.3.2016 10:42

M30a72r50e87k 63H34e51n77c 3466646470108

budou o rok později ne? mě to v tom celkově zoufale pomalém tempu příprav staveb v ČR už jako zásadní zdržení nepřijde. ta mašinerie je mnohem složitější než aby se to dalo hodit jen na jednu ze zúčastněných institucí

0/0
26.3.2016 10:49

V22l61a12d13i60m16í72r 30F23i53b14i53g84e79r 5434761661614

O rok později by asi nebylo tak strašné, kdyby se to o ten rok neposouvalo už několik let.

+2/0
26.3.2016 12:41

J28i37ř54í 64K56o68c57u93r37e43k 6155184345508

Taky vpohodě počkáte, když vám opraví vodovod, elektřinu ... o týden později?

0/0
26.3.2016 17:42

P76e41t23r 33H48o68r26á40k 1579543789764

Nevím, jak ta EIA má probíhat a co všechno obnáší, ale rok je dost odvážný plán. EIA prý může trvat dva i tři roky, když pozoruješ nějakého živočicha, co dělal celou sezonu.

0/0
26.3.2016 10:57

J68o96s12e83f 90L74e20b84d46u19š55k57a 4152433543655

Po pravdě, k čemu v tomhle případě EIA je, když každých pár let pro studii platí nová pravidla a to tak rozdílná, že původní EIA nelze použít? Není to spíš nějaký podvod, aby někdo měl pořád dokolečka práci?

+1/−1
26.3.2016 10:58

J78a38n 24G14a29z62d76a 6532658193387

První EIA se začaly dělat dle zákona v roce 1992. Pokud se dobře pamatuju, řešil jsem před několika lety "propadlou" platnost EIA a za pár týdnů to bylo hotové. Pokud to naši kolegové stavbaři nestačili vzít za několik desítek let na vědomí a zpracovat, někde se asi stala chyba a ani další mediální výmluvy to nevyřeší.

+7/−1
26.3.2016 10:25

J97i44ř87í 79H98o84r79á98k 8604906523520

A to jsme nadávali na RVHP které nám do ničeho takového nikdy nekecalo.

+4/−9
26.3.2016 10:08

F40r97a48n14t67i84š65e28k 14S23t60r61n28a39d 4744565159306

R^!!

0/−2
26.3.2016 10:17

M58a28r80e46k 21M49a57r39t55i71n 8349434936730

EU peníze dává, má právo si říct podmínky. Až to bude z našich peněz, tak si podmínky dáme sami. Ovšem s mentalitou některých úředníků a politiků bychom si to stejně zavařili. Nejednou jsme totiž papežtější než papež... napříč obory.

+5/−1
26.3.2016 10:33

P35e85t83r 16H79o57r18á68k 1989903339844

EU dává peníze, co se jí tam posílají. Sice teď dostáváme víc než posíláme, ale jednou se to může obrátit a navíc staré státy EU mají jistě dobře spočítané, že se jim to i tak ekonomicky vyplatí.

+1/0
26.3.2016 11:01

M83i36r60e69k 20G32a93j40e42r 5341706939850

To se ale neda nic delat. Jestli urady EU ziskaly takovou moc, ze jim staty tolik penez ochotne posilaji, tak je to to same, jako kdyz stat naklada s vybranyma danema.

0/0
26.3.2016 15:21

J98a56r38o38s93l92a69v 29H86e35j42n54a 4687761569

"V Česku totiž existují desítky dopravních projektů, u nichž tento materiál vznikl ještě před vstupem do Evropské unie. Nový zákon přitom neumožňuje, aby se takové studie uznaly pro vydání stavebního povolení."

Dále číst jsem neměl chuť.

Pryč z EU, pryč s EU, pryč se stupidními zákony.

+6/−9
26.3.2016 10:08

J21a89n 28G88a22z36d65a 6302778853617

Jasně, ať žije Sovětský svaz a sovětské dálnice, obchodní síť, auta a výhradně výdělky a důchody v konvertibilním rublu. Samozřejmě pro odpírače EU, ostatní dostanou nasypáno dle dnešních standartů. Upřímě řečeno, osobně si raději vyřídím standartní "papír" EIA a připlatím za současné standarty životního prostředí, než zpět období doby minulé.

+5/−6
26.3.2016 10:20

R12o49b62e40r10t 25P89e30l80c 5114799394150

To je ale blábol! Z čeho vycházíte, že pan Hejna by se po odchodu z EU dožadoval vstupu do nějakého nového RVHP nebo rovnou do SNS? Je vůbec ta část Vašeho těla, která brání dešti aby Vám padal rovnou do krku schopna připustit, že naprosto drtivá část odpůrců dnešní zprofanované, byrokratické a nefunkční EU nejsou žádní obdivovatelé bývalých pořádků a ani si nepřejí žádné nové RVHP?.... Tato část odpůrců, mezi které patřím i já, si jen přeje, aby se především začal používat ZDRAVÝ ROZUM !!!!!

+3/0
26.3.2016 11:53

M97a63r65e95k 10M28a24r51t55i46n 8299514156800

On posudek z roku 92 dnes brát jako relevantní je trochu blbost, ne? To můžeme rovnou brát posudky, existovaly nějaké, z plánů dálniční sítě Hitlera. Svět se vyvýjí, jde dopředu, proto je potřeba mít aktuální posudky, víme? Navíc, když s tím nemají problém Slováci, Poláci, Maďaři, tak chyba bude někde jinde než v pravidlech EU. Hádejte kde?!

+4/−1
26.3.2016 10:35

P80e58t42r 35H59o52r41á89k 1299653559344

Zlatým hřebem bude, že než skončí posuzování EIA, skončí systém evropských dotací. ;-D

+17/0
26.3.2016 9:54

F26r64a47n95t54i40š59e23k 90S57t70r68n30a59d 4704205569126

8-o;-€;-O

0/0
26.3.2016 10:18

P43e88t94r 44H18o70r47á75k 1309863729174

To není snad ani už možné, my tady nejsme schopni postavit něco tak obyčejného jako je dálnice ani za dvacet let. Rv

+7/0
26.3.2016 9:52

O43n98d50ř75e11j 59N13o59v90á87k 9917914889329

Nejhorsi ale na tom je, ze oni to vi uz nekolik let dopredu .... ale obycejne lidi (ucastniky stavebnich rizeni) klidne valcuji, to ministerstvo do svych rozkladu pise vylozene lzi, jen aby nemuselo rusit vydana stavebni povoleni ...

+6/0
26.3.2016 9:50







Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.