Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zmražené desítky miliard na investice. Stát odloží stavbu nových dálnic

Nejčernější možný scénář pro stavby nových silnic a dálnic začíná být skutečností. Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok. Mimo jiné se nezačne stavět 88 kilometrů nových dálnic, s nimiž se počítalo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59o69s25e76f 94L23o33n93g65a87u29e33r 5888364530128

Hlavně už dostavte tu D 8 , Lovosice TP, nebo UL je prostě katastrofa. Stavte rychle než do toho zase někdo z Moravy hodí vidle!

+1/0
28.3.2016 18:57
Foto

M55a91r97t49i98n 31G10r43o56c93h70o17l 7746108786731

Evropské peníze jsou rakovinou výstavby čehokoli. Projekty jsou mnohem dražší, jako u zateplování "Zelená úsporám". Před 20 lety byl rozpočet obchvatu F-M 1 mld. Kč, dnes bude muset dát stát i přes dotace z EU 2 mld. Kdyby si tehdy vzali komerční úvěr, byl by již splacen. není pravda, že se nemůže stavět už letos, jen by se musely stavby plně financovat z našeho rozpočtu. Tehdy je stará EIA dostačující ...

0/0
28.3.2016 15:52

R90o90m24a86n 55K21r22a74t88o35c97h93v12í73l 6986117856884

Tak se udělají méně důležité projekty - i ty budou dobré.

(které to budou?)

0/0
28.3.2016 9:25

V35l25a92s81t89i38m69i80l 29K11o52c26u28r64e18k 4546413970224

Pane redaktore, neexistuje žádné zrchlení tratě u Českých Budějovice, pouze stavba 4. koridoru, z Prahy do Lince, který Budějovicemi prochází. Snad nění tak složité tu situaci popisovat přesně.

0/0
28.3.2016 1:11

M65a55r43e78k 32M60a72r32t16i41n 8829934686310

Když už to chcete popisovat přesně, tak byste měl napsat, že 4. koridor je u nás veden na území Děčín - Horní Dvořiště. Žádný Linec.

+1/0
28.3.2016 10:32

J85a74n 63J79e18m10e84l27k73a 1915210

40 let se mluví o zlepšení železnice Ostrava Frýdek, ale když příjde na věc, nic není připraveno, promyšleno. Pak se dělají modernizace v původní stopě. Škoda těch peněz. Kdyby se použili na spojku železnice na Boleslav a opravu Kolín Boleslav na 120. Opravu a elektrifikaci Vsetín Rožnov. Spousta by se toho dala najít. Nebo to, že na Plzeň se po "koridoru" jezdí defakto jen cca 120.. Nevím jestli je třeba investovat tolik najednou do vozidel, místo do infrastruktury.

0/0
27.3.2016 21:58

J32o71s17e43f 84T56r41n10k88a 9299422907459

Zase Ťok...ten je fakt neschopný...nebo nemá zrovna Skanska nebo Geosan volné kapacity :-)))

+1/0
27.3.2016 21:19

L70u31b27o15š 62U49l46r16i82c94h 5421890548734

ČR môže stavať stovky km diaľníc za svoje, nič jej v tom nebráni, ale ak chce čerpať EÚ dotácie musí dodržiavať pravidlá EÚ.

+2/0
27.3.2016 12:00

I33v97a36n 48S81o51t 6679104876658

zpacifikuj V4, pustíme EIA[>-]EU

0/0
27.3.2016 0:01

J88o31s83e50f 92T78r11ö52g82l 8279192866816

EU rýpala do ČR, že potřebujeme nový zákon o EIA, cca 10 let, než byl konečně přijat.A další rok se toho moc nedělo, vláda naivně doufala, že staré posudky v Bruselu prosadí. PředEU zákon o EIA byl přitom opravdu špatný a řada posudků byla dělána tak, aby vyšla dle potřeb investorů (dokonce se některé posudky i nechávaly předělávat, když byl zpracovatel příliš objektivní - legendární jsou v tomto směru jezy na Labi, které mají už čtvrtý posudek, ty předchozí všechny negativní).

Čekání na Godota, nikdo nikam nespěchá.

+1/0
26.3.2016 19:50

J79i63ř34í 54K14o48c75u73r52e39k 6825184125628

Celou dobu to věděli. Celou dobu s tím mohli něco udělat. Celou dobu čekali, že ... Brusel uplatí sám sebe? ... Francois Godot už zítra přijde a ty dotace nakonec přinese.

+1/0
26.3.2016 17:44

M80i60r49e77k 69G42a60j26e41r 5641956229140

Cim dal vic mne vadi, ze nejen pro me, ale i pro novinare je struktura rizeni EU nepruhledna. Misto "ústupky navrhované Bruselem" mel novinar zjistit z dokumentu, kdo nebo alespon jaky urad v Bruselu ma tu moc narizovat neco, co nenarizuji nase vlastni zakony Ceske republiky. V tomto pripade urad v Bruselu zmenil nejaky evropsky zakon a aplikuje ho zpetne na jiz rozhodnuta stavebni povoleni u nas.

0/0
26.3.2016 15:18

R92a88d17e36k 63N45o25v55a83k 9564963629600

Co má stavební povolení, to se může stavět.

Problém je v tom, že dnes už nedostanete stavební povolení na velkou stavbu bez nové EIA

0/0
26.3.2016 22:04

P21e90t45r 90O11t41r90u26b30a 6906438492495

"Kvůli problémům se studiemi vlivu na životní prostředí nebude možné desítky miliard korun investovat letos, ale až příští rok."

Při rychlosti našich přeplacených úředníků to na 99% nestihnou.

+3/0
26.3.2016 12:22

V53l30a62d31i68m57í90r 44F81i83b45i13g28e71r 5854161951134

Na 100% to nestuhnou. Optimistická varianta je 1 rok nejhorší 4-5 let, takže počítejte spíše 2 a více let zdržení.

0/0
26.3.2016 18:29

V52í24ť19a 31K69r79u50t63i64š 1310864725977

Naprosto geniální kombinace naší české neschopnosti a nesmyslné evropské byrokracie.

+7/0
26.3.2016 12:20

J72a86r24o91s93l92a62v 87S48t71u25c39h16l10í86k 7826688142196

Další veliká výhoda našeho členství v EU. Bohižel jen pro ekoteroristické radikály

+4/0
26.3.2016 11:21

V34l86a90d34i40m32í60r 82F79i15b92i69g56e19r 5854711261134

EU za to primárně nemůže. Ty posudky jsou připravené dlouhá léta a kdyby se stavby zahájily ještě před 2 lety tak není problém. Ale naši demokraticky zvolení zástupci ten problém nechávali vyhnít a výsledek se dostavil.

Bez dotací by se mohlo začít stavět hned, což bych uvítal kdyby se začalo alespoň pár staveb. Ono to sice bude dražší, ale stavba bude generovat mýto, nestanou se nehody na stávajících trasách(důsledky nehod jsou v desítkách miliard ročně), budou se méně ničit stávající silnice a lokalita s dálnicí se stane atraktivnější pro investory.

+1/0
26.3.2016 18:32
Foto

L79u91b23o42m25í14r 52F92i91š62e79r 1633794941269

Žádám redakci, aby mi alespoň o Velikonocích nekazili náladu podobnými Jobovkami. Viníci u dávno měli být před soudem. V Kocourkově platí léta, že nikdo nikdy za nic nemůže. Boží mlýny téměř nemelou. Rv

+3/0
26.3.2016 11:16

Z77d48e20n81ě61k 83H69r42u20b82ý 5815548121686

A co se bude dít, když nová EIA ukáže, že danou lokalitou třeba dálnice vést nemůže? Doufám, že ty výkupy mají udělané pomocí smluv o smlouvě budoucí a ta kupní se uzavírá až když je všechno na 100% a komplet. Ale to jsem asi velký snílek, že?

Takže každopádně to znamená, že dojde ke zbytečnému vyhození peněz. Protože mohou nastat jen tyto varianty:

a) nová EIA ukáže, že se může stavět = vyhozené peníze za novou EIA

b) nová EIA ukáže, že se nemůže stavět = vyhozené peníze za pozemky a přípravu stavby + výkup dalších pozemků a nová příprava stavby

+4/0
26.3.2016 11:09

J29o29s37e70f 78L88e22b95d90u71š86k81a 4462403963125

Slavná EU v praxi. Dáme vám dotace, ale tak, abyste je nemohli čerpat.

0/−5
26.3.2016 10:55

R25o34s97t52i78s69l75a89v 63C28a19h58a 6133597427581

Kdo dava penize, urcuje pravidla.

+7/0
26.3.2016 11:09

J50i34n71d43ř52i92c10h 16Š14k81o56p47e94k 4795471390455

to je náš problém, že nedodržujeme svou vlastní legislativu

0/0
27.3.2016 13:18

J17a66n 57D56l58o88u58h52ý 8466160593780

ANO, prostě to postavíme. Nějak se jim to heslo vytrácí....

+13/0
26.3.2016 10:50

J62i92ř41í 39K37o40c22u67r63e59k 6325334905478

Jenom ho zkracují. ANO, prostě to po-

+1/0
26.3.2016 17:40

V96l23a38d93i83m80í79r 23F94i92b84i12g90e44r 5224891151854

Ťok je žába na prameni.

+1/0
27.3.2016 8:02

R49a37d51e87k 25S18t67e48j34s70k80a57l 5430339642213

To je nehoráznost. Do nebe volající neschopnost. Jdu blejt.

0/0
26.3.2016 10:44

J91o45s24e52f 31L78e97b48d97u47š53k34a 4492763553735

Lepší by bylo nevolit tyhle trotly.

+8/0
26.3.2016 10:56

E53d45u82a63r95d 18H96l29a36v45a56t19ý 2420466584

Mě v této souvislosti zajímají tři věci - kdo je za tento stav odpovědný, jaké to pro něj (ně) bude mít důsledky a kdy reálně dotčené stavby budou skutečně stát.

+12/0
26.3.2016 10:42

M60a47r79e51k 75H74e62n64c 3706386120898

pochopil jsem to správně? začíná to vypadat, že roky v šuplíkách ležící EIA studie nám EU neschválí, protože ležely roky v šuplíkách..... tak se současné ministerstvo rozhodlo nechat vypracovat nové aktuální EIA studie a dává si na to rok, za který se ty stavby budou moci konečně rozjet?

+1/−1
26.3.2016 10:37

M76a63r42e97k 56M24a16r14t96i49n 8119254836470

Bych to doplnil, že něchali v posledních dvou letech ležet v šuplících, i když věděli, že tyto staré EIA neprojdou. Místo toho to nechali vyhnít s tím, že se to pak nějak vyřeší. Tak se to vyřešilo. Navzdory silným proklamacím Ťoka nebudou žádné další nové stavby.

+5/0
26.3.2016 10:42

M94a25r85e31k 88H16e60n87c 3926866690348

budou o rok později ne? mě to v tom celkově zoufale pomalém tempu příprav staveb v ČR už jako zásadní zdržení nepřijde. ta mašinerie je mnohem složitější než aby se to dalo hodit jen na jednu ze zúčastněných institucí

0/0
26.3.2016 10:49

V78l98a90d80i21m34í92r 27F30i64b93i46g98e93r 5354421611214

O rok později by asi nebylo tak strašné, kdyby se to o ten rok neposouvalo už několik let.

+2/0
26.3.2016 12:41

J46i63ř67í 38K78o47c77u48r49e94k 6395874705558

Taky vpohodě počkáte, když vám opraví vodovod, elektřinu ... o týden později?

0/0
26.3.2016 17:42

P38e31t45r 17H22o26r37á75k 1319663279394

Nevím, jak ta EIA má probíhat a co všechno obnáší, ale rok je dost odvážný plán. EIA prý může trvat dva i tři roky, když pozoruješ nějakého živočicha, co dělal celou sezonu.

0/0
26.3.2016 10:57

J30o49s32e94f 79L28e36b80d49u15š66k50a 4292523133715

Po pravdě, k čemu v tomhle případě EIA je, když každých pár let pro studii platí nová pravidla a to tak rozdílná, že původní EIA nelze použít? Není to spíš nějaký podvod, aby někdo měl pořád dokolečka práci?

+1/−1
26.3.2016 10:58

J84a96n 87G41a92z47d18a 6762588283297

První EIA se začaly dělat dle zákona v roce 1992. Pokud se dobře pamatuju, řešil jsem před několika lety "propadlou" platnost EIA a za pár týdnů to bylo hotové. Pokud to naši kolegové stavbaři nestačili vzít za několik desítek let na vědomí a zpracovat, někde se asi stala chyba a ani další mediální výmluvy to nevyřeší.

+7/−1
26.3.2016 10:25

J45i82ř69í 42H11o20r49á26k 8384266543250

A to jsme nadávali na RVHP které nám do ničeho takového nikdy nekecalo.

+4/−9
26.3.2016 10:08

F20r61a88n15t32i64š93e86k 69S23t64r90n33a77d 4854465829416

R^!!

0/−2
26.3.2016 10:17

M55a45r61e98k 90M97a79r72t65i39n 8799364736550

EU peníze dává, má právo si říct podmínky. Až to bude z našich peněz, tak si podmínky dáme sami. Ovšem s mentalitou některých úředníků a politiků bychom si to stejně zavařili. Nejednou jsme totiž papežtější než papež... napříč obory.

+5/−1
26.3.2016 10:33

P40e81t76r 78H13o42r84á21k 1639413599314

EU dává peníze, co se jí tam posílají. Sice teď dostáváme víc než posíláme, ale jednou se to může obrátit a navíc staré státy EU mají jistě dobře spočítané, že se jim to i tak ekonomicky vyplatí.

+1/0
26.3.2016 11:01

M27i78r18e32k 33G12a43j95e70r 5181626219690

To se ale neda nic delat. Jestli urady EU ziskaly takovou moc, ze jim staty tolik penez ochotne posilaji, tak je to to same, jako kdyz stat naklada s vybranyma danema.

0/0
26.3.2016 15:21

J90a35r59o98s63l16a42v 48H19e60j51n11a 4167421499

"V Česku totiž existují desítky dopravních projektů, u nichž tento materiál vznikl ještě před vstupem do Evropské unie. Nový zákon přitom neumožňuje, aby se takové studie uznaly pro vydání stavebního povolení."

Dále číst jsem neměl chuť.

Pryč z EU, pryč s EU, pryč se stupidními zákony.

+6/−9
26.3.2016 10:08

J55a43n 81G30a49z68d80a 6102638423157

Jasně, ať žije Sovětský svaz a sovětské dálnice, obchodní síť, auta a výhradně výdělky a důchody v konvertibilním rublu. Samozřejmě pro odpírače EU, ostatní dostanou nasypáno dle dnešních standartů. Upřímě řečeno, osobně si raději vyřídím standartní "papír" EIA a připlatím za současné standarty životního prostředí, než zpět období doby minulé.

+5/−6
26.3.2016 10:20

R76o92b76e84r31t 28P65e18l22c 5164349224980

To je ale blábol! Z čeho vycházíte, že pan Hejna by se po odchodu z EU dožadoval vstupu do nějakého nového RVHP nebo rovnou do SNS? Je vůbec ta část Vašeho těla, která brání dešti aby Vám padal rovnou do krku schopna připustit, že naprosto drtivá část odpůrců dnešní zprofanované, byrokratické a nefunkční EU nejsou žádní obdivovatelé bývalých pořádků a ani si nepřejí žádné nové RVHP?.... Tato část odpůrců, mezi které patřím i já, si jen přeje, aby se především začal používat ZDRAVÝ ROZUM !!!!!

+3/0
26.3.2016 11:53

M34a26r82e18k 28M66a31r27t69i92n 8509374356420

On posudek z roku 92 dnes brát jako relevantní je trochu blbost, ne? To můžeme rovnou brát posudky, existovaly nějaké, z plánů dálniční sítě Hitlera. Svět se vyvýjí, jde dopředu, proto je potřeba mít aktuální posudky, víme? Navíc, když s tím nemají problém Slováci, Poláci, Maďaři, tak chyba bude někde jinde než v pravidlech EU. Hádejte kde?!

+4/−1
26.3.2016 10:35

P71e11t20r 35H94o66r57á39k 1499703349384

Zlatým hřebem bude, že než skončí posuzování EIA, skončí systém evropských dotací. ;-D

+17/0
26.3.2016 9:54

F32r45a96n29t42i30š30e81k 94S32t84r71n80a95d 4214875169986

8-o;-€;-O

0/0
26.3.2016 10:18

P36e57t94r 85H92o17r12á80k 1389553509944

To není snad ani už možné, my tady nejsme schopni postavit něco tak obyčejného jako je dálnice ani za dvacet let. Rv

+7/0
26.3.2016 9:52

O76n22d82ř89e44j 85N29o50v59á29k 9167534469489

Nejhorsi ale na tom je, ze oni to vi uz nekolik let dopredu .... ale obycejne lidi (ucastniky stavebnich rizeni) klidne valcuji, to ministerstvo do svych rozkladu pise vylozene lzi, jen aby nemuselo rusit vydana stavebni povoleni ...

+6/0
26.3.2016 9:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.